Yeterlilik Kodu | TR0030035391 | |
Yeterlilik Adı | Bankacılık ve Sigortacılık (Geyve MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.subu.edu.tr/tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED Kodu 005.0412.003 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı, iş dünyasının ihtiyaçlarına ve teknolojik gelişmelerine uygun olarak; bankacılık, bankacılık işlemleri ve sigortacılık alanlarında faaliyet göstermek üzere kamu ve özel sektör kuruluşlarında;
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, bankacılık, bankacılık işlemleri ve sigortacılık alanlarında faaliyet göstermek üzere kamu ve özel sektör kuruluşlarında staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Program, YÖKAK tarafından yetkilendirilmiş olan Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025/31.12.2028 | |
Giriş Şartı | Bankacılık ve Sigortacılık Programına ÖSYM tarafından yapılan üniversitelere giriş sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Programımıza öğrenciler Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanları ile tercihte bulunabilmektedirler. Yabancı Uyruklu öğrenciler ise Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) ile kabul edilmektedir. Ayrıca Yatay Geçiş ve Çift Anadal Programı (ÇAP) ile öğrenci kabulü mümkündür. Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda üniversiteye yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yapılırken, kayıtlar ise e-Devlet sistemi üzerinden ya da birim öğrenci işleri tarafından yapılmaktadır. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030035391
ISCED Kodu 005.0412.003
ISCED Kodu 005.0412.003
Programın amacı, iş dünyasının ihtiyaçlarına ve teknolojik gelişmelerine uygun olarak; bankacılık, bankacılık işlemleri ve sigortacılık alanlarında faaliyet göstermek üzere kamu ve özel sektör kuruluşlarında;
- Sigorta şirketleri ve acenteleri başta olmak üzere özel sektörün sigorta işi ile ilgili departmanlarında sigorta teknik personeli olarak görev alırlar
- Ayrıca mezunlar mesleki kariyer gelişimlerini sürekli iyileşme ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımlarıyla Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans eğitimine devam edebilirler.
- Sigortacılık Eğitim Merkezi Teknik Personel Yeterlilik Sertifikası ile asgari çalışma tecrübe şartını sağlamaları halinde kendi sigorta acentelerini açabilirler.
- Reel sektörün finans alanında ihtiyaç duyduğu bankacılık ürün ve işlemlerini (çek, senet, kredi, transfer) hem şube kanallarıyla hem de dijital kanallar aracılığıyla takip ederler.
Eğitim ve öğretim örgün veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, bankacılık, bankacılık işlemleri ve sigortacılık alanlarında faaliyet göstermek üzere kamu ve özel sektör kuruluşlarında staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
- Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
- Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
- Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknolojide ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav, proje/tasarım, performans görevi ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili programa ait derslerin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen ölçütler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Program, YÖKAK tarafından yetkilendirilmiş olan Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025/31.12.2028
Bankacılık ve Sigortacılık Programına ÖSYM tarafından yapılan üniversitelere giriş sınavı ile öğrenci alınmaktadır. Programımıza öğrenciler Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanları ile tercihte bulunabilmektedirler. Yabancı Uyruklu öğrenciler ise Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavı (YÖS) ile kabul edilmektedir. Ayrıca Yatay Geçiş ve Çift Anadal Programı (ÇAP) ile öğrenci kabulü mümkündür.
Öğrencilerin tercihleri doğrultusunda üniversiteye yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından yapılırken, kayıtlar ise e-Devlet sistemi üzerinden ya da birim öğrenci işleri tarafından yapılmaktadır.
- Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı ön lisans diploması alabilirler.
- Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030035391 | |
Qualification Title | Associate Degree in Banking and Insurance | |
Awarding Body | Sakarya University of Applied Sciences | |
Awarding Body Contact | Sakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.subu.edu.tr/en | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCED Code 005.0412.003 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The purpose of the program is to work in public and private sector organizations in line with the needs and technological developments of the business world in order to operate in the fields of banking, banking transactions and insurance; ▪ They work as insurance technical personnel in the departments of the private sector, primarily insurance companies and agencies, related to insurance business. ▪ In addition, graduates can continue their undergraduate education with the Vertical Transfer Exam (DGS) with continuous improvement and lifelong learning approaches in their professional career development. ▪ They can open their own insurance agencies if they meet the minimum work experience requirement with the Insurance Training Center Technical Personnel Competence Certificate. ▪ They follow the banking products and transactions (checks, promissory notes, loans, transfers) that the real sector needs in the field of finance through both branch channels and digital channels. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in public and private sector organizations to operate in the fields of banking, banking transactions and insurance. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Assessment and evaluation methods, including types of exams and their contribution to course success grades, are determined by the senates of higher education institutions following the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods, such as mid-term exams, quizzes, assignments, oral exams, projects/designs, performance tasks and final exams are used for assessment and evaluation. Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student success. Each course’s assessment and evaluation system is explained on the course description page of the relevant program in the Sakarya University of Applied Sciences Information Management System (BYS). | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted in higher education institutions. Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared for higher education institutions based on criteria set by YÖK are published. Reports containing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions are also shared with the public by YÖK. The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs." Quality Assurance Components: Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree programs. Higher education institutions determine the curricula and learning outcomes of associate degree programs following YÖK’s fundamental principles. National Core Curriculum frameworks are implemented with YÖK approval. Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each associate degree program is conducted according to the principles set by YÖK through the education and examination regulations of higher education institutions. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma upon completing the required course credits and other obligations set by the higher education institutions. Self-Assessment and External Evaluation: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publicly shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. Accreditation decisions granted by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as indicators of the quality assurance of the programs. YÖKAK conducts periodic reviews of qualifications as required by its regulations. The program is accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK), which is authorized by YÖKAK. Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 / 31.12.2028 | |
Access Requirements | Students are accepted to the Banking and Insurance Program through the university entrance exam conducted by ÖSYM. Students can make their preferences for our program with their Basic Proficiency Test (TYT) scores. Foreign students are accepted through the Foreign Student Exam (YÖS). In addition, it is possible to accept students through Horizontal Transfer and Double Major Programs (ÇAP). While ÖSYM performs the university placement procedures in line with the students' preferences, registrations are made through the e-Government system or by the unit student affairs. | |
Conditions for Success | To graduate from this program, students must have a minimum cumulative GPA of 2.00 out of 4.00 in all courses specified in the curriculum, and earn 120 ECTS credits, and also complete the required internship within the specified duration and conditions. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Associate degree students have the right to enrol in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in a double major program can earn two separate associate degrees if they complete both programs successfully. Associate degree holders can continue their education in bachelor’s degree programs by passing the Vertical Transfer Exam (DGS). | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on Transfers between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions. 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs. 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030035391
ISCED Code 005.0412.003
ISCED Code 005.0412.003
The purpose of the program is to work in public and private sector organizations in line with the needs and technological developments of the business world in order to operate in the fields of banking, banking transactions and insurance;
▪ They work as insurance technical personnel in the departments of the private sector, primarily insurance companies and agencies, related to insurance business.
▪ In addition, graduates can continue their undergraduate education with the Vertical Transfer Exam (DGS) with continuous improvement and lifelong learning approaches in their professional career development.
▪ They can open their own insurance agencies if they meet the minimum work experience requirement with the Insurance Training Center Technical Personnel Competence Certificate.
▪ They follow the banking products and transactions (checks, promissory notes, loans, transfers) that the real sector needs in the field of finance through both branch channels and digital channels.
Education and training are provided in the form of formal or distance education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in public and private sector organizations to operate in the fields of banking, banking transactions and insurance.
- He/she has basic, current and applied information about his/her profession.
- Gains knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- He follows current developments and practices in his profession and uses them effectively.
- Effectively uses information technologies (software, programs, animations, etc.) related to his profession.
- Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and propose solutions.
- Can present his/her thoughts effectively through written and verbal communication at the level of knowledge and skills and expresses them in an understandable manner.
- Takes responsibility as a team member to solve unforeseen complex problems encountered in applications related to his field.
- Has awareness of career management and lifelong learning
- It has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting data related to its field, applying it and announcing the results.
- Follows the information in his field and communicates with his colleagues by using a foreign language.
- Explains the concepts of banking and insurance and the relevant legislation, and recognizes the organizations that direct the sector.
- Performs basic activities in banking and insurance, communicates effectively and uses digital tools.
- Interprets basic data on banking and insurance, recognizes risks, identifies problems and suggests solutions.
- Explains and regulates goods, services and life insurance policies
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Assessment and evaluation methods, including types of exams and their contribution to course success grades, are determined by the senates of higher education institutions following the fundamental principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
Various methods, such as mid-term exams, quizzes, assignments, oral exams, projects/designs, performance tasks and final exams are used for assessment and evaluation.
Letter and/or numeric grading systems are used to evaluate student success.
Each course’s assessment and evaluation system is explained on the course description page of the relevant program in the Sakarya University of Applied Sciences Information Management System (BYS).
To ensure the quality of higher education programs:
YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared for higher education institutions based on criteria set by YÖK are published. Reports containing quantitative and qualitative assessments of higher education institutions are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."
Quality Assurance Components:
Curriculum Development and Approval:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree programs.
Higher education institutions determine the curricula and learning outcomes of associate degree programs following YÖK’s fundamental principles.
National Core Curriculum frameworks are implemented with YÖK approval.
Assessment and Evaluation:
The assessment of learning outcomes for each associate degree program is conducted according to the principles set by YÖK through the education and examination regulations of higher education institutions.
Certification:
Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma upon completing the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
Self-Assessment and External Evaluation:
Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK publicly shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions.
Accreditation decisions granted by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as indicators of the quality assurance of the programs.
YÖKAK conducts periodic reviews of qualifications as required by its regulations.
The program is accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK), which is authorized by YÖKAK.
Accreditation Start/End Date: 01.01.2025 / 31.12.2028
Students are accepted to the Banking and Insurance Program through the university entrance exam conducted by ÖSYM. Students can make their preferences for our program with their Basic Proficiency Test (TYT) scores. Foreign students are accepted through the Foreign Student Exam (YÖS). In addition, it is possible to accept students through Horizontal Transfer and Double Major Programs (ÇAP). While ÖSYM performs the university placement procedures in line with the students' preferences, registrations are made through the e-Government system or by the unit student affairs.
Associate degree students have the right to enrol in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in a double major program can earn two separate associate degrees if they complete both programs successfully.
Associate degree holders can continue their education in bachelor’s degree programs by passing the Vertical Transfer Exam (DGS).
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transfers between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions.
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs.
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board.
The qualification is valid at all times.