Yeterlilik Kodu

TR0030018356

Yeterlilik Adı
Elektrik- Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumDicle Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiDicle Üniversitesi Rektörlüğü Kıtılbıl Mah. Kampüs 21280 Sur/ DİYARBAKIR
Sorumlu Kurum URLhttp://www.dicle.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

1. Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularda analiz ve tasarım yapabilecek bilgi birikimine sahip,

2. Mesleği ile ilgili donanım ve yazılımlarını etkin kullanabilen,

3. Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek yeteneğe ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip,

4. Bireysel ve grup çalışmasına yatkın, sorumluluk duygusu gelişmiş, mesleki etik bilinci kazanmış,

5. Sosyal yönü güçlü, özgüven sahibi,

6. Teknik konulardaki gelişmeleri ve yayınları izleyebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilen Elektrik-Elektronik mühendisleri yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
  • Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık kazanır.
  • Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
  • Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
  • Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır.
  • Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

3. Ders başarı notu ve sınavların değerlendirilmesi

MADDE 38 – (1) Öğrencinin bir dersteki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu veya bütünleme sınavlarının birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.

(2) Teorik ve uygulaması birlikte olan derslerde dönem içi notları; en az biri ara sınav notu olmak üzere, kısa sınavlar, ödevler, projeler, klinik çalışması, arazi çalışması, laboratuvar çalışmaları, raporlar ve benzeri çalışmalara verilen notlardan oluşup bu notların dersin başarı notuna etkisi %40, dönem sonu sınavı ya da bütünleme sınavı sonuçlarının ders başarı notuna etkisi ise bu sınavlardan en az 60 puan almak koşulu ile % 60’tır.

(3) Öğrencinin bir bağımsız laboratuvar çalışması, uygulama ve benzerlerinden başarılı sayılabilmesi için ara sınav ve o faaliyete ilişkin puanının % 60’ı ile dönem sonu veya bütünleme sınavından en az 60 puan almak koşulu ile % 40’ının toplamının en az 60 olması gerekir. Öğrencinin girmediği sınavın puanı sıfır (0)’dır.

(4) Öğrencinin bir dersi başarmış sayılabilmesi için dersin notunun 100’lük not sistemine göre en az 60 olması gerekir.

(5) Uzaktan eğitim yoluyla öğretim yapan akademik birimlerde değerlendirme oranları ve ders geçme notu Senato tarafından kabul edilen yönerge hükümlerine göre yapılır.

(6) Dönem içi değerlendirmelerde; ara sınav dışında gerçekleştirilecek diğer etkinliklerden kısa sınav, inceleme, ödev, proje, dönem ödevi, laboratuvar, rapor, arazi çalışması ve benzeri etkinliklerin not hesaplamasına katılma yüzdeleri, ilgili öğretim elemanlarınca ders bilgi paketlerinde belirtildiği şekliyle akademik birimlerin ilgili kurullarının onayına sunulur ve kabul edilmesi durumunda dönem başında otomasyon aracılığıyla öğrencilere duyurulur.

(7) Notların 4’lük sistemdeki karşılığı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca belirlenen not dönüşüm tablosuna göre düzenlenir.

(8) Başarı notları ve dereceleri:

Başarı Notu (Sayıyla)    Başarı Notu (Harfle)    Katsayı      Anlamı

 

           90-100                            AA                       4.00           Geçer

 

            85-89                             BA                        3.50           Geçer

 

            75-84                             BB                        3.00            Geçer

 

            70-74                             CB                         2.50           Geçer

 

            60-69                             CC                         2.00           Geçer

 

             0-59                              DC                         1.50          Geçmez

 

4.Ağırlıklı not ve ağırlıklı not ortalaması

MADDE 39 – (1) Ağırlıklı not: Bir dersten alınan notun o dersin kredisi ile çarpımı o dersin ağırlıklı notudur.

(2) Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması: Öğrencinin o dönem kaydolduğu tüm derslerden aldığı notlar ile o derslerin kredi değerlerinin çarpımından oluşan ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Sonuçlarda virgülden sonraki üçüncü hane beşten küçükse sıfıra, beş veya daha büyükse artırılmış şekilde yuvarlanarak iki hane olarak tespit edilir.

(3) Genel ağırlıklı not ortalaması: Öğrencinin fakülte veya yüksekokula kaydolmasından itibaren aldığı tüm derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir. Genel ağırlıklı not ortalaması hesaplamasında öğrencinin tekrar ettiği derslerden aldığı son not dikkate alınır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

1.05.2024/30.09.2026

Giriş Şartı
  • Bu program için herhangi bir özel kabul koşulu bulunmamaktadır.
  • Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Başarma ŞartlarıAsgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030018356


Yeterlilik Adı
Elektrik- Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Dicle Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Dicle Üniversitesi Rektörlüğü Kıtılbıl Mah. Kampüs 21280 Sur/ DİYARBAKIR

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

 ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

1. Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularda analiz ve tasarım yapabilecek bilgi birikimine sahip,

2. Mesleği ile ilgili donanım ve yazılımlarını etkin kullanabilen,

3. Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek yeteneğe ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip,

4. Bireysel ve grup çalışmasına yatkın, sorumluluk duygusu gelişmiş, mesleki etik bilinci kazanmış,

5. Sosyal yönü güçlü, özgüven sahibi,

6. Teknik konulardaki gelişmeleri ve yayınları izleyebilecek düzeyde en az bir yabancı dil bilen Elektrik-Elektronik mühendisleri yetiştirmek.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi kazanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi kazanır.
  • Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
  • Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık kazanır.
  • Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
  • Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
  • Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır.
  • Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

2. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

3. Ders başarı notu ve sınavların değerlendirilmesi

MADDE 38 – (1) Öğrencinin bir dersteki başarısı, dönem içi notları ile dönem sonu veya bütünleme sınavlarının birlikte değerlendirilmesiyle belirlenir.

(2) Teorik ve uygulaması birlikte olan derslerde dönem içi notları; en az biri ara sınav notu olmak üzere, kısa sınavlar, ödevler, projeler, klinik çalışması, arazi çalışması, laboratuvar çalışmaları, raporlar ve benzeri çalışmalara verilen notlardan oluşup bu notların dersin başarı notuna etkisi %40, dönem sonu sınavı ya da bütünleme sınavı sonuçlarının ders başarı notuna etkisi ise bu sınavlardan en az 60 puan almak koşulu ile % 60’tır.

(3) Öğrencinin bir bağımsız laboratuvar çalışması, uygulama ve benzerlerinden başarılı sayılabilmesi için ara sınav ve o faaliyete ilişkin puanının % 60’ı ile dönem sonu veya bütünleme sınavından en az 60 puan almak koşulu ile % 40’ının toplamının en az 60 olması gerekir. Öğrencinin girmediği sınavın puanı sıfır (0)’dır.

(4) Öğrencinin bir dersi başarmış sayılabilmesi için dersin notunun 100’lük not sistemine göre en az 60 olması gerekir.

(5) Uzaktan eğitim yoluyla öğretim yapan akademik birimlerde değerlendirme oranları ve ders geçme notu Senato tarafından kabul edilen yönerge hükümlerine göre yapılır.

(6) Dönem içi değerlendirmelerde; ara sınav dışında gerçekleştirilecek diğer etkinliklerden kısa sınav, inceleme, ödev, proje, dönem ödevi, laboratuvar, rapor, arazi çalışması ve benzeri etkinliklerin not hesaplamasına katılma yüzdeleri, ilgili öğretim elemanlarınca ders bilgi paketlerinde belirtildiği şekliyle akademik birimlerin ilgili kurullarının onayına sunulur ve kabul edilmesi durumunda dönem başında otomasyon aracılığıyla öğrencilere duyurulur.

(7) Notların 4’lük sistemdeki karşılığı, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca belirlenen not dönüşüm tablosuna göre düzenlenir.

(8) Başarı notları ve dereceleri:

Başarı Notu (Sayıyla)    Başarı Notu (Harfle)    Katsayı      Anlamı

 

           90-100                            AA                       4.00           Geçer

 

            85-89                             BA                        3.50           Geçer

 

            75-84                             BB                        3.00            Geçer

 

            70-74                             CB                         2.50           Geçer

 

            60-69                             CC                         2.00           Geçer

 

             0-59                              DC                         1.50          Geçmez

 

4.Ağırlıklı not ve ağırlıklı not ortalaması

MADDE 39 – (1) Ağırlıklı not: Bir dersten alınan notun o dersin kredisi ile çarpımı o dersin ağırlıklı notudur.

(2) Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması: Öğrencinin o dönem kaydolduğu tüm derslerden aldığı notlar ile o derslerin kredi değerlerinin çarpımından oluşan ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir. Bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Sonuçlarda virgülden sonraki üçüncü hane beşten küçükse sıfıra, beş veya daha büyükse artırılmış şekilde yuvarlanarak iki hane olarak tespit edilir.

(3) Genel ağırlıklı not ortalaması: Öğrencinin fakülte veya yüksekokula kaydolmasından itibaren aldığı tüm derslerin ağırlıklı notlarının toplamının aynı derslerin kredi toplamına bölünmesi ile elde edilir. Genel ağırlıklı not ortalaması hesaplamasında öğrencinin tekrar ettiği derslerden aldığı son not dikkate alınır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

1.05.2024/30.09.2026


Giriş Şartı
  • Bu program için herhangi bir özel kabul koşulu bulunmamaktadır.
  • Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları
Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030018356

Qualification Title
Bachelor's Degree in Electrical and Electronics Engineering
Awarding BodyDicle University
Awarding Body ContactDicle University Rectorate Kıtılbıl Mah. Campus 21280 Sur/ DIYARBAKIR
Awarding Body Urlhttp://www.dicle.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

 ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

1. To be able to analyse and design electrical and electronics engineering related subjects,

2. To be able to use hardware and software related to the profession effectively,

3. Has the ability to follow the developments related to his/her profession and has the awareness of lifelong learning,

4. Prone to individual and group work, developed sense of responsibility, professional ethical awareness,

5. Strong social skills and self-confidence,

6. To train Electrical-Electronics engineers who are fluent in at least one foreign language in order to follow the developments and publications on technical issues.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Knowledge of mathematics, science, basic engineering, computing and related discipline-specific topics; ability to apply this knowledge in solving complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate and analyze complex engineering problems using fundamental knowledge of science, mathematics and engineering, and considering the UN Sustainable Development Goals relevant to the problem at hand.
  • Ability to design creative solutions to complex engineering problems; ability to design complex systems, processes, devices or products to meet current and future requirements, taking into account realistic constraints and conditions.
  • Ability to select and use appropriate techniques, resources, and modern engineering and information technology tools, including estimation and modeling, for the analysis and solution of complex engineering problems, recognizing their limitations.
  • Ability to use research methods to investigate complex engineering problems, including literature search, designing and conducting experiments, collecting data, analyzing and interpreting results.
  • Knowledge of the impacts of engineering practices on society, health and safety, economy, sustainability and environment in the context of the UN Sustainable Development Goals; awareness of the legal implications of engineering solutions.
  • Knowledge about ethical responsibility, acting in accordance with engineering professional principles, awareness of ethical responsibility, acting impartially, without discrimination, and being inclusive of diversity.
  • • Ability to work effectively individually and in intradisciplinary and multidisciplinary teams (face-to-face, remote or hybrid) as a team member or leader.
  • Ability to communicate effectively in oral and written form on technical subjects, taking into account the various differences (education, language, profession, etc.) of the target audience.
  • Knowledge of business life practices such as project management and economic feasibility analysis; awareness of entrepreneurship and innovation.
  • The ability to learn independently and continuously, to adapt to new and emerging technologies and to think inquisitively about technological changes.
Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and competence of expression

Further Info

1. Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.

2. Numeric grading systems are used in the evaluation of student success.

3. Course success grade and evaluation of exams

ARTICLE 38 – (1) The success of a student in a course is determined by evaluating the mid-term grades and the final or make-up exams together.

(2) In courses with theoretical and practical together, the mid-term grades consist of the grades given for short exams, homework, projects, clinical work, fieldwork, laboratory work, reports and similar studies, at least one of which is a mid-term grade, and the effect of these grades on the course success grade is 40%, and the effect of the final or make-up exam results on the course success grade is 60%, provided that at least 60 points are received from these exams.

(3) In order for a student to be considered successful in an independent laboratory study, practice and similar, the sum of 60% of the mid-term exam and the score related to that activity and 40% of the score on the final or make-up exam must be at least 60. The score of the exam that the student does not take is zero (0).

(4) In order for a student to be considered successful in a course, the grade of the course must be at least 60 according to the 100-point grading system.

(5) In academic units that provide distance education, the evaluation rates and the course passing grade are determined according to the provisions of the directives approved by the Senate.

(6) In the mid-term evaluations; the percentages of participation in the calculation of grades of other activities, such as quizzes, examinations, homework, projects, term papers, laboratories, reports, fieldwork and similar activities, are submitted to the approval of the relevant boards of the academic units by the relevant faculty members as specified in the course information packages and, if accepted, are announced to the students via automation at the beginning of the term.

(7) The equivalent of the grades in the 4-point system is arranged according to the grade conversion table determined by the Council of Higher Education.

(8) Success grades and degrees:

Success Grade (Number) Success Grade (Letter)   Coefficient     Meaning

 

             90-100                             AA                           4.00              Pass

 

             85-89                               BA                           3.50              Pass

 

             75-84                               BB                           3.00               Pass

 

             70-74                               CB                            2.50              Pass

 

             60-69                               CC                            2.00              Pass

 

              0-59                                DC                            1.50              Fail

 

4. Weighted grade and weighted grade point average

ARTICLE 39 – (1) Weighted grade: The weighted grade of a course multiplied by the credits of that course is the weighted grade of that course.

(2) Term/year weighted grade point average: It is obtained by dividing the sum of the weighted grades of the student from all courses he/she registered for that term and the credit values ​​of those courses by the total credits of the same courses. The division process is carried out by two digits after the decimal point. If the third digit after the decimal point in the results is less than five, it is rounded to zero, and if it is five or more, it is rounded up and determined as two digits.

(3) General weighted grade point average: It is obtained by dividing the sum of the weighted grades of all courses taken by the student since he/she registered to the faculty or college by the total credits of the same courses. In the calculation of the general weighted grade point average, the last grade received by the student from the courses he/she repeated is taken into account.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

1.05.2024/30.09.2026

Access Requirements
  • There are no special admission requirements for this program.
  • General admission requirements for Turkish and foreign students are valid to start the program.
Conditions for SuccessTo achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfil other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution
Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030018356


Qualification Title
Bachelor's Degree in Electrical and Electronics Engineering

Awarding Body
Dicle University

Awarding Body Contact
Dicle University Rectorate Kıtılbıl Mah. Campus 21280 Sur/ DIYARBAKIR

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

 ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

 ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

1. To be able to analyse and design electrical and electronics engineering related subjects,

2. To be able to use hardware and software related to the profession effectively,

3. Has the ability to follow the developments related to his/her profession and has the awareness of lifelong learning,

4. Prone to individual and group work, developed sense of responsibility, professional ethical awareness,

5. Strong social skills and self-confidence,

6. To train Electrical-Electronics engineers who are fluent in at least one foreign language in order to follow the developments and publications on technical issues.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal education. In addition, practical training is carried out as internship or workplace training in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • Knowledge of mathematics, science, basic engineering, computing and related discipline-specific topics; ability to apply this knowledge in solving complex engineering problems.
  • Ability to identify, formulate and analyze complex engineering problems using fundamental knowledge of science, mathematics and engineering, and considering the UN Sustainable Development Goals relevant to the problem at hand.
  • Ability to design creative solutions to complex engineering problems; ability to design complex systems, processes, devices or products to meet current and future requirements, taking into account realistic constraints and conditions.
  • Ability to select and use appropriate techniques, resources, and modern engineering and information technology tools, including estimation and modeling, for the analysis and solution of complex engineering problems, recognizing their limitations.
  • Ability to use research methods to investigate complex engineering problems, including literature search, designing and conducting experiments, collecting data, analyzing and interpreting results.
  • Knowledge of the impacts of engineering practices on society, health and safety, economy, sustainability and environment in the context of the UN Sustainable Development Goals; awareness of the legal implications of engineering solutions.
  • Knowledge about ethical responsibility, acting in accordance with engineering professional principles, awareness of ethical responsibility, acting impartially, without discrimination, and being inclusive of diversity.
  • • Ability to work effectively individually and in intradisciplinary and multidisciplinary teams (face-to-face, remote or hybrid) as a team member or leader.
  • Ability to communicate effectively in oral and written form on technical subjects, taking into account the various differences (education, language, profession, etc.) of the target audience.
  • Knowledge of business life practices such as project management and economic feasibility analysis; awareness of entrepreneurship and innovation.
  • The ability to learn independently and continuously, to adapt to new and emerging technologies and to think inquisitively about technological changes.

Key Competencies

Has the following key competences at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and competence of expression


Further Info

1. Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation.

2. Numeric grading systems are used in the evaluation of student success.

3. Course success grade and evaluation of exams

ARTICLE 38 – (1) The success of a student in a course is determined by evaluating the mid-term grades and the final or make-up exams together.

(2) In courses with theoretical and practical together, the mid-term grades consist of the grades given for short exams, homework, projects, clinical work, fieldwork, laboratory work, reports and similar studies, at least one of which is a mid-term grade, and the effect of these grades on the course success grade is 40%, and the effect of the final or make-up exam results on the course success grade is 60%, provided that at least 60 points are received from these exams.

(3) In order for a student to be considered successful in an independent laboratory study, practice and similar, the sum of 60% of the mid-term exam and the score related to that activity and 40% of the score on the final or make-up exam must be at least 60. The score of the exam that the student does not take is zero (0).

(4) In order for a student to be considered successful in a course, the grade of the course must be at least 60 according to the 100-point grading system.

(5) In academic units that provide distance education, the evaluation rates and the course passing grade are determined according to the provisions of the directives approved by the Senate.

(6) In the mid-term evaluations; the percentages of participation in the calculation of grades of other activities, such as quizzes, examinations, homework, projects, term papers, laboratories, reports, fieldwork and similar activities, are submitted to the approval of the relevant boards of the academic units by the relevant faculty members as specified in the course information packages and, if accepted, are announced to the students via automation at the beginning of the term.

(7) The equivalent of the grades in the 4-point system is arranged according to the grade conversion table determined by the Council of Higher Education.

(8) Success grades and degrees:

Success Grade (Number) Success Grade (Letter)   Coefficient     Meaning

 

             90-100                             AA                           4.00              Pass

 

             85-89                               BA                           3.50              Pass

 

             75-84                               BB                           3.00               Pass

 

             70-74                               CB                            2.50              Pass

 

             60-69                               CC                            2.00              Pass

 

              0-59                                DC                            1.50              Fail

 

4. Weighted grade and weighted grade point average

ARTICLE 39 – (1) Weighted grade: The weighted grade of a course multiplied by the credits of that course is the weighted grade of that course.

(2) Term/year weighted grade point average: It is obtained by dividing the sum of the weighted grades of the student from all courses he/she registered for that term and the credit values ​​of those courses by the total credits of the same courses. The division process is carried out by two digits after the decimal point. If the third digit after the decimal point in the results is less than five, it is rounded to zero, and if it is five or more, it is rounded up and determined as two digits.

(3) General weighted grade point average: It is obtained by dividing the sum of the weighted grades of all courses taken by the student since he/she registered to the faculty or college by the total credits of the same courses. In the calculation of the general weighted grade point average, the last grade received by the student from the courses he/she repeated is taken into account.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in line with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK)

1.05.2024/30.09.2026


Access Requirements
  • There are no special admission requirements for this program.
  • General admission requirements for Turkish and foreign students are valid to start the program.

Conditions for Success
To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfil other obligations, if any, determined by the relevant higher education institution

Progression Paths (Relationship Type)

1. Those who have a bachelor's degree can continue their studies in master's programmes and, if they meet the relevant requirements, in doctoral and proficiency in art programmes accepted with a bachelor's degree.

2. Undergraduate students have the right to participate in double major programmes offered by the higher education institutions where they are studying. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and if they are successful, they can receive two separate undergraduate diplomas.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode