Yeterlilik Kodu

TR0030015045

Yeterlilik Adı
Alman Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması
Sorumlu KurumEge Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEge Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR
Sorumlu Kurum URLhttp://ege.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Edebiyat ve dilbilim
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:653

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Alman Dili ve Edebiyatı programının amacı; Alman Filolojisinin her alanında hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış, etik değerleri özümsemiş, dünya gerçeklerinin farkında olan ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş çağdaş filologlar yetiştirmektir. 4 yılda toplam 8 yarıyıla uygun tasarlanan Lisans Programı, öğrencilere ileri düzeyde dil becerisi, edebi kavramlar, edebiyat tarihi, edebiyat ve eleştiri kuramları, kültür alanına dair temel bilgi ve dil, edebiyat, eleştiri ve kültür incelemeleri alanlarında mesleki yetkinlik kazandırmayı hedeflemektedir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da kurumlarda ve iş yerlerinde staj veya uluslararası staj olarak uygulamalar yapılmaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alman Dili ve Edebiyatı alanına özgü edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sözlü ve yazılı metin üretebilme ve daha önce oluşturulan yazılı veya sözlü bir metni yorumlayar ve değerlendirir.
  • Almanca’dan Türkçe’ye, Türkçe’den Almanca’ya çeviri yapabilecek ölçüde dil bilgisi becerisi ve dil bilinci kazanır.
  • Almanca’nın kullanıldığı ülkelerin yazınını (Almanya, İsviçre ve Avusturya) ve kültürünü değerlendirebilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
  • Kültürler arası iletişimin sağlanmasında köprü görevleri üstlenebilecek temel bilgi ve beceri Edebiyat, dil, edebiyatbilimi, dilbilimi ve çeviribilim alanlarına kültür kavramı ile kültürler arası ilişki açısından yaklaşır.
  • Analitik düşünmeyi ve düşünceyi temellendirmeyi öğrenir.
  • Farklılıkları ve ortaklıkları görerek empati kurmak ve hoşgörü temelli bir bakış çerçevesinde insan ilişkilerini değerlendirir.
  • Bilinçlenerek, okuma duyarlılığı geliştirir.
  • Eleştirel bir bakış açısıyla alternatif düşünceler geliştirir.
  • Öğrenme sürecinin hayatboyu devam edecek olan bir bilinçlenme süreci olduğunu kavrar.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ve yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygular.
  • Filolojik, kültürel ve çeviribilimsel konularla ilgili bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme düzeyinde Almanca Bilgisi Kendini ifade edebilme, bir konuyu sunma ve karşı tarafın nasıl algılayacağını ön görür.
  • Öz değerlendirme ve özgüveni geliştirir.
  • İletişim odaklı çeşitli mesleki alanlarda bireyin başarılı olmasını sağlayacak bilgi ve beceri kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

• Alman Dili ve Edebiyatına ilişkin kavram ve düşünceleri, olgu ve yaklaşımları, eleştirel yöntemleri anlama, özümseme ve tartışma yetisini geliştirmiş yetkinliği

• Alman edebiyat ve kültür tarihinin farklı dönemlerini kendi içinde ve diğer dönemlerle karşılaştırmalı olarak inceleyebilme ve kendi dil, edebiyat ve kültür tarihi bağlamında çıkarımlarda bulunabilme yetkinliği

• Dilbilim ve dilbilimin alt dallarının (sesbilim, biçimbilim, sözdizim, anlambilim, edimbilim) temel kavram, kuram ve yöntemlerini anlama, dilbilimsel metin çözümlemeleri yapabilme, bu bilgileri edebiyat ve kültür çalışmalarıyla ilişkilendirebilme yetkinliği

• Alman dili, kültürü ve kültür tarihi hakkında farkındalık kazanma ve kazanılan bilgileri başta Türk dili kültürü ve edebiyatı olmak üzere diğer dünya dil, kültür ve edebiyatlarıyla ilişkilendirebilme yetkinliği

• Dil, edebiyat, kültür ve sanat ürünlerini/metinlerini (roman, şiir, öykü, inceleme, sinema, magazin, gazete, televizyon, reklam, tiyatro, resim, heykel, müzik, mimari, folklor, spor) kültürel eleştiri yaklaşımlarıyla okuyabilme ve bu ürünlerin ve bunlara bağlı gelişen, değişen söylemlerin çözümlemesini yapabilme yetkinliği

• Almancayı ve terminolojiyi çeşitli yazılı ve sözlü iletişim durumlarında yetkin kullanabilme yetkinliği

• Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri uygulamalı çözümleyebilme, bilimsel yazım tekniklerini kullanarak bunları yazılı veya sözlü olarak ifade edebilme yetkinliği

• Bilimsel araştırma ve projelerde etik çalışma sorumluluk, bilgi ve becerisini kazanarak, bağımsız ve/veya grupla çalışabilme yetkinliği

• Öğrenme süreçlerinde materyal kullanımı becerilerini kazanma ve içerik-materyal bağlantısı doğrultusunda uygun seçimler yaparak bilişim teknolojilerini yetkin bir şekilde kullanabilme yetkinliği

• Alan ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme yetkinliği

• Toplumsal ve kültürel özellikleri dikkate alarak, başta edebi metinler olmak üzere farklı metin türlerini yetkin şekilde çevirebilme yetkinliği

• Türkçe ve Almanca dışında ikinci bir yabancı dili temel düzeyde öğrenerek, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme yetkinliği

• Alman Dili ve Edebiyatı programının kazandırdığı bilgi birikimi, eleştirel bakış açısı ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına ve mesleki düzlemlere (öğretmenlik, okutmanlık, rehberlik, tercümanlık, uluslararası ilişkiler, editörlük vb.) aktarabilme yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve teknik seçmeli derslerde öğrencilerin seçilmiş problemleri çözdüğü yazılı açık veya kapalı kitap sınavlar yapılmaktadır. Her yarıyılda her ders için bir arasınav yapılır. Arasınavların tarihi ve programı yarıyılın başladığı ilk ay içinde Bölüm tarafından ilan edilir. Arasınava ilaveten her dersten bir final sınavı yapılır. Final sınavları tarihi ve yeri yine Bölüm'de ilan edilir. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Yarıyıl içi notu (ham not) arasınavın % 40 ı, final sınavının % 60 ı alınarak bulunur.
  • 2004-2005 yılından itibaren uygulanan bağıl değerlendirme sisteminde ham notlar bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak değerlendirilir ve sınıfın başarı durumuna göre öğrencinin başarı notu belirlenir. Arasınav ve final sınavlarının yanısıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve laboratuvardaki performans gibi eğitim aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Bu aktiviteler ve başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı yarıyıl başında öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulur. Arasınav veya final sınavı gerektirmeyen sınavlar öğretim üyesi tarafından belirlenir. Bu durumda başarı notu yarıyıl içinde yapılan ödev, rapor, sunum vs dikkate alınarak belirlenir. Öğrencilerin başarı durumunun belirlenmesinde her yarıyıl sonunda hesaplanan Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve Genel Akademik Not Ortalaması kullanılır.
  • Yarıyıl Akademik Not Ortalaması, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Genel Akademik Not Ortalaması ise, öğrencinin üniversiteye girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu bölümün veya programın ders planındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ikinci yarıyıl sonundan itibaren hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Gerek Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve gerekse Genel Akademik Not Ortalaması öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA) dan (FF) ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. Genel Akademik Not Ortalaması değeri en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF) veya (FD) olmaması koşulu ile başarılı kabul edilir. Genel Akademik Not Ortalaması 2.00'nin altında olan öğrenci başarısızdır. İkinci yarıyılın sonundan itibaren öğrencinin üst yarıyıllardaki dersleri alabilmesi için, Genel Akademik Not Ortalaması ’ nın en az 1.80 olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.08.2023/30.09.2028

Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri / sınavları tamamlamak zorundadır. Yurtiçindeki veya yurtdışındaki eşdeğer bir programa eğitimine başlamış bir öğrenci, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Öğrenci kabulü, her öğrencinin durumu ve başvurduğu programın koşulları dikkate alınarak dönemin başlamadan önce incelenir ve değerlendirilir. Üniversiteye kabul ile ilgili daha ayrıntılı bilgi, Kurum Kataloğunda mevcuttur.
Başarma Şartları Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız başta Turizm, Kültür ve Dışişleri Bakanlıkları olmak üzere, çeşitli resmi kurumlarda ve özel kuruluşlarda görev alabilir, özellikle bankacılık, basın yayın, dışticaret ve turizm sektörlerinde çalışabilirler, üniversitelerimizde Almanca okutmanlığı yapabilir ve akademik kadrolarda görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030015045


Yeterlilik Adı
Alman Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ege Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:653


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08:653


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Alman Dili ve Edebiyatı programının amacı; Alman Filolojisinin her alanında hizmet verebilecek bilgi, beceri ve tutumlarla donatılmış, etik değerleri özümsemiş, dünya gerçeklerinin farkında olan ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş çağdaş filologlar yetiştirmektir. 4 yılda toplam 8 yarıyıla uygun tasarlanan Lisans Programı, öğrencilere ileri düzeyde dil becerisi, edebi kavramlar, edebiyat tarihi, edebiyat ve eleştiri kuramları, kültür alanına dair temel bilgi ve dil, edebiyat, eleştiri ve kültür incelemeleri alanlarında mesleki yetkinlik kazandırmayı hedeflemektedir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da kurumlarda ve iş yerlerinde staj veya uluslararası staj olarak uygulamalar yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alman Dili ve Edebiyatı alanına özgü edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak sözlü ve yazılı metin üretebilme ve daha önce oluşturulan yazılı veya sözlü bir metni yorumlayar ve değerlendirir.
  • Almanca’dan Türkçe’ye, Türkçe’den Almanca’ya çeviri yapabilecek ölçüde dil bilgisi becerisi ve dil bilinci kazanır.
  • Almanca’nın kullanıldığı ülkelerin yazınını (Almanya, İsviçre ve Avusturya) ve kültürünü değerlendirebilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
  • Kültürler arası iletişimin sağlanmasında köprü görevleri üstlenebilecek temel bilgi ve beceri Edebiyat, dil, edebiyatbilimi, dilbilimi ve çeviribilim alanlarına kültür kavramı ile kültürler arası ilişki açısından yaklaşır.
  • Analitik düşünmeyi ve düşünceyi temellendirmeyi öğrenir.
  • Farklılıkları ve ortaklıkları görerek empati kurmak ve hoşgörü temelli bir bakış çerçevesinde insan ilişkilerini değerlendirir.
  • Bilinçlenerek, okuma duyarlılığı geliştirir.
  • Eleştirel bir bakış açısıyla alternatif düşünceler geliştirir.
  • Öğrenme sürecinin hayatboyu devam edecek olan bir bilinçlenme süreci olduğunu kavrar.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ve yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygular.
  • Filolojik, kültürel ve çeviribilimsel konularla ilgili bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme düzeyinde Almanca Bilgisi Kendini ifade edebilme, bir konuyu sunma ve karşı tarafın nasıl algılayacağını ön görür.
  • Öz değerlendirme ve özgüveni geliştirir.
  • İletişim odaklı çeşitli mesleki alanlarda bireyin başarılı olmasını sağlayacak bilgi ve beceri kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

• Alman Dili ve Edebiyatına ilişkin kavram ve düşünceleri, olgu ve yaklaşımları, eleştirel yöntemleri anlama, özümseme ve tartışma yetisini geliştirmiş yetkinliği

• Alman edebiyat ve kültür tarihinin farklı dönemlerini kendi içinde ve diğer dönemlerle karşılaştırmalı olarak inceleyebilme ve kendi dil, edebiyat ve kültür tarihi bağlamında çıkarımlarda bulunabilme yetkinliği

• Dilbilim ve dilbilimin alt dallarının (sesbilim, biçimbilim, sözdizim, anlambilim, edimbilim) temel kavram, kuram ve yöntemlerini anlama, dilbilimsel metin çözümlemeleri yapabilme, bu bilgileri edebiyat ve kültür çalışmalarıyla ilişkilendirebilme yetkinliği

• Alman dili, kültürü ve kültür tarihi hakkında farkındalık kazanma ve kazanılan bilgileri başta Türk dili kültürü ve edebiyatı olmak üzere diğer dünya dil, kültür ve edebiyatlarıyla ilişkilendirebilme yetkinliği

• Dil, edebiyat, kültür ve sanat ürünlerini/metinlerini (roman, şiir, öykü, inceleme, sinema, magazin, gazete, televizyon, reklam, tiyatro, resim, heykel, müzik, mimari, folklor, spor) kültürel eleştiri yaklaşımlarıyla okuyabilme ve bu ürünlerin ve bunlara bağlı gelişen, değişen söylemlerin çözümlemesini yapabilme yetkinliği

• Almancayı ve terminolojiyi çeşitli yazılı ve sözlü iletişim durumlarında yetkin kullanabilme yetkinliği

• Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri uygulamalı çözümleyebilme, bilimsel yazım tekniklerini kullanarak bunları yazılı veya sözlü olarak ifade edebilme yetkinliği

• Bilimsel araştırma ve projelerde etik çalışma sorumluluk, bilgi ve becerisini kazanarak, bağımsız ve/veya grupla çalışabilme yetkinliği

• Öğrenme süreçlerinde materyal kullanımı becerilerini kazanma ve içerik-materyal bağlantısı doğrultusunda uygun seçimler yaparak bilişim teknolojilerini yetkin bir şekilde kullanabilme yetkinliği

• Alan ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme yetkinliği

• Toplumsal ve kültürel özellikleri dikkate alarak, başta edebi metinler olmak üzere farklı metin türlerini yetkin şekilde çevirebilme yetkinliği

• Türkçe ve Almanca dışında ikinci bir yabancı dili temel düzeyde öğrenerek, sözlü ve yazılı iletişim kurabilme yetkinliği

• Alman Dili ve Edebiyatı programının kazandırdığı bilgi birikimi, eleştirel bakış açısı ve esnekliği yaşamın diğer alanlarına ve mesleki düzlemlere (öğretmenlik, okutmanlık, rehberlik, tercümanlık, uluslararası ilişkiler, editörlük vb.) aktarabilme yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Hemen hemen tüm zorunlu ve teknik seçmeli derslerde öğrencilerin seçilmiş problemleri çözdüğü yazılı açık veya kapalı kitap sınavlar yapılmaktadır. Her yarıyılda her ders için bir arasınav yapılır. Arasınavların tarihi ve programı yarıyılın başladığı ilk ay içinde Bölüm tarafından ilan edilir. Arasınava ilaveten her dersten bir final sınavı yapılır. Final sınavları tarihi ve yeri yine Bölüm'de ilan edilir. Mazereti nedeniyle sınava giremeyen öğrencilere geçerli bir mazereti olması halinde Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla mazeret sınav hakkı verilebilir. Yarıyıl içi notu (ham not) arasınavın % 40 ı, final sınavının % 60 ı alınarak bulunur.
  • 2004-2005 yılından itibaren uygulanan bağıl değerlendirme sisteminde ham notlar bağıl değerlendirme sistemi kullanılarak değerlendirilir ve sınıfın başarı durumuna göre öğrencinin başarı notu belirlenir. Arasınav ve final sınavlarının yanısıra derslerde raporlar, ödevler, quizler, seminer sunumları ve laboratuvardaki performans gibi eğitim aktiviteleri öğrencinin yarıyıl içindeki performans değerlendirmesinde kullanılabilir. Bu aktiviteler ve başarı notuna ne şekilde yansıtılacağı yarıyıl başında öğretim üyesi tarafından öğrencilere duyurulur. Arasınav veya final sınavı gerektirmeyen sınavlar öğretim üyesi tarafından belirlenir. Bu durumda başarı notu yarıyıl içinde yapılan ödev, rapor, sunum vs dikkate alınarak belirlenir. Öğrencilerin başarı durumunun belirlenmesinde her yarıyıl sonunda hesaplanan Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve Genel Akademik Not Ortalaması kullanılır.
  • Yarıyıl Akademik Not Ortalaması, öğrencinin kayıtlı olduğu yarıyılın ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Genel Akademik Not Ortalaması ise, öğrencinin üniversiteye girişinden itibaren, kayıtlı bulunduğu bölümün veya programın ders planındaki derslerinin tümü göz önüne alınarak ikinci yarıyıl sonundan itibaren hesaplanan ağırlıklı not ortalamasıdır.
  • Ağırlıklı not ortalaması, alınan derslerin kredileriyle derslerden alınan harf notlarının eşdeğeri ağırlık katsayılarının çarpımından elde edilen toplamın, toplam krediye bölünmesiyle bulunur. Gerek Yarıyıl Akademik Not Ortalaması ve gerekse Genel Akademik Not Ortalaması öğrencinin kredili derslerden aldığı, (AA) dan (FF) ye kadar notların değerlendirmeye katılması ile belirlenir. Genel Akademik Not Ortalaması değeri en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF) veya (FD) olmaması koşulu ile başarılı kabul edilir. Genel Akademik Not Ortalaması 2.00'nin altında olan öğrenci başarısızdır. İkinci yarıyılın sonundan itibaren öğrencinin üst yarıyıllardaki dersleri alabilmesi için, Genel Akademik Not Ortalaması ’ nın en az 1.80 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Akreditasyon Derneği (FEDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 28.08.2023/30.09.2028


Giriş Şartı
  • Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenciler, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri / sınavları tamamlamak zorundadır. Yurtiçindeki veya yurtdışındaki eşdeğer bir programa eğitimine başlamış bir öğrenci, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Öğrenci kabulü, her öğrencinin durumu ve başvurduğu programın koşulları dikkate alınarak dönemin başlamadan önce incelenir ve değerlendirilir. Üniversiteye kabul ile ilgili daha ayrıntılı bilgi, Kurum Kataloğunda mevcuttur.

Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız başta Turizm, Kültür ve Dışişleri Bakanlıkları olmak üzere, çeşitli resmi kurumlarda ve özel kuruluşlarda görev alabilir, özellikle bankacılık, basın yayın, dışticaret ve turizm sektörlerinde çalışabilirler, üniversitelerimizde Almanca okutmanlığı yapabilir ve akademik kadrolarda görev alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030015045

Qualification Title
German Language and Literature License
Awarding BodyEGE UNIVERSITY
Awarding Body ContactEge University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr
Awarding Body Urlhttp://ege.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasLiterature and linguistics
National Occupation Classification

ISCO 08:653

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The department of German Language and Literature aims to educate philologists who have adopted ethical values, who are aware of the realities of the world, who have adopted the importance of life long learning, equipped with the knowledge, skills and approaches necessary to serve in all areas of German philology. The BA programme consisting of a total of 8 semesters in 4 years, aims to provide students with an advanced level of language skills, core knowledge in literary terms, literary history, literary theory and criticism, culture, and vocational competence in language, literature, criticism and cultural studies.
Learning Environments
  • Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, internships or international internships are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in institutions and workplaces.
Description
  • Ability to communicate orally and in written way by using proper German and terminology competently as it is required by the field.
  • Ability to translate any text from German into Turkish and from Turkish into German.
  • Ability to comprehend and interpret texts and cultures belonging to german speaking countries (german, swiss, austria)
  • Ability to use communication skills in order to be a link between cultures.
  • Ability to combine the concept culture with literature, language, translation and related areas and have a intercultural point of view.
  • Ability to develop skills in analytical approach and critical opinion in terms of literary and cultural criticism.
  • Ability to raise awareness about differences and similarities in order to empathize and interpret relationships tolerant.
  • Ability to raise awareness about the sense and sensibility of reading books.
  • Ability to critical thinking and imagine alternatives. Comprehension that the learning process is a lifelong learning process. To raise awareness about social responsibility and to organize projects and activities for the social environment.
  • Ability to use German language skills in order to obtain information and to communicate with colleagues about philology, culture and translation.
  • Ability to forward opinions, present a certain subject and to predict the perception.
  • Ability to self awareness and ability to build self confidence. To gain skills in order to work successfully as a communication specialist in different areas.
Key Competencies

• Be able to develop the ability to understand, assimilate and discuss the concepts and thoughts, facts and approaches, critical methods related to German Language and Literature.

• Be able to examine different periods of German literary and cultural history in itself and in comparison with other periods and to make inferences in the context of their own language, literature and cultural history.

• To understand the basic concepts, theories and methods of linguistics and sub-branches of linguistics (phonology, morphology, syntax, semantics, pragmatics), to be able to analyze linguistic texts, to associate this information with literature and cultural studies.

• To gain awareness about the German language, culture and cultural history and to associate the acquired knowledge with other world languages, culture and literature, especially Turkish language culture and literature.

• Be able to read language, literature, culture and art products/texts (novels, poetry, stories, reviews, cinema, magazines, newspapers, television, advertisement, theater, painting, sculpture, music, architecture, folklore, sports) with cultural criticism approaches and and to be able to analyze the evolving and changing discourses related to them.

• Be able to use German and terminology competently in various written and oral communication situations.

• Be able to analyze literary texts by using the knowledge and skills acquired in the field, to express them orally or in writing using scientific writing techniques.

• Be able to work independently and/or in a group by gaining ethical work responsibility, knowledge and skills in scientific research and projects.

• Be able to use information technologies competently by gaining the skills of using materials in learning processes and making appropriate choices in line with the content-material connection.

• Be able to apply the knowledge and skills acquired in the field in interdisciplinary studies.

• Be able to competently translate different types of texts, especially literary texts, taking into account social and cultural characteristics.

• To learn a second foreign language other than Turkish and German at a basic level and communicate it verbally and in writing.

• Be able to transfer the knowledge, critical perspective and flexibility gained by the German Language and Literature program to other areas of life and professional levels (teaching, lecturer, guidance, interpreting, international relations, editorial etc.)

Further Info

Students must attend classes, practices and examinations. Students' attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and technical elective courses there are written examinations, in which most cases student must solve selected problems by calculation. One midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Department in the first month of the semester. In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the Department. Students are given a make-up examination for any examination which they have not attended if it is accepted by the Faculty Administrative Comittee that there exist genuine and valid reasons for this.

The semester grades are determined by adding fourty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. The type and contribution of the educational activities such as reports, homeworks, quizzes, seminar presentations or individual oral discussions, and performance in laboratory work on the assessment are announced by the instructor at the beginning of the semester. In the new assessment system which has been introduced since the academic year of 2004-2005, the semester grades are assessed through Relative Assessment System.

The success states of the students are specified by Grade Point Averages (GPA) and Cumulative Grade Point Average (CGPA) computed at the end of each term. (GPA) is the weighted grade average of the term the student is enrolled in. CGPA is the weighted grade average of the students computed by considering all the courses in the course plan of the enrolled department or program starting from the entrance to the university.

(GPA) and (CGPA) are computed with the weighted grade averages. Weighted grade average is obtained by dividing the sum of the product of course credits and the weight coefficients equivalent of the letter grades to the total credit. Both (GPA) and CGPA are determined by adding all the grades students get from credit courses ranging from (AA) to (FF) to assessment. Students whose CGPA value is at least 2.00 are considered successful on condition that no course has been marked as (FF), (FD). Students whose CGPA values are below 2.00 are considered failure. Starting from the end of the second term, Students’ GPAs have to be at least 1.80 to be able to take classes of the upper terms.

For the assessment of success of the students enrolled in before the academic year of 2004-2005, if the final exam and the semester grades exceed 60 or be equal to 60 , the student will be successful from this course. Courses which do not require midterm and/or final examinations are determined by the course teacher. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. In the nontechnical optional courses, students and lecturer arrange the method of evaluation. The student’s success in these courses is awarded by “successful” in the transcript of records.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent programme at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated before the start of the semester, considering the conditions of each student and the degree to which he / she has applied. More detailed information about admission to the University is available in the Institution Catalogue.
Conditions for Success Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).
Progression Paths (Relationship Type)
  • The graduates enjoy productive careers in the public and private sectors of Turkey and countries abroad, in such fields as business finance, government, international relations, education, the media, technology, and the arts, to name only a few.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The document is always valid.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030015045


Qualification Title
German Language and Literature License

Awarding Body
EGE UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08:653


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08:653


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The department of German Language and Literature aims to educate philologists who have adopted ethical values, who are aware of the realities of the world, who have adopted the importance of life long learning, equipped with the knowledge, skills and approaches necessary to serve in all areas of German philology. The BA programme consisting of a total of 8 semesters in 4 years, aims to provide students with an advanced level of language skills, core knowledge in literary terms, literary history, literary theory and criticism, culture, and vocational competence in language, literature, criticism and cultural studies.

Learning Environments
  • Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, internships or international internships are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in institutions and workplaces.

Description
  • Ability to communicate orally and in written way by using proper German and terminology competently as it is required by the field.
  • Ability to translate any text from German into Turkish and from Turkish into German.
  • Ability to comprehend and interpret texts and cultures belonging to german speaking countries (german, swiss, austria)
  • Ability to use communication skills in order to be a link between cultures.
  • Ability to combine the concept culture with literature, language, translation and related areas and have a intercultural point of view.
  • Ability to develop skills in analytical approach and critical opinion in terms of literary and cultural criticism.
  • Ability to raise awareness about differences and similarities in order to empathize and interpret relationships tolerant.
  • Ability to raise awareness about the sense and sensibility of reading books.
  • Ability to critical thinking and imagine alternatives. Comprehension that the learning process is a lifelong learning process. To raise awareness about social responsibility and to organize projects and activities for the social environment.
  • Ability to use German language skills in order to obtain information and to communicate with colleagues about philology, culture and translation.
  • Ability to forward opinions, present a certain subject and to predict the perception.
  • Ability to self awareness and ability to build self confidence. To gain skills in order to work successfully as a communication specialist in different areas.

Key Competencies

• Be able to develop the ability to understand, assimilate and discuss the concepts and thoughts, facts and approaches, critical methods related to German Language and Literature.

• Be able to examine different periods of German literary and cultural history in itself and in comparison with other periods and to make inferences in the context of their own language, literature and cultural history.

• To understand the basic concepts, theories and methods of linguistics and sub-branches of linguistics (phonology, morphology, syntax, semantics, pragmatics), to be able to analyze linguistic texts, to associate this information with literature and cultural studies.

• To gain awareness about the German language, culture and cultural history and to associate the acquired knowledge with other world languages, culture and literature, especially Turkish language culture and literature.

• Be able to read language, literature, culture and art products/texts (novels, poetry, stories, reviews, cinema, magazines, newspapers, television, advertisement, theater, painting, sculpture, music, architecture, folklore, sports) with cultural criticism approaches and and to be able to analyze the evolving and changing discourses related to them.

• Be able to use German and terminology competently in various written and oral communication situations.

• Be able to analyze literary texts by using the knowledge and skills acquired in the field, to express them orally or in writing using scientific writing techniques.

• Be able to work independently and/or in a group by gaining ethical work responsibility, knowledge and skills in scientific research and projects.

• Be able to use information technologies competently by gaining the skills of using materials in learning processes and making appropriate choices in line with the content-material connection.

• Be able to apply the knowledge and skills acquired in the field in interdisciplinary studies.

• Be able to competently translate different types of texts, especially literary texts, taking into account social and cultural characteristics.

• To learn a second foreign language other than Turkish and German at a basic level and communicate it verbally and in writing.

• Be able to transfer the knowledge, critical perspective and flexibility gained by the German Language and Literature program to other areas of life and professional levels (teaching, lecturer, guidance, interpreting, international relations, editorial etc.)


Further Info

Students must attend classes, practices and examinations. Students' attendance is followed by the Instructor concerned. For almost all required and technical elective courses there are written examinations, in which most cases student must solve selected problems by calculation. One midterm examination is given during each semester. Dates of midterm examinations are announced by the Department in the first month of the semester. In addition to midterm examinations and other work, students are required to take a final examination. Final examinations are held at the appropriate place and hour as decided and announced by the Department. Students are given a make-up examination for any examination which they have not attended if it is accepted by the Faculty Administrative Comittee that there exist genuine and valid reasons for this.

The semester grades are determined by adding fourty percent of the midterm exam and sixty percent of the final exam grade. The type and contribution of the educational activities such as reports, homeworks, quizzes, seminar presentations or individual oral discussions, and performance in laboratory work on the assessment are announced by the instructor at the beginning of the semester. In the new assessment system which has been introduced since the academic year of 2004-2005, the semester grades are assessed through Relative Assessment System.

The success states of the students are specified by Grade Point Averages (GPA) and Cumulative Grade Point Average (CGPA) computed at the end of each term. (GPA) is the weighted grade average of the term the student is enrolled in. CGPA is the weighted grade average of the students computed by considering all the courses in the course plan of the enrolled department or program starting from the entrance to the university.

(GPA) and (CGPA) are computed with the weighted grade averages. Weighted grade average is obtained by dividing the sum of the product of course credits and the weight coefficients equivalent of the letter grades to the total credit. Both (GPA) and CGPA are determined by adding all the grades students get from credit courses ranging from (AA) to (FF) to assessment. Students whose CGPA value is at least 2.00 are considered successful on condition that no course has been marked as (FF), (FD). Students whose CGPA values are below 2.00 are considered failure. Starting from the end of the second term, Students’ GPAs have to be at least 1.80 to be able to take classes of the upper terms.

For the assessment of success of the students enrolled in before the academic year of 2004-2005, if the final exam and the semester grades exceed 60 or be equal to 60 , the student will be successful from this course. Courses which do not require midterm and/or final examinations are determined by the course teacher. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. In the nontechnical optional courses, students and lecturer arrange the method of evaluation. The student’s success in these courses is awarded by “successful” in the transcript of records.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent programme at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated before the start of the semester, considering the conditions of each student and the degree to which he / she has applied. More detailed information about admission to the University is available in the Institution Catalogue.

Conditions for Success
Students must obtain a grade point average of at least 2.00 out of 4.00 and successfully pass all courses on the programme (equivalent to a total of 240 ECTS).

Progression Paths (Relationship Type)
  • The graduates enjoy productive careers in the public and private sectors of Turkey and countries abroad, in such fields as business finance, government, international relations, education, the media, technology, and the arts, to name only a few.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The document is always valid.


Url
Open Address