Yeterlilik Kodu | TR0030026520 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Gebze Teknik Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet, 2254. Sk. No:2, 41400 Gebze/Kocaeli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.gtu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için ara sınav ve ödevlere ek olarak yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Öğrencinin başarı notu, öğretim üyesi veya öğretim görevlisi tarafından ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve derse katılımına göre verilir. Bütün not ortalamaları iki harfli puanlama (AA, BA, BB, vb.) ile ifade edilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Bu durumda başarı notu, yarıyıl boyunca yapılan çalışmalara göre belirlenir. Uygulama ve/veya laboratuar çalışmaları ayrıca değerlendirilebilir. Bu durumda her ders, uygulama ve/veya laboratuar çalışması, birbirinden bağımsız olarak yukarıdaki yönetmeliklere uygun olmalıdır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (DC), (DD), (FF), (VF) notları başarısızlığı ifade eder. Her bir ders için öğrenciye aşağıdaki notlardan biri verilir:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/30.09.2026 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN:
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi yerleştirme yapılır. YABANCI UYRUKLU DERECE ÖĞRENCİLERİ İÇİN: Başvurulara ilişkin açıklamalar ve başvuru tarihleri GTÜ'nin web sayfasında duyurulur. Başvurular belirlenen tarihler arasında GTÜ Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı'na posta yoluyla ya da kişisel olarak yapılır. Aday en fazla 3 bölüm için tercih yapabilir, başvuruda bir tercih formu doldurulur. Yerleştirmede ulusal ve uluslararası sınavları ve bu sınavlarda alınan asgari puanlar esas alınır. Lise bitirme sınavı statüsünde olan sınavların (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi vb.) sonuçlarının geçerliliği süresizdir. Ancak üniversite giriş sınavı statüsünde olan sınavların (SAT, TCS vb.) geçerlilik süreleri iki yıl ile sınırlıdır. Başvurular, GTÜ Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Komisyonu tarafından değerlendirilir. DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN: Öğrenci, kendi üniversitesinde tam zamanlı öğrenci olmalıdır. Öğrencinin üniversitesi ile Gebze Teknik Üniversitesi arasında kurumlararası anlaşma bulunmalıdır. Üniversite, öğrenciyi resmi yollarla ilgili değişim programına aday olarak göstermelidir. Öğrencinin kendi üniversitesi, başvuru evraklarını GTÜ Dış İlişkiler Ofisine gönderir. Başvurular, ilgili bölüm ve Dış İlişkiler Ofisi tarafından değerlendirilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Bölüm öğretim planında belirtilen tüm dersleri (240 AKTS) 8 yarıyılda başarıyla tamamlayan; 4.00 üzerinden en az 2.00 (GTÜ geçme notu:CC - AKTS geçme notu:E) ağırlıklı not ortalamasını elde eden; 40 günlük (12 AKTS) zorunlu stajını başarıyla tamamlayan öğrencilere Bilgisayar Mühendisliği lisans derecesi verilir. Öğrencilerin derslere ve uygulamalara, laboratuar çalışmalarına ve sınavlara katılması zorunludur. Öğrencilerin katılımı ilgili öğretim üyesi veya öğretim görevlisi tarafından takip edilir. Teorik derslerin %70’i ve uygulamaların %80’ine katılan öğrenciler, final sınavına girmeye hak kazanırlar. Herhangi bir sebeple yeterli katılımı göstermeyen öğrenciler sınava giremezler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bilgisayar Mühendisliği lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026520
ISCO 08
ISCO 08
- Program, öğrencilerine mühendislik problemlerini çözmek için gereken sistemlerin tasarlanması, gerçeklenmesi ve sonuçlarının analiz edilmesi yeteneğini kazandırmayı; gerek mühendislik mesleğini icra edebilecek gerekse üst derece programlarına geçiş yapabilecek mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program kuramsal platformda, algoritmalar, dil yapısı, güvenlik ve şifreleme konularında, uygulama platformunda ise istemci-sunumcu sistemleri, elektronik ticaret, veri tabanları, yazılım geliştirme, arayüz tasarımı, güvenlik uygulamaları, sistem tasarımı, sanal gerçeklik ve proses kontrol gibi konularda öğrencilerini yetiştirmeye önem vermektedir.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Temel Bilgisayar Mühendisliği bilgisi edinir.
- Matematik, fen ve matematik bilgilerini kullanarak mühendislik problemlerini tanımlayıp analiz eder.
- Tanımlanmış problemleri çözmek için yazılım ve/veya donanım tabanlı sistem, bileşen veya süreçler tasarlar ve geliştirir.
- Verinin analiz ve yorumlanmasının yanı sıra deneyler tasarlayıp yürütür.
- Gerekli teknik, akademik ve pratik bilgiye ulaşır.
- Sistem veya süreçlerin analiz, tasarımı ve kullanımını verimlilik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik, çevresel ve sosyal boyutlarda uygulama yetisi sergiler.
- Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışır.
- Hızla değişen teknolojik çevreye adapte olabilmek için bilgi ve yetilerini sürekli geliştirir.
- Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulur.
- Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergiler.
- Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergiler.
- Projenin güvenli ve sağlıklı şekilde yönetilmesi için farkındalık geliştirmek, çalışma ortamı ve yasal haklar ile ilgilenir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler her ders için ara sınav ve ödevlere ek olarak yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Öğrencinin başarı notu, öğretim üyesi veya öğretim görevlisi tarafından ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve derse katılımına göre verilir. Bütün not ortalamaları iki harfli puanlama (AA, BA, BB, vb.) ile ifade edilir.
Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Bu durumda başarı notu, yarıyıl boyunca yapılan çalışmalara göre belirlenir.
Uygulama ve/veya laboratuar çalışmaları ayrıca değerlendirilebilir. Bu durumda her ders, uygulama ve/veya laboratuar çalışması, birbirinden bağımsız olarak yukarıdaki yönetmeliklere uygun olmalıdır.
Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (DC), (DD), (FF), (VF) notları başarısızlığı ifade eder. Her bir ders için öğrenciye aşağıdaki notlardan biri verilir:
GTÜ Puanı | GTÜ Katsayı | GTÜ Başarı Notu | AKTS |
91-100 | 4.0 | AA | A |
85-90 | 3.5 | BA | B |
80-84 | 3.0 | BB | C |
70-79 | 2.5 | CB | D |
65-69 | 2.0 | CC | E |
55-64 | 1.5 | DC | FX |
40-54 | 1.0 | DD | -- |
39 ve aşağısı | 0.0 | FF | F |
Vizesiz başarısız | 0.0 | VF | NA (Devamsız Başarısız) |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2024/30.09.2026
TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN:
- Lise diploması
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen üniversite sınavından yeterli puan almak
- Başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi yerleştirme yapılır.
YABANCI UYRUKLU DERECE ÖĞRENCİLERİ İÇİN:
Başvurulara ilişkin açıklamalar ve başvuru tarihleri GTÜ'nin web sayfasında duyurulur. Başvurular belirlenen tarihler arasında GTÜ Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı'na posta yoluyla ya da kişisel olarak yapılır. Aday en fazla 3 bölüm için tercih yapabilir, başvuruda bir tercih formu doldurulur.
Yerleştirmede ulusal ve uluslararası sınavları ve bu sınavlarda alınan asgari puanlar esas alınır. Lise bitirme sınavı statüsünde olan sınavların (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi vb.) sonuçlarının geçerliliği süresizdir. Ancak üniversite giriş sınavı statüsünde olan sınavların (SAT, TCS vb.) geçerlilik süreleri iki yıl ile sınırlıdır.
Başvurular, GTÜ Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Komisyonu tarafından değerlendirilir.
DEĞİŞİM ÖĞRENCİLERİ İÇİN:
Öğrenci, kendi üniversitesinde tam zamanlı öğrenci olmalıdır. Öğrencinin üniversitesi ile Gebze Teknik Üniversitesi arasında kurumlararası anlaşma bulunmalıdır. Üniversite, öğrenciyi resmi yollarla ilgili değişim programına aday olarak göstermelidir. Öğrencinin kendi üniversitesi, başvuru evraklarını GTÜ Dış İlişkiler Ofisine gönderir. Başvurular, ilgili bölüm ve Dış İlişkiler Ofisi tarafından değerlendirilir.
Bilgisayar Mühendisliği lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler lisansüstü programlara başvurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030026520 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor of Science in Computer Engineering (English) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Gebze Teknik University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Gebze Technical University Cumhuriyet N. 2254. STR. 2, 41400 Gebze/KOCAELİ TURKEY | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.gtu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Computer use | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | In addition to midterm examinations and other assignments, students are required to take a final examination. The student is given a grade by the course instructor, based on the midterm examinations, final examinations, the semester‘ s work and attendance. All grade averages are converted into two lettered scale- AA, BA, BB, etc. Courses which do not require midterm and / or final examinations are determined by the department concerned, and the Registrar's Office is informed accordingly. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. The practical and / or laboratory components may be evaluated separately. In this case, the course and practical and / or laboratory sessions taken separately must fulfill the above regulations. student who receives a grade of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in any course will be considered successful. Grades of (DC), (DD), (FF), (VF) will indicate failure. For each course taken, the student is given one of the following grades by the lecturer:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | FOR TURKISH STUDENTS
The university placement is carried out only by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) through a nation-wide examination. FOR INTERNATIONAL DEGREE-SEEKERS The explanation about applications and application deadlines are announced on the website of GTU. Applications can be made by post or by personally to the Student Affairs Office at an indicated date. Applicant can opt for maximum 3 departments and fill a preference form while making the application. Placement is based on national and international exams and minimum scores from these exams. Exams of having the status of high school graduation exam (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi, etc.) are permanently valid. However, university entrance exams (SAT, TCS, etc) have limited validity of two years. All the applications are evaluated by GTU International Students Commission. FOR EXCHANGE STUDENTS Student must be a full-time student at their home university. An Interinstitutional Agreement/Protocol must exist between student’s home university and Gebze Technical University. The home university must officially nominate student as an exchange student, and send their application documents to GTU External Relations Office. The applications are evaluated in coordination by the department of application and External Relations Office. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | The Bachelor's Degree is awarded to the students who have: successfully passed all courses (240 ECTS) in the curriculum within 8 semesters, maintained a minimum C.P.G.A. of 2.00 / 4.00 (GTU grade:CC - ECTS grade:E) and no failing grades. successfully completed compulsory placement period of 40 working days (12 ECTS included in the course diagram). Students must attend classes, practical and laboratory sessions, and examinations. Students' attendance is tracked by the instructor concerned. In order to be eligible to take final examinations, students must attend at least 70 % of theoretical lectures and 80 % of practical sessions. Insufficient attendance for any reason disqualifies students from taking the final examinations. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Students who have successfully graduated from this program may apply to post graduate programs in this field or other fields that accept students from this field. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is valid continuously | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026520
ISCO 08
ISCO 08
- The program aims to donate students with skills to develop knowledge in designing, implementing and analyzing results of engineering problems; and skills either to perform their profession or to continue their studies at post-graduate level. The program focuses on equipping students with algorithms, programming languages, information security and encryption issues on the theoretical side; while on the application side, client - server systems, electronic commerce, databases, software development, interface design, security applications, system design, virtual reality and industrial process control are emphasized.
- Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Obtain basic knowledge of Computer Engineering
- Define and analyze engineering problems by using the mathematics, scientific and engineering knowledge,
- Design and develop hardware and/or software-based systems, components or processes in order to solve the defined problems,
- Design and conduct experiments, as well as analyze and interpret data.
- Obtain necessary technical, academic and practical knowledge
- Demonstrate application skills in the analysis, design and operation of systems or processes in terms of productivity, feasibility, sustainability and environmental and social dimensions
- Work effectively in multi-disciplinary research teams
- Continuously develop their knowledge and skills in order to adapt to a rapidly developing technological environment,
- Find out new methods to improve his/her knowledge.
- Demonstrate sufficiency in English to follow literature, present technical projects and write articles
- Demonstrate professional and ethical responsibility.
- Develop awareness for safe and healthy management of Project, concern for workshop environment and related legal issues
- Reading and writing competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
In addition to midterm examinations and other assignments, students are required to take a final examination. The student is given a grade by the course instructor, based on the midterm examinations, final examinations, the semester‘ s work and attendance. All grade averages are converted into two lettered scale- AA, BA, BB, etc.
Courses which do not require midterm and / or final examinations are determined by the department concerned, and the Registrar's Office is informed accordingly. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester.
The practical and / or laboratory components may be evaluated separately. In this case, the course and practical and / or laboratory sessions taken separately must fulfill the above regulations.
student who receives a grade of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in any course will be considered successful. Grades of (DC), (DD), (FF), (VF) will indicate failure. For each course taken, the student is given one of the following grades by the lecturer:
GTU PERCENTAGE | GTU GRADE POINTS | GTU COURSE GRADE | ECTS |
91-100 | 4.0 | AA | A |
85-90 | 3.5 | BA | B |
80-84 | 3.0 | BB | C |
70-79 | 2.5 | CB | D |
65-69 | 2.0 | CC | E |
55-64 | 1.5 | DC | FX |
40-54 | 1.0 | DD | -- |
39 and below | 0.0 | FF | F |
Failed without midterm exam | 0.0 | VF | NA (No Attendance) |
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
FOR TURKISH STUDENTS
- High school diploma
- Placement through a nation-wide examination organized by Student Selection and Placement Center (ÖSYM)
- No registration at another university
The university placement is carried out only by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) through a nation-wide examination.
FOR INTERNATIONAL DEGREE-SEEKERS
The explanation about applications and application deadlines are announced on the website of GTU. Applications can be made by post or by personally to the Student Affairs Office at an indicated date. Applicant can opt for maximum 3 departments and fill a preference form while making the application.
Placement is based on national and international exams and minimum scores from these exams. Exams of having the status of high school graduation exam (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi, etc.) are permanently valid. However, university entrance exams (SAT, TCS, etc) have limited validity of two years.
All the applications are evaluated by GTU International Students Commission.
FOR EXCHANGE STUDENTS
Student must be a full-time student at their home university. An Interinstitutional Agreement/Protocol must exist between student’s home university and Gebze Technical University. The home university must officially nominate student as an exchange student, and send their application documents to GTU External Relations Office. The applications are evaluated in coordination by the department of application and External Relations Office.
Students who have successfully graduated from this program may apply to post graduate programs in this field or other fields that accept students from this field.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid continuously
