Yeterlilik Kodu

TR0030024661

Yeterlilik Adı
Egzersiz ve Spor Bilimleri Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Gelişim Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiCihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL
Sorumlu Kurum URLhttps://gelisim.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Spor
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Bireylerin farklılıklarını dikkate alarak egzersiz programları hazırlayabilen, sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik ölçme, değerlendirme ve analiz yapabilen,  etik kurallar çerçevesinde her yaştaki bireyin sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, sorgulayan ve bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen nitelikli egzersiz ve spor uzmanları yetiştirmektir. 
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşmektedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
  • Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
  • Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
  • Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
  • Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
  • Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
  • Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
  • Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
  • Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Her dersin ders tanıtım ve uygulama formunda dersin kazanımları, materyalleri ve değerlendirme yöntemleri belirlenmiştir. Kurumun bilgi sistemi web sayfasından erişime açık olarak paylaşılmaktadır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Başlangıç: 4.12.2017 / Bitiş: 30.09.2024

Giriş Şartı
  • Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Başarma ŞartlarıÖğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.         Başarı Notu           KATSAYI AA                      4,0 AB                      3,7 BA                      3,3 BB                      3,0 BC                      2,7 CB                      2,3 CC                      2,0 CD                      1,7 DC                      1,3 DD                      1,0 FF                       0,0 Her alanda yüksek lisans, doktora programlarına veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir. Öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptıran öğrenciler ilk hafta içinde başvurdukları takdirde kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kariyer Olanakları

Egzersiz ve spor bilimi bölümünden mezun olan öğrenciler, sağlıklı yaşam uzmanı olarak görev yapabilir. Seçmeli uzmanlık dalı olarak seçtikleri spor branşının bağlı olduğu federasyondan 2. kademe antrenörlük belgesi alır ve uzmanlık branşında antrenör olarak görev yapabilirler. Pedagojik formasyon sertifikası alan öğrenciler M.E.B.’na bağlı okullarda beden eğitimi ve spor öğretmeni olarak görev yapabilirler. Spor Bilimleri ile ilgili alanlarda yüksek lisans ve doktora eğitimi yapabilirler ve gerekli koşulları yerine getirmek şartıyla üniversitelerde akademik kadroda görev alabilirler.

Çalışma Olanakları

Egzersiz ve spor bilimi bölümünden mezun olan öğrenciler, sağlıklı yaşam uzmanı olarak görev yapabilir. Seçmeli uzmanlık dalı olarak seçtikleri spor branşının bağlı olduğu federasyondan 2. kademe antrenörlük belgesi alır ve uzmanlık branşında antrenör olarak görev yapabilirler. Pedagojik formasyon sertifikası alan öğrenciler M.E.B.’na bağlı okullarda beden eğitimi ve spor öğretmeni olarak görev yapabilirler. Spor Bilimleri ile ilgili alanlarda yüksek lisans ve doktora eğitimi yapabilirler ve gerekli koşulları yerine getirmek şartıyla üniversitelerde akademik kadroda görev alabilirler.

Yatay Geçiş

İlgili mevzuattaki şartların yerine getirilmesi kaydıyla bütün fakülte ve yüksekokullara Kurum-içi yatay geçiş yapılabilir. Ayrıca diğer kurumların benzer programlarına yatay geçiş imkân vardır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030024661


Yeterlilik Adı
Egzersiz ve Spor Bilimleri Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Gelişim Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Bireylerin farklılıklarını dikkate alarak egzersiz programları hazırlayabilen, sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik ölçme, değerlendirme ve analiz yapabilen,  etik kurallar çerçevesinde her yaştaki bireyin sağlığını ve güvenliğini korumayı ilke edinmiş, sorgulayan ve bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen nitelikli egzersiz ve spor uzmanları yetiştirmektir. 

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
  • Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
  • Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
  • Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
  • Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
  • Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
  • Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
  • Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
  • Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
  • Her dersin ders tanıtım ve uygulama formunda dersin kazanımları, materyalleri ve değerlendirme yöntemleri belirlenmiştir. Kurumun bilgi sistemi web sayfasından erişime açık olarak paylaşılmaktadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Başlangıç: 4.12.2017 / Bitiş: 30.09.2024


Giriş Şartı
  • Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları
Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.         Başarı Notu           KATSAYI AA                      4,0 AB                      3,7 BA                      3,3 BB                      3,0 BC                      2,7 CB                      2,3 CC                      2,0 CD                      1,7 DC                      1,3 DD                      1,0 FF                       0,0 Her alanda yüksek lisans, doktora programlarına veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir. Öğrenciler, daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yükseköğretim Üniversitesi’ne kesin kayıt yaptıran öğrenciler ilk hafta içinde başvurdukları takdirde kredi ve not transfer talepleri ilgili öğretim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kariyer Olanakları

Egzersiz ve spor bilimi bölümünden mezun olan öğrenciler, sağlıklı yaşam uzmanı olarak görev yapabilir. Seçmeli uzmanlık dalı olarak seçtikleri spor branşının bağlı olduğu federasyondan 2. kademe antrenörlük belgesi alır ve uzmanlık branşında antrenör olarak görev yapabilirler. Pedagojik formasyon sertifikası alan öğrenciler M.E.B.’na bağlı okullarda beden eğitimi ve spor öğretmeni olarak görev yapabilirler. Spor Bilimleri ile ilgili alanlarda yüksek lisans ve doktora eğitimi yapabilirler ve gerekli koşulları yerine getirmek şartıyla üniversitelerde akademik kadroda görev alabilirler.

Çalışma Olanakları

Egzersiz ve spor bilimi bölümünden mezun olan öğrenciler, sağlıklı yaşam uzmanı olarak görev yapabilir. Seçmeli uzmanlık dalı olarak seçtikleri spor branşının bağlı olduğu federasyondan 2. kademe antrenörlük belgesi alır ve uzmanlık branşında antrenör olarak görev yapabilirler. Pedagojik formasyon sertifikası alan öğrenciler M.E.B.’na bağlı okullarda beden eğitimi ve spor öğretmeni olarak görev yapabilirler. Spor Bilimleri ile ilgili alanlarda yüksek lisans ve doktora eğitimi yapabilirler ve gerekli koşulları yerine getirmek şartıyla üniversitelerde akademik kadroda görev alabilirler.

Yatay Geçiş

İlgili mevzuattaki şartların yerine getirilmesi kaydıyla bütün fakülte ve yüksekokullara Kurum-içi yatay geçiş yapılabilir. Ayrıca diğer kurumların benzer programlarına yatay geçiş imkân vardır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024661

Qualification Title
Exercise And Sport Sciences Bachelor Degree
Awarding BodyIstanbul Gelisim University
Awarding Body ContactAddress: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasSports
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The purpose of the BESYO Coaching Training Program is to educate contemporary coaches who are equipped with the knowledge, skills and attitudes needed in the relevant field of their profession, individuals with ethical values, who are aware of the world sports facts, and embrace the importance of lifelong learning.
Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal education.
Description
  • Student will be able to identify the concepts related with the profession of exercises and sports sciences.
  • Student will be able to describe the theories of exercise and sports science.
  • Student will be able to discuss the suitability of exercise program preparation with the theoretical knowledge gained in the field of exercise and sport sciences and to use such knowledge in practical fields.
  • Student will be able to examine the existing scientific studies in the field of exercise and sports using scientific research methods and techniques and to analyze data and results of current applications.
  • Student will be able to administer basic levels of direction on improving healthy life, physical fitness, performance and fitness.
  • Student will be able to choose the appropriate exercise method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the exercise program by taking these differences into consideration.
  • Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
  • Student will be able to formulate the exercise plan by considering the evaluation results related with sports performance and condition measurements.
  • Student will be able to take initiative with cooperation or independently as an individual and solve any possible problems in the applications related with the field.
  • Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with exercise and sport sciences.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Digital competence
  •  Personal, social and learning to learn competence
Further Info
  • Measurement and evaluation methods, types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Various methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.
  • The learning outcomes, materials, and evaluation methods of each course are determined in the course introduction and implementation form. This information is publicly available on the institution's information system website.
Quality Assurance

• YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities conducted in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

• YÖK also publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, including quantitative and qualitative evaluations specific to foundation higher education institutions, are made publicly available by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Educational Programs:

1.1. YÖK (Council of Higher Education) determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.

1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK (Council of Higher Education).

3. Certification: Upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by higher education institutions regarding external evaluation with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Accreditation Start/End Date:

15.05.2018/30.09.2024

Access Requirements
  • General admission requirements for Turkish and foreign students are valid to start the program.
Conditions for SuccessTo complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.The conditions in the Sufficiency conditions and Rules section are enough
Progression Paths (Relationship Type)

Students completing this programme could work as: -Trainer in Sport Clubs - Sport Specialist and coach in Federations of Youth and Sport Directorates - Fitness leader or specialist in special Sport and Health Clubs - Coach, Sport specialist or fitness leader in sports centers of universities - Coach in touristic administrations (hotels, holiday villages etc) - Academic staff in universities.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation Regarding Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030024661


Qualification Title
Exercise And Sport Sciences Bachelor Degree

Awarding Body
Istanbul Gelisim University

Awarding Body Contact
Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The purpose of the BESYO Coaching Training Program is to educate contemporary coaches who are equipped with the knowledge, skills and attitudes needed in the relevant field of their profession, individuals with ethical values, who are aware of the world sports facts, and embrace the importance of lifelong learning.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal education.

Description
  • Student will be able to identify the concepts related with the profession of exercises and sports sciences.
  • Student will be able to describe the theories of exercise and sports science.
  • Student will be able to discuss the suitability of exercise program preparation with the theoretical knowledge gained in the field of exercise and sport sciences and to use such knowledge in practical fields.
  • Student will be able to examine the existing scientific studies in the field of exercise and sports using scientific research methods and techniques and to analyze data and results of current applications.
  • Student will be able to administer basic levels of direction on improving healthy life, physical fitness, performance and fitness.
  • Student will be able to choose the appropriate exercise method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the exercise program by taking these differences into consideration.
  • Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
  • Student will be able to formulate the exercise plan by considering the evaluation results related with sports performance and condition measurements.
  • Student will be able to take initiative with cooperation or independently as an individual and solve any possible problems in the applications related with the field.
  • Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with exercise and sport sciences.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Digital competence
  •  Personal, social and learning to learn competence

Further Info
  • Measurement and evaluation methods, types of exams, and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).
  • Various methods such as assignments, projects, applications, midterm exams, and final exams are used in measurement and evaluation.
  • Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.
  • The learning outcomes, materials, and evaluation methods of each course are determined in the course introduction and implementation form. This information is publicly available on the institution's information system website.

Quality Assurance

• YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education and other activities conducted in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published annually based on criteria determined by YÖK. These reports include both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public by YÖK.

• YÖK also publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, including quantitative and qualitative evaluations specific to foundation higher education institutions, are made publicly available by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Establishment and Approval of Educational Programs:

1.1. YÖK (Council of Higher Education) determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.

1.3. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans' Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the basic principles set by YÖK (Council of Higher Education).

3. Certification: Upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions, students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree.

4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year in the context of continuous monitoring. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by higher education institutions regarding external evaluation with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate the quality assurance of program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)

Accreditation Start/End Date:

15.05.2018/30.09.2024


Access Requirements
  • General admission requirements for Turkish and foreign students are valid to start the program.

Conditions for Success
To complete all the courses in the program (240 ECTS) and achieve a minimum GPA of 2.00 out of 4.00 are the required rules to qualify for graduation.The conditions in the Sufficiency conditions and Rules section are enough

Progression Paths (Relationship Type)

Students completing this programme could work as: -Trainer in Sport Clubs - Sport Specialist and coach in Federations of Youth and Sport Directorates - Fitness leader or specialist in special Sport and Health Clubs - Coach, Sport specialist or fitness leader in sports centers of universities - Coach in touristic administrations (hotels, holiday villages etc) - Academic staff in universities.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation Regarding Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Distance Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode