| Yeterlilik Kodu | TR0030013082 | |
| Yeterlilik Adı | Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Erzurum Teknik Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erzurum Teknik Üniversitesi Ömer Nasuhi Bilmen, Erzurum Havaalanı Yolu Caddesi No:53, 25050 Yakutiye/Erzurum | |
| Sorumlu Kurum URL | http://www.erzurum.edu.tr/ | |
| Yönelim | Genel | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |
| Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2025 - 30.09.2027 | |
| Giriş Şartı |
| |
| Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, 40 iş günü stajını tamamlamak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. | |
| Yasal Dayanağı |
| |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030013082
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
-
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygular.
-
Mühendislik problemlerini tanımlar, formüle eder ve çözer.
-
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar.
-
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanır.
-
Deney tasarlar, deney yapar ve deney sonuçlarını analiz eder ve yorumlar.
-
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
-
Çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
-
Etkin iletişim kurar.
-
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve bunu uygular.
-
Disiplinler arası takımlarda çalışır.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bu süreci gerçekleştirir.
-
B1 genel seviyesinde İngilizce bilir ve bu dili kullanarak meslektaşları ile iletişim kurar.
-
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim alır.
-
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
-
Elektrik-Elektronik Mühendisliği’nin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır (en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi).
-
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilinç gösterir.
-
Sorumluluğu altında çalışanların gelişimi için bir proje çerçevesinde etkinlikler planlar ve yönetir.
-
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetiminin iş hayatındaki uygulamalarını bilir.
-
Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma konularında bilgi sahibidir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır.
-
Programda uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇÇ) ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara uygun olarak yapılandırılmıştır. Ölçme–değerlendirme süreçleri, her dersin öğrenme çıktıları ile doğrudan ilişkilendirilmiş olup, öğrencinin bilgi, beceri ve yetkinlik alanlarındaki kazanımlarını bütüncül olarak değerlendirmeyi amaçlar.
-
Programda; kısa sınav, ara sınav, uygulamalı sınav, laboratuvar çalışmaları, proje ve ödev değerlendirmeleri, mühendislik tasarım raporları, dönem ödevi, sunum, saha uygulaması ve dönem sonu sınavı gibi çeşitli ölçme araçları kullanılmaktadır. Ders bazında hangi yöntemlerin kullanılacağı, katkı yüzdeleri ve değerlendirme kriterleri ders bilgi paketlerinde açıkça tanımlanmıştır.
-
Ölçme ve değerlendirmede hem süreç odaklı (ödev, laboratuvar performansı, projeler, ara sınavlar) hem de sonuç odaklı (dönem sonu sınavı, uygulama sınavı) yaklaşımlar birlikte kullanılır. Öğrencinin mühendislik problem çözme becerisi, analitik düşünme yeteneği, tasarım yapabilme kapasitesi, laboratuvar uygulama yetkinliği ve iletişim becerileri çeşitli yöntemlerle bütüncül olarak değerlendirilmektedir.
-
Başarı değerlendirmesinde ETÜ Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen harf notu sistemi kullanılmaktadır. Harf notları (AA–FF) öğrencinin ders performansını temsil eder ve her harf notunun belirli bir katsayısı bulunmaktadır. DC ve DD notları koşullu başarı durumunu ifade eder; FF notu ise başarısızlık olarak değerlendirilir. Devamsızlık durumları “Z” ile gösterilir ve başarısızlık olarak işlem görür. Muafiyet ve başarılı kabul edilen dersler “M/G” ile işaretlenir.
-
Öğrencinin genel başarı durumu, derslerin AKTS değerleri ile harf notu katsayılarının ağırlıklı ortalaması alınarak hesaplanan AGNO üzerinden belirlenir. Programda başarı değerlendirme sistemi, dersin niteliğine bağlı olarak mutlak değerlendirme, bağıl değerlendirme veya öğretim elemanı takdiri değerlendirme yöntemiyle yürütülebilir. Kullanılan değerlendirme sistemi akademik dönem başında ilan edilir.
-
Bu kapsamlı ölçme–değerlendirme yaklaşımı, öğrencilerin mühendislik alanına özgü bilgi ve becerileri edinmesini, analitik düşünme ve problem çözme yetkinliklerini geliştirmesini ve program öğrenme çıktılarının güvenilir biçimde ölçülmesini sağlamaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.05.2025 - 30.09.2027
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
-
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
-
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030013082 | |
| Qualification Title | Electrical and Electronics Engineering | |
| Awarding Body | ERZURUM TECHNICAL UNIVERSITY | |
| Awarding Body Contact | ||
| Awarding Body Url | http://www.erzurum.edu.tr/ | |
| Orientation | General | |
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Electricity and energy | |
| National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | It is a higher education program based on secondary education qualifications, comprising eight semesters, and providing education oriented toward a specific field of study or profession. | |
| Learning Environments | Learning takes place in the form of formal education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, healthcare facilities, and workplaces as internships or workplace training. | |
| Description |
| |
| Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the key competences listed below:
| |
| Further Info | The methods of assessment and evaluation, including the types of examinations and their contribution to the course grade, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YÖK). The assessment and evaluation methods used in the program are structured in accordance with the principles of the Turkish Qualifications Framework (TQF) and the regulations set by the Council of Higher Education (YÖK). All assessment processes are directly aligned with the intended learning outcomes of each course and are designed to measure students’ knowledge, skills, and competencies in a holistic manner. | |
| Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is maintained in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Development and Approval of Curricula
2. Assessment and EvaluationThe assessment and evaluation of learning outcomes for each undergraduate program are carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK. 3. CertificationStudents enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successful completion of the course credits and other requirements set by the higher education institutions. 4. Internal and External EvaluationAs part of continuous monitoring, higher education institutions enter their Institutional Self-Assessment Reports from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publishes the Institutional Feedback Report related to the external evaluation of higher education institutions for public access. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that programs meet the quality assurance requirements. YÖKAK regularly conducts review activities on qualifications as required by its regulations. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) | |
| Access Requirements | To be eligible:
| |
| Conditions for Success | Successfully completing a minimum of 240 ECTS credits, achieving a minimum cumulative grade point average (CGPA) of 2.00 out of 4.00, completing a 40-day internship, and fulfilling any other requirements specified by the respective higher education institution. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | Holders of a bachelor’s degree may pursue master’s programs and, if they meet the relevant requirements, doctoral programs and proficiency in arts programs that accept candidates with a bachelor’s degree. | |
| Legal Basis | Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor’s Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
| Validity Period (If Any) | The document is valid continuously. | |
| Url | Open Address | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030013082
ISCO:08
ISCO:08
It is a higher education program based on secondary education qualifications, comprising eight semesters, and providing education oriented toward a specific field of study or profession.
Learning takes place in the form of formal education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in the industry, healthcare facilities, and workplaces as internships or workplace training.
-
Applies knowledge of mathematics, science, and engineering.
-
Identifies, formulates, and solves engineering problems.
-
Designs a system, component, or process to meet desired requirements.
-
Uses techniques and modern tools necessary for engineering applications.
-
Designs and conducts experiments, and analyzes and interprets experimental results.
-
Carries out an advanced study in Electrical and Electronics Engineering independently.
-
Demonstrates knowledge of contemporary issues.
-
Communicates effectively.
-
Demonstrates awareness of professional and ethical responsibility and applies it.
-
Works effectively in interdisciplinary teams.
-
Recognizes the necessity of lifelong learning and engages in continuous development.
-
Has knowledge of English at the B1 general level and communicates with colleagues using this language.
-
Possesses a broad education necessary to understand the global and societal impacts of engineering solutions.
-
Takes responsibility individually and as a team member to solve complex and unforeseen problems in Electrical and Electronics Engineering applications.
-
Uses computer software along with information and communication technologies at a level required by Electrical and Electronics Engineering (at least at the Advanced Level of the European Computer Driving License).
-
Demonstrates awareness of universal social rights, social justice, quality culture, preservation of cultural values, environmental protection, occupational health, and safety.
-
Plans and manages activities for the development of subordinates within the scope of a project.
-
Demonstrates knowledge of the applications of project management, risk management, and change management in professional life.
-
Demonstrates knowledge of entrepreneurship, innovation, and sustainable development.
Possesses advanced proficiency in the key competences listed below:
-
Literacy competence
-
Multilingual competence
-
Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
-
Digital competence
-
Personal, social, and learning-to-learn competence
-
Citizenship competence
-
Entrepreneurship competence
-
Cultural awareness and expression competence
The methods of assessment and evaluation, including the types of examinations and their contribution to the course grade, are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (YÖK).
Various methods such as assignments, projects, practical applications, midterm exams, and final exams are used in assessment and evaluation. Systems based on letters or numerical grades are employed to assess student achievement.
The assessment and evaluation methods used in the program are structured in accordance with the principles of the Turkish Qualifications Framework (TQF) and the regulations set by the Council of Higher Education (YÖK). All assessment processes are directly aligned with the intended learning outcomes of each course and are designed to measure students’ knowledge, skills, and competencies in a holistic manner.
A variety of assessment tools are employed throughout the program, including quizzes, midterm examinations, laboratory assessments, applied exams, project evaluations, design reports, homework assignments, presentations, fieldwork assessments, and final examinations. The specific assessment components, their contribution percentages, and evaluation criteria are explicitly defined in the course information packages.
Both formative (process-based) assessments (homework, laboratory performance, projects, midterm exams) and summative (outcome-based) assessments (final exams, applied exams) are utilized. These methods collectively evaluate students’ engineering problem-solving abilities, analytical thinking skills, design capabilities, laboratory competencies, and communication skills.
Student achievement is graded using the letter-grade system defined in the Erzurum Technical University Undergraduate Education and Examination Regulations. Letter grades (AA–FF) represent the student’s performance in the course, each associated with a specific grade point coefficient. DC and DD indicate conditional success, while FF represents failure. “Z” denotes failure due to absenteeism, whereas “M/G” grades correspond to exemption or pass and are not included in the GPA calculation.
The cumulative academic performance of students is determined by the Grade Point Average (GPA), calculated by weighting each course’s European Credit Transfer System (ECTS) value with its corresponding letter-grade coefficient. Depending on the nature of the course, the assessment system may be based on absolute grading, relative (curve-based) grading, or instructor-based discretion, and the method used is announced at the beginning of each semester.
Assessment and evaluation processes are regularly reviewed within the program’s internal quality assurance mechanisms and are updated when necessary. The relationship between the learning outcomes of each course and the assessment tools used is clearly defined in the course information packages and is accessible to all students.
This comprehensive approach ensures that students acquire the engineering knowledge and skills required by the program and that the achievement of program learning outcomes is measured reliably and effectively.
To ensure the quality of higher education programs:
-
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education and training activities, as well as other related operations in higher education institutions.
-
“University Monitoring and Evaluation Reports” prepared for higher education institutions within the framework of the criteria set by YÖK are published annually. Based on these reports, YÖK also shares quantitative and qualitative evaluation reports with the public.
-
YÖK annually publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data regarding foundation higher education institutions. These reports, which contain both quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is maintained in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Development and Approval of Curricula
-
YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
-
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the intended learning outcomes for students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK.
-
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans’ Council.
2. Assessment and Evaluation
The assessment and evaluation of learning outcomes for each undergraduate program are carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification
Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree upon successful completion of the course credits and other requirements set by the higher education institutions.
4. Internal and External Evaluation
As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their Institutional Self-Assessment Reports from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publishes the Institutional Feedback Report related to the external evaluation of higher education institutions for public access.
Furthermore, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that programs meet the quality assurance requirements. YÖKAK regularly conducts review activities on qualifications as required by its regulations.
Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK)
To be eligible:
-
Graduation from secondary education institutions in Turkey or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of National Education, and meeting the admission requirements of higher education institutions’ undergraduate programs.
-
Placement in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the centralized examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the procedures and principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
-
For programs admitting students through a special talent examination: obtaining the minimum required score in the centralized examination conducted by ÖSYM and successfully passing the special talent examination, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
-
For associate degree graduates: placement into undergraduate programs in higher education institutions that are a continuation of their field of study, based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, in accordance with the procedures and principles determined by YÖK.
Holders of a bachelor’s degree may pursue master’s programs and, if they meet the relevant requirements, doctoral programs and proficiency in arts programs that accept candidates with a bachelor’s degree.
Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Bachelor’s Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor’s Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The document is valid continuously.
