Yeterlilik Kodu

TR0030020920

Yeterlilik Adı
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumSabancı Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiSabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.sabanciuniv.edu
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Temel programlar ve yeterlilikler
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Endüstri Mühendisliği (IE), teknolojik açıdan karmaşık sistemlerin planlanması, tasarımı ve uygulanması ile ilgilenir. IE programı, modern üretim sistemlerinin planlanması, tasarımı ve uygulanması ile ilgilenen bu çok işlevli ekiplere etkin bir şekilde katılabilecek ve aktif bir üyesi olabilecek profesyonelleri eğitmek ve yetiştirmek için tasarlanmıştır.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program İngilizce olarak verilmektedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dünyayı, ülkeyi, toplumu ve kendilerini anlamak; etik sorunlara, toplumsal haklara ve gerek kendisine gerek başkalarına karşı sorumluluklara dair bilinçlenir.
  • Doğa ve toplum bilimlerinden matematiğe ve sanata kadar farklı disiplinleri anlayarak düşünce ve uygulamada disiplinler arası yaklaşımlar geliştirir.
  • Eleştirel düşünmek, bilim ve teknolojideki yenilik ve gelişmeleri takip etmek, kişisel ve kurumsal girişimcilik sergilemek ve çeşitli konularda hayat boyu öğrenim çabasında olmak; kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı, grafik ve teknolojik imkanlarla etkin iletişim kurar.
  • Bireysel sorumluluk ve takım sorumluluğu almak; birey olarak ya da takımın üyesi veya lideri olarak verimli ve saygılı bir şekilde çalışmak; çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahip olur.
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine; ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olmak; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olmak; etik ilkelerine uygun davranma ve mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olur.
  • Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık üretim ve servis sistemlerinde oluşacak problemleri endüstri mühendisliğinin modelleme ve eniyileme, rassal modeller ve istatistik gibi temel araçlarını kullanarak formüle ve analiz eder.
  • İçinde insan kaynağı, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji bileşenlerini içeren tümleşik üretim ve servis sistemlerinde karşılaşılan problemler için uygun analitik çözüm stratejileri tasarlamak ve geliştirir.
  • Karar destek amacıyla oluşturulan çözüm stratejilerini etkin hesaplamalı ve deneysel araçlar kullanarak bilgisayar ortamında uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilerin derslerdeki başarı durumları, dönem içi çalışmalarının, ara sınavlarının ve dönem sonu sınavlarının sonuçlarına göre, ilgili öğretim üyeleri tarafından belirlenir. Dersin değerlendirme esasları, dönem çalışması, ara sınav ile dönem sonu sınavlarının ağırlığı, dönem başında öğrenciye bildirilir. Dersler bu Yönetmelik hükümlerine göre değerlendirilir. Not ortalamasına dâhil edilen dersler için en az geçer not “D”, not ortalamasına dahil edilmeyen dersler için ise “S”’dir. Akademik takvimde belirtilen sürede öğretim üyesi tarafından not takdir edilmeyen ve not ortalamasına dâhil edilen dersler “F”, not ortalamasına dahil edilemeyen dersler “U” notu olarak işlem görür. Notlarda yapılacak düzeltme, 25 inci madde çerçevesinde gerçekleştirilir. Harf notları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir: Harf Notu Katsayı A 4.0 A- 3.7 B+ 3.3 B 3.0 B- 2.7 C+ 2.3 C 2.0 C- 1.7 D+ 1.3 D 1.0 F 0

(2) Diğer notların kullanım alanları aşağıda açıklanmıştır;

a) “I” notu (eksik); dersin devam yükümlülüklerini yerine getirdiği halde, mazereti nedeniyle, ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan veya dönem sonu sınavına giremeyen öğrencilerin; dönem sonu sınavı tarihinden itibaren üç iş günü içerisinde, mazeretlerini belirten belgeleri, talep dilekçesi ile birlikte dersin öğretim üyesine iletmeleri ve taleplerinin öğretim üyesi tarafından uygun görülmesi halinde verilen nottur. Öğrencinin mazeretini belirten belgeler ve talep dilekçesi, ilgili fakülte tarafından, en geç akademik takvimde not girişleri için son gün olarak belirtilen tarihe kadar, Öğrenci Kaynakları Birimine iletilir. Belirtilen tarihe kadar ilgili belgelerin, Öğrenci Kaynakları Birimine iletilmemesi halinde; dersin notu, not ortalamasına dâhil edilen dersler için “F”, not ortalamasına dâhil edilmeyen dersler için “U” olur. Öğrencinin, “I” notu aldığı dersten, öğretim üyesi tarafından belirlenen sürede gerekli çalışmaları tamamlaması veya belirtilen tarihte dönem sonu sınavına girerek bir not alması gerekir. İlgili fakülte, “I” notlarının harf notuna dönüşümleri için en geç bir sonraki dönemin ders kayıtlarından üç gün öncesine kadar olmak üzere belirlediği “I” notu dönüşüm tarihlerini, karar ile Öğrenci Kaynakları Birimine iletir. Kararda belirtilen tarihe kadar, tüm sınav hakları kullanılarak bir harf notuna dönüştürülmeyen “I” notu; not ortalamasına dâhil edilen dersler için “F”, not ortalamasına dahil edilmeyen dersler için “U” notuna dönüşür.

b) “P” notu (devam eden); Not ortalamasına dâhil edilmeyen derslerdeki çalışmalarını sürdüren öğrencilere verilir.

c) “S” notu (yeterli); Not ortalamasına dâhil edilmeyen derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. ç) “U” notu (yetersiz); Not ortalamasına dâhil edilmeyen derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.

d) “T” notu (transfer); SÜ'de kayıtlı iken diğer yükseköğretim kurumlarından özel öğrenci statüsünde alınmış olan ve eşdeğerliliği fakülte yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler için verilir. Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı bulunmadığı sürede özel öğrenci statüsünde ders alan öğrencilerin, bu derslerinin eşdeğerliliği kabul edilmez.

e) “W” notu (çekilmiş); öğrencinin sonbahar ve ilkbahar dönemleri için akademik takvimde ilan edilen süreler içerisinde ve derslerin başlamasından itibaren en geç onuncu haftanın son iş gününe kadar, öğretim elemanının ve danışmanlarının görüşü ile çekilmesine izin verilen dersler için kullanılır. Bir öğrenciye bir dönemde en çok iki dersten ve öğrenimi süresince en çok altı dersten çekilme izni verilir. Sabancı Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Sayfa 7 / 13 Öğrenciler, “W” notu alınmış olan dersler dahil, tekrarlamakta oldukları veya yaz döneminde kayıtlı oldukları derslerden çekilemez.

f) “NA” notu (devamsız); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. “NA” notu ortalama hesaplarında not ortalamasına dahil edilen dersler için “F”, not ortalamasına dahil edilmeyen dersler için “U” notu gibi işlem görür.

g) “P”, “S”, “U”, “T” ve “W” notları, not ortalaması hesaplarına katılmaz.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2017 - 30.09.2024

Giriş Şartı
  • Lisans diploma programlarına alınacak öğrenci sayıları Mütevelli Heyeti tarafından belirlenir. Vakıf yükseköğretim kurumlarının ücretsiz öğrenci okutmasına yönelik usul ve esaslar çerçevesinde, ilgili akademik yıl için belirlenen kontenjanın en az %15’ine öğrenim ücreti muafiyeti (%100) sağlanır.
  • SÜ lisans diploma programlarının ilk yılına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav ile öğrenci kabul edilir. Yurt dışından öğrenci kabulü koşulları ise Akademik Kurul tarafından belirlenir; bu kapsamda başvuran ve SÜ tarafından ilan edilen koşulları taşıyan adayların başvuruları, fakülte yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır.
  • SÜ lisans diploma programlarına yatay geçiş yolu ile kabul, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve SÜ tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde gerçekleşir.
  • Üniversiteye öğrenci kabulü ile ilgili başvurular, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci Kaynakları Birimine yapılır.
  • SÜ ile diğer yükseköğretim kurumları arasında yapılan işbirliği anlaşması kapsamında SÜ’ye kabul edilen öğrenciler, belirli bir süre için tam zamanlı öğrenci statüsünde kabul edilirler. Bu öğrencilere, öğrenim süresinin sonunda kayıtlı oldukları dersleri ve aldıkları notları gösteren transkript verilir.
Başarma Şartları Herhangi bir dönem sonunda genel not ortalaması en az 2.00 ve üzeri olan öğrenciler başarılı sayılır. Herhangi bir dönem sonunda en az 15 SÜ kredilik ders yükü ve “F”, “U” veya “NA” notu almamış olmak koşulu ile dönem not ortalaması 3.00-3.49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3.50 ve daha fazla olanlar ise yüksek onur öğrencisi sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yöneylem araştırması        
  • Proje yönetimi 
  • Tedarik zinciri / satınalma
  • Danışmanlık 
  • Süreç tasarım çözümlemesi 
  • Talep planlama ve yönetimi 
  • Yazılım geliştirme 
  • Bilgi dizgeleri
  • Lojistik
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030020920


Yeterlilik Adı
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sabancı Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Sabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Endüstri Mühendisliği (IE), teknolojik açıdan karmaşık sistemlerin planlanması, tasarımı ve uygulanması ile ilgilenir. IE programı, modern üretim sistemlerinin planlanması, tasarımı ve uygulanması ile ilgilenen bu çok işlevli ekiplere etkin bir şekilde katılabilecek ve aktif bir üyesi olabilecek profesyonelleri eğitmek ve yetiştirmek için tasarlanmıştır.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu program İngilizce olarak verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Dünyayı, ülkeyi, toplumu ve kendilerini anlamak; etik sorunlara, toplumsal haklara ve gerek kendisine gerek başkalarına karşı sorumluluklara dair bilinçlenir.
  • Doğa ve toplum bilimlerinden matematiğe ve sanata kadar farklı disiplinleri anlayarak düşünce ve uygulamada disiplinler arası yaklaşımlar geliştirir.
  • Eleştirel düşünmek, bilim ve teknolojideki yenilik ve gelişmeleri takip etmek, kişisel ve kurumsal girişimcilik sergilemek ve çeşitli konularda hayat boyu öğrenim çabasında olmak; kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
  • Türkçe ve İngilizce sözlü, yazılı, grafik ve teknolojik imkanlarla etkin iletişim kurar.
  • Bireysel sorumluluk ve takım sorumluluğu almak; birey olarak ya da takımın üyesi veya lideri olarak verimli ve saygılı bir şekilde çalışmak; çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahip olur.
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olur.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine; ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olmak; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olmak; etik ilkelerine uygun davranma ve mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olur.
  • Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
  • Karmaşık üretim ve servis sistemlerinde oluşacak problemleri endüstri mühendisliğinin modelleme ve eniyileme, rassal modeller ve istatistik gibi temel araçlarını kullanarak formüle ve analiz eder.
  • İçinde insan kaynağı, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerji bileşenlerini içeren tümleşik üretim ve servis sistemlerinde karşılaşılan problemler için uygun analitik çözüm stratejileri tasarlamak ve geliştirir.
  • Karar destek amacıyla oluşturulan çözüm stratejilerini etkin hesaplamalı ve deneysel araçlar kullanarak bilgisayar ortamında uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Öğrencilerin derslerdeki başarı durumları, dönem içi çalışmalarının, ara sınavlarının ve dönem sonu sınavlarının sonuçlarına göre, ilgili öğretim üyeleri tarafından belirlenir. Dersin değerlendirme esasları, dönem çalışması, ara sınav ile dönem sonu sınavlarının ağırlığı, dönem başında öğrenciye bildirilir. Dersler bu Yönetmelik hükümlerine göre değerlendirilir. Not ortalamasına dâhil edilen dersler için en az geçer not “D”, not ortalamasına dahil edilmeyen dersler için ise “S”’dir. Akademik takvimde belirtilen sürede öğretim üyesi tarafından not takdir edilmeyen ve not ortalamasına dâhil edilen dersler “F”, not ortalamasına dahil edilemeyen dersler “U” notu olarak işlem görür. Notlarda yapılacak düzeltme, 25 inci madde çerçevesinde gerçekleştirilir. Harf notları ve katsayıları aşağıda gösterilmiştir: Harf Notu Katsayı A 4.0 A- 3.7 B+ 3.3 B 3.0 B- 2.7 C+ 2.3 C 2.0 C- 1.7 D+ 1.3 D 1.0 F 0

(2) Diğer notların kullanım alanları aşağıda açıklanmıştır;

a) “I” notu (eksik); dersin devam yükümlülüklerini yerine getirdiği halde, mazereti nedeniyle, ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan veya dönem sonu sınavına giremeyen öğrencilerin; dönem sonu sınavı tarihinden itibaren üç iş günü içerisinde, mazeretlerini belirten belgeleri, talep dilekçesi ile birlikte dersin öğretim üyesine iletmeleri ve taleplerinin öğretim üyesi tarafından uygun görülmesi halinde verilen nottur. Öğrencinin mazeretini belirten belgeler ve talep dilekçesi, ilgili fakülte tarafından, en geç akademik takvimde not girişleri için son gün olarak belirtilen tarihe kadar, Öğrenci Kaynakları Birimine iletilir. Belirtilen tarihe kadar ilgili belgelerin, Öğrenci Kaynakları Birimine iletilmemesi halinde; dersin notu, not ortalamasına dâhil edilen dersler için “F”, not ortalamasına dâhil edilmeyen dersler için “U” olur. Öğrencinin, “I” notu aldığı dersten, öğretim üyesi tarafından belirlenen sürede gerekli çalışmaları tamamlaması veya belirtilen tarihte dönem sonu sınavına girerek bir not alması gerekir. İlgili fakülte, “I” notlarının harf notuna dönüşümleri için en geç bir sonraki dönemin ders kayıtlarından üç gün öncesine kadar olmak üzere belirlediği “I” notu dönüşüm tarihlerini, karar ile Öğrenci Kaynakları Birimine iletir. Kararda belirtilen tarihe kadar, tüm sınav hakları kullanılarak bir harf notuna dönüştürülmeyen “I” notu; not ortalamasına dâhil edilen dersler için “F”, not ortalamasına dahil edilmeyen dersler için “U” notuna dönüşür.

b) “P” notu (devam eden); Not ortalamasına dâhil edilmeyen derslerdeki çalışmalarını sürdüren öğrencilere verilir.

c) “S” notu (yeterli); Not ortalamasına dâhil edilmeyen derslerde başarılı olan öğrencilere verilir. ç) “U” notu (yetersiz); Not ortalamasına dâhil edilmeyen derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.

d) “T” notu (transfer); SÜ'de kayıtlı iken diğer yükseköğretim kurumlarından özel öğrenci statüsünde alınmış olan ve eşdeğerliliği fakülte yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler için verilir. Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı bulunmadığı sürede özel öğrenci statüsünde ders alan öğrencilerin, bu derslerinin eşdeğerliliği kabul edilmez.

e) “W” notu (çekilmiş); öğrencinin sonbahar ve ilkbahar dönemleri için akademik takvimde ilan edilen süreler içerisinde ve derslerin başlamasından itibaren en geç onuncu haftanın son iş gününe kadar, öğretim elemanının ve danışmanlarının görüşü ile çekilmesine izin verilen dersler için kullanılır. Bir öğrenciye bir dönemde en çok iki dersten ve öğrenimi süresince en çok altı dersten çekilme izni verilir. Sabancı Üniversitesi Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği Sayfa 7 / 13 Öğrenciler, “W” notu alınmış olan dersler dahil, tekrarlamakta oldukları veya yaz döneminde kayıtlı oldukları derslerden çekilemez.

f) “NA” notu (devamsız); derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. “NA” notu ortalama hesaplarında not ortalamasına dahil edilen dersler için “F”, not ortalamasına dahil edilmeyen dersler için “U” notu gibi işlem görür.

g) “P”, “S”, “U”, “T” ve “W” notları, not ortalaması hesaplarına katılmaz.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

01.05.2017 - 30.09.2024


Giriş Şartı
  • Lisans diploma programlarına alınacak öğrenci sayıları Mütevelli Heyeti tarafından belirlenir. Vakıf yükseköğretim kurumlarının ücretsiz öğrenci okutmasına yönelik usul ve esaslar çerçevesinde, ilgili akademik yıl için belirlenen kontenjanın en az %15’ine öğrenim ücreti muafiyeti (%100) sağlanır.
  • SÜ lisans diploma programlarının ilk yılına Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınav ile öğrenci kabul edilir. Yurt dışından öğrenci kabulü koşulları ise Akademik Kurul tarafından belirlenir; bu kapsamda başvuran ve SÜ tarafından ilan edilen koşulları taşıyan adayların başvuruları, fakülte yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek karara bağlanır.
  • SÜ lisans diploma programlarına yatay geçiş yolu ile kabul, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve SÜ tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde gerçekleşir.
  • Üniversiteye öğrenci kabulü ile ilgili başvurular, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci Kaynakları Birimine yapılır.
  • SÜ ile diğer yükseköğretim kurumları arasında yapılan işbirliği anlaşması kapsamında SÜ’ye kabul edilen öğrenciler, belirli bir süre için tam zamanlı öğrenci statüsünde kabul edilirler. Bu öğrencilere, öğrenim süresinin sonunda kayıtlı oldukları dersleri ve aldıkları notları gösteren transkript verilir.

Başarma Şartları
Herhangi bir dönem sonunda genel not ortalaması en az 2.00 ve üzeri olan öğrenciler başarılı sayılır. Herhangi bir dönem sonunda en az 15 SÜ kredilik ders yükü ve “F”, “U” veya “NA” notu almamış olmak koşulu ile dönem not ortalaması 3.00-3.49 arasında olanlar onur öğrencisi, 3.50 ve daha fazla olanlar ise yüksek onur öğrencisi sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Yöneylem araştırması        
  • Proje yönetimi 
  • Tedarik zinciri / satınalma
  • Danışmanlık 
  • Süreç tasarım çözümlemesi 
  • Talep planlama ve yönetimi 
  • Yazılım geliştirme 
  • Bilgi dizgeleri
  • Lojistik

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030020920

Qualification Title
Industrial Engineering Diploma
Awarding BodySabancı University
Awarding Body ContactSabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://www.sabanciuniv.edu/en
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasBasic programmes and qualifications
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Industrial Engineering (IE) deals with the planning, design and implementation of technologically complex production systems. The IE program is designed to train and bring forth professionals who can effectively participate in, and become an active member of, such multi-functional teams dealing with the planning, design, and implementation of modern manufacturing systems.
Learning Environments
  • Education and Training are provided in the form of formal and/or distance education.
  • Additionally, practical training is provided in laboratories. There is also a compulsory internship to be completed in companies/institutions.
  • The teaching language of this program is English.
Description
  • Understand the world, their country, their society, as well as themselves and have awareness of ethical problems, social rights, values and responsibility to the self and to others.
  • Understand different disciplines from natural and social sciences to mathematics and art, and develop interdisciplinary approaches in thinking and practice.
  • Think critically, follow innovations and developments in science and technology, demonstrate personal and organizational entrepreneurship and engage in life-long learning in various subjects; have the ability to continue to educate him/herself.
  • Communicate effectively in Turkish and English by oral, written, graphical and technological means.
  • Take individual and team responsibility, function effectively and respectively as an individual and a member or a leader of a team; and have the skills to work effectively in multi-disciplinary teams.
  • Possess sufficient knowledge of mathematics, science and program-specific engineering topics; use theoretical and applied knowledge of these areas in complex engineering problems.
  • Identify, define, formulate and solve complex engineering problems; choose and apply suitable analysis and modeling methods for this purpose.
  • Develop, choose and use modern techniques and tools that are needed for analysis and solution of complex problems faced in engineering applications; possess knowledge of standards used in engineering applications; use information technologies effectively.
  • Have the ability to design a complex system, process, instrument or a product under realistic constraints and conditions, with the goal of fulfilling specified needs; apply modern design techniques for this purpose.
  • Design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results to investigate complex engineering problems or program-specific research areas.
  • Possess knowledge of business practices such as project management, risk management and change management; awareness on innovation; knowledge of sustainable development.
  • Possess knowledge of impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, health and societal context; knowledge of contemporary issues; awareness on legal outcomes of engineering solutions; knowledge of behavior according to ethical principles, understanding of professional and ethical responsibility.
  • Have the ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
  • Formulate and analyze problems in complex manufacturing and service systems by comprehending and applying the basic tools of industrial engineering such as modeling and optimization, stochastics, statistics.
  • Design and develop appropriate analytical solution strategies for problems in integrated production and service systems involving human capital, materials, information, equipment, and energy.
  • Implement solution strategies on a computer platform for decision-support purposes by employing effective computational and experimental tools.
Key Competencies
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence,
  • Citizenship competence,
  • Entrepreneurship competence,
  • Cultural awareness and expression competence.
Further Info

(1) Success in the courses are evaluated by the related faculty member through homework assignments, mid-terms and, final exams and papers given to the students. Principles of evaluation for the course, weight of the term papers, midterm and final exams will be announced at the beginning of the semester. Courses are evaluated within the framework of this Instruction Letter for SU Undergraduate Program. The lowest passing grade for the courses included in the grade point average(GPA) is “D”, for the courses which is not included in the grade point average (GPA) is “S”. If any grade is not given for courses which is included in grade point average (GPA) is evaluated as “F”, for the non-credit courses which is not included in the grade point average (GPA) is evaluated as “U” during the periods prescribed in the academic calendar. Any modifications to the grades are made according to Article 24. Letter grades and coefficients are shown below. Instruction Letter for Undergraduate Programs Page 7 of 15 Letter Grade Coefficient A 4.0 A- 3.7 B+ 3.3 B 3.0 B- 2.7 C+ 2.3 C 2.0 C- 1.7 D+ 1.3 D 1.0 F 0

(2) Other grades and their usage are stated as below:

a) “I” is the grade given to students, on condition that the instructor of the course approves student’s request documentary evidences, request petitions provided within 3 days of the final examination, who fulfill the course attendance requirements, but to due some reasons acceptable cannot complete the required course works or take the final exams. Student’s documentary evidences stating the request are sent to Student Resources Unit along with the written petition until the “Last day for grade submission stated in the academic calendar. “F” grade is given for the courses which is included the grade point average (GPA) , and “U” grade is given for the courses which is not included in the grade point average (GPA) in case the documents are not send to Student Resources Unit until the stated time. “A” grade should be given to student who receives “I” grade for the course by completing the required course work within the stated time determined by the faculty member or should take final exam in the announced time. If the student cannot get a passing grade at the end of these, he-she should take re-take exam on which the date is determined by the faculty member. Student Resources Unit is informed by the related Faculty about “I” grade conversion dates determined until 3 days before the course registration period for the following semester at latest. Until the time stated on the decision, “I”grade, which cannot be converted by using all exam rights, will be converted to “F” grade for the courses which is included the grade point average (GPA) , and “U” grade for the courses which is not included in the grade point average (GPA).

b) “‘P”’ grade (In progress) ““P”” grade is given to students who are progressing the courses which are not included in the grade point average (GPA).

c) “'S”' grade (Satisfactory) is given to students who are successful in the courses which are not included in the grade point average (GPA).

ç) “'U” grade (unsatisfactory) is given to students who are not successful in the courses which are not included in the grade point average (GPA).

d) “'T”' grade (Transfer) is given to students who take courses from other universities as a special student and which are considered equivalent by the Faculty Administrative Board. Courses taken by the students in special student status, during the period they are not entitled to enroll in any higher education institute, are not acceptable as equivalent.

e) “'W”' grade (Withdrawn) 'W' (withdrawn) grade is given for courses from which the students are allowed to withdraw within the dates stated in the academic calendar and until the last workday of the Instruction Letter for Undergraduate Programs Page 8 of 15 tenth week for fall and spring terms starting from the beginning of the courses upon the recommendation of the faculty member and the advisor. A student is allowed to withdraw from second courses at maximum in one semester and from six courses in total during his/her whole period of education. Students cannot withdraw from the courses they repeat (including the courses graded with W ) or the courses they are registered in summer term.

f) “'NA”' (Not attended) grade is given to students who do not fulfill the attendance requirements of a course. “'NA”' grade is considered as an “'F”' grade for the courses which are included in the grade point average ( GPA) and “'U”' grade for the courses which are not included in the grade point average (GPA) in the calculation of grade point averages.

g) “'P”', “'S”', “'U”', “'T”' and 'W' grades are not taken into account in the calculation of grade point average.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training, and other activities carried out in Higher Education Institutions.
  • YÖK publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for the Higher Education Institutions annually. These reports cover the quantitative and qualitative evaluations for the Higher Education Institutions.
  • YÖK also publishes an annual report for the Foundation Higher Education Institutions. These reports cover the quantitative and qualitative evaluations for the Foundation Higher Education Institutions.

1. Curriculum Development and Approval Process:

 1.1. The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in Higher Education Institutions are determined by YÖK.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in Higher Education Institutions and the learning outcomes of each program are determined by the boards of Higher Education Institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by Higher Education Institutions upon the approval of the Board of Deans followed by the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation:

The assessment and evaluation of the learning outcomes is carried out as stated in the Instruction Letters of Higher Education Institutions which comply with the basic principles determined by YÖK Regulations.

3. Certification:

Students enrolled in undergraduate programs receive an Undergraduate Diploma if they successfully complete the course credits and meet the graduation requirements of the program.

4. Self-Assessment and External Evaluation:

At the beginning of each year, Higher Education Institutions submit the "Institutional Self-Assessment Report” of the previous year to the Information System of the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK then releases the "Institutional Feedback Report" which covers the external evaluation of the Higher Education Institutions. In addition, accreditations granted by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK shows that the quality assurance of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the determined qualifications.

Association for Evaluation and Accreditation on Engineering Programs (MÜDEK)

Validity Period of MÜDEK Accreditation:

01.05.2017 / 30.09.2024

Access Requirements
  • The number of students to be admitted to undergraduate diploma programs are determined by the Board of Trustees. Within the framework of the principles and procedures for foundation higher education institutions to have full scholarship students, a tuition fee exemption (100%) is provided for at least 15% of the quota determined for undergraduate programs in the relevant Academic year.
  • Students are admitted to the first year of SU undergraduate diploma programs through the University Entrance Exam carried out by the Directorate of Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Requirements for international student admission to undergraduate programs are determined by the Academic Council; applications, submitted within this scope, meeting the criteria designated by SU are resolved by Faculty Administrative Board.
  • Admission to undergraduate diploma programs through transfers are subject to the principles set by SU and the Articles of Basis and Regulations to be applied on Double Major, Lateral Degree and transfer between the Associate Degree and Undergraduate Degree programs, and Credit Transfer between the Institutions dated 24/04/2010 and numbered 27561.
  • Applications for the University should be done to Student Resources Unit of SU within the periods stated in the academic calendar.
  •  Students are admitted to SU as full time students for a specific period according to scope of the agrement with other Higher Education Institutes . At the end of their education period, these students are given transcripts showing their academic histories,courses and grades.
Conditions for Success Students whose CGPA is at least 2.00 and higher in any given semester are considered "Satisfactory". The students whose GPA with a course load of minimum 15 SU credits and without any 'F','U' or 'NA' is between 3.00 and 3.49 are considered as 'Honour,' and the ones with a degree of 3.50 and higher are considered as 'Higher Honour'.
Progression Paths (Relationship Type)
  • Operations research
  • Project management
  • Supply chain / purchasing
  • Consultancy
  • Process design analysis
  • Demand planning and management
  • Software Development
  • Information Systems
  • Logistics
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Interinstitutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is permanent.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030020920


Qualification Title
Industrial Engineering Diploma

Awarding Body
Sabancı University

Awarding Body Contact
Sabancı Üniversitesi Orta, Sabancı Ünv. No:27, 34956 Tuzla/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Industrial Engineering (IE) deals with the planning, design and implementation of technologically complex production systems. The IE program is designed to train and bring forth professionals who can effectively participate in, and become an active member of, such multi-functional teams dealing with the planning, design, and implementation of modern manufacturing systems.

Learning Environments
  • Education and Training are provided in the form of formal and/or distance education.
  • Additionally, practical training is provided in laboratories. There is also a compulsory internship to be completed in companies/institutions.
  • The teaching language of this program is English.

Description
  • Understand the world, their country, their society, as well as themselves and have awareness of ethical problems, social rights, values and responsibility to the self and to others.
  • Understand different disciplines from natural and social sciences to mathematics and art, and develop interdisciplinary approaches in thinking and practice.
  • Think critically, follow innovations and developments in science and technology, demonstrate personal and organizational entrepreneurship and engage in life-long learning in various subjects; have the ability to continue to educate him/herself.
  • Communicate effectively in Turkish and English by oral, written, graphical and technological means.
  • Take individual and team responsibility, function effectively and respectively as an individual and a member or a leader of a team; and have the skills to work effectively in multi-disciplinary teams.
  • Possess sufficient knowledge of mathematics, science and program-specific engineering topics; use theoretical and applied knowledge of these areas in complex engineering problems.
  • Identify, define, formulate and solve complex engineering problems; choose and apply suitable analysis and modeling methods for this purpose.
  • Develop, choose and use modern techniques and tools that are needed for analysis and solution of complex problems faced in engineering applications; possess knowledge of standards used in engineering applications; use information technologies effectively.
  • Have the ability to design a complex system, process, instrument or a product under realistic constraints and conditions, with the goal of fulfilling specified needs; apply modern design techniques for this purpose.
  • Design and conduct experiments, collect data, analyze and interpret the results to investigate complex engineering problems or program-specific research areas.
  • Possess knowledge of business practices such as project management, risk management and change management; awareness on innovation; knowledge of sustainable development.
  • Possess knowledge of impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, health and societal context; knowledge of contemporary issues; awareness on legal outcomes of engineering solutions; knowledge of behavior according to ethical principles, understanding of professional and ethical responsibility.
  • Have the ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
  • Formulate and analyze problems in complex manufacturing and service systems by comprehending and applying the basic tools of industrial engineering such as modeling and optimization, stochastics, statistics.
  • Design and develop appropriate analytical solution strategies for problems in integrated production and service systems involving human capital, materials, information, equipment, and energy.
  • Implement solution strategies on a computer platform for decision-support purposes by employing effective computational and experimental tools.

Key Competencies
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence,
  • Citizenship competence,
  • Entrepreneurship competence,
  • Cultural awareness and expression competence.

Further Info

(1) Success in the courses are evaluated by the related faculty member through homework assignments, mid-terms and, final exams and papers given to the students. Principles of evaluation for the course, weight of the term papers, midterm and final exams will be announced at the beginning of the semester. Courses are evaluated within the framework of this Instruction Letter for SU Undergraduate Program. The lowest passing grade for the courses included in the grade point average(GPA) is “D”, for the courses which is not included in the grade point average (GPA) is “S”. If any grade is not given for courses which is included in grade point average (GPA) is evaluated as “F”, for the non-credit courses which is not included in the grade point average (GPA) is evaluated as “U” during the periods prescribed in the academic calendar. Any modifications to the grades are made according to Article 24. Letter grades and coefficients are shown below. Instruction Letter for Undergraduate Programs Page 7 of 15 Letter Grade Coefficient A 4.0 A- 3.7 B+ 3.3 B 3.0 B- 2.7 C+ 2.3 C 2.0 C- 1.7 D+ 1.3 D 1.0 F 0

(2) Other grades and their usage are stated as below:

a) “I” is the grade given to students, on condition that the instructor of the course approves student’s request documentary evidences, request petitions provided within 3 days of the final examination, who fulfill the course attendance requirements, but to due some reasons acceptable cannot complete the required course works or take the final exams. Student’s documentary evidences stating the request are sent to Student Resources Unit along with the written petition until the “Last day for grade submission stated in the academic calendar. “F” grade is given for the courses which is included the grade point average (GPA) , and “U” grade is given for the courses which is not included in the grade point average (GPA) in case the documents are not send to Student Resources Unit until the stated time. “A” grade should be given to student who receives “I” grade for the course by completing the required course work within the stated time determined by the faculty member or should take final exam in the announced time. If the student cannot get a passing grade at the end of these, he-she should take re-take exam on which the date is determined by the faculty member. Student Resources Unit is informed by the related Faculty about “I” grade conversion dates determined until 3 days before the course registration period for the following semester at latest. Until the time stated on the decision, “I”grade, which cannot be converted by using all exam rights, will be converted to “F” grade for the courses which is included the grade point average (GPA) , and “U” grade for the courses which is not included in the grade point average (GPA).

b) “‘P”’ grade (In progress) ““P”” grade is given to students who are progressing the courses which are not included in the grade point average (GPA).

c) “'S”' grade (Satisfactory) is given to students who are successful in the courses which are not included in the grade point average (GPA).

ç) “'U” grade (unsatisfactory) is given to students who are not successful in the courses which are not included in the grade point average (GPA).

d) “'T”' grade (Transfer) is given to students who take courses from other universities as a special student and which are considered equivalent by the Faculty Administrative Board. Courses taken by the students in special student status, during the period they are not entitled to enroll in any higher education institute, are not acceptable as equivalent.

e) “'W”' grade (Withdrawn) 'W' (withdrawn) grade is given for courses from which the students are allowed to withdraw within the dates stated in the academic calendar and until the last workday of the Instruction Letter for Undergraduate Programs Page 8 of 15 tenth week for fall and spring terms starting from the beginning of the courses upon the recommendation of the faculty member and the advisor. A student is allowed to withdraw from second courses at maximum in one semester and from six courses in total during his/her whole period of education. Students cannot withdraw from the courses they repeat (including the courses graded with W ) or the courses they are registered in summer term.

f) “'NA”' (Not attended) grade is given to students who do not fulfill the attendance requirements of a course. “'NA”' grade is considered as an “'F”' grade for the courses which are included in the grade point average ( GPA) and “'U”' grade for the courses which are not included in the grade point average (GPA) in the calculation of grade point averages.

g) “'P”', “'S”', “'U”', “'T”' and 'W' grades are not taken into account in the calculation of grade point average.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training, and other activities carried out in Higher Education Institutions.
  • YÖK publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for the Higher Education Institutions annually. These reports cover the quantitative and qualitative evaluations for the Higher Education Institutions.
  • YÖK also publishes an annual report for the Foundation Higher Education Institutions. These reports cover the quantitative and qualitative evaluations for the Foundation Higher Education Institutions.

1. Curriculum Development and Approval Process:

 1.1. The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in Higher Education Institutions are determined by YÖK.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in Higher Education Institutions and the learning outcomes of each program are determined by the boards of Higher Education Institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by Higher Education Institutions upon the approval of the Board of Deans followed by the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation:

The assessment and evaluation of the learning outcomes is carried out as stated in the Instruction Letters of Higher Education Institutions which comply with the basic principles determined by YÖK Regulations.

3. Certification:

Students enrolled in undergraduate programs receive an Undergraduate Diploma if they successfully complete the course credits and meet the graduation requirements of the program.

4. Self-Assessment and External Evaluation:

At the beginning of each year, Higher Education Institutions submit the "Institutional Self-Assessment Report” of the previous year to the Information System of the Higher Education Quality Board (YÖKAK). YÖKAK then releases the "Institutional Feedback Report" which covers the external evaluation of the Higher Education Institutions. In addition, accreditations granted by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK shows that the quality assurance of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the determined qualifications.

Association for Evaluation and Accreditation on Engineering Programs (MÜDEK)

Validity Period of MÜDEK Accreditation:

01.05.2017 / 30.09.2024


Access Requirements
  • The number of students to be admitted to undergraduate diploma programs are determined by the Board of Trustees. Within the framework of the principles and procedures for foundation higher education institutions to have full scholarship students, a tuition fee exemption (100%) is provided for at least 15% of the quota determined for undergraduate programs in the relevant Academic year.
  • Students are admitted to the first year of SU undergraduate diploma programs through the University Entrance Exam carried out by the Directorate of Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Requirements for international student admission to undergraduate programs are determined by the Academic Council; applications, submitted within this scope, meeting the criteria designated by SU are resolved by Faculty Administrative Board.
  • Admission to undergraduate diploma programs through transfers are subject to the principles set by SU and the Articles of Basis and Regulations to be applied on Double Major, Lateral Degree and transfer between the Associate Degree and Undergraduate Degree programs, and Credit Transfer between the Institutions dated 24/04/2010 and numbered 27561.
  • Applications for the University should be done to Student Resources Unit of SU within the periods stated in the academic calendar.
  •  Students are admitted to SU as full time students for a specific period according to scope of the agrement with other Higher Education Institutes . At the end of their education period, these students are given transcripts showing their academic histories,courses and grades.

Conditions for Success
Students whose CGPA is at least 2.00 and higher in any given semester are considered "Satisfactory". The students whose GPA with a course load of minimum 15 SU credits and without any 'F','U' or 'NA' is between 3.00 and 3.49 are considered as 'Honour,' and the ones with a degree of 3.50 and higher are considered as 'Higher Honour'.

Progression Paths (Relationship Type)
  • Operations research
  • Project management
  • Supply chain / purchasing
  • Consultancy
  • Process design analysis
  • Demand planning and management
  • Software Development
  • Information Systems
  • Logistics

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Interinstitutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is permanent.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode