Yeterlilik Kodu | TR0030033339 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
(1) Başarı notu; mezuniyet için üç ders ve muafiyet sınavları dışında, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde hangi değerlendirme sisteminin kullanılacağına, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce ilgili birim kurulu karar verir. (2) Mutlak değerlendirme sisteminde başarı notu, ham başarı notları için bu Yönetmelikte öngörülen mutlak aralıklara göre belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminde ise başarı notu, ham başarı notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir. (3) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşul ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar Senato tarafından belirlenir ve Üniversitenin internet sitesinde yayımlanır. (4) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten yarıyıl/yıl sonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 40 alamayan öğrenciler başarısız sayılır; bu sınır ilgili birim kurulu kararı ile yükseltilebilir. (5) İlgili dersin sorumlusu, her öğrencinin başarı notunu, bu Yönetmelikte öngörülen kriter ve yöntemlere göre belirler ve yarıyıllık derslerde sınav tarihinden itibaren yedi gün; yıllık derslerde ise on dört gün içinde ilân eder. (6) İlgili birim yönetim kurulu, gerektiğinde sınav başarısının, dersin sorumlusu tarafından yeniden incelenmesine karar verebilir. (7) Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile mutlak değerlendirme sistemindeki not aralıkları aşağıda verilmiştir: Mutlak Değerlendirme Harf Notu AKTS Sistemindeki Başarı Notu Karşılığı Notu Anlamı Not Aralıkları 4,00 AA A Mükemmel 88 - 100 3,50 BA B Çok İyi 80 - 87 3,00 BB C İyi 73 - 79 2,50 CB D Orta 66 - 72 2,00 CC E Yeterli 60 - 65 1,50 DC - Koşullu Başarılı 55 - 59 1,00 DD - Koşullu Başarılı 50 - 54 0,00 FF FX Başarısız 0 - 49 0,00 FD F Devamsız Başarısız 0 - G - Geçer (Derecelendirme dışı) - M - Muaf (Derecelendirme dışı) (8) Harf notu karşılıklarına göre; a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten (DC) ve (DD) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Mezuniyette koşullu başarılı notların, başarılı kabul edilebilmesi için öğrencinin AGNO’sunun en az 2,00 olması gerekir. c) Bir dersten (FF) harf notunu alan öğrenci o dersten başarısız olmuş sayılır. ç) Bir dersten (FD) harf notunu alan öğrenci o dersten devamsızlık nedeniyle başarısız olmuş sayılır. (9) Mezuniyet için üç ders ve muafiyet sınavlarına giren öğrencilerin başarı notu, sadece mezuniyet için üç ders veya muafiyet sınav notuna ve mutlak değerlendirme sistemine göre belirlenir. (10) Dörtlük, yüzlük ve diğer sistemlerdeki notların dönüşüm esasları Senato tarafından belirlenir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024 / 30.09.2026 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Bilgisayar Mühendisliği lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki Bilgisayar Mühendisliği lisans programına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa’nın belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa’nın açtığı çift anadal veya yandal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030033339
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa bünyesindeki laboratuvarlarda eğitim ve iş yerlerinde iki staj olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bir iş veya öğrenme alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
- Bir iş veya öğrenme alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
- Bir iş veya öğrenme alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde kullanır.
- Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ya da sözlü olarak alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla paylaşır.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
- Temel insan hakları, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
- Sağlıklı yaşam için gerekli tutum ve davranışlarına sahiptir.
- Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
- Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri düzeyde bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir. 1
- Tutum ve davranışlarında toplumun örf ve adetlerini, kendine özgü özelliklerini ve milli kültürünü önceler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
(1) Başarı notu; mezuniyet için üç ders ve muafiyet sınavları dışında, öğrencilerin yarıyıl/yıl içi etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavından aldıkları notların öngörülen ağırlıklara göre hesaba katılmasıyla belirlenen ham başarı notunun 4’lük not sistemindeki karşılığını ifade eder. Öğrencilerin başarı notunun hesaplanmasında bağıl veya mutlak değerlendirme sistemi kullanılır. Birimlerde hangi değerlendirme sisteminin kullanılacağına, eğitim-öğretim yılı başlamadan önce ilgili birim kurulu karar verir.
(2) Mutlak değerlendirme sisteminde başarı notu, ham başarı notları için bu Yönetmelikte öngörülen mutlak aralıklara göre belirlenir. Bağıl değerlendirme sisteminde ise başarı notu, ham başarı notlarının ortalaması ve istatistiksel dağılımı esas alınarak belirlenir.
(3) Bağıl ve mutlak değerlendirme sistemlerine ilişkin ölçme ve değerlendirme esasları, bağıl değerlendirme sisteminde başarı notu hesaplamasına katılma koşul ve sınırları ile başarı dereceleri hakkındaki esaslar Senato tarafından belirlenir ve Üniversitenin internet sitesinde yayımlanır.
(4) Her iki değerlendirme sisteminde de herhangi bir dersten yarıyıl/yıl sonu sınavına girmeyen ve bu sınavda 100 üzerinden en az 40 alamayan öğrenciler başarısız sayılır; bu sınır ilgili birim kurulu kararı ile yükseltilebilir.
(5) İlgili dersin sorumlusu, her öğrencinin başarı notunu, bu Yönetmelikte öngörülen kriter ve yöntemlere göre belirler ve yarıyıllık derslerde sınav tarihinden itibaren yedi gün; yıllık derslerde ise on dört gün içinde ilân eder.
(6) İlgili birim yönetim kurulu, gerektiğinde sınav başarısının, dersin sorumlusu tarafından yeniden incelenmesine karar verebilir.
(7) Başarı notu derecelerinin puan ve harf karşılıkları ile mutlak değerlendirme sistemindeki not aralıkları aşağıda verilmiştir:
Mutlak
Değerlendirme
Harf Notu AKTS Sistemindeki
Başarı Notu Karşılığı Notu Anlamı Not Aralıkları
4,00 AA A Mükemmel 88 - 100
3,50 BA B Çok İyi 80 - 87
3,00 BB C İyi 73 - 79
2,50 CB D Orta 66 - 72
2,00 CC E Yeterli 60 - 65
1,50 DC - Koşullu Başarılı 55 - 59
1,00 DD - Koşullu Başarılı 50 - 54
0,00 FF FX Başarısız 0 - 49
0,00 FD F Devamsız Başarısız 0
- G - Geçer (Derecelendirme dışı)
- M - Muaf (Derecelendirme dışı)
(8) Harf notu karşılıklarına göre;
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) harf notlarından birini alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Mezuniyette koşullu başarılı notların, başarılı kabul edilebilmesi için öğrencinin AGNO’sunun en az 2,00 olması gerekir.
c) Bir dersten (FF) harf notunu alan öğrenci o dersten başarısız olmuş sayılır.
ç) Bir dersten (FD) harf notunu alan öğrenci o dersten devamsızlık nedeniyle başarısız olmuş sayılır.
(9) Mezuniyet için üç ders ve muafiyet sınavlarına giren öğrencilerin başarı notu, sadece mezuniyet için üç ders veya muafiyet sınav notuna ve mutlak değerlendirme sistemine göre belirlenir.
(10) Dörtlük, yüzlük ve diğer sistemlerdeki notların dönüşüm esasları Senato tarafından belirlenir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024 / 30.09.2026
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Bilgisayar Mühendisliği lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki Bilgisayar Mühendisliği lisans programına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa’nın açtığı çift anadal veya yandal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030033339 | |
Qualification Title | COMPUTER ENGINEERING UNDERGRADUATE PROGRAM | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced competence in the key competences listed below:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. The "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared annually for higher education institutions are published according to the criteria set by The Council of Higher Education (YÖK). Quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared based on these reports are shared with the public by The Council of Higher Education (YÖK). The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by The Council of Higher Education (YÖK). The quantitative and qualitative evaluations regarding foundation higher education institutions included in these reports are shared with the public by The Council of Higher Education (YÖK). Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Formation and Approval of Teaching Programs: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the fundamental principles set by The Council of Higher Education (YÖK) in these matters. 1.3. The curricula of the National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by The Council of Higher Education (YÖK) following their acceptance by the relevant Deans' Council. 2. Assessment-Evaluation: The methods for measuring and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by The Council of Higher Education (YÖK) in these matters. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: Higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by The Council of Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year within the context of continuous monitoring. The "Institutional Feedback Report" prepared by The Council of Higher Education Quality Council (YÖKAK) regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. Accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by The Council of Higher Education Quality Council (YÖKAK) also demonstrate that the quality assurance of the qualifications of the programs has been ensured. Regular review activities are carried out regarding the determined qualifications as required by the The Council of Higher Education Quality Council (YÖKAK) legislation. Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) Start/End Date: 1.05.2024/30.09.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | To complete a minimum of 240 ECTS course credits and fulfill other obligations determined by Istanbul University-Cerrahpasa. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis |
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council 1.1. Regulation on Transfer Between Associate Degree and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) | |
Validity Period (If Any) | The qualification is permanently valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030033339
ISCO 08
ISCO 08
- This is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester curriculum, and providing education in a specific learning area or profession.
- This is a higher education program based on secondary education qualifications, covering an eight-semester curriculum, and providing education in a specific learning area or profession.
- Possesses advanced theoretical and applied knowledge to critically question the theories and principles related to a job or learning area.
- Has advanced innovative expertise skills to solve complex, unpredictable problems in a job or learning area.
- Analyzes data related to issues in a job or learning area and develops evidence-based solution proposals.
- Manages complex professional and technical studies related to the field, takes responsibility as a team member to solve problems in practice, and identifies the professional development needs of team members.
- Critically evaluates the knowledge and skills possessed in the field, identifies learning needs, and adopts a lifelong learning approach to meet these needs.
- Communicates effectively in written and verbal forms in the native language and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
- Uses information technologies specific to the field at least at the advanced level of the European Computer Driving License.
- Shares thoughts and solution proposals on issues related to the field, supported by quantitative and qualitative data, with both expert and non-expert groups in written or verbal forms.
- Acts in accordance with scientific, social, and ethical principles and values during the collection, analysis, and dissemination of data related to the field.
- Organizes and implements projects and activities in collaboration with other occupational groups for the social environment they live in, with a sense of social responsibility.
- Takes responsibility for raising awareness of society on fundamental human rights, cultural and universal values, social justice, and environmental issues.
- Adopts the attitudes and behaviors necessary for a healthy life.
- Regulates social relations by adopting the values possessed by the country and respected by the society they live in.
- Possesses advanced knowledge, skills, attitudes, and behaviors to solve social and economic problems, considering the strategic priorities of their country.
- Prioritizes the customs, unique characteristics, and national culture of society in attitudes and behaviors.
Has advanced competence in the key competences listed below:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- Assessment and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the Senate of Istanbul University-Cerrahpasa, in accordance with the fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
- Various methods such as assignments, projects, practice, mid-term exams, and final exams are used in assessment and evaluation.
- Letter and/or numerical grading systems are used in evaluating student success.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
The "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared annually for higher education institutions are published according to the criteria set by The Council of Higher Education (YÖK). Quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared based on these reports are shared with the public by The Council of Higher Education (YÖK).
The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by The Council of Higher Education (YÖK). The quantitative and qualitative evaluations regarding foundation higher education institutions included in these reports are shared with the public by The Council of Higher Education (YÖK).
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Formation and Approval of Teaching Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the fundamental principles set by The Council of Higher Education (YÖK) in these matters.
1.3. The curricula of the National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by The Council of Higher Education (YÖK) following their acceptance by the relevant Deans' Council.
2. Assessment-Evaluation: The methods for measuring and evaluating the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions, in accordance with the fundamental principles determined by The Council of Higher Education (YÖK) in these matters.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: Higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by The Council of Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year within the context of continuous monitoring. The "Institutional Feedback Report" prepared by The Council of Higher Education Quality Council (YÖKAK) regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. Accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by The Council of Higher Education Quality Council (YÖKAK) also demonstrate that the quality assurance of the qualifications of the programs has been ensured. Regular review activities are carried out regarding the determined qualifications as required by the The Council of Higher Education Quality Council (YÖKAK) legislation.
Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)
Start/End Date: 1.05.2024/30.09.2026
- To graduate from secondary education institutions or from foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the acceptance conditions for the bachelor's programs of Istanbul University-Cerrahpasa.
- To be placed in the Istanbul University-Cerrahpaşa Computer Engineering bachelor's program as a result of the central exam conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM), whose procedures and principles are determined by The Council of Higher Education (YÖK).
- To be placed in the Computer Engineering bachelor's program as a continuation of the associate degree fields they have completed in higher education institutions as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, whose procedures and principles are determined by The Council of Higher Education (YÖK).
- Holders of a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral and proficiency in art programs accepted with a bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major or minor programs opened by Istanbul University-Cerrahpasa. Students registered in double major programs can take courses simultaneously from two diploma programs and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
- Higher Education Law No. 2547
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council
1.1. Regulation on Transfer Between Associate Degree and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
The qualification is permanently valid.
