Yeterlilik Kodu

TR0030010023

Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumHakkari Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMerzan Mah. Küçük Sanayi Sitesi Arkası 433. Sok. No:51 Merkez/Hakkari
Sorumlu Kurum URLhttps://www.hakkari.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama.
  • Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama.
  • Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme.
  • Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme.
  • Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini açıklama.
  • Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama.
  • Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama.
  • Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama.
  • Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için.
  • Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama.
  • Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma.
  • Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma.Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme.
  • Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme.
  • Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma.
  • Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
  • Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma.
  • Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
  • Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma.
  • Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Hakkari Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Yeterlilik KoşullarıProgramda mevcut olan derslerin kredi toplamı 240 AKTS’dir.

Öğrencilerin dersleri başarıyla tamamlamaları için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Adayların lise veya dengi okul diplomasına sahip olması ve yüksek öğrenim giriş sınavı dil alanında yeterli puanı almış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıYeterlilik KoşullarıProgramda mevcut olan derslerin kredi toplamı 240 AKTS’dir. Öğrencilerin dersleri başarıyla tamamlamaları için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun İstihdamıKPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) tarafından Almanca öğretmeni olarak atanmaktadır ve üniversitelerde Almanca okutmalığı ya da akademisyenlik veya özel okullar ve dershanelerde Almanca öğretmenliği seçenekleri olma imkanları vardır.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030010023


Yeterlilik Adı
Almanca Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Hakkari Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Merzan Mah. Küçük Sanayi Sitesi Arkası 433. Sok. No:51 Merkez/Hakkari

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama.
  • Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama.
  • Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme.
  • Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme.
  • Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini açıklama.
  • Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama.
  • Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama.
  • Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama.
  • Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için.
  • Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama.
  • Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma.
  • Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma.Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme.
  • Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme.
  • Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma.
  • Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme.
  • Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma.
  • Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
  • Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma.
  • Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli Hakkari Üniversitesi Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine uygun olarak “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Yeterlilik KoşullarıProgramda mevcut olan derslerin kredi toplamı 240 AKTS’dir.

Öğrencilerin dersleri başarıyla tamamlamaları için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Adayların lise veya dengi okul diplomasına sahip olması ve yüksek öğrenim giriş sınavı dil alanında yeterli puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
Yeterlilik KoşullarıProgramda mevcut olan derslerin kredi toplamı 240 AKTS’dir. Öğrencilerin dersleri başarıyla tamamlamaları için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmaları gerekmektedir.Kayıtlı olduğu bölüm veya programın öğretim planındaki bütün ders, uygulama ve çalışmalardan başarılı olmaları ve lisans düzeyinde iki yüz kırk (240) AKTS tamamlayarak en az 2.00 GNO’ya sahip olmaları gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun İstihdamıKPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB (Milli Eğitim Bakanlığı) tarafından Almanca öğretmeni olarak atanmaktadır ve üniversitelerde Almanca okutmalığı ya da akademisyenlik veya özel okullar ve dershanelerde Almanca öğretmenliği seçenekleri olma imkanları vardır.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030010023

Qualification Title
Awarding BodyHakkari University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://www.hakkari.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • Understands developmental characteristics of Primary and Secondary School studentsExplains the basic concepts and principles of Linguistics, German grammar, foreign language education.
  • Assesses and evaluates extensively on developments of Teacher Training in German using scientific methods and techniques.
  • Describes comparatively cultural factors that may affect Teacher Training in German.
  • Interprets the fields of German language and their functions as a foreign language.
  • Identifies the methods of producing scientific knowledge for a foreing language training.
  • Defines the programme of Teacher Training in German and the teaching methods, techniques and strategies used in this programme.Identifies the communicative activities for the students.
  • Applies the most suitable methods and techniques for development of the students’ critical thinking, creative thinking and problem solving skills.Plans teaching and learning process taking into account individual differences and subject areas.
  • Uses information technologies effectively for both in planning the teaching and in the learning process.
  • Uses required methods and techniques effectively for the student-centred teaching taking into account individual and cultrual differences. Monitors students’ progress using different measurement and evaluation methods and techniques.
  • Possesses individual and group responsibilities in the resolution of the problems encountered related to German language.
  • Aims to be a sensitive citizen to the problems of school, community and the world.
  • Allows students to make critical evaluation about the knowledge they learned acquiring self –learnig skills.
  • Develops effective communication with students, colleagues, school management and parents.
  • Uses information and communication technologies on German language teaching effectively.
  • Reflects on competence in Teacher Training in German and attempts on continuous improvement.
  • Discusses by watchning what is happening around her/his, around the country and around the World related to Teacher Training in German.
Key Competencies-
Further Info
  • Format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan” for each course.
  • Qualification RequirementsTo be successful in this program, students are required to successfully complete all the courses to meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum of GPA of 2.00/4.00.
Quality Assurance-
Access Requirements

Specific Admission RequirementsPlacement through a centralized national university placement examination (ÖSYS). Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) is responsible to place students according to their ÖSYS scores.

Conditions for SuccessQualification RequirementsTo be successful in this program, students are required to successfully complete all the courses to meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum of GPA of 2.00/4.00. Requirements for GraduationTo be able to finish undergraduate degree, students must complete all courses, applications and workshops that are included in the program, gain two hundred and forty (240) ECTS credit requirements in total in undergraduate level and obtain a minimum GPA of 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Providing that students get the required score in Public Personel Selection Examination (KPSS), they can be appointed as German teachers by Ministry of National Education (MEB). In addition, they can teach German at universities, private schools or other private teaching institutions.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030010023


Qualification Title

Awarding Body
Hakkari University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • Understands developmental characteristics of Primary and Secondary School studentsExplains the basic concepts and principles of Linguistics, German grammar, foreign language education.
  • Assesses and evaluates extensively on developments of Teacher Training in German using scientific methods and techniques.
  • Describes comparatively cultural factors that may affect Teacher Training in German.
  • Interprets the fields of German language and their functions as a foreign language.
  • Identifies the methods of producing scientific knowledge for a foreing language training.
  • Defines the programme of Teacher Training in German and the teaching methods, techniques and strategies used in this programme.Identifies the communicative activities for the students.
  • Applies the most suitable methods and techniques for development of the students’ critical thinking, creative thinking and problem solving skills.Plans teaching and learning process taking into account individual differences and subject areas.
  • Uses information technologies effectively for both in planning the teaching and in the learning process.
  • Uses required methods and techniques effectively for the student-centred teaching taking into account individual and cultrual differences. Monitors students’ progress using different measurement and evaluation methods and techniques.
  • Possesses individual and group responsibilities in the resolution of the problems encountered related to German language.
  • Aims to be a sensitive citizen to the problems of school, community and the world.
  • Allows students to make critical evaluation about the knowledge they learned acquiring self –learnig skills.
  • Develops effective communication with students, colleagues, school management and parents.
  • Uses information and communication technologies on German language teaching effectively.
  • Reflects on competence in Teacher Training in German and attempts on continuous improvement.
  • Discusses by watchning what is happening around her/his, around the country and around the World related to Teacher Training in German.

Key Competencies
-

Further Info
  • Format of assessment and evaluation is defined in detail in “Course Teaching Plan” for each course.
  • Qualification RequirementsTo be successful in this program, students are required to successfully complete all the courses to meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum of GPA of 2.00/4.00.

Quality Assurance
-

Access Requirements

Specific Admission RequirementsPlacement through a centralized national university placement examination (ÖSYS). Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) is responsible to place students according to their ÖSYS scores.


Conditions for Success
Qualification RequirementsTo be successful in this program, students are required to successfully complete all the courses to meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum of GPA of 2.00/4.00. Requirements for GraduationTo be able to finish undergraduate degree, students must complete all courses, applications and workshops that are included in the program, gain two hundred and forty (240) ECTS credit requirements in total in undergraduate level and obtain a minimum GPA of 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Providing that students get the required score in Public Personel Selection Examination (KPSS), they can be appointed as German teachers by Ministry of National Education (MEB). In addition, they can teach German at universities, private schools or other private teaching institutions.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address