Yeterlilik Kodu

TR0030022535

Yeterlilik Adı
Biyomedikal Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAnkara Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAnkara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ankara.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Biyomedikal Mühendisliği programının amacı:

  1. Kamu veya özel sektör kuruluşlarında biyomedikal alanında araştırma, geliştirme, üretim, satış, uygulama, kalibrasyon, kalite ve eğitim ve eğitim konularında çalışabilen,
  2. Üniversite veya araştırma kurumlarında akademik/lisansüstü faaliyetlerde bulunabilen,
  3. Alanıyla ilgili kendilerini geliştirebilen, yenilikçi ve girişimci faaliyetlerde bulunabilen,

mühendisler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

4 yıl süreyle örgün eğitim, zorunlu ve seçmeli laboratuvar uygulamaları ve ayrıca hastane ve işyeri olmak üzere iki ayrı staj (uygulamalı eğitim) içeriği ile eğitim yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili biyomedikal mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya biyomedikal mühendisliği disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi elde eder.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
  • Biyomedikal mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındal olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir: 

Puanlar

Notlar

Katsayılar

100+

A+

4,00

90-100 

4,00 

85-89 

B1 

3,50 

80-84 

B2 

3,25 

75-79 

B3 

3,00 

70-74 

C1

2,75 

65-69 

C2 

2,50 

60-64 

C3 

2,00 

50-59 

F1 

1,50 

49 ve aşağısı 

F2 / F3 / F4

0,00 / 0,00 / 0,00

 

A+: Bir derste üstün başarı gösteren öğrencilere verilen ve öğrenci durum belgesinde (transkript) gösterilen harf notunu ifade eder. Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız. F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim

Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

5. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023 - 30.09.2025

Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

Başarma ŞartlarıBiyomedikal Mühendisliği için gerekli olan 240 AKTS ders kredisini başarmış olmak, 2,00 GABNO’yu (Genel akademik başarı not ortalamasını) sağlamak ve 40 iş gününü (20 iş günü hastane+20 iş günü iş yeri) kapsayan stajını bitirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030022535


Yeterlilik Adı
Biyomedikal Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Ankara Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ankara Üniversitesi Rektörlüğü, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Biyomedikal Mühendisliği programının amacı:

  1. Kamu veya özel sektör kuruluşlarında biyomedikal alanında araştırma, geliştirme, üretim, satış, uygulama, kalibrasyon, kalite ve eğitim ve eğitim konularında çalışabilen,
  2. Üniversite veya araştırma kurumlarında akademik/lisansüstü faaliyetlerde bulunabilen,
  3. Alanıyla ilgili kendilerini geliştirebilen, yenilikçi ve girişimci faaliyetlerde bulunabilen,

mühendisler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

4 yıl süreyle örgün eğitim, zorunlu ve seçmeli laboratuvar uygulamaları ve ayrıca hastane ve işyeri olmak üzere iki ayrı staj (uygulamalı eğitim) içeriği ile eğitim yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili biyomedikal mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
  • Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya biyomedikal mühendisliği disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi elde eder.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
  • Biyomedikal mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındal olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının puan karşılıkları ve katsayıları aşağıdaki tabloda verilmiştir: 

Puanlar

Notlar

Katsayılar

100+

A+

4,00

90-100 

4,00 

85-89 

B1 

3,50 

80-84 

B2 

3,25 

75-79 

B3 

3,00 

70-74 

C1

2,75 

65-69 

C2 

2,50 

60-64 

C3 

2,00 

50-59 

F1 

1,50 

49 ve aşağısı 

F2 / F3 / F4

0,00 / 0,00 / 0,00

 

A+: Bir derste üstün başarı gösteren öğrencilere verilen ve öğrenci durum belgesinde (transkript) gösterilen harf notunu ifade eder. Bir öğrencinin bir yarıyılda/yılda aldığı derslerden (C3) 2,00 ve üstünde not aldığı dersler başarılı, (F1), (F2), (F3) ve (F4) aldıkları dersle başarısız sayılır. Kayıtlı olduğu programın tüm derslerini başarıyla tamamlayan ve genel akademik not ortalaması (C3) 2,00 ve üzerinde olan öğrenci diploma almaya hak kazanır. F3: Final sınavına girme hakkı olduğu halde sınava girmedi, başarısız. F4: Devamsızlık nedeniyle final sınavı ve bütünleme sınavına girme hakkı yok, başarısız. F1, F2, F3, F4 notları, not ortalamaları hesabında ilgili katsayılarına göre ortalamaya katılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim

Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

5. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023 - 30.09.2025


Giriş Şartı

1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.

4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.


Başarma Şartları
Biyomedikal Mühendisliği için gerekli olan 240 AKTS ders kredisini başarmış olmak, 2,00 GABNO’yu (Genel akademik başarı not ortalamasını) sağlamak ve 40 iş gününü (20 iş günü hastane+20 iş günü iş yeri) kapsayan stajını bitirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
  2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022535

Qualification Title
Bachelor’s degree in Biomedical Engineering (English)
Awarding BodyAnkara University
Awarding Body ContactAnkara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye
Awarding Body Urlhttps://www.ankara.edu.tr/en
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasMedical diagnostic and treatment technology
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The graduates of this program have the ability to:

1. work in research, development, production, sales, application, calibration, quality and training in the field of biomedical in public or private sector organizations,

2.  Engage in academic/graduate activities at universities or research institutions,

3. Develop themselves in their field and engage in innovative and entrepreneurial activities,

Learning Environments

Training is provided for 4 years with the content of formal education, compulsory and elective laboratory practices, as well as two separate internships (applied training) in hospital and industry.

Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and related subjects specific to the discipline of biomedical engineering; the ability to use theoretical and applied knowledge in these areas to solve complex engineering problems
  • Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; ability to apply modern design methods for this purpose
  • Ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in biomedical engineering applications; ability to use information technologies effectively
  • To have the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results to investigate complex engineering problems or biomedical engineering discipline-specific research topics
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually
  • Ability to communicate effectively both orally and in writing, knowledge of at least one foreign language, ability to write effective reports and understand written reports, ability to prepare design and production reports, ability to make effective presentations, ability to give and receive clear and understandable instructions
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; to have the ability to access information, to follow developments in science and technology and to constantly renew oneself
  • Acting in accordance with the principles of ethics, professional and ethical responsibility and being knowledgeable about the standards used in engineering practices
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge about sustainable development
  • Knowledge about the effects of biomedical engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the era reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions
Key Competencies

The following key competencies are gained by Biomedical Engineering graduates at an advanced level:

• Reading and writing competence

• Multilingual competence

• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

• Digital competence

• Personal, social and learning to learn competence

              • Cultural awareness and expression competence

Further Info

 

For each course taken by the students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade. The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:

 

Skores

Grades

Quotient

100+

A+

4,00

90-100 

4,00 

85-89 

B1 

3,50 

80-84 

B2 

3,25 

75-79 

B3 

3,00 

70-74 

C1

2,75 

65-69 

C2 

2,50 

60-64 

C3 

2,00 

50-59 

F1 

1,50 

49 and less

F2 / F3 / F4

0,00 / 0,00 / 0,00

 

A+: It refers to the letter grade given to students who show outstanding success in a course and shown on the student status document (transcript). Among the courses a student takes in a semester/year, courses with a grade of (C3) 2.00 and above are considered successful, and courses with (F1), (F2), (F3) and (F4) are considered unsuccessful. Students who successfully complete all the courses of the program they are enrolled in and have a cumulative grade point average (C3) of 2.00 and above are entitled to receive a diploma. F3: Did not take the final exam even though he/she had the right to take the final exam, failed. F4: No right to take the final exam and make-up exam due to absenteeism, unsuccessful. F1, F2, F3, F4 grades are added to the average according to their respective coefficients in the calculation of grade point averages.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" prepared for higher education institutions based on criteria determined by YÖK are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared in line with these reports, are also shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Degree Programs."

1. Development and Approval of Curricula:

YÖK determines the minimum standards and criteria required for establishing undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.2. National Core Education Program curricula, once approved by the relevant Deans' Council, are implemented by higher education institutions with YÖK's approval.

2. Assessment and Evaluation:

The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification:

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree diploma upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.

4. Self-Evaluation and External Evaluation:

In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.

Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs meet quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined under its legislation.

5. Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Accreditation Start/End Date: 1.07.2023 - 30.09.2025

Access Requirements

1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

4. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.

Conditions for SuccessHaving achieved the 240 ECTS course credits required for Biomedical Engineering, achieving a 2.00 CGPA (General academic success grade point average) and having completed the internship covering 40 working days (20 working days in the hospital + 20 working days in the industry).
Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue with master's programs and, if they meet the relevant conditions, doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Undergraduate Education

2. Higher Education Law No. 2547 (Supplementary Article 35)

2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030022535


Qualification Title
Bachelor’s degree in Biomedical Engineering (English)

Awarding Body
Ankara University

Awarding Body Contact
Ankara University Rectorate, Dögol Caddesi 06100 Beşevler / Ankara / Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The graduates of this program have the ability to:

1. work in research, development, production, sales, application, calibration, quality and training in the field of biomedical in public or private sector organizations,

2.  Engage in academic/graduate activities at universities or research institutions,

3. Develop themselves in their field and engage in innovative and entrepreneurial activities,


Learning Environments

Training is provided for 4 years with the content of formal education, compulsory and elective laboratory practices, as well as two separate internships (applied training) in hospital and industry.


Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and related subjects specific to the discipline of biomedical engineering; the ability to use theoretical and applied knowledge in these areas to solve complex engineering problems
  • Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; ability to apply modern design methods for this purpose
  • Ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in biomedical engineering applications; ability to use information technologies effectively
  • To have the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results to investigate complex engineering problems or biomedical engineering discipline-specific research topics
  • Ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; ability to work individually
  • Ability to communicate effectively both orally and in writing, knowledge of at least one foreign language, ability to write effective reports and understand written reports, ability to prepare design and production reports, ability to make effective presentations, ability to give and receive clear and understandable instructions
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; to have the ability to access information, to follow developments in science and technology and to constantly renew oneself
  • Acting in accordance with the principles of ethics, professional and ethical responsibility and being knowledgeable about the standards used in engineering practices
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge about sustainable development
  • Knowledge about the effects of biomedical engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the era reflected in the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions

Key Competencies

The following key competencies are gained by Biomedical Engineering graduates at an advanced level:

• Reading and writing competence

• Multilingual competence

• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

• Digital competence

• Personal, social and learning to learn competence

              • Cultural awareness and expression competence


Further Info

 

For each course taken by the students, one of the following letter grades is assigned by the instructor as the final course grade. The point equivalents and coefficients of the letter grades are given in the table below:

 

Skores

Grades

Quotient

100+

A+

4,00

90-100 

4,00 

85-89 

B1 

3,50 

80-84 

B2 

3,25 

75-79 

B3 

3,00 

70-74 

C1

2,75 

65-69 

C2 

2,50 

60-64 

C3 

2,00 

50-59 

F1 

1,50 

49 and less

F2 / F3 / F4

0,00 / 0,00 / 0,00

 

A+: It refers to the letter grade given to students who show outstanding success in a course and shown on the student status document (transcript). Among the courses a student takes in a semester/year, courses with a grade of (C3) 2.00 and above are considered successful, and courses with (F1), (F2), (F3) and (F4) are considered unsuccessful. Students who successfully complete all the courses of the program they are enrolled in and have a cumulative grade point average (C3) of 2.00 and above are entitled to receive a diploma. F3: Did not take the final exam even though he/she had the right to take the final exam, failed. F4: No right to take the final exam and make-up exam due to absenteeism, unsuccessful. F1, F2, F3, F4 grades are added to the average according to their respective coefficients in the calculation of grade point averages.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" prepared for higher education institutions based on criteria determined by YÖK are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared in line with these reports, are also shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Degree Programs."

1. Development and Approval of Curricula:

YÖK determines the minimum standards and criteria required for establishing undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.2. National Core Education Program curricula, once approved by the relevant Deans' Council, are implemented by higher education institutions with YÖK's approval.

2. Assessment and Evaluation:

The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification:

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree diploma upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.

4. Self-Evaluation and External Evaluation:

In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public.

Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the programs meet quality assurance standards. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined under its legislation.

5. Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

Accreditation Start/End Date: 1.07.2023 - 30.09.2025


Access Requirements

1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.

2. Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.

4. As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.


Conditions for Success
Having achieved the 240 ECTS course credits required for Biomedical Engineering, achieving a 2.00 CGPA (General academic success grade point average) and having completed the internship covering 40 working days (20 working days in the hospital + 20 working days in the industry).

Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue with master's programs and, if they meet the relevant conditions, doctoral and art proficiency programs accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions where they study. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Undergraduate Education

2. Higher Education Law No. 2547 (Supplementary Article 35)

2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is permanently valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode