Yeterlilik Kodu | TR0030026543 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Elektronik Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Gebze Teknik Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet, 2254. Sk. No:2, 41400 Gebze/Kocaeli | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://www.gtu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Elektronik ve otomasyon | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için ara sınav ve ödevlere ek olarak yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Öğrencinin başarı notu, öğretim üyesi veya öğretim görevlisi tarafından ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve derse katılımına göre verilir. Bütün not ortalamaları iki harfli puanlama (AA, BA, BB, vb.) ile ifade edilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Bu durumda başarı notu, yarıyıl boyunca yapılan çalışmalara göre belirlenir. Uygulama ve/veya laboratuar çalışmaları ayrıca değerlendirilebilir. Bu durumda her ders, uygulama ve/veya laboratuar çalışması, birbirinden bağımsız olarak yukarıdaki yönetmeliklere uygun olmalıdır. NOT TABLOSU VE NOT DAĞITIM REHBERİ Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (DC), (DD), (FF), (VF) notları başarısızlığı ifade eder. Her bir ders için öğrenciye aşağıdaki notlardan biri verilir:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023/30.09.2026 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi yerleştirme yapılır. YABANCI UYRUKLU DERECE ÖĞRENCİLERİ İÇİN Başvurulara ilişkin açıklamalar ve başvuru tarihleri GTÜ'nün web sayfasında duyurulur. Başvurular belirlenen tarihler arasında GTÜ Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı'na posta yoluyla ya da kişisel olarak yapılır. Aday en fazla 3 bölüm için tercih yapabilir, başvuruda bir tercih formu doldurulur. Yerleştirmede ulusal ve uluslararası sınavları ve bu sınavlarda alınan asgari puanlar esas alınır. Lise bitirme sınavı statüsünde olan sınavların (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi vb.) sonuçlarının geçerliliği süresizdir. Ancak üniversite giriş sınavı statüsünde olan sınavların (SAT, TCS vb.) geçerlilik süreleri iki yıl ile sınırlıdır. Başvurular, GTÜ Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Komisyonu tarafından değerlendirilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Dereceye yönelik koşullarla aynıdır. Programın resmi süresi normal şartlarda 16 haftalık 2 yarıyıldan oluşan 4 yıldır (Bir yıllık İngilizce Hazırlık Sınıfı hariç). Ders programları ve derslerin yarıyıllara dağılımı, ilgili bölüm tarafından belirlenir ve Fakülte Yönetim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından onaylanır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. Çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026543
ISCO 08
ISCO 08
- Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, Bölüm bünyesindeki laboratuvarlarda deneyler ve iş yerlerinde staj ile uygulamalı eğitimler yapılır.
- Elektronik mühendisliği alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri seviyede teorik ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
- Elektronik mühendisliği alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri seviyede yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
- Elektronik mühendisliği alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve bilime dayalı çözüm önerileri geliştirir.
- Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede takım üyesi olarak sorumluluk alır, takım üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
- Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
- Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri seviyesinde kullanır.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik ilke ve değerlere uygun davranır.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve faaliyetler düzenler ve uygular.
- Ülkesinin sahip olduğu ve içinde yaşadığı toplumun itibar ettiği değerleri benimseyerek sosyal ilişkilerini düzenler.
- Ülkesinin stratejik önceliklerini göz önünde tutarak sosyal ve ekonomik sorunlara çözüm getirecek ileri seviyede bilgi, beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- İngilizce dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
Öğrenciler her ders için ara sınav ve ödevlere ek olarak yarıyıl sonu sınavına girmek zorundadır. Öğrencinin başarı notu, öğretim üyesi veya öğretim görevlisi tarafından ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yarıyıl içinde yapılan çalışmalar ve derse katılımına göre verilir. Bütün not ortalamaları iki harfli puanlama (AA, BA, BB, vb.) ile ifade edilir.
Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirilir. Bu durumda başarı notu, yarıyıl boyunca yapılan çalışmalara göre belirlenir.
Uygulama ve/veya laboratuar çalışmaları ayrıca değerlendirilebilir. Bu durumda her ders, uygulama ve/veya laboratuar çalışması, birbirinden bağımsız olarak yukarıdaki yönetmeliklere uygun olmalıdır.
NOT TABLOSU VE NOT DAĞITIM REHBERİ
Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. (DC), (DD), (FF), (VF) notları başarısızlığı ifade eder. Her bir ders için öğrenciye aşağıdaki notlardan biri verilir:
GTÜ Puanı | GTÜ Katsayı | GTÜ Başarı Notu | AKTS |
91-100 | 4.0 | AA | A |
85-90 | 3.5 | BA | B |
80-84 | 3.0 | BB | C |
70-79 | 2.5 | CB | D |
65-69 | 2.0 | CC | E |
55-64 | 1.5 | DC | FX |
40-54 | 1.0 | DD | -- |
39 ve aşağısı | 0.0 | FF | F |
Vizesiz başarısız | 0.0 | VF | NA (Devamsız Başarısız) |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.07.2023/30.09.2026
TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN
- Lise diploması
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen üniversite sınavından yeterli puan almak
- Başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olmamak
Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından merkezi yerleştirme yapılır.
YABANCI UYRUKLU DERECE ÖĞRENCİLERİ İÇİN
Başvurulara ilişkin açıklamalar ve başvuru tarihleri GTÜ'nün web sayfasında duyurulur. Başvurular belirlenen tarihler arasında GTÜ Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı'na posta yoluyla ya da kişisel olarak yapılır. Aday en fazla 3 bölüm için tercih yapabilir, başvuruda bir tercih formu doldurulur.
Yerleştirmede ulusal ve uluslararası sınavları ve bu sınavlarda alınan asgari puanlar esas alınır. Lise bitirme sınavı statüsünde olan sınavların (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi vb.) sonuçlarının geçerliliği süresizdir. Ancak üniversite giriş sınavı statüsünde olan sınavların (SAT, TCS vb.) geçerlilik süreleri iki yıl ile sınırlıdır.
Başvurular, GTÜ Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Komisyonu tarafından değerlendirilir.
Yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
Çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030026543 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Electronics Engineering (30% English) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Gebze Teknik University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Gebze Technical University Cumhuriyet N. 2254. STR. 2, 41400 Gebze/KOCAELİ TURKEY | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.gtu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Electronics and automation | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | In addition to midterm examinations and other assignments, students are required to take a final examination. The student is given a grade by the course instructor, based on the midterm examinations, final examinations, the semester‘ s work and attendance. All grade averages are converted into two lettered scale- AA, BA, BB, etc. Courses which do not require midterm and / or final examinations are determined by the department concerned, and the Registrar's Office is informed accordingly. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester. The practical and / or laboratory components may be evaluated separately. In this case, the course and practical and / or laboratory sessions taken separately must fulfill the above regulations. A student who receives a grade of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in any course will be considered successful. Grades of (DC), (DD), (FF), (VF) will indicate failure. For each course taken, the student is given one of the following grades by the lecturer:
Grade Point Average (G.P.A.): The students have both a Grade Point Average (G.P.A.) and a Cumulative Grade Point Average (C.G.P.A.) that are announced at the end of each semester by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade points by the credit hours. In order to obtain the G.P.A. for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours. Cumulative Grade Point Averages (C.G.P.A.): The sum of total credit points earned in all the courses that the student has taken is divided by the sum of all credit hours to calculate C.G.P.A. Conditional Grade Point Average: Students with a cumulative grade point average of at least “CC/2.00” are considered successful even if they have received a grade of “DC” or “DD” provided that their conditional grade point average is “CC/2.00” for that semester. Grades received in cultural courses, such as Foreign Languages, Turkish, Principles of Atatürk and The History of Turkish Revolution, Physical Education, Music or Art will not be taken into consideration in figuring out the conditional grade point average and the students cannot pass these cultural courses by conditional grade point average. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | FOR TURKISH STUDENTS
The university placement is carried out only by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) through a nation-wide examination. FOR INTERNATIONAL DEGREE-SEEKERS The explanation about applications and application deadlines are announced on the website of GTU. Applications can be made by post or by personally to the Student Affairs Office at an indicated date. Applicant can opt for maximum 3 departments and fill a preference form while making the application. Placement is based on national and international exams and minimum scores from these exams. Exams of having the status of high school graduation exam (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi, etc.) are permanently valid. However, university entrance exams (SAT, TCS, etc) have limited validity of two years. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Achieving a minimum of 240 ECTS course credits. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | They can continue their studies in master's degree programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions. Has the right to participate in double major programs. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026543
ISCO 08
ISCO 08
- It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training in a specific field of learning or profession.
- It is a higher education program that covers an eight-semester program based on secondary education qualifications and provides training in a specific field of learning or profession.
- He has advanced theoretical and practical knowledge to question the theories and principles of the field of electronic engineering with a critical approach.
- Possesses advanced innovative expert skills in solving complex, unforeseen problems in the field of electronic engineering.
- Analyzes data on problems in the field of electronic engineering and develops science-based solutions.
- Manages complex professional and technical studies related to the field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice, and determines the professional development needs of team members.
- He evaluates the knowledge and skills he has in his field with a critical approach, determines his learning needs and has a lifelong learning approach to meet them.
- Communicates effectively in written and oral form in his/her native language and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
- Uses field-specific information technologies at least at the advanced level of the European Computer Usage License.
- Acts in accordance with scientific, social and ethical principles and values during the collection and analysis of data related to the field and the announcement of the results.
- Organizes and implements projects and activities in cooperation with other professional groups for the social environment in which he lives, with awareness of social responsibility.
- Regulates social relations by adopting the values that his country has and the society he lives in respects.
- Has advanced knowledge, skills, attitudes and behaviors that will bring solutions to social and economic problems, taking into account the strategic priorities of his country.
- English language proficiency.
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering.
- Digital competence.
- Personal, social and learning to learn competence.
- Entrepreneurial competence.
In addition to midterm examinations and other assignments, students are required to take a final examination. The student is given a grade by the course instructor, based on the midterm examinations, final examinations, the semester‘ s work and attendance. All grade averages are converted into two lettered scale- AA, BA, BB, etc.
Courses which do not require midterm and / or final examinations are determined by the department concerned, and the Registrar's Office is informed accordingly. Under these circumstances, the semester grade is given by evaluating the work done throughout the semester.
The practical and / or laboratory components may be evaluated separately. In this case, the course and practical and / or laboratory sessions taken separately must fulfill the above regulations.
A student who receives a grade of (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in any course will be considered successful. Grades of (DC), (DD), (FF), (VF) will indicate failure. For each course taken, the student is given one of the following grades by the lecturer:
GTU PERCENTAGE | GTU GRADE POINTS | GTU COURSE GRADE | ECTS |
91-100 | 4.0 | AA | A |
85-90 | 3.5 | BA | B |
80-84 | 3.0 | BB | C |
70-79 | 2.5 | CB | D |
65-69 | 2.0 | CC | E |
55-64 | 1.5 | DC | FX |
40-54 | 1.0 | DD | -- |
39 and below | 0.0 | FF | F |
Failed without midterm exam | 0.0 | VF | NA (No Attendance) |
Grade Point Average (G.P.A.): The students have both a Grade Point Average (G.P.A.) and a Cumulative Grade Point Average (C.G.P.A.) that are announced at the end of each semester by the Registrar's Office. The total credit points for a course are obtained by multiplying the grade points by the credit hours. In order to obtain the G.P.A. for any given semester, the total credit points earned in that semester are divided by the total credit hours.
Cumulative Grade Point Averages (C.G.P.A.): The sum of total credit points earned in all the courses that the student has taken is divided by the sum of all credit hours to calculate C.G.P.A.
Conditional Grade Point Average: Students with a cumulative grade point average of at least “CC/2.00” are considered successful even if they have received a grade of “DC” or “DD” provided that their conditional grade point average is “CC/2.00” for that semester. Grades received in cultural courses, such as Foreign Languages, Turkish, Principles of Atatürk and The History of Turkish Revolution, Physical Education, Music or Art will not be taken into consideration in figuring out the conditional grade point average and the students cannot pass these cultural courses by conditional grade point average.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
FOR TURKISH STUDENTS
- High school diploma
- Placement through a nation-wide examination organized by Student Selection and Placement Center (ÖSYM)
- No registration at another university
The university placement is carried out only by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) through a nation-wide examination.
FOR INTERNATIONAL DEGREE-SEEKERS
The explanation about applications and application deadlines are announced on the website of GTU. Applications can be made by post or by personally to the Student Affairs Office at an indicated date. Applicant can opt for maximum 3 departments and fill a preference form while making the application.
Placement is based on national and international exams and minimum scores from these exams. Exams of having the status of high school graduation exam (Abitur, International Baccalaureate, GCE, Tawjihi, etc.) are permanently valid. However, university entrance exams (SAT, TCS, etc) have limited validity of two years.
They can continue their studies in master's degree programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions.
Has the right to participate in double major programs. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, receive two separate undergraduate diplomas.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
