Yeterlilik Kodu | TR0030022146 | |
Yeterlilik Adı | Çevre Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Görükle Kampusu 16059 Nilüfer/BURSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.uludag.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 21/12/2021 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Çevre bilimleri | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Bölümün lisans programında mevcut olan her bir ders için Ham Başarı Puanı (HBP); öğrencinin o dersin ara sınav ve varsa diğer öğretim etkinliklerinden almış olduğu notların ortalamasının % 50´sinin, final sınav notunun %50´sine ilavesi ile elde edilen nottur. Ham notlar Uludağ Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Kılavuzu´nda belirtilen yöntemlerle harf notlarına dönüştürülür. Harf notunun CC (2,0)´den yüksek olduğu durumda öğrenci başarılı sayılır. Öğrenci dönem içerisinde almış olduğu derslerden başarısız olduğu taktirde yaz öğretiminde ders alabilir. Yaz öğretimi ise bahar yarıyılı sonu sınavlarının tamamlanmasından en az 10 iş günü sonra olacak şekilde Üniversite senatosu tarafından belirlenir. Yaz öğretiminde açılması öngörülen dersler en geç bahar yarıyılının ilk 10 iş günü içinde kesinleşir ve ilan edilir. Bir öğrenci yaz öğretiminde toplam 10 (on) kredi saati aşmayacak şekilde açılan derslere kayıt yaptırabilir. Öğrencinin, Üniversitede öğrenim gördüğü süre içinde başarı durumunun ölçüsü olan Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO), her bahar yarıyılının ve yaz okulunun sonunda hesaplanır. Çevre Mühendisliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlar: Özel Sektörde - Atıksu Arıtma Tesislerinde - Çevre Danışmanlığı Yapan Bürolarda - Çevresel Projelerin Hazırlanmasında ve Danışmanlığında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında - Belediyelerde - Üniversitelerde- Çeşitli Bakanlıklarda - Çevre ve Şehircilik Bakanlığı - Orman ve Su İşleri Bakanlığı - Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı - İl Çevre Orman Müdürlüklerinde - TÜBİTAK ve benzeri AR-GE çalışmaları yapan kurum ve kuruluşlarda istihdam etmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030022146
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazandırmıştır.
- Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme ve çözme becerisi kazandırmıştır.
- Belirli ihtiyaçlara yönelik sistem, parça veya süreci tamamen veya kısmen tasarlama becerisi kazandırmıştır.
- Modern mühendislik tekniği ve araçları ile bilişim teknolojilerini izleme ve etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmıştır.
- Deney tasarlayıp yürütebilme, istenilen sonuca ulaşmak için verileri analiz etme ve yorumlama becerisi kazandırmıştır.
- Mühendislik çözümlerinin iktisadi ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazandırmıştır.
- Bireysel ve takım çalışması yürütme becerisi kazandırmıştır.
- Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerilerinde katkı sağlamıştır.
- Yabancı bir dilde iletişim kurma açısından katkı sağlamıştır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini algılamada yardımcı olmuş ve bu konudaki yeteneklerin gelişmesinde katkı sağlamıştır.
- Mesleki sorumluluk ve etik bilinç kazandırmıştır.
- Yönetsel becerilerde (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb.) katkı sağlamıştır.
- Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık sağlamıştır.
- Mühendisliğin küresel, çevresel ve toplumsal etkilerini algılamada yardımcı olacak kültürü oluşturarak katkı sağlamıştır.
- Çağın sorunları (çevre, sağlık, iş güvenliği, enerji tasarrufu vb) hakkında bilgi sağlamıştır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir.
- Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %50 yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 50 şeklindedir.
- Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan alma zorunluluğu vardır.
- Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
- DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için GANO´sunun en az 2.0 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Aday öğrencilerin Uludağ Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü´ne yerleştirilmelerinde lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM tarafından düzenlenen LYS´den yeterli yerleştirme puanını almış olması gerekir.
- Çevre Mühendisliğine kayıt yaptıran aday Uludağ Üniversitesi öğrencisi olur ve öğrencilik haklarından yararlanır.
- Kayıt süresi içinde ilgili kuruma başvuru yapmayan adaylar, Uludağ Üniversitesi öğrencisi olma hakkını kaybederler.
- Herhangi bir yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası alan öğrenciler Uludağ Üniversitesi´ne kayıt yaptıramazlar.
- Öğrenciler Uludağ Üniversitesi Yabancı Diller Bölümü´nün düzenlediği Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavına alınırlar. Bu sınavda 70 ve üzeri puan alan öğrenciler İngilizce hazırlık eğitimi almadan doğrudan birinci sınıfa kayıt hakkı kazanır.
- Bu programın hazırlık sınıfında başarısız olan öğrenciler hazırlık sınıfını tekrar ederler.
- Yabancı uyruklu öğrenciler Yabancı Uyruklu Öğrenci Seçme Sınavı (YÖS)´na ve Türk Cumhuriyetleri ile Türk ve Akraba Toplulukları Sınavı (TCS) sonuçlarına göre Uludağ Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü´ne yerleştirilirler.
- YÖS sınavı ile gelen yabancı uyruklu öğrenciler, her Öğretim döneminde kayıt yenilemek için öğrenim harçlarını yatırırlar. TCS ile gelen öğrenciler ise burslu okurlar. Kayıt, kimlik çıkartılması vb. işlemler için herhangi bir ücret ödemezler.
Mezunlar: Özel Sektörde - Atıksu Arıtma Tesislerinde - Çevre Danışmanlığı Yapan Bürolarda - Çevresel Projelerin Hazırlanmasında ve Danışmanlığında Kamu Kurum ve Kuruluşlarında - Belediyelerde - Üniversitelerde- Çeşitli Bakanlıklarda - Çevre ve Şehircilik Bakanlığı - Orman ve Su İşleri Bakanlığı - Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı - İl Çevre Orman Müdürlüklerinde - TÜBİTAK ve benzeri AR-GE çalışmaları yapan kurum ve kuruluşlarda istihdam etmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030022146 | |
Qualification Title | Environmental Engineering Bachelors Degree Diploma | |
Awarding Body | Bursa Uludağ University | |
Awarding Body Contact | Görükle Campus 16059 Nilüfer/BURSA | |
Awarding Body Url | https://www.uludag.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 21/12/2021 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Environmental sciences | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Raw Success Score (HBP) for each course in the undergraduate program of the department is the grade obtained by adding 40% of the average of the grades the student received from the midterm exam and other educational activities, if any, to 60% of the final exam grade. Raw grades are converted to letter grades using the methods specified in the Bursa Uludag University Measurement and Evaluation Guide. If the letter grade is higher than CC (2.0), the student is considered successful. If the student fails the courses taken during the semester, he/she can take courses in the summer education. Summer education is determined by the University Senate at least 10 working days after the completion of the spring semester final exams. The courses planned to be opened in the summer education are finalized and announced within the first 10 working days of the spring semester at the latest. A student can register for courses opened in the summer education up to a total of 10 (ten) credit hours. The General Weighted Grade Point Average (GPA), which is the measure of a student's success during their time at the University, is calculated at the end of each spring semester and summer school. In order to obtain a bachelor's degree in Environmental Engineering, students must successfully complete all compulsory and elective courses (equivalent to a total of 240 ECTS) in the program and have a general weighted grade point average of at least 2.0 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates are employed in: Private Sector - Wastewater Treatment Plants - Environmental Consultancy Offices - Public Institutions and Organizations in the Preparation and Consultancy of Environmental Projects - Municipalities - Universities - Various Ministries (Ministry of Environment, Urbanization and Climate Change - Ministry of Agriculture and Forestry - Ministry of Industry and Technology) - Provincial Environment and Forestry Directorates - TUBITAK etc. institutions and organizations that conduct R&D studies. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030022146
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession.
- Education and training are provided in the form of formal education.
- In addition, practical training is provided in laboratories within the department, and internships are provided in factories, environmental consultancy firms or municipalities.
- Sufficient information on mathematics, science and related engineering discipline accumulation; theoretical and practical knowledge in these areas, the ability to use the knowledge in complex engineering problems.
- Identifying, defining, formulating and solving complex engineering problems ability to select and apply appropriate analysis and modelling methods for this purpose.
- The ability to design a complex system, process, device, or product that meets specific requirements under realistic constraints and conditions, the ability of application of modern design methods for this purpose
- The ability to develop, select, and apply modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications; the ability to use technology effectively.
- The ability to design, conduct, and analyze experiments to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics.
- The ability to work effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; individual working skills
- Proficiency in oral and written communication in Turkish; fluency in at least one foreign language; ability to write effective reports and understand technical documentation, including design and manufacturing reports; ability to deliver effective presentations; and ability to give and receive clear and concise instructions.
- A strong understanding of the importance of lifelong learning; the ability to access information, stay abreast of developments in science and technology, and continually update one’s knowledge and skills.
- A commitment to ethical conduct and an understanding of professional and ethical responsibilities; knowledge of standards used in engineering practices.
- Knowledge of business practices, including project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; and understanding of sustainable development principles.
- Understanding of the universal and societal impacts of engineering practices on health, environment, and safety, as well as contemporary challenges facing the engineering field; awareness of the legal implications of engineering solutions.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Each student must register for classes at the beginning of the semester and attend at least 70% of the classes and 80% of the practical sessions in order to take the final exam.
- Students are subjected to at least 1 midterm and final exam for each course. The contribution of the midterm exam (scores obtained from assessment tools such as homework, laboratory exam, quiz, etc. can also be taken into consideration as the midterm grade) to the success grade is 40% and the contribution of the final exam is 60%.
- All exams are evaluated out of 100 points. There is a requirement to receive at least 50 points from the final exam.
- Students who receive one of the letter grades AA, BA, BB, CB and CC from a course are considered to have passed that course.
- DC and DD grades are conditionally successful grades. In order for a student to pass a course in which they receive a DC or DD grade, their GPA must be at least 2.0.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
- In order to be placed in Bursa Uludag University, Faculty of Engineering, Department of Environmental Engineering, candidate students must have a high school diploma or equivalent school diploma and receive a sufficient placement score from YKS organized by ÖSYM.
- Candidates who register for Environmental Engineering become students of Bursa Uludag University and benefit from student rights.
- Candidates who do not apply to the relevant institution within the registration period lose their right to be students of Bursa Uludag University.
- Students who are expelled from any higher education institution cannot register at Bursa Uludag University.
- Students are taken to the Foreign Language Proficiency Exam organized by Bursa Uludag University, Department of Foreign Languages. Students who score 70 and above in this exam gain the right to register directly to the first year without taking English preparatory education.
- Students who fail the preparatory class of this program repeat the preparatory class.
- Foreign students are placed in Bursa Uludag University Environmental Engineering Department according to the results of Foreign Student Selection Exam (YÖS) and Turkic Republics and Turkic and Related Communities Exam (TCS). Foreign students who come with YÖS exam pay their tuition fees to renew their registration every academic term. Students who come with TCS study with scholarship. They do not pay any fees for registration, ID issuance etc.
Graduates are employed in: Private Sector - Wastewater Treatment Plants - Environmental Consultancy Offices - Public Institutions and Organizations in the Preparation and Consultancy of Environmental Projects - Municipalities - Universities - Various Ministries (Ministry of Environment, Urbanization and Climate Change - Ministry of Agriculture and Forestry - Ministry of Industry and Technology) - Provincial Environment and Forestry Directorates - TUBITAK etc. institutions and organizations that conduct R&D studies.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous.