Yeterlilik Kodu | TR0030003260 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Doğuş Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Esenkent, Dudullu Osb Mah, Nato Yolu Cd 265/ 1, 34775 Ümraniye/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.dogus.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
| |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini (240 AKTS) başarı ile tamamlayan, GNO 2.00 veya üzeri olan, programın gerektirdiği en az krediyi sağlayan, kültürel gelişim seminerlerini tamamlayan ve 60 günlük staj yükümlülüklerini yerine getiren öğrenciler diploma almaya hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı |
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030003260
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve Yazılım Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi.
- Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
- Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern yöntem ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.
- Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi.
- Çağın sorunları hakkında bilgi.
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
- Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
- Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
- 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
- Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030003260 | |
Qualification Title | Bachelor Degree in Computer Engineering | |
Awarding Body | Dogus University | |
Awarding Body Contact | Esenkent, Dudullu Osb Mah, Nato Yolu Cd 265/ 1, 34775 Ümraniye/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.dogus.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | (1) During a semester, for each class the students are given at least one mid-term and one final exam. The instructor can assessassignments, projects, laboratory, and likewise studies as a mid-term exam. Generally the final exam has to be a written exam. In special circumstances an oral or oral-verbal exam can be conducted by the approval of the board of directors of the relevant faculty/vocational school. For scoring final grades, all examination scores and other semester studies are taken into account.(2) For calculating the final grades of students, final exam’s the percentage cannot be under 40% nor more than 60%. Studies within thesemester and final examination’s percentage on final grade are announced to students at the beginning of the semester.The students who complete all the courses (240 ECTS) in the registered programme with success within the regulations of the code; whose GPA is equal to or above 2.00; who complete the minimum number of required credit of the registered programme, the cultural development seminars and the 60 days of internship duties have a right to get a diploma.Students who are unable to complete their undergraduate degree, but completed all the required and elective courses of the first four semesters and the required courses of the university within the regulations of this code and whose GPA is at least 2.00 have a right to get an associate degree diploma according to the related legislation provisions and the Council of Higher Education. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | LYS results and High School Diploma (Foreign Student Admission: High School Exit Exam ratified by Higher Education Council (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi, etc.) or the exams taken in the last two years and considered equivalent to University Entrance Exam (SAT, EFS, etc.),High School Diploma) | |
Conditions for Success | The students who complete all the courses (240 ECTS) in the registered programme with success within the regulations of the code; whose GPA is equal to or above 2.00; who complete the minimum number of required credit of the registered programme, the cultural development seminars and the 60 days of internship duties have a right to get a diploma.Students who are unable to complete their undergraduate degree, but completed all the required and elective courses of the first four semesters and the required courses of the university within the regulations of this code and whose GPA is at least 2.00 have a right to get an associate degree diploma according to the related legislation provisions and the Council of Higher Education.The students who complete all the courses (240 ECTS) in the registered programme with success within the regulations of this code;whose GPA is equal to or above 2.00; who complete the minimum number of required credit of the registered programme, the cultural development seminars and the 60 days of internship duties have a right to get a diploma. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Computer Engineers can work in the- Development of system’s software and hardware- Information Technology departments of medium and large size companies like o Banking and Finance o Telecommunication- Production, implementation, and maintenance of computer information and communication systems- Computer Systems training and consulting institutions- Academic research | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030003260
ISCO:08
ISCO:08
- An ability to have the fundamental knowledge of mathematics, science, andcomputer engineering subjects.
- An ability to apply these techniques and formations, to model and to solvecomputer engineering problems.
- An ability to identify, formulate, resolve and apply for complex computerengineering problems.
- An ability to apply modern techniques to design a complex system, process orproduct to meet desired requirements.
- An ability to develop modern techniques and tools, also ability to select anduse them; ability to use information technology effectively.
- An ability to design and conduct experiments, to collect outcomes, as well asto analyze and interpret experimental data/outcomes.
- An ability to work individually and on multi-disciplinary teams/uniformteams.
- An ability to communicate effectively verbally and in writing, at least oneforeign language skills.
- Awareness of the need for lifelong learning, able to access to information, tofollow developments in science and technology and continuous self-renewalability.
- An understanding of professional and ethical responsibilityInformation/knowledge on the applications of business life ,e.g. projectmanagement, risk management and change management.
- Awareness of Entrepreneurship, innovation and sustainable development.
- A knowledge of the impact of engineering solutions in a global and societalcontext on health, environment and safety.
- A knowledge of contemporary issuesAwareness of the legal consequences of engineering solutions
(1) During a semester, for each class the students are given at least one mid-term and one final exam. The instructor can assessassignments, projects, laboratory, and likewise studies as a mid-term exam. Generally the final exam has to be a written exam. In special circumstances an oral or oral-verbal exam can be conducted by the approval of the board of directors of the relevant faculty/vocational school. For scoring final grades, all examination scores and other semester studies are taken into account.(2) For calculating the final grades of students, final exam’s the percentage cannot be under 40% nor more than 60%. Studies within thesemester and final examination’s percentage on final grade are announced to students at the beginning of the semester.The students who complete all the courses (240 ECTS) in the registered programme with success within the regulations of the code; whose GPA is equal to or above 2.00; who complete the minimum number of required credit of the registered programme, the cultural development seminars and the 60 days of internship duties have a right to get a diploma.Students who are unable to complete their undergraduate degree, but completed all the required and elective courses of the first four semesters and the required courses of the university within the regulations of this code and whose GPA is at least 2.00 have a right to get an associate degree diploma according to the related legislation provisions and the Council of Higher Education.
LYS results and High School Diploma (Foreign Student Admission: High School Exit Exam ratified by Higher Education Council (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi, etc.) or the exams taken in the last two years and considered equivalent to University Entrance Exam (SAT, EFS, etc.),High School Diploma)
Computer Engineers can work in the- Development of system’s software and hardware- Information Technology departments of medium and large size companies like o Banking and Finance o Telecommunication- Production, implementation, and maintenance of computer information and communication systems- Computer Systems training and consulting institutions- Academic research
Qualification is continuous