Yeterlilik Kodu

TR0030023116

Yeterlilik Adı
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Bilgi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.bilgi.edu.tr/tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Elektrik ve enerji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2151

ISCED (2013): 0713

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Enerji Sistemleri Mühendisliği lisans programı farklı enerji kaynaklarını ve teknolojilerini, enerji verimliliğini ve tasarrufunu, sürdürülebilir kalkınmayı içeren geniş bir enerji sistemleri mühendisliği eğitimi sağlamaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler laboratuvarlarda, araştırma merkezlerinde, atölyelerde ya da iş yerlerinde uygulamalı eğitim kapsamında staj yaparlar.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Programdan mezun olanlar;

Anahtar Öğrenme Kazanımları;

  • Matematik, fen bilimleri ve enerji sistemleri mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisini kazanırlar.
  • Karmaşık enerji sistemleri mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olurlar.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisini edinirler.
  • Uygulamalarda karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisini ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini kazanırlar.
  • Enerjinin farklı disiplinlerine özgü mühendislik problemlerinin ve araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisini kazanırlar.
  • Enerji sistemlerini içeren ileri düzeydeki bir çalışmayı bireysel olarak bağımsız bir şekilde yürütme, farklı disiplinler içeren takımlarda etkin görev alma ve çalışma becerisine sahip olurlar.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili kullanma, etkin rapor yazma ve raporları anlama, etkin sunum yapabilme, talimat verme ve alma becerilerine sahip olurlar.

Destekleyici Öğrenme Kazanımları;

  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olurlar; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanırlar.
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına ve enerji alanındaki mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olurlar. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanırlar. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidirler.
  • Enerji sistemleri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre, güvenlik üzerindeki etkilerini bilirler; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olurlar
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 18’e göre tanımlanmıştır (https://www.mevzuat.gov.tr/anasayfa/MevzuatFihristDetayIframe?MevzuatTur=8&MevzuatNo=7701&MevzuatTertip=5) . Proje, bitirme projesi, laboratuvar dersleri gibi sınav yapılmasına gerek görülmeyen dersler dışında tüm dersler için dönem sonu sınavı ve en az bir ara sınav yapılır. Derslerde ayrıca küçük sınav yapılabilir, öğrencilere ödev verilebilir.  Dönem sonu sınavları, akademik takvimde belirtilen sınav döneminde yapılır. Dönem sonu sınavlarının tarihleri ve sınavların yapılacağı yerler Rektörlük tarafından belirlenir,  derslik ve gözetmen bilgileri ise Planlama Birimi tarafından önce akademik personeller paylaşılır. Ardından öğrencilere duyurulur.

BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00
Kalite Güvencesi
  1. YÖK denetimleri

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde gerçekleştirilen eğitim, öğretim ve diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. Bu sebeple, her yıl YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlar baz alınarak hazırlanan yükseköğretim kurumlarına yönelik kalitatif ve kantitatif değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Ayrıca, Yükseköğretim Kurulu her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Bu raporda vakıf yükseköğretim kurumlarına dair akademik, idari ve mali verileri paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi, “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Buna göre aşağıdaki adımlar izlenir.

  1. Lisans bölüm ve programların oluşturulması ve onaylanması süreci:
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli asgari standart ve ölçütlerin belirlenmesi,
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının müfredatı ve programın öğrenim çıktılarının, YÖK’ün belirlediği temel prensip ve ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları senatoları tarafından belirlenmesi.
  1. Ölçme-Değerlendirme: YÖK’ün belirlediği temel ilkeler ve yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim - öğretim ve sınav yönetmeliklerine bağlı olarak, öğrenim çıktılarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağının belirlenmesi.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredileri ve staj/bitirme projesi ve not ortalaması gibi yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması almaya hak kazanması.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:

  • Yükseköğretim kurumlarının, her yıl bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını (KİDR)” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmesi.
  • YÖKAK’ın, yükseköğretim kurumları dış değerlendirmeye ilişkin “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşması.
  1. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) akreditasyonu

İstanbul Bilgi Üniversitesi Enerji Sistemleri Mühendisliği Lisans Programı 01 Mayıs 2017 tarihinden 30 Eylül 2024 tarihine kadar geçerli MÜDEK akreditasyonuna sahiptir.

  1. Kurumsal Kalite Çalışmaları

Üniversite, WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) tarafından Türkiye’de akredite edilen ilk yükseköğretim kurumu olmuş ve program öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi ve program gözden geçirme için özel süreçler geliştirmiştir.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2020 / Bitiş: 30.09.2026

Giriş Şartı
  1. Lise diploması
  2. Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  3. İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  4. Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  5. Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak
Başarma Şartları Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın-hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Enerji Sistemleri Mühendisliği mezunları konvansiyonel ve yenilenebilir enerji kaynakları ve üretim yöntemleri, enerjinin üretiminden tüketimine kadar olan sürecin planlanması ve yönetimi üzerinde görev yapabilir; kamu veya özel sektör tarafından gerçekleştirilen enerji alım ve satış süreçlerini kapsayan enerji finansı ve pazarlaması konularında çalışabilir; enerji kaynaklarının kullanımının, enerji üretiminin ve tüketiminin çevresel etkilerinin değerlendirilmesinde görev alabilir.
Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  3. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  4. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  5. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030023116


Yeterlilik Adı
Enerji Sistemleri Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Bilgi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Eski Silahtarağa Elektrik Santralı Kazım Karabekir Cad. No: 2/13 34060 Eyüpsultan İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2151

ISCED (2013): 0713


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO: 2151

ISCED (2013): 0713


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Enerji Sistemleri Mühendisliği lisans programı farklı enerji kaynaklarını ve teknolojilerini, enerji verimliliğini ve tasarrufunu, sürdürülebilir kalkınmayı içeren geniş bir enerji sistemleri mühendisliği eğitimi sağlamaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, öğrenciler laboratuvarlarda, araştırma merkezlerinde, atölyelerde ya da iş yerlerinde uygulamalı eğitim kapsamında staj yaparlar.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Programdan mezun olanlar;

Anahtar Öğrenme Kazanımları;

  • Matematik, fen bilimleri ve enerji sistemleri mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisini kazanırlar.
  • Karmaşık enerji sistemleri mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olurlar.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisini edinirler.
  • Uygulamalarda karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisini ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisini kazanırlar.
  • Enerjinin farklı disiplinlerine özgü mühendislik problemlerinin ve araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisini kazanırlar.
  • Enerji sistemlerini içeren ileri düzeydeki bir çalışmayı bireysel olarak bağımsız bir şekilde yürütme, farklı disiplinler içeren takımlarda etkin görev alma ve çalışma becerisine sahip olurlar.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili kullanma, etkin rapor yazma ve raporları anlama, etkin sunum yapabilme, talimat verme ve alma becerilerine sahip olurlar.

Destekleyici Öğrenme Kazanımları;

  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olurlar; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanırlar.
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına ve enerji alanındaki mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olurlar.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olurlar. Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanırlar. Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidirler.
  • Enerji sistemleri mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre, güvenlik üzerindeki etkilerini bilirler; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahip olurlar

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  1. Okuma yazma yetkinliği
  2. Çoklu dil yetkinliği
  3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  4. Dijital yetkinlik
  5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  6. Vatandaşlık yetkinliği
  7. Girişimcilik yetkinliği
  8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri İstanbul Bilgi Üniversitesi Kredili Sistem Lisans ve Önlisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 18’e göre tanımlanmıştır (https://www.mevzuat.gov.tr/anasayfa/MevzuatFihristDetayIframe?MevzuatTur=8&MevzuatNo=7701&MevzuatTertip=5) . Proje, bitirme projesi, laboratuvar dersleri gibi sınav yapılmasına gerek görülmeyen dersler dışında tüm dersler için dönem sonu sınavı ve en az bir ara sınav yapılır. Derslerde ayrıca küçük sınav yapılabilir, öğrencilere ödev verilebilir.  Dönem sonu sınavları, akademik takvimde belirtilen sınav döneminde yapılır. Dönem sonu sınavlarının tarihleri ve sınavların yapılacağı yerler Rektörlük tarafından belirlenir,  derslik ve gözetmen bilgileri ise Planlama Birimi tarafından önce akademik personeller paylaşılır. Ardından öğrencilere duyurulur.

BAŞARI NOTU KATSAYI
A 4,00
A- 3,70
B+ 3,30
B 3,00
B- 2,70
C+ 2,30
C 2,00
C- 1,70
D+ 1,30
D 1,00
F 0,00

Kalite Güvencesi
  1. YÖK denetimleri

Yükseköğretim Kurulu (YÖK), Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesinde gerçekleştirilen eğitim, öğretim ve diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. Bu sebeple, her yıl YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlar baz alınarak hazırlanan yükseköğretim kurumlarına yönelik kalitatif ve kantitatif değerlendirmeleri içeren raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Ayrıca, Yükseköğretim Kurulu her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Bu raporda vakıf yükseköğretim kurumlarına dair akademik, idari ve mali verileri paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi, “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır. Buna göre aşağıdaki adımlar izlenir.

  1. Lisans bölüm ve programların oluşturulması ve onaylanması süreci:
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli asgari standart ve ölçütlerin belirlenmesi,
  • Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının müfredatı ve programın öğrenim çıktılarının, YÖK’ün belirlediği temel prensip ve ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları senatoları tarafından belirlenmesi.
  1. Ölçme-Değerlendirme: YÖK’ün belirlediği temel ilkeler ve yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim - öğretim ve sınav yönetmeliklerine bağlı olarak, öğrenim çıktılarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağının belirlenmesi.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredileri ve staj/bitirme projesi ve not ortalaması gibi yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması almaya hak kazanması.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:

  • Yükseköğretim kurumlarının, her yıl bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını (KİDR)” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girmesi.
  • YÖKAK’ın, yükseköğretim kurumları dış değerlendirmeye ilişkin “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşması.
  1. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) akreditasyonu

İstanbul Bilgi Üniversitesi Enerji Sistemleri Mühendisliği Lisans Programı 01 Mayıs 2017 tarihinden 30 Eylül 2024 tarihine kadar geçerli MÜDEK akreditasyonuna sahiptir.

  1. Kurumsal Kalite Çalışmaları

Üniversite, WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) tarafından Türkiye’de akredite edilen ilk yükseköğretim kurumu olmuş ve program öğrenme kazanımlarının değerlendirilmesi ve program gözden geçirme için özel süreçler geliştirmiştir.

Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

Başlangıç: 01.05.2020 / Bitiş: 30.09.2026


Giriş Şartı
  1. Lise diploması
  2. Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmak
  3. İstanbul Bilgi Üniversitesi İngilizce Dil Sınavı (BİLET) veya TOEFL ya da benzeri uluslararası seviyede tanınmış olan bir dil sınavından geçerli not almış olmak
  4. Meslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
  5. Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak

Başarma Şartları
Öğrencinin 240 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (CGPA)’nın-hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı aranmaktadır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Enerji Sistemleri Mühendisliği mezunları konvansiyonel ve yenilenebilir enerji kaynakları ve üretim yöntemleri, enerjinin üretiminden tüketimine kadar olan sürecin planlanması ve yönetimi üzerinde görev yapabilir; kamu veya özel sektör tarafından gerçekleştirilen enerji alım ve satış süreçlerini kapsayan enerji finansı ve pazarlaması konularında çalışabilir; enerji kaynaklarının kullanımının, enerji üretiminin ve tüketiminin çevresel etkilerinin değerlendirilmesinde görev alabilir.

Yasal Dayanağı
  1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  2. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  3. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  4. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  5. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Belge sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023116

Qualification Title
Bachelor's Degree in Energy Systems Engineering
Awarding BodyIstanbul Bilgi University
Awarding Body Contacthttps://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/
Awarding Body Urlhttps://www.bilgi.edu.tr/en/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasElectricity and energy
National Occupation Classification

ISCO: 2151

ISCED (2013): 0713

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Energy Systems Engineering undergraduate program provides a diverse range of energy systems engineering subjects including the concept of energy, various energy sources and technologies, energy efficiency and conservation, and sustainable development.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, students do internships in laboratories, research centers, workshops, or workplaces within the scope of applied education.

Description

Graduates of the program will be able to;

Key Learning Outcomes;

  1. have an adequate knowledge of mathematics, sciences and energy systems engineering discipline; apply theoretical and practical knowledge in these fields to the complex engineering problems.
  2. identify, define, formulate and solve complex energy systems engineering problems; choose and apply the best analysis and modeling methods for that purpose.
  3. design a complex system, process, device or product to meet desired needs within the realistic constraints and conditions; apply modern design methods for that purpose.
  4. develop, choose and use the modern techniques and tools required to analyze and solve the complex problems in practice; use information technologies effectively.
  5. design and conduct an experiment, acquire data, analyze and interpret results to investigate engineering problems and research topics specific to different disciplines of energy.
  6. conduct an advanced study including energy systems individiually; function effectively in interdisciplinary teams.
  7. communicate effectively in Turkish both oral and written; have fluency in at least one foreign language; write a report and understand reports; make presentation; give and receive instructions.

Supporting Learning Outcomes;

  1. have recognition of the need for lifelong learning; achieve knowledge; follow developments in science and technology and engage in continuing professional development.
  2. have awareness of professional and ethical responsibility and have information about the standards used in energy engineering.
  3. have knowledge about practices in business such as project, risk and change management, have awareness of entrepreneurship and innovation and sustainable development.

have awareness of impacts of energy systems engineering practices on health, environment and safety both universally and socially; have awareness of legal issues of engineering solutions.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  1. Reading and writing competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social and learning to learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurial competence
  8. Cultural awareness and expression competence
Further Info

The assessment and evaluation methods applied for each course are defined according to Article 18 of Istanbul Bilgi University Credit System Undergraduate and Graduate Degree Education and Examination Regulations (https://www.mevzuat.gov.tr/anasayfa/MevzuatFihristDetayIframe?MevzuatTur=8&MevzuatNo=7701&MevzuatTertip=5). Except for courses that do not require exams such as projects, graduation projects, laboratory courses, etc., all courses have a final exam and at least one midterm exam. There may also be quizzes and homework may be assigned to students.  Final exams are held during the exam period specified in the academic calendar. The dates and venues of the final exams are determined by the Rectorate, and the information about the classrooms and invigilators is first shared with the academic staff by the Planning Unit. Then it is announced to the students

LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00
Quality Assurance
  1. YÖK audits

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in monitoring the quality of higher education programs. For this reason, "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Based on these reports, reports containing qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. In addition, the Council of Higher Education publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" on foundation higher education institutions every year. In this report, academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions are shared.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs". Accordingly, the following steps are followed.

  1. The process of creating and approving undergraduate departments and programs:
  • Determining the minimum standards and criteria for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions,
  • The curriculum of undergraduate departments and programs in higher education institutions and the learning outcomes of the program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles and principles determined by YÖK.
  1. Assessment and Evaluation: Determining how the learning outcomes will be measured and evaluated, based on the basic principles set by the Council of Higher Education and the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are entitled to receive an undergraduate diploma if they successfully complete the course credits and obligations such as internship / graduation project and grade point average determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation:

  • Higher education institutions are required to submit their "Institutional Internal Evaluation Reports (IER)" for the previous year every year. To enter the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK).
  • YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" on external evaluation of higher education institutions with the public.
  1. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) accreditation

Istanbul Bilgi University Energy Systems Engineering Undergraduate Program has MÜDEK accreditation valid from 01 May 2017 until 30 September 2024.

  1. Corporate Quality Activities

The University was the first higher education institution in Turkey to be accredited by WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) and has developed specific processes for program learning outcomes assessment and program review.

Access Requirements
  1. High school diploma
  2. To be placed through National Student Selection and Placement Exams
  3. Istanbul Bilgi University English Language Test (BİLET) or TOEFL or a similar internationally recognized language test with a valid score
  4. For associate program students who graduated from the same or similar departments of Vocational Schools, to be placed through the Vertical Transfer exam
  5. For international students, to have applied and been placed directly to the University; to have been evaluated by the University in accordance with the publicly available national and institutional regulations as stated on the University's website
Conditions for SuccessStudents are required to have completed 240 ECTS credits and have a Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of Energy Systems Engineering are able to work in the field of conventional and renewable energy sources for the planning and managing of the processes from energy generation to consumption, in the field of energy finance and marketing for the energy purchases and the sales of the public or the private sector, and on the evaluation of environmental impacts of the use of the energy sources, their generation and consumption.

Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education
  2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
  3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
  4. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
  5. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030023116


Qualification Title
Bachelor's Degree in Energy Systems Engineering

Awarding Body
Istanbul Bilgi University

Awarding Body Contact
https://www.bilgi.edu.tr/en/university/about/

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO: 2151

ISCED (2013): 0713


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO: 2151

ISCED (2013): 0713


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Energy Systems Engineering undergraduate program provides a diverse range of energy systems engineering subjects including the concept of energy, various energy sources and technologies, energy efficiency and conservation, and sustainable development.


Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. In addition, students do internships in laboratories, research centers, workshops, or workplaces within the scope of applied education.


Description

Graduates of the program will be able to;

Key Learning Outcomes;

  1. have an adequate knowledge of mathematics, sciences and energy systems engineering discipline; apply theoretical and practical knowledge in these fields to the complex engineering problems.
  2. identify, define, formulate and solve complex energy systems engineering problems; choose and apply the best analysis and modeling methods for that purpose.
  3. design a complex system, process, device or product to meet desired needs within the realistic constraints and conditions; apply modern design methods for that purpose.
  4. develop, choose and use the modern techniques and tools required to analyze and solve the complex problems in practice; use information technologies effectively.
  5. design and conduct an experiment, acquire data, analyze and interpret results to investigate engineering problems and research topics specific to different disciplines of energy.
  6. conduct an advanced study including energy systems individiually; function effectively in interdisciplinary teams.
  7. communicate effectively in Turkish both oral and written; have fluency in at least one foreign language; write a report and understand reports; make presentation; give and receive instructions.

Supporting Learning Outcomes;

  1. have recognition of the need for lifelong learning; achieve knowledge; follow developments in science and technology and engage in continuing professional development.
  2. have awareness of professional and ethical responsibility and have information about the standards used in energy engineering.
  3. have knowledge about practices in business such as project, risk and change management, have awareness of entrepreneurship and innovation and sustainable development.

have awareness of impacts of energy systems engineering practices on health, environment and safety both universally and socially; have awareness of legal issues of engineering solutions.


Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  1. Reading and writing competence
  2. Multilingual competence
  3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  4. Digital competence
  5. Personal, social and learning to learn competence
  6. Citizenship competence
  7. Entrepreneurial competence
  8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

The assessment and evaluation methods applied for each course are defined according to Article 18 of Istanbul Bilgi University Credit System Undergraduate and Graduate Degree Education and Examination Regulations (https://www.mevzuat.gov.tr/anasayfa/MevzuatFihristDetayIframe?MevzuatTur=8&MevzuatNo=7701&MevzuatTertip=5). Except for courses that do not require exams such as projects, graduation projects, laboratory courses, etc., all courses have a final exam and at least one midterm exam. There may also be quizzes and homework may be assigned to students.  Final exams are held during the exam period specified in the academic calendar. The dates and venues of the final exams are determined by the Rectorate, and the information about the classrooms and invigilators is first shared with the academic staff by the Planning Unit. Then it is announced to the students

LETTER GRADE POINTS
A 4.00
A- 3.70
B+ 3.30
B 3.00
B- 2.70
C+ 2.30
C 2.00
C- 1.70
D+ 1.30
D 1.00
F 0.00

Quality Assurance
  1. YÖK audits

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in monitoring the quality of higher education programs. For this reason, "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. Based on these reports, reports containing qualitative and quantitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. In addition, the Council of Higher Education publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" on foundation higher education institutions every year. In this report, academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions are shared.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs". Accordingly, the following steps are followed.

  1. The process of creating and approving undergraduate departments and programs:
  • Determining the minimum standards and criteria for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions,
  • The curriculum of undergraduate departments and programs in higher education institutions and the learning outcomes of the program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles and principles determined by YÖK.
  1. Assessment and Evaluation: Determining how the learning outcomes will be measured and evaluated, based on the basic principles set by the Council of Higher Education and the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are entitled to receive an undergraduate diploma if they successfully complete the course credits and obligations such as internship / graduation project and grade point average determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation:

  • Higher education institutions are required to submit their "Institutional Internal Evaluation Reports (IER)" for the previous year every year. To enter the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK).
  • YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" on external evaluation of higher education institutions with the public.
  1. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) accreditation

Istanbul Bilgi University Energy Systems Engineering Undergraduate Program has MÜDEK accreditation valid from 01 May 2017 until 30 September 2024.

  1. Corporate Quality Activities

The University was the first higher education institution in Turkey to be accredited by WSCUC (Western Association of Schools and Colleges Senior College and University Commission) and has developed specific processes for program learning outcomes assessment and program review.


Access Requirements
  1. High school diploma
  2. To be placed through National Student Selection and Placement Exams
  3. Istanbul Bilgi University English Language Test (BİLET) or TOEFL or a similar internationally recognized language test with a valid score
  4. For associate program students who graduated from the same or similar departments of Vocational Schools, to be placed through the Vertical Transfer exam
  5. For international students, to have applied and been placed directly to the University; to have been evaluated by the University in accordance with the publicly available national and institutional regulations as stated on the University's website

Conditions for Success
Students are required to have completed 240 ECTS credits and have a Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 out of 4.00, provided that they do not fail any course.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates of Energy Systems Engineering are able to work in the field of conventional and renewable energy sources for the planning and managing of the processes from energy generation to consumption, in the field of energy finance and marketing for the energy purchases and the sales of the public or the private sector, and on the evaluation of environmental impacts of the use of the energy sources, their generation and consumption.


Legal Basis
  1. Law No. 2547 on Higher Education
  2. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
  3. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
  4. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
  5. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode