Yeterlilik Kodu | TR0030027961 | |
Yeterlilik Adı | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Aydın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) bölümümüzün amacı analitik düşünce ve sistem düşüncesi gibi endüstri mühendisliği bilgi ve becerilerini uygulayarak kendi profesyonel alanlarındaki problemleri çözebilen; üretim ve servis sektörlerinde, sistemlerin analizi, tasarımı, uygulama ve geliştirilmesi gibi çalışmalara aktif olarak katılabilen; ayrıca lisansüstü derece programlarına katılabilecek veya profesyonel gelişimlerine çalıştaylar, eğitim programları, sertifika programları ya da bağımsız çalışmalarla devam edebilecek seviyeye ulaşabilen öğrenciler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Aydın Üniversitesi bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, çeşitli kurumlarda ve iş yerlerinde Yerinde Uygulama eğitimleriyle uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak; İstanbul Aydın Üniversitesi Endüstri Mühendisliği (İngilizce) ders planındaki tüm zorunlu, seçmeli dersleri ve yerinde uygulamaları başarıyla tamamlamış olmak; 4.00 üzerinden en az 2.00 ortalamaya sahip olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030027961
ISCO 08
ISCO 08
Endüstri Mühendisliği (İngilizce) bölümümüzün amacı analitik düşünce ve sistem düşüncesi gibi endüstri mühendisliği bilgi ve becerilerini uygulayarak kendi profesyonel alanlarındaki problemleri çözebilen; üretim ve servis sektörlerinde, sistemlerin analizi, tasarımı, uygulama ve geliştirilmesi gibi çalışmalara aktif olarak katılabilen; ayrıca lisansüstü derece programlarına katılabilecek veya profesyonel gelişimlerine çalıştaylar, eğitim programları, sertifika programları ya da bağımsız çalışmalarla devam edebilecek seviyeye ulaşabilen öğrenciler yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, İstanbul Aydın Üniversitesi bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, çeşitli kurumlarda ve iş yerlerinde Yerinde Uygulama eğitimleriyle uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, Fen Bilimleri ve Endüstri Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin modellenmesi ve çözümünde kullanabilme becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
- Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- Bir organizasyonu bir vizyon etrafında toplayıp girişimcilik ve liderlik yeteneklerini uygulama becerisi.
- Sistem entegrasyonunu sağlamaya yönelik uygun analitik ve deneysel yöntemler ile hesaplama yöntemlerini kullanabilme; insan, malzeme, bilgi, teçhizat ve enerjiyi içeren bu entegre sistemleri tasarlayıp, geliştirip iyileştirebilme.
- Endüstri Mühendisliği alanındaki yenilikleri ve bilimsel yayınları takip edebilme; İş Güvenliği ve işçi sağlığı konularını gözeterek müşteri ihtiyaç ve taleplerini karşılayacak yeni ve yaratıcı çözümler geliştirebilme ve Pazar fırsatlarını yakalayabilme becerisi.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital Yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak 2010/19 sayılı 21.10.2010 tarihli İstanbul Aydın Üniversitesi Not Değerlendirme Sistemi Yönergesi tarafından belirlenmiştir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Yarıyıl içi akademik faaliyetlerin tümünün başarı notuna etkisi %60, yarıyıl sonu akademik faaliyetinin (final sınavları veya final sınavı yerine geçen proje, ödev vb akademik faaliyet) başarı notuna etkisi %40’tır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası
Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları
Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu
Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030027961 | |
Qualification Title | Engineering Industry (English) Licence | |
Awarding Body | Istanbul Aydın University | |
Awarding Body Contact | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Awarding Body Url | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of our Industrial Engineering (English) Department is to develop students who can solve problems in their professional fields by applying industrial engineering knowledge and skills such as analytical thinking and systems thinking; Able to actively participate in studies such as analysis, design, application and development of systems in the production and service sectors; It also aims to train students who can participate in postgraduate degree programs or who can continue their professional development through workshops, training programs, certificate programs or independent studies. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in a formal way. In addition, practical training is provided through On-Site Application training in laboratories and workshops within Istanbul Aydin University or in industry, various institutions, and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | The individual possesses advanced-level skills in the following key competencies:
| |
Further Info | 1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by the Istanbul Aydin University Grade Evaluation System Directive No. 2010/19 dated 21.10.2010, in accordance with senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). 2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation. 3. The effect of all academic activities during the semester on the success grade is 60%, and the effect of the end-of-semester academic activities (final exams or academic activities that replace the final exam, such as projects, assignments, etc.) on the success grade is 40%. 4. Letter-based grading systems are applied while evaluating student’s achivement. | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes;
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Achieving a minimum of 240 ECTS course credits; Having successfully completed all compulsory, elective courses and on-site practices in the Istanbul Aydin University Industrial Engineering (English) course plan; Having an average of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law no. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education 2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030027961
ISCO 08
ISCO 08
The aim of our Industrial Engineering (English) Department is to develop students who can solve problems in their professional fields by applying industrial engineering knowledge and skills such as analytical thinking and systems thinking; Able to actively participate in studies such as analysis, design, application and development of systems in the production and service sectors; It also aims to train students who can participate in postgraduate degree programs or who can continue their professional development through workshops, training programs, certificate programs or independent studies.
Education and training are carried out in a formal way. In addition, practical training is provided through On-Site Application training in laboratories and workshops within Istanbul Aydin University or in industry, various institutions, and workplaces.
- Sufficient knowledge in Mathematics, Science and Industrial Engineering; Ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in modeling and solving complex engineering problems.
- Ability to identify, define, formulate and solve complex engineering problems; Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- The ability to design a complex system, process, device, or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; the ability to apply modern design methods for this purpose.
- The ability to select and use modern techniques and tools necessary for analyzing and solving complex problems encountered in engineering applications and use information technologies effectively.
- Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the study of complex engineering problems or discipline-specific research topics.
- Ability to work effectively in intradisciplinary and multidisciplinary teams; individual workability.
- Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibility, and knowledge of standards used in engineering practices.
- Awareness of the necessity of lifelong learning; The ability to access information, follow developments in science and technology and constantly renew oneself.
- Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management; awareness about entrepreneurship, innovation and sustainable development.
- Information about the effects of engineering practices on health, environment and security at universal and social dimensions and the problems of the age reflected in the engineering field; Awareness of the legal consequences of engineering solutions.
- Ability to communicate effectively verbally and in written Turkish; Knowledge of at least one foreign language, ability to write effective reports and understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, give and receive clear and understandable instructions.
- The ability to gather an organization around a vision and apply entrepreneurial and leadership skills.
- Ability to use appropriate analytical, experimental and calculation methods to ensure system integration; Ability to design, develop and improve these integrated systems that include people, materials, information, equipment and energy.
- Ability to follow innovations and scientific publications in the field of Industrial Engineering; Ability to develop new and creative solutions to meet customer needs and demands and capture market opportunities, taking into account Occupational Safety and worker health issues.
The individual possesses advanced-level skills in the following key competencies:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital literacy
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
1. Assessment and evaluation methods; exam types and their contribution to lecture's final grade, are determined by the Istanbul Aydin University Grade Evaluation System Directive No. 2010/19 dated 21.10.2010, in accordance with senates of higher education institutions in line with fundamental principles determined by the Council of Higher Education (YÖK).
2. Assignments, projects, application, midterms and final exams are used for assessment and evaluation.
3. The effect of all academic activities during the semester on the success grade is 60%, and the effect of the end-of-semester academic activities (final exams or academic activities that replace the final exam, such as projects, assignments, etc.) on the success grade is 40%.
4. Letter-based grading systems are applied while evaluating student’s achivement.
In order to supervise the quality of higher education programmes;
- YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities.
- YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
- Establishment and Approval of Curricula:
- YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
- In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
- After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
- Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
- Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the conditions of admission to the undergraduate programs of higher education institutions.
- Having been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central examination held by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
- Having been placed in undergraduate programs that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS), the procedures and principles of which are determined by YÖK and conducted by ÖSYM.
- Undergraduate degree holders can continue their graduate programmes and, if they meet the relevant requirements, the doctorate and proficiency in arts programmes that accept students with an undergraduate degree.
- Undergraduate students have the right to participate in the double major programmes opened by the higher education institutions they are studying at. Students enrolled in double major programmes can take courses from two diploma programmes simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
1. Law no. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
The qualification is valid at all times.