Yeterlilik Kodu

TR0030020341

Yeterlilik Adı
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumBartın Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAğdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın
Sorumlu Kurum URLhttp://www.bartin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bartın Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünün üniversitemizin misyonu ve vizyonu ile uyumlu olarak eğitim amacı;

  1. Bölgesel kalkınmaya katkı sağlayan firma ve kuruluşlarda çalışabilecek yetkinliğe sahip mühendisler yetiştirmek,
  2. Küçük ve orta ölçekli firmaların ihtiyaç duyduğu çok yönlü ve rekabetçi mühendisler yetiştirmek,
  3. Ülkemizin alanında ileri gelen özel sektör kuruluşlarında Elektrik-Elektronik Mühendisliği bilgi ve donanımı gerektiren pozisyonlarda görev üstlenebilen mühendisler yetiştirmek.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Öğrenciler, son dönemlerinde ise 7+1 programı kapsamında kamu veya özel kurum ve kuruluşların iş yerlerinde iş yeri eğitimi alırlar.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve uygun analiz/modelleme yöntemlerini seçerek çözer.
  • Modern tasarım yöntemlerini uygulayarak karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma beceresine sahiptir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
  • Bireysel, disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurallarıyla açık ve anlaşılır talimat alma ve verme, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapma, tasarım ve üretim raporları hazırlama becerisi ile birlikte en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartları bilir ve mesleki sorumluluk bilinci ile etik ilkelerine uygun davranır.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye ve yenilikçilik/girişimcilik hakkında farkındalığa sahiptir.
  • Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının hukuksal sonuçları, sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öğrenme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alana Özgü Yetkinlik
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar; ara sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı, muafiyet sınavı ve tek ders sınavlardır. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı olarak yapılabilir.
  • Öğrencilere aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için harf notu verilir ve bu notlar ders başarı notu olarak adlandırılır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ya da (DD) harf notlarından birini alana öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • Derse devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye DZ notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır. Öğrenci DZ notu aldığı dersi tekrar eder. Dönem sonu ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye GR notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır.
  • Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
  • Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir.
  • Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

     AA                  4,00                    Pekiyi

     BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

     BB                  3,00                    İyi

     CB                  2,50                    Orta-İyi

     CC                  2,00                    Orta

     DC                  1,50                    Zayıf- Orta

     DD                  1,00                    Zayıf

     FF                   0,00                    Başarısız
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümümüz MÜDEK Akreditasyonu Almaya Hak Kazanmıştır:

Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 01.05.2024 - 30.09.2026

Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrenciler, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına erişmeli ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmalıdırlar. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 240’dır. Ayrıca, öğrencilerin zorunlu iş yeri eğitimini tamamlamaları da mecburidir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektrik-Elektronik Mühendisleri gerek özel sektörde gerekse de kamuda çok geniş bir iş imkanına sahiptirler. Ayrıca, teknolojinin çok hızlı bir şekilde gelişmesiyle birlikte, Elektrik-Elektronik Mühendislerinin iş sahasını da genişletmektedir. Günümüzde Elektrik-Elektronik Mühendislerinin çalışma imkanına sahip oldukları başlıca alanları aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür:

  • Her türlü elektriksel süreçleri içeren endüstri kolu,
  • Proje taahhüt firmaları,
  • Enerji dağıtım firmaları,
  • Beyaz eşya endüstrisi,
  • Otomotiv sanayisi,
  • Yazılım firmaları,
  • Finans kuruluşlarının bilgi işlem ve yazılım geliştirme departmanları,
  • Haberleşme firmaları,
  • Robotik firmaları,
  • Uzay, havacılık ve savunma sanayi,
  • Üniversiteler,
  • Bireysel veya ortaklı teşebbüs.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030020341


Yeterlilik Adı
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Bartın Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ağdacı, Ağdacı Köyü Yolu, 74110 Bartın Merkez/Bartın

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bartın Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümünün üniversitemizin misyonu ve vizyonu ile uyumlu olarak eğitim amacı;

  1. Bölgesel kalkınmaya katkı sağlayan firma ve kuruluşlarda çalışabilecek yetkinliğe sahip mühendisler yetiştirmek,
  2. Küçük ve orta ölçekli firmaların ihtiyaç duyduğu çok yönlü ve rekabetçi mühendisler yetiştirmek,
  3. Ülkemizin alanında ileri gelen özel sektör kuruluşlarında Elektrik-Elektronik Mühendisliği bilgi ve donanımı gerektiren pozisyonlarda görev üstlenebilen mühendisler yetiştirmek.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. Öğrenciler, son dönemlerinde ise 7+1 programı kapsamında kamu veya özel kurum ve kuruluşların iş yerlerinde iş yeri eğitimi alırlar.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve uygun analiz/modelleme yöntemlerini seçerek çözer.
  • Modern tasarım yöntemlerini uygulayarak karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma beceresine sahiptir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir.
  • Bireysel, disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurallarıyla açık ve anlaşılır talimat alma ve verme, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, etkin sunum yapma, tasarım ve üretim raporları hazırlama becerisi ile birlikte en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
  • Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartları bilir ve mesleki sorumluluk bilinci ile etik ilkelerine uygun davranır.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye ve yenilikçilik/girişimcilik hakkında farkındalığa sahiptir.
  • Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının hukuksal sonuçları, sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
  • Öğrenme Yetkinliği
  • İletişim ve Sosyal Yetkinlik
  • Alana Özgü Yetkinlik

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Sınavlar; ara sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı, muafiyet sınavı ve tek ders sınavlardır. Sınavlar yazılı ve/veya sözlü/uygulamalı olarak yapılabilir.
  • Öğrencilere aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için harf notu verilir ve bu notlar ders başarı notu olarak adlandırılır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ya da (DD) harf notlarından birini alana öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • Derse devam zorunluluğunu yerine getirmeyen öğrenciye DZ notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır. Öğrenci DZ notu aldığı dersi tekrar eder. Dönem sonu ve bütünleme sınavına girmeyen öğrenciye GR notu verilir. Bu not, not ortalaması hesabında FF sayılır.
  • Ders başarı notu, ara sınav notu ve/veya eğitim öğretim etkinliklerinin birlikte değerlendirilmesiyle elde edilen notun %40’ı ile final/bütünleme sınavı notunun %60’ı alınarak hesaplanır.
  • Dersteki başarı, Üniversitenin bağıl değerlendirme sistemi uygulama esaslarına göre belirlenir.
  • Puan          Katsayısı         Başarı Derecesi            

     AA                  4,00                    Pekiyi

     BA                  3,50                    İyi-Pekiyi

     BB                  3,00                    İyi

     CB                  2,50                    Orta-İyi

     CC                  2,00                    Orta

     DC                  1,50                    Zayıf- Orta

     DD                  1,00                    Zayıf

     FF                   0,00                    Başarısız

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümümüz MÜDEK Akreditasyonu Almaya Hak Kazanmıştır:

Akreditasyon Başlangıç ve Bitiş Tarihi: 01.05.2024 - 30.09.2026


Giriş Şartı

Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğunda mevcuttur.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrenciler, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına erişmeli ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmalıdırlar. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS 240’dır. Ayrıca, öğrencilerin zorunlu iş yeri eğitimini tamamlamaları da mecburidir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Elektrik-Elektronik Mühendisleri gerek özel sektörde gerekse de kamuda çok geniş bir iş imkanına sahiptirler. Ayrıca, teknolojinin çok hızlı bir şekilde gelişmesiyle birlikte, Elektrik-Elektronik Mühendislerinin iş sahasını da genişletmektedir. Günümüzde Elektrik-Elektronik Mühendislerinin çalışma imkanına sahip oldukları başlıca alanları aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür:

  • Her türlü elektriksel süreçleri içeren endüstri kolu,
  • Proje taahhüt firmaları,
  • Enerji dağıtım firmaları,
  • Beyaz eşya endüstrisi,
  • Otomotiv sanayisi,
  • Yazılım firmaları,
  • Finans kuruluşlarının bilgi işlem ve yazılım geliştirme departmanları,
  • Haberleşme firmaları,
  • Robotik firmaları,
  • Uzay, havacılık ve savunma sanayi,
  • Üniversiteler,
  • Bireysel veya ortaklı teşebbüs.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030020341

Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering License
Awarding BodyBARTIN UNIVERSITY
Awarding Body ContactBartın Üniversitesi
Awarding Body Urlhttp://www.bartin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The educational purpose of the Department of Electrical and Electronics Engineering of Bartın University, in line with the mission and vision of our university;

1) To train engineers who have the competence to work in companies and organizations that contribute to regional development,

2) To train versatile and competitive engineers needed by small and medium-sized companies,

3) To train engineers who can take on positions that require Electrical and Electronics Engineering knowledge and equipment in leading private sector organizations in our country.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions, and workplaces. In their final term, students receive workplace training in workplaces of public or private institutions and organizations within the scope of the 7+1 program.

Description
  • Possesses sufficient knowledge about mathematics, sciences, and topics related to Electrical-Electronics Engineering and uses theoretical and practical knowledge on complex engineering problems.
  •  Recognizes, defines, and formulates complex engineering problems, and solves those problems by selecting appropriate analysis/modeling methods.
  • Designs a complex system, process, device, and product under realistic constraints and conditions in a way that satisfies specific requirements using modern design techniques.
  • Possesses the ability to select, utilize, and development of modern techniques and tools to analyze and solve complex problems in engineering applications and use information technologies effectively.
  • Possesses the ability the experiment designing, experiments conducting, acquisition of data, analyze, and interpretation of results for the examination of complex engineering problems and research topics related to Electrical-Electronics Engineering.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Competence to Work Independently and Take Responsibility
  • Learning Competence
  • Communication and Social Competence
  • Field Specific Competence
Further Info

Exams are; midterm exams, make-up exams, final exams, exemption exams, and single-course exams. Exams can be written and/or oral/practical.

Assessment of Success:

(1) In measuring success, the weight of the grade during the semester is 40% and the weight of the final exam is 60%.

(2) The student’s performance in a course is assessed according to the rules specified in the relative assessment system of Bartin University.

(3) Achievement Grade is designated as follows:

Achievement Grade Coefficient Achievement Degree

AA 4,00 Excellent

BA 3,50 Very good

BB 3,00 Good

CB 2,50 Upper Average

CC 2,00 Average

DC 1,50 Satisfactory

DD 1,00 Provisionally Successful

FF 0,00 Fail

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments

and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.

The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Electrical and Electronics Engineering Department has been granted MÜDEK Accreditation:

Accreditation Start and End Date: 01.05.2024 - 30.09.2026

Access Requirements

Those who want to enroll in Bartin University undergraduate degree programs must get the sufficient score required by Bartin University from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in the “Directive on Application and Registration of Foreign Students” are applied to students from abroad who want to enroll in this program. More detailed information about university admission is available in the Institutional Catalogue.

Conditions for SuccessThe undergraduate students in this program must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of DD, must have completed at least 240 ECTS credits and have scored a minimum CGPA of 2.00/4.00. At the same time, the students must complete their compulsory field training within the designated period of time and within the scope of necessary qualifications.
Progression Paths (Relationship Type)

Electrical-Electronics engineers have a wide range of jobs both in private and public sectors. In addition, the field of Electrical-Electronics Engineering is also expanding with the rapid development of technology. Nowadays, it is possible to sort the main areas where Electrical-Electronics Engineers have the opportunity to work as follows:

- All industry branches including electrical processes,

- Project contracting companies,

- Electrical distribution companies,

- Home appliances industry,

- Automotive industry,

- Software companies,

- IT and software developing departments of financial institutions,

- Communication companies,

- Robotic firms,

- Space, aviation, and defense industry,

- Universities,

- Individual enterprises.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

        1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

        1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

       2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030020341


Qualification Title
Electrical and Electronics Engineering License

Awarding Body
BARTIN UNIVERSITY

Awarding Body Contact
Bartın Üniversitesi

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The educational purpose of the Department of Electrical and Electronics Engineering of Bartın University, in line with the mission and vision of our university;

1) To train engineers who have the competence to work in companies and organizations that contribute to regional development,

2) To train versatile and competitive engineers needed by small and medium-sized companies,

3) To train engineers who can take on positions that require Electrical and Electronics Engineering knowledge and equipment in leading private sector organizations in our country.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions, and workplaces. In their final term, students receive workplace training in workplaces of public or private institutions and organizations within the scope of the 7+1 program.


Description
  • Possesses sufficient knowledge about mathematics, sciences, and topics related to Electrical-Electronics Engineering and uses theoretical and practical knowledge on complex engineering problems.
  •  Recognizes, defines, and formulates complex engineering problems, and solves those problems by selecting appropriate analysis/modeling methods.
  • Designs a complex system, process, device, and product under realistic constraints and conditions in a way that satisfies specific requirements using modern design techniques.
  • Possesses the ability to select, utilize, and development of modern techniques and tools to analyze and solve complex problems in engineering applications and use information technologies effectively.
  • Possesses the ability the experiment designing, experiments conducting, acquisition of data, analyze, and interpretation of results for the examination of complex engineering problems and research topics related to Electrical-Electronics Engineering.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Competence to Work Independently and Take Responsibility
  • Learning Competence
  • Communication and Social Competence
  • Field Specific Competence

Further Info

Exams are; midterm exams, make-up exams, final exams, exemption exams, and single-course exams. Exams can be written and/or oral/practical.

Assessment of Success:

(1) In measuring success, the weight of the grade during the semester is 40% and the weight of the final exam is 60%.

(2) The student’s performance in a course is assessed according to the rules specified in the relative assessment system of Bartin University.

(3) Achievement Grade is designated as follows:

Achievement Grade Coefficient Achievement Degree

AA 4,00 Excellent

BA 3,50 Very good

BB 3,00 Good

CB 2,50 Upper Average

CC 2,00 Average

DC 1,50 Satisfactory

DD 1,00 Provisionally Successful

FF 0,00 Fail


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments

and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.

The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Electrical and Electronics Engineering Department has been granted MÜDEK Accreditation:

Accreditation Start and End Date: 01.05.2024 - 30.09.2026


Access Requirements

Those who want to enroll in Bartin University undergraduate degree programs must get the sufficient score required by Bartin University from the exam administered by the Student Selection and Placement Center (OSYM) and should not have an existing enrollment in another higher education program. The rules and regulations in the “Directive on Application and Registration of Foreign Students” are applied to students from abroad who want to enroll in this program. More detailed information about university admission is available in the Institutional Catalogue.


Conditions for Success
The undergraduate students in this program must be successful in all of the courses with a minimum achievement grade of DD, must have completed at least 240 ECTS credits and have scored a minimum CGPA of 2.00/4.00. At the same time, the students must complete their compulsory field training within the designated period of time and within the scope of necessary qualifications.

Progression Paths (Relationship Type)

Electrical-Electronics engineers have a wide range of jobs both in private and public sectors. In addition, the field of Electrical-Electronics Engineering is also expanding with the rapid development of technology. Nowadays, it is possible to sort the main areas where Electrical-Electronics Engineers have the opportunity to work as follows:

- All industry branches including electrical processes,

- Project contracting companies,

- Electrical distribution companies,

- Home appliances industry,

- Automotive industry,

- Software companies,

- IT and software developing departments of financial institutions,

- Communication companies,

- Robotic firms,

- Space, aviation, and defense industry,

- Universities,

- Individual enterprises.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

        1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

        1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

       2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address