Yeterlilik Kodu

TR0030020349

Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması
Sorumlu KurumBartın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAğdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bartin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü yaratıcı ve yenilikçi liderlik özellikleri geliştirilmiş, iyi bir arka plan ve deneyime sahip, etik değerlere önem veren, seçilen spor dalında uzman ve en üst düzeyde yetkili olan antrenörler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program aynı zamanda teorik ve uygulamalı derslerde kullanılan değerlendirme yöntemleri ile hem öğrencilerin gelişimini hem de başarısını değerlendirmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Sınıf, spor salonu, laboratuvarlar, saha, staj ve uygulamalı eğitim alanları, online ve uzaktan eğitim platformları

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenci Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramların bilgisine sahiptir.
  • Antrenman ilkelerini, uygulama ortamına transfer eder.
  • Bu ilkeleri etkili şekilde kullanır, aralarındaki ilişkiyi açıklama bilgisine sahiptir.
  • Bu alandaki öğrenciler, antrenörlük, kondisyonerlik ve sporda performans analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye ulaşırlar.
  • Öğrenciler, farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerine sahip antrenman programlarının hazırlanmasında etkin bilgiye sahiptir.
  • Ayrıca Sporda Performans Analizi ile ilişkili içerik, öğretim süreçleri, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisi edinir.
  • Öğrenciler farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların gelişim ve öğrenme özellikleri bilgisine sahiptir.
  • Bunun yanında insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alarak meslek hayatında bunları uygular.
  • Öğrenciler, Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki bilimsel bilgilere ulaşmakta yetkin hale gelir.
  • Sporda performans analizi alanlarıyla ilgili teknolojileri takip ederek ilgili malzeme ve araç-gereci farklı yaş gruplarına göre ayırt eder.
  • Bunun yanında güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Öğrenciler spor bilimleri ve antrenman bilgisi alanında , antrene olmuş sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
  • Problemler arası çözüm yollarına ulaşırken, ileride oluşabilecek sorunlar için çıkarımlar yapar.
  • Öğrenciler antrenman bilimi, spor bilimlerinde analiz ve kondisyonerlik alanlarında öğretme-öğrenme ve değerlendirme süreçlerinde etkili olarak kullanır.
  • Ayrıca değerlendirme süreçlerinde yasal mevzuatları takip eder.
  • Öğrenciler ileride yetiştirecek olduğu sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri öğrenir.
  • Yetenek seçme, yönlendirme ve geliştirmede ve sporda modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
  • Antrenörlük Eğitimi bölümündeki öğrenciler başkalarıyla etkin bir biçimde çalışır. kendine zaman yaratır.
  • Bu zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar.
  • Çalıştığı öğrenci grupları ile etkin bir biçimde çalışarak sorumluluk alır.
  • Öğrenciler gelecekte hangi meslek dallarında yer alabileceklerini ve ne tür kuramsal bilgilere sahip olma gerekliliklerini bilir.
  • İnterdisipliner çalışmayı benimseyerek, mesleki bilgilere sahip olurlar.
  • İçerisinde bulundukları mevcut durumlar konusunda öz eleştiri yapmayı öğrenirler.
  • Öğrenciler spor bilimleri, antrenörlük, kondisyonerlik ve sporda performans analizi alanlarında sürekli değişim amacıyla kalite sürecinde yer alır.
  • Dış ve iç paydaşları ile ilerideki meslek hayatlarında iletişimde olarak, ülkesini ve kendisini geliştirir.
  • Bu alandaki öğrenciler, alanlarıyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Öğrenciler, Spor Bilimleri ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili bilimsel araştırmaları izleyerek, proje ve etkinlikler uygulamayı öğrenir.
  • Türkçeyi doğru kullanır, en az bir yabancı dili etkin bir biçimde kullanır.
  • Bu alanda bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde etkim bir dile sahiptir.
  • Bir Spor Bilimci, Antrenör, Kondisyoner ve Sporda Performans Analisti olarak dış görünüm,tutum ve davranışları yanında kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
  • Öğrenci kendi uzmanlık alanıyla ilgili bilgilerini sürekli güncel tutar. İnsan sağlığına özen göstererek, alanında temizlik ve hijyene özen gösterir.
  • Kendini rol model olmak için geliştirir.
  • Kendi kültürüne uygun ve kültürler arası etkileşimde ileri görüşlü davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Program dahilinde çeşitli spor branşlarına yönelik bilgi ve yeterlilik, sporcu performansı değerlendirme, antrenman planlaması ve uygulama yeterliliği, spor psikolojisi ve motivasyon, yönetim ve organizasyon becerisi, sürekli öğrenme ve kendini geliştirme, risk yönetimi, strateji geliştirme ve karar verme, etik ve profesyonellik, sporcu sağlığı ve rehabilitasyonu, liderlik ve ekip yönetimi, iletişim gibi yetkinlik alanları bulunmaktadır.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

       4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

İlk Kayıt: Programa kayıt olmak isteyen öğrenciler, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS/TYT) yeterli puanı almalı ve yine ÖSYM tarafından düzenlenen Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) ile sınavından başarılı olmalıdır.

Yatay Geçiş: Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer bir programda öğrenim gören öğrenciler, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Başvurular, dönem başlamadan önce değerlendirilir ve her öğrencinin başvuru yaptığı derece ile bireysel koşulları dikkate alınarak incelenir.

Değişim Programı: Değişim programlarına başvuru yapacak öğrenciler, Bartın Üniversitesi’nin anlaşmalı olduğu üniversitelerle yürütülen değişim programları kapsamında, genellikle belirli bir akademik başarı düzeyine sahip olmalı ve dil yeterlilik şartlarını karşılamalıdır. Öğrencilerin, başvurdukları programa göre belirlenen ders başarı ortalamasını, başvuru tarihinden önceki dönemde tamamlamış olmaları ve başvuru için gerekli belgeleri (transkript, dil yeterlilik belgesi vb.) zamanında sunmaları gerekmektedir. Ayrıca, bazı programlar için belirli bir dilde (örneğin, İngilizce) yeterlilik de istenebilir. Başvuru sürecinde öğrenciler, ilgili akademik birim ve Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından belirlenen prosedürlere uymalıdır.

Uluslararası Öğrenci: Bartın Üniversitesi'ne uluslararası öğrenci kabulü, belirlenen kontenjanlar ve Yükseköğretim Kurulu’nun "Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar"ına dayalı olarak yapılır. Başvurular, en fazla 5 programa çevrimiçi olarak yapılabilir ve adayların lise diploması, not durumu belgesi (transkript), sınav sonuç belgeleri gibi çeşitli belgelerle başvuru yapmaları gerekmektedir. Adaylar, Türkiye’de yapılan TR-YÖS veya uluslararası üniversite giriş sınavları gibi geçerli sınav sonuçlarına göre sıralanır. Başvuru koşullarını sağlayan adaylar, belirlenen taban puanları aşarak yerleştirilir. Türkçe yeterlilik belgesine sahip olmayanlar, üniversitenin Türkçe hazırlık programına katılmak zorundadır. Yabancı dilde eğitim veren programlarda ise Türkçe yeterlilik şartı aranmaz. Başvuru ve yerleştirme sonuçları, üniversitenin web sitesinde duyurulmaktadır.

Giriş Şartları ile ilgili ayrıntılı bilgiler Üniversitenin web sayfasında her kayıt döneminden önce hazırlanan kayıt kılavuzları ile tüm adaylar ile paylaşılmaktadır.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi bölümü, öğrencilere sporcuları eğitme, gelişimlerini izleme ve başarılarını artırma becerisi kazandıran bir eğitim süreci sunar. Bu alanda eğitim alan mezunlar, çeşitli spor kulüpleri, okullar, üniversiteler, federasyonlar ve belediyeler gibi kurumlarda antrenörlük yapabilirler. Ayrıca, spor akademileri, spor salonları, özel fitness merkezleri ve spor turizmi sektöründe de çalışma fırsatları mevcuttur. Antrenörlük, yalnızca saha içi eğitimle sınırlı kalmayıp, aynı zamanda spor psikolojisi, beslenme, rehabilitasyon ve spor yönetimi gibi alanlarda da uzmanlaşma fırsatları sunar. Bu sayede, mezunlar, hem bireysel hem de takım sporlarında kariyer yaparak, sporcuların performansını artırmaya yönelik çeşitli rollerde görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1.Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2.Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik  

2.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

2.2.Yükseköğretim Kurulu Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli olarak geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020349


Yeterlilik Adı
Antrenörlük Eğitimi Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bartın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Antrenörlük Eğitimi Bölümü yaratıcı ve yenilikçi liderlik özellikleri geliştirilmiş, iyi bir arka plan ve deneyime sahip, etik değerlere önem veren, seçilen spor dalında uzman ve en üst düzeyde yetkili olan antrenörler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program aynı zamanda teorik ve uygulamalı derslerde kullanılan değerlendirme yöntemleri ile hem öğrencilerin gelişimini hem de başarısını değerlendirmeyi amaçlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Sınıf, spor salonu, laboratuvarlar, saha, staj ve uygulamalı eğitim alanları, online ve uzaktan eğitim platformları


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğrenci Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili kavramların bilgisine sahiptir.
  • Antrenman ilkelerini, uygulama ortamına transfer eder.
  • Bu ilkeleri etkili şekilde kullanır, aralarındaki ilişkiyi açıklama bilgisine sahiptir.
  • Bu alandaki öğrenciler, antrenörlük, kondisyonerlik ve sporda performans analizi alanlarındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgiye ulaşırlar.
  • Öğrenciler, farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerine sahip antrenman programlarının hazırlanmasında etkin bilgiye sahiptir.
  • Ayrıca Sporda Performans Analizi ile ilişkili içerik, öğretim süreçleri, öğretim model, yöntem ve tekniklerine, ölçme ve değerlendirme bilgisi edinir.
  • Öğrenciler farklı yaş grupları, cinsiyet ve antrenman düzeylerindeki sporcuların gelişim ve öğrenme özellikleri bilgisine sahiptir.
  • Bunun yanında insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alarak meslek hayatında bunları uygular.
  • Öğrenciler, Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarındaki bilimsel bilgilere ulaşmakta yetkin hale gelir.
  • Sporda performans analizi alanlarıyla ilgili teknolojileri takip ederek ilgili malzeme ve araç-gereci farklı yaş gruplarına göre ayırt eder.
  • Bunun yanında güncel çalışmaları izleme, yorumlama, değerlendirme, analiz yapma ve uygulama bilgisine sahiptir.
  • Öğrenciler spor bilimleri ve antrenman bilgisi alanında , antrene olmuş sporcuların antrenman süreçlerinde karşılaştığı problemleri inceleme ve araştırma konusu yapar.
  • Problemler arası çözüm yollarına ulaşırken, ileride oluşabilecek sorunlar için çıkarımlar yapar.
  • Öğrenciler antrenman bilimi, spor bilimlerinde analiz ve kondisyonerlik alanlarında öğretme-öğrenme ve değerlendirme süreçlerinde etkili olarak kullanır.
  • Ayrıca değerlendirme süreçlerinde yasal mevzuatları takip eder.
  • Öğrenciler ileride yetiştirecek olduğu sporcuların eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve analiz-sentez yapma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri öğrenir.
  • Yetenek seçme, yönlendirme ve geliştirmede ve sporda modelleme yapma, geliştirme ve takip etmeyi planlar.
  • Antrenörlük Eğitimi bölümündeki öğrenciler başkalarıyla etkin bir biçimde çalışır. kendine zaman yaratır.
  • Bu zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar.
  • Çalıştığı öğrenci grupları ile etkin bir biçimde çalışarak sorumluluk alır.
  • Öğrenciler gelecekte hangi meslek dallarında yer alabileceklerini ve ne tür kuramsal bilgilere sahip olma gerekliliklerini bilir.
  • İnterdisipliner çalışmayı benimseyerek, mesleki bilgilere sahip olurlar.
  • İçerisinde bulundukları mevcut durumlar konusunda öz eleştiri yapmayı öğrenirler.
  • Öğrenciler spor bilimleri, antrenörlük, kondisyonerlik ve sporda performans analizi alanlarında sürekli değişim amacıyla kalite sürecinde yer alır.
  • Dış ve iç paydaşları ile ilerideki meslek hayatlarında iletişimde olarak, ülkesini ve kendisini geliştirir.
  • Bu alandaki öğrenciler, alanlarıyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kurum ve kuruluşlarca düzenlenen ulusal ve uluslararası hizmet içi eğitim, kurs, çalıştay, seminer, toplantı ve kongrelere katılarak mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
  • Öğrenciler, Spor Bilimleri ve Sporda Performans Analizi alanlarıyla ilgili bilimsel araştırmaları izleyerek, proje ve etkinlikler uygulamayı öğrenir.
  • Türkçeyi doğru kullanır, en az bir yabancı dili etkin bir biçimde kullanır.
  • Bu alanda bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde etkim bir dile sahiptir.
  • Bir Spor Bilimci, Antrenör, Kondisyoner ve Sporda Performans Analisti olarak dış görünüm,tutum ve davranışları yanında kültürel yeterlilikleri ile de topluma örnek olur, demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
  • Öğrenci kendi uzmanlık alanıyla ilgili bilgilerini sürekli güncel tutar. İnsan sağlığına özen göstererek, alanında temizlik ve hijyene özen gösterir.
  • Kendini rol model olmak için geliştirir.
  • Kendi kültürüne uygun ve kültürler arası etkileşimde ileri görüşlü davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Program dahilinde çeşitli spor branşlarına yönelik bilgi ve yeterlilik, sporcu performansı değerlendirme, antrenman planlaması ve uygulama yeterliliği, spor psikolojisi ve motivasyon, yönetim ve organizasyon becerisi, sürekli öğrenme ve kendini geliştirme, risk yönetimi, strateji geliştirme ve karar verme, etik ve profesyonellik, sporcu sağlığı ve rehabilitasyonu, liderlik ve ekip yönetimi, iletişim gibi yetkinlik alanları bulunmaktadır.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.

Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

       4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

İlk Kayıt: Programa kayıt olmak isteyen öğrenciler, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından (YKS/TYT) yeterli puanı almalı ve yine ÖSYM tarafından düzenlenen Özel Yetenek Sınavı (ÖZYES) ile sınavından başarılı olmalıdır.

Yatay Geçiş: Yurtiçi veya yurtdışında eşdeğer bir programda öğrenim gören öğrenciler, yatay geçiş başvurusunda bulunabilir. Başvurular, dönem başlamadan önce değerlendirilir ve her öğrencinin başvuru yaptığı derece ile bireysel koşulları dikkate alınarak incelenir.

Değişim Programı: Değişim programlarına başvuru yapacak öğrenciler, Bartın Üniversitesi’nin anlaşmalı olduğu üniversitelerle yürütülen değişim programları kapsamında, genellikle belirli bir akademik başarı düzeyine sahip olmalı ve dil yeterlilik şartlarını karşılamalıdır. Öğrencilerin, başvurdukları programa göre belirlenen ders başarı ortalamasını, başvuru tarihinden önceki dönemde tamamlamış olmaları ve başvuru için gerekli belgeleri (transkript, dil yeterlilik belgesi vb.) zamanında sunmaları gerekmektedir. Ayrıca, bazı programlar için belirli bir dilde (örneğin, İngilizce) yeterlilik de istenebilir. Başvuru sürecinde öğrenciler, ilgili akademik birim ve Uluslararası İlişkiler Ofisi tarafından belirlenen prosedürlere uymalıdır.

Uluslararası Öğrenci: Bartın Üniversitesi'ne uluslararası öğrenci kabulü, belirlenen kontenjanlar ve Yükseköğretim Kurulu’nun "Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar"ına dayalı olarak yapılır. Başvurular, en fazla 5 programa çevrimiçi olarak yapılabilir ve adayların lise diploması, not durumu belgesi (transkript), sınav sonuç belgeleri gibi çeşitli belgelerle başvuru yapmaları gerekmektedir. Adaylar, Türkiye’de yapılan TR-YÖS veya uluslararası üniversite giriş sınavları gibi geçerli sınav sonuçlarına göre sıralanır. Başvuru koşullarını sağlayan adaylar, belirlenen taban puanları aşarak yerleştirilir. Türkçe yeterlilik belgesine sahip olmayanlar, üniversitenin Türkçe hazırlık programına katılmak zorundadır. Yabancı dilde eğitim veren programlarda ise Türkçe yeterlilik şartı aranmaz. Başvuru ve yerleştirme sonuçları, üniversitenin web sitesinde duyurulmaktadır.

Giriş Şartları ile ilgili ayrıntılı bilgiler Üniversitenin web sayfasında her kayıt döneminden önce hazırlanan kayıt kılavuzları ile tüm adaylar ile paylaşılmaktadır.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında belirtilen zorunlu dersler ile asgari sayıda alınması gereken seçmeli derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Antrenörlük Eğitimi bölümü, öğrencilere sporcuları eğitme, gelişimlerini izleme ve başarılarını artırma becerisi kazandıran bir eğitim süreci sunar. Bu alanda eğitim alan mezunlar, çeşitli spor kulüpleri, okullar, üniversiteler, federasyonlar ve belediyeler gibi kurumlarda antrenörlük yapabilirler. Ayrıca, spor akademileri, spor salonları, özel fitness merkezleri ve spor turizmi sektöründe de çalışma fırsatları mevcuttur. Antrenörlük, yalnızca saha içi eğitimle sınırlı kalmayıp, aynı zamanda spor psikolojisi, beslenme, rehabilitasyon ve spor yönetimi gibi alanlarda da uzmanlaşma fırsatları sunar. Bu sayede, mezunlar, hem bireysel hem de takım sporlarında kariyer yaparak, sporcuların performansını artırmaya yönelik çeşitli rollerde görev alabilirler.


Yasal Dayanağı

1.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1.Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2.Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik  

2.2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

2.2.Yükseköğretim Kurulu Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli olarak geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020349

Qualification Title
Coaching Education License
Awarding BodyBARTIN UNIVERSITY
Awarding Body ContactBartın Üniversitesi
Awarding Body Urlhttp://www.bartin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Coaching Education Department aims to train coaches who have developed creative and innovative leadership qualities, possess a strong background and experience, prioritize ethical values, and are experts in their chosen sport. The program also aims to assess students' development and success through evaluation methods used in both theoretical and practical courses.

Learning Environments

Classroom, gym, laboratories, field, internship and practical training areas, online and distance education platforms

Description
  • The student has knowledge of concepts related to the fields of Sports Sciences, Coaching, Conditioning and Performance Analysis in Sports.
  • Transfers training policies to the application environment.
  • He uses these policies effectively and has the knowledge to explain the diversity among them.
  • Access to records in this field, performance analysis in coaching, conditioning and sports, service delivery data and components related to departments.
  • Students have effective performance characteristics in preparing training programs of different age groups, genders and competition levels.
  • In addition, information on the content, teaching pieces, teaching model, methods and techniques, evaluation and evaluation provided by Performance Analysis in Sports is obtained.
  • It has the development and learning characteristics of students in different age groups, genders and competitions.
  • In addition, people make career choices by taking the social and natural environment into consideration.
  • Students become competent in accessing the knowledge within the scope of Sports Sciences, Coaching, Conditioning and Performance Analysis in Sports.
  • It follows the technologies related to the fields of performance analysis in sports and distinguishes the relevant materials and equipment according to different age groups.
  • In addition, he has the knowledge to monitor, interpret, evaluate, analyze and apply current studies.
  • In the field of sports science and training knowledge, students examine and research the problems encountered by trained athletes during their training processes.
  • While finding solutions to problems, it makes inferences for problems that may arise in the future.
  • Students use it effectively in teaching-learning and evaluation processes in the fields of training science, analysis in sports science and conditioning.
  • It also follows legal regulations in evaluation processes.
  • Students learn appropriate methods and techniques for the development of critical thinking, creative thinking, problem solving and analysis-synthesis skills of the athletes they will train in the future.
  • It plans to model, develop and follow talent in selecting, directing and developing talent and in sports.
  • Students in Coach Education work effectively with others. creates time for himself.
  • This manages time and makes self-criticism.
  • Takes responsibility by working effectively with the student groups he works with.
  • Students know which professions they can take part in in the future and what kind of theoretical knowledge they need to have.
  • By adopting interdisciplinary work, they acquire professional knowledge.
  • They learn to be self-critical about the current situations they are in.
  • Students take part in the quality process for the purpose of continuous change in the fields of sports sciences, coaching, conditioning and performance analysis in sports.
  • He improves his country and himself by communicating with his external and internal stakeholders in his future professional life.
  • Students in this field continuously improve their professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by domestic and international institutions and organizations related to their fields.
  • Students learn to implement projects and activities by following scientific research in the fields of Sports Sciences and Performance Analysis in Sports.
  • Uses Turkish correctly and uses at least one foreign language effectively.
  • He has an effective language that allows him to follow information in this field and communicate with his colleagues.
  • As a Sports Scientist, Trainer, Conditioner and Sports Performance Analyst, he sets an example for the society with his appearance, attitude and behavior as well as his cultural competence, and acts in accordance with democracy and human rights, social, scientific and cultural values ​​and professional ethical principles.
  • The student constantly keeps his knowledge about his field of expertise up to date. It takes care of human health and pays attention to cleanliness and hygiene in its field.
  • He improves himself to be a role model.
  • Acts forward-thinkingly in accordance with his own culture and in intercultural interaction.

 

Key Competencies

The program includes competency areas such as knowledge and proficiency in various sports disciplines, athlete performance assessment, training planning and implementation, sports psychology and motivation, management and organizational skills, continuous learning and self-improvement, risk management, strategy development and decision-making, ethics and professionalism, athlete health and rehabilitation, leadership and team management, and communication.

 

Further Info

Each student is required to attend at least 70% of the classes in order to register for the courses at the beginning of the semester and to be eligible for the final exam at the end of the semester. Students are required to take at least one midterm exam and one final exam for each course. The midterm exam contributes 40% to the final grade, while the final exam contributes 60%. All exams are graded out of 100 points.

Score          Coefficient              Degree of Success    

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports,” prepared based on criteria set by YÖK, are published annually. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations and are shared publicly.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is regulated under the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."

  1. Development and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    1. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
    1. National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK and accepted by the respective Council of Deans.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on YÖK's fundamental principles.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by their higher education institution.
  4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions submit an "Institutional Internal Evaluation Report" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared as part of external evaluations, with the public.

Accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that program qualifications meet quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular reviews of qualifications in line with its regulations.

 

 

Access Requirements

Initial Registration: Students wishing to enroll in the program must achieve the required score in the Higher Education Institutions Exam (YKS/TYT) administered by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), and must also succeed in the Special Talent Exam (ÖZYES) organized by ÖSYM.

Horizontal Transfer: Students studying in an equivalent program either in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. Applications are evaluated before the start of the semester and are reviewed based on the degree applied for and individual circumstances of each student.

Exchange Program: Students applying for exchange programs must generally meet a certain level of academic achievement and language proficiency requirements, as per the exchange programs conducted with universities that Bartın University has agreements with. Students must have completed the required course GPA for the program they are applying to in the semester prior to the application and submit the necessary documents (transcript, language proficiency certificate, etc.) on time. Additionally, some programs may require proficiency in a specific language (e.g., English). During the application process, students must follow the procedures set by the relevant academic unit and the International Relations Office.

International Students: Bartın University admits international students based on established quotas and the "Principles for Admission of International Students" determined by the Council of Higher Education. Applications can be made online for up to five programs, and candidates are required to submit various documents, such as their high school diploma, grade transcript, exam results, etc. Candidates are ranked based on valid exam results, such as the TR-YÖS or other international university entrance exams. Candidates who meet the application conditions are placed if they exceed the determined minimum score. Those without a Turkish language proficiency certificate are required to attend the university's Turkish preparatory program. For programs taught in a foreign language, Turkish proficiency is not required. Application and placement results are announced on the university's website. Detailed information regarding entry requirements is shared with all candidates before each registration period through the registration guides published on the university's website.

 
Conditions for SuccessStudents enrolled in this program must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and must successfully pass the compulsory courses and the minimum required number of elective courses, with at least a DD grade, in order to graduate. The minimum ECTS required for graduation is 240.
Progression Paths (Relationship Type)

The Coaching Education department offers an educational process that equips students with the skills to train athletes, monitor their development, and enhance their performance. Graduates in this field can work as coaches in various institutions such as sports clubs, schools, universities, federations, and municipalities. Additionally, there are opportunities to work in sports academies, gyms, private fitness centers, and the sports tourism industry. Coaching not only involves field-based training but also offers opportunities for specialization in areas such as sports psychology, nutrition, rehabilitation, and sports management. As a result, graduates can pursue careers in both individual and team sports and take on various roles aimed at improving athlete performance.

Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

3.Council of Higher Education Principles for the Admission of International Students

Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020349


Qualification Title
Coaching Education License

Awarding Body
BARTIN UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Bartın Üniversitesi

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Coaching Education Department aims to train coaches who have developed creative and innovative leadership qualities, possess a strong background and experience, prioritize ethical values, and are experts in their chosen sport. The program also aims to assess students' development and success through evaluation methods used in both theoretical and practical courses.


Learning Environments

Classroom, gym, laboratories, field, internship and practical training areas, online and distance education platforms


Description
  • The student has knowledge of concepts related to the fields of Sports Sciences, Coaching, Conditioning and Performance Analysis in Sports.
  • Transfers training policies to the application environment.
  • He uses these policies effectively and has the knowledge to explain the diversity among them.
  • Access to records in this field, performance analysis in coaching, conditioning and sports, service delivery data and components related to departments.
  • Students have effective performance characteristics in preparing training programs of different age groups, genders and competition levels.
  • In addition, information on the content, teaching pieces, teaching model, methods and techniques, evaluation and evaluation provided by Performance Analysis in Sports is obtained.
  • It has the development and learning characteristics of students in different age groups, genders and competitions.
  • In addition, people make career choices by taking the social and natural environment into consideration.
  • Students become competent in accessing the knowledge within the scope of Sports Sciences, Coaching, Conditioning and Performance Analysis in Sports.
  • It follows the technologies related to the fields of performance analysis in sports and distinguishes the relevant materials and equipment according to different age groups.
  • In addition, he has the knowledge to monitor, interpret, evaluate, analyze and apply current studies.
  • In the field of sports science and training knowledge, students examine and research the problems encountered by trained athletes during their training processes.
  • While finding solutions to problems, it makes inferences for problems that may arise in the future.
  • Students use it effectively in teaching-learning and evaluation processes in the fields of training science, analysis in sports science and conditioning.
  • It also follows legal regulations in evaluation processes.
  • Students learn appropriate methods and techniques for the development of critical thinking, creative thinking, problem solving and analysis-synthesis skills of the athletes they will train in the future.
  • It plans to model, develop and follow talent in selecting, directing and developing talent and in sports.
  • Students in Coach Education work effectively with others. creates time for himself.
  • This manages time and makes self-criticism.
  • Takes responsibility by working effectively with the student groups he works with.
  • Students know which professions they can take part in in the future and what kind of theoretical knowledge they need to have.
  • By adopting interdisciplinary work, they acquire professional knowledge.
  • They learn to be self-critical about the current situations they are in.
  • Students take part in the quality process for the purpose of continuous change in the fields of sports sciences, coaching, conditioning and performance analysis in sports.
  • He improves his country and himself by communicating with his external and internal stakeholders in his future professional life.
  • Students in this field continuously improve their professional knowledge and skills by participating in national and international in-service training, courses, workshops, seminars, meetings and congresses organized by domestic and international institutions and organizations related to their fields.
  • Students learn to implement projects and activities by following scientific research in the fields of Sports Sciences and Performance Analysis in Sports.
  • Uses Turkish correctly and uses at least one foreign language effectively.
  • He has an effective language that allows him to follow information in this field and communicate with his colleagues.
  • As a Sports Scientist, Trainer, Conditioner and Sports Performance Analyst, he sets an example for the society with his appearance, attitude and behavior as well as his cultural competence, and acts in accordance with democracy and human rights, social, scientific and cultural values ​​and professional ethical principles.
  • The student constantly keeps his knowledge about his field of expertise up to date. It takes care of human health and pays attention to cleanliness and hygiene in its field.
  • He improves himself to be a role model.
  • Acts forward-thinkingly in accordance with his own culture and in intercultural interaction.

 


Key Competencies

The program includes competency areas such as knowledge and proficiency in various sports disciplines, athlete performance assessment, training planning and implementation, sports psychology and motivation, management and organizational skills, continuous learning and self-improvement, risk management, strategy development and decision-making, ethics and professionalism, athlete health and rehabilitation, leadership and team management, and communication.

 


Further Info

Each student is required to attend at least 70% of the classes in order to register for the courses at the beginning of the semester and to be eligible for the final exam at the end of the semester. Students are required to take at least one midterm exam and one final exam for each course. The midterm exam contributes 40% to the final grade, while the final exam contributes 60%. All exams are graded out of 100 points.

Score          Coefficient              Degree of Success    

 AA                  4,00                    Pekiyi

 BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

 BB                  3,00                    İyi

 CB                  2,50                    Orta-İyi

 CC                  2,00                    Orta

 DC                  1,50                    Zayıf- Orta

 DD                  1,00                    Zayıf

 FF                   0,00                    Başarısız


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
  • “University Monitoring and Evaluation Reports,” prepared based on criteria set by YÖK, are published annually. These reports include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.
  • The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by YÖK. These reports include quantitative and qualitative evaluations and are shared publicly.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is regulated under the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs."

  1. Development and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
    1. The curriculum and learning outcomes for each undergraduate program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
    1. National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK and accepted by the respective Council of Deans.
  2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on YÖK's fundamental principles.
  3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by their higher education institution.
  4. Self-Evaluation and External Evaluation: Higher education institutions submit an "Institutional Internal Evaluation Report" for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," prepared as part of external evaluations, with the public.

Accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that program qualifications meet quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular reviews of qualifications in line with its regulations.

 

 


Access Requirements

Initial Registration: Students wishing to enroll in the program must achieve the required score in the Higher Education Institutions Exam (YKS/TYT) administered by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), and must also succeed in the Special Talent Exam (ÖZYES) organized by ÖSYM.

Horizontal Transfer: Students studying in an equivalent program either in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. Applications are evaluated before the start of the semester and are reviewed based on the degree applied for and individual circumstances of each student.

Exchange Program: Students applying for exchange programs must generally meet a certain level of academic achievement and language proficiency requirements, as per the exchange programs conducted with universities that Bartın University has agreements with. Students must have completed the required course GPA for the program they are applying to in the semester prior to the application and submit the necessary documents (transcript, language proficiency certificate, etc.) on time. Additionally, some programs may require proficiency in a specific language (e.g., English). During the application process, students must follow the procedures set by the relevant academic unit and the International Relations Office.

International Students: Bartın University admits international students based on established quotas and the "Principles for Admission of International Students" determined by the Council of Higher Education. Applications can be made online for up to five programs, and candidates are required to submit various documents, such as their high school diploma, grade transcript, exam results, etc. Candidates are ranked based on valid exam results, such as the TR-YÖS or other international university entrance exams. Candidates who meet the application conditions are placed if they exceed the determined minimum score. Those without a Turkish language proficiency certificate are required to attend the university's Turkish preparatory program. For programs taught in a foreign language, Turkish proficiency is not required. Application and placement results are announced on the university's website. Detailed information regarding entry requirements is shared with all candidates before each registration period through the registration guides published on the university's website.

 

Conditions for Success
Students enrolled in this program must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 and must successfully pass the compulsory courses and the minimum required number of elective courses, with at least a DD grade, in order to graduate. The minimum ECTS required for graduation is 240.

Progression Paths (Relationship Type)

The Coaching Education department offers an educational process that equips students with the skills to train athletes, monitor their development, and enhance their performance. Graduates in this field can work as coaches in various institutions such as sports clubs, schools, universities, federations, and municipalities. Additionally, there are opportunities to work in sports academies, gyms, private fitness centers, and the sports tourism industry. Coaching not only involves field-based training but also offers opportunities for specialization in areas such as sports psychology, nutrition, rehabilitation, and sports management. As a result, graduates can pursue careers in both individual and team sports and take on various roles aimed at improving athlete performance.


Legal Basis

1.Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Degree Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

3.Council of Higher Education Principles for the Admission of International Students


Validity Period (If Any)

The qualification is valid continuously.


Url
Open Address