Yeterlilik Kodu

TR0030026988

Yeterlilik Adı
Elektrik - Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumMersin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÇiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin
Sorumlu Kurum URLhttp://www.mersin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi kazanır; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.
  • Elektrik Elektronik Mühendisliğinde karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan;
  • modern teknik ve araçları seçer ve kullanır,
  • bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için;
  • eney tasarlar,
  • deney yapar ve veri toplar,
  • sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışır.
  • Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır.
  • Bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar,
  • En az bir yabancı dil bilir,
  • Etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar,
  • Etkin sunum yapar.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mesleki ve etik sorumluluklardan haberdar olur ve bu konuyu benimser.
  • Elektrik-Elektronik Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Öğrencilerin derslerdeki başarıları ödev, proje, laboratuvar/uygulama, vize ve final sınavı gibi yöntemlerle ölçülmektedir. Başarı değerlendirilmesinde kullanılacak yöntemler ve bu yöntemlerin değerlendirmedeki yüzdelik ağırlıkları dönem başlangıcında Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) tanımlanır ve ders izlenceleri ile öğrencilere duyurulur.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Öğrencilerin dönem sonu başarısı 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten devam koşulunu ve dersin dönem içi gereklerini yerine getiren her bir öğrenci için, yarıyıl içi başarı puanının %40-60’ı ile yarıyıl sonu sınav puanının %60-40’ı toplanarak belirlenen yarıyıl başarı puanı, aşağıda verilen eşleştirmelere göre harf notuna dönüştürülür. Yarıyıl sonu sınavından 50’den az puan alan öğrencinin yarıyıl başarı puanı hesaplanmaz.

Başarı Notu ve Harf Notu Karşılıkları

Harf Notu             Katsayı           Başarı Notu

AA                       4.00                 90,00 - 100

BA                       3.50                 80,00 – 89,99

BB                       3.00                 70,00 – 79,99

CB                       2.50                 65,00 – 69,99

CC                       2.00                 60,00 – 64,99

DC                       1.50                 55,00 – 59,99

DD                       1.00                 50,00 – 54,99

FD                        0.50                 40,00 – 49,99

FF                         0.00                 0,00 – 39,99

F1, F2, F3             0.00                 0

Başarılı olma durumu:

  • Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC ve DD notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarılıdır.
  • Bir dersten DC ve DD notlarından birini alan öğrencinin dersin bulunduğu döneme ait dönem not ortalaması en az 60,00 ise dersi koşullu başarmış sayılır. Dönem not ortalaması en fazla 59,99 ise ders başarısızdır ve açıldığı ilk yarıyılda dersin yeniden alınması gerekir. Mezun durumda olan öğrencilerin DC ve DD notları başarılı kabul edilir.

Başarısız olma durumu:

Bir dersten FD, FF, F1, F2 ve F3 notlarından birini alan öğrenci o dersten başarısızdır.             

F1, F2 ve F3 notları aşağıda tanımlanmıştır:

  • F1: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu yerine getirmediği ve yarıyıl sonu sınavına giremeyeceği durumlarda verilir. Öğrenci dersi tekrar aldığında devam koşulu aranır.
  • F2: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini yerine getirdiği ancak yarıyıl sonu sınavına girebileceği halde sınava girmediği durumlarda verilir.
  • F3: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini yerine getirerek yarıyıl sonu sınavına girdiği, ancak bu sınavdan 50,00’den az puan aldığı durumlarda verilir. Bu durumda öğrencinin yarıyıl ders başarı notu hesaplanmaz
  • F1, F2 ve F3 notları yarıyıl sonu ve genel not ortalamalarının hesaplanmasına sıfır puanla katılır.

Kredisiz derslerin, stajların, bitirme çalışmalarının, projelerin, topluma hizmet ve benzeri uygulamaların değerlendirilmesinde aşağıdaki notlar verilir:

  • SR (Süren Ders): Eğitim-öğretim süresi içinde henüz notlandırılmamış dersleri alan öğrencilere verilir.
  • SD (Sorumluluğu Düşer): Kapatma, değiştirme ve benzeri uygulamalar ile öğrencinin sorumluluğu dışında kalan daha önce başarısız olduğu dersler için verilir. Bu dersler ortalamaya girmez ve öğrencinin son başarı durumunu gösterir çizelgede dikkate alınmaz.
  • MF (Muaf): Muaf edilen dersler için verilir
  • UZ (Uygulama Başarısız): Uygulaması bulunan derslerin, her türlü uygulama çalışmalarından yeterli başarıyı sağlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci dersi tekrar aldığında devam koşulu aranır.
  • DB (Dersten Çekilme): Ders seçimi yaptığı halde seçtiği derse devam etmek istemeyen ve dersi bırakmak isteyen öğrencilere verilir. Öğrenci, eğitim-öğretimin başladığı ilk dört hafta sonuna kadar dersten çekilebilir.
Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

    • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

     Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

    1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

    1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

    1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

    2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

    3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

    4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

    Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2022 / Bitiş: 30.09.2024

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denkliği kabul edilen bir yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve bir üniversitenin lisans programına kabul edilmek için gereken şartları sağlamış olmak.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen usul ve esaslara göre, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda üniversitelerin ilgili lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
  • Önlisans programlarını tamamlayıp, YÖK tarafından belirlenen esaslara göre ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda kendi alanlarının devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
  • Yatay geçiş ile öğrenci kabulü için ilan edilen tarih aralığında başvuru yapan öğrencilerin bölüm intibak komisyonu tarafından değerlendirilmesi sonucunda uygunluğu sağlamış olmak
Başarma Şartları Elektrik-Elektronik Mühendisliği lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (240 AKTS karşılığı) tümünü tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. 20 iş günü olmak üzere 2 adet zorunlu stajını (Toplam 40 gün) tamamlamış olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans eğitimini tamamlayan adaylar; ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
  • Lisans öğrencileri programlarında eğitim almaya devam ederken üniversitenin açmış olduğu çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. İki programdan eş zamanlı ders alarak başarılı oldukları takdirde iki ayrı lisans diplomasına sahip olabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030026988


Yeterlilik Adı
Elektrik - Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Mersin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi kazanır; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanır.
  • Elektrik Elektronik Mühendisliğinde karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
  • Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan;
  • modern teknik ve araçları seçer ve kullanır,
  • bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için;
  • eney tasarlar,
  • deney yapar ve veri toplar,
  • sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışır.
  • Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır.
  • Bireysel çalışma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; en az bir yabancı dil bilir; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar,
  • En az bir yabancı dil bilir,
  • Etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar,
  • Etkin sunum yapar.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
  • Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mesleki ve etik sorumluluklardan haberdar olur ve bu konuyu benimser.
  • Elektrik-Elektronik Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur.
  • Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
  • Elektrik Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
  2. Öğrencilerin derslerdeki başarıları ödev, proje, laboratuvar/uygulama, vize ve final sınavı gibi yöntemlerle ölçülmektedir. Başarı değerlendirilmesinde kullanılacak yöntemler ve bu yöntemlerin değerlendirmedeki yüzdelik ağırlıkları dönem başlangıcında Öğrenci Bilgi Sistemine (OBS) tanımlanır ve ders izlenceleri ile öğrencilere duyurulur.
  3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Öğrencilerin dönem sonu başarısı 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten devam koşulunu ve dersin dönem içi gereklerini yerine getiren her bir öğrenci için, yarıyıl içi başarı puanının %40-60’ı ile yarıyıl sonu sınav puanının %60-40’ı toplanarak belirlenen yarıyıl başarı puanı, aşağıda verilen eşleştirmelere göre harf notuna dönüştürülür. Yarıyıl sonu sınavından 50’den az puan alan öğrencinin yarıyıl başarı puanı hesaplanmaz.

Başarı Notu ve Harf Notu Karşılıkları

Harf Notu             Katsayı           Başarı Notu

AA                       4.00                 90,00 - 100

BA                       3.50                 80,00 – 89,99

BB                       3.00                 70,00 – 79,99

CB                       2.50                 65,00 – 69,99

CC                       2.00                 60,00 – 64,99

DC                       1.50                 55,00 – 59,99

DD                       1.00                 50,00 – 54,99

FD                        0.50                 40,00 – 49,99

FF                         0.00                 0,00 – 39,99

F1, F2, F3             0.00                 0

Başarılı olma durumu:

  • Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC, DC ve DD notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarılıdır.
  • Bir dersten DC ve DD notlarından birini alan öğrencinin dersin bulunduğu döneme ait dönem not ortalaması en az 60,00 ise dersi koşullu başarmış sayılır. Dönem not ortalaması en fazla 59,99 ise ders başarısızdır ve açıldığı ilk yarıyılda dersin yeniden alınması gerekir. Mezun durumda olan öğrencilerin DC ve DD notları başarılı kabul edilir.

Başarısız olma durumu:

Bir dersten FD, FF, F1, F2 ve F3 notlarından birini alan öğrenci o dersten başarısızdır.             

F1, F2 ve F3 notları aşağıda tanımlanmıştır:

  • F1: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu yerine getirmediği ve yarıyıl sonu sınavına giremeyeceği durumlarda verilir. Öğrenci dersi tekrar aldığında devam koşulu aranır.
  • F2: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini yerine getirdiği ancak yarıyıl sonu sınavına girebileceği halde sınava girmediği durumlarda verilir.
  • F3: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini yerine getirerek yarıyıl sonu sınavına girdiği, ancak bu sınavdan 50,00’den az puan aldığı durumlarda verilir. Bu durumda öğrencinin yarıyıl ders başarı notu hesaplanmaz
  • F1, F2 ve F3 notları yarıyıl sonu ve genel not ortalamalarının hesaplanmasına sıfır puanla katılır.

Kredisiz derslerin, stajların, bitirme çalışmalarının, projelerin, topluma hizmet ve benzeri uygulamaların değerlendirilmesinde aşağıdaki notlar verilir:

  • SR (Süren Ders): Eğitim-öğretim süresi içinde henüz notlandırılmamış dersleri alan öğrencilere verilir.
  • SD (Sorumluluğu Düşer): Kapatma, değiştirme ve benzeri uygulamalar ile öğrencinin sorumluluğu dışında kalan daha önce başarısız olduğu dersler için verilir. Bu dersler ortalamaya girmez ve öğrencinin son başarı durumunu gösterir çizelgede dikkate alınmaz.
  • MF (Muaf): Muaf edilen dersler için verilir
  • UZ (Uygulama Başarısız): Uygulaması bulunan derslerin, her türlü uygulama çalışmalarından yeterli başarıyı sağlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci dersi tekrar aldığında devam koşulu aranır.
  • DB (Dersten Çekilme): Ders seçimi yaptığı halde seçtiği derse devam etmek istemeyen ve dersi bırakmak isteyen öğrencilere verilir. Öğrenci, eğitim-öğretimin başladığı ilk dört hafta sonuna kadar dersten çekilebilir.

Kalite Güvencesi
  • Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

    • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

    • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

     Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

    1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

    1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

    1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

    2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

    3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

    4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

    Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2022 / Bitiş: 30.09.2024


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denkliği kabul edilen bir yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve bir üniversitenin lisans programına kabul edilmek için gereken şartları sağlamış olmak.
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen usul ve esaslara göre, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda üniversitelerin ilgili lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
  • Önlisans programlarını tamamlayıp, YÖK tarafından belirlenen esaslara göre ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda kendi alanlarının devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
  • Yatay geçiş ile öğrenci kabulü için ilan edilen tarih aralığında başvuru yapan öğrencilerin bölüm intibak komisyonu tarafından değerlendirilmesi sonucunda uygunluğu sağlamış olmak

Başarma Şartları
Elektrik-Elektronik Mühendisliği lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (240 AKTS karşılığı) tümünü tamamlamış olmak. En az 2.0/4.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) olmak. 20 iş günü olmak üzere 2 adet zorunlu stajını (Toplam 40 gün) tamamlamış olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Lisans eğitimini tamamlayan adaylar; ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
  • Lisans öğrencileri programlarında eğitim almaya devam ederken üniversitenin açmış olduğu çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. İki programdan eş zamanlı ders alarak başarılı oldukları takdirde iki ayrı lisans diplomasına sahip olabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030026988

Qualification Title
Qualification Title Electrical and Electronics Engineering Bachelor’s Degree Diploma
Awarding BodyMersin University
Awarding Body ContactÇiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin
Awarding Body Urlhttps://www.mersin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • It is a higher education program based on secondary education qualifications, consisting of an eight-semester program and providing education for a specific learning area or profession.
Learning Environments
  • Learning is done in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
Description
  • Acquires sufficient knowledge in mathematics, science and related engineering disciplines; uses theoretical and applied knowledge in these areas to solve complex engineering problems.
  • Identifies, formulates and solves complex engineering problems in Electrical and Electronics Engineering; selects and applies appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Designs a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; applies modern design methods for this purpose.
  • Selects and uses modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in Electrical and Electronics Engineering applications;
  • Selects and uses modern techniques and tools,
  • Uses information technologies effectively.
  • For the study of complex engineering problems or discipline-specific research topics;
  • Designs experiments,
  • Performs experiments and collects data,
  • Nalyzes and interprets the results.
  • Works effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; gains the ability to work individually.
  • Works effectively in disciplinary teams.
  • Works effectively in multidisciplinary teams.
  • Gains individual working skills.
  • Communicates effectively both orally and in writing; speaks at least one foreign language; writes effective reports and understands written reports, prepares design and production reports, makes effective presentations, gains the ability to give and receive clear and understandable instructions.
  • Communicates effectively both orally and in writing,
  • Knows at least one foreign language,
  • Writes effective reports and understands written reports, prepares design and production reports,
  • Makes effective presentation.
  • Gains awareness of the necessity of lifelong learning; accesses information, gains the ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal.
  • Acts in accordance with ethical principles, has knowledge about professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices.
  • To be aware of and adopt professional and ethical responsibilities.Have knowledge about the standards used in Electrical and Electronics Engineering applications.
  • Have knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management; gain awareness about entrepreneurship and innovation; have knowledge about sustainable development.
  • Gains knowledge of business life practices such as project management, risk management and change management.
  • Gains awareness about entrepreneurship, innovation; gains knowledge about sustainable development.
  • To have knowledge about the effects of Electrical and Electronics Engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the era reflected in the field of engineering; to be aware of the legal consequences of engineering solutions.
  • To have knowledge about the effects of Electrical and Electronics Engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the contemporary issues reflected in the field of engineering.
  • To be aware of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Has the following key competencies at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

1. Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Students' success in the courses is measured by methods such as homework, project, laboratory/practice, midterm and final exams. The methods to be used in the evaluation of success and the percentage weights of these methods in the evaluation are defined in the Student Information System (OBS) at the beginning of the semester and announced to the students with the course syllabus.

3. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. Students' end-of-semester success is evaluated over 100 full points. For each student who fulfills the attendance requirement and in-semester requirements of a course, the semester success score determined by adding 40-60% of the semester success score and 60-40% of the final exam score is converted into letter grades according to the following pairings. The semester success score of the student who gets less than 50 points in the final exam is not calculated.

Success Grade and Letter Grade Equivalents

Letter Grade        Coefficient     Success Grade

AA                       4.00                 90,00 - 100

BA                       3.50                 80,00 – 89,99

BB                       3.00                 70,00 – 79,99

CB                       2.50                 65,00 – 69,99

CC                       2.00                 60,00 – 64,99

DC                       1.50                 55,00 – 59,99

DD                       1.00                 50,00 – 54,99

FD                        0.50                 40,00 – 49,99

FF                        0.00                 0,00 – 39,99

F1, F2, F3            0.00                 0

Successful status:

- A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CB, CC, DC and DD from a course is successful in that course.

- If the semester grade point average of the student who receives one of the DC and DD grades from a course is at least 60.00, the course is considered conditionally successful. If the semester grade point average is at most 59.99, the course is unsuccessful and the course must be retaken in the first semester it is offered. DC and DD grades of graduating students are considered successful.

Failure status:

A student who receives one of the grades FD, FF, F1, F2 and F3 from a course fails that course.             

F1, F2 and F3 grades are defined below:

- F1: It is given in cases where the student does not fulfill the attendance requirement during the semester and cannot take the final exam. When the student takes the course again, the attendance condition is required.

- F2: It is given in cases where the student fulfills the attendance requirement and other requirements of the course during the semester, but does not take the exam even though he / she can take the final exam.

- F3: It is given in cases where the student fulfills the attendance requirement and other requirements of the course during the semester and takes the final exam, but gets less than 50.00 points from this exam. In this case, the student's semester course success grade is not calculated.

- F1, F2 and F3 grades are included in the calculation of final and cumulative grade point averages with zero points.

The following grades are given in the evaluation of non-credit courses, internships, graduation studies, projects, community service and similar applications:

- SR (Course in Progress): It is given to students who have taken courses that have not yet been graded during the education period.

- SD (Dismissed): It is given for courses that the student has failed before, which are not the responsibility of the student with closure, replacement and similar practices. These courses are not included in the average and are not taken into account in the chart showing the student's final success status.

- MF (Exempt): Awarded for exempted courses

- UZ (Application Failure): It is given to stud"ents who cannot achieve sufficient success in all kinds of application studies of the courses that have an application. Attendance is required when the student takes the course again.

- DB (Withdrawal): It is given to students who do not want to continue the course they have chosen and want to drop the course. The student can withdraw from the course until the end of the first four weeks of education.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK)

Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of a foreign country whose equivalence is accepted by the Ministry of National Education and meeting the requirements for admission to an undergraduate program of a university.
  • To be placed in the relevant undergraduate programs of universities as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the procedures and principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
  • To have completed associate degree programs and to be placed in undergraduate programs that are the continuation of their fields as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by OSYM according to the principles determined by YÖK.
  • To be eligible as a result of the evaluation of the students who apply within the date range announced for the admission of students with horizontal transfer by the department adjustment commission
Conditions for Success To have completed all the compulsory and elective courses (240 ECTS credits) that students must take in the program in order to obtain a bachelor's degree in Electrical and Electronics Engineering. To have a weighted grade point average (GPA) of at least 2.0/4.0. To have completed 2 compulsory internships of 20 working days (40 days in total).
Progression Paths (Relationship Type)
  • Candidates who have completed their undergraduate education can study in graduate programs provided that they get a valid grade from the ALES exam, have sufficient knowledge of English language and pass the science exam.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the university while continuing to study in their programs. If they are successful by taking courses from two programs simultaneously, they can have two separate undergraduate diplomas.
Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030026988


Qualification Title
Qualification Title Electrical and Electronics Engineering Bachelor’s Degree Diploma

Awarding Body
Mersin University

Awarding Body Contact
Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • It is a higher education program based on secondary education qualifications, consisting of an eight-semester program and providing education for a specific learning area or profession.

Learning Environments
  • Learning is done in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Acquires sufficient knowledge in mathematics, science and related engineering disciplines; uses theoretical and applied knowledge in these areas to solve complex engineering problems.
  • Identifies, formulates and solves complex engineering problems in Electrical and Electronics Engineering; selects and applies appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
  • Designs a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; applies modern design methods for this purpose.
  • Selects and uses modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in Electrical and Electronics Engineering applications;
  • Selects and uses modern techniques and tools,
  • Uses information technologies effectively.
  • For the study of complex engineering problems or discipline-specific research topics;
  • Designs experiments,
  • Performs experiments and collects data,
  • Nalyzes and interprets the results.
  • Works effectively in disciplinary and multidisciplinary teams; gains the ability to work individually.
  • Works effectively in disciplinary teams.
  • Works effectively in multidisciplinary teams.
  • Gains individual working skills.
  • Communicates effectively both orally and in writing; speaks at least one foreign language; writes effective reports and understands written reports, prepares design and production reports, makes effective presentations, gains the ability to give and receive clear and understandable instructions.
  • Communicates effectively both orally and in writing,
  • Knows at least one foreign language,
  • Writes effective reports and understands written reports, prepares design and production reports,
  • Makes effective presentation.
  • Gains awareness of the necessity of lifelong learning; accesses information, gains the ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal.
  • Acts in accordance with ethical principles, has knowledge about professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices.
  • To be aware of and adopt professional and ethical responsibilities.Have knowledge about the standards used in Electrical and Electronics Engineering applications.
  • Have knowledge about business life practices such as project management, risk management and change management; gain awareness about entrepreneurship and innovation; have knowledge about sustainable development.
  • Gains knowledge of business life practices such as project management, risk management and change management.
  • Gains awareness about entrepreneurship, innovation; gains knowledge about sustainable development.
  • To have knowledge about the effects of Electrical and Electronics Engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the problems of the era reflected in the field of engineering; to be aware of the legal consequences of engineering solutions.
  • To have knowledge about the effects of Electrical and Electronics Engineering applications on health, environment and safety in universal and social dimensions and the contemporary issues reflected in the field of engineering.
  • To be aware of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Has the following key competencies at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

1. Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by the Council of Higher Education (YÖK).

2. Students' success in the courses is measured by methods such as homework, project, laboratory/practice, midterm and final exams. The methods to be used in the evaluation of success and the percentage weights of these methods in the evaluation are defined in the Student Information System (OBS) at the beginning of the semester and announced to the students with the course syllabus.

3. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. Students' end-of-semester success is evaluated over 100 full points. For each student who fulfills the attendance requirement and in-semester requirements of a course, the semester success score determined by adding 40-60% of the semester success score and 60-40% of the final exam score is converted into letter grades according to the following pairings. The semester success score of the student who gets less than 50 points in the final exam is not calculated.

Success Grade and Letter Grade Equivalents

Letter Grade        Coefficient     Success Grade

AA                       4.00                 90,00 - 100

BA                       3.50                 80,00 – 89,99

BB                       3.00                 70,00 – 79,99

CB                       2.50                 65,00 – 69,99

CC                       2.00                 60,00 – 64,99

DC                       1.50                 55,00 – 59,99

DD                       1.00                 50,00 – 54,99

FD                        0.50                 40,00 – 49,99

FF                        0.00                 0,00 – 39,99

F1, F2, F3            0.00                 0

Successful status:

- A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, CB, CC, DC and DD from a course is successful in that course.

- If the semester grade point average of the student who receives one of the DC and DD grades from a course is at least 60.00, the course is considered conditionally successful. If the semester grade point average is at most 59.99, the course is unsuccessful and the course must be retaken in the first semester it is offered. DC and DD grades of graduating students are considered successful.

Failure status:

A student who receives one of the grades FD, FF, F1, F2 and F3 from a course fails that course.             

F1, F2 and F3 grades are defined below:

- F1: It is given in cases where the student does not fulfill the attendance requirement during the semester and cannot take the final exam. When the student takes the course again, the attendance condition is required.

- F2: It is given in cases where the student fulfills the attendance requirement and other requirements of the course during the semester, but does not take the exam even though he / she can take the final exam.

- F3: It is given in cases where the student fulfills the attendance requirement and other requirements of the course during the semester and takes the final exam, but gets less than 50.00 points from this exam. In this case, the student's semester course success grade is not calculated.

- F1, F2 and F3 grades are included in the calculation of final and cumulative grade point averages with zero points.

The following grades are given in the evaluation of non-credit courses, internships, graduation studies, projects, community service and similar applications:

- SR (Course in Progress): It is given to students who have taken courses that have not yet been graded during the education period.

- SD (Dismissed): It is given for courses that the student has failed before, which are not the responsibility of the student with closure, replacement and similar practices. These courses are not included in the average and are not taken into account in the chart showing the student's final success status.

- MF (Exempt): Awarded for exempted courses

- UZ (Application Failure): It is given to stud"ents who cannot achieve sufficient success in all kinds of application studies of the courses that have an application. Attendance is required when the student takes the course again.

- DB (Withdrawal): It is given to students who do not want to continue the course they have chosen and want to drop the course. The student can withdraw from the course until the end of the first four weeks of education.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK)


Access Requirements
  • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions of a foreign country whose equivalence is accepted by the Ministry of National Education and meeting the requirements for admission to an undergraduate program of a university.
  • To be placed in the relevant undergraduate programs of universities as a result of the central examination conducted by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the procedures and principles determined by the Higher Education Council (YÖK).
  • To have completed associate degree programs and to be placed in undergraduate programs that are the continuation of their fields as a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by OSYM according to the principles determined by YÖK.
  • To be eligible as a result of the evaluation of the students who apply within the date range announced for the admission of students with horizontal transfer by the department adjustment commission

Conditions for Success
To have completed all the compulsory and elective courses (240 ECTS credits) that students must take in the program in order to obtain a bachelor's degree in Electrical and Electronics Engineering. To have a weighted grade point average (GPA) of at least 2.0/4.0. To have completed 2 compulsory internships of 20 working days (40 days in total).

Progression Paths (Relationship Type)
  • Candidates who have completed their undergraduate education can study in graduate programs provided that they get a valid grade from the ALES exam, have sufficient knowledge of English language and pass the science exam.
  • Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the university while continuing to study in their programs. If they are successful by taking courses from two programs simultaneously, they can have two separate undergraduate diplomas.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is valid permanently.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode