Yeterlilik Kodu

TR0030033858

Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumAbdullah Gül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, Sümer Kampüsü, Erkilet Blv., 38080 Kocasinan/Kayseri
Sorumlu Kurum URLhttp://www.agu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Mezunlarımız aldıkları kapsamlı eğitim-öğretim ile ulusal ve uluslararası firmalarda veya devlet kurumlarında mühendislik, araştırma-geliştirme veya girişimci görevlerini üstlenerek çalışma hayatında yer alabileceklerdir.
  • Mezunlarımız, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve ilgili alanlarda bilimsel çalışmalar yürütebilme, araştırma ve teknolojik geliştirme yapabilme ve lisansüstü çalışmaları tamamlayabilme becerisine sahip olacaklardır.
  • Mezunlarımız yenilikçi ve küresel vizyon sahibi bireyler olacak ve bağımsız çalışabileceklerdir.

 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, bilim, genel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.
  • Kompleks mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini araştırmak için verinin analizi ve yorumlanması kadar deneylerin tasarımı ve yürütme yeteneğine sahiptir.
  • Bir sistem, bileşen tasarlamak, modellemek ve benzetim yapmak ya da ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik gibi gerçekçi sınırlar içerisinde beklenen ihtiyaçları buluşturmak için işleme yeteneğine sahiptir.
  • Disiplinlerarası veya çok-disiplinli proje takımlarında lider veya üye pozisyonunda işlevlerini verimli bir şekilde yerine getirme yeteneğine sahiptir.
  • Yerel ve karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme yeteneğine sahiptir.
  • Mühendislikte kullanılan standartlar üzerine profesyonel ve etik sorumluluk, bilgi anlayışına sahiptir.
  • Etkili bir şekilde iletişim kurma yeteneğine sahiptir.
  • Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bir bağlamda etkisini anlamak için gereken geniş eğitime ihtiyaçları tanıma sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye olan gereksinimin ve yeteneğin bilincinin tanınması sahiptir.
  • Günümüze ait sorunlar ve küresel problemleri anlama ve mühendislik çözümlerinin yasal sonuçlarının farkında olur.
  • Teknikleri, becerileri, Türkiye ve yurtdışındaki mühendislik pratiği için gerekli modern mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yeteneğine sahiptir.
  • Yenilikçilik ve girişimcilikte farkındalık, mühendislik projelerinde gerekli proje yönetim teknikleri, değişim ve riski kullanabilme yeteneğine sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Problem Çözme ve Karar Verme yetkinliği
  • Matematiksel ve Analitik Düşünme yetkinliği
  • Tasarım ve Süreç Geliştirme yetkinliği
  • Proje ve Risk Yönetimi yetkinliği
  • Lojistik Yönetimi yetkinliği
  • İş Etüdü ve Süreç İyileştirme yetkinliği
  • Modern Mühendislik Araçları Kullanımı yetkinliği 
  • Etkili İletişim ve Takım Çalışması yetkinliği
  • Sürdürülebilirlik ve Yenilikçilik yetkinliği
  • Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri geçerlidir.

Harf notu veya işaret   Katsayı                   Puan               Statü

A                                       4,00                       90-l00             Geçer

A-                                     3,67                        87-89              Geçer

B+                                    3,33                        83-86              Geçer

B                                      3,00                        80-82              Geçer

B-                                     2,67                        77-79              Geçer

C+                                    2,33                        73-76              Geçer

C                                      2,00                        70-72              Geçer

C-                                     1,67                        64-69              Şartlı geçer

D+                                    1,33                        56-63              Şartlı geçer

D                                      1,00                        50-55              Şartlı geçer

F                                       0,00                        0-49                Başarısız

NA                                    0,00                       *                      Devamsız

W                                     *                             *                      Çekilme

I                                        *                             *                      Eksik

T                                       *                             *                      Transfer

S                                       *                             *                      Yeterli

U                                      *                             *                      Yetersiz

P                                      *                             *                       Devam ediyor

EX                                    *                             *                       Muaf

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2025

Giriş Şartı
  • Programa öğrenci kabulü, 2547 sayılı Kanun, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Yükseköğretim Kurulu kararları çerçevesinde Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu kapsamda programa, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Sayısal Puan türü ile öğrenci kabul edilir. Yabancı öğrenciler için, üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak şartları aranır. Programa başlayabilmek için, Abdullah Gül Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavında başarılı olmak ya da ya okulca kabul edilen sınavlardan yeterli yabancı dil puanını almış olmak gerekir.
Başarma Şartlarıa) Müfredatta yer alan tüm dersler, en az D veya S harf notu alınarak tamamlanmalıdır. b) Genel not ortalaması en az 2,00 olmalıdır. c) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere müfredatın toplam kredisinin en az yarısının AGÜ’de alınması gerekir. ç) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen değişim programları ve uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere kayıtlı olunan son iki yarıyıl AGÜ’de okunmalıdır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektronik-Elektronik Mühendisliği bölümü mezunları, elektrik, elektronik ve savunma sektöründe, ulusal ve uluslararası şirketlerde, araştırma-geliştirme mühendisinden proje yönetimine, üretimden satışa kadar her seviyede tercih edilen mühendisler arasındadırlar. Mezunların bir kısmı çeşitli üniversitelerde lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) araştırmaları yapmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030033858


Yeterlilik Adı
Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Abdullah Gül Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, Sümer Kampüsü, Erkilet Blv., 38080 Kocasinan/Kayseri

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Mezunlarımız aldıkları kapsamlı eğitim-öğretim ile ulusal ve uluslararası firmalarda veya devlet kurumlarında mühendislik, araştırma-geliştirme veya girişimci görevlerini üstlenerek çalışma hayatında yer alabileceklerdir.
  • Mezunlarımız, Elektrik-Elektronik Mühendisliği ve ilgili alanlarda bilimsel çalışmalar yürütebilme, araştırma ve teknolojik geliştirme yapabilme ve lisansüstü çalışmaları tamamlayabilme becerisine sahip olacaklardır.
  • Mezunlarımız yenilikçi ve küresel vizyon sahibi bireyler olacak ve bağımsız çalışabileceklerdir.

 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, kurum bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, bilim, genel mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği bilgisini uygulama yeteneğine sahiptir.
  • Kompleks mühendislik ve elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini araştırmak için verinin analizi ve yorumlanması kadar deneylerin tasarımı ve yürütme yeteneğine sahiptir.
  • Bir sistem, bileşen tasarlamak, modellemek ve benzetim yapmak ya da ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik gibi gerçekçi sınırlar içerisinde beklenen ihtiyaçları buluşturmak için işleme yeteneğine sahiptir.
  • Disiplinlerarası veya çok-disiplinli proje takımlarında lider veya üye pozisyonunda işlevlerini verimli bir şekilde yerine getirme yeteneğine sahiptir.
  • Yerel ve karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme yeteneğine sahiptir.
  • Mühendislikte kullanılan standartlar üzerine profesyonel ve etik sorumluluk, bilgi anlayışına sahiptir.
  • Etkili bir şekilde iletişim kurma yeteneğine sahiptir.
  • Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bir bağlamda etkisini anlamak için gereken geniş eğitime ihtiyaçları tanıma sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmeye olan gereksinimin ve yeteneğin bilincinin tanınması sahiptir.
  • Günümüze ait sorunlar ve küresel problemleri anlama ve mühendislik çözümlerinin yasal sonuçlarının farkında olur.
  • Teknikleri, becerileri, Türkiye ve yurtdışındaki mühendislik pratiği için gerekli modern mühendislik araçlarını kullanma ve seçme yeteneğine sahiptir.
  • Yenilikçilik ve girişimcilikte farkındalık, mühendislik projelerinde gerekli proje yönetim teknikleri, değişim ve riski kullanabilme yeteneğine sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Problem Çözme ve Karar Verme yetkinliği
  • Matematiksel ve Analitik Düşünme yetkinliği
  • Tasarım ve Süreç Geliştirme yetkinliği
  • Proje ve Risk Yönetimi yetkinliği
  • Lojistik Yönetimi yetkinliği
  • İş Etüdü ve Süreç İyileştirme yetkinliği
  • Modern Mühendislik Araçları Kullanımı yetkinliği 
  • Etkili İletişim ve Takım Çalışması yetkinliği
  • Sürdürülebilirlik ve Yenilikçilik yetkinliği
  • Etik ve Sosyal Sorumluluk yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri geçerlidir.

Harf notu veya işaret   Katsayı                   Puan               Statü

A                                       4,00                       90-l00             Geçer

A-                                     3,67                        87-89              Geçer

B+                                    3,33                        83-86              Geçer

B                                      3,00                        80-82              Geçer

B-                                     2,67                        77-79              Geçer

C+                                    2,33                        73-76              Geçer

C                                      2,00                        70-72              Geçer

C-                                     1,67                        64-69              Şartlı geçer

D+                                    1,33                        56-63              Şartlı geçer

D                                      1,00                        50-55              Şartlı geçer

F                                       0,00                        0-49                Başarısız

NA                                    0,00                       *                      Devamsız

W                                     *                             *                      Çekilme

I                                        *                             *                      Eksik

T                                       *                             *                      Transfer

S                                       *                             *                      Yeterli

U                                      *                             *                      Yetersiz

P                                      *                             *                       Devam ediyor

EX                                    *                             *                       Muaf


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2023/30.09.2025


Giriş Şartı
  • Programa öğrenci kabulü, 2547 sayılı Kanun, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Yükseköğretim Kurulu kararları çerçevesinde Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu kapsamda programa, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Sayısal Puan türü ile öğrenci kabul edilir. Yabancı öğrenciler için, üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak şartları aranır. Programa başlayabilmek için, Abdullah Gül Üniversitesi İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavında başarılı olmak ya da ya okulca kabul edilen sınavlardan yeterli yabancı dil puanını almış olmak gerekir.

Başarma Şartları
a) Müfredatta yer alan tüm dersler, en az D veya S harf notu alınarak tamamlanmalıdır. b) Genel not ortalaması en az 2,00 olmalıdır. c) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere müfredatın toplam kredisinin en az yarısının AGÜ’de alınması gerekir. ç) Yurt dışındaki anlaşmalı yükseköğretim kurumları ile yürütülen değişim programları ve uluslararası ortak lisans programları hariç olmak üzere kayıtlı olunan son iki yarıyıl AGÜ’de okunmalıdır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektronik-Elektronik Mühendisliği bölümü mezunları, elektrik, elektronik ve savunma sektöründe, ulusal ve uluslararası şirketlerde, araştırma-geliştirme mühendisinden proje yönetimine, üretimden satışa kadar her seviyede tercih edilen mühendisler arasındadırlar. Mezunların bir kısmı çeşitli üniversitelerde lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) araştırmaları yapmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033858

Qualification Title
Electrical Electronics Engineering Bechalor’s Diploma
Awarding BodyAbdullah Gül University
Awarding Body ContactAbdullah Gul University, Barbaros, Sumer Campus Erkilet Boulevard., 38080 Kocasinan/Kayseri Türkiye
Awarding Body Urlhttps://w3.agu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Our graduates with the comprehensive education will be able to take part in work life by undertaking the duties of engineering, research and development or entrepreneurship in national and international companies or government institutions.
  • Graduates will be able to carry out scientific studies, research and technological development and complete graduate studies in Electrical and Electronics Engineering and related fields.
  • Our graduates will have innovative and global vision and will be able to work independently.
Learning Environments
  • Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is provided through internships or workplace training in the institution's laboratories, industries, or workplaces.
Description
  • An ability to apply knowledge of mathematics, science, general engineering and electrical-electronics engineering in complex engineering problems,
  • An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data in order to investigate the complex engineering problems and electrical-electronics engineering problems,
  • An ability to model, simulate and design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability,
  • An ability to function efficiently as a member or leader on intradisciplinary and multidisciplinary project teams,
  • An ability to identify, formulate, and solve local and global complex engineering problems,
  • An understanding of professional and ethical responsibility, knowledge on standards used in engineering,
  • An ability to communicate effectively,
  • The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context,
  • A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning,
  • A knowledge of contemporary issues and global problems, awareness on the legal consequences of engineering solutions,
  • An ability to choose and use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice in Turkey and abroad,
  • An ability to use risk, change and project management techniques necessary for engineering projects, awareness on entrepreneurship and innovation.
Key Competencies

Our graduates possess advanced proficiency in the following key competencies:

  • Problem Solving and Decision Making
  • Mathematical and Analytical Thinking
  • Design and Process Development
  • Project and Risk Management
  • Logistics Management
  • Work Study and Process Improvement
  • Use of Modern Engineering Tools
  • Effective Communication and Teamwork
  • Sustainability and Innovation
  • Ethics and Social Responsibility
Further Info

Based on Abdullah Gul University Undergraduate Education and Examination Regulation rules;

Letter Grade    Coefficient                   Score               Status

A                                       4,00                       90-l00             Pass

A-                                     3,67                        87-89              Pass

B+                                    3,33                        83-86              Pass

B                                      3,00                        80-82              Pass

B-                                     2,67                        77-79              Pass

C+                                    2,33                        73-76              Pass

C                                      2,00                        70-72              Pass

C-                                     1,67                        64-69              Conditional Pass

D+                                    1,33                        56-63              Conditional Pass

D                                      1,00                        50-55              Conditional Pass

F                                       0,00                        0-49                Fail

NA                                    0,00                       *                      Not Attended

W                                     *                             *                      Withdraw

I                                        *                             *                      Incopmplete

T                                       *                             *                      Transfer

S                                       *                             *                      Satisfactory

U                                      *                             *                      Unsatisfactory

P                                      *                             *                       Progress

EX                                    *                             *                       Exempt

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Admission to the program is carried out in accordance with the provisions of Law No. 2547, other relevant regulations, and the principles determined by the Senate based on the decisions of the Council of Higher Education. Within this framework, students are admitted to the program based on their scores in the Higher Education Institutions Examination (YKS) in the Quantitative Score category. For international students, the requirements include being evaluated by the University under publicly accessible national and institutional regulations specified on the University's website. To start the program, students must either pass the Abdullah Gül University English Proficiency Exam or obtain the required foreign language score from exams recognized by the University.
Conditions for Successa) All courses in the curriculum must be completed with at least a grade of D or S. b) The cumulative grade point average must be at least 2.00. c) Except for international joint undergraduate programs conducted with partner higher education institutions abroad, at least half of the total credits in the curriculum must be completed at AGÜ. ç) Except for exchange programs and international joint undergraduate programs conducted with partner higher education institutions abroad, the last two semesters of enrollment must be completed at AGÜ.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Department of Electronics and Electronics Engineering are among the most preferred engineers at all levels, from research and development engineers to project management and from production to sales, in the electricity, electronics and defense sectors and in national and international companies. Some of the graduates are doing graduate (masters and doctorate) research at various universities.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033858


Qualification Title
Electrical Electronics Engineering Bechalor’s Diploma

Awarding Body
Abdullah Gül University

Awarding Body Contact
Abdullah Gul University, Barbaros, Sumer Campus Erkilet Boulevard., 38080 Kocasinan/Kayseri Türkiye

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Our graduates with the comprehensive education will be able to take part in work life by undertaking the duties of engineering, research and development or entrepreneurship in national and international companies or government institutions.
  • Graduates will be able to carry out scientific studies, research and technological development and complete graduate studies in Electrical and Electronics Engineering and related fields.
  • Our graduates will have innovative and global vision and will be able to work independently.

Learning Environments
  • Education and training are conducted in the form of formal education. Additionally, practical training is provided through internships or workplace training in the institution's laboratories, industries, or workplaces.

Description
  • An ability to apply knowledge of mathematics, science, general engineering and electrical-electronics engineering in complex engineering problems,
  • An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data in order to investigate the complex engineering problems and electrical-electronics engineering problems,
  • An ability to model, simulate and design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability,
  • An ability to function efficiently as a member or leader on intradisciplinary and multidisciplinary project teams,
  • An ability to identify, formulate, and solve local and global complex engineering problems,
  • An understanding of professional and ethical responsibility, knowledge on standards used in engineering,
  • An ability to communicate effectively,
  • The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context,
  • A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning,
  • A knowledge of contemporary issues and global problems, awareness on the legal consequences of engineering solutions,
  • An ability to choose and use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice in Turkey and abroad,
  • An ability to use risk, change and project management techniques necessary for engineering projects, awareness on entrepreneurship and innovation.

Key Competencies

Our graduates possess advanced proficiency in the following key competencies:

  • Problem Solving and Decision Making
  • Mathematical and Analytical Thinking
  • Design and Process Development
  • Project and Risk Management
  • Logistics Management
  • Work Study and Process Improvement
  • Use of Modern Engineering Tools
  • Effective Communication and Teamwork
  • Sustainability and Innovation
  • Ethics and Social Responsibility

Further Info

Based on Abdullah Gul University Undergraduate Education and Examination Regulation rules;

Letter Grade    Coefficient                   Score               Status

A                                       4,00                       90-l00             Pass

A-                                     3,67                        87-89              Pass

B+                                    3,33                        83-86              Pass

B                                      3,00                        80-82              Pass

B-                                     2,67                        77-79              Pass

C+                                    2,33                        73-76              Pass

C                                      2,00                        70-72              Pass

C-                                     1,67                        64-69              Conditional Pass

D+                                    1,33                        56-63              Conditional Pass

D                                      1,00                        50-55              Conditional Pass

F                                       0,00                        0-49                Fail

NA                                    0,00                       *                      Not Attended

W                                     *                             *                      Withdraw

I                                        *                             *                      Incopmplete

T                                       *                             *                      Transfer

S                                       *                             *                      Satisfactory

U                                      *                             *                      Unsatisfactory

P                                      *                             *                       Progress

EX                                    *                             *                       Exempt


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Admission to the program is carried out in accordance with the provisions of Law No. 2547, other relevant regulations, and the principles determined by the Senate based on the decisions of the Council of Higher Education. Within this framework, students are admitted to the program based on their scores in the Higher Education Institutions Examination (YKS) in the Quantitative Score category. For international students, the requirements include being evaluated by the University under publicly accessible national and institutional regulations specified on the University's website. To start the program, students must either pass the Abdullah Gül University English Proficiency Exam or obtain the required foreign language score from exams recognized by the University.

Conditions for Success
a) All courses in the curriculum must be completed with at least a grade of D or S. b) The cumulative grade point average must be at least 2.00. c) Except for international joint undergraduate programs conducted with partner higher education institutions abroad, at least half of the total credits in the curriculum must be completed at AGÜ. ç) Except for exchange programs and international joint undergraduate programs conducted with partner higher education institutions abroad, the last two semesters of enrollment must be completed at AGÜ.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of the Department of Electronics and Electronics Engineering are among the most preferred engineers at all levels, from research and development engineers to project management and from production to sales, in the electricity, electronics and defense sectors and in national and international companies. Some of the graduates are doing graduate (masters and doctorate) research at various universities.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode