Yeterlilik Kodu | TR0030011892 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Arkeoloji Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | 2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://nevsehir.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Akademik | |||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Arkeoloji Bölümünün temel hedefi; genel Arkeoloji ve üç alt anabilim dalının (Klasik Arkeoloji, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi, Prehistorya) temel prensiplerini tanımlama, açıklama, uygulama, karar verebilme, öğretebilme, arkeolojik kazılarda çalışabilme bilgi ve becerisine sahip Arkeoloji lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektir. Arkeoloji Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Arkeoloji Bölümü, öğrencilerini arkeolojinin kullanıldığı alanlarda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Arkeoloji Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve bakanlığa bağlı müzeler başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlarda, Üniversiteler, Belediyeler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Mezunlar, Arkeologlar Derneği şeklinde özetlenebilir. Bunların yanı sıra ulusal ve uluslar arası kültürel miras yönetimi gerektiren inşaat projelerinde de çalışabilirler. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüzde BAP destekli projeler yürütülmektedir. Yürütülen projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlar. İstekli ve başarılı bazı öğrencilerine araştırma laboratuarlarında araştırmalara katılma imkânı sunarak, öğrencilerini lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak ve akademisyen olarak hayatlarını kazanmalarını teşvik etmektedir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Arkeoloji Bölümü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Merkez Kampüsü’nde bulunan Fen-Edebiyat Fakültesi’ndeki ofis ve derslik olarak kullanılan geniş bir alanda eğitim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Arkeoloji Bölümü Fen Edebiyat Fakültesinin zemin katında eğitim hizmetlerini yürütmektedir. Arkeoloji Bölümü, Fen Edebiyat Fakültesinde yapılan tüm derslerin programına göre bazı dönemlerde 2 (iki) bazı dönemlerde ise 4 (dört) derslik kullanmaktadır. Sınıflarda yeterli sayıda masa ve sıra yer almaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için özellikle belirlenmiş derslik bulunmamaktadır. Yüksek lisans derslerinin, telafi derslerinin, yüksek lisans tez savunma sınavlarının yapılabileceği ve program sıkışıklığında gerek duyulduğunda kullanılabilecek bir seminer odası Fen Edebiyat Fakültesi bodrum katta yer almakta, seminer salonunda 20 (yirmi) adet sandalye ve 6 (altı) adet masa yer almaktadır. Seminer salonunda 1 adet projeksiyon cihazı ve bilgisayar kasası da bulunmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Paleolitik’ten başlayarak Anadolu başta olmak üzere Mezopotamya, İran, Kafkasya, Balkanlar, Ege Dünyası ve Doğu Akdeniz çevre kültürlerinin tarih ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olma; Arkeolojik terminolojiyi kullanabilme, Arkeolojik sorunların farkında olma, Anadolu ve çevre kültür bölgelerinde sözlü̈ ve yazılı olarak kullanılmış dilleri tanıma, Bireysel ya da kolektif çalışma yeteneğinin yanı sıra araştırmayı disiplinler arası bilgiyle destekleyebilme; Sistemli bir araştırma yürütebilme; arkeolojik buluntuları, tasvirleri ya da belgeleri değerlendirebilme, sınıflandırabilme, karşılaştırabilme, uygun şekilde kataloglarda sunabilme; Kazı, yüzey araştırması gibi belirli bir alan çalışmasında buluntuları sistemli olarak toplayabilme ve belgeleyebilme, Arkeolojik buluntu ya da kalıntıların restorasyonu ve/veya korunmasına ilişkin bilgi sahibi olma; Diğer sosyal bilim (tarih, edebiyat, sanat tarihi, hukuk, sosyoloji vb.) alanlarından faydalanabilme; Arkeolojik buluntuların depolanması, korunması, sergilenmesi ve tanıtılmasına ilişkin çağdaş müzecilik yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma, | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür. Başarı notunun hesaplanması
(6) Yukarıdaki tabloda yer alan AA, BA, BB, CB, CC notları şartsız başarılı; DC ve DD notları ise şartlı başarılı notlardır. Bir döneme ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o dönemde | |||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölüm, Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından aşağıdaki tarihler arasında akredite edilmiştir. Başlangıç: 13.10.2024 / Bitiş: 30.09.2026
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Arkeoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı kurumlar ve müzeler, özel sektör, özel müzeler, araştırma projeleri (serbest arkeolog), araştırma merkezleri ve enstitüler, TÜBİTAK, belediyeler (KUDEB, Fen İşleri), ulusal ve uluslar arası kültürel miras yönetimi gerektiren inşaat projeleri gibi özel ve kamu kurumlarıdır. Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011892
ISCO: 08
ISCO: 08
Arkeoloji Bölümünün temel hedefi; genel Arkeoloji ve üç alt anabilim dalının (Klasik Arkeoloji, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi, Prehistorya) temel prensiplerini tanımlama, açıklama, uygulama, karar verebilme, öğretebilme, arkeolojik kazılarda çalışabilme bilgi ve becerisine sahip Arkeoloji lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektir. Arkeoloji Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Arkeoloji Bölümü, öğrencilerini arkeolojinin kullanıldığı alanlarda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Arkeoloji Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve bakanlığa bağlı müzeler başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlarda, Üniversiteler, Belediyeler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Mezunlar, Arkeologlar Derneği şeklinde özetlenebilir. Bunların yanı sıra ulusal ve uluslar arası kültürel miras yönetimi gerektiren inşaat projelerinde de çalışabilirler. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüzde BAP destekli projeler yürütülmektedir. Yürütülen projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlar. İstekli ve başarılı bazı öğrencilerine araştırma laboratuarlarında araştırmalara katılma imkânı sunarak, öğrencilerini lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak ve akademisyen olarak hayatlarını kazanmalarını teşvik etmektedir.
Arkeoloji Bölümü, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Merkez Kampüsü’nde bulunan Fen-Edebiyat Fakültesi’ndeki ofis ve derslik olarak kullanılan geniş bir alanda eğitim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Arkeoloji Bölümü Fen Edebiyat Fakültesinin zemin katında eğitim hizmetlerini yürütmektedir. Arkeoloji Bölümü, Fen Edebiyat Fakültesinde yapılan tüm derslerin programına göre bazı dönemlerde 2 (iki) bazı dönemlerde ise 4 (dört) derslik kullanmaktadır. Sınıflarda yeterli sayıda masa ve sıra yer almaktadır. Zorunlu ve seçmeli dersler için özellikle belirlenmiş derslik bulunmamaktadır.
Yüksek lisans derslerinin, telafi derslerinin, yüksek lisans tez savunma sınavlarının yapılabileceği ve program sıkışıklığında gerek duyulduğunda kullanılabilecek bir seminer odası Fen Edebiyat Fakültesi bodrum katta yer almakta, seminer salonunda 20 (yirmi) adet sandalye ve 6 (altı) adet masa yer almaktadır. Seminer salonunda 1 adet projeksiyon cihazı ve bilgisayar kasası da bulunmaktadır.
- Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır.
- Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar.
- Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar.
- Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular.
- Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. İlgi alanında karşılaşılan problemlerin çözümlemelerinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
- Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
- En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
- Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar.
- Arkeoloji alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
- Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular.
- Arkeoloji alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri düzenler.
- Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
- Arkeoloji alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar, bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
- Arkeoloji alanında çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetler gösterir.
- Arkeoloji ve bilimsel uygulama sürecinde etik değerleri gözetir.
- Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
- Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder.
Paleolitik’ten başlayarak Anadolu başta olmak üzere Mezopotamya, İran, Kafkasya, Balkanlar, Ege Dünyası ve Doğu Akdeniz çevre kültürlerinin tarih ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olma;
Arkeolojik terminolojiyi kullanabilme,
Arkeolojik sorunların farkında olma,
Anadolu ve çevre kültür bölgelerinde sözlü̈ ve yazılı olarak kullanılmış dilleri tanıma,
Bireysel ya da kolektif çalışma yeteneğinin yanı sıra araştırmayı disiplinler arası bilgiyle destekleyebilme;
Sistemli bir araştırma yürütebilme; arkeolojik buluntuları, tasvirleri ya da belgeleri değerlendirebilme, sınıflandırabilme, karşılaştırabilme, uygun şekilde kataloglarda sunabilme;
Kazı, yüzey araştırması gibi belirli bir alan çalışmasında buluntuları sistemli olarak toplayabilme ve belgeleyebilme,
Arkeolojik buluntu ya da kalıntıların restorasyonu ve/veya korunmasına ilişkin bilgi sahibi olma;
Diğer sosyal bilim (tarih, edebiyat, sanat tarihi, hukuk, sosyoloji vb.) alanlarından faydalanabilme;
Arkeolojik buluntuların depolanması, korunması, sergilenmesi ve tanıtılmasına ilişkin çağdaş müzecilik yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma,
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen koşullara uygun olarak yürütülür.
Sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı notu aşağıda gösterildiği şekilde belirlenir:
Başarı notunun hesaplanması
MADDE 24 — (1) Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav ve dönem sonu sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır.
(2) Yarıyıl/yıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı % 40, dönem sonu sınavının katkısı ise % 60’tır.
(3) Yarıyıl/yıl içi değerlendirmeler hesaplanırken her bir ara sınav, ödev ve benzeri etkinliklerden alınan puanın, dersler başlamadan önce belirlenen oranda alınan katkısı buçuklu sayılar tamsayıya yükseltilmeden belirlenir; bunların toplamı veya aritmetik ortalaması bulunur. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı, tam sayıya yükseltilir. Bu şekilde dönem içi puanı hesaplanmış olur.
(4) Ham başarı puanı, dönem sonu sınav puanının % 60’ına, yarıyıl /yıl içi değerlendirmelerin puan ortalamasının % 40’ının eklenmesi ile hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının hesabında buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır.
(5) Öğrencinin bir dersteki başarı notu; esasları Senato tarafından belirlenen bağıl değerlendirme sistemi (BDS) veya mutlak değerlendirme sisteminden (MDS) birisi ile aşağıdaki şekilde harfli başarı notu ve başarı katsayısına dönüştürülür:
Başarı Notu | 4’lük sistemdeki karşılığı (Başarı Notu Katsayısı) | Başarı Derecesi |
AA | 4.00 | Üstün başarı |
BA | 3.50 | Pekiyi |
BB | 3.00 | İyi |
CB | 2.50 | Orta-İyi |
CC | 2.00 | Orta |
DC | 1.50 | Şartlı geçer- Orta |
DD | 1.00 | Şartlı geçer - Zayıf |
FD | 050 | Zayıf |
FF | 0.00 | Çok Zayıf |
(6) Yukarıdaki tabloda yer alan AA, BA, BB, CB, CC notları şartsız başarılı; DC ve DD notları ise şartlı başarılı notlardır. Bir döneme ait not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler o dönemde
DC ve DD notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Bu sonuç, DC+ ve DD+ olarak ifade edilir.
(7) Notların 100’lük sisteme dönüşümleri Senato kararıyla belirlenir. Öğrencilerin diğer üniversitelerde aldıkları derslerin not dönüşümlerinde de gerektiğinde bu tablo dikkate alınır.
(8) Diğer harf notlarından;
a) (ST) notu; başka yükseköğretim kurumlarından alınan ve ilgili birim yönetim kurulunca
muaf tutulan dersler için verilir. (ST) notu, not ortalamasına katılmaz.
b) (GT) notu; not ortalamasına katılmayan derslerden başarı gösteren öğrencilere verilir.
Senato tarafından belirlenen derslerden ilgili birimlerce uygulanan muafiyet sınavı sonunda muaf
tutulan öğrencilere de bu not verilir.
c) (NT) notu; derse devam şartını veya ders uygulamasına ilişkin şartları yerine getirmediği
için başarısız olan öğrencilere verilir. (NT) notu, not ortalaması hesabında (FF) notu gibi işlem görür.
ç) (BT) notu; stajlardan başarılı olan öğrencilere verilir. (BT) notunun not ortalamasına katılıp
katılmayacağına ilgili birim kurulları karar verir. Bu notlara bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaz.
d) (KT) notu; stajlardan başarısız öğrencilere verilir. (KT) notunun not ortalamasına katılıp
katılmayacağına ilgili birim kurulları karar verir. Bu notlara bağıl değerlendirme sistemi uygulanmaz.
e) (PT) notu; sonuçlanmamış, devam eden dersler için verilir. (PT) notu, not ortalamasına
katılmaz.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölüm, Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) tarafından aşağıdaki tarihler arasında akredite edilmiştir.
Başlangıç: 13.10.2024 / Bitiş: 30.09.2026
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.
Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı kurumlar ve müzeler, özel sektör, özel müzeler, araştırma projeleri (serbest arkeolog), araştırma merkezleri ve enstitüler, TÜBİTAK, belediyeler (KUDEB, Fen İşleri), ulusal ve uluslar arası kültürel miras yönetimi gerektiren inşaat projeleri gibi özel ve kamu kurumlarıdır. Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler.
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030011892 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Archaeology Undergraduate Degree Diploma | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Nevşehir Hacı Bektaş Veli University | |||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://nevsehir.edu.tr | |||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Academic | |||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | History and archaeology | |||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | The primary objective of the Department of Archaeology is to educate graduates who, as holders of a Bachelor’s degree in Archaeology, possess the knowledge and skills to define, explain, apply, make decisions, teach, and work in archaeological excavations within the framework of general archaeology and its three main sub-disciplines (Classical Archaeology, Protohistory and Near Eastern Archaeology, Prehistory), and who carry all the rights and responsibilities granted by law. The Department of Archaeology carries out its internal and external activities and duties through the faculty dean’s office and, at a higher level, through the university rectorate, in line with its stated vision. The department trains students to be employed in fields where archaeology is utilized. The stakeholders with which the department interacts or aims to interact can be summarized as TÜBİTAK (Scientific and Technological Research Council of Turkey), the General Directorate of Foundations, the Ministry of Culture and Tourism and its affiliated museums and institutions, universities, municipalities, research institutions, institutes, alumni, and the Association of Archaeologists. Additionally, graduates can work on national and international construction projects requiring cultural heritage management. With its qualified teaching and research staff, the department strives to provide the best possible education to its students. The department carries out projects supported by the University’s Scientific Research Projects (BAP) unit. Through these projects, it offers students a positive learning and research environment. By allowing enthusiastic and successful students to participate in research in its laboratories, the department encourages them to pursue postgraduate studies and supports them in building academic careers as scholars. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | The Department of Archaeology carries out its educational and research activities in a spacious area used as offices and classrooms within the Faculty of Arts and Sciences located on the main campus of Nevşehir Hacı Bektaş Veli University. The department operates on the ground floor of the Faculty of Arts and Sciences. Depending on the semester and the faculty-wide course schedule, the Department of Archaeology uses either two (2) or four (4) classrooms. Each classroom is equipped with a sufficient number of desks and chairs. There are no classrooms specifically designated for compulsory or elective courses. A seminar room, located in the basement of the Faculty of Arts and Sciences, is available for use when needed—for instance, for graduate-level courses, makeup classes, and thesis defense examinations. The seminar room contains twenty (20) chairs and six (6) tables. It is also equipped with one projector and a desktop computer. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Having knowledge about the history and cultures of Anatolia (primarily), as well as surrounding regions such as Mesopotamia, Iran, the Caucasus, the Balkans, the Aegean World, and the Eastern Mediterranean, starting from the Paleolithic period; Being able to use archaeological terminology; Being aware of archaeological issues; Recognizing the languages used orally and in writing in Anatolia and surrounding cultural regions; Possessing both individual and collaborative working skills, and being able to support research with interdisciplinary knowledge; Being capable of conducting systematic research; evaluating, classifying, comparing archaeological finds, depictions, or documents, and presenting them appropriately in catalogs; Being able to systematically collect and document finds during specific fieldwork such as excavations and surveys; Having knowledge regarding the restoration and/or preservation of archaeological finds or remains; Being able to benefit from other social science disciplines (such as history, literature, art history, law, sociology, etc.); Having knowledge of contemporary museological methods related to the storage, preservation, exhibition, and presentation of archaeological artifacts. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | Assessment and Grading System – Nevşehir Hacı Bektaş Veli University The education process is carried out in accordance with the conditions specified in the Associate and Undergraduate Education and Training Regulation of Nevşehir Hacı Bektaş Veli University. The evaluation of exam results and calculation of the grade is determined as follows: Calculation of the Grade (1) Exams are graded on a scale of 100 points. Midterm and final exam results for each course are expressed numerically. A student receives a score of zero for any exam not taken. (2) The contribution of in-term assessments to the final grade is 40%, while the final exam contributes 60%. (3) When calculating in-term assessments, the weighted contributions of midterms, assignments, and similar activities—defined before the beginning of the semester—are taken into account without rounding. Their sum or arithmetic average is calculated, and any resulting fractional value is rounded up to the nearest whole number. This constitutes the in-term score. (4) The raw achievement score is calculated by adding 60% of the final exam score to 40% of the average score from in-term assessments. Fractions are preserved in these calculations, but the final raw score is rounded to the nearest whole number. (5) The final course grade is then converted into a letter grade and grade point average (GPA) using either the Relative Grading System (RGS) or the Absolute Grading System (AGS), as determined by the University Senate, according to the following table:
Grades AA, BA, BB, CB, and CC are unconditional passing grades. DC and DD are conditional passing grades. Students with a semester GPA of at least 2.00 are considered successful in courses where they received a DC or DD. These are recorded as DC+ or DD+ respectively. The conversion of grades to the 100-point scale is determined by the Senate. This conversion may also be used when evaluating grades received from other universities. Other letter grades include: (a) (ST): Given for courses transferred from other higher education institutions and exempted by the relevant administrative board. Not included in GPA. (b) (GT): Given to students who pass courses that do not affect GPA. Also used for students who are exempted through exemption exams for Senate-approved courses. (c) (NT): Given to students who fail due to not meeting attendance or course application requirements. It is calculated like an (FF) grade in GPA. (ç) (BT): Given to students who pass internships. Whether it counts toward GPA is decided by the relevant board. Not subject to relative grading. (d) (KT): Given to students who fail internships. Whether it counts toward GPA is decided by the relevant board. Not subject to relative grading. (e) (PT): Given for ongoing courses with no final result yet. Not included in GPA. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | “University Monitoring and Evaluation Reports,” prepared by higher education institutions within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK), are published annually. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the intended learning outcomes for students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by the relevant Council of Deans and ratified by YÖK.
Association for Evaluation and Accreditation of Programs in Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK) Start: 13.10.2024 / End: 30.09.2026 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | In our country in order to enter a university it is necessary to be successful in university entrance examination. Entering an undergraduate program depends only on the point taken from this exam. Students, according to their points, send ÖSYM their preference form. ÖSYM is an institution operated by YÖK.ÖSYM after taking the forms put them into groups and put the students’ points in a top-down order. ÖSYM lists available programs and puts the students in one of the programs chosen. Foreign students can also be accepted to our universities according to results of an exam called YOS. Necessary documents needed to register: 1-High school or an equivalent diploma 2-ÖSYM student placement exam result
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | In Archaeology department in order to get an undergraduate academic degree students have to pass all obligatory and optional courses(in total 240 ECTS) and get an average point of 2.00 out of 4.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | In general, employment opportunities of our graduates can be listed as; TUBİTAK,General Directorate of Foundations, The Ministry of Culture and Tourism and museums and other institutions operated by this Ministry, universities, municipalities(KUDEB, directorate of technical Works),private sector, constructional projects that requires national and international heritage management, research projects (as a freelance archaeologist) and public institutions. Graduates of this program ,provided that they get required points,can be appointed to some public institutions as officials | |||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | In our country in order to enter a university it is necessary to be successful in university entrance examination. Entering an undergraduate program depends only on the point taken from this exam. Students, according to their points, send ÖSYM their preference form. ÖSYM is an institution operated by YÖK.ÖSYM after taking the forms put them into groups and put the students’ points in a top-down order. ÖSYM lists available programs and puts the students in one of the programs chosen. Foreign students can also be accepted to our universities according to results of an exam called YOS. Necessary documents needed to register: 1-High school or an equivalent diploma 2-ÖSYM student placement exam result | |||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030011892
ISCO: 08
ISCO: 08
The primary objective of the Department of Archaeology is to educate graduates who, as holders of a Bachelor’s degree in Archaeology, possess the knowledge and skills to define, explain, apply, make decisions, teach, and work in archaeological excavations within the framework of general archaeology and its three main sub-disciplines (Classical Archaeology, Protohistory and Near Eastern Archaeology, Prehistory), and who carry all the rights and responsibilities granted by law. The Department of Archaeology carries out its internal and external activities and duties through the faculty dean’s office and, at a higher level, through the university rectorate, in line with its stated vision. The department trains students to be employed in fields where archaeology is utilized. The stakeholders with which the department interacts or aims to interact can be summarized as TÜBİTAK (Scientific and Technological Research Council of Turkey), the General Directorate of Foundations, the Ministry of Culture and Tourism and its affiliated museums and institutions, universities, municipalities, research institutions, institutes, alumni, and the Association of Archaeologists. Additionally, graduates can work on national and international construction projects requiring cultural heritage management. With its qualified teaching and research staff, the department strives to provide the best possible education to its students. The department carries out projects supported by the University’s Scientific Research Projects (BAP) unit. Through these projects, it offers students a positive learning and research environment. By allowing enthusiastic and successful students to participate in research in its laboratories, the department encourages them to pursue postgraduate studies and supports them in building academic careers as scholars.
The Department of Archaeology carries out its educational and research activities in a spacious area used as offices and classrooms within the Faculty of Arts and Sciences located on the main campus of Nevşehir Hacı Bektaş Veli University. The department operates on the ground floor of the Faculty of Arts and Sciences. Depending on the semester and the faculty-wide course schedule, the Department of Archaeology uses either two (2) or four (4) classrooms. Each classroom is equipped with a sufficient number of desks and chairs. There are no classrooms specifically designated for compulsory or elective courses.
A seminar room, located in the basement of the Faculty of Arts and Sciences, is available for use when needed—for instance, for graduate-level courses, makeup classes, and thesis defense examinations. The seminar room contains twenty (20) chairs and six (6) tables. It is also equipped with one projector and a desktop computer.
- Know the basic terms related to Archaeology programme.
- Collect necessary data to solve problems faced.
- Analyse the data, observe, interpret the results of collected data.
- Apply archaeology principles to today’s problems of the world.
- Make connections between theories and methods related to archaeology.
- Use available computer technologies to solve problems in interested fields.
- Establish analytical and critical communication with the other parts of the society in a professional way using oral and written means.
- Use at least one foreign language to follow new information in their field and to communicate with their colleagues.
- Make inner and interdisciplinary team works happen.
- Make effective introduction of their fields.
- Have lesson materials including up to date information depending on acquired proficiencies in archaeology, applied equipments, methods and techniques used in field work, advanced theoretic and applied knowledge supported in other resources.
- Use ,analyse and apply theoretic and applied knowledge acquired in archaeology in the field of education, research and public service.
- Work independently and individually to solve complicated and unpredictable problems or take responsibility as a group member. arrange activities for development of those who work under their responsibilities, plan personal and institutional development according to knowledge and skills acquired in archaeology field.
- Inform relevant people and institutions and convey their thoughts, presents solution suggestions for the problems faced in theoretic and applied ways ,share this data with relevant or irrelevant people and institutions in the related field using several ways of communication.
- Carry out some social, cultural and artistic activities in archaeology field.
- Pay regard to ethical values in the process of science and archaeology.
- Support universality of social and cultural rights in archaeology, gain social justice consciousness, protect cultural and historical heritage.
- Act considering the fact that archaeological cultural heritage is the common heritage of mankind.
Having knowledge about the history and cultures of Anatolia (primarily), as well as surrounding regions such as Mesopotamia, Iran, the Caucasus, the Balkans, the Aegean World, and the Eastern Mediterranean, starting from the Paleolithic period;
Being able to use archaeological terminology;
Being aware of archaeological issues;
Recognizing the languages used orally and in writing in Anatolia and surrounding cultural regions;
Possessing both individual and collaborative working skills, and being able to support research with interdisciplinary knowledge;
Being capable of conducting systematic research; evaluating, classifying, comparing archaeological finds, depictions, or documents, and presenting them appropriately in catalogs;
Being able to systematically collect and document finds during specific fieldwork such as excavations and surveys;
Having knowledge regarding the restoration and/or preservation of archaeological finds or remains;
Being able to benefit from other social science disciplines (such as history, literature, art history, law, sociology, etc.);
Having knowledge of contemporary museological methods related to the storage, preservation, exhibition, and presentation of archaeological artifacts.
Assessment and Grading System – Nevşehir Hacı Bektaş Veli University
The education process is carried out in accordance with the conditions specified in the Associate and Undergraduate Education and Training Regulation of Nevşehir Hacı Bektaş Veli University. The evaluation of exam results and calculation of the grade is determined as follows:
Calculation of the Grade
(1) Exams are graded on a scale of 100 points. Midterm and final exam results for each course are expressed numerically. A student receives a score of zero for any exam not taken.
(2) The contribution of in-term assessments to the final grade is 40%, while the final exam contributes 60%.
(3) When calculating in-term assessments, the weighted contributions of midterms, assignments, and similar activities—defined before the beginning of the semester—are taken into account without rounding. Their sum or arithmetic average is calculated, and any resulting fractional value is rounded up to the nearest whole number. This constitutes the in-term score.
(4) The raw achievement score is calculated by adding 60% of the final exam score to 40% of the average score from in-term assessments. Fractions are preserved in these calculations, but the final raw score is rounded to the nearest whole number.
(5) The final course grade is then converted into a letter grade and grade point average (GPA) using either the Relative Grading System (RGS) or the Absolute Grading System (AGS), as determined by the University Senate, according to the following table:
Letter Grade |
GPA (out of 4.00) |
Achievement Level |
AA |
4.00 |
Outstanding |
BA |
3.50 |
Excellent |
BB |
3.00 |
Good |
CB |
2.50 |
Fair-Good |
CC |
2.00 |
Fair |
DC |
1.50 |
Conditional Pass – Fair |
DD |
1.00 |
Conditional Pass – Poor |
FD |
0.50 |
Poor |
FF |
0.00 |
Fail |
Grades AA, BA, BB, CB, and CC are unconditional passing grades. DC and DD are conditional passing grades. Students with a semester GPA of at least 2.00 are considered successful in courses where they received a DC or DD. These are recorded as DC+ or DD+ respectively.
The conversion of grades to the 100-point scale is determined by the Senate. This conversion may also be used when evaluating grades received from other universities.
Other letter grades include:
(a) (ST): Given for courses transferred from other higher education institutions and exempted by the relevant administrative board. Not included in GPA.
(b) (GT): Given to students who pass courses that do not affect GPA. Also used for students who are exempted through exemption exams for Senate-approved courses.
(c) (NT): Given to students who fail due to not meeting attendance or course application requirements. It is calculated like an (FF) grade in GPA.
(ç) (BT): Given to students who pass internships. Whether it counts toward GPA is decided by the relevant board. Not subject to relative grading.
(d) (KT): Given to students who fail internships. Whether it counts toward GPA is decided by the relevant board. Not subject to relative grading.
(e) (PT): Given for ongoing courses with no final result yet. Not included in GPA.
“University Monitoring and Evaluation Reports,” prepared by higher education institutions within the framework of the criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK), are published annually. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
-
Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the intended learning outcomes for students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by the relevant Council of Deans and ratified by YÖK.
-
Assessment and Evaluation: The methods of assessing and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program is expected to impart to students are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.
-
Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successful completion of the course credits and other requirements set by the higher education institutions.
-
Self-Assessment and External Evaluation: Within the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared as part of the external evaluation of higher education institutions, with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the quality assurance of the programs’ qualifications is ensured. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities regarding the defined qualifications are carried out.
Association for Evaluation and Accreditation of Programs in Faculties of Science, Literature, Science-Literature, Language and History-Geography (FEDEK)
Start: 13.10.2024 / End: 30.09.2026
In our country in order to enter a university it is necessary to be successful in university entrance examination. Entering an undergraduate program depends only on the point taken from this exam. Students, according to their points, send ÖSYM their preference form. ÖSYM is an institution operated by YÖK.ÖSYM after taking the forms put them into groups and put the students’ points in a top-down order. ÖSYM lists available programs and puts the students in one of the programs chosen. Foreign students can also be accepted to our universities according to results of an exam called YOS. Necessary documents needed to register: 1-High school or an equivalent diploma 2-ÖSYM student placement exam result
In general, employment opportunities of our graduates can be listed as; TUBİTAK,General Directorate of Foundations, The Ministry of Culture and Tourism and museums and other institutions operated by this Ministry, universities, municipalities(KUDEB, directorate of technical Works),private sector, constructional projects that requires national and international heritage management, research projects (as a freelance archaeologist) and public institutions. Graduates of this program ,provided that they get required points,can be appointed to some public institutions as officials
In our country in order to enter a university it is necessary to be successful in university entrance examination. Entering an undergraduate program depends only on the point taken from this exam. Students, according to their points, send ÖSYM their preference form. ÖSYM is an institution operated by YÖK.ÖSYM after taking the forms put them into groups and put the students’ points in a top-down order. ÖSYM lists available programs and puts the students in one of the programs chosen. Foreign students can also be accepted to our universities according to results of an exam called YOS. Necessary documents needed to register: 1-High school or an equivalent diploma 2-ÖSYM student placement exam result
The qualification is valid.