Yeterlilik Kodu | TR0030030333 | |||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Felsefe (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Yeditepe Üniversitesi | |||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | https://yeditepe.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi | ||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Felsefe ve Etik | |||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:2633.04 | |||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Felsefe Bölümü öğrencilere insanı, olguları, olayları “felsefece” bilme, kendilerinin belirlediği değerlerle eylemde bulunma, gerek Türkçe’de gerek en az bir başka dilde felsefe çalışmalarına özgün katkıda bulunabilme olanağını kazandırmayı amaçlar. Öğrencilerin özgün metinlere ulaşabilmesini sağlamak amacıyla Lisans Programı’nda zorunlu Eski Yunanca veya Latince dil eğitimi de yer almaktadır. | |||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Sınıf Çevirimiçi etkileşimi destekleyen ortamlar | |||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Okuma yazma yetkinliği; Çoklu dil yetkinliği; Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği; Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği. | |||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır: a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. b) L-İzinli (Leave): Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır. c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır. ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz. d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir. f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir. g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.) T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır. ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir. | |||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınan Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK), Felsefe Lisans Programını 2023 yılında akredite etmiştir. İlgili akreditasyonun geçerlilik süresi 5 senedir. 5. Bilgi yönetim sistemleri ve geribildirim mekanizmaları: Programın öğretim amaçları saptanırken paydaşları olarak belirlediği, öğrencilerinin, öğretim üyelerinin, bölüm danışma kurulunda yer alan mezunlarının, kamu ve özel sektörden işveren kurum temsilcilerinin görüşlerine başvurulmuştur. İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler programın yenilenmesi için dikkate alınmıştır. Buna göre program öğretim amaçları, iç paydaşlardan elde edilen bilgiler ile güncellenmektedir. Özellikle Bölüm Akademik Kurulundaki görüşmeler, öğrencilerden dönem sonu alınan ders değerlendirme anketleri ve yeni mezunlarımızdan alınan memnuniyet anketleri ile ilgili güncelleme yapılmaktadır. Ayrıca ilgili güncellemede dış paydaşlar olarak mezunlarımızdan bazılarının çalıştığı kurumlardan alınan bilgi formları ve ulusal ve uluslararası diğer akademik kurumlardaki yetkin kişilerle yapılan görüşmeler de dikkate alınmaktadır. Başlangıç: 11.04.2023 / Bitiş: 30.09.2028 | |||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Programa öğrenci kabulü “Yeditepe Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. | |||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Felsefe Bölümü’nde iyi bir eğitim alan ve kendini yetiştiren mezunlar için pek çok kariyer seçeneği ve iş olanağı bulunmaktadır. Akademik kariyer, genel olarak bu bölümün öğrencilerinin en sık tercih ettiği işlerden biridir. Bunun için yüksek lisans ve doktora yaparak eğitim hayatlarına devam etmekte ve akademide özgün çalışmalarıyla felsefeye katkıda bulunmaktadırlar. Akademisyen olmak, mezunların kendi çalışmalarını ve eğitim faaliyetlerini de devam ettirmelerini sağlamaktadır. Lise düzeyinde felsefe grubu öğretmenliği de Felsefe Bölümü öğrencilerinin yapabileceği mesleklerden biridir. Bu mesleği yapabilmek içinse öğrencilerin lisans eğitimi boyunca Eğitim Formasyonu almaları gerekmektedir. Formasyon sayesinde rehber öğretmenlik ve eğitim kurumlarında danışmanlık yapmak da tercih edilebilmektedir. Bakanlıklar gibi kamu kurumlarında da kültürle ilgili birimlerde çalışabilen Felsefe Bölümü mezunları, özel sektörde de kariyer yapabilmektedir. Kurumlara ve sivil toplum kuruluşlarına felsefe danışmanlığı yapmak; basın/yayın organlarına ve yayınevlerine eleştirmenlik, çevirmenlik ve editörlük yapmak da kariyer olanakları arasında bulunmaktadır. Felsefe Bölümü mezunları etik danışma kurulları ve toplumsal projelerde de yer alabilmektedir. | |||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030030333
ISCO:2633.04
ISCO:2633.04
Felsefe Bölümü öğrencilere insanı, olguları, olayları “felsefece” bilme, kendilerinin belirlediği değerlerle eylemde bulunma, gerek Türkçe’de gerek en az bir başka dilde felsefe çalışmalarına özgün katkıda bulunabilme olanağını kazandırmayı amaçlar. Öğrencilerin özgün metinlere ulaşabilmesini sağlamak amacıyla Lisans Programı’nda zorunlu Eski Yunanca veya Latince dil eğitimi de yer almaktadır.
Sınıf
Çevirimiçi etkileşimi destekleyen ortamlar
- Felsefe ve Sosyal Bilimlerdeki bilgileri kültürel, sosyal, etik, estetik, politik vb konulara uygulama becerisi.
- Literatür tarama, çözümleme ve yorumlama becerisi.
- Disiplinler arası okuma yapma ve çözümleme becerisi.
- Klasik Felsefe problemlerini tanımlama becerisi.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Etkin iletişim kurma becerisi.
- Felsefe sorunlarının evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibi olma.
- Felsefece araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanma becerisi.
Okuma yazma yetkinliği; Çoklu dil yetkinliği; Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği; Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
BAŞARI NOTU | KATSAYISI |
---|---|
AA | 4.0 |
BA | 3.5 |
BB | 3.0 |
CB | 2.5 |
CC | 2.0 |
DC | 1.5 |
DD | 1.0 |
FA | 0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye hak kazanamayan) |
FF | 0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan) |
Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:
a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.
b) L-İzinli (Leave): Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.
c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.
ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz.
d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.
f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir.
g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.) T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır.
ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından ulusal bir kalite güvence kuruluşu olarak tanınan Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK), Felsefe Lisans Programını 2023 yılında akredite etmiştir. İlgili akreditasyonun geçerlilik süresi 5 senedir.
5. Bilgi yönetim sistemleri ve geribildirim mekanizmaları: Programın öğretim amaçları saptanırken paydaşları olarak belirlediği, öğrencilerinin, öğretim üyelerinin, bölüm danışma kurulunda yer alan mezunlarının, kamu ve özel sektörden işveren kurum temsilcilerinin görüşlerine başvurulmuştur. İç ve dış paydaşlardan gelen geri bildirimler programın yenilenmesi için dikkate alınmıştır.
Buna göre program öğretim amaçları, iç paydaşlardan elde edilen bilgiler ile güncellenmektedir. Özellikle Bölüm Akademik Kurulundaki görüşmeler, öğrencilerden dönem sonu alınan ders değerlendirme anketleri ve yeni mezunlarımızdan alınan memnuniyet anketleri ile ilgili güncelleme yapılmaktadır. Ayrıca ilgili güncellemede dış paydaşlar olarak mezunlarımızdan bazılarının çalıştığı kurumlardan alınan bilgi formları ve ulusal ve uluslararası diğer akademik kurumlardaki yetkin kişilerle yapılan görüşmeler de dikkate alınmaktadır.
Başlangıç: 11.04.2023 / Bitiş: 30.09.2028
Öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır.
Programa öğrenci kabulü “Yeditepe Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.
Felsefe Bölümü’nde iyi bir eğitim alan ve kendini yetiştiren mezunlar için pek çok kariyer seçeneği ve iş olanağı bulunmaktadır. Akademik kariyer, genel olarak bu bölümün öğrencilerinin en sık tercih ettiği işlerden biridir. Bunun için yüksek lisans ve doktora yaparak eğitim hayatlarına devam etmekte ve akademide özgün çalışmalarıyla felsefeye katkıda bulunmaktadırlar. Akademisyen olmak, mezunların kendi çalışmalarını ve eğitim faaliyetlerini de devam ettirmelerini sağlamaktadır.
Lise düzeyinde felsefe grubu öğretmenliği de Felsefe Bölümü öğrencilerinin yapabileceği mesleklerden biridir. Bu mesleği yapabilmek içinse öğrencilerin lisans eğitimi boyunca Eğitim Formasyonu almaları gerekmektedir. Formasyon sayesinde rehber öğretmenlik ve eğitim kurumlarında danışmanlık yapmak da tercih edilebilmektedir. Bakanlıklar gibi kamu kurumlarında da kültürle ilgili birimlerde çalışabilen Felsefe Bölümü mezunları, özel sektörde de kariyer yapabilmektedir. Kurumlara ve sivil toplum kuruluşlarına felsefe danışmanlığı yapmak; basın/yayın organlarına ve yayınevlerine eleştirmenlik, çevirmenlik ve editörlük yapmak da kariyer olanakları arasında bulunmaktadır. Felsefe Bölümü mezunları etik danışma kurulları ve toplumsal projelerde de yer alabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030030333 | |||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor's Program in Philosophy | |||||||||||||||||||||
Awarding Body | Yeditepe University | |||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul | |||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://yeditepe.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 | ||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Philosophy and ethics | |||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:2633.04 | |||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||
Program Profile | The Department of Philosophy aims to endow the students with the capacity to act upon their own critically justified evaluations based on philosophical analysis of human nature, individuals, events and phenomena, as well as contributing to philosophical knowledge both in Turkish and at least one other language. Ancient Greek or Latin is compulsory for undergraduates in order to provide the possibility of access to the original texts. | |||||||||||||||||||||
Learning Environments | Classroom Digital platforms that support online interaction | |||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||
Key Competencies | Literacy competence; Multilingual competence; Personal, social and learning to learn competence; Cultural awareness and expression competence. | |||||||||||||||||||||
Further Info | Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabi. Success grades and coefficients are shown in the following table:
In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students: a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade. b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation. c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses. ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score. d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA. e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated. f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades. g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average. ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor. | |||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs,
1. Design and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues. 1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation. The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK), recognized by YÖK as a national quality assurance institution, accredited the undergraduate program in Philosophy in 2023. The validity period of FEDEK accreditation is five years. 5. Knowledge management systems and feedback mechanisms: In the process of identifying the teaching purposes of the program, the partners including the undergraduates, instructors, the graduates in advisory board of the department, the employer’s representatives of public and private institutions were considered. Feedback from internal and external partners were taken into account in order to revise the program. Therefore, the teaching purposes of the program are updated based on the knowledge obtained from both internal and external partners. Specifically, the interviews in academic board of the department, the course evaluation questionnaires acquired from the undergraduates, and satisfaction surveys obtained from new graduates are utilized in the revision of the program. Besides, the knowledge forms of the institutions where some of our graduates have been working, and the interviews made with competent individuals in both national and international academic institutions are also considered in that revision. | |||||||||||||||||||||
Access Requirements | Student admission is made according to the results of the central exam organized by the Measuring, Selection, and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education. Student admission to the program is explained in detail under the heading "Student Admission" in the "About Yeditepe University" section. | |||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Successfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation. | |||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | There are many career options and job opportunities for graduates who receive a good education and self-education in the Department of Philosophy. An academic career is generally one of the jobs students in this department prefer. For this reason, they continue their education by completing master's and doctorate degrees and contributing to philosophy with their original studies in the academy. Becoming an academic enables graduates to continue their own studies and educational activities. Teaching a philosophy group at the high school level is one of the professions that students of the Department of Philosophy can do. In order to do this profession, students must take Educational Formation during their undergraduate education. With formation education, working as a guidance counselor and consultant in educational institutions can also be preferred. Graduates of the Department of Philosophy can work in culture-related units in public institutions such as ministries and can also make a career in the private sector. Providing philosophy consultancy to institutions and non-governmental organizations and working as a critic, translator, and editor for press/publications and publishing houses are also among the career opportunities. Department of Philosophy graduates can also participate in ethics advisory boards and social projects. | |||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||
QrCode |
TR0030030333
ISCO:2633.04
ISCO:2633.04
The Department of Philosophy aims to endow the students with the capacity to act upon their own critically justified evaluations based on philosophical analysis of human nature, individuals, events and phenomena, as well as contributing to philosophical knowledge both in Turkish and at least one other language. Ancient Greek or Latin is compulsory for undergraduates in order to provide the possibility of access to the original texts.
Classroom
Digital platforms that support online interaction
- Ability to apply knowledge in Philosophy and Social Sciences to cultural, social, ethical, aesthetic, political, etc., issues.
- The ability to scan, analyse and interpret literature.
- Ability to do interdisciplinary reading and analysing.
- Ability to define the problems of classical philosophy.
- Awareness of professional and ethical responsibility.
- Ability to communicate effectively.
- The necessary breadth of education to understand the universal and social implications of philosophical problems.
- Awareness of the necessity of lifelong learning and the ability to realise this.
- To have knowledge of contemporary philosophical issues and cultural problems of the age.
- The ability to use the resources and modern tools necessary for philosophical research.
Literacy competence; Multilingual competence; Personal, social and learning to learn competence; Cultural awareness and expression competence.
Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabi. Success grades and coefficients are shown in the following table:
SUCCESS GRADES | COEFFICIENT |
---|---|
AA | 4.0 |
BA | 3.5 |
BB | 3.0 |
CB | 2.5 |
CC | 2.0 |
DC | 1.5 |
DD | 1.0 |
FA | 0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism) |
FF | 0.0 Fail (Failure to pass the final exam) |
In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students:
a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.
b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation.
c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses.
ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score.
d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA.
e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated.
f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades.
g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average.
ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.
In order to monitor the quality of higher education programs,
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Design and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.
1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.
The Association for Evaluation and Accreditation of University Programs in Mathematical, Natural and Social Sciences (FEDEK), recognized by YÖK as a national quality assurance institution, accredited the undergraduate program in Philosophy in 2023. The validity period of FEDEK accreditation is five years.
5. Knowledge management systems and feedback mechanisms: In the process of identifying the teaching purposes of the program, the partners including the undergraduates, instructors, the graduates in advisory board of the department, the employer’s representatives of public and private institutions were considered. Feedback from internal and external partners were taken into account in order to revise the program.
Therefore, the teaching purposes of the program are updated based on the knowledge obtained from both internal and external partners. Specifically, the interviews in academic board of the department, the course evaluation questionnaires acquired from the undergraduates, and satisfaction surveys obtained from new graduates are utilized in the revision of the program. Besides, the knowledge forms of the institutions where some of our graduates have been working, and the interviews made with competent individuals in both national and international academic institutions are also considered in that revision.
Student admission is made according to the results of the central exam organized by the Measuring, Selection, and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education. Student admission to the program is explained in detail under the heading "Student Admission" in the "About Yeditepe University" section.
There are many career options and job opportunities for graduates who receive a good education and self-education in the Department of Philosophy. An academic career is generally one of the jobs students in this department prefer. For this reason, they continue their education by completing master's and doctorate degrees and contributing to philosophy with their original studies in the academy. Becoming an academic enables graduates to continue their own studies and educational activities.
Teaching a philosophy group at the high school level is one of the professions that students of the Department of Philosophy can do. In order to do this profession, students must take Educational Formation during their undergraduate education. With formation education, working as a guidance counselor and consultant in educational institutions can also be preferred. Graduates of the Department of Philosophy can work in culture-related units in public institutions such as ministries and can also make a career in the private sector. Providing philosophy consultancy to institutions and non-governmental organizations and working as a critic, translator, and editor for press/publications and publishing houses are also among the career opportunities. Department of Philosophy graduates can also participate in ethics advisory boards and social projects.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.