Önizleme
Yeterlilik Kodu

TR0030018243

Yeterlilik Adı
Peyzaj ve Süs Bitkileri (Diyarbakır Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumDicle Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDicle Üniversitesi Rektörlüğü Kıtılbıl Mah. Kampüs 21280 Sur/ DİYARBAKIR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dicle.edu.tr/
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bitki ve hayvancılık ürünleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

3142 (ISCO 08)

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği eğitimi sürecinde ülke gerçekleri ve gereksinimleri göz önünde bulundurularak, sektörlerin ihtiyaç duyduğu ve aradığı nitelikleri taşıyan kaliteli, yetenekli, tecrübeli, girişimci, dinamik ve meslekler arası bilgi-koordinasyon tabanına sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Aldıkları eğitim gereği kazandıkları mesleki ve sosyal yeterlilikler sayesinde mezuniyetlerini izleyen 5 yıl içerisinde, aşağıda belirtilen amaçlarından en az birine sahip olması hedeflenmektedir:

Program eğitim amacı 1: Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği programı mezunları; peyzaj uygulaması yapan özel firmalarda, belediye, park ve bahçe müdürlüklerinde, özel ve kamu fidanlık ve seralarında görev alırlar.

Program eğitim amacı 2: Gelişimlerini lisans eğitimi ve mesleki sertifika programları ile sürdürürler.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Peyzaj ve süs bitkilerinin üretimi, bakımı, şekillendirilmesi ve hasat işlemlerini gerçekleştirecek bilgi altyapısına sahiptir.
  •  İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  •  Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları bildiği bir yabancı dil ile takip eder, mesleki network ağını etkin şekilde kullanır.
  •  Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini ve programları (autocad, sketchUp, vb.) etkin şekilde kullanır.
  •  Peyzaj ve süs bitkilerinin fizyolojik ve bitki koruma sorunlarını tanımlar.
  •  Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  •  Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve çözüm önerisi sunar.
  •  Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  •  Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  •  Peyzaj ve süs bitkileri uygulamalarında kullanılan yapısal ve bitkisel materyalleri sürdürülebilir şekilde uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  •  Okuma yazma yetkinliği
  •  Çoklu dil yetkinliği
  •  Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  •  Dijital yetkinlik
  •  Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  •  Vatandaşlık yetkinliği
  •  Girişimcilik yetkinliği
  •  Kültürel farkındalık ve ifade 
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin bir dersteki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu veya bütünleme sınavlarının birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Teorik ve uygulaması birlikte olan derslerde dönem içi notları; en az biri ara sınav notu olmak üzere, kısa sınavlar, ödevler, projeler, klinik çalışması, arazi çalışması, laboratuvar çalışmaları, raporlar ve benzeri çalışmalara verilen notlardan oluşup bu notların dersin başarı notuna etkisi %40, dönem sonu sınavı ya da bütünleme sınavı sonuçlarının ders başarı notuna etkisi ise bu sınavlardan en az 60 puan almak koşulu ile % 60’tır. Öğrencinin bir bağımsız laboratuvar çalışması, uygulama ve benzerlerinden başarılı sayılabilmesi için ara sınav ve o faaliyete ilişkin puanının % 60’ı ile dönem sonu veya bütünleme sınavından en az 60 puan almak koşulu ile % 40’ının toplamının en az 60 olması gerekir. Öğrencinin girmediği sınavın puanı sıfır (0)’dır. Öğrencinin bir dersi başarmış sayılabilmesi için dersin notunun 100’lük not sistemine göre en az 60 olması gerekir. Uzaktan eğitim yoluyla öğretim yapan akademik birimlerde değerlendirme oranları ve ders geçme notu Senato tarafından kabul edilen yönerge hükümlerine göre yapılır. Dönem içi değerlendirmelerde; ara sınav dışında gerçekleştirilecek diğer etkinliklerden kısa sınav, inceleme, ödev, proje, dönem ödevi, laboratuvar, rapor, arazi çalışması ve benzeri etkinliklerin not hesaplamasına katılma yüzdeleri, ilgili öğretim elemanlarınca ders bilgi paketlerinde belirtildiği şekliyle akademik birimlerin ilgili kurullarının onayına sunulur ve kabul edilmesi durumunda dönem başında otomasyon aracılığıyla öğrencilere duyurulur.

Başarı notları ve dereceleri:

Başarı Notu (Sayıyla)     Başarı Notu (Harfle)         Katsayı        Anlamı

90-100                                     AA                            4.00              Geçer

85-89                                      BA                             3.50              Geçer

75-84                                      BB                             3.00              Geçer

70-74                                      CB                             2.50              Geçer

60-69                                      CC                             2.00              Geçer

0-59                                       DC                             1.50               Geçmez

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan

yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme

Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim

kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla

yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıElektrik alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için Eğitim süresi 2 yıl olup, mezun olabilmek için 120 AKTS’lik ders almış ve başarılı olmuş olmak ve 30 iş günü zorunlu işyeri eğitimi (Staj) tamamlamak gerekmektedir. Ayrıca belirlenen şartları yerine getiren öğrencilere, 3+1 İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi kapsamında, 3 dönem üniversite eğitimi aldıktan sonra 1 dönem sanayide uygulama eğitimi fırsatı sunulmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.

3. Mezun öğrenciler dış mekân düzenlemesi yapan kamu kurumları, belediyeler, peyzaj mimarlığı proje ve uygulama büroları, inşaat firmaları, süs bitkileri üretim ve satışı yapan fidanlıklar ve seralar gibi kurum ve kuruluşlarda ara elman olarak çalışabilmekte, ayrıca kendi uygulama ve üretim firmalarını kurabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030018243


Yeterlilik Adı
Peyzaj ve Süs Bitkileri (Diyarbakır Teknik Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Dicle Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Kıtılbıl Mah. Kampüs 21280 Sur/ DİYARBAKIR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

3142 (ISCO 08)


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

3142 (ISCO 08)


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği eğitimi sürecinde ülke gerçekleri ve gereksinimleri göz önünde bulundurularak, sektörlerin ihtiyaç duyduğu ve aradığı nitelikleri taşıyan kaliteli, yetenekli, tecrübeli, girişimci, dinamik ve meslekler arası bilgi-koordinasyon tabanına sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Aldıkları eğitim gereği kazandıkları mesleki ve sosyal yeterlilikler sayesinde mezuniyetlerini izleyen 5 yıl içerisinde, aşağıda belirtilen amaçlarından en az birine sahip olması hedeflenmektedir:

Program eğitim amacı 1: Peyzaj ve Süs Bitkileri Yetiştiriciliği programı mezunları; peyzaj uygulaması yapan özel firmalarda, belediye, park ve bahçe müdürlüklerinde, özel ve kamu fidanlık ve seralarında görev alırlar.

Program eğitim amacı 2: Gelişimlerini lisans eğitimi ve mesleki sertifika programları ile sürdürürler.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  •  Peyzaj ve süs bitkilerinin üretimi, bakımı, şekillendirilmesi ve hasat işlemlerini gerçekleştirecek bilgi altyapısına sahiptir.
  •  İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
  •  Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları bildiği bir yabancı dil ile takip eder, mesleki network ağını etkin şekilde kullanır.
  •  Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini ve programları (autocad, sketchUp, vb.) etkin şekilde kullanır.
  •  Peyzaj ve süs bitkilerinin fizyolojik ve bitki koruma sorunlarını tanımlar.
  •  Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
  •  Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve çözüm önerisi sunar.
  •  Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
  •  Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
  •  Peyzaj ve süs bitkileri uygulamalarında kullanılan yapısal ve bitkisel materyalleri sürdürülebilir şekilde uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir.

  •  Okuma yazma yetkinliği
  •  Çoklu dil yetkinliği
  •  Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  •  Dijital yetkinlik
  •  Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  •  Vatandaşlık yetkinliği
  •  Girişimcilik yetkinliği
  •  Kültürel farkındalık ve ifade 

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin bir dersteki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu veya bütünleme sınavlarının birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir. Teorik ve uygulaması birlikte olan derslerde dönem içi notları; en az biri ara sınav notu olmak üzere, kısa sınavlar, ödevler, projeler, klinik çalışması, arazi çalışması, laboratuvar çalışmaları, raporlar ve benzeri çalışmalara verilen notlardan oluşup bu notların dersin başarı notuna etkisi %40, dönem sonu sınavı ya da bütünleme sınavı sonuçlarının ders başarı notuna etkisi ise bu sınavlardan en az 60 puan almak koşulu ile % 60’tır. Öğrencinin bir bağımsız laboratuvar çalışması, uygulama ve benzerlerinden başarılı sayılabilmesi için ara sınav ve o faaliyete ilişkin puanının % 60’ı ile dönem sonu veya bütünleme sınavından en az 60 puan almak koşulu ile % 40’ının toplamının en az 60 olması gerekir. Öğrencinin girmediği sınavın puanı sıfır (0)’dır. Öğrencinin bir dersi başarmış sayılabilmesi için dersin notunun 100’lük not sistemine göre en az 60 olması gerekir. Uzaktan eğitim yoluyla öğretim yapan akademik birimlerde değerlendirme oranları ve ders geçme notu Senato tarafından kabul edilen yönerge hükümlerine göre yapılır. Dönem içi değerlendirmelerde; ara sınav dışında gerçekleştirilecek diğer etkinliklerden kısa sınav, inceleme, ödev, proje, dönem ödevi, laboratuvar, rapor, arazi çalışması ve benzeri etkinliklerin not hesaplamasına katılma yüzdeleri, ilgili öğretim elemanlarınca ders bilgi paketlerinde belirtildiği şekliyle akademik birimlerin ilgili kurullarının onayına sunulur ve kabul edilmesi durumunda dönem başında otomasyon aracılığıyla öğrencilere duyurulur.

Başarı notları ve dereceleri:

Başarı Notu (Sayıyla)     Başarı Notu (Harfle)         Katsayı        Anlamı

90-100                                     AA                            4.00              Geçer

85-89                                      BA                             3.50              Geçer

75-84                                      BB                             3.00              Geçer

70-74                                      CB                             2.50              Geçer

60-69                                      CC                             2.00              Geçer

0-59                                       DC                             1.50               Geçmez


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan

yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme

Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim

kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla

yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Elektrik alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için Eğitim süresi 2 yıl olup, mezun olabilmek için 120 AKTS’lik ders almış ve başarılı olmuş olmak ve 30 iş günü zorunlu işyeri eğitimi (Staj) tamamlamak gerekmektedir. Ayrıca belirlenen şartları yerine getiren öğrencilere, 3+1 İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi kapsamında, 3 dönem üniversite eğitimi aldıktan sonra 1 dönem sanayide uygulama eğitimi fırsatı sunulmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Mesleki önlisans programlarından mezun olan öğrenciler, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Dikey geçiş kontenjanları ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde YÖK kararı ile belirlenir.

2. Mesleki önlisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.

3. Mezun öğrenciler dış mekân düzenlemesi yapan kamu kurumları, belediyeler, peyzaj mimarlığı proje ve uygulama büroları, inşaat firmaları, süs bitkileri üretim ve satışı yapan fidanlıklar ve seralar gibi kurum ve kuruluşlarda ara elman olarak çalışabilmekte, ayrıca kendi uygulama ve üretim firmalarını kurabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030018243

Qualification Title
Landscaping And Greenhouse Growing Associate Degree
Awarding BodyDicle University
Awarding Body ContactDicle University Rectorate Kıtılbıl Mah. Campus 21280 Sur/ DIYARBAKIR
Awarding Body Urlhttp://www.dicle.edu.tr/
OrientationOccupational
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasCrop and livestock production
National Occupation Classification

3142 (ISCO 08)

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

In the Landscape and Ornamental Plants Cultivation education process, the aim is to raise qualified, talented, experienced, entrepreneurial, dynamic, and inter-professional knowledge-coordination based individuals who have the qualifications that the sectors need and seek, considering the country's realities and requirements. It is aimed to have at least one of the following goals within 5 years following graduation thanks to the professional and social competencies they have gained because of the education they receive:

Program educational objective 1: Graduates of the Landscape and Ornamental Plants Cultivation program work in private companies that implement landscape applications, municipalities, park and garden directorates, private and public nurseries, and greenhouses.

Program educational objective 2: They continue their development with undergraduate education and professional certificate programs.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.

Description
  •  Has the knowledge infrastructure to perform the production, maintenance, shaping and harvesting of landscape and ornamental plants.
  •  Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
  •  Follows current developments and applications for his/her profession in a foreign language he/she knows and uses his/her professional network effectively.
  •  Effectively uses information technologies and programs (autocad, sketchUp, etc.) related to his/her profession.
  •  Defines physiological and plant protection problems of landscape and ornamental plants.
  • Can effectively present his/her thoughts at the level of knowledge and skills through written and verbal communication and express them in an understandable way.
  • Takes responsibility as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to his/her field and offers solution suggestions.
  •  Has awareness about career management and lifelong learning.
  •  Has social, scientific, cultural, and ethical values ​​in the stages of collecting, applying and announcing the results of data related to his/her field.
  •  Applies structural and plant materials used in landscape and ornamental plant applications in a sustainable manner.
Key Competencies

Has the following key competencies at a pre-advanced level:

  •  Literacy competence
  •  Multilingual competence
  •  Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  •  Digital competence
  •  Personal, social and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  •  Entrepreneurial competence
  •  Cultural awareness and expression
Further Info

The student's success in a course is determined by evaluating the midterm grades and final or make-up exams together. In courses with both theory and practice, midterm grades consist of at least one midterm grade, quizzes, assignments, projects, clinical work, field work, laboratory work, reports and similar studies, and the effect of these grades on the course success grade is 40%, and the effect of the results of the final exam or make-up exam on the course success grade is 60%, provided that at least 60 points are obtained from these exams. In order for the student to be considered successful in an independent laboratory study, application and the like, the sum of 60% of the midterm exam and the score for that activity and 40% of the final or make-up exam must be at least 60%, provided that at least 60 points are obtained from the final or make-up exam. The score of the exam that the student did not take is zero (0). In order for a student to be considered successful in a course, the grade of the course must be at least 60 according to the 100 grade system. In academic units that provide education through distance education, evaluation rates and course passing grade are made according to the provisions of the directive accepted by the Senate. In in-semester evaluations; the percentages of participation in the grade calculation of quizzes, examinations, examinations, homework, projects, term papers, laboratories, reports, field studies and similar activities to be carried out other than midterm exams are submitted to the approval of the relevant boards of the academic units as specified in the course information packages by the relevant instructors and, if accepted, are announced to the students via automation at the beginning of the semester.

Achievement grades and degrees:

Success Grade (Number)   Success Grade (Letter)   Coefficient    Meaning

90-100                                     AA                               4.00              Passes

85-89                                      BA                                3.50              Passes

75-84                                      BB                                 3.00             Passes

70-74                                      CB                                 2.50             Passes

60-69                                      CC                                 2.00             Passes

0-59                                        DC                                1.50          Not Passes

Quality Assurance

For the supervision of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education.

• According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1.      YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2.      The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3.      The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Access Requirements

1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

Conditions for SuccessIn order to obtain an associate degree in the field of landscaping and greenhouse growing, the duration of education is 2 years and in order to graduate, it is necessary to have taken and succeeded in 120 ECTS courses and to complete 30 working days of compulsory workplace training (Internship). In addition, students who fulfill the specified conditions are offered the opportunity to receive 3 semesters of university education and 1 semester of practical training in industry within the scope of 3 + 1 Vocational Education in Industry Regulation.
Progression Paths (Relationship Type)

1 Students who graduate from vocational associate degree programs can transfer to bachelor's degree programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Vertical transfer quotas are determined by YÖK and cannot exceed 10% of the allocated quota for the related bachelor's degree programs.

2 Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate associate degree diplomas.

3 Graduates can work as intermediate staff in institutions and organizations such as public institutions, municipalities, landscape architecture project and application offices, construction companies, nurseries and greenhouses that produce and sell ornamental plants, and can also establish their own application and production companies.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030018243


Qualification Title
Landscaping And Greenhouse Growing Associate Degree

Awarding Body
Dicle University

Awarding Body Contact
Dicle University Rectorate Kıtılbıl Mah. Campus 21280 Sur/ DIYARBAKIR

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

3142 (ISCO 08)


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

3142 (ISCO 08)


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

In the Landscape and Ornamental Plants Cultivation education process, the aim is to raise qualified, talented, experienced, entrepreneurial, dynamic, and inter-professional knowledge-coordination based individuals who have the qualifications that the sectors need and seek, considering the country's realities and requirements. It is aimed to have at least one of the following goals within 5 years following graduation thanks to the professional and social competencies they have gained because of the education they receive:

Program educational objective 1: Graduates of the Landscape and Ornamental Plants Cultivation program work in private companies that implement landscape applications, municipalities, park and garden directorates, private and public nurseries, and greenhouses.

Program educational objective 2: They continue their development with undergraduate education and professional certificate programs.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.


Description
  •  Has the knowledge infrastructure to perform the production, maintenance, shaping and harvesting of landscape and ornamental plants.
  •  Has knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
  •  Follows current developments and applications for his/her profession in a foreign language he/she knows and uses his/her professional network effectively.
  •  Effectively uses information technologies and programs (autocad, sketchUp, etc.) related to his/her profession.
  •  Defines physiological and plant protection problems of landscape and ornamental plants.
  • Can effectively present his/her thoughts at the level of knowledge and skills through written and verbal communication and express them in an understandable way.
  • Takes responsibility as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to his/her field and offers solution suggestions.
  •  Has awareness about career management and lifelong learning.
  •  Has social, scientific, cultural, and ethical values ​​in the stages of collecting, applying and announcing the results of data related to his/her field.
  •  Applies structural and plant materials used in landscape and ornamental plant applications in a sustainable manner.

Key Competencies

Has the following key competencies at a pre-advanced level:

  •  Literacy competence
  •  Multilingual competence
  •  Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  •  Digital competence
  •  Personal, social and learning to learn competence
  •  Citizenship competence
  •  Entrepreneurial competence
  •  Cultural awareness and expression

Further Info

The student's success in a course is determined by evaluating the midterm grades and final or make-up exams together. In courses with both theory and practice, midterm grades consist of at least one midterm grade, quizzes, assignments, projects, clinical work, field work, laboratory work, reports and similar studies, and the effect of these grades on the course success grade is 40%, and the effect of the results of the final exam or make-up exam on the course success grade is 60%, provided that at least 60 points are obtained from these exams. In order for the student to be considered successful in an independent laboratory study, application and the like, the sum of 60% of the midterm exam and the score for that activity and 40% of the final or make-up exam must be at least 60%, provided that at least 60 points are obtained from the final or make-up exam. The score of the exam that the student did not take is zero (0). In order for a student to be considered successful in a course, the grade of the course must be at least 60 according to the 100 grade system. In academic units that provide education through distance education, evaluation rates and course passing grade are made according to the provisions of the directive accepted by the Senate. In in-semester evaluations; the percentages of participation in the grade calculation of quizzes, examinations, examinations, homework, projects, term papers, laboratories, reports, field studies and similar activities to be carried out other than midterm exams are submitted to the approval of the relevant boards of the academic units as specified in the course information packages by the relevant instructors and, if accepted, are announced to the students via automation at the beginning of the semester.

Achievement grades and degrees:

Success Grade (Number)   Success Grade (Letter)   Coefficient    Meaning

90-100                                     AA                               4.00              Passes

85-89                                      BA                                3.50              Passes

75-84                                      BB                                 3.00             Passes

70-74                                      CB                                 2.50             Passes

60-69                                      CC                                 2.00             Passes

0-59                                        DC                                1.50          Not Passes


Quality Assurance

For the supervision of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, regulation, publication and supervision of education, training and other information in the regulation of higher education.

• According to the framework distributed by YÖK, "University Monitoring and Evaluation Reports" for the higher education unit offered are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and quality evaluations for higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1.      YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of associate degree departments and programs in higher education institutions.

1.2.      The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3.      The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in associate degree programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives an associate degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.


Access Requirements

1. Graduating from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.


Conditions for Success
In order to obtain an associate degree in the field of landscaping and greenhouse growing, the duration of education is 2 years and in order to graduate, it is necessary to have taken and succeeded in 120 ECTS courses and to complete 30 working days of compulsory workplace training (Internship). In addition, students who fulfill the specified conditions are offered the opportunity to receive 3 semesters of university education and 1 semester of practical training in industry within the scope of 3 + 1 Vocational Education in Industry Regulation.

Progression Paths (Relationship Type)

1 Students who graduate from vocational associate degree programs can transfer to bachelor's degree programs through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Vertical transfer quotas are determined by YÖK and cannot exceed 10% of the allocated quota for the related bachelor's degree programs.

2 Vocational associate degree students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses from both diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate associate degree diplomas.

3 Graduates can work as intermediate staff in institutions and organizations such as public institutions, municipalities, landscape architecture project and application offices, construction companies, nurseries and greenhouses that produce and sell ornamental plants, and can also establish their own application and production companies.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address