Yeterlilik Kodu

TR0030220400

Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.subu.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO : 01

ISCED (2013) : 0114

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliklerine dayalı olarak 8 yarıyıllık genel kültür, mesleki formasyon ve alan bilgisi teorik ve uygulamalı derslerinden oluşan bir eğitim programı ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca fakülte ve üniversite ortak derslerinin uzaktan eğitim (LMS) yoluyla da gerçekleştirilmesi mümkündür. Bölüm teorik ve uygulamalı dersler üniversite bünyesinde bulunan derslik, laboratuar seminer salonları ve spor tesislerinde yürütülürken; Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarında Öğretmenlik Uygulamaları gerçekleştirilir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik alanıyla ilgili öğretimi planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme yapar.
  • Beden eğitimi ve sporla ilgili alan ve mevzuat bilgisine sahiptir.
  • Farklı eğitim kademelerine ve farklı yaş gruplarına göre eğitim ve öğretim süreçlerini planlar.
  • Alanı ile ilgili ülke ve dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirir.
  • Bir spor dalının öğretimi ve teknik taktik gelişimini planlayarak, uygulamaya koyar.
  • Ulusal ve evrensel duyarlılıklara saygı gösterir.
  • Alanı ile ilişkili problemlere yönelik araştırmalar planlayıp gerçekleştirir.
  • Ülkemizin eğitim sistemleri ve okul yönetim süreçlerinin farkında olur.
  • Türk dilini etkili kullanır.
  • Mesleki ilke ve değerlere uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Öğretimi planlama yetkinliği
  • Öğrenme içeriklerine ve öğrenci ihtiyaçlarına yönelik öğretim yapma yetkinliği
  • Öğrenmeyi ölçme ve değerlendirme yetkinliği
  • Beden eğitimi ve spor ile ilgili alan bilgisi yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak senato tarafından belirlenir.
  • Bölüm programında uygulamalı ve teorik dersler yer almaktadır. Öğrencilerin değerlendirilmesi dersin teorik veya uygulama ağırlıklı olmasına göre değişiklik gösterebilmektedir. Üniversitemiz bünyesinde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri Bologna süreci ile uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Derslerimize ilişkin ölçme ve değerlendirme işlemleri kapsamında dönem içi en az 4, dönem sonu da 1 adet başarı değerlendirmesinin yapılması gerekmektedir. Öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesinde ara sınav, kısa sınav, ödev, performans görevi, sunum çalışması vb. yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf not verme sistemi kullanılır.
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır. ( https://hukuk.subu.edu.tr/tr/yonetmelikler )
  • Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı

    Mükemmel 90,00-100,00 AA 4.00

    Pekiyi 85,00-89,99 BA 3.50

    İyi 80,00-84,99 BB 3.00

    Orta 75,00-79,99 CB 2.50

    Yeterli 65,00-74,99 CC 2.00

    Geçer 58,00-64,99 DC 1.50

    Geçer 50,00-57,99 DD 1.00

    Başarısız 40,00-49,99 FD 0.50

    Başarısız 0,00-39,99 FF 0.00

    Devamsız -- DZ 0.00

    Sınava Girmedi -- GR 0.00

    Yeterli -- YT --

    Yetersiz -- YZ --

    Muaf -- M --

    Dersten Çekilme -- W --

    Eksik Not -- E --

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  •  Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  •  Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından akredite (2+3 yıl) edilmiştir ve belirlenmiş periyotlarla değerlendirilmektedir.

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmanın yanı sıra bölümün temel yeterlilikler gerekliliklerini karşılamak üzere belirlenmiş olan özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Bölüme giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

 

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Bölüm mezunları, ülkemiz öğretim kurumlarında beden eğitimi öğretmeni olarak görev alabilirler.
Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030220400


Yeterlilik Adı
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi 54050 Serdivan/SAKARYA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO : 01

ISCED (2013) : 0114


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO : 01

ISCED (2013) : 0114


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliklerine dayalı olarak 8 yarıyıllık genel kültür, mesleki formasyon ve alan bilgisi teorik ve uygulamalı derslerinden oluşan bir eğitim programı ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni yetiştiren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim, örgün eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca fakülte ve üniversite ortak derslerinin uzaktan eğitim (LMS) yoluyla da gerçekleştirilmesi mümkündür. Bölüm teorik ve uygulamalı dersler üniversite bünyesinde bulunan derslik, laboratuar seminer salonları ve spor tesislerinde yürütülürken; Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarında Öğretmenlik Uygulamaları gerçekleştirilir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Öğretmenlik alanıyla ilgili öğretimi planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme yapar.
  • Beden eğitimi ve sporla ilgili alan ve mevzuat bilgisine sahiptir.
  • Farklı eğitim kademelerine ve farklı yaş gruplarına göre eğitim ve öğretim süreçlerini planlar.
  • Alanı ile ilgili ülke ve dünyadaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek kendini sürekli geliştirir.
  • Bir spor dalının öğretimi ve teknik taktik gelişimini planlayarak, uygulamaya koyar.
  • Ulusal ve evrensel duyarlılıklara saygı gösterir.
  • Alanı ile ilişkili problemlere yönelik araştırmalar planlayıp gerçekleştirir.
  • Ülkemizin eğitim sistemleri ve okul yönetim süreçlerinin farkında olur.
  • Türk dilini etkili kullanır.
  • Mesleki ilke ve değerlere uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Öğretimi planlama yetkinliği
  • Öğrenme içeriklerine ve öğrenci ihtiyaçlarına yönelik öğretim yapma yetkinliği
  • Öğrenmeyi ölçme ve değerlendirme yetkinliği
  • Beden eğitimi ve spor ile ilgili alan bilgisi yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak senato tarafından belirlenir.
  • Bölüm programında uygulamalı ve teorik dersler yer almaktadır. Öğrencilerin değerlendirilmesi dersin teorik veya uygulama ağırlıklı olmasına göre değişiklik gösterebilmektedir. Üniversitemiz bünyesinde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri Bologna süreci ile uyumlu bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Derslerimize ilişkin ölçme ve değerlendirme işlemleri kapsamında dönem içi en az 4, dönem sonu da 1 adet başarı değerlendirmesinin yapılması gerekmektedir. Öğrencilerin başarı durumlarının değerlendirilmesinde ara sınav, kısa sınav, ödev, performans görevi, sunum çalışması vb. yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf not verme sistemi kullanılır.
  • Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır. ( https://hukuk.subu.edu.tr/tr/yonetmelikler )
  • Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı

    Mükemmel 90,00-100,00 AA 4.00

    Pekiyi 85,00-89,99 BA 3.50

    İyi 80,00-84,99 BB 3.00

    Orta 75,00-79,99 CB 2.50

    Yeterli 65,00-74,99 CC 2.00

    Geçer 58,00-64,99 DC 1.50

    Geçer 50,00-57,99 DD 1.00

    Başarısız 40,00-49,99 FD 0.50

    Başarısız 0,00-39,99 FF 0.00

    Devamsız -- DZ 0.00

    Sınava Girmedi -- GR 0.00

    Yeterli -- YT --

    Yetersiz -- YZ --

    Muaf -- M --

    Dersten Çekilme -- W --

    Eksik Not -- E --


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır.

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
    • Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
    • Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
  •  Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
  •  Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bölümümüz Spor Bilimleri Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu (SPORAK) tarafından akredite (2+3 yıl) edilmiştir ve belirlenmiş periyotlarla değerlendirilmektedir.


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmanın yanı sıra bölümün temel yeterlilikler gerekliliklerini karşılamak üzere belirlenmiş olan özel yetenek sınavında başarılı olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Bölüme giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

 


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Bölüm mezunları, ülkemiz öğretim kurumlarında beden eğitimi öğretmeni olarak görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik süresi geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030220400

Qualification Title
Bachelor's Degree in Physical Education and Sports Teaching
Awarding BodySakarya University of Applied Sciences
Awarding Body ContactSakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya
Awarding Body Urlhttps://www.subu.edu.tr/en
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO : 01

ISCED (2013) : 0114

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The program is a higher education curriculum designed to train Physical Education and Sports Teachers, consisting of 8 semesters of general culture, professional formation, and theoretical and practical courses based on secondary education qualifications.

Learning Environments

Education and training are conducted through formal education. Additionally, faculty and university joint courses may be delivered via distance education (LMS). The department's theoretical and practical courses are carried out in classrooms, laboratories, seminar rooms, and sports facilities within the university, while Teaching Practice is conducted at state and private educational institutions under the Ministry of National Education

Description
  • Plans, implements, assesses, and evaluates teaching related to the field of teaching.
  • Possesses knowledge of the field and legislation related to physical education and sports.
  • Plans education and teaching processes according to different educational levels and age groups.
  • Continuously develops oneself by following scientific and technological advancements in the country and the world related to the field.
  • Plans and implements the teaching and technical-tactical development of a sport.
  • Respects national and universal sensitivities.
  • Plans and conducts research on problems related to the field. 
  • Is aware of the education systems and school management processes in the country.
  • Uses the Turkish language effectively.
  • Behaves in accordance with professional principles and values.
Key Competencies

Has advanced proficiency in the following key competencies:

1. Literacy skills

2. Digital competence

3. Citizenship competence

4. Cultural awareness and expression competence

5. Teaching planning competence

6. Competence in teaching according to learning content and student needs

7. Competence in measuring and evaluating learning

8. Competence in knowledge of physical education and sports

Further Info
  • Assessment and evaluation methods, including the types of exams and their contribution to the course grade, are determined by the senate in accordance with the fundamental principles established by the Higher Education Council (CoHE).
  • The department program includes both practical and theoretical courses. The evaluation of students may vary depending on whether the course is theory based or practice-based. The assessment and evaluation methods used within our university are carried out in alignment with the Bologna process. For our courses, assessment and evaluation processes require at least 4 in-semester assessments and 1 final assessment. Methods such as midterm exams, quizzes, assignments, performance tasks, and presentation work are used to evaluate student success.
  • A letter grading system is used to evaluate student performance.
  • The assessment and evaluation system for each course is explained on the course description page in the university's Information Management System (KMS). ( https://hukuk.subu.edu.tr/tr/yonetmelikler )
  • Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient

    Excellent 90.00-100.00 AA 4.00

    Okay 85.00-89.99 BA 3.50

    Good 80.00-84.99 BB 3.00

    Medium 75.00-79.99 CB 2.50

    Sufficient 65.00-74.99 CC 2.00

    Pass 58.00-64.99 DC 1.50

    Pass 50.00-57.99 DD 1.00

    Failed 40.00-49.99 FD 0.50

    Failed 0.00-39.99 FF 0.00

    Absentee -- DZ 0.00

    Did not take the exam -- GR 0.00

    Sufficient -- YT --

    Insufficient -- AI --

    Exempt -- M --

    Course Withdrawal -- W --

    Missing Grade -- E --

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training activities at higher education institutions.
  • Annual “University Monitoring and Evaluation Reports” are published based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Each year, CoHE publishes the “Private Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data for private higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative assessments, are shared with the public by CoHE.
  • The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs.” Creation and Approval of Curriculum:
  • 1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
  • 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these matters.
  • 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of CoHE after being approved by the relevant Deans' Council. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  • Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
  • Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System Competency Type Assessment Form prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared by THEQC regarding the external Evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
  • Our department has been accredited (2+3 years) by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) and is evaluated at certain periods
Access Requirements

Students who wish to enroll in the department must complete the processes/pass the exams determined by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) within the framework of the academic and legal regulations of the university, as well as be successful in the special talent exam determined to meet the basic competencies/requirements of the department. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the semester begins; taking into account each student's conditions and the degree they have applied for. More detailed information about admission to the department is available in the Institutional Introduction Catalogue.

Conditions for Successİn order to graduate from this program, students must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 from all courses specified in the curriculum and receive 240 ECTS credits. Students must complete their teaching practice within the specified time and characteristics.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Undergraduate students have the right to participate in Double Major Programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in a double major program can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
  • Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programs and, if they meet the relevant conditions, in doctoral programs accepted with a bachelor's degree.
  • Department graduates can work as physical education teachers in educational institutions in our country.
Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institution

Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030220400


Qualification Title
Bachelor's Degree in Physical Education and Sports Teaching

Awarding Body
Sakarya University of Applied Sciences

Awarding Body Contact
Sakarya University of Applied Sciences, 54050 Serdivan /Sakarya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO : 01

ISCED (2013) : 0114


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO : 01

ISCED (2013) : 0114


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The program is a higher education curriculum designed to train Physical Education and Sports Teachers, consisting of 8 semesters of general culture, professional formation, and theoretical and practical courses based on secondary education qualifications.


Learning Environments

Education and training are conducted through formal education. Additionally, faculty and university joint courses may be delivered via distance education (LMS). The department's theoretical and practical courses are carried out in classrooms, laboratories, seminar rooms, and sports facilities within the university, while Teaching Practice is conducted at state and private educational institutions under the Ministry of National Education


Description
  • Plans, implements, assesses, and evaluates teaching related to the field of teaching.
  • Possesses knowledge of the field and legislation related to physical education and sports.
  • Plans education and teaching processes according to different educational levels and age groups.
  • Continuously develops oneself by following scientific and technological advancements in the country and the world related to the field.
  • Plans and implements the teaching and technical-tactical development of a sport.
  • Respects national and universal sensitivities.
  • Plans and conducts research on problems related to the field. 
  • Is aware of the education systems and school management processes in the country.
  • Uses the Turkish language effectively.
  • Behaves in accordance with professional principles and values.

Key Competencies

Has advanced proficiency in the following key competencies:

1. Literacy skills

2. Digital competence

3. Citizenship competence

4. Cultural awareness and expression competence

5. Teaching planning competence

6. Competence in teaching according to learning content and student needs

7. Competence in measuring and evaluating learning

8. Competence in knowledge of physical education and sports


Further Info
  • Assessment and evaluation methods, including the types of exams and their contribution to the course grade, are determined by the senate in accordance with the fundamental principles established by the Higher Education Council (CoHE).
  • The department program includes both practical and theoretical courses. The evaluation of students may vary depending on whether the course is theory based or practice-based. The assessment and evaluation methods used within our university are carried out in alignment with the Bologna process. For our courses, assessment and evaluation processes require at least 4 in-semester assessments and 1 final assessment. Methods such as midterm exams, quizzes, assignments, performance tasks, and presentation work are used to evaluate student success.
  • A letter grading system is used to evaluate student performance.
  • The assessment and evaluation system for each course is explained on the course description page in the university's Information Management System (KMS). ( https://hukuk.subu.edu.tr/tr/yonetmelikler )
  • Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient

    Excellent 90.00-100.00 AA 4.00

    Okay 85.00-89.99 BA 3.50

    Good 80.00-84.99 BB 3.00

    Medium 75.00-79.99 CB 2.50

    Sufficient 65.00-74.99 CC 2.00

    Pass 58.00-64.99 DC 1.50

    Pass 50.00-57.99 DD 1.00

    Failed 40.00-49.99 FD 0.50

    Failed 0.00-39.99 FF 0.00

    Absentee -- DZ 0.00

    Did not take the exam -- GR 0.00

    Sufficient -- YT --

    Insufficient -- AI --

    Exempt -- M --

    Course Withdrawal -- W --

    Missing Grade -- E --


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • CoHE is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training activities at higher education institutions.
  • Annual “University Monitoring and Evaluation Reports” are published based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative assessments of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
  • Each year, CoHE publishes the “Private Higher Education Institutions Report,” which contains academic, administrative, and financial data for private higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative assessments, are shared with the public by CoHE.
  • The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs.” Creation and Approval of Curriculum:
  • 1.1. CoHE determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
  • 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these matters.
  • 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of CoHE after being approved by the relevant Deans' Council. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CoHE on these issues.
  • Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
  • Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System Competency Type Assessment Form prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared by THEQC regarding the external Evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
  • Our department has been accredited (2+3 years) by the Sports Sciences Education Programs Evaluation and Accreditation Board (SPORAK) and is evaluated at certain periods

Access Requirements

Students who wish to enroll in the department must complete the processes/pass the exams determined by Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) within the framework of the academic and legal regulations of the university, as well as be successful in the special talent exam determined to meet the basic competencies/requirements of the department. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the semester begins; taking into account each student's conditions and the degree they have applied for. More detailed information about admission to the department is available in the Institutional Introduction Catalogue.


Conditions for Success
İn order to graduate from this program, students must have a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 from all courses specified in the curriculum and receive 240 ECTS credits. Students must complete their teaching practice within the specified time and characteristics.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Undergraduate students have the right to participate in Double Major Programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in a double major program can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
  • Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programs and, if they meet the relevant conditions, in doctoral programs accepted with a bachelor's degree.
  • Department graduates can work as physical education teachers in educational institutions in our country.

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547

Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institution

Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode