Yeterlilik Kodu

TR0030030472

Yeterlilik Adı
Elektrik -Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumYeditepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://yeditepe.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Lisans Programı mezunlarının elektrik ve elektronik mühendisliği alanında 3-5 yıl içinde erişmeleri istenen kariyer hedefleri ve mesleki beklentileri şunlardır:

• İş hayatını hedefleyenler devlet kurumlarından veya özel sektör firmalarından kabul görür ve üretken mühendisler olurlar,

• Lisansüstü eğitimini hedefleyenler Türkiye’de ve dünyada seçkin üniversitelerden kabul görür ve mezun olmayı başarırlar.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
  • Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
  • Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi;
  • Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi;
  • Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi,
  • deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi;
  • çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi;
  • bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi;
  • en az bir yabancı dil bilgisi;
  • etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
  • etkin sunum yapabilme becerisi,
  • açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
  • bilgiye erişebilme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;
  • mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi, 
  • girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık,
  • sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi,
  • çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
  • mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav (Dönem içi Sınav, Kısa Sınav, Final), Deney, Ödev, Proje.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Yeditepe Üniversitesi Tanıtım Kataloğu’nda ve Üniversite web sayfasında mevcuttur.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler program dahilinde ders alabilirler. İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Dersi alan öğrencinin dersin önkoşulu olan dersleri ya da bunların eşdeğerlerini almış olması gerekmektedir. Program müfredatındaki tüm dersler İngilizce olarak yürütülmektedir.

Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için öğrencinin 35 zorunlu, 3 serbest seçmeli ve 6 teknik seçmeli ders olmak üzere toplam 44 ders tamamlayarak 140 ders kredisi ve 242 ECTS elde etmesi ve 2.00 ve üzeri genel not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. EE492 kodlu Mühendislik (bitirme) projesi, öğrenciye program boyunca öğrendiği bilgileri bir mühendislik projesine uygulama olanağı sağlar. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin bölüm tarafından onaylanan bir kuruluşta 20 iş günlük zorunlu stajını başarı ile tamamlaması gerekmektedir. Bu zorunlu staj da dersler tablosunda EE400 kodu altında listelenmiştir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektronik, Haberleşme, İşaret İşleme, Güç ve Enerji, Elektromanyetik Alanlar ve Dalgalar, Kontrol ve Otomasyon gibi disiplinler mezunlarımızın iş alanlarıdır. Bölümümüzden mezun olan mühendislerimiz hem elektrik hem de elektronik mühendislerinin yetkilerine sahiptir.

Mezunlarımız Tübitak, Aselsan, Aselsan-Mikroelektronik, Netaş, Alcatel, Arçelik, Vestel, Siemens, IBM, Tofaş, Ford, Mercedes-Benz, Turkcell, Turk Telekom, Vodafone, Avea, Ericsson, Turk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI), Roketsan, Sony, THY, TRT, Aksa Enerji, Summa İnşaat, Mott MacDonald Danışmanlık Mühendislik Ltş., D&T Mühendislik ve Taahhüt A.Ş., Akbank, Anadolu Bank gibi saygın kuruluşlarda çalışmaktadır. İsteyen mezunlarımız sürdürmekte olduğumuz lisansüstü öğrenimine devam ederek mesleklerinde daha derin bilgi birikimine sahip olabilirler. Ayrıca, kurum ve şirketlerde yönetici olarak kariyer yapmak isteyen mezunlarımız işletme yüksek lisans programına devam ederek gerekli eğitimi alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030030472


Yeterlilik Adı
Elektrik -Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yeditepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Lisans Programı mezunlarının elektrik ve elektronik mühendisliği alanında 3-5 yıl içinde erişmeleri istenen kariyer hedefleri ve mesleki beklentileri şunlardır:

• İş hayatını hedefleyenler devlet kurumlarından veya özel sektör firmalarından kabul görür ve üretken mühendisler olurlar,

• Lisansüstü eğitimini hedefleyenler Türkiye’de ve dünyada seçkin üniversitelerden kabul görür ve mezun olmayı başarırlar.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Bu program tam burslu olarak da sunulmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
  • Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
  • Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi;
  • Bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi;
  • Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi,
  • deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi;
  • çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi;
  • bireysel çalışma becerisi.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi;
  • en az bir yabancı dil bilgisi;
  • etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
  • etkin sunum yapabilme becerisi,
  • açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi,
  • bilgiye erişebilme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci;
  • mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi hakkında bilgi, 
  • girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık,
  • sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi,
  • çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
  • mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav (Dönem içi Sınav, Kısa Sınav, Final), Deney, Ödev, Proje.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin başvurusu dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Yeditepe Üniversitesi Tanıtım Kataloğu’nda ve Üniversite web sayfasında mevcuttur.

Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile koşulları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler program dahilinde ders alabilirler. İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Dersi alan öğrencinin dersin önkoşulu olan dersleri ya da bunların eşdeğerlerini almış olması gerekmektedir. Program müfredatındaki tüm dersler İngilizce olarak yürütülmektedir.


Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için öğrencinin 35 zorunlu, 3 serbest seçmeli ve 6 teknik seçmeli ders olmak üzere toplam 44 ders tamamlayarak 140 ders kredisi ve 242 ECTS elde etmesi ve 2.00 ve üzeri genel not ortalamasına sahip olması gerekmektedir. EE492 kodlu Mühendislik (bitirme) projesi, öğrenciye program boyunca öğrendiği bilgileri bir mühendislik projesine uygulama olanağı sağlar. Ayrıca, mezuniyet için öğrencinin bölüm tarafından onaylanan bir kuruluşta 20 iş günlük zorunlu stajını başarı ile tamamlaması gerekmektedir. Bu zorunlu staj da dersler tablosunda EE400 kodu altında listelenmiştir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektronik, Haberleşme, İşaret İşleme, Güç ve Enerji, Elektromanyetik Alanlar ve Dalgalar, Kontrol ve Otomasyon gibi disiplinler mezunlarımızın iş alanlarıdır. Bölümümüzden mezun olan mühendislerimiz hem elektrik hem de elektronik mühendislerinin yetkilerine sahiptir.

Mezunlarımız Tübitak, Aselsan, Aselsan-Mikroelektronik, Netaş, Alcatel, Arçelik, Vestel, Siemens, IBM, Tofaş, Ford, Mercedes-Benz, Turkcell, Turk Telekom, Vodafone, Avea, Ericsson, Turk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI), Roketsan, Sony, THY, TRT, Aksa Enerji, Summa İnşaat, Mott MacDonald Danışmanlık Mühendislik Ltş., D&T Mühendislik ve Taahhüt A.Ş., Akbank, Anadolu Bank gibi saygın kuruluşlarda çalışmaktadır. İsteyen mezunlarımız sürdürmekte olduğumuz lisansüstü öğrenimine devam ederek mesleklerinde daha derin bilgi birikimine sahip olabilirler. Ayrıca, kurum ve şirketlerde yönetici olarak kariyer yapmak isteyen mezunlarımız işletme yüksek lisans programına devam ederek gerekli eğitimi alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030472

Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyYeditepe University
Awarding Body Contact İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://yeditepe.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The career goals and professional expectations that graduates of the Electrical and Electronics Engineering Undergraduate Program are expected to achieve in 3-5 years in the field of electrical and electronics engineering are as follows:

- Those who aim for business life will be accepted by government agencies or private sector companies and become productive engineers,

- Those who aim for postgraduate education are accepted by distinguished universities in Turkey and around the world and succeed in graduating.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.

This program is also offered with full scholarship.

Description

Adequate knowledge in mathematics, science and related engineering disciplines;
Ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems.
Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems;
Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements;
Ability to apply modern design methods for this purpose.
Ability to develop, select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice;
Ability to use information technologies effectively.
Ability to design experiments to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics,
Ability to conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
Ability to work effectively in interdisciplinary teams;
ability to work effectively in multidisciplinary teams;
ability to work individually.

Ability to communicate effectively both orally and in writing in Turkish;
knowledge of at least one foreign language;
ability to write effective reports and comprehend written reports; ability to prepare design and production reports,
ability to make effective presentations,
Ability to give and receive clear and understandable instructions.
Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal,
Ability to access information.
Acting in accordance with the principles of ethics, professional and ethical responsibility;
Knowledge of standards used in engineering practice.
Knowledge of project management, risk management and change management, 
awareness of entrepreneurship and innovation,
knowledge about sustainable development.
Knowledge about the global and societal impacts of engineering practices on health, environment and safety,
knowledge of contemporary issues reflected in the field of engineering;
awareness of the legal consequences of engineering solutions.

 

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expressive competence

Further Info

Exam (Midterm, Quiz, Final), Experiment, Homework, Project.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programs (MÜDEK)

Access Requirements

Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The applications of the students are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply. More detailed information about admission to the University is available in the Yeditepe University Introductory Catalog and on the University website.

Students coming from abroad within the scope of student exchange programs approved by the University and whose conditions are determined by an agreement can take courses within the program. They can take courses offered in English. The student taking the course must have taken the prerequisite courses or their equivalents. All courses in the program curriculum are conducted in English.

Conditions for SuccessIn order to graduate from the program, the student must complete a total of 44 courses (35 compulsory, 3 free elective and 6 technical elective courses) and obtain 140 course credits and 242 ECTS and have a GPA of 2.00 or higher. Engineering (graduation) project coded EE492 provides the student with the opportunity to apply the knowledge learned throughout the program to an engineering project. In addition, for graduation, the student must successfully complete a compulsory internship of 20 working days in an organization approved by the department. This compulsory internship is also listed under the code EE400 in the courses table.
Progression Paths (Relationship Type)

Disciplines such as Electronics, Communication, Signal Processing, Power and Energy, Electromagnetic Fields and Waves, Control and Automation are the fields of work of our graduates. Our engineers who graduate from our department have the authorizations of both electrical and electronic engineers.

Our graduates work in reputable organizations such as Tubitak, Aselsan, Aselsan-Mikroelektronik, Netaş, Alcatel, Arçelik, Vestel, Siemens, IBM, Tofaş, Ford, Mercedes-Benz, Turkcell, Turk Telekom, Vodafone, Avea, Ericsson, Turkish Aerospace Industries (TAI), Roketsan, Sony, THY, TRT, Aksa Energy, Summa Construction, Mott MacDonald Consulting Engineering Ltş., D&T Engineering and Contracting A.Ş., Akbank, Anadolu Bank. Our graduates who wish to continue their graduate studies can have deeper knowledge in their professions. In addition, our graduates who want to make a career as managers in institutions and companies can continue their master's degree program in business administration and receive the necessary education.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030472


Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Yeditepe University

Awarding Body Contact
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The career goals and professional expectations that graduates of the Electrical and Electronics Engineering Undergraduate Program are expected to achieve in 3-5 years in the field of electrical and electronics engineering are as follows:

- Those who aim for business life will be accepted by government agencies or private sector companies and become productive engineers,

- Those who aim for postgraduate education are accepted by distinguished universities in Turkey and around the world and succeed in graduating.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internships or workplace training.

This program is also offered with full scholarship.


Description

Adequate knowledge in mathematics, science and related engineering disciplines;
Ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems.
Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems;
Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements;
Ability to apply modern design methods for this purpose.
Ability to develop, select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice;
Ability to use information technologies effectively.
Ability to design experiments to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics,
Ability to conduct experiments, collect data, analyze and interpret results.
Ability to work effectively in interdisciplinary teams;
ability to work effectively in multidisciplinary teams;
ability to work individually.

Ability to communicate effectively both orally and in writing in Turkish;
knowledge of at least one foreign language;
ability to write effective reports and comprehend written reports; ability to prepare design and production reports,
ability to make effective presentations,
Ability to give and receive clear and understandable instructions.
Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal,
Ability to access information.
Acting in accordance with the principles of ethics, professional and ethical responsibility;
Knowledge of standards used in engineering practice.
Knowledge of project management, risk management and change management, 
awareness of entrepreneurship and innovation,
knowledge about sustainable development.
Knowledge about the global and societal impacts of engineering practices on health, environment and safety,
knowledge of contemporary issues reflected in the field of engineering;
awareness of the legal consequences of engineering solutions.

 


Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expressive competence


Further Info

Exam (Midterm, Quiz, Final), Experiment, Homework, Project.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programs (MÜDEK)


Access Requirements

Students who want to enroll in the department must complete the processes / exams determined by ÖSYM within the framework of the academic and legal legislation of the university. A student who has started his/her education in an equivalent program at home or abroad can apply for transfer. The applications of the students are examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account the conditions of each student and the degree to which they apply. More detailed information about admission to the University is available in the Yeditepe University Introductory Catalog and on the University website.

Students coming from abroad within the scope of student exchange programs approved by the University and whose conditions are determined by an agreement can take courses within the program. They can take courses offered in English. The student taking the course must have taken the prerequisite courses or their equivalents. All courses in the program curriculum are conducted in English.


Conditions for Success
In order to graduate from the program, the student must complete a total of 44 courses (35 compulsory, 3 free elective and 6 technical elective courses) and obtain 140 course credits and 242 ECTS and have a GPA of 2.00 or higher. Engineering (graduation) project coded EE492 provides the student with the opportunity to apply the knowledge learned throughout the program to an engineering project. In addition, for graduation, the student must successfully complete a compulsory internship of 20 working days in an organization approved by the department. This compulsory internship is also listed under the code EE400 in the courses table.

Progression Paths (Relationship Type)

Disciplines such as Electronics, Communication, Signal Processing, Power and Energy, Electromagnetic Fields and Waves, Control and Automation are the fields of work of our graduates. Our engineers who graduate from our department have the authorizations of both electrical and electronic engineers.

Our graduates work in reputable organizations such as Tubitak, Aselsan, Aselsan-Mikroelektronik, Netaş, Alcatel, Arçelik, Vestel, Siemens, IBM, Tofaş, Ford, Mercedes-Benz, Turkcell, Turk Telekom, Vodafone, Avea, Ericsson, Turkish Aerospace Industries (TAI), Roketsan, Sony, THY, TRT, Aksa Energy, Summa Construction, Mott MacDonald Consulting Engineering Ltş., D&T Engineering and Contracting A.Ş., Akbank, Anadolu Bank. Our graduates who wish to continue their graduate studies can have deeper knowledge in their professions. In addition, our graduates who want to make a career as managers in institutions and companies can continue their master's degree program in business administration and receive the necessary education.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1.Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode