Yeterlilik Kodu

TR0030217309

Yeterlilik Adı
Elektrik -Elektronik Mühendisliği (İngilizce) (Mühendislik Fakültesi) Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü lisans programı, mezunlarına, küreselleşen dünyada hızla değişen çalışma ortamlarına uyum sağlayabilmelerine yardım edecek ve üzerine başarılı bir kariyer kurabilecekleri sağlam bir altyapı kazandıracak biçimde yapılandırılmıştır. EEM Bölümü lisans programının amacı, hem bireysel çalışmaya hem de grup çalışmasına yatkın mezunlar yetiştirerek onları aşağıda sıralanan aktivitelerde bulunmaya hazırlamaktır:
1) Edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak ulusal veya uluslararası sanayi kuruluşlarında, kamu kuruluşlarında ve akademide, elektrik, elektronik ve bilgisayar sistem yazılımı gibi alanlarda araştırma, geliştirme, üretim, eğitim-öğretim, kalite kontrol, projelendirme, teknik pazarlama birimlerinde çalışmak ve zamanla birimlerinde lider veya yönetici konumuna gelmek.
2) Lisansüstü çalışmalar yaparak ve kendi çalışmaları ile veya kısa kurslar, atölye çalışmaları, uzaktan eğitim kursları gibi yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunarak değişen koşullara kendilerini uyarlamak ve geliştirmek.
3) Kendi işletmelerini kurmak veya bir ortaklığın içinde yer almak.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartları bilir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınmayı bilir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkında olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Müfredattaki dersler teorik, teorik ve uygulamalı veya sadece uygulamalı biçiminde olabilir. Teorik derslerin en az bir dönem içi sınavı ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Bunlar dışında kısa sınavlar, ödevler vb. uygulamalar başarı notunun belirlenmesinde kullanılır. Her bir dersin içeriğinde hangi uygulamanın hangi ağırlıkta olduğu ve dönem sonu notunun nasıl belirlendiği, ilgili dersin bilgi formlarında tanımlanmış olup Bilgi Paketi içerisinde bulunabilir.
  • Genel olarak Dönem İçi notunun %60'ı ve Dönem Sonu notunun %40'ı alınarak ham başarı puanı belirlenir. Ham başarı puanları, sınıf ortalamaları gözönüne alınarak harf notunda dönüştürülür. 240 kredi (AKTS) tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. Müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri en az DD notu ile tamamlamış olmak. Öğrenciler 4. sınıfta sunulan ders paketlerinden bir tanesine ait tüm dersleri başarmak zorundadır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2008 /30.09.2026

Giriş Şartı

Programımıza, ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonuçlarına göre kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenciler kabul edilir. Bunun dışında şu yollardan da öğrenci kabulu mümkündür:

1) YÖK tarafından çerçevesi çizilen yatay geçiş işlemleri.

2) YÖK tarafından çerçevesi çizilen dikey geçiş işlemleri

Başarma Şartları240 kredi (AKTS) tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. Müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri en az DD notu ile tamamlamış olmak. Öğrenciler 4. sınıfta sunulan ders paketlerinden bir tanesine ait tüm dersleri başarmak zorundadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Elektrik-Elektronik-Bilgisayar sektörlerinde faaliyet gösteren tüm kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilmektedir. Özellikle ASELSAN, TUSAŞ gibi savunma sanayi kuruluşları, enerji sektöründe faaliyet gösteren TEİAŞ ve EDAşlar, haberleşme sektöründe faaliyet gösteren TRT ve Türk Telekom mezunlarımızın yoğun olarak çalıştığı kurumlardır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217309


Yeterlilik Adı
Elektrik -Elektronik Mühendisliği (İngilizce) (Mühendislik Fakültesi) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü lisans programı, mezunlarına, küreselleşen dünyada hızla değişen çalışma ortamlarına uyum sağlayabilmelerine yardım edecek ve üzerine başarılı bir kariyer kurabilecekleri sağlam bir altyapı kazandıracak biçimde yapılandırılmıştır. EEM Bölümü lisans programının amacı, hem bireysel çalışmaya hem de grup çalışmasına yatkın mezunlar yetiştirerek onları aşağıda sıralanan aktivitelerde bulunmaya hazırlamaktır:
1) Edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak ulusal veya uluslararası sanayi kuruluşlarında, kamu kuruluşlarında ve akademide, elektrik, elektronik ve bilgisayar sistem yazılımı gibi alanlarda araştırma, geliştirme, üretim, eğitim-öğretim, kalite kontrol, projelendirme, teknik pazarlama birimlerinde çalışmak ve zamanla birimlerinde lider veya yönetici konumuna gelmek.
2) Lisansüstü çalışmalar yaparak ve kendi çalışmaları ile veya kısa kurslar, atölye çalışmaları, uzaktan eğitim kursları gibi yaşam boyu öğrenme etkinliklerinde bulunarak değişen koşullara kendilerini uyarlamak ve geliştirmek.
3) Kendi işletmelerini kurmak veya bir ortaklığın içinde yer almak.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışır.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yeniler.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartları bilir.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınmayı bilir.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkında olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Müfredattaki dersler teorik, teorik ve uygulamalı veya sadece uygulamalı biçiminde olabilir. Teorik derslerin en az bir dönem içi sınavı ve bir dönem sonu sınavı yapılır. Bunlar dışında kısa sınavlar, ödevler vb. uygulamalar başarı notunun belirlenmesinde kullanılır. Her bir dersin içeriğinde hangi uygulamanın hangi ağırlıkta olduğu ve dönem sonu notunun nasıl belirlendiği, ilgili dersin bilgi formlarında tanımlanmış olup Bilgi Paketi içerisinde bulunabilir.
  • Genel olarak Dönem İçi notunun %60'ı ve Dönem Sonu notunun %40'ı alınarak ham başarı puanı belirlenir. Ham başarı puanları, sınıf ortalamaları gözönüne alınarak harf notunda dönüştürülür. 240 kredi (AKTS) tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. Müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri en az DD notu ile tamamlamış olmak. Öğrenciler 4. sınıfta sunulan ders paketlerinden bir tanesine ait tüm dersleri başarmak zorundadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği

Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2008 /30.09.2026


Giriş Şartı

Programımıza, ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonuçlarına göre kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenciler kabul edilir. Bunun dışında şu yollardan da öğrenci kabulu mümkündür:

1) YÖK tarafından çerçevesi çizilen yatay geçiş işlemleri.

2) YÖK tarafından çerçevesi çizilen dikey geçiş işlemleri


Başarma Şartları
240 kredi (AKTS) tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. Müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri en az DD notu ile tamamlamış olmak. Öğrenciler 4. sınıfta sunulan ders paketlerinden bir tanesine ait tüm dersleri başarmak zorundadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlarımız Elektrik-Elektronik-Bilgisayar sektörlerinde faaliyet gösteren tüm kamu ve özel kuruluşlarda çalışabilmektedir. Özellikle ASELSAN, TUSAŞ gibi savunma sanayi kuruluşları, enerji sektöründe faaliyet gösteren TEİAŞ ve EDAşlar, haberleşme sektöründe faaliyet gösteren TRT ve Türk Telekom mezunlarımızın yoğun olarak çalıştığı kurumlardır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217309

Qualification Title
Electrical-Electronic Engineering (Eng)
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The undergraduate program of Gazi University Faculty of Engineering, Department of Electrical Engineering has been structured to gain its graduates a strong background with which they can adapt the fast changing work environments in the globalizing world and establish a successful career. The educational objective of the program is to graduate students who have the necessary skills to work alone and in groups to perform in the following activities:
1) Working in R-D, production, education, quality control, project planning, technical marketing departments of leading private or state organizations of Turkey, and to advance in time to become leaders or managers in these organizations by using the knowledge and skills they acquired.
2) Adapting and improving themselves by engaging in graduate study or self-study or life-learning activities such as short courses, workshops and distance learning courses.
3) Engaging in entrepreneurship activities by themselves or in partnership with other.

Learning Environments

Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education.

Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice; ability to employ information technologies effectively.
  • Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually .
  • Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language; ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
  • Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself.
  • Consciousness to behave according to ethical principles and professional and ethical responsibility; knowledge on standards used in engineering practice.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness in entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development .
  • Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • All the courses in the curriculum may be solely theoretical, theoretical plus practical and practical only. Theoretical classes must have at least one mid-term and one final exam. Other than these there may be quizzes, homework assignments and other applications to determine the grade. All the components that are used to determine the final grade and their contributions are presented in the course description forms and these forms can be found in the information package. In general the final grade of a course is determined by adding 60% of the average grade taken from the in-term activities and 40% of the final exam grade.
  • This total is then converted to a letter grade based on the class averages. Completion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year.
Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback 

Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association

Start/End Date; 1.05.2008 /30.09.2026

Access Requirements

Students are admitted to the program based on their scores on the central exams carried out by the Assesment, Evaluation and Placement Center (OSYM) of the Turkish Republic. Other means of admissions are as follows:

1) Transfer from other four-year programs within the frame set by YOK (Council for Higher Education)

2) Transfer from Vocational Schools four-year programs within the frame set by YOK (Council for Higher Education)

Conditions for SuccessCompletion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year. 
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work in all the private and public sectors related to Electrical-Electronics and Computer Engineering. Especially defense industry companies such as ASELSAN and TUSAS, companies operating in energy sector such as TEIAS and other energy distribution companies, companies operating in communication sector such as Turkish Raido and Television (TRT), and Turkish Telekom are the ones where majority of our graduates work.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217309


Qualification Title
Electrical-Electronic Engineering (Eng)

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The undergraduate program of Gazi University Faculty of Engineering, Department of Electrical Engineering has been structured to gain its graduates a strong background with which they can adapt the fast changing work environments in the globalizing world and establish a successful career. The educational objective of the program is to graduate students who have the necessary skills to work alone and in groups to perform in the following activities:
1) Working in R-D, production, education, quality control, project planning, technical marketing departments of leading private or state organizations of Turkey, and to advance in time to become leaders or managers in these organizations by using the knowledge and skills they acquired.
2) Adapting and improving themselves by engaging in graduate study or self-study or life-learning activities such as short courses, workshops and distance learning courses.
3) Engaging in entrepreneurship activities by themselves or in partnership with other.


Learning Environments

Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education.


Description
  • Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply proper analysis and modeling methods for this purpose.
  • Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired result; ability to apply modern design methods for this purpose.
  • Ability to devise, select, and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice; ability to employ information technologies effectively.
  • Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research questions.
  • Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually .
  • Ability to communicate effectively in Turkish, both orally and in writing; knowledge of a minimum of one foreign language; ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
  • Recognition of the need for lifelong learning; ability to access information, to follow developments in science and technology, and to continue to educate him/herself.
  • Consciousness to behave according to ethical principles and professional and ethical responsibility; knowledge on standards used in engineering practice.
  • Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness in entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development .
  • Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Has advanced level of the key competencies listed below:

  • Literacy skills
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social, and learning-to-learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • All the courses in the curriculum may be solely theoretical, theoretical plus practical and practical only. Theoretical classes must have at least one mid-term and one final exam. Other than these there may be quizzes, homework assignments and other applications to determine the grade. All the components that are used to determine the final grade and their contributions are presented in the course description forms and these forms can be found in the information package. In general the final grade of a course is determined by adding 60% of the average grade taken from the in-term activities and 40% of the final exam grade.
  • This total is then converted to a letter grade based on the class averages. Completion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback 

Accreditation Body Name; Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association

Start/End Date; 1.05.2008 /30.09.2026


Access Requirements

Students are admitted to the program based on their scores on the central exams carried out by the Assesment, Evaluation and Placement Center (OSYM) of the Turkish Republic. Other means of admissions are as follows:

1) Transfer from other four-year programs within the frame set by YOK (Council for Higher Education)

2) Transfer from Vocational Schools four-year programs within the frame set by YOK (Council for Higher Education)


Conditions for Success
Completion of 240 credits (ECTS) Achieving at least 2.0/4.0 CGPA. Compeleting all the required and elective courses in the curriculum with a grade of DD or higher. Students have to complete all the courses in one of the course packages offered in the fourth year. 

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the program can work in all the private and public sectors related to Electrical-Electronics and Computer Engineering. Especially defense industry companies such as ASELSAN and TUSAS, companies operating in energy sector such as TEIAS and other energy distribution companies, companies operating in communication sector such as Turkish Raido and Television (TRT), and Turkish Telekom are the ones where majority of our graduates work.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode