Yeterlilik Kodu | TR0030023422 | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Programcılığı (Adana MYO) Ön Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Çukurova Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balcalı, Çukurova Üniversitesi Rektörlüğü, 01330 Sarıçam/Adana | ||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.cu.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Mesleki | ||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | |||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | ||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 Kodu: 3512.11 | ||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 120 | ||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Çağın gereklerini yakından takip eden, ofis ve işletmelerde kullanılan bilgisayar ve donanım ve sistemleri tanıyan, özelliklerini bilen, bakım ve onarımlarını yapabilen, mesleki bilgisini donanım ve yazılım alanlarında kullanabilen, programlanabilir cihazları tanıyan ve programlayabilen, veri tabanı , web yazılımı gibi alanlarda yazılım geliştirebilen, mesleğini özümsemiş teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim ders planlarında belirtildiği şekilde örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu derslikleri ve laboratuvarları ile Microsoft Teams gibi online senkron ve asenkron eğitim platformları öğrenme ortamlarını oluşturmaktadır. Ayrıca Öğrenci, “Çukurova Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Zorunlu Staj Yönergesi” ve Adana Meslek Yüksekokulu “Staj Talimatı” hükümlerine uygun olarak sektördeki iş yerlerinde staj yapar. | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bu programda; ara sınav, kısa sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir. Programda yazılı sınav, kısa sınav, ödev, uygulama dersi ve staj şeklinde ölçme değerlendirme sistemi vardır.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde programların kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında programların müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı, 1 Ocak 2025-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından akredite edilmiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda mevcut olan toplam 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4,00 üzerinden en az 2,0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrenciler mezun olmaya hak kazanırlar. Dersleri başarıyla tamamlamanın yanında, bir de staj çalışmasının yapılması mezuniyet için şarttır. | ||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları, 'Bilgisayar Teknikeri' unvanlı nitelikli elemanlar olarak, bilgisayar ağlarının kurulmasında, bilgisayarların bakım ve onarımının yapılmasında, işletim sistemlerinin kurulmasında, bilgisayar yazılımlarının yazılmasında görev alacak olmaları açısından, tüm kamu kurumları ve özel kuruluşlarda istihdam alanı bulabilmektedir. Ayrıca kendi iş yerini açma imkânları da bulunmaktadır. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Uzaktan Eğitim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | ||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030023422
ISCO-08 Kodu: 3512.11
ISCO-08 Kodu: 3512.11
Çağın gereklerini yakından takip eden, ofis ve işletmelerde kullanılan bilgisayar ve donanım ve sistemleri tanıyan, özelliklerini bilen, bakım ve onarımlarını yapabilen, mesleki bilgisini donanım ve yazılım alanlarında kullanabilen, programlanabilir cihazları tanıyan ve programlayabilen, veri tabanı , web yazılımı gibi alanlarda yazılım geliştirebilen, mesleğini özümsemiş teknik elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim ders planlarında belirtildiği şekilde örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu derslikleri ve laboratuvarları ile Microsoft Teams gibi online senkron ve asenkron eğitim platformları öğrenme ortamlarını oluşturmaktadır.
Ayrıca Öğrenci, “Çukurova Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Zorunlu Staj Yönergesi” ve Adana Meslek Yüksekokulu “Staj Talimatı” hükümlerine uygun olarak sektördeki iş yerlerinde staj yapar.
- Sektörel bazda tüm paydaşlarla etkili iletişim kurar.
- Bilgisayar yazılımı geliştirmek için gerekli olan, algoritma, sıralı ve eşzamanlı akış mantığını kurabilecek temel bilgilere sahiptir.
- Mikrodenetleyiciler, gömülü sistemler ve analog/dijital elektronik alanlarında temel düzeyde problemlere yönelik sistemler tasarlar.
- Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili, mesleğine özgü temel yazılımları kullanır.
- Bilgisayar Programcılığı alanındaki yazılımsal ve donanımsal gelişmeleri bağımsız öğrendiklerini uygular.
- Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan yöntemleri açıklar.
- Web, mobil ve diğer elektronik platformlara özgü yazılım geliştirmek için gerekli temel bilgi düzeyine sahiptir.
- Masaüstü ve diğer ortamlar için yazılım geliştirir.
- Planlanmış bir proje dahilinde, proje geliştirme süreçlerinde, bağımsız veya gruba dahil olarak etkin rol üstlenir.
- Proje planlama, geliştirme, uygulama süreçlerini bilir.
- Bilgisayar ve ağ ortamında veriler ile ilgili saklama, düzenleme, sorgulama, vb. işlemlerini yapar.
- Öngörülemeyen donanımsal ve yazılımsal sorunları çözme becerisine sahiptir.
- Çözümlemesi yapılmış ve algoritması hazırlanmış, yazılım bileşenlerini kodlar.
- Yazılım geliştirlirken kullanılacak yöntemleri bilir.
- Bilişim teknolojileri alanı ile ilgili güncel yenilik ve gelişmeleri sürekli takip eder.
- Bir yabancı dilde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
- Bilişim teknolojileri mesleğini ile ilgili ahlakı ve etik davranışların gerekliliği olgusuna sahiptir.
- Alanı ile ilgili, iş güvenliği ilgili gerekli bilince sahiptir.
- İşletim sistemlerini yönetici özellikleri ile kullanır.
- Girişimcilik, kariyer yönetimi, yaşamboyu öğrenme ile ilgili temel bilgilere sahiptir.
- Çevre bilincine, çevre duyarlılığına,atık depolama ve güvenliği ile ilgili temel bilgiye sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bu programda; ara sınav, kısa sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.
Programda yazılı sınav, kısa sınav, ödev, uygulama dersi ve staj şeklinde ölçme değerlendirme sistemi vardır.
Dörtlük Sistem |
Harf Notu |
HBN Aralıkları |
4,00 |
AA |
90-100 |
3,50 |
BA |
82-89 |
3,00 |
BB |
73-81 |
2,50 |
CB |
65-72 |
2,00 |
CC |
57-64 |
1,50 |
DC |
48-56 |
1,00 |
DD |
40-47 |
0,00 |
FF |
0-39 |
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde programların kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında programların müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Çukurova Üniversitesi Adana Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı Programı, 1 Ocak 2025-31 Aralık 2026 tarihleri arasında geçerli olmak üzere Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) tarafından akredite edilmiştir.
Bu programa öğrenciler Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından verilen yerleştirme sonuç belgesi ile kabul edilir.
Program mezunları, 'Bilgisayar Teknikeri' unvanlı nitelikli elemanlar olarak, bilgisayar ağlarının kurulmasında, bilgisayarların bakım ve onarımının yapılmasında, işletim sistemlerinin kurulmasında, bilgisayar yazılımlarının yazılmasında görev alacak olmaları açısından, tüm kamu kurumları ve özel kuruluşlarda istihdam alanı bulabilmektedir. Ayrıca kendi iş yerini açma imkânları da bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Uzaktan Eğitim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030023422 | ||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Computer Programming Associate Degree Diploma | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Çukurova University | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Çukurova University Rectorate 01250, Sarıçam / Adana, Türkiye | ||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.cu.edu.tr/ | ||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | Occupational | ||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. | |||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | ||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO-08 Code: 3512.11 | ||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 120 | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 2 Yıl | ||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | It is aimed to train technical staff who closely follow the requirements of the age, are familiar with computers and hardware and systems used in offices and businesses, know their features, can perform maintenance and repairs, can use their professional knowledge in hardware and software areas, can recognize and program programmable devices, can develop software in areas such as database and web software, and have internalized their profession. | ||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal and distance education as specified in the lesson plans. Çukurova University Adana Vocational School classrooms and laboratories and online synchronous and asynchronous education platforms such as Microsoft Teams constitute the learning environments. In addition, the student does internships in workplaces in the sector in accordance with the provisions of the “Çukurova University Vocational Schools Compulsory Internship Directive” and Adana Vocational School “Internship Instruction”. | ||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| ||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | In this program; different evaluation methods such as midterm exam, quiz, homework, practice, project, application and final exam are applied. Evaluation methods may include classic exam, multiple choice exam, homework, performance evaluation and product evaluation. In order to graduate from the program, the weighted general grade point average must be at least 2.00. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given as a letter. Letter grades and the coefficient of each grade are given below. The program has a measurement and evaluation system in the form of written exam, quiz, homework, application course and internship.
| ||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. Quality assurance of programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each program will provide to students will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Documentation: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Çukurova University Adana Vocational School Computer Programming Program has been accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) to be valid between January 1, 2025 and December 31, 2026. | ||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Students are accepted to this program with the placement result document issued by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM). | ||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Students who successfully complete all courses in the program with a total of 120 ECTS credits and achieve a weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00 are eligible to graduate. In addition to successfully completing the courses, an internship is also required for graduation. | ||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program can find employment in all public institutions and private organizations as qualified personnel with the title of 'Computer Technician', as they will be assigned to establish computer networks, maintain and repair computers, install operating systems, and write computer software. They also have the opportunity to open their own workplace. | ||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Distance Education Associate Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continious. | ||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030023422
ISCO-08 Code: 3512.11
ISCO-08 Code: 3512.11
It is aimed to train technical staff who closely follow the requirements of the age, are familiar with computers and hardware and systems used in offices and businesses, know their features, can perform maintenance and repairs, can use their professional knowledge in hardware and software areas, can recognize and program programmable devices, can develop software in areas such as database and web software, and have internalized their profession.
Education and training are carried out in the form of formal and distance education as specified in the lesson plans. Çukurova University Adana Vocational School classrooms and laboratories and online synchronous and asynchronous education platforms such as Microsoft Teams constitute the learning environments.
In addition, the student does internships in workplaces in the sector in accordance with the provisions of the “Çukurova University Vocational Schools Compulsory Internship Directive” and Adana Vocational School “Internship Instruction”.
- Communicates effectively with all stakeholders on a sectoral basis.
- Has the basic knowledge to establish algorithms, sequential and simultaneous flow logic required for developing computer software.
- Designs systems for basic level problems in microcontrollers, embedded systems and analog/digital electronics.
- Uses basic software specific to his/her profession related to information communication technologies.
- Applies what he/she has learned independently about software and hardware developments in the field of Computer Programming.
- Explains the methods required to solve well-defined problems in the field of Computer Technologies and Programming.
- Has the basic knowledge level required to develop software specific to web, mobile and other electronic platforms.
- Develops software for desktop and other environments.
- Takes an active role in project development processes within a planned project, independently or as a part of a group.
- Knows project planning, development and implementation processes.
- Performs data storage, editing, querying, etc. operations in computer and network environments.
- Has the ability to solve unforeseen hardware and software problems.
- Codes software components whose solutions have been made and algorithms have been prepared. Knows the methods to be used in software development.
- Continuously follows current innovations and developments in the field of information technologies.
- Communicates verbally and in writing in a foreign language.
- Has the concept of the necessity of morality and ethical behaviors related to the profession of information technologies.
- Has the necessary awareness regarding the field and work safety.
- Uses operating systems with managerial features.
- Has basic information about entrepreneurship, career management, lifelong learning.
- Has basic information about environmental awareness, environmental sensitivity, waste storage and safety.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
In this program; different evaluation methods such as midterm exam, quiz, homework, practice, project, application and final exam are applied. Evaluation methods may include classic exam, multiple choice exam, homework, performance evaluation and product evaluation. In order to graduate from the program, the weighted general grade point average must be at least 2.00. The grade of a course is determined as a result of the evaluation of the above elements and is given as a letter. Letter grades and the coefficient of each grade are given below.
The program has a measurement and evaluation system in the form of written exam, quiz, homework, application course and internship.
Quadrant System | Letter Grade | HBN Intervals |
4,00 |
AA |
90-100 |
3,50 |
BA |
82-89 |
3,00 |
BB |
73-81 |
2,50 |
CB |
65-72 |
2,00 |
CC |
57-64 |
1,50 |
DC |
48-56 |
1,00 |
DD |
40-47 |
0,00 |
FF |
0-39 |
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Educational Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each program will provide to students will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Documentation: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Çukurova University Adana Vocational School Computer Programming Program has been accredited by the Vocational Education Evaluation and Accreditation Association (MEDEK) to be valid between January 1, 2025 and December 31, 2026.
Students are accepted to this program with the placement result document issued by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM).
Graduates of the program can find employment in all public institutions and private organizations as qualified personnel with the title of 'Computer Technician', as they will be assigned to establish computer networks, maintain and repair computers, install operating systems, and write computer software. They also have the opportunity to open their own workplace.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Distance Education Associate Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continious.