Yeterlilik Kodu

TR0030006741

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumKastamonu Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu
Sorumlu Kurum URLhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2330.01 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde; Kent, bölge, ülke ve dünya insanının yaşam kalitesini artırmak; spor bilimlerine yönelik eğitim, araştırma ve projeler aracılığıyla evrensel bilgi sağlamak ve yaymak; sportif ve sosyal amaçlı uygulamalar ile sağlıklı insanların yetişmesine katkıda bulunmak; toplumun, sporu bir yaşam biçimi haline getirmesine destek sağlamak; sportif yeteneklerin geliştirilmesine aracılık etmek bölümün temel amaçları arasında yer almaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında (Sınıf, Laboratuvar, Spor Salonları, Spor Sahaları) gerçekleştirilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi öğretim programına uygun plan yapar.
  • Ölçme değerlendirme araçlarını amaca uygun şekilde kullanır.
  • Öğrencileri sağlıklı beslenme ve sporcu beslenmesi konusunda bilinçlendirir.
  • Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim programına uygun olarak hazırladığı planı uygular.
  • Spor sakatlıklarında ilk yardım uygular.
  • Beden eğitimi ve spor dersinde eğitsel oyunları etkili olarak uygular.
  • Konunun özelliğine göre öğretim yöntemlerini uygular.
  • Beden eğitimi ve spor öğretimi ile ilgili yeni yaklaşımları takip edip uygulayacak yeterliliğe sahiptir.
  • Okul takım çalışmalarını planlar ve yürütür.
  • (Yetkinlik) Beden eğitimi öğretim sürecinde konuya uygun materyal tasarlar / araç-gereç kullanır.
  • (Yetkinlik) Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yönelik etkinlik hazırlar.
  • (Yetkinlik) Ulusal bayram ve törenlerin organizasyonlarını gerçekleştirir.
  • (Yetkinlik) Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel çalışmaları takip edecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • (Yetkinlik) Teknolojik kaynakları beden eğitimi öğretiminde etkili bir şekilde kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Beden okuryazarlığı yetkinliği
  • Fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşam yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ölçme ve değerlendirme, Kastamonu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yürütülür. İlgili yönetmeliğe uygun olarak programda öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, mazeret sınavı, dönem sonu (yarıyıl/yılsonu) sınavı, bütünleme sınavı ve tek ders sınavlarıdır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Programda alınan derslerden başarılı olabilmek için her bir yarıyılda bir ara bir de final sınavı zorunluluğu vardır. Her iki sınavın sonuçlarının başarıya etki oranlarına uygun olarak hesaplanan ağırlıklı ortalama değerlerine göre 55 puan alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrencilerin puan-not karşılıkları ise aşağıdaki gibidir:

Puan   Not Katsayı

90-100 AA  4,0

85-89   BA  3,5

70-84   BB  3,0

65-69   CB  2,5

60-64   CC  2,0

55-59   DC  1,5

50-54   DD  1,0

40-49   FD   0,5

0-39     FF    0,0

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması:

Program, SPORAK tarafından 02.08.2023 tarihinde, Spor Bilimleri Derneği (SBD) nin 26.07.2023 tarih ve 29 sayılı kararıyla 26.07.2023- 26.07.2025 tarihleri arasında 2 yıl süreyle akredite edilmiştir.

Değerlendirme süreci,

•           Kurum tarafından hazırlanan özdeğerlendirme raporlarının incelenmesi,

•           Kurum ziyareti (Sporak tarafından istenen belgelerin incelenmesinin yanı sıra, kurum ziyareti yapılarak yerinde inceleme yapılır.) ayrıca, kurumun güçlü ve gelişmeye açık yanlarının belirlenmesine yardımcı olmak ve SBD değerlendirme ölçütlerinin sağlandığının kanıtı olarak, kurum tarafından hazırlanan belge ve bilgileri incelemek, fiziksel olanakları yerinde görmek.

    Bir programın akredite olmasına ya da akredite olmuş bir programın genel veya ara akreditasyon değerlendirmesini yapabilmek için ayrıntılı incelemeye gerek duyulur. Bu tür inceleme, SPORAK tarafından hazırlanan SBD Değerlendirme Kılavuzunda verilen esaslara göre değerlendirme takımları tarafından yürütülür.

    Bölüm SPORAK tarafından 26.07.2023 tarihinde akredite edilmiştir. Bu kapsamda iki yılda bir öz değerlendirme raporu hazırlanmaktadır. Dış değerlendirme SPORAK tarafından yapılmaktadır. Koşullu akredite olan bölümler iki yılda, tam akredite edilen birimler altı yılda değerlendirmeye tabi tutulur. Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.

Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) ( SPORAK )

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 26.07.2023 / 26.07.2025

Giriş Şartı

Bu programa kabul edilmek için lise mezunu olmak gerekir. Programa TYT' de ilk 800 bine girmiş olmak ve yapılacak özel yetenek sınavında başarılı olmak gerekir. Özel Yetenek Sınavına başarılı olmak gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıProgramın öğretim planındaki tüm dersleri, staj uygulamalarını alarak başarılı olmaları ve lisans düzeyindeki 240 AKTS' yi tamamlayarak en az 2.00 GNO' ya sahip olmaları gerekir. Öğrenciler müfredatta bulunan tüm dersleri alarak 8 dönemde 240 AKTS' yi, son 2 dönem "Öğretmenlik Uygulaması" stajını tamamlayarak ve en az 2.00 not ortalamasını sağlayarak "Başarılı" olmak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları aynı alandaki üniversitelerin yüksek lisans/doktora (Eğitim Bilimleri Enstitüleri-Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi) veya bu program mezunlarını kabul eden diğer alanlardaki (Sağlık Bilimleri Enstitüsü- Hareket ve Antrenman Anabilim Dalı) yüksek lisans programlarına giriş koşullarını sağladıkları takdirde devam edebilir. Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölüm mezunları devlet okullarında ya da özel okullarda beden eğitimi ve spor öğretmenliği yapabilirler. Antrenörlük belgesine sahip olduklarında antrenörlük yapabilirler. Ayrıca Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı kuruluşlarda spor uzmanı olarak görev yapabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030006741


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kastamonu Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kastamonu Üniversitesi Kuzeykent Mahallesi Orgeneral Atilla Ateş Paşa Caddesi No:19 Posta Kodu: 37150 Merkez/Kastamonu


Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2330.01 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 2330.01 Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünde; Kent, bölge, ülke ve dünya insanının yaşam kalitesini artırmak; spor bilimlerine yönelik eğitim, araştırma ve projeler aracılığıyla evrensel bilgi sağlamak ve yaymak; sportif ve sosyal amaçlı uygulamalar ile sağlıklı insanların yetişmesine katkıda bulunmak; toplumun, sporu bir yaşam biçimi haline getirmesine destek sağlamak; sportif yeteneklerin geliştirilmesine aracılık etmek bölümün temel amaçları arasında yer almaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme kazanımları, örgün ve yaygın öğrenme ortamlarında (Sınıf, Laboratuvar, Spor Salonları, Spor Sahaları) gerçekleştirilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Beden eğitimi öğretim programına uygun plan yapar.
  • Ölçme değerlendirme araçlarını amaca uygun şekilde kullanır.
  • Öğrencileri sağlıklı beslenme ve sporcu beslenmesi konusunda bilinçlendirir.
  • Beden eğitimi ve spor dersinde öğretim programına uygun olarak hazırladığı planı uygular.
  • Spor sakatlıklarında ilk yardım uygular.
  • Beden eğitimi ve spor dersinde eğitsel oyunları etkili olarak uygular.
  • Konunun özelliğine göre öğretim yöntemlerini uygular.
  • Beden eğitimi ve spor öğretimi ile ilgili yeni yaklaşımları takip edip uygulayacak yeterliliğe sahiptir.
  • Okul takım çalışmalarını planlar ve yürütür.
  • (Yetkinlik) Beden eğitimi öğretim sürecinde konuya uygun materyal tasarlar / araç-gereç kullanır.
  • (Yetkinlik) Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere yönelik etkinlik hazırlar.
  • (Yetkinlik) Ulusal bayram ve törenlerin organizasyonlarını gerçekleştirir.
  • (Yetkinlik) Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel çalışmaları takip edecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
  • (Yetkinlik) Teknolojik kaynakları beden eğitimi öğretiminde etkili bir şekilde kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Beden okuryazarlığı yetkinliği
  • Fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşam yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda ölçme ve değerlendirme, Kastamonu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yürütülür. İlgili yönetmeliğe uygun olarak programda öğrencilerin bilgi ve becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, mazeret sınavı, dönem sonu (yarıyıl/yılsonu) sınavı, bütünleme sınavı ve tek ders sınavlarıdır. Bu sınavlar yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Programda alınan derslerden başarılı olabilmek için her bir yarıyılda bir ara bir de final sınavı zorunluluğu vardır. Her iki sınavın sonuçlarının başarıya etki oranlarına uygun olarak hesaplanan ağırlıklı ortalama değerlerine göre 55 puan alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Öğrencilerin puan-not karşılıkları ise aşağıdaki gibidir:

Puan   Not Katsayı

90-100 AA  4,0

85-89   BA  3,5

70-84   BB  3,0

65-69   CB  2,5

60-64   CC  2,0

55-59   DC  1,5

50-54   DD  1,0

40-49   FD   0,5

0-39     FF    0,0


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Ulusal Yeterliliklerin Oluşturulması ve Onaylanması:

Program, SPORAK tarafından 02.08.2023 tarihinde, Spor Bilimleri Derneği (SBD) nin 26.07.2023 tarih ve 29 sayılı kararıyla 26.07.2023- 26.07.2025 tarihleri arasında 2 yıl süreyle akredite edilmiştir.

Değerlendirme süreci,

•           Kurum tarafından hazırlanan özdeğerlendirme raporlarının incelenmesi,

•           Kurum ziyareti (Sporak tarafından istenen belgelerin incelenmesinin yanı sıra, kurum ziyareti yapılarak yerinde inceleme yapılır.) ayrıca, kurumun güçlü ve gelişmeye açık yanlarının belirlenmesine yardımcı olmak ve SBD değerlendirme ölçütlerinin sağlandığının kanıtı olarak, kurum tarafından hazırlanan belge ve bilgileri incelemek, fiziksel olanakları yerinde görmek.

    Bir programın akredite olmasına ya da akredite olmuş bir programın genel veya ara akreditasyon değerlendirmesini yapabilmek için ayrıntılı incelemeye gerek duyulur. Bu tür inceleme, SPORAK tarafından hazırlanan SBD Değerlendirme Kılavuzunda verilen esaslara göre değerlendirme takımları tarafından yürütülür.

    Bölüm SPORAK tarafından 26.07.2023 tarihinde akredite edilmiştir. Bu kapsamda iki yılda bir öz değerlendirme raporu hazırlanmaktadır. Dış değerlendirme SPORAK tarafından yapılmaktadır. Koşullu akredite olan bölümler iki yılda, tam akredite edilen birimler altı yılda değerlendirmeye tabi tutulur. Yeterliliğe ilişkin tüm süreçlerde paydaş katılımı en üst düzeyde temin edilir görüş, öneri, itiraz ve şikâyetler mevzuata uygun olarak değerlendirilir.

Spor Bilimleri Derneği (Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) ( SPORAK )

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 26.07.2023 / 26.07.2025


Giriş Şartı

Bu programa kabul edilmek için lise mezunu olmak gerekir. Programa TYT' de ilk 800 bine girmiş olmak ve yapılacak özel yetenek sınavında başarılı olmak gerekir. Özel Yetenek Sınavına başarılı olmak gerekmektedir.


Başarma Şartları
Programın öğretim planındaki tüm dersleri, staj uygulamalarını alarak başarılı olmaları ve lisans düzeyindeki 240 AKTS' yi tamamlayarak en az 2.00 GNO' ya sahip olmaları gerekir. Öğrenciler müfredatta bulunan tüm dersleri alarak 8 dönemde 240 AKTS' yi, son 2 dönem "Öğretmenlik Uygulaması" stajını tamamlayarak ve en az 2.00 not ortalamasını sağlayarak "Başarılı" olmak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu program mezunları aynı alandaki üniversitelerin yüksek lisans/doktora (Eğitim Bilimleri Enstitüleri-Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi) veya bu program mezunlarını kabul eden diğer alanlardaki (Sağlık Bilimleri Enstitüsü- Hareket ve Antrenman Anabilim Dalı) yüksek lisans programlarına giriş koşullarını sağladıkları takdirde devam edebilir. Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölüm mezunları devlet okullarında ya da özel okullarda beden eğitimi ve spor öğretmenliği yapabilirler. Antrenörlük belgesine sahip olduklarında antrenörlük yapabilirler. Ayrıca Gençlik ve Spor Bakanlığına bağlı kuruluşlarda spor uzmanı olarak görev yapabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030006741

Qualification Title
Bachelor’s Degree in Physical Education and Sports Teaching
Awarding BodyKastamonu University
Awarding Body ContactKastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu
Awarding Body Urlhttps://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO 08: 2330.01 Physical Education and Sports Teacher

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

In the Department of Physical Education and Sports Teaching, the primary objectives include enhancing the quality of life for people at the city, regional, national, and global levels; providing and disseminating universal knowledge through education, research, and projects related to sports sciences; contributing to the upbringing of healthy individuals through sports and social practices; supporting the integration of sports as a lifestyle within society; and facilitating the development of athletic talents.

Learning Environments

The learning outcomes are achieved in formal and informal learning environments (Classroom, Laboratory, Sports Halls, Sports Fields).

Description
  • Plans in accordance with the physical education curriculum.
  • Uses assessment and evaluation tools appropriately to the purpose.
  • Raises students’ awareness about healthy eating and athlete nutrition.
  • Implements the plan prepared in alignment with the physical education and sports curriculum.
  • Administers first aid in case of sports injuries.
  • Effectively uses educational games in physical education and sports classes.
  • Applies teaching methods based on the characteristics of the subject.
  • Has the competence to follow and apply new approaches in physical education and sports teaching.
  • Plans and manages school team activities.
  • (Competency) Designs materials or uses equipment appropriate for the subject in the physical education teaching process.
  • (Competency) Prepares activities for students who require special education.
  • (Competency) Organizes national holiday and ceremony events.
  • (Competency) Possesses foreign language proficiency sufficient to follow current and scientific studies related to the field.
  • (Competency) Uses technological resources effectively in physical education teaching.
  • (Competency) Prepares activities for students who require special education.
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

• Literacy competence

• Multilingual competence

• Personal, social and learning to learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurial competence

• Cultural awareness and expression competence

• Digital competence

Further Info

The assessment and evaluation of students in the program is conducted in accordance with the regulations set forth by Kastamonu University for associate and undergraduate education and examinations. In accordance with the relevant regulation, the examinations in which students' knowledge and skills are assessed throughout the program are the midterm, the make-up examination, the final examination (semester/year-end),  and the examinations for single courses. These examinations may be written, oral, or a combination of both formats. In order to successfully complete the courses within the program, students are required to take a midterm and final examination in each semester. The weighted average of the two examinations is calculated to determine the overall grade for the course. Students who achieve a score of 55 points or higher are considered to have successfully completed the course. The point-grade equivalents for these students are as follows:

Percentage/Letter Grade/Coefficient

90-100 AA  4,0

85-89   BA  3,5

70-84   BB  3,0

65-69   CB  2,5

60-64   CC  2,0

55-59   DC  1,5

50-54   DD  1,0

40-49   FD   0,5

0-39     FF    0,0

 

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes:

The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, teaching and other activities of higher education institutions.

Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public.

The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK.

The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes":

1.         Programme creation and approval:

1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions.

1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK.

1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council.

2.         Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions.

3.         Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree.

4.       Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards.

Establishment and Approval of National Qualifications:

The program was accredited by SPORAK on 02.08.2023, based on the decision dated 26.07.2023 and numbered 29 of the Sports Sciences Association (SBD), for a duration of two years from 26.07.2023 to 26.07.2025.

The evaluation process includes:

• Reviewing the self-evaluation reports prepared by the institution.

• Conducting an on-site visit (in addition to reviewing documents requested by SPORAK, the institution is visited for an on-site inspection). The visit includes examining documents and information prepared by the institution to verify compliance with SBD evaluation criteria, identifying strengths and areas for improvement, and observing physical facilities.

A detailed review is required to accredit a program or to conduct a general or interim accreditation assessment of an already accredited program. This review is carried out by evaluation teams in accordance with the principles outlined in the SBD Evaluation Guide prepared by SPORAK.

The department was accredited by SPORAK on 26.07.2023. In this context, a self-evaluation report is prepared every two years. External evaluation is conducted by SPORAK. Programs with conditional accreditation are evaluated every two years, while units with full accreditation undergo evaluation every six years. Stakeholder participation is ensured at the highest level in all qualification processes, and feedback, suggestions, appeals, and complaints are evaluated in accordance with the regulations.

Access Requirements

To be admitted to this program, candidates must have graduated from high school. Additionally, they must rank within the top 800,000 in the TYT (Basic Proficiency Test) and pass the Special Talent Exam. Success in the Special Talent Exam is mandatory.

Conditions for SuccessStudents must successfully complete all courses and internship practices in the program curriculum and achieve a minimum of 240 ECTS credits at the undergraduate level with a Grade Point Average (GPA) of at least 2.00. To graduate successfully, students must complete all courses listed in the curriculum within 8 semesters, fulfill 240 ECTS credits, and complete the "Teaching Practice" internship in the last two semesters while maintaining a minimum GPA of 2.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program may pursue master’s or doctoral programs in universities within the same field (Institutes of Educational Sciences - Physical Education and Sports Education) or in other fields that accept graduates of this program (Institutes of Health Sciences - Movement and Training Sciences), provided they meet the admission requirements. Graduates of the Physical Education and Sports Teaching Department can work as physical education and sports teachers in public or private schools. If they hold a coaching certificate, they can work as coaches. Additionally, they may serve as sports specialists in organizations affiliated with the Ministry of Youth and Sports.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030006741


Qualification Title
Bachelor’s Degree in Physical Education and Sports Teaching

Awarding Body
Kastamonu University

Awarding Body Contact
Kastamonu University Kuzeykent District General Atilla Ateş Pasha Street No:19 Post Code: 37150 Merkez/Kastamonu


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08: 2330.01 Physical Education and Sports Teacher


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08: 2330.01 Physical Education and Sports Teacher


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

In the Department of Physical Education and Sports Teaching, the primary objectives include enhancing the quality of life for people at the city, regional, national, and global levels; providing and disseminating universal knowledge through education, research, and projects related to sports sciences; contributing to the upbringing of healthy individuals through sports and social practices; supporting the integration of sports as a lifestyle within society; and facilitating the development of athletic talents.


Learning Environments

The learning outcomes are achieved in formal and informal learning environments (Classroom, Laboratory, Sports Halls, Sports Fields).


Description
  • Plans in accordance with the physical education curriculum.
  • Uses assessment and evaluation tools appropriately to the purpose.
  • Raises students’ awareness about healthy eating and athlete nutrition.
  • Implements the plan prepared in alignment with the physical education and sports curriculum.
  • Administers first aid in case of sports injuries.
  • Effectively uses educational games in physical education and sports classes.
  • Applies teaching methods based on the characteristics of the subject.
  • Has the competence to follow and apply new approaches in physical education and sports teaching.
  • Plans and manages school team activities.
  • (Competency) Designs materials or uses equipment appropriate for the subject in the physical education teaching process.
  • (Competency) Prepares activities for students who require special education.
  • (Competency) Organizes national holiday and ceremony events.
  • (Competency) Possesses foreign language proficiency sufficient to follow current and scientific studies related to the field.
  • (Competency) Uses technological resources effectively in physical education teaching.
  • (Competency) Prepares activities for students who require special education.

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

• Literacy competence

• Multilingual competence

• Personal, social and learning to learn competence

• Citizenship competence

• Entrepreneurial competence

• Cultural awareness and expression competence

• Digital competence


Further Info

The assessment and evaluation of students in the program is conducted in accordance with the regulations set forth by Kastamonu University for associate and undergraduate education and examinations. In accordance with the relevant regulation, the examinations in which students' knowledge and skills are assessed throughout the program are the midterm, the make-up examination, the final examination (semester/year-end),  and the examinations for single courses. These examinations may be written, oral, or a combination of both formats. In order to successfully complete the courses within the program, students are required to take a midterm and final examination in each semester. The weighted average of the two examinations is calculated to determine the overall grade for the course. Students who achieve a score of 55 points or higher are considered to have successfully completed the course. The point-grade equivalents for these students are as follows:

Percentage/Letter Grade/Coefficient

90-100 AA  4,0

85-89   BA  3,5

70-84   BB  3,0

65-69   CB  2,5

60-64   CC  2,0

55-59   DC  1,5

50-54   DD  1,0

40-49   FD   0,5

0-39     FF    0,0

 


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes:

The Higher Education Council (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education, teaching and other activities of higher education institutions.

Annual "University Monitoring and Evaluation Reports" are published on the basis of criteria set by the YÖK. These reports provide both quantitative and qualitative assessments of higher education institutions and are made available to the public.

The "Report on Foundation Higher Education Institutions", which contains academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions, is also published annually by the YÖK.

The quality assurance of undergraduate programmes is carried out according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programmes":

1.         Programme creation and approval:

1.1. YÖK shall establish the minimum standards and criteria for opening undergraduate programmes in higher education institutions.

1.2. The Senate of each institution shall define the curriculum and learning outcomes of its programmes in accordance with the principles established by YÖK.

1.3. The National Core Education Programmes shall be implemented by the higher education institutions after they have been approved by YÖK and accepted by the relevant Deans' Council.

2.         Assessment and Evaluation: The assessment of learning outcomes for each programme shall be carried out in accordance with the examination regulations and guidelines prepared by the higher education institutions.

3.         Certification: Students who meet the credit requirements and other obligations set by the higher education institutions are awarded a Bachelor's degree.

4.       Self-evaluation and external review: Higher education institutions submit "Internal Evaluation Reports" to the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK makes the "Institutional Feedback Reports" available to the public. Accreditation decisions by authorised bodies indicate the compliance of programmes with quality standards.

Establishment and Approval of National Qualifications:

The program was accredited by SPORAK on 02.08.2023, based on the decision dated 26.07.2023 and numbered 29 of the Sports Sciences Association (SBD), for a duration of two years from 26.07.2023 to 26.07.2025.

The evaluation process includes:

• Reviewing the self-evaluation reports prepared by the institution.

• Conducting an on-site visit (in addition to reviewing documents requested by SPORAK, the institution is visited for an on-site inspection). The visit includes examining documents and information prepared by the institution to verify compliance with SBD evaluation criteria, identifying strengths and areas for improvement, and observing physical facilities.

A detailed review is required to accredit a program or to conduct a general or interim accreditation assessment of an already accredited program. This review is carried out by evaluation teams in accordance with the principles outlined in the SBD Evaluation Guide prepared by SPORAK.

The department was accredited by SPORAK on 26.07.2023. In this context, a self-evaluation report is prepared every two years. External evaluation is conducted by SPORAK. Programs with conditional accreditation are evaluated every two years, while units with full accreditation undergo evaluation every six years. Stakeholder participation is ensured at the highest level in all qualification processes, and feedback, suggestions, appeals, and complaints are evaluated in accordance with the regulations.


Access Requirements

To be admitted to this program, candidates must have graduated from high school. Additionally, they must rank within the top 800,000 in the TYT (Basic Proficiency Test) and pass the Special Talent Exam. Success in the Special Talent Exam is mandatory.


Conditions for Success
Students must successfully complete all courses and internship practices in the program curriculum and achieve a minimum of 240 ECTS credits at the undergraduate level with a Grade Point Average (GPA) of at least 2.00. To graduate successfully, students must complete all courses listed in the curriculum within 8 semesters, fulfill 240 ECTS credits, and complete the "Teaching Practice" internship in the last two semesters while maintaining a minimum GPA of 2.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this program may pursue master’s or doctoral programs in universities within the same field (Institutes of Educational Sciences - Physical Education and Sports Education) or in other fields that accept graduates of this program (Institutes of Health Sciences - Movement and Training Sciences), provided they meet the admission requirements. Graduates of the Physical Education and Sports Teaching Department can work as physical education and sports teachers in public or private schools. If they hold a coaching certificate, they can work as coaches. Additionally, they may serve as sports specialists in organizations affiliated with the Ministry of Youth and Sports.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid indefinitely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode