Yeterlilik Kodu

TR0030031709

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumIşık Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMeşrutiyet, Işık Ünv., 34980 Şile/İstanbul 444 0 799
Sorumlu Kurum URLhttps://www.isikun.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 (2144.07)

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bilgisayar Mühendisliği programının amacı, mesleğinin icrası için gerekli yetilere sahip, ulusal ve uluslararası kuruluşlarda iş bulabilen; bilgisayar bilimleri ve ilgili alanlarda lisansüstü çalışma yapmaya uygun altyapı ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile lisansüstü ve mesleki eğitimler ile kendini geliştiren, sorumlu ve tatmin edici bir meslek yaşantısı için uygun olan geniş bir toplumsal anlayış ile toplumda önemli ve sorumlu görevler üstlenebilen bilgisayar mühendisleri yetiştirmektir. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir.           
  • Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
  • Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır.        
  • Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.           
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır.        
  • Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.  
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi         kazanır.
  • Deney yapma, veri toplama, sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.         
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.  
  • Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.          
  • Bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.           
  • En az bir yabancı dil bilgisi kazanır.  
  • Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi kazanır.
  • Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi kazanır.
  • Etkin sunum yapabilme becerisi kazanır       
  • Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır.
  • Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.           
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. 
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. 
  • Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır.        
  • Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.          
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir.      
  • Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "Bilgisayar Mühendisliği Lisans Diploması" verilmektedir.
  • Bilgisayar Mühendisliği programı Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği' nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
  • Eğitim türü örgün eğitim, dili de İngilizcedir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2022/30.09.2027

Giriş Şartı
  • Işık Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).
Başarma Şartları Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği). Programı başarı ile tamamlayanlar yüksek lisans programlarına ve mezuniyet genel not ortalamalarına göre, doktora programlarına başvurabilirler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bilgisayar Mühendisliği mezunları mobil uygulama geliştirme, web uygulama geliştirme, gömülü sistemler, savunma sanayi uygulamaları, bankacılık uygulamaları, bilgisayar ağ altyapı uygulamaları, veritabanı uygulamaları gibi çeşitli alanlarda çalışabilmektedirler.  Lisansüstü eğitimlerine devam eden mezunlar akademik alanda da çalışmalarını sürdürebilirler.
Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030031709


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Işık Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Meşrutiyet, Işık Ünv., 34980 Şile/İstanbul 444 0 799

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 (2144.07)


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 (2144.07)


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bilgisayar Mühendisliği programının amacı, mesleğinin icrası için gerekli yetilere sahip, ulusal ve uluslararası kuruluşlarda iş bulabilen; bilgisayar bilimleri ve ilgili alanlarda lisansüstü çalışma yapmaya uygun altyapı ve yaşam boyu öğrenme bilinci ile lisansüstü ve mesleki eğitimler ile kendini geliştiren, sorumlu ve tatmin edici bir meslek yaşantısı için uygun olan geniş bir toplumsal anlayış ile toplumda önemli ve sorumlu görevler üstlenebilen bilgisayar mühendisleri yetiştirmektir. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir.           
  • Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi kazanır.
  • Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır.        
  • Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.           
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi kazanır.        
  • Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.  
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi         kazanır.
  • Deney yapma, veri toplama, sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.         
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.  
  • Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.          
  • Bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.           
  • En az bir yabancı dil bilgisi kazanır.  
  • Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi kazanır.
  • Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi kazanır.
  • Etkin sunum yapabilme becerisi kazanır       
  • Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır.
  • Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.           
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi edinir.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. 
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir. 
  • Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır.        
  • Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.          
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi edinir.      
  • Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Programı başarı ile tamamlayan öğrencilere "Bilgisayar Mühendisliği Lisans Diploması" verilmektedir.
  • Bilgisayar Mühendisliği programı Işık Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği' nde belirtilen ölçme ve değerlendirme hükümlerini uygular.
  • Eğitim türü örgün eğitim, dili de İngilizcedir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2022/30.09.2027


Giriş Şartı
  • Işık Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği programında öğrenim görmek isteyen adaylar, ÖSYM tarafından yapılan YKS veya DGS sınavlarına girip yeterli puan almalı ve tercihte bulunmalıdır. Yerleştirme işlemleri ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılmaktadır. Yurtdışında lise öğretimini tamamlamış adaylar da Üniversite tarafından belirlenen koşulları sağladıkları takdirde programa kabul edilebilirler (bkz. Yurt Dışından Öğrenci Kabul Yönergesi).

Başarma Şartları
Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarı ile tamamlayan ve genel not ortalaması en az 2.00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır (bkz. Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği). Programı başarı ile tamamlayanlar yüksek lisans programlarına ve mezuniyet genel not ortalamalarına göre, doktora programlarına başvurabilirler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Bilgisayar Mühendisliği mezunları mobil uygulama geliştirme, web uygulama geliştirme, gömülü sistemler, savunma sanayi uygulamaları, bankacılık uygulamaları, bilgisayar ağ altyapı uygulamaları, veritabanı uygulamaları gibi çeşitli alanlarda çalışabilmektedirler.  Lisansüstü eğitimlerine devam eden mezunlar akademik alanda da çalışmalarını sürdürebilirler.

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031709

Qualification Title
Bachelor's Degree in Computer Engineering
Awarding BodyIşık University
Awarding Body ContactIşık University, Meşrutiyet, 34980 Şile/İstanbul– Turkey, Tel: +(90) 444 0 799
Awarding Body Urlhttps://www.isikun.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasSoftware and applications development and analysis
National Occupation Classification

ISCO:08 (2144.07)

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The graduates Computer Engineering Department are equipped with the necessary skills for the performing computer engineering profession, able to find jobs in national and international organizations; able to improve themselves and lifelong learning awareness suitable for doing postgraduate studies in computer sciences and related fields; capable of undertaking important and responsible roles in society, with a broad social understanding suitable for a responsible and satisfying professional life.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships in laboratories and workshops within higher education institutions and/or in industrial companies. The language of education and training is English.

Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline
  • Ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in the solution of complex engineering problems.
  • Ability to formulate, and solve complex engineering problems;
  • Ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result;
  • Ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice;
  • Ability to employ information technologies effectively.
  • Ability to design experiments for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
  • Ability to conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary teams;
  • Ability to work efficiently in multi-disciplinary teams;
  • Ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively, both orally and in writing
  • Knowledge of a minimum of one foreign language;
  • Ability to write effective reports and comprehend written reports
  • Prepare design and production reports
  • Make effective presentations
  • Give and receive clear and intelligible instructions
  • Awareness of the need for lifelong learning
  • Ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself
  • Knowledge on behavior according to ethical principles, professional and ethical responsibility
  • Knowledge on standards used in engineering practices
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management
  • Awareness in entrepreneurship, innovation
  • Knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering
  • Awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies
  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info-
Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

• Software engineering program is accredited by MÜDEK (the authorized accreditation body for national engineering programs) every five years.

Validity period:

01.05.2022/30.09.2027

 

Access Requirements

Candidates who want to study at Işık University Computer Engineering program must take the YKS or DGS exams held by ÖSYM, get sufficient scores and make their choice. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University (see Directive on Admission of International Students).

Conditions for SuccessStudents who successfully complete all courses of the program they are enrolled in and have a GPA of at least 2.00 are entitled to receive a diploma (see Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations). Those who successfully complete the program can apply to master's programs and doctoral programs, depending on their graduation GPA.
Progression Paths (Relationship Type)

Computer Engineering graduates can work in various fields such as mobile application development, web application development, embedded systems, defense industry applications, banking applications, computer network infrastructure applications, database applications. Graduates who continue their postgraduate education can also continue their studies in the academic field.

Legal Basis
  • Higher Education Law No. 2547
  • Regulation on the “Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer”
  • Regulation on the “Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs”
  • Higher Education Law No. 2547 “Additional Article-35”
  • Regulation on “Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board”
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030031709


Qualification Title
Bachelor's Degree in Computer Engineering

Awarding Body
Işık University

Awarding Body Contact
Işık University, Meşrutiyet, 34980 Şile/İstanbul– Turkey, Tel: +(90) 444 0 799

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08 (2144.07)


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO:08 (2144.07)


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The graduates Computer Engineering Department are equipped with the necessary skills for the performing computer engineering profession, able to find jobs in national and international organizations; able to improve themselves and lifelong learning awareness suitable for doing postgraduate studies in computer sciences and related fields; capable of undertaking important and responsible roles in society, with a broad social understanding suitable for a responsible and satisfying professional life.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided as internships in laboratories and workshops within higher education institutions and/or in industrial companies. The language of education and training is English.


Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline
  • Ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in the solution of complex engineering problems.
  • Ability to formulate, and solve complex engineering problems;
  • Ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result;
  • Ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice;
  • Ability to employ information technologies effectively.
  • Ability to design experiments for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
  • Ability to conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary teams;
  • Ability to work efficiently in multi-disciplinary teams;
  • Ability to work individually.
  • Ability to communicate effectively, both orally and in writing
  • Knowledge of a minimum of one foreign language;
  • Ability to write effective reports and comprehend written reports
  • Prepare design and production reports
  • Make effective presentations
  • Give and receive clear and intelligible instructions
  • Awareness of the need for lifelong learning
  • Ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself
  • Knowledge on behavior according to ethical principles, professional and ethical responsibility
  • Knowledge on standards used in engineering practices
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management
  • Awareness in entrepreneurship, innovation
  • Knowledge about sustainable development.
  • Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering
  • Awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies
  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
-

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

• Software engineering program is accredited by MÜDEK (the authorized accreditation body for national engineering programs) every five years.

Validity period:

01.05.2022/30.09.2027

 


Access Requirements

Candidates who want to study at Işık University Computer Engineering program must take the YKS or DGS exams held by ÖSYM, get sufficient scores and make their choice. Placement procedures are carried out centrally by ÖSYM. Candidates who have completed high school education abroad can also be accepted to the program if they meet the conditions determined by the University (see Directive on Admission of International Students).


Conditions for Success
Students who successfully complete all courses of the program they are enrolled in and have a GPA of at least 2.00 are entitled to receive a diploma (see Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations). Those who successfully complete the program can apply to master's programs and doctoral programs, depending on their graduation GPA.

Progression Paths (Relationship Type)

Computer Engineering graduates can work in various fields such as mobile application development, web application development, embedded systems, defense industry applications, banking applications, computer network infrastructure applications, database applications. Graduates who continue their postgraduate education can also continue their studies in the academic field.


Legal Basis
  • Higher Education Law No. 2547
  • Regulation on the “Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer”
  • Regulation on the “Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs”
  • Higher Education Law No. 2547 “Additional Article-35”
  • Regulation on “Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board”

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode