Yeterlilik Kodu | TR0030016363 | |
Yeterlilik Adı | Amerikan Kültürü ve Edebiyatı (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Başkent Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.baskent.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve TarihCoğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi: 04.01.2023 – 30.09.2024 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Öğrencilerin, programdaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri başarmış olması, F1 ya da F2 notunun olmaması gerekir. Öğrencilerin başarması gereken 14 alan seçmeli dersi, 2 alan dışı seçmeli ders ve 2 teknik seçmeli ders olmak üzere toplam 18 seçmeli ders bulunmaktadır. Bunlara ek olarak öğrenciler, Üniversite Hayatına Giriş dersini, Bilgisayar Okuryazarlığı dersini ve Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi'nden bir seçmeli dersi de başarmış olmalıdır. Bu programda öğrencilerin en az 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü mezunları dil ve edebiyat konularında yetkinlik gerektiren sektörlerde çalışma olanaklarına sahiptir. Lisans eğitimleri mezunlarımız, kariyer geliştirme hedefi ile yurtiçi ve yurtdışındaki üniversitelerde lisansüstü çalışmalar yapabilir veya yurtiçi ve yurtdışındaki farklı sektörlerde (iletişim, medya, turizm, büyükelçilikler, kültür merkezleri, şirketlerin uluslararası ilişkiler birimleri, dil ve kültür danışmanlığı, çevirmenlik vb.) çalışabilir ve çeşitli eğitim kurumlarında İngilizce öğretmenliği ve okutmanlığı yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030016363
ISCO 08
ISCO 08
- Uygulanan programla Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü, üst düzeyde İngilizce bilen, dil, kültür ve edebiyat analizleri yapabilen, genelde Batı, özelde ise Anglo-Sakson ve Amerikan kültürünü iyi tanıyan ve bu bilgi ve donanımların ışığında düşünen, soru soran, yorum yapabilen, yaratıcı ve dinamik bireylerin yetiştirilmesini amaçlar.
- Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Bu program tam ve yarı burslu olarak da sunulmaktadır.
- Amerikan Kültürü ve Edebiyatı alanına ait güncel ders materyalleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Amerikan Kültürü ve Edebiyatı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kültürel, toplumsal, politik, sanatsal, etik konulara uygulama becerisine sahiptir.
- Genelde Batı, özelde ise Anglo-Sakson ve Amerikan kültürünü iyi tanır ve bu bilgi ve donanımların ışığında yaratıcı ve dinamik bir şekilde düşünür, soru sorar, analiz eder ve yorum yapar.
- Amerikan Kültürü ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel koşullarda bağımsız, takımlarda işbirliği içinde çalışır.
- Amerikan Kültürü ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Amerikan Kültürü ve Edebiyatı alanındaki çağdaş edebiyat konuları; çağın kültürel ve küresel sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
- Edebi türleri ve edebiyat akımlarının tarihsel süreç içindeki gelişimini, belirgin özelliklerini, birbirlerinden farklılıklarını bilir.
- Amerikan Kültürü ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
- Disiplinlerarası okuma, araştırma, inceleme ve yorumlama becerisine sahiptir.
- Amerikan Kültürü ve Edebiyatı alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
- İngilizce ve Türkçedeki farklı dil yapılarını karşılaştırma, anlam oluşturma, yazılı ve sözlü ifadeye aktarma yetkinliğine sahiptir.
- İngilizceyi üst düzeyde bilir ve kullanır; dil, kültür ve edebiyat analizleri yapar.
- İkinci bir yabancı dili orta düzeyde bilir ve kullanır.
- Mesleki ve toplumsal etik ve sorumluluk bilincine sahiptir..
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Başkent Üniversitesi “Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin hükümlerine göre; bir yarıyılda her dersten en az bir ara sınav, her yarıyıl sonunda da bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ayrıca öğretim elemanları kısa yazılı sınav, ödev, proje ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Yarıyıl başarı notunun verilmesinde tüm sınav sonuçları, yarıyıl içi çalışmalar ile derslere devam ve katılım göz önünde tutulur. İlgili öğretim elemanı tarafından ağırlıklar belirlenerek, derslerin başlamasını izleyen ilk iki hafta içinde bölüm veya program başkanlığına ve öğrencilere duyurulur. Öğrencinin derslerdeki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenir.
- Dönem içi notları, quiz, ara sınav notu ve derse bağlı olarak ödevlere, uygulamalara, pratik çalışmalara verilen notlardan oluşur. Kredili sistemde dönem içi ve dönem sonu değerlendirmelerin türü ile (sınav, ödev, uygulama ve benzeri) ağırlıkları, dersi veren öğretim elemanı tarafından dönemin ilk iki haftası içinde ilgili bölüm başkanlığına bildirilir ve ilgili öğretim birimi yönetimi tarafından öğrencilere duyurulur. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca aşağıdaki harf notlarından birisi ile belirlenir:
- Harf Notu (100 üzerinden) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C- 1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 -.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve TarihCoğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi: 04.01.2023 – 30.09.2024
- Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü mezunları dil ve edebiyat konularında yetkinlik gerektiren sektörlerde çalışma olanaklarına sahiptir. Lisans eğitimleri mezunlarımız, kariyer geliştirme hedefi ile yurtiçi ve yurtdışındaki üniversitelerde lisansüstü çalışmalar yapabilir veya yurtiçi ve yurtdışındaki farklı sektörlerde (iletişim, medya, turizm, büyükelçilikler, kültür merkezleri, şirketlerin uluslararası ilişkiler birimleri, dil ve kültür danışmanlığı, çevirmenlik vb.) çalışabilir ve çeşitli eğitim kurumlarında İngilizce öğretmenliği ve okutmanlığı yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030016363 | |
Qualification Title | American Culture and Literature Bachelor’s Degree Diploma | |
Awarding Body | Başkent University | |
Awarding Body Contact | Bağlıca Kampüsü Fatih Sultan Mahallesi Eskişehir Yolu 18.km TR 06790 Etimesgut Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.baskent.edu.tr/en/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organisation Name: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Accreditation Start/End Date: 04. 01. 2023 – 30. 09. 2024 | |
Access Requirements | General admission requirements apply for both Turkish students and students of other nationalities. | |
Conditions for Success | Students are required to successfully complete the designated program of courses and have no F1 or F2 grades. There are 18 elective courses in total that the students should successfully complete, of which 14 are departmental electives, 2 are non-departmental electives and 2 are technical electives. In addition to these, the students must take the compulsory Introduction to University Life course, the Computer Literacy course and one elective course offered by the Faculty of Fine Arts, Design and Architecture. To complete the program, students are required to take 240 ECTS credits and must have a grade point average of at least 2.00 over 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030016363
ISCO 08
ISCO 08
- The program aims to stimulate intellectual enquiry that explores Western culture in general and American culture in particular. It is designed to develop students' skills in critical thinking and problem-solving as well as to equip them with the kind of intercultural competence that will be suitable for a variety of professions. Besides courses aiming to enhance students' skills in oral and written English, the curriculum includes courses enabling them to analyze American culture and literature from literary, historical, and critical perspectives.
- Learning takes place in the form of formal, open, or distance education. This programme is also offered with full scholarship.
- Possess advanced theoretical and practical knowledge supported by updated course material in the field of American Culture and Literature.
- Has the capacity to apply advanced knowledge of the research methods and techniques used in the field of American Culture and Literature to cultural, social, political, artistic and ethical fields.
- Be highly familiar with Western culture in general and Anglo-Saxon and American culture in particular and use this familiarity to think, inquire and criticize in a creative and dynamic fashion.
- Conduct studies independently and as a team-member in order to solve complex and unexpected problems in the field of American Culture and Literature.
- Critically evaluate the knowledge and skills acquired in the field of American Culture and Literature.
- Has knowledge about contemporary topics in American Culture and Literature and contemporary cultural and global problems.
- Has knowledge of literary genres and periods with regard to their historical development, their main characteristics and differences from each other.
- Possess the knowledge of research techniques and methids used in the field of American Culture and Literature.
- Conduct interdisciplinary research and analysis in the field of American Culture and Literature.
- Use the informatics, communication and computer technologies required by studies in the field of American Culture and Literature.
- Be competent in comparing different language structures in English and Turkish, meaning making, and transfering them to written and oral expression.
- Be highly competent in the English language and make detailed analyses in language, culture and literature.
- Speaks and uses a second language at an elementary level.
- Has professional and social ethics and responsibility
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- According to “Başkent University Regulation on Undergraduate Education and Exams”; for each course, students are given at least one midterm and one final exam at the end of the term. The instructor can give quizzes, consider homeworks, projects, lab, or similar works as a midterm. A variety of assessment methods such as quizzes, mid-term(s), assignment(s), exercise(s), project(s), practice(s), and final exams are implemented in the program. Assessment methods may include classical test(s), multiple-choice test(s), homework(s), performance evaluation(s), and product evaluation(s).
- In line with the credit system, the percentage of the in-term and final evaluations (exams, assignments, practice, and the like) should be declared by the course instructor to the head of the relevant department within the first two weeks of the semester and announced by the relevant unit. Final assessment, taking into consideration the level of overall achievement of all students taking the course, is to be determined by the academic staff member according to the letter grades indicated in the Regulations and given below:
- Letter Grades (Over 100) A 4 95-100 A- 3,7 90-94 B+ 3,3 85-89 B 3 80-84 B- 2,7 75-79 C+ 2,3 70-74 C 2 65-69 C1,7 60-64 D+ 1,3 55-59 D 1 50-54 F1 0 0-49 F2 0 -
To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organisation Name: Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Accreditation Start/End Date: 04. 01. 2023 – 30. 09. 2024
General admission requirements apply for both Turkish students and students of other nationalities.
- Graduates of the Department of American Culture and Literature can be employed in a wide variety of sectors requiring competence in English and in cultural and literary matters. Our graduates are widely employed in embassies, cultural institutes, foreign relations offices of companies involved in international business and in the media and tourism sector as advisors in language and culture or as translators. During their undergraduate education students may attend a program offered by the Faculties of Education of a variety of universities to receive a certificate for Teaching English as a Foreign Language. In this way, they become entitled to teach English at institutions of primary, secondary and higher education in Turkey. Those graduates wishing to pursue an academic career can be employed as research assistants in a variety of universities as they continue their studies to obtain higher degrees.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous