Yeterlilik Kodu | TR0030219595 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hacettepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü Sıhhiye / ANKARA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı’nda yer alan (ve 4 yıl - 8 yarıyıla dağılan) derslerin tümünü, 240 AKTS karşılığı, başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel akademik ortalamayı sağlayan öğrencilere Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans diploması verilmektedir. Hacettepe Üniversitesinde derslere ilişkin başarı ölçme ve değerlendirme yöntemleri her bir programa ait Ders Bilgi Paketlerinde hedeflenen ölçütlere göre yapılmaktadır. Ders Bilgi Paketlerine https://akts.hacettepe.edu.tr/index.php adresinden erişilebilmektedir. Akademik birimlerin büyük çoğunluğu programlarının eğitim amaçları ve öğrenme çıktılarına ulaşıp ulaşmadığını; proje, ödev, yeterlik sınavları, örnek olay inceleme, ders değerlendirme anketleri vb. yöntemlerle güvence altına almaktadırlar. Hacettepe Üniversitesinde başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi, hedeflenen ders öğrenme çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığı, öğrencilerin devam durumları ya da sınava girmelerini engelleyen haklı ve geçerli sebeplerin oluşması durumunda yapılacak uygulamalar, Hacettepe Üniversitesi Önlisans, Lisans, Lisansüstü̈ Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliklerine göre değerlendirilmektedir. Hacettepe Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne Madde 23 ve Madde 24’e göre ders başarı notu belirlenir. MADDE 23 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olabilir. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 üzerinden puanlara dönüştürülerek 24 üncü maddedeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir. (2) Bütünleme sınav sonuçları öğrencinin yarıyıl içi başarısı ile birlikte değerlendirilir. (3) Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir. Notlar MADDE 24 – Ders başarı notlarını ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir: a) Puanlar Notlar Katsayılar 95-100 A1 4,00 90-94 A2 3,75 85-89 A3 3,50 80-84 B1 3,25 75-79 B2 3,00 70-74 B3 2,75 65-69 C1 2,50 60-64 C2 2,25 55-59 C3 2,00 50-54 D 1,75 0-49 F3 0,00 F2 0,00 F1 0,00 F6 0,00 b) Harf notu karşılıkları aşağıdaki şekildedir: 1) F1: Devamsızlık nedeniyle genel ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. 2) F2: Genel veya bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız. 3) F3: Genel veya bütünleme sınavına girdi, başarısız. 4) F6: Hazırlık sınıfında yıl içinde (devam dışında) yeterlik sınavına girme koşullarını yerine getiremediği için yeterlik ve bütünleme sınav hakkı yoktur. (2) Bir dersten A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 ve D notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (3) Ders başarı notu F2 veya F3 olan öğrenciler bütünleme sınavlarına girebilirler. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) 24.01.2021- 24.04.2026 | |
Giriş Şartı |
Bakınız: http://www.oid.hacettepe.edu.tr, http://www.osym.gov.tr | |
Başarma Şartları | Lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030219595
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
- Bilgisayar ve Öğretim teknolojileri, teknolojinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu ve öğretmenlik mesleği ile ilgili temel bilgiye sahiptir.
- Bilimsel bilgiye ulaşmak için gerekli yöntemleri kullanmayı ve bilginin geçerliği ile güvenirliğinin değerlendirilmesi gerektiğini bilir.
- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak, öğrenme öğretme sürecinde karşılaşılan olayları yorumlar, problemlere çözüm getirir.
- Öğrenme öğretme süreci için gerekli olan strateji, yöntem ve teknikleri uygular, uygun öğretim teknolojilerini ve materyallerini geliştirir, kullanır, farklı yöntemlerle değerlendirme yapar.
- Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunu ve yayılımını sağlar.
- Kendini iyi tanır, sorunların çözümünde bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alır, gereğini yerine getirir.
- Araştırmacı bir bakış açısına, yaşam boyu öğrenme ve eleştirel düşünme becerilerine sahiptir.
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Toplumsal sorumluluğunun farkındadır, düşüncelerini ve belirlediği sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır ve projeler üretir.
- Gündemi takip eder, sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır, farklı kültürlere uyum sağlar.
- Mesleğine dair mevzuata, etik değerlere, ulusal ve evrensel değerlere uygun davranır, topluma örnek olur.
- Disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı’nda yer alan (ve 4 yıl - 8 yarıyıla dağılan) derslerin tümünü, 240 AKTS karşılığı, başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel akademik ortalamayı sağlayan öğrencilere Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans diploması verilmektedir.
Hacettepe Üniversitesinde derslere ilişkin başarı ölçme ve değerlendirme yöntemleri her bir programa ait Ders Bilgi Paketlerinde hedeflenen ölçütlere göre yapılmaktadır. Ders Bilgi Paketlerine https://akts.hacettepe.edu.tr/index.php adresinden erişilebilmektedir. Akademik birimlerin büyük çoğunluğu programlarının eğitim amaçları ve öğrenme çıktılarına ulaşıp ulaşmadığını; proje, ödev, yeterlik sınavları, örnek olay inceleme, ders değerlendirme anketleri vb. yöntemlerle güvence altına almaktadırlar. Hacettepe Üniversitesinde başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi, hedeflenen ders öğrenme çıktılarına ulaşılıp ulaşılmadığı, öğrencilerin devam durumları ya da sınava girmelerini engelleyen haklı ve geçerli sebeplerin oluşması durumunda yapılacak uygulamalar, Hacettepe Üniversitesi Önlisans, Lisans, Lisansüstü̈ Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliklerine göre değerlendirilmektedir.
Hacettepe Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne Madde 23 ve Madde 24’e göre ders başarı notu belirlenir.
MADDE 23 – (1) Bir dersteki başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin yarıyıl içinde gösterdiği başarı (ara sınavlar, ödevler, uygulamalı çalışmalar ve benzeri) ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi en az %40, en çok %60 olabilir. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkileri ve öğrencinin başarılı sayılması için genel sınavda alması gereken en az not ile dersin uygulama planı, dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yarıyıl başında öğrencilere duyurulur. Genel sınava girmeyen öğrenci o dersten başarısız sayılır. Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 üzerinden puanlara dönüştürülerek 24 üncü maddedeki not sistemine uyarlanarak genel başarı notu verilir.
(2) Bütünleme sınav sonuçları öğrencinin yarıyıl içi başarısı ile birlikte değerlendirilir.
(3) Sınav notları yazılı olarak ilan edilir. Ders başarı notunun hesaplanmasına ilişkin esaslar Senato tarafından belirlenir.
Notlar
MADDE 24 – Ders başarı notlarını ifade eden puanlar, notlar, katsayıları ve anlamları aşağıda belirtilmiştir:
a)
Puanlar Notlar Katsayılar
95-100 A1 4,00
90-94 A2 3,75
85-89 A3 3,50
80-84 B1 3,25
75-79 B2 3,00
70-74 B3 2,75
65-69 C1 2,50
60-64 C2 2,25
55-59 C3 2,00
50-54 D 1,75
0-49 F3 0,00
F2 0,00
F1 0,00
F6 0,00
b) Harf notu karşılıkları aşağıdaki şekildedir:
1) F1: Devamsızlık nedeniyle genel ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız.
2) F2: Genel veya bütünleme sınavına girme hakkı olduğu halde girmedi, başarısız.
3) F3: Genel veya bütünleme sınavına girdi, başarısız.
4) F6: Hazırlık sınıfında yıl içinde (devam dışında) yeterlik sınavına girme koşullarını yerine getiremediği için yeterlik ve bütünleme sınav hakkı yoktur.
(2) Bir dersten A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 ve D notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
(3) Ders başarı notu F2 veya F3 olan öğrenciler bütünleme sınavlarına girebilirler.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
24.01.2021- 24.04.2026
- Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak,
- ÖSYM'nin uyguladığı merkezi sınavdan yeterli puanı almak.
Bakınız: http://www.oid.hacettepe.edu.tr, http://www.osym.gov.tr
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünün (BÖTE) temel amacı eğitim kurumlarının gereksinim duyduğu bilgisayar ve diğer öğretim teknolojisi ürünlerinin işlevsel kullanımı için gerekli olan yöntem ve teknikleri geliştirmek, yaymak ve öğretmek, bu kurumlarda öğretmenlik yapmak isteyen bireyleri yetiştirmektir.
- Bu ifadeden de anlaşılacağı üzere, bölümün birincil amacı öğretmen yetiştirmektir. Ancak öğrenciler kendi ilgi alanları doğrultusunda lisansüstü eğitimlerine devam edebilmekte, ya da özel sektörde de farklı pozisyonlarda görev alabilmektedirler.
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunları, “Bilişim Teknolojileri Öğretmeni” unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına atanmaktadırlar. Ayrıca mezunlar çeşitli dershanelerde, eğitim materyalleri tasarlayan şirketlerde ve üniversitelerin akademik kadrolarında çalışabilmektedirler.
- Eğitim Teknoloğu unvanıyla özel sektörde görev alabilecekleri gibi, çeşitli uzaktan eğitim kurumlarında da e-öğrenme uzmanı olarak da çalışabilirler. Bunların yanısıra TRT, TÜBİTAK gibi kurum ve kuruluşlarda da yayımcı, uzman ya da uzman yardımcısı gibi kadrolarda istihdam edilebilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219595 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Computer and Instructional Technologies Teaching | |
Awarding Body | Hacettepe University | |
Awarding Body Contact | Hacettepe University Faculty of Medicine Adnan Saygun Cad. Sıhhiye 06230 Altındağ\Ankara | |
Awarding Body Url | https://www.hacettepe.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. • Reading and writing competence | |
Further Info | Students who successfully complete all courses in the Computer and Instructional Technologies Education Undergraduate Program (distributed over 4 years - 8 semesters) with 240 ECTS credits and achieve a general academic average of at least 2.00 out of 4.00 are awarded a Computer and Instructional Technologies Education Undergraduate diploma. At Hacettepe University, the success measurement and evaluation methods for courses are carried out according to the criteria targeted in the Course Information Packages for each program. Course Information Packages can be accessed at https://akts.hacettepe.edu.tr/index.php. The vast majority of academic units ensure that their programs have achieved their educational objectives and learning outcomes through methods such as projects, homework, proficiency exams, case studies, course evaluation surveys, etc. At Hacettepe University, the method of measuring and evaluating success, whether the targeted course learning outcomes have been achieved, the students' attendance status or the applications to be made in case of justified and valid reasons preventing them from taking the exam are evaluated according to the Hacettepe University Associate, Undergraduate, Postgraduate Education-Teaching and Exam Regulations. A course success grade is determined according to Article 23 and Article 24 of the Hacettepe University Associate, Undergraduate Education-Teaching Regulation. ARTICLE 23 – (1) The success status in a course is determined by the course success grade. The course success grade is obtained by evaluating the success of the student during the semester (midterm exams, homework, practical work, etc.) and the general exam together. The effect of the general exam on the course success grade can be at least 40% and at most 60%. The effects of the midterm success and the general exam on the course success grade, the minimum grade that the student must receive in the general exam in order to be considered successful, and the course implementation plan are announced to the students by the instructor responsible for the course at the beginning of the semester. Students who do not take the general exam are considered to have failed that course. The raw scores obtained from the exams are converted into scores out of 100 and the general success grade is given by adapting the grading system in Article 24. (2) Supplemental exam results are evaluated together with the student's mid-term success. (3) Exam grades are announced in writing. The principles regarding the calculation of the course success grade are determined by the Senate. Grades ARTICLE 24 – Points, grades, coefficients and their meanings representing course success grades are listed below: a) Points Grades Coefficients 95-100 A1 4.00 90-94 A2 3.75 85-89 A3 3.50 80-84 B1 3.25 75-79 B2 3.00 70-74 B3 2.75 65-69 C1 2.50 60-64 C2 2.25 55-59 C3 2.00 50-54 D 1.75 0-49 F3 0.00 F2 F1 F6 b) The letter grade equivalents are as follows: 1) F1: No right to take the general and make-up exams due to absenteeism, failed. 2) F2: No right to take the general or make-up exams, failed. 3) F3: Took the general or make-up exams, failed. 4) F6: No right to take the proficiency or make-up exams because they could not meet the conditions for taking the proficiency exam (other than attendance) during the year in the preparatory class. (2) A student who receives one of the grades A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 and D from a course is considered to have passed that course. (3) Students whose course success grade is F2 or F3 can take the make-up exams. | |
Quality Assurance | o oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name; EPDAD ACCREDITATION START AND END DATE; 24.01.2021- 24.04.2026 | |
Access Requirements | 1. High school diploma, 2. Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement (OSYM) | |
Conditions for Success | To receive a bachelor's degree, it is necessary to successfully complete at least 240 ECTS courses that meet the program qualifications and have an academic average of at least 2.00 out of 4. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030219595
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training in a specific field of learning or profession.
- Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education.
- Possesses basic knowledge related to Computer Education and Instructional Technology, integration of technology into learning and instruction, and the profession of teaching.
- Knows using methods to obtain scientific knowledge and evaluating the validity and reliability of this knowledge. Interprets issues faced with during learning and instruction by following scientific research methods, and solves the problems.
- Applies strategies, methods and techniques required for learning and instruction, develops and uses appropriate instructional technologies and materials, and evaluates these with the help of appropriate methods.
- Moderates the integration and diffusion of Information and Communication Technologies into learning and instruction.
- Knows herself/himself, takes responsibility as a team member in order to solve problems, and takes action.
- Possesses the skills of an inquisitive mindset, life-long learning, and critical thinking.
- Can effectively utilize Information and Communication Technologies.
- Is aware of her/his social commitments, shares opinions and solutions related to problems designated, and comes up with projects.
- Follows-up the agenda of the popular culture, participates in artistic and cultural events, and adapts to different cultures.
- Follows standards and laws related to the profession, ethical values, national and international values; Participates as a role model to the society.
- Can conduct interdisciplinary studies.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
Students who successfully complete all courses in the Computer and Instructional Technologies Education Undergraduate Program (distributed over 4 years - 8 semesters) with 240 ECTS credits and achieve a general academic average of at least 2.00 out of 4.00 are awarded a Computer and Instructional Technologies Education Undergraduate diploma.
At Hacettepe University, the success measurement and evaluation methods for courses are carried out according to the criteria targeted in the Course Information Packages for each program. Course Information Packages can be accessed at https://akts.hacettepe.edu.tr/index.php. The vast majority of academic units ensure that their programs have achieved their educational objectives and learning outcomes through methods such as projects, homework, proficiency exams, case studies, course evaluation surveys, etc. At Hacettepe University, the method of measuring and evaluating success, whether the targeted course learning outcomes have been achieved, the students' attendance status or the applications to be made in case of justified and valid reasons preventing them from taking the exam are evaluated according to the Hacettepe University Associate, Undergraduate, Postgraduate Education-Teaching and Exam Regulations.
A course success grade is determined according to Article 23 and Article 24 of the Hacettepe University Associate, Undergraduate Education-Teaching Regulation.
ARTICLE 23 – (1) The success status in a course is determined by the course success grade. The course success grade is obtained by evaluating the success of the student during the semester (midterm exams, homework, practical work, etc.) and the general exam together. The effect of the general exam on the course success grade can be at least 40% and at most 60%. The effects of the midterm success and the general exam on the course success grade, the minimum grade that the student must receive in the general exam in order to be considered successful, and the course implementation plan are announced to the students by the instructor responsible for the course at the beginning of the semester. Students who do not take the general exam are considered to have failed that course. The raw scores obtained from the exams are converted into scores out of 100 and the general success grade is given by adapting the grading system in Article 24.
(2) Supplemental exam results are evaluated together with the student's mid-term success.
(3) Exam grades are announced in writing. The principles regarding the calculation of the course success grade are determined by the Senate.
Grades
ARTICLE 24 – Points, grades, coefficients and their meanings representing course success grades are listed below:
a)
Points Grades Coefficients
95-100 A1 4.00
90-94 A2 3.75
85-89 A3 3.50
80-84 B1 3.25
75-79 B2 3.00
70-74 B3 2.75
65-69 C1 2.50
60-64 C2 2.25
55-59 C3 2.00
50-54 D 1.75
0-49 F3 0.00
F2
F1
F6
b) The letter grade equivalents are as follows:
1) F1: No right to take the general and make-up exams due to absenteeism, failed.
2) F2: No right to take the general or make-up exams, failed.
3) F3: Took the general or make-up exams, failed.
4) F6: No right to take the proficiency or make-up exams because they could not meet the conditions for taking the proficiency exam (other than attendance) during the year in the preparatory class.
(2) A student who receives one of the grades A1, A2, A3, B1, B2, B3, C1, C2, C3 and D from a course is considered to have passed that course.
(3) Students whose course success grade is F2 or F3 can take the make-up exams.
o oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; EPDAD
ACCREDITATION START AND END DATE;
24.01.2021- 24.04.2026
1. High school diploma,
2. Obtaining the required grade from National University Entrance and Placement (OSYM)
- The main purposes of the Department of Computer Education and Instructional Technology (CEIT) are to improve, spread and teach methods and techniques that are required for functional use of the computers and the other instructional technology products needed by educational institutions and to educate individuals who wish to be a teacher in these institutions.
- As seen from this statement, the primary purpose of the department is training teachers.However, students are able to continue their education at the graduate program with their interests, or they can be employed in different positions in the private sector.
- Graduates of the Department of Computer Education and Instructional Technologyare appointedto public and private educational institutions under the Ministry of Educationwith the title of Information Technology Teacher . In addition, graduates can workin private courses,
- instructional material design companies and as an academic staff of universities. They can work in the private sector with the title of “Educational Technologist” or they can work as an e-learning expert in various distance education institutions. Besides, they can be employed as a publisher, an expert or a specialist in the governmental institutions and organizations such as TRT and TUBITAK.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous