Yeterlilik Kodu | TR0030024697 | |
Yeterlilik Adı | Ekonomi ve Finans (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gelişim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://gelisim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1) Bir dersin başarı notu; o derse ait yarıyıl içi sınavları, kısa sınavlar, arazi çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, laboratuvar, staj ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarından alınan notun %40’ı ve yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan almak koşuluyla notun %60’ı toplanarak hesaplanır. Yarıyıl sonu sınavlarında 40 puanın altında alınan ders için FF harf notu işlenir. Açılacak derslere ait dönem içi başarı değerlendirme sistemi, her yarıyılın başlangıcından itibaren bir hafta içinde ilgili öğretim elemanı tarafından ders bilgi formu ile ilan edilir. Uzaktan eğitim olarak yapılan derslerin ara sınavları online olarak yapılabilir. Ancak online olarak yapılan ara sınavın ağırlığı %20’yi geçemez. (2) Bir dersin not listesi ve sınav belgeleri (uygulama ve proje değerlendirmelerinde her bir öğrenci için dersin öğretim üyesince hazırlanacak değerlendirme raporu) her yarıyıl sonunda akademik takvimde gösterilen süre içerisinde ilgili idari birime teslim edilir ve sonuçlar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından ilan edilir. (3) Bir dersten G, DD ve daha yukarı not alan öğrenci o dersten başarılı sayılır. Herhangi bir dersten FD, FF, D, K notu alan öğrenci ise o dersten başarısız olup, bu dersi tekrarlaması gerekir. (4) GANO’su 2.00 ve daha yukarı olan FF, FD, D, K notu bulunmayan öğrenci, başarılı sayılır. Hazırlık programını, ön lisans ve lisans öğrenimini başarıyla tamamlamak için programda bulunan derslerin tümünden başarılı olmak ve GANO’nun en az 2.00 olması gerekir. (5) GANO’su dördüncü yarıyılın sonunda ve izleyen yarıyıllarda 1.80’in altında kalan öğrenci lisans programlarında sınamalı statüye geçirilir. Sınamalı statüde olan bir öğrenci, sınamalı statüden çıkana kadar daha sonraki yarıyıllara ait dersleri alamaz. Sınamalı statüden çıkmak için daha önce almış olduğu derslerden danışman onayı ile belirlenen bazı dersleri tekrar eder. Sınamalı durumunda olan bir öğrencinin yarıyıl ders yükü normal ders yükünü geçemez. DGS ve Yatay Geçiş ile kayıt yaptıran öğrenciler de kayıt yaptırdıkları ve izleyen dönemler için aynı esaslara tabi olurlar. (6) Ön lisans programlarında ise ikinci yarıyılın sonunda ve üçüncü yarıyılın sonunda GANO’su 1.80 altında kalan öğrenci sınamalı statüye geçirilir. Sınamalı statüde olan bir öğrenci, sınamalı statüden çıkana kadar daha sonraki yarıyıllara ait dersleri alamaz. Sınamalı statüden çıkmak için daha önce almış olduğu derslerden danışman onayı ile belirlenen bazı dersleri tekrar eder. Sınamalı durumunda olan bir öğrencinin yarıyıl ders yükü normal ders yükünü geçemez. (7) GANO’sunu yükseltmek isteyen öğrenci, daha önce aldığı dersleri danışman onayı ile ve dönem kredisi ve ortalamasına dâhil olmak koşuluyla tekrar alabilir. GANO hesaplanırken bu dersler için öğrencinin aldığı en son not geçerlidir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Başlangıç: 28.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024 | |
Giriş Şartı | Türk Öğrenciler ÖN LİSANS VE LİSANS Merkezi Yerleştirme Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler. ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar. Ek Kontenjan ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yüksek öğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yüksek öğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar. Yatay Geçiş İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir. | |
Başarma Şartları | Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve toplam en az 240 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030024697
ISCO 08
ISCO 08
- Ekonomi ve Finans bölümünün amacı, gerek özel, gerekse kamu kesiminin her düzeyde yönetici gereksinimini karşılamak üzere; sürekli gelişen, değişen küresel iş yaşamının dinamik yapısına uyum sağlayabilecek, oluşan fırsatları ve tehditleri öngörerek yönetebilecek, ekonomi ve finans donanımına sahip, sürdürülebilir çevre ve etik hassasiyete haiz nitelikli liderler yetiştirmektir.
- Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- İktisadi, İdari ve Beşeri bilimlerle ilgili temel kavramları tanımlar.
- İktisadi ortamı ve firmaların genel sürdürülebilirliğini değerlendirir.
- Ekonomi ve Finansın ilke ve kavramlarını diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
- Ekonomi ve Finansla ilgili ilke, kavram, yöntem ve teorileri tanımlar.
- Alanı ile ilgili grafikleri ve tabloları yorumlar.
- Ekonomik sistemin olgu ve dinamiklerini kullanarak doğrudan veya dolaylı etkisi olan iktisat politikalarının teorik modellerini değerlendirir.
- Ekonomik ve finansal raporları analiz eder.
- İktisadi ve finansal sorunların çözümünde Temel matematik, istatistik ve ekonometrik yöntem ve araçları kullanır.
- Ekonomi ve Finans alanına ilişkin kurumsal bilgileri kullanarak güncel ekonomik, siyasi ve sosyal olayların işleyişini yorumlar.
- İnsani ve sosyal açıdan etik değerlere bağlı ekonomik ve finansal faaliyetler düzenler.
- Ulusal ve Uluslararası ekonomik, politik, sosyal, finansal ve kalkınma sorunlarına eleştirel bakış açısı geliştirir.
- Ekonomi, siyasi ve sosyal gündemi takip ederek kendini geliştirir.
- Makro ve Mikro Ekonomik ve değişkenlerin yapısı ve özelliklerinden yararlanarak güncel konu ve sorunları yorumlayarak analiz eder.
- Genel iktisadi sistemin ve kamu politikalarının etkililiğini ve bunların piyasalar ve temel iktisadi değişkenler üzerindeki etkilerini değerlendirir.
- İlgili ekonomik değişkenler arasındaki neden ve sonuç ilişkilerini analiz eder.
- Faiz ve döviz kurlarında beklenen eğilimleri ve portföy analizlerini genel finansal sistem çerçevesinde değerlendirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknolojide yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
1) Bir dersin başarı notu; o derse ait yarıyıl içi sınavları, kısa sınavlar, arazi çalışması, uygulama, ödev, proje, atölye, seminer, laboratuvar, staj ve benzeri yarıyıl içi çalışmalarından alınan notun %40’ı ve yarıyıl sonu sınavından en az 40 puan almak koşuluyla notun %60’ı toplanarak hesaplanır. Yarıyıl sonu sınavlarında 40 puanın altında alınan ders için FF harf notu işlenir. Açılacak derslere ait dönem içi başarı değerlendirme sistemi, her yarıyılın başlangıcından itibaren bir hafta içinde ilgili öğretim elemanı tarafından ders bilgi formu ile ilan edilir. Uzaktan eğitim olarak yapılan derslerin ara sınavları online olarak yapılabilir. Ancak online olarak yapılan ara sınavın ağırlığı %20’yi geçemez.
(2) Bir dersin not listesi ve sınav belgeleri (uygulama ve proje değerlendirmelerinde her bir öğrenci için dersin öğretim üyesince hazırlanacak değerlendirme raporu) her yarıyıl sonunda akademik takvimde gösterilen süre içerisinde ilgili idari birime teslim edilir ve sonuçlar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından ilan edilir.
(3) Bir dersten G, DD ve daha yukarı not alan öğrenci o dersten başarılı sayılır. Herhangi bir dersten FD, FF, D, K notu alan öğrenci ise o dersten başarısız olup, bu dersi tekrarlaması gerekir.
(4) GANO’su 2.00 ve daha yukarı olan FF, FD, D, K notu bulunmayan öğrenci, başarılı sayılır. Hazırlık programını, ön lisans ve lisans öğrenimini başarıyla tamamlamak için programda bulunan derslerin tümünden başarılı olmak ve GANO’nun en az 2.00 olması gerekir.
(5) GANO’su dördüncü yarıyılın sonunda ve izleyen yarıyıllarda 1.80’in altında kalan öğrenci lisans programlarında sınamalı statüye geçirilir. Sınamalı statüde olan bir öğrenci, sınamalı statüden çıkana kadar daha sonraki yarıyıllara ait dersleri alamaz. Sınamalı statüden çıkmak için daha önce almış olduğu derslerden danışman onayı ile belirlenen bazı dersleri tekrar eder. Sınamalı durumunda olan bir öğrencinin yarıyıl ders yükü normal ders yükünü geçemez. DGS ve Yatay Geçiş ile kayıt yaptıran öğrenciler de kayıt yaptırdıkları ve izleyen dönemler için aynı esaslara tabi olurlar.
(6) Ön lisans programlarında ise ikinci yarıyılın sonunda ve üçüncü yarıyılın sonunda GANO’su 1.80 altında kalan öğrenci sınamalı statüye geçirilir. Sınamalı statüde olan bir öğrenci, sınamalı statüden çıkana kadar daha sonraki yarıyıllara ait dersleri alamaz. Sınamalı statüden çıkmak için daha önce almış olduğu derslerden danışman onayı ile belirlenen bazı dersleri tekrar eder. Sınamalı durumunda olan bir öğrencinin yarıyıl ders yükü normal ders yükünü geçemez.
(7) GANO’sunu yükseltmek isteyen öğrenci, daha önce aldığı dersleri danışman onayı ile ve dönem kredisi ve ortalamasına dâhil olmak koşuluyla tekrar alabilir. GANO hesaplanırken bu dersler için öğrencinin aldığı en son not geçerlidir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Başlangıç: 28.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024
Türk Öğrenciler ÖN LİSANS VE LİSANS Merkezi Yerleştirme Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler. ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar. Ek Kontenjan ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yüksek öğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yüksek öğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir.
ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar. Yatay Geçiş İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.
- Ekonomi ve Finans bölümü mezunları kamu ve özel kesiminde başta bankalar ve finans piyasası kurumlarında olmak üzere, tüm sektörlerde yönetici, uzman, müfettiş, mali müşavir gibi karar alıcı ve denetleyici pozisyonlarda görev alabilmektedirler. Bunların yanında mezunlarımız, yüksek lisans ve doktora düzeyi programlara devam ederek, akademik kariyerini devam ettirme olanaklarına sahiptir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024697 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Economics and Finance (English Department) | |
Awarding Body | Istanbul Gelisim University | |
Awarding Body Contact | Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organizing, managing, and monitoring of education, teaching, and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. Based on these reports, evaluations containing quantitative and qualitative assessments for higher education institutions are shared with the public by YÖK. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and what each program will provide to students in terms of learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. Assessment and Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be measured and evaluated is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Internal Assessment Reports" for the previous year prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications of programs are ensured in terms of quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation. | |
Access Requirements | Turkish Students ASSOCIATE'S AND BACHELOR'S DEGREES Central Placement The placement of students into associate's and bachelor's degree programs is carried out within the framework of regulations determined by the Higher Education Institution and through the central exam system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in programs they wish to study based on the scores they receive from the central exam. After the results of YGS (Transition to Higher Education Exam) and LYS (Undergraduate Placement Exam) conducted by OSYM, students who choose to study at Development Vocational School or any program of the Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering, or Faculty of Economics and Administrative Sciences at Gelişim University and are placed can enroll in our school. Additional Quota After the central placement conducted by OSYM, candidates who have not been placed in any higher education institution, except for programs without quotas in AÖF, and who want to apply to our school must choose Gelişim University in their preferences during the dates announced by OSYM. Students placed by OSYM in our school gain the right to register. Horizontal Transfer Horizontal transfers to Istanbul Development Vocational School are carried out in accordance with the "Regulations on Horizontal Transfers at the Associate's Degree Level Among Higher Education Institutions". Horizontal transfer and admission procedures from other Vocational Schools to our school are carried out by the Vocational School Board decision. Students who wish to transfer horizontally to another program within the University can apply to the Student Affairs Directorate within the specified periods in the academic calendar. Applications are finalized with the recommendation of the department the student wishes to transfer to and the decision of the relevant board of directors. | |
Conditions for Success | Students who have successfully completed all courses, practices and internships prescribed in the program and have received a total of at least 240 ECTS credits are entitled to receive a diploma. Graduation success level is determined by the overall weighted score average. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Economics and Finance department can work in managerial, specialist, inspector, financial advisor, and other decision-making and supervisory positions in all sectors, especially in banks and financial market institutions, in both public and private sectors. In addition, our graduates have the opportunity to continue their academic career by continuing to master's and doctoral level programs. | |
Legal Basis | The Regulation on Principles Regarding Transfer Between Associate's and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions. The Regulation on Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate's Degree Programs to Bachelor's Degree Education. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35). Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030024697
ISCO 08
ISCO 08
- The Department of Economics and Finance aims to meet the needs of managers at all levels of both the private and public sectors; To train qualified leaders who can adapt to the dynamic structure of the constantly developing and changing global business life, who can foresee and manage the emerging opportunities and threats, who are equipped with economic and financial equipment, and who have sustainable environmental and ethical sensitivity.
- Learning takes place in the form of formal, open, or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions, and workplaces.
- Defines basic concepts related to Economic, Administrative, and Human Sciences. Evaluates Economic Environment and Sustainability:
- Evaluates the economic environment and the general sustainability of firms
- Interdisciplinary Relations: Relates principles and concepts of Economics and Finance to other disciplines
- Defines Principles, Concepts, Methods, and Theories:
- Defines principles, concepts, methods, and theories related to Economics and Finance
- Interprets Graphs and Tables
- Interprets graphs and tables related to the field
- Evaluates Theoretical Models of Economic Policies
- Evaluates theoretical models of economic policies that have a direct or indirect impact, using the facts and dynamics of the economic system.
- Analyzes Economic and Financial Reports:
- Analyzes economic and financial reports. Uses Mathematical, Statistical, and Econometric Methods:
- Uses basic mathematical, statistical, and econometric methods and tools in solving economic and financial problems.
- Interprets Current Economic, Political, and Social Events:
- Interprets the functioning of current economic, political, and social events using institutional information related to the field of Economics and Finance.
- Regulates Economic and Financial Activities Based on Ethical Values:
- Regulates economic and financial activities based on ethical values from a humanitarian and social perspective.
- Develops a Critical Perspective:
- Develops a critical perspective on national and international economic, political, social, financial, and development issues.
- Self-Development: Develops oneself by following the economic, political, and social agenda.
- Analyzes Current Issues and Problems:
- Analyzes current issues and problems by utilizing the structure and characteristics of macro and microeconomic variables.
- Evaluates the Effectiveness of the Economic System and Public Policies:
- Evaluates the effectiveness of the general economic system and public policies and their impact on markets and fundamental economic variables.
- Analyzes Cause-and-Effect Relationships:
- Analyzes cause-and-effect relationships between relevant economic variables.
- Evaluates Expected Trends in Interest Rates and Exchange Rates:
- Evaluates expected trends in interest rates and exchange rates, as well as portfolio analyses within the framework of the general financial system.
- Literacy skills Multilingual skills Mathematical competence and competence in science and technology Digital competence Personal, social, and learning-to-learn competence Citizenship competence Entrepreneurship competence Cultural awareness and expression competence
- Success grade of a course; 40% of the grade obtained from mid-term exams, quizzes, field work, practice, homework, projects, workshops, seminars, laboratories, internships and similar mid-term studies for that course and 60% of the grade provided that you get at least 40 points from the final exam. It is calculated by adding . A letter grade of FF is given for courses taken with less than 40 points in the final exams. The semester success evaluation system for the courses to be opened is announced by the relevant instructor via the course information form within one week from the beginning of each semester. Midterm exams of distance education courses can be taken online. However, the weight of the online midterm exam cannot exceed 20%.
- The grade list and exam documents of a course (evaluation report to be prepared by the course instructor for each student for application and project evaluations) are delivered to the relevant administrative unit within the period shown in the academic calendar at the end of each semester, and the results are announced by the Student Affairs Department.
- A student who receives G, DD or higher grades from a course is considered successful in that course. A student who receives FD, FF, D, K grades from any course fails that course and must repeat that course.
- A student whose GPA is 2.00 or above and who does not have FF, FD, D, K grades is considered successful. In order to successfully complete the preparatory program, associate degree and undergraduate education, it is necessary to be successful in all courses in the program and have a GPA of at least 2.00.
- Students whose GPA remains below 1.80 at the end of the fourth semester and in the following semesters are placed on probation in undergraduate programs. A student who is on probation cannot take courses for subsequent semesters until he/she is released from probation status. In order to leave the probationary status, the student must repeat some of the courses he/she has previously taken, determined by the approval of the advisor. The semester course load of a student on probation cannot exceed the normal course load. Students who register through DGS and Horizontal Transfer are also subject to the same principles for the terms in which they register and for the following semesters.
- In associate degree programs, students whose GPA is below 1.80 at the end of the second semester and at the end of the third semester are placed on probation. A student who is on probation cannot take courses for subsequent semesters until he/she is released from probation status. In order to leave the probationary status, the student must repeat some of the courses he/she has previously taken, determined by the approval of the advisor. The semester course load of a student on probation cannot exceed the normal course load.
- A student who wants to increase his/her GPA can retake the courses he/she has previously taken with the approval of the advisor and provided that they are included in the semester credit and average. When calculating GPA, the last grade received by the student for these courses is valid.
YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organizing, managing, and monitoring of education, teaching, and other activities in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared within the framework of criteria determined by YÖK for higher education institutions are published annually. Based on these reports, evaluations containing quantitative and qualitative assessments for higher education institutions are shared with the public by YÖK. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": Establishment and Approval of Educational Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and what each program will provide to students in terms of learning outcomes are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. Assessment and Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be measured and evaluated is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Internal Assessment Reports" for the previous year prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the qualifications of programs are ensured in terms of quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.
Turkish Students
ASSOCIATE'S AND BACHELOR'S DEGREES
Central Placement
The placement of students into associate's and bachelor's degree programs is carried out within the framework of regulations determined by the Higher Education Institution and through the central exam system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in programs they wish to study based on the scores they receive from the central exam.
After the results of YGS (Transition to Higher Education Exam) and LYS (Undergraduate Placement Exam) conducted by OSYM, students who choose to study at Development Vocational School or any program of the Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering, or Faculty of Economics and Administrative Sciences at Gelişim University and are placed can enroll in our school.
Additional Quota
After the central placement conducted by OSYM, candidates who have not been placed in any higher education institution, except for programs without quotas in AÖF, and who want to apply to our school must choose Gelişim University in their preferences during the dates announced by OSYM. Students placed by OSYM in our school gain the right to register.
Horizontal Transfer
Horizontal transfers to Istanbul Development Vocational School are carried out in accordance with the "Regulations on Horizontal Transfers at the Associate's Degree Level Among Higher Education Institutions". Horizontal transfer and admission procedures from other Vocational Schools to our school are carried out by the Vocational School Board decision. Students who wish to transfer horizontally to another program within the University can apply to the Student Affairs Directorate within the specified periods in the academic calendar. Applications are finalized with the recommendation of the department the student wishes to transfer to and the decision of the relevant board of directors.
Graduates of the Economics and Finance department can work in managerial, specialist, inspector, financial advisor, and other decision-making and supervisory positions in all sectors, especially in banks and financial market institutions, in both public and private sectors. In addition, our graduates have the opportunity to continue their academic career by continuing to master's and doctoral level programs.
The Regulation on Principles Regarding Transfer Between Associate's and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions.
The Regulation on Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate's Degree Programs to Bachelor's Degree Education.
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35).
Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board.
The qualification is valid at all times.