Yeterlilik Kodu

TR0030027644

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumBoğaziçi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBebek, 34342 Beşiktaş/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttp://www.boun.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Sadece ulusal değil, aynı zamanda uluslararası düzeyde çeşitli endüstriyel sektörlerde bilgisayar mühendisliği uygulamasını sürdürmek.
  • Dünya standartlarında kurumlarda ileri dereceler almak ve araştırma faaliyetlerinde bulunmak.
  • Hızla değişen bilgi işlem dünyasında etik bilinç ve küresel farkındalıkla kişisel ve profesyonel gelişimle dolu ömür boyu sürecek bir kariyer sürdürmek.
  • Kariyerlerinde yenilikçi, yönetici, liderlik ve girişimci rolleri üstlenebilmek.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme yeteneği kazanır.
  • Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı ile küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak belirtilen ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama yeteneği edinir.
  • Bir dizi kitleyle etkili bir şekilde iletişim kurma yeteneği kazanır.
  • Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlarda mühendislik çözümlerinin etkisini göz önünde bulundurması gereken bilgili yargılarda bulunma yeteneği kazanır.
  • Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde işlev görme yeteneği kazanır.
  • Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma yeteneği edinir.
  • Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinme ve uygulama yeteneği kazanır.
  • Bilgisayar mühendisliğine uygun uygulamalar dahil olmak üzere olasılık ve istatistik bilgisi edinir.
  • Diferansiyel ve integral hesap ve temel bilimler yoluyla matematik bilgisi. Karmaşık elektrikli ve elektronik cihazları, yazılımları ve donanım ve yazılım bileşenleri içeren sistemleri analiz etmek ve tasarlamak için gerekli olan bilgisayar bilimi de dahil olmak üzere mühendislik konularına ilişkin bilgi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler kayıtlı oldukları her türlü ders, uygulama, laboratuvarlar ve bunların gerektirdiği veya ilgili öğretim elemanının gerekli gördüğü sınav ve diğer akademik çalışmalara katılmakla yükümlüdürler.
  • Öğrencilerin devam durumları dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilir.
  • Her derste öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların sayısı, ders notuna katkısı ve yarıyıl sonu sınavına katılmanın gerekleri, yarıyıl başında öğretim elemanı tarafından belirlenir ve öğrencilere açıklanır.
  • Proje ve laboratuvar dersleri gibi niteliği gereği yarıyıl sonu sınavı gerektirmediği ilgili yönetim kurulu tarafından onaylanan dersler dışında tüm dersler için yarıyıl sonunda bir sınav yapılır. Bu sınavın ders notuna katkısı, dönem başında öğretim elemanı tarafından belirlenir ve öğrencilere açıklanır.
  • Yarıyıl sonu sınavları akademik takvimde belirtilen sınav döneminde yapılır, ilan edilen sınav tarihleri, sınav dönemi dışına çıkılmaması kaydı ile ilgili yönetim kurulunun önerisi ve Üniversite Yönetim Kurulunun kararı ile en geç dersten çekilme tarihinin son gününe kadar değiştirilebilir.

Notlar

Öğrencilere aldıkları her ders için, gerekli sınav ve benzeri değerlendirmelerin sonunda dersin öğretim elemanı tarafından aşağıdaki notlardan birisi verilir.

NOTLAR

AĞIRLIK .

AÇIKLAMA .

AA 

4.00

Pekiyi

BA 

3.50

İyi-Pekiyi

BB

3.00

İyi

CB 

2.50

Orta-İyi

CC 

2.00

Orta

DC 

1.50

Orta-Zayıf

DD 

1.00

Zayıf

0

Başarısız

-

Geçer

  • Bir dersi tamamlamak için o dersten DD ve üstü veya P notu almak gerekir.
  • DC-DD notu alınan dersler 27 nci maddeye göre tekrar edilebilir.
  • F notu başarısız olunan dersler için verilir. F notu alınan dersler 27 nci maddeye göre tekrar edilir.
  • P notu, not tipi Senato tarafından P/F olarak tanımlanmış olan bir dersin başarı ile tamamlandığını göstermek üzere dersin öğretim elemanı tarafından veya bir başka yükseköğretim kurumundan transfer edilen derslere ilgili yönetim kurulu kararı ile verilir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2021/30.09.2029

Giriş Şartı

Program aşağıdaki kategorilerde öğrenci kabul etmektedir:

  • YGS-LYS: YGS, Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavı anlamına gelirken, LYS ise Lisans Yerleştirme Sınavı'nın kısaltmasıdır. Bu sınavlar seri halinde ve her yıl bir kez yapılmaktadır. YGS'yi geçenler LYS'ye girmeye hak kazanmaktadır. YGS'ye giren öğrenci sayısı iki milyonu aşmaktadır. LYS puanlarını alan öğrenciler lisans programı tercih listelerini hazırlamaktadır. Öğrencilerin yerleştirilmesi, LYS puanı ve öğrenci tercih listesine göre Ölçme Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Bölümdeki öğrencilerin büyük çoğunluğu (yaklaşık 70 öğrenci) bu ülke çapındaki sınav sonucunda kabul edilmektedir.
  • Liselerinde not ortalamasında birinci olan öğrenciler ayrı bir kategoriye ait olarak değerlendirilmekte ve ÖSYM tarafından buna göre yerleştirilmektedir. Bu öğrenciler ek 2 öğrenci kontenjanıyla programa yerleştirilebilirler.
  • YÖS: YÖS, Yabancı Öğrenci Yerleştirme Sınavı'nın kısaltmasıdır. Bu şekilde yerleştirilen yabancı öğrencilerin yıllık ortalama sayısı 1'dir.
  • DGS: Dikey Geçis Sınavı, Yukarı Hareketlilik Sınavı olarak da tercüme edilebilir. Meslek lisesi mezunları için bir sınavdır. Bu sınavda istisnai olarak başarılı olan az sayıda öğrenci ÖSYM tarafından programa yerleştirilir. Bu öğrencilerin ortalama sayısı yılda 3'tür. Meslek liselerinde bazı dersleri daha önce okudukları için, kabul edildiklerinde bu öğrenciler yatay geçiş öğrencisi olarak değerlendirilir.
  • Yatay Geçiş Öğrencileri I: Program her yıl Boğaziçi Üniversitesi'nin diğer bölümlerinden ve diğer üniversitelerden çok sayıda öğrenci kabul etmektedir. Genellikle programa transfer öğrenci sayısı 3-4'tür ve bu sayı genellikle Kimya Mühendisliği programından Üniversitenin diğer programlarına transfer edilen öğrenci sayısıyla dengelenir.
  • Transfer Öğrencileri II: Her yıl, programa kaydolmak için yeterince yüksek LYS puanına sahip olan ancak başka bir üniversite/bölüm seçen öğrenciler programa başvurmaya izin verilir. Bu öğrencilerin Üniversite tarafından belirlenen dil seviyesinin gereksinimlerini karşılamak için Üniversitenin yeterlilik sınavını geçmeleri gerekir. Bu yolu kullanmasına izin verilen öğrenci sayısı, Devlet tarafından programın birinci sınıf kontenjanının %10'u ile sınırlıdır. Bu yeni transfer yöntemi 2014-2015 Sonbaharından beri yürürlüktedir. Programa her yıl yaklaşık 3 öğrenci kabul edilmiştir.
Başarma Şartları Öğrencinin danışmanı, öğrencinin birinci sınıftan itibaren kayıtlı olduğu tüm dersleri takip eder. Mezuniyet şartlarının yerine getirilmesi ÖBIKAS tarafından titizlikle izlenir ve kontrol edilir. Öğrencinin aldığı bölüm seçmeli ders sayısı danışman tarafından izlenir ve kontrol edilir. Mezuniyetten önceki son yarıyılın başında, bahar yarıyılı sonunda mezun olması muhtemel öğrencilerin geçici bir listesi hazırlanır ve dekanlığa ve Kayıt Ofisine gönderilir. Mezuniyetten önce danışman, endüstriyel eğitim de dahil olmak üzere, Bachelor of Science derecesi için tüm şartları yerine getiren öğrencilerin bir listesini önermek için danışanlarının dosyalarını inceler. Bölüm başkanı listeyi kontrol eder ve Mühendislik Fakültesi Yönetim Kuruluna iletir. Yönetim Kurulu, öngörülen müfredatın gerekli toplam kredi saati ve en az 2.00 GNO ile tamamlandığından emin olmak için Kayıt Ofisi ile istişare ederek akademik kayıtları denetler. Yönetim Kurulu daha sonra toplantı tutanaklarına eklenen mezuniyeti onaylar. Öğrencilere Kimya Mühendisliği alanında Lisans derecesi verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030027644


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Boğaziçi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Bebek, 34342 Beşiktaş/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Sadece ulusal değil, aynı zamanda uluslararası düzeyde çeşitli endüstriyel sektörlerde bilgisayar mühendisliği uygulamasını sürdürmek.
  • Dünya standartlarında kurumlarda ileri dereceler almak ve araştırma faaliyetlerinde bulunmak.
  • Hızla değişen bilgi işlem dünyasında etik bilinç ve küresel farkındalıkla kişisel ve profesyonel gelişimle dolu ömür boyu sürecek bir kariyer sürdürmek.
  • Kariyerlerinde yenilikçi, yönetici, liderlik ve girişimci rolleri üstlenebilmek.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme yeteneği kazanır.
  • Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı ile küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak belirtilen ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama yeteneği edinir.
  • Bir dizi kitleyle etkili bir şekilde iletişim kurma yeteneği kazanır.
  • Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlarda mühendislik çözümlerinin etkisini göz önünde bulundurması gereken bilgili yargılarda bulunma yeteneği kazanır.
  • Üyeleri birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yaratan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde işlev görme yeteneği kazanır.
  • Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve sonuç çıkarmak için mühendislik yargısını kullanma yeteneği edinir.
  • Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak gerektiğinde yeni bilgi edinme ve uygulama yeteneği kazanır.
  • Bilgisayar mühendisliğine uygun uygulamalar dahil olmak üzere olasılık ve istatistik bilgisi edinir.
  • Diferansiyel ve integral hesap ve temel bilimler yoluyla matematik bilgisi. Karmaşık elektrikli ve elektronik cihazları, yazılımları ve donanım ve yazılım bileşenleri içeren sistemleri analiz etmek ve tasarlamak için gerekli olan bilgisayar bilimi de dahil olmak üzere mühendislik konularına ilişkin bilgi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler kayıtlı oldukları her türlü ders, uygulama, laboratuvarlar ve bunların gerektirdiği veya ilgili öğretim elemanının gerekli gördüğü sınav ve diğer akademik çalışmalara katılmakla yükümlüdürler.
  • Öğrencilerin devam durumları dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilir.
  • Her derste öğrencilerin sorumlu oldukları ara sınav, ödev, uygulama ve diğer çalışmaların sayısı, ders notuna katkısı ve yarıyıl sonu sınavına katılmanın gerekleri, yarıyıl başında öğretim elemanı tarafından belirlenir ve öğrencilere açıklanır.
  • Proje ve laboratuvar dersleri gibi niteliği gereği yarıyıl sonu sınavı gerektirmediği ilgili yönetim kurulu tarafından onaylanan dersler dışında tüm dersler için yarıyıl sonunda bir sınav yapılır. Bu sınavın ders notuna katkısı, dönem başında öğretim elemanı tarafından belirlenir ve öğrencilere açıklanır.
  • Yarıyıl sonu sınavları akademik takvimde belirtilen sınav döneminde yapılır, ilan edilen sınav tarihleri, sınav dönemi dışına çıkılmaması kaydı ile ilgili yönetim kurulunun önerisi ve Üniversite Yönetim Kurulunun kararı ile en geç dersten çekilme tarihinin son gününe kadar değiştirilebilir.

Notlar

Öğrencilere aldıkları her ders için, gerekli sınav ve benzeri değerlendirmelerin sonunda dersin öğretim elemanı tarafından aşağıdaki notlardan birisi verilir.

NOTLAR

AĞIRLIK .

AÇIKLAMA .

AA 

4.00

Pekiyi

BA 

3.50

İyi-Pekiyi

BB

3.00

İyi

CB 

2.50

Orta-İyi

CC 

2.00

Orta

DC 

1.50

Orta-Zayıf

DD 

1.00

Zayıf

0

Başarısız

-

Geçer

  • Bir dersi tamamlamak için o dersten DD ve üstü veya P notu almak gerekir.
  • DC-DD notu alınan dersler 27 nci maddeye göre tekrar edilebilir.
  • F notu başarısız olunan dersler için verilir. F notu alınan dersler 27 nci maddeye göre tekrar edilir.
  • P notu, not tipi Senato tarafından P/F olarak tanımlanmış olan bir dersin başarı ile tamamlandığını göstermek üzere dersin öğretim elemanı tarafından veya bir başka yükseköğretim kurumundan transfer edilen derslere ilgili yönetim kurulu kararı ile verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2021/30.09.2029


Giriş Şartı

Program aşağıdaki kategorilerde öğrenci kabul etmektedir:

  • YGS-LYS: YGS, Yüksek Öğrenime Geçiş Sınavı anlamına gelirken, LYS ise Lisans Yerleştirme Sınavı'nın kısaltmasıdır. Bu sınavlar seri halinde ve her yıl bir kez yapılmaktadır. YGS'yi geçenler LYS'ye girmeye hak kazanmaktadır. YGS'ye giren öğrenci sayısı iki milyonu aşmaktadır. LYS puanlarını alan öğrenciler lisans programı tercih listelerini hazırlamaktadır. Öğrencilerin yerleştirilmesi, LYS puanı ve öğrenci tercih listesine göre Ölçme Seçme Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılmaktadır. Bölümdeki öğrencilerin büyük çoğunluğu (yaklaşık 70 öğrenci) bu ülke çapındaki sınav sonucunda kabul edilmektedir.
  • Liselerinde not ortalamasında birinci olan öğrenciler ayrı bir kategoriye ait olarak değerlendirilmekte ve ÖSYM tarafından buna göre yerleştirilmektedir. Bu öğrenciler ek 2 öğrenci kontenjanıyla programa yerleştirilebilirler.
  • YÖS: YÖS, Yabancı Öğrenci Yerleştirme Sınavı'nın kısaltmasıdır. Bu şekilde yerleştirilen yabancı öğrencilerin yıllık ortalama sayısı 1'dir.
  • DGS: Dikey Geçis Sınavı, Yukarı Hareketlilik Sınavı olarak da tercüme edilebilir. Meslek lisesi mezunları için bir sınavdır. Bu sınavda istisnai olarak başarılı olan az sayıda öğrenci ÖSYM tarafından programa yerleştirilir. Bu öğrencilerin ortalama sayısı yılda 3'tür. Meslek liselerinde bazı dersleri daha önce okudukları için, kabul edildiklerinde bu öğrenciler yatay geçiş öğrencisi olarak değerlendirilir.
  • Yatay Geçiş Öğrencileri I: Program her yıl Boğaziçi Üniversitesi'nin diğer bölümlerinden ve diğer üniversitelerden çok sayıda öğrenci kabul etmektedir. Genellikle programa transfer öğrenci sayısı 3-4'tür ve bu sayı genellikle Kimya Mühendisliği programından Üniversitenin diğer programlarına transfer edilen öğrenci sayısıyla dengelenir.
  • Transfer Öğrencileri II: Her yıl, programa kaydolmak için yeterince yüksek LYS puanına sahip olan ancak başka bir üniversite/bölüm seçen öğrenciler programa başvurmaya izin verilir. Bu öğrencilerin Üniversite tarafından belirlenen dil seviyesinin gereksinimlerini karşılamak için Üniversitenin yeterlilik sınavını geçmeleri gerekir. Bu yolu kullanmasına izin verilen öğrenci sayısı, Devlet tarafından programın birinci sınıf kontenjanının %10'u ile sınırlıdır. Bu yeni transfer yöntemi 2014-2015 Sonbaharından beri yürürlüktedir. Programa her yıl yaklaşık 3 öğrenci kabul edilmiştir.

Başarma Şartları
Öğrencinin danışmanı, öğrencinin birinci sınıftan itibaren kayıtlı olduğu tüm dersleri takip eder. Mezuniyet şartlarının yerine getirilmesi ÖBIKAS tarafından titizlikle izlenir ve kontrol edilir. Öğrencinin aldığı bölüm seçmeli ders sayısı danışman tarafından izlenir ve kontrol edilir. Mezuniyetten önceki son yarıyılın başında, bahar yarıyılı sonunda mezun olması muhtemel öğrencilerin geçici bir listesi hazırlanır ve dekanlığa ve Kayıt Ofisine gönderilir. Mezuniyetten önce danışman, endüstriyel eğitim de dahil olmak üzere, Bachelor of Science derecesi için tüm şartları yerine getiren öğrencilerin bir listesini önermek için danışanlarının dosyalarını inceler. Bölüm başkanı listeyi kontrol eder ve Mühendislik Fakültesi Yönetim Kuruluna iletir. Yönetim Kurulu, öngörülen müfredatın gerekli toplam kredi saati ve en az 2.00 GNO ile tamamlandığından emin olmak için Kayıt Ofisi ile istişare ederek akademik kayıtları denetler. Yönetim Kurulu daha sonra toplantı tutanaklarına eklenen mezuniyeti onaylar. Öğrencilere Kimya Mühendisliği alanında Lisans derecesi verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  • Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027644

Qualification Title
Computer Engineering
Awarding Body
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Pursue  the practice of computer engineering in various industrial sectors, not only at the national but also at the international level. 
  • Pursue advanced degrees and engage in research activities in world-class institutions.
  • Pursue a life-long career of personal and professional growth in the rapidly changing computing world with ethical consciousness and global awareness.
  • Be able to assume innovative, executive, leadership, and entrepreneurial roles in their careers.
Learning Environments
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
Description
  • An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
  • An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and
    welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors.
  • An ability to communicate effectively with a range of audiences.
  • An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must
    consider the impact of engineering solutions in global, economic,
    environmental, and societal contexts.
  • An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment,
    establish goals, plan tasks, and meet objectives.
  • An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions.
  • An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.
  • Knowledge of probability and statistics, including applications appropriate to computer engineering.
  • Knowledge of mathematics through differential and integral calculus and basic sciences.
  • Knowledge of engineering topics including computing science necessary to analyze and design complex electrical and electronic devices, software, and systems containing hardware and software components.
Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Students are obliged to attend all courses, practices, laboratories they are registered for and the exams and other academic studies they require or the relevant faculty member deems necessary.

• Students' attendance is evaluated by the course instructor.

• The number of midterm exams, homework, practices and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the course grade and the requirements for attending the final exam are determined by the course instructor at the beginning of the semester and explained to the students.

• An exam is held at the end of the semester for all courses except for courses approved by the relevant board of directors that do not require a final exam due to their nature, such as project and laboratory courses. The contribution of this exam to the course grade is determined by the course instructor at the beginning of the semester and explained to the students.

• Final exams are held during the exam period specified in the academic calendar, and the announced exam dates may be changed by the proposal of the relevant board of directors and the decision of the University Board of Directors, provided that no exclusion is made from the exam period, until the last day of the course withdrawal date.

Grades

Students are given one of the following grades by the course instructor for each course they take, at the end of the required exams and similar evaluations.

GRADES WEIGHT. DESCRIPTION .

AA 4.00 Excellent

BA 3.50 Good-Excellent

BB 3.00 Good

CB 2.50 Average-Good

CC 2.00 Average

DC 1.50 Average-Weak

DD 1.00 Weak

F 0 Fail

P - Pass

• In order to complete a course, a grade of DD or above or P must be received from that course.

• Courses with a DC-DD grade can be repeated according to Article 27.

• An F grade is given for failed courses. Courses with an F grade are repeated according to Article 27.

• A P grade is given by the course instructor or to courses transferred from another higher education institution by the decision of the relevant board of directors to show that a course whose grade type is defined as P/F by the Senate has been successfully completed.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

The program accepts students in the following categories:

  • YGS-LYS: YGS stands for Transition to Higher Education Exam, while LYS is the abbreviation for Undergraduate Placement Exam. These exams are held serially and once a year. Those who pass YGS are eligible to take LYS. The number of students who take YGS exceeds two million. Students who receive their LYS scores prepare their undergraduate program preference lists. The placement of students is carried out by the Assessment Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the LYS score and student preference list. The vast majority of students in the department (approximately 70 students) are accepted as a result of this nationwide exam.
  • Students who are first in their high school grade point average are considered to belong to a separate category and are placed by ÖSYM accordingly. These students can be placed in the program with an additional quota of 2 students.
  • YÖS: YÖS is the abbreviation for Foreign Student Placement Exam. The annual average number of foreign students placed in this way is 1.
  • DGS: Vertical Transfer Exam, can also be translated as Upward Mobility Exam. It is an exam for vocational high school graduates. A small number of students who are exceptionally successful in this exam are placed in the program by ÖSYM. The average number of these students is 3 per year. Since they have previously studied some courses in vocational high schools, these students are considered as horizontal transfer students when they are accepted.
  • Horizontal Transfer Students I: The program accepts a large number of students from other departments of Boğaziçi University and other universities each year. The number of transfer students to the program is usually 3-4, and this number is usually balanced by the number of students transferred from the Chemical Engineering program to other programs of the University.
  • Transfer Students II: Each year, students who have a high enough LYS score to enroll in the program but have chosen another university/department are allowed to apply to the program. These students must pass the University's proficiency exam to meet the language level requirements determined by the University. The number of students allowed to use this route is limited by the State to 10% of the program's first year quota. This new transfer method has been in effect since Fall 2014-2015. Approximately 3 students are accepted into the program each year.
Conditions for Success The student's advisor monitors all courses the student is enrolled in, starting from the first year. Fulfillment of graduation requirements is meticulously monitored and controlled by ÖBIKAS. The number of departmental elective courses taken by the student is monitored and controlled by the advisor. At the beginning of the last semester before graduation, a provisional list of students likely to graduate at the end of the spring semester is prepared and sent to the dean's office and the Registrar's Office. Before graduation, the advisor reviews the files of his/her advisors to recommend a list of students who have fulfilled all requirements for the Bachelor of Science degree, including industrial training. The department head checks the list and forwards it to the Faculty of Engineering Board of Directors. The Board of Directors audits the academic records in consultation with the Registrar's Office to ensure that the prescribed curriculum has been completed with the required total credit hours and a minimum GPA of 2.00. The Board of Directors then approves the graduation, which is added to the meeting minutes. The students are awarded a Bachelor of Science degree in Mechanical Engineering.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027644


Qualification Title
Computer Engineering

Awarding Body

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Pursue  the practice of computer engineering in various industrial sectors, not only at the national but also at the international level. 
  • Pursue advanced degrees and engage in research activities in world-class institutions.
  • Pursue a life-long career of personal and professional growth in the rapidly changing computing world with ethical consciousness and global awareness.
  • Be able to assume innovative, executive, leadership, and entrepreneurial roles in their careers.

Learning Environments
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Description
  • An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
  • An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and
    welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors.
  • An ability to communicate effectively with a range of audiences.
  • An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must
    consider the impact of engineering solutions in global, economic,
    environmental, and societal contexts.
  • An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment,
    establish goals, plan tasks, and meet objectives.
  • An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions.
  • An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.
  • Knowledge of probability and statistics, including applications appropriate to computer engineering.
  • Knowledge of mathematics through differential and integral calculus and basic sciences.
  • Knowledge of engineering topics including computing science necessary to analyze and design complex electrical and electronic devices, software, and systems containing hardware and software components.

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Students are obliged to attend all courses, practices, laboratories they are registered for and the exams and other academic studies they require or the relevant faculty member deems necessary.

• Students' attendance is evaluated by the course instructor.

• The number of midterm exams, homework, practices and other studies that students are responsible for in each course, their contribution to the course grade and the requirements for attending the final exam are determined by the course instructor at the beginning of the semester and explained to the students.

• An exam is held at the end of the semester for all courses except for courses approved by the relevant board of directors that do not require a final exam due to their nature, such as project and laboratory courses. The contribution of this exam to the course grade is determined by the course instructor at the beginning of the semester and explained to the students.

• Final exams are held during the exam period specified in the academic calendar, and the announced exam dates may be changed by the proposal of the relevant board of directors and the decision of the University Board of Directors, provided that no exclusion is made from the exam period, until the last day of the course withdrawal date.

Grades

Students are given one of the following grades by the course instructor for each course they take, at the end of the required exams and similar evaluations.

GRADES WEIGHT. DESCRIPTION .

AA 4.00 Excellent

BA 3.50 Good-Excellent

BB 3.00 Good

CB 2.50 Average-Good

CC 2.00 Average

DC 1.50 Average-Weak

DD 1.00 Weak

F 0 Fail

P - Pass

• In order to complete a course, a grade of DD or above or P must be received from that course.

• Courses with a DC-DD grade can be repeated according to Article 27.

• An F grade is given for failed courses. Courses with an F grade are repeated according to Article 27.

• A P grade is given by the course instructor or to courses transferred from another higher education institution by the decision of the relevant board of directors to show that a course whose grade type is defined as P/F by the Senate has been successfully completed.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

The program accepts students in the following categories:

  • YGS-LYS: YGS stands for Transition to Higher Education Exam, while LYS is the abbreviation for Undergraduate Placement Exam. These exams are held serially and once a year. Those who pass YGS are eligible to take LYS. The number of students who take YGS exceeds two million. Students who receive their LYS scores prepare their undergraduate program preference lists. The placement of students is carried out by the Assessment Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the LYS score and student preference list. The vast majority of students in the department (approximately 70 students) are accepted as a result of this nationwide exam.
  • Students who are first in their high school grade point average are considered to belong to a separate category and are placed by ÖSYM accordingly. These students can be placed in the program with an additional quota of 2 students.
  • YÖS: YÖS is the abbreviation for Foreign Student Placement Exam. The annual average number of foreign students placed in this way is 1.
  • DGS: Vertical Transfer Exam, can also be translated as Upward Mobility Exam. It is an exam for vocational high school graduates. A small number of students who are exceptionally successful in this exam are placed in the program by ÖSYM. The average number of these students is 3 per year. Since they have previously studied some courses in vocational high schools, these students are considered as horizontal transfer students when they are accepted.
  • Horizontal Transfer Students I: The program accepts a large number of students from other departments of Boğaziçi University and other universities each year. The number of transfer students to the program is usually 3-4, and this number is usually balanced by the number of students transferred from the Chemical Engineering program to other programs of the University.
  • Transfer Students II: Each year, students who have a high enough LYS score to enroll in the program but have chosen another university/department are allowed to apply to the program. These students must pass the University's proficiency exam to meet the language level requirements determined by the University. The number of students allowed to use this route is limited by the State to 10% of the program's first year quota. This new transfer method has been in effect since Fall 2014-2015. Approximately 3 students are accepted into the program each year.

Conditions for Success
The student's advisor monitors all courses the student is enrolled in, starting from the first year. Fulfillment of graduation requirements is meticulously monitored and controlled by ÖBIKAS. The number of departmental elective courses taken by the student is monitored and controlled by the advisor. At the beginning of the last semester before graduation, a provisional list of students likely to graduate at the end of the spring semester is prepared and sent to the dean's office and the Registrar's Office. Before graduation, the advisor reviews the files of his/her advisors to recommend a list of students who have fulfilled all requirements for the Bachelor of Science degree, including industrial training. The department head checks the list and forwards it to the Faculty of Engineering Board of Directors. The Board of Directors audits the academic records in consultation with the Registrar's Office to ensure that the prescribed curriculum has been completed with the required total credit hours and a minimum GPA of 2.00. The Board of Directors then approves the graduation, which is added to the meeting minutes. The students are awarded a Bachelor of Science degree in Mechanical Engineering.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Those who have a bachelor's degree can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode