Yeterlilik Kodu | TR0030032370 | |
Yeterlilik Adı | Endüstri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | MEF Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Huzur, Maslak Ayazağa Cd. No:4, 34396 Sarıyer/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mef.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | MEF Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Programı, sadece üretim ve hizmet sektörlerinde değil, yeni iş kurma ve geliştirme konusunda da ihtiyaç duyulan teknik açıdan üstün bilgi ve deneyimle donatılmış mezunlar vermeyi amçlamaktadır. Programda, üretim sektörüne ilişkin klasik konulardan çok hizmet sektörüyle ilgili yeni konulara ağırlık verilmektedir. Bu bağlamda öğrencilere ikinci sınıftan itibaren çeşitli zorunlu ve seçmeli derslerle Üretim ve Hizmet Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi, Karar Destek Sistemleri ve Girişimcilik alanlarında derinlik kazandırılmaktadır. Genel talebin artması eğilimine paralel olarak Veri Analitiği, Veri Madenciliği, Hizmet Sektöründe Optimizasyon Uygulamaları ve Tedarik Zinciri Modellemesi gibi alanlarda seçmeli dersler verilmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dersler için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersin öğretim üyesi tarafından MEF Üniversitesi Ders Bilgi Formlarında her dönem başında tanımlanmakta ve Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden duyurulmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 21.10.014 tarih ve 29152 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan MEF Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 31 uygulanır. MADDE 31– (1) Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim elemanı tarafından bir harf notu takdir edilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0.0 ile 4.0 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır. Harf notları, varsa katsayıları ve kullanıldıkları durumlar aşağıdaki gibidir: a)Harf Notu Katsayısı A 4,00 A- 3,70 B+ 3,30 B 3,00 B- 2,70 C+ 2,30 C 2,00 C- 1,70 D+ 1,30 D 1,00 F 0,00 FX 0,00 FZ 0,00
Harf Notu Anlam W Çekilme I Eksik S Yeterli U Yetersiz P Devam EX Muaf
b) FZ: Final sınavına girme hakkı elde edemeyen öğrencilere final sınavları öncesinde akademik takvimde belirtilen tarihler içinde FZ notu verilir. c) FX: Final sınavına girme hakkı olduğu halde geçerli mazereti olmaksızın final sınavına gelmeyen öğrencilere ve bütünleme sınavı başvurusu olduğu halde bu sınava gelmeyen öğrencilere verilir. ç) W: Öğrencinin dersten çekildiği durumlarda verilir. Alınan derse not çizelgesinde yer verilmekle birlikte, W notu ortalama hesaplarına katılmaz. Daha önceki bir yarıyılda almış olduğu bir dersi, tekrar alıp sonra bu dersten çekilen öğrencilerin genel not ortalaması hesaplanırken daha önce aldıkları not geçerli sayılır. d) I: Final sınavı bulunmayan bir derste, harf notu takdir edilebilmesi için gereken çalışmaları zorunlu nedenlerle tamamlayamamış öğrencilere eksiklerini gidermek için süre tanımak amacıyla I notu verilebilir. Bu durumdaki bir öğrencinin, hangisi daha yakın bir tarihteyse, harf notlarının ilan edildiği tarihten itibaren en geç 14 gün içinde veya bir sonraki yarıyılın ders kayıtları başlayana kadar, eksiklerini tamamlaması gereklidir. Dersi veren öğretim elemanının başvurusu ve bölüm başkanının onayıyla bir sonraki yarıyılın ders kayıtları başlayana kadar ek süre verilebilir. Verilen sürede eksiklerini tamamlayan öğrenciye ilgili öğretim elemanı tarafından bir harf notu takdir edilir. Verilen süre bittiğinde I’dan farklı bir harf notu verilmemiş öğrencilere FX notu işlenir. e) S: Belirtilmiş derslerde başarılı bulunan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarına katılmaz. f) U: Belirtilmiş derslerde başarısız öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarına katılmaz. g) P: Bir yarıyıldan çok süren kredili ya da kredisiz derslerde, son yarıyıldan önceki yarıyıllar sonunda verilir. Bu not, ortalama hesaplarına katılmaz. ğ) EX: Öğrencinin önceden başarılı olduğu bir ders, öğrencinin transkriptine işlenirken, programındaki mezuniyet koşulu dersten muaf tutulmasını işaret eder. Bu not, ortalama hesaplarına katılmaz. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. MEF Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Programı 2018-2028 periyodu için ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology) akreditedir. Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET) Başlangıç: 1.10.2018 / Bitiş: 30.09.2028 | |
Giriş Şartı | MEF Üniversitesi lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir. Yurt dışından öğrenci kabulü; ilgili mevzuat hükümleri, Yükseköğretim Kurulu kararları ve Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde ilgili fakülte/yüksekokulun yönetim kurulu kararı ile olmaktadır. Lisans programlarına başvuru ve kabul ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir. https://www.mef.edu.tr/tr/genel-sekreterlik/lisans-ve-onlisans-egitim-ogretim-yonetmeligi | |
Başarma Şartları | Lisans programlar için mezuniyet koşulları 21.10.2014 tarihinde 29152 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan MEF Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 41’de belirtilmiştir. MADDE 41– Bir öğrenci, kayıtlı olduğu programın müfredatında bulunan tüm dersleri başarıyla tamamladığında genel not ortalaması 2,00 veya daha yüksek ise ve tarafına tahakkuk ettirilmiş bulunan eğitim-öğretim ücretinin ve diğer ücretlerin tamamını ödemişse, mezun olmaya ve lisans veya ön lisans diploması almaya hak kazanır. Öğrencinin diplomasını alabilmesi için eğitim-öğretim ücretinin tamamını ödemiş olması şarttır. Genel not ortalaması 3,00 - 3,49 olanlar onur, 3,50 ve üstü olanlar yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar. Yönetmelik hükümlerine uygun olarak 8 yarıyıllık bir lisans programının 120 AKTS değerindeki ilk 4 yarıyılını tamamlayıp, kayıtlı oldukları programdan ilişiğini kesen öğrencilere, ÖSYM'nin kabul ettiği çerçevede ön lisans diploması verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Endüstri Mühendisliği Programı mezunları, perakende hizmetleri, lojistik ve ulaştırma, sağlık hizmetleri, turizm, fikri hizmetler (danışmanlık, araştırma-geliştirme, iletişim ve bilgi teknolojileri, eğitim), yaratıcı endüstriler (reklam, tasarım, yayıncılık vb.) alanında çalışmakta veya eğitimlerine lisansüstü düzeyde devam etmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030032370
ISCO: 08
ISCO: 08
MEF Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Programı, sadece üretim ve hizmet sektörlerinde değil, yeni iş kurma ve geliştirme konusunda da ihtiyaç duyulan teknik açıdan üstün bilgi ve deneyimle donatılmış mezunlar vermeyi amçlamaktadır. Programda, üretim sektörüne ilişkin klasik konulardan çok hizmet sektörüyle ilgili yeni konulara ağırlık verilmektedir. Bu bağlamda öğrencilere ikinci sınıftan itibaren çeşitli zorunlu ve seçmeli derslerle Üretim ve Hizmet Yönetimi, Tedarik Zinciri Yönetimi, Karar Destek Sistemleri ve Girişimcilik alanlarında derinlik kazandırılmaktadır. Genel talebin artması eğilimine paralel olarak Veri Analitiği, Veri Madenciliği, Hizmet Sektöründe Optimizasyon Uygulamaları ve Tedarik Zinciri Modellemesi gibi alanlarda seçmeli dersler verilmektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, formüle etmek ve çözmek.
- Küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlerin yanı sıra halk sağlığı, güvenliği ve refahını da göz önünde bulundurarak belirli ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımı yapmak.
- Çeşitli hedef kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurabilmek.
- Mühendislik durumlarında etik ve mesleki sorumlulukları tanımak ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamlardaki etkisini dikkate alarak kararlar verebilmek.
- Üyelerinin birlikte liderlik sağladığı, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam yarattığı, hedefler belirlediği, görevleri planladığı ve hedefleri karşıladığı bir takım çalışması yapabilmek.
- Uygun deneyler geliştirmek ve yürütmek, verileri analiz etmek ve mühendislik yorumu ile sonuca ulaşabilmek
- Uygun öğrenme stratejilerini kullanarak yeni bilgiler edinmek ve uygulamak.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Dersler için kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, dersin öğretim üyesi tarafından MEF Üniversitesi Ders Bilgi Formlarında her dönem başında tanımlanmakta ve Öğrenme Yönetim Sistemi üzerinden duyurulmaktadır. Ders başarı notları ile ilgili olarak 21.10.014 tarih ve 29152 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiş olan MEF Üniversitesi Lisans ve Önlisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği Madde 31 uygulanır.
MADDE 31– (1) Öğrencilere aldıkları her ders için dersi veren öğretim elemanı tarafından bir harf notu takdir edilir. Kredili derslerde verilen harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılmak üzere 0.0 ile 4.0 arasında rakamsal katsayı karşılıkları vardır. Harf notları, varsa katsayıları ve kullanıldıkları durumlar aşağıdaki gibidir:
a)Harf Notu Katsayısı
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00
FX 0,00
FZ 0,00
Harf Notu Anlam
W Çekilme
I Eksik
S Yeterli
U Yetersiz
P Devam
EX Muaf
b) FZ: Final sınavına girme hakkı elde edemeyen öğrencilere final sınavları öncesinde akademik takvimde belirtilen tarihler içinde FZ notu verilir.
c) FX: Final sınavına girme hakkı olduğu halde geçerli mazereti olmaksızın final sınavına gelmeyen öğrencilere ve bütünleme sınavı başvurusu olduğu halde bu sınava gelmeyen öğrencilere verilir.
ç) W: Öğrencinin dersten çekildiği durumlarda verilir. Alınan derse not çizelgesinde yer verilmekle birlikte, W notu ortalama hesaplarına katılmaz. Daha önceki bir yarıyılda almış olduğu bir dersi, tekrar alıp sonra bu dersten çekilen öğrencilerin genel not ortalaması hesaplanırken daha önce aldıkları not geçerli sayılır.
d) I: Final sınavı bulunmayan bir derste, harf notu takdir edilebilmesi için gereken çalışmaları zorunlu nedenlerle tamamlayamamış öğrencilere eksiklerini gidermek için süre tanımak amacıyla I notu verilebilir. Bu durumdaki bir öğrencinin, hangisi daha yakın bir tarihteyse, harf notlarının ilan edildiği tarihten itibaren en geç 14 gün içinde veya bir sonraki yarıyılın ders kayıtları başlayana kadar, eksiklerini tamamlaması gereklidir. Dersi veren öğretim elemanının başvurusu ve bölüm başkanının onayıyla bir sonraki yarıyılın ders kayıtları başlayana kadar ek süre verilebilir. Verilen sürede eksiklerini tamamlayan öğrenciye ilgili öğretim elemanı tarafından bir harf notu takdir edilir. Verilen süre bittiğinde I’dan farklı bir harf notu verilmemiş öğrencilere FX notu işlenir.
e) S: Belirtilmiş derslerde başarılı bulunan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarına katılmaz.
f) U: Belirtilmiş derslerde başarısız öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarına katılmaz.
g) P: Bir yarıyıldan çok süren kredili ya da kredisiz derslerde, son yarıyıldan önceki yarıyıllar sonunda verilir. Bu not, ortalama hesaplarına katılmaz.
ğ) EX: Öğrencinin önceden başarılı olduğu bir ders, öğrencinin transkriptine işlenirken, programındaki mezuniyet koşulu dersten muaf tutulmasını işaret eder. Bu not, ortalama hesaplarına katılmaz.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
MEF Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Programı 2018-2028 periyodu için ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology) akreditedir.
Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)
Başlangıç: 1.10.2018 / Bitiş: 30.09.2028
MEF Üniversitesi lise ve dengi okullardan mezun olan TC uyruklu öğrencileri Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi giriş sınavı ile kabul etmektedir.
Yurt dışından öğrenci kabulü; ilgili mevzuat hükümleri, Yükseköğretim Kurulu kararları ve Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde ilgili fakülte/yüksekokulun yönetim kurulu kararı ile olmaktadır.
Lisans programlarına başvuru ve kabul ile ilgili ayrıntılı bilgiye aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir.
https://www.mef.edu.tr/tr/genel-sekreterlik/lisans-ve-onlisans-egitim-ogretim-yonetmeligi
Endüstri Mühendisliği Programı mezunları, perakende hizmetleri, lojistik ve ulaştırma, sağlık hizmetleri, turizm, fikri hizmetler (danışmanlık, araştırma-geliştirme, iletişim ve bilgi teknolojileri, eğitim), yaratıcı endüstriler (reklam, tasarım, yayıncılık vb.) alanında çalışmakta veya eğitimlerine lisansüstü düzeyde devam etmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030032370 | |
Qualification Title | Industrial Engineering Undergraduate Diploma (English) | |
Awarding Body | MEF University | |
Awarding Body Contact | Huzur, Maslak Ayazağa Cd. No:4, 34396 Sariyer/Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.mef.edu.tr/en | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | MEF University Industrial Engineering B.Sc. Program graduates are aimed to be equipped with technically superior knowledge and experience that are demanded not only by the production and service sectors but also for starting and developing new business. In our program, new topics associated with the service sector are given more emphasis rather than the classical subjects related with the production sector. In this context, students are provided with depth in the fields of Manufacturing and Service Management, Supply Chain Management, Decision Support Systems and Entrepreneurship starting from the second year undergraduate level by means of various compulsory and elective courses. Parallel to the general trend of increasing popularity, elective courses are offered in areas such as Data Analytics, Data Mining, Application of Optimization in Service Industry and Supply Chain Modeling. | |
Learning Environments | Learning takes place in formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | The holder has the key qualifications below at maximum capacity.
| |
Further Info | The assessment and evaluation methods used for courses are defined by the course instructor in the MEF University Course Information Forms at the beginning of each semester and announced through the Learning Management System. Regarding course success grades, Article 31 of the MEF University Undergraduate and Associate Degree Education Regulation, which came into force after being published in the Official Gazette dated 21.10.014 and numbered 29152, applies. ARTICLE 31 – (1) Students are assigned a letter grade for each course they take by the instructor teaching the course. Letter grades given in credit courses have numerical coefficient equivalents between 0.0 and 4.0 to be used in grade point average calculations. Letter grades, coefficients, if any, and the situations in which they are used are as follows: a)Letter Grade Coefficient A 4,00 A- 3,70 B+ 3,30 B 3,00 B- 2,70 C+ 2,30 C 2,00 C- 1,70 D+ 1,30 D 1,00 F 0,00 FX 0,00 FZ 0,00
Letter Grade Meaning W Withdrawal I Incomplete S Satisfied U Unsatisfied P Progressing EX Exempt
b) FZ: Students who are not eligible to take the final exam are given an FZ grade within the dates specified in the academic calendar before the final exams. c) FX: It is given to students who have the right to take the final exam but do not come to the final exam without a valid excuse and to students who applies for a make-up exam but do not attend. d) W: It is given in cases where the student withdraws from the course. Although the course taken is included in the transcript, the W grade is not included in the average calculations. For students who retake a course they had taken in a previous semester and then withdraw from that course, their previous grades are considered valid when calculating their GPA. e) I: In a course that does not have a final exam, a grade of I may be given to students who have not been able to complete the work required for a letter grade until the dead line due to compulsory reasons, in order to allow a certain time to make up for their deficiencies. A student in this situation must complete the missing items within 14 days from the date of announcement of the letter grades or until the course registrations for the next semester begin, whichever is the nearest date. With the application of the instructor teaching the course and the approval of the department head, additional time may be given until the course registrations for the next semester begin. A letter grade is awarded by the relevant instructor to the student who completes the missing parts within the given time. When the allotted time expires, students who have not been given a letter grade other than I will be given an FX grade. f) S: It is given to students who are successful in the specified courses. This grade is not included in average calculations. g) U: It is given to students who fail in specified courses. This grade is not included in average calculations. h) P: In credit or non-credit courses lasting more than one semester, it is given at the end of the semesters before the last semester. This grade is not included in average calculations. i) EX: While a course in which the student has previously been successful is recorded on the student's transcript, the graduation requirement in the program indicates exemption from the course. This grade is not included in average calculations. | |
Quality Assurance | In order to supervise the quality of higher education programmes; • YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes": 1. Establishment and Approval of Curricula YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions. 1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. The Industrial Engineering B.Sc. Program is accredited (2018-2028) by ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology) to ensure quality and meet industry standards. | |
Access Requirements | MEF University accepts Turkish national students who have graduated from high school and equivalent schools through the central entrance exam held by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). Admission of students from abroad is done by the decision of the board of directors of the relevant faculty/school within the framework of the relevant legislative provisions, decisions of the Council of Higher Education and the principles determined by the Senate. Detailed information about application and acceptance to undergraduate programs can be found at the link below: https://www.mef.edu.tr/tr/genel-sekreterlik/lisans-ve-onlisans-egitim-ogretim-yonetmeligi | |
Conditions for Success | Graduation requirements for undergraduate programs are stated in Article 41 of the MEF University Undergraduate and Associate Degree Education Regulation, which came into force after being published in the Official Gazette No. 29152 on 21.10.2014. ARTICLE 41 – If a student successfully completes all the courses in the curriculum of the program he/she is registered in, has a GPA of 2.00 or higher, and has paid all of the tuition and other fees accrued to him/her, he/she is entitled to graduate and receive a bachelor's or associate's degree. wins. In order for the student to receive his diploma, he must have paid the full tuition fee. Those with a GPA of 3.00 - 3.49 graduate as honor students, and those with a GPA of 3.50 and above graduate as high honor students. In accordance with the provisions of the regulations, students who complete the first 4 semesters of an 8-semester undergraduate program worth 120 ECTS and withdraw from the program they are enrolled in are given an associate degree within the framework accepted by ÖSYM. | |
Progression Paths (Relationship Type) | A significant portion of the graduates of the Industrial Engineering Program are expected to be employed in the sectors of retail services, logistics and transportation, health services, tourism, intellectual services (consulting, research & development, communications and information technology, education), creative industries (advertising, design, publishing, etc.) and public services (government and non-governmental organizations). Many of our graduates are expected to choose to continue their education at the graduate level. | |
Legal Basis | 1. Law no. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education 2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive | |
Validity Period (If Any) | Continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030032370
ISCO: 08
ISCO: 08
MEF University Industrial Engineering B.Sc. Program graduates are aimed to be equipped with technically superior knowledge and experience that are demanded not only by the production and service sectors but also for starting and developing new business. In our program, new topics associated with the service sector are given more emphasis rather than the classical subjects related with the production sector. In this context, students are provided with depth in the fields of Manufacturing and Service Management, Supply Chain Management, Decision Support Systems and Entrepreneurship starting from the second year undergraduate level by means of various compulsory and elective courses. Parallel to the general trend of increasing popularity, elective courses are offered in areas such as Data Analytics, Data Mining, Application of Optimization in Service Industry and Supply Chain Modeling.
Learning takes place in formal, open or distance learning. Also; applied trainings are carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or as internship or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- An ability to identify, formulate, and solve complex engineering problems by applying principles of engineering, science, and mathematics
- An ability to apply engineering design to produce solutions that meet specified needs with consideration of public health, safety, and welfare, as well as global, cultural, social, environmental, and economic factors
- An ability to communicate effectively with a range of audiences
- An ability to recognize ethical and professional responsibilities in engineering situations and make informed judgments, which must consider the impact of engineering solutions in global, economic, environmental, and societal contexts
- An ability to function effectively on a team whose members together provide leadership, create a collaborative and inclusive environment, establish goals, plan tasks, and meet objectives
- An ability to develop and conduct appropriate experimentation, analyze and interpret data, and use engineering judgment to draw conclusions
- An ability to acquire and apply new knowledge as needed, using appropriate learning strategies.
The holder has the key qualifications below at maximum capacity.
- Literacy qualification
- Multiple language qualification
- Qualification in mathematics, science, technology and engineering
- Digital qualification
- Personal, social and learning competence
- Citizenship qualification
- Entrepreneurship qualification
- Cultural awareness and expression qualification
The assessment and evaluation methods used for courses are defined by the course instructor in the MEF University Course Information Forms at the beginning of each semester and announced through the Learning Management System.
Regarding course success grades, Article 31 of the MEF University Undergraduate and Associate Degree Education Regulation, which came into force after being published in the Official Gazette dated 21.10.014 and numbered 29152, applies.
ARTICLE 31 – (1) Students are assigned a letter grade for each course they take by the instructor teaching the course. Letter grades given in credit courses have numerical coefficient equivalents between 0.0 and 4.0 to be used in grade point average calculations. Letter grades, coefficients, if any, and the situations in which they are used are as follows:
a)Letter Grade Coefficient
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00
FX 0,00
FZ 0,00
Letter Grade Meaning
W Withdrawal
I Incomplete
S Satisfied
U Unsatisfied
P Progressing
EX Exempt
b) FZ: Students who are not eligible to take the final exam are given an FZ grade within the dates specified in the academic calendar before the final exams.
c) FX: It is given to students who have the right to take the final exam but do not come to the final exam without a valid excuse and to students who applies for a make-up exam but do not attend.
d) W: It is given in cases where the student withdraws from the course. Although the course taken is included in the transcript, the W grade is not included in the average calculations. For students who retake a course they had taken in a previous semester and then withdraw from that course, their previous grades are considered valid when calculating their GPA.
e) I: In a course that does not have a final exam, a grade of I may be given to students who have not been able to complete the work required for a letter grade until the dead line due to compulsory reasons, in order to allow a certain time to make up for their deficiencies. A student in this situation must complete the missing items within 14 days from the date of announcement of the letter grades or until the course registrations for the next semester begin, whichever is the nearest date. With the application of the instructor teaching the course and the approval of the department head, additional time may be given until the course registrations for the next semester begin. A letter grade is awarded by the relevant instructor to the student who completes the missing parts within the given time. When the allotted time expires, students who have not been given a letter grade other than I will be given an FX grade.
f) S: It is given to students who are successful in the specified courses. This grade is not included in average calculations.
g) U: It is given to students who fail in specified courses. This grade is not included in average calculations.
h) P: In credit or non-credit courses lasting more than one semester, it is given at the end of the semesters before the last semester. This grade is not included in average calculations.
i) EX: While a course in which the student has previously been successful is recorded on the student's transcript, the graduation requirement in the program indicates exemption from the course. This grade is not included in average calculations.
In order to supervise the quality of higher education programmes;
• YÖK is responsible of planning, organising, managing and supervising higher education institution's educational and other activities. •YÖK prepares "University Monitoring and Evaluation Reports" within its own criteria and publishes these reports annually. YÖK prepares reports that include qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions in accordance with these annual reports and shares them with general public.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to "Procedures and Principles for Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes":
1. Establishment and Approval of Curricula
YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate programmes in higher education institutions.
1.1. In higher education institutions, the curriculum of undergraduate programmes and the learning outcomes each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. After the curriculum of National Core Education Programmes is accepted by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate programme will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations
prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programmes who successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions. In addition, the accreditation decisions made by the accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality of programmes' qualifications is assured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
The Industrial Engineering B.Sc. Program is accredited (2018-2028) by ABET (Accreditation Board for Engineering and Technology) to ensure quality and meet industry standards.
MEF University accepts Turkish national students who have graduated from high school and equivalent schools through the central entrance exam held by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
Admission of students from abroad is done by the decision of the board of directors of the relevant faculty/school within the framework of the relevant legislative provisions, decisions of the Council of Higher Education and the principles determined by the Senate.
Detailed information about application and acceptance to undergraduate programs can be found at the link below:
https://www.mef.edu.tr/tr/genel-sekreterlik/lisans-ve-onlisans-egitim-ogretim-yonetmeligi
A significant portion of the graduates of the Industrial Engineering Program are expected to be employed in the sectors of retail services, logistics and transportation, health services, tourism, intellectual services (consulting, research & development, communications and information technology, education), creative industries (advertising, design, publishing, etc.) and public services (government and non-governmental organizations). Many of our graduates are expected to choose to continue their education at the graduate level.
1. Law no. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programme Graduates to Undergraduate Education
2. Law no. 2547 on Higher Education (bylaw-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Directive
Continuous.