Yeterlilik Kodu | TR0030022534 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Ankara Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ankara.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bilgisayar mühendisliği, problem ve eksiklikleri algılayabilme, analiz edebilme, en doğru çözüm yolunu saptayabilme ve bu çözümü bilişim teknolojilerinin sunduğu olanakları kullanarak en uygun şekilde çözebilme becerileri üzerine kurulu bir disiplindir. Programın temel amacı toplumsal hayatın ve endüstrinin hemen her alanında kullanılan bilişim teknolojilerine hakim, bu teknolojileri kullanarak bir takım sorunları çözen, var olan çözümleri hızlandıran, kolaylaştıran ya da yeni teknolojiler geliştirerek bilişim dünyasına sunan bireyleri topluma kazandırmaktır | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün veya (12 AKTS’lik Üniversite Seçmeli Dersler için) uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme süreçleri Ankara Üniversitesine bağlı fakülte, devlet konservatuvarı, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında ön lisans ve lisans düzeyinde yürütülen eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin esasları düzenlemek amacıyla oluşturulmuş olan ‘Ankara Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ takip edilerek yürütülür. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç Tarihi: 01.07.2023 Akreditasyon Bitiş Tarihi: 30.09.2025 | |
Giriş Şartı | Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YGS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Bilgisayar Mühendisliği alanında lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış, zorunlu stajı tamamlamış olmak ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde bilgisayar mühendisi veya ilişkili ünvanlarla kariyerlerini sürdürebilir ve isterlerse daha üst düzeyde akademik çalışma yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030022534
ISCO:08
ISCO:08
Bilgisayar mühendisliği, problem ve eksiklikleri algılayabilme, analiz edebilme, en doğru çözüm yolunu saptayabilme ve bu çözümü bilişim teknolojilerinin sunduğu olanakları kullanarak en uygun şekilde çözebilme becerileri üzerine kurulu bir disiplindir. Programın temel amacı toplumsal hayatın ve endüstrinin hemen her alanında kullanılan bilişim teknolojilerine hakim, bu teknolojileri kullanarak bir takım sorunları çözen, var olan çözümleri hızlandıran, kolaylaştıran ya da yeni teknolojiler geliştirerek bilişim dünyasına sunan bireyleri topluma kazandırmaktır
Öğrenme örgün veya (12 AKTS’lik Üniversite Seçmeli Dersler için) uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamaları; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarını açıklar.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunlarını tartışır; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarnı açıklar.
- Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygular.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.)
- Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
- Programlanabilir elektronik cihazlar ve bilgisayarlar konularında deneyim kazanır.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışır.
- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Problem analiz sonuçlarını yazılım ve donanım olarak geliştirir.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
- Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
- Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olduğunu gösterir; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme süreçleri Ankara Üniversitesine bağlı fakülte, devlet konservatuvarı, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında ön lisans ve lisans düzeyinde yürütülen eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin esasları düzenlemek amacıyla oluşturulmuş olan ‘Ankara Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ takip edilerek yürütülür.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç Tarihi: 01.07.2023
Akreditasyon Bitiş Tarihi: 30.09.2025
Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YGS) sayısal alanda yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.
Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde bilgisayar mühendisi veya ilişkili ünvanlarla kariyerlerini sürdürebilir ve isterlerse daha üst düzeyde akademik çalışma yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030022534 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Computer Engineering (English) | |
Awarding Body | Ankara University | |
Awarding Body Contact | Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye | |
Awarding Body Url | https://www.ankara.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Computer Engineering is a discipline centered on the ability to perceive problems and deficiencies, analyze them, determine the most accurate solution path, and implement this solution in the most optimal way by leveraging the opportunities provided by information technologies. The primary aim of the program is to contribute to society by cultivating individuals who possess mastery of information technologies used in nearly every aspect of social life and industry. These individuals are expected to solve various problems using these technologies, accelerate or simplify existing solutions, or develop new technologies to advance the field of information technology. | |
Learning Environments | Learning is conducted through formal or distance education (for 12 ECTS University Elective Courses). Additionally, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as in industrial settings, healthcare institutions, or workplaces in the form of internships or on-the-job training. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info | The assessment and evaluation processes are conducted in accordance with the ‘Ankara University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations’, which have been established to govern the principles related to education, teaching, and examinations at the associate and undergraduate levels in faculties, state conservatories, schools, and vocational schools affiliated with Ankara University. | |
Quality Assurance | - YÖK (Yükseköğretim Kurumu - Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) Accreditation Start Date: May 1.07.2023 Accreditation End Date: September 30.09.2025 | |
Access Requirements | It is required to have completed Turkish secondary education or an equivalent education abroad and to have achieved a sufficient score in the numerical section of the national university entrance examination. | |
Conditions for Success | To obtain a bachelor's degree in Computer Engineering, students must successfully complete at least 240 ECTS credits that meet the program qualifications, fulfill the mandatory internship requirement, and achieve a minimum academic GPA of 2.00 on a 4.00 scale. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates can pursue careers as computer engineers or with related titles in public institutions, organizations, and the private sector. Additionally, they have the option to engage in advanced academic studies if they wish. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Undergraduate Education 2. Higher Education Law No. 2547 (Supplementary Article 35) 2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030022534
ISCO:08
ISCO:08
Computer Engineering is a discipline centered on the ability to perceive problems and deficiencies, analyze them, determine the most accurate solution path, and implement this solution in the most optimal way by leveraging the opportunities provided by information technologies. The primary aim of the program is to contribute to society by cultivating individuals who possess mastery of information technologies used in nearly every aspect of social life and industry. These individuals are expected to solve various problems using these technologies, accelerate or simplify existing solutions, or develop new technologies to advance the field of information technology.
Learning is conducted through formal or distance education (for 12 ECTS University Elective Courses). Additionally, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as in industrial settings, healthcare institutions, or workplaces in the form of internships or on-the-job training.
- Applications in business life such as project management, risk management and change management; Explains the concepts of entrepreneurship, innovation and sustainable development.
- Discusses the effects of engineering applications on health, environment and security at universal and social dimensions and the problems of the age; Explains the legal consequences of engineering solutions.
- Have sufficient knowledge in mathematics, science and engineering related to their field; Applies theoretical and applied knowledge in these fields to model and solve engineering problems.
- Identifies, defines, formulates and solves complex engineering problems; For this purpose, it selects and applies appropriate analysis and modeling methods.
- It designs a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet certain requirements and applies modern design methods for this purpose. (Realistic constraints and conditions, depending on the nature of the design, include elements such as economy, environmental problems, sustainability, manufacturability, ethics, health, security, social and political problems.)
- Designs and conducts experiments to study engineering problems, collects data, analyzes and interprets the results.
- Gains experience in programmable electronic devices and computers.
- Works effectively in intradisciplinary and multidisciplinary teams or individually.
- Develops modern techniques and tools required for engineering applications and uses information technologies effectively.
- Develops problem analysis results in software and hardware.
- Becomes aware of the necessity of lifelong learning; It accesses information, follows developments in science and technology and constantly renews itself.
- Accesses information and conducts source research for this purpose, uses databases and other information sources.
- Uses information and communication technologies along with computer software at least at the Advanced Level of European Computer Usage License required by the field.
- Communicates effectively both verbally and in written Turkish.
- Uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
- Gains awareness of professional and ethical responsibility.
- Demonstrates awareness of the universal and social impacts of engineering solutions and applications; He is aware of the issues of entrepreneurship and innovation and has knowledge about the problems of the age.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Cultural awareness and expression competence
The assessment and evaluation processes are conducted in accordance with the ‘Ankara University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations’, which have been established to govern the principles related to education, teaching, and examinations at the associate and undergraduate levels in faculties, state conservatories, schools, and vocational schools affiliated with Ankara University.
- YÖK (Yükseköğretim Kurumu - Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
1.2. The curricula of the National Core Curriculum are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the YÖK
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK)
Accreditation Start Date: May 1.07.2023
Accreditation End Date: September 30.09.2025
It is required to have completed Turkish secondary education or an equivalent education abroad and to have achieved a sufficient score in the numerical section of the national university entrance examination.
Graduates can pursue careers as computer engineers or with related titles in public institutions, organizations, and the private sector. Additionally, they have the option to engage in advanced academic studies if they wish.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Undergraduate Education
2. Higher Education Law No. 2547 (Supplementary Article 35)
2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Board
The qualification is valid indefinitely.
