Yeterlilik Kodu | TR0030032358 | |
Yeterlilik Adı | Elektrik Elektronik Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Manisa Celâl Bayar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mcbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektrik ve enerji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, gelişmiş olan üniversitelerin bir bölümüne kıyasla gelişmekte olan bir bölümdür. 2013-2014 öğretim yılından beri mezun vermeye başlanan bölümümüz sürekliliği sağlamak ve kaliteyi artırmak yönünde çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kapsamda 2012-2013 öğretim yılında açılan yüksek lisans yanında doktora programı eğitimini de açmayı hedeflemektedir. Mevcut imkânları ve öğretim üyesi sayısına oranla ülkemizdeki diğer üniversitelerin Elektrik Elektronik bölümleri ile kıyaslanabilecek düzeyi yakalamak için yoğun çalışma içindedir. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için en az bir ara sınav ve final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Başarı notu, ara sınavın % 40’ı, dönem sonu sınavının da % 60’ esas alınarak hesaplanır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notu bağıl değerlendirme ile harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az CC harf notu alması gerekir. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) en az 2.00 olan öğrenciler (DC) ve (DD) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2.00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2.00’ın üzerine çıkarmak zorundadır | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) | |
Giriş Şartı | MCBÜ öğrenci kabulü ve kayıtları Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Üniversitemiz mevzuatı kapsamında belirlenen kriter ve kurallara göre yapılır. Bu yönetmelik ve yönergeler, YÖK ve Üniversitemizin web sitesi aracılığıyla ilan edilmektedir. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan yerleştirme sonucunda yerleşen öğrencilerin kayıtları ÖSYM tarafından belirlenen tarihlerde gerçekleştirilmektedir. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek Manisa Celal Bayar Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin aşağıda verilen ilgili maddesindeki hükümler uygulanır. “MADDE 36 – (1) (Değişik:RG-31/7/2022-31909) Kayıtlı olduğu programdaki almakla yükümlü olduğu bütün ders ve çalışmalardan başarılı olan ve lisans düzeyinde en az 240 AKTS, ön lisans düzeyinde en az 120 AKTS kredisini tamamlayan ve AGNO'su en az 2,00 olan öğrenciler diploma almaya hak kazanırlar.” | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunları için iş olanakları ve çalışma alanları oldukça geniştir. Mezunlar; elektronik ve elektrik teknolojilerinin üretildiği,transfer edildiği, satıldığı ve pazarlandığı özel sektör ve kamukurumlarında çalışabilmektedirler. (Telekom, TRT, Türk Kablo, TEK,vb) | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030032358
ISCO:08
ISCO:08
Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü, gelişmiş olan üniversitelerin bir bölümüne kıyasla gelişmekte olan bir bölümdür. 2013-2014 öğretim yılından beri mezun vermeye başlanan bölümümüz sürekliliği sağlamak ve kaliteyi artırmak yönünde çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kapsamda 2012-2013 öğretim yılında açılan yüksek lisans yanında doktora programı eğitimini de açmayı hedeflemektedir. Mevcut imkânları ve öğretim üyesi sayısına oranla ülkemizdeki diğer üniversitelerin Elektrik Elektronik bölümleri ile kıyaslanabilecek düzeyi yakalamak için yoğun çalışma içindedir.
- Yerleşkemizde bulunan kütüphanemiz yeni bir kütüphane olmasına rağmen kitap sayıları yeterli ve yenidir. Bu kütüphanede mesleki, edebi ve tarihi yüzlerce kitap, Türkçe ve yabancı dillerde abone olduğu süreli yayınlar, MCBÜ Mühendislik ve Fen‐Edebiyat fakültelerinde yapılmış lisans ve lisansüstü tezler mevcuttur. Ayrıca Online veritabanlarına da abonedir. Fakültemiz ve diğer fakülteler aynı yemekhaneyi ve tesisleri kullanmaktadır. Ayrıca yerleşke içerisinde yer alan CEYPARK AVM de öğrencilerin ve personelin yemek ve dinlenme ihtiyaçlarına karşılık vermektedir.
- Yerleşkede 1 adet kapalı yüzme havuzu ve spor salonu, 1 adet büyük çim futbol sahası, 4 adet altyapılı, gerektiğinde voleybol, gerektiğinde basketbol, gerektiğinde ise tenis kortuna dönüşebilen saha mevcuttur. Yine ayrıca 2 adet özel eğlence merkezli kafeterya ve 2 adet kurum kafeteryası mevcuttur. Mühendislik Fakültesinin A Bloğunda; Elektrik-Elektronik Laboratuvarı, Kontrol ve Otomasyon Laboratuvarı, Elektrik Makinaları Laboratuvarı, Yenilenebilir Enerji Sistemleri Laboratuvarı, Robotik Laboratuvarı, Akıllı Şebekeler Laboratuvarı, Analog Haberleşme Laboratuvarı, Biyomedikal Laboratuvarı ve Egehan Akar Elektrik-Elektronik Uygulama Laboratuvarı bulunmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olabilme.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olabilme.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilme.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine; bireysel çalışma becerisine sahip olabilme.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olabilme.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilme.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahip olabilme.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahip olabilme.}
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olabilme.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için en az bir ara sınav ve final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Başarı notu, ara sınavın % 40’ı, dönem sonu sınavının da % 60’ esas alınarak hesaplanır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notu bağıl değerlendirme ile harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az CC harf notu alması gerekir. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) en az 2.00 olan öğrenciler (DC) ve (DD) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2.00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2.00’ın üzerine çıkarmak zorundadır
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
MCBÜ öğrenci kabulü ve kayıtları Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Üniversitemiz mevzuatı kapsamında belirlenen kriter ve kurallara göre yapılır. Bu yönetmelik ve yönergeler, YÖK ve Üniversitemizin web sitesi aracılığıyla ilan edilmektedir. Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi olarak yapılan yerleştirme sonucunda yerleşen öğrencilerin kayıtları ÖSYM tarafından belirlenen tarihlerde gerçekleştirilmektedir.
Yurtdışından öğrenci alımı ile ilgili esaslar MCBÜ Yurt Dışından Öğrenci Alımı, Başvuru ve Kayıt Yönergesi’ ne göre yapılmaktadır. Üniversite sınavı sonuçlarına göre bir bölüme/programa yerleştirildikten belli bir dönem sonra, aynı ya da farklı bir bölüme/programa geçmek isteyen öğrencilerin yatay geçiş şartları MCBÜ Yatay Geçiş Kılavuzu’nda belirtilen şartlara göre yapılmaktadır. Üniversitemize özel yetenek sınavlarıyla Spor Bilimleri Fakültesi programlarına ilgili Özel Yetenek Sınavı Kılavuzunda; Güzel Sanatlar,Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Müzik programına da Özel Yetenek Giriş Sınavı Yönergesi ile getirilen esaslara göre öğrenci yerleştirilmektedir.
Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunları için iş olanakları ve çalışma alanları oldukça geniştir. Mezunlar; elektronik ve elektrik teknolojilerinin üretildiği,transfer edildiği, satıldığı ve pazarlandığı özel sektör ve kamukurumlarında çalışabilmektedirler. (Telekom, TRT, Türk Kablo, TEK,vb)
Elektronik tasarım, bakım ve onarım, kontrol sistemleri tasarım ve üretim, iletişim sistemleri (cep telefonu, uydu haberleşme, kabloişletmeleri) alanlarında ulusal ve uluslararası boyutta iş imkanları
mevcuttur.
Elektrik-Elektronik Mühendisliği programını bitirenlerden Bakanlık ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) iş birliği ile açılan / açılacak olanÖğretmenlik Meslek Bilgisi Tezsiz Yüksek Lisans Programını ya da
pedagojik formasyon eğitimi sertifika programını başarı iletamamlayanlar Elektrik-Elektronik Teknolojisi, Raylı SistemlerTeknolojisi, Uçak Bakım, Uçak Elektroniği, Elektronik ve Elektrikalanında öğretmen olarak da çalışabilirler.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca onaylanan eğitim kurumlarından eğitim alıp, eğitim sonunda “Eğitim Katılma Belgesi” ile Bakanlıkça açılan İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavında 70 ve üzeri puanalanlar İş Güvenliği Uzmanı Belgesi almaya hak kazanarak, İş Güvenliği Uzmanı olarak da çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030032358 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Electrical and Electronics Engineering | |
Awarding Body | Manisa Celal Bayar University | |
Awarding Body Contact | Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965 | |
Awarding Body Url | https://en.mcbu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Electricity and energy | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Department of Electrical and Electronics Engineering is a developing department compared to similar departments in advanced universities. Since the 2013-2014 academic year, the department has been graduating students and is actively working to ensure continuity and enhance quality. In this context, alongside the master’s program established in the 2012-2013 academic year, the department aims to initiate a doctoral program as well. Given its current resources and faculty numbers, the department is making significant efforts to achieve a comparable level with other Electrical and Electronics Engineering departments in universities across the country. | |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info | Each course includes at least one midterm exam and one final exam. In addition to midterm exams, quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor may be conducted. The number of these activities and their contribution to the final grade are specified in the course syllabus by the instructor. The final grade is calculated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. All exams are evaluated on a scale of 100 points. The final grade is then converted to a letter grade using a relative grading system. To be considered successful in a course, a student must achieve at least a letter grade of CC. Students with a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 are also considered successful in courses where they receive a grade of (DC) or (DD). Students who do not have any failed courses but have a CGPA below 2.00 must retake courses in which they received (DC) or (DD) to raise their CGPA above 2.00 in order to graduate. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
| |
Access Requirements | Student admission and registration at MCBÜ are carried out in accordance with the criteria and regulations set by the Council of Higher Education (YÖK) and our University. These regulations and guidelines are announced through the websites of YÖK and our University. The registration of students who are placed centrally by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) is conducted on the dates determined by ÖSYM. | |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, the provisions stated in the relevant article of the Manisa Celal Bayar University Associate and Undergraduate Education and Training Regulation apply. "ARTICLE 36 – (1) (Amended: OG-31/7/2022-31909) Students who successfully complete all courses and requirements of their registered program, who have earned at least 240 ECTS credits at the undergraduate level or at least 120 ECTS credits at the associate degree level, and who have a cumulative GPA of at least 2.00, are entitled to receive a diploma." | |
Progression Paths (Relationship Type) | The career opportunities and employment areas for graduates of the Department of Electrical and Electronics Engineering are quite extensive. Graduates can work in both the private and public sectors where electronic and electrical technologies are produced, transferred, sold, and marketed (such as Telecom, TRT, Türk Kablo, TEK, etc.). They have access to national and international job opportunities in areas such as electronic design, maintenance and repair, control system design and production, and communication systems (including mobile phones, satellite communication, and cable operations). Graduates who complete the Non-Thesis Master's Program in Teaching Profession Knowledge, which is established in cooperation with the Ministry and the Council of Higher Education (YÖK), or those who successfully complete a pedagogical formation education certificate program, can also work as teachers in fields such as Electrical-Electronics Technology, Rail Systems Technology, Aircraft Maintenance, Aircraft Electronics, Electronics, and Electricity. Furthermore, those who receive training from educational institutions approved by the Ministry of Labor and Social Security and obtain a minimum score of 70 in the Occupational Safety Expertise Exam conducted by the Ministry, along with a "Certificate of Participation in Education," are eligible to receive an Occupational Safety Expert Certificate. This certificate allows them to work as Occupational Safety Experts. | |
Legal Basis |
| |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030032358
ISCO:08
ISCO:08
The Department of Electrical and Electronics Engineering is a developing department compared to similar departments in advanced universities. Since the 2013-2014 academic year, the department has been graduating students and is actively working to ensure continuity and enhance quality. In this context, alongside the master’s program established in the 2012-2013 academic year, the department aims to initiate a doctoral program as well. Given its current resources and faculty numbers, the department is making significant efforts to achieve a comparable level with other Electrical and Electronics Engineering departments in universities across the country.
- Despite being a relatively new facility, our campus library offers a sufficient and up-to-date collection of books. The library houses hundreds of books on professional, literary, and historical subjects, along with subscribed periodicals in both Turkish and foreign languages. It also contains undergraduate and postgraduate theses from the Faculties of Engineering and Arts and Sciences at Manisa Celal Bayar University (MCBU). Additionally, the library has subscriptions to various online databases. Our faculty and other faculties on campus share a common dining hall and other facilities. Furthermore, the CEYPARK Shopping Mall located on campus serves the dining and recreational needs of both students and staff.
- The campus is equipped with a range of sports and recreational facilities, including an indoor swimming pool, a gymnasium, a large grass football field, and four multi-purpose courts that can be used for volleyball, basketball, or tennis, depending on requirements. Moreover, there are two entertainment-oriented cafes and two institutional cafeterias available for students and staff. Within Block A of the Faculty of Engineering, the following laboratories are available: Electrical-Electronics Laboratory, Control and Automation Laboratory, Electrical Machines Laboratory, Renewable Energy Systems Laboratory, Robotics Laboratory, Smart Grids Laboratory, Analog Communication Laboratory, Biomedical Laboratory, and the Egehan Akar Electrical-Electronics Application Laboratory.
- Despite being a relatively new facility, our campus library offers a sufficient and up-to-date collection of books. The library houses hundreds of books on professional, literary, and historical subjects, along with subscribed periodicals in both Turkish and foreign languages. It also contains undergraduate and postgraduate theses from the Faculties of Engineering and Arts and Sciences at Manisa Celal Bayar University (MCBU). Additionally, the library has subscriptions to various online databases. Our faculty and other faculties on campus share a common dining hall and other facilities. Furthermore, the CEYPARK Shopping Mall located on campus serves the dining and recreational needs of both students and staff.
- The campus is equipped with a range of sports and recreational facilities, including an indoor swimming pool, a gymnasium, a large grass football field, and four multi-purpose courts that can be used for volleyball, basketball, or tennis, depending on requirements. Moreover, there are two entertainment-oriented cafes and two institutional cafeterias available for students and staff. Within Block A of the Faculty of Engineering, the following laboratories are available: Electrical-Electronics Laboratory, Control and Automation Laboratory, Electrical Machines Laboratory, Renewable Energy Systems Laboratory, Robotics Laboratory, Smart Grids Laboratory, Analog Communication Laboratory, Biomedical Laboratory, and the Egehan Akar Electrical-Electronics Application Laboratory.
Possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
Each course includes at least one midterm exam and one final exam. In addition to midterm exams, quizzes, projects, and other activities deemed appropriate by the instructor may be conducted. The number of these activities and their contribution to the final grade are specified in the course syllabus by the instructor. The final grade is calculated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. All exams are evaluated on a scale of 100 points. The final grade is then converted to a letter grade using a relative grading system.
To be considered successful in a course, a student must achieve at least a letter grade of CC. Students with a Cumulative Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 are also considered successful in courses where they receive a grade of (DC) or (DD). Students who do not have any failed courses but have a CGPA below 2.00 must retake courses in which they received (DC) or (DD) to raise their CGPA above 2.00 in order to graduate.
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions are published annually within the framework of the criteria determined by YÖK. Quantitative and qualitative evaluation reports prepared based on these reports are also shared with the public by YÖK.
- YÖK publishes the "Report on Foundation Higher Education Institutions" every year, containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Development and Approval of Education Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program aims to provide to students are determined by the senates of higher education institutions, in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans' Council. - Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program aims to provide to students are conducted in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles set by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successful completion of the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.
- Self-Evaluation and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" on the external evaluation of higher education institutions with the public. Moreover, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been ensured. Regular review activities regarding the qualifications determined by YÖKAK regulations are conducted.
- Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK).
Student admission and registration at MCBÜ are carried out in accordance with the criteria and regulations set by the Council of Higher Education (YÖK) and our University. These regulations and guidelines are announced through the websites of YÖK and our University. The registration of students who are placed centrally by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) is conducted on the dates determined by ÖSYM.
The procedures for the admission of international students are carried out according to the MCBÜ Directive on Admission, Application, and Registration of International Students. Students who wish to transfer to the same or a different department/program after being placed in a program based on university entrance exam results must meet the conditions specified in the MCBÜ Transfer Guide.
For admission to the programs of the Faculty of Sports Sciences through special talent exams, placement is made according to the principles set out in the relevant Special Talent Exam Guide. Similarly, for the Music program of the Faculty of Fine Arts, Design and Architecture, placement is based on the principles established in the Special Talent Entrance Exam Directive
The career opportunities and employment areas for graduates of the Department of Electrical and Electronics Engineering are quite extensive. Graduates can work in both the private and public sectors where electronic and electrical technologies are produced, transferred, sold, and marketed (such as Telecom, TRT, Türk Kablo, TEK, etc.).
They have access to national and international job opportunities in areas such as electronic design, maintenance and repair, control system design and production, and communication systems (including mobile phones, satellite communication, and cable operations).
Graduates who complete the Non-Thesis Master's Program in Teaching Profession Knowledge, which is established in cooperation with the Ministry and the Council of Higher Education (YÖK), or those who successfully complete a pedagogical formation education certificate program, can also work as teachers in fields such as Electrical-Electronics Technology, Rail Systems Technology, Aircraft Maintenance, Aircraft Electronics, Electronics, and Electricity.
Furthermore, those who receive training from educational institutions approved by the Ministry of Labor and Social Security and obtain a minimum score of 70 in the Occupational Safety Expertise Exam conducted by the Ministry, along with a "Certificate of Participation in Education," are eligible to receive an Occupational Safety Expert Certificate. This certificate allows them to work as Occupational Safety Experts.
-
- Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Bachelor's Degree Education - Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Council
- Higher Education Law No. 2547
The qualification is valid indefinitely.
