Yeterlilik Kodu | TR0030219262 | |
Yeterlilik Adı | Raylı Sistemler Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Karabük Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Karabük Üniversitesi Kılavuzlar Mahallesi 413. Sokak No: 7 Merkez Karabük | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Raylı Sistemler mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için Karabük Üniversitesi önlisans, lisans eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliğindeki esas ve hükümlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca stajlar Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği Bölümü Staj Yönergesine uygun sürelerde ve zamanlarda başarılı bir şekilde tamamlanmalıdır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Ortaöğretimde Fen Bilimleri Alanında Mezun Olmak. Program Yeterlilikleri 1. Temel Bilimler ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri Makine Mühendisliği alanındaki problemlerin çözümünde kullanabilme becerisi 2. Makine Mühendisliği ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlama, uygun yöntem ve teknolojileri seçebilme ve çözme becerisi 3. Bir sistemi, sistem bileşenlerini ve üretim sürecini analiz edebilme ve yenilikçi yöntemlerle süreci tasarlayabilme becerisi 4. Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 5. Mesleki ve sosyal ilişkilerde Türkçe’yi yazılı ve sözlü etkin bir iletişim aracı olarak kullanabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisi 6. Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi | |
Başarma Şartları | Raylı Sistemler mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için Karabük Üniversitesi önlisans, lisans eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliğindeki esas ve hükümlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca stajlar Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği Bölümü Staj Yönergesine uygun sürelerde ve zamanlarda başarılı bir şekilde tamamlanmalıdır. 1. Bölümümüz öğretim planında belirtilmiş derslerden başarılı olmak. 2. Fakülte staj uygulama yönergesi uyarınca 4. ve 6. yarıyıllarda belirtilen staj derslerini başarıyla tamamlamak. 3. Programda zorunlu hazırlık sınıfı uygulaması ile öğrenciler bir yıl İngilizce dil programına katılacaktır. 4. İngilizce bilgileri yeterli olan öğrenciler (Üniversitenin yaptığı sınav veya Üniversite tarafından belirlenecek sınavlardan başarılı olanlar) zorunlu hazırlık sınıfına katılmaksızın eğitimlerine başlayabileceklerdir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bu bölümden mezun olan öğrenciler:
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219262
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve mühendislik alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgileri Raylı Sistemler Mühendisliği problemlerine uygulayabilir.
- Karmaşık Raylı Sistemler Mühendisliği problemlerini saptar ve çözer.
- Ray tabanlı bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü; ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık, güvenlik, imalat ve dayanıklılık gibi gerçekçi kısıtlar altında belirli talepleri karşılayacak şekilde tasarlar.
- Raylı Sistemler Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknikler, beceriler ve modern mühendislik araçlarını kullanır.
- Raylı Sistemler Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deneyleri bireysel ve grup olarak tasarlar ve yürütür, verileri analiz eder ve yorumlar.
- Ortak bir amaca ulaşmak için çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir.
- En az bir yabancı dilde (tercihen İngilizce) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine önem verir.
- Raylı Sistem alanındaki gelişmeleri izler.
- Mesleki ve etik sorumluluğa değer verir.
- Çağın sorunları hakkında ihtiyaç duyulan bilgiye değer katar.
- Raylı Sistemler Mühendisliği çözümlerinin sosyal, çevresel, ekonomik ve global ölçekte etkilerini değerlendirir.
- Raylı Sistemler Mühendisliği uygulamalarındaki verileri toplar ve sınıflandırır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Raylı Sistemler mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için Karabük Üniversitesi önlisans, lisans eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliğindeki esas ve hükümlerin yerine getirilmesi gerekmektedir. Ayrıca stajlar Karabük Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği Bölümü Staj Yönergesine uygun sürelerde ve zamanlarda başarılı bir şekilde tamamlanmalıdır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Ortaöğretimde Fen Bilimleri Alanında Mezun Olmak. Program Yeterlilikleri
1. Temel Bilimler ve Makine Mühendisliği konularında yeterli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri Makine Mühendisliği alanındaki problemlerin çözümünde kullanabilme becerisi
2. Makine Mühendisliği ile ilgili mühendislik problemlerini tanımlama, uygun yöntem ve teknolojileri seçebilme ve çözme becerisi
3. Bir sistemi, sistem bileşenlerini ve üretim sürecini analiz edebilme ve yenilikçi yöntemlerle süreci tasarlayabilme becerisi
4. Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
5. Mesleki ve sosyal ilişkilerde Türkçe’yi yazılı ve sözlü etkin bir iletişim aracı olarak kullanabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olma ve bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisi
6. Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
Bu bölümden mezun olan öğrenciler:
- Devlet Kurumlarında: Karayolları, MKEK, TCDD, TÜLOMSAŞ, TÜVASAŞ, Büyükşehir Belediyeleri gibi kurumlarda,
- Özel sektörde: Makine (Raylı Sistemler) Mühendisi olarak istihdam edilebilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219262 | |
Qualification Title | Raylı Sistemler Mühendisliği İngilizce Undergraduate | |
Awarding Body | Karabük University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.karabuk.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Electricity and energy | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Apply theoretical and practical knowledge of mathematics, science, and engineering to rail systems engineering. Identify and solve complex rail systems engineering problems. Design a rail based system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability Develop and use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for rail systems engineering practice. Design and conduct experiments individually or in groups, as well as analyze and interpret data for rail systems engineering poblems. Work effectively in multidisciplinary teams to accomplish a common goal Communicate effectively in oral and written forms with a good command of at least one foreign language, preferably English. Recognize the need for lifelong learning and follow up developments in rail sistem field. Recognize the importance of professional and ethical responsibility. Appreciate the need for knowledge of contemporary issues. Assess the impact of rail systems engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. Collect and classify the data in the applications of rail systems engineering | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams. | |
Conditions for Success | In order to qualify for the award of Bachelor’s Degree, the student must complete -all courses in the curriculum, -an 8-week industrial training period, -a minimum CGPA of 2.00/4.00 (50/100) and 240 ECTS and no failing grades. | |
Progression Paths (Relationship Type) | - | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219262
Apply theoretical and practical knowledge of mathematics, science, and engineering to rail systems engineering. Identify and solve complex rail systems engineering problems. Design a rail based system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability Develop and use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for rail systems engineering practice. Design and conduct experiments individually or in groups, as well as analyze and interpret data for rail systems engineering poblems. Work effectively in multidisciplinary teams to accomplish a common goal Communicate effectively in oral and written forms with a good command of at least one foreign language, preferably English. Recognize the need for lifelong learning and follow up developments in rail sistem field. Recognize the importance of professional and ethical responsibility. Appreciate the need for knowledge of contemporary issues. Assess the impact of rail systems engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. Collect and classify the data in the applications of rail systems engineering
For Turkish Citizens: (1) High School Diploma, (2) Placement through a centralised, nation-wide student selection and placement examination organized by Assessment, Selection and Placement Centre (ÖSYM). Candidates gain access to the programmes based on their composite scores consisting of the scores on the centralized exam and high school grade point averages. For International Students: (1) High School Diploma and its Certificate of Equivalency” granted by the Turkish Ministry of National Education (MoNE). (2) Exam for International Student (YÖS) or international university entrance examinations such as SAT I, ACT, etc., recognised by the national authority in higher education, the Council of Higher Education (YÖK). Candidates gain access to the programmes based on their scores obtained from YÖS or equivalent exams.
Qualification is continuous