Yeterlilik Kodu

TR0030008493

Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumAmasya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAkbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya
Sorumlu Kurum URLhttp://www.amasya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Eğitim bilimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip, ülkemizin gelişmiş ülkeler arasında yer alabilmesi ve bu ülkelerle rekabet edebilmesi için öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarını mesleki ve teknolojik bakımdan donanımlı bir şekilde yetiştirmektir. Ayrıca kendine güvenen, günümüz koşullarına kolaylıkla uyum sağlayabilen, problemleri fark edip etkin çözüm yolları bulabilen, yenilikçi uygulamalara açık olarak analitik düşünebilen, güncel eğitim yaklaşımlarını takip edebilen ve bunu öğretime uyarlayabilen, bilimi bir yaşam biçimi olarak algılayan bilim ve teknoloji okuryazarı fen bilgisi öğretmenleri ve akademisyenlerinin yetişmesine katkı sağlamaktır. Daha genel bir anlatımla, programın amaçları şu şekildedir;
    Öğrenim süresi esnasında öğrencileri fen bilgisi eğitimi alanında bilgi ve becerileri en üst düzeyde kullanan,
  • İlgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden,
  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve gelişimsel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun eğitim ortamları düzenleyen,
  • Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini destekleyici uygulamalar yapan,
  • Günümüz fen eğitimi standartlarında önem arz eden bilimsel okuryazarlık düzeylerini ve bilimin doğası anlayışlarını geliştiren uygulamalara yer veren ve
  • Gerekli mesleki yeterliliğe sahip,
  • İnsan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren fen öğretmenleri yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde normal sınıf ortamlarında, laboratuvarlarda ve uzaktan eğitim aracılığıyla yürütülür.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen bilimleri öğretmenliğine ait mesleki alan bilgisine sahiptir.
  • Bilimin doğası, bilim tarihi, bilim felsefesi, bilimsel yöntem ile bilimsel bilginin özellikleri, kaynağı, sınırları, geçerliğinin ve güvenirliğinin değerlendirilmesi konularında bilgi sahibidir.
  • Fen öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, alanda kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
  • Fen eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir ve bu alandaki gelişmeleri takip eder.
  • Fen eğitimiyle ilgili bilgi kaynaklarına ulaşır ve bunları etkin biçimde kullanır.
  • Fen eğitimiyle ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve verileri yorumlar ve değerlendirir.
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin farkında olur ve öğretimi buna göre planlar.
  • Konu alanı bilgisi ve laboratuvar becerilerini kazandırmaya yönelik güncel öğretim yaklaşımlarını uygular.
  • Fen eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını mühendislik tasarım süreciyle bütünleştirir ve disiplinler arası fen öğretimi yaklaşımını etkin bir şekilde kullanır.
  • Grup çalışmalarına katılarak veya bireysel olarak çalışarak, uygulamada ortaya çıkan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları etkin bir biçimde çözmek için sorumluluk alır.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir biçimde kullanarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanır.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara ve gelişmelere duyarlılık gösterir ve toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayarak bunları uygular.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki etik değerlere ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.
Anahtar Yetkinlikler
  • Fen okuryazarlık yetkinliği,
  • Dijital yetkinlik,
  • Öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
  • Pedagojik alan bilgisi ve becerisi yetkinliği,
  • Girişimcilik yetkinliği,
  • Vatandaşlık yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten başarı notu en az 60 olan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Başarısız olan öğrenciler bütünleme sınavına girme hakkına sahiptir. Bütünleme sınavında başarısız olan öğrenciler dersi ilgili yarıyıl tekrar almak zorundadırlar. Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 01.05.2023 / Bitiş: 01.05.2025

Giriş Şartı

TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN

Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre ya da Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.

DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN

Değişim öğrencilerinin kabulü, BEÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlâna ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN

Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir

Başarma Şartları Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir. Programda yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 4,00 üzerinden en az 2,00 olan öğrenciler, Fen Bilgisi Öğretmenliği unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Fen Bilgisi Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Fen Bilgisi Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Fen Bilgisi Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Fen Bilimleri ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030008493


Yeterlilik Adı
Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Amasya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Akbilek Mahallesi, Muhsin Yazıcıoğlu Cd (Kılıçaslan Cd.), 05100 Amasya Merkez/Amasya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip, ülkemizin gelişmiş ülkeler arasında yer alabilmesi ve bu ülkelerle rekabet edebilmesi için öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adaylarını mesleki ve teknolojik bakımdan donanımlı bir şekilde yetiştirmektir. Ayrıca kendine güvenen, günümüz koşullarına kolaylıkla uyum sağlayabilen, problemleri fark edip etkin çözüm yolları bulabilen, yenilikçi uygulamalara açık olarak analitik düşünebilen, güncel eğitim yaklaşımlarını takip edebilen ve bunu öğretime uyarlayabilen, bilimi bir yaşam biçimi olarak algılayan bilim ve teknoloji okuryazarı fen bilgisi öğretmenleri ve akademisyenlerinin yetişmesine katkı sağlamaktır. Daha genel bir anlatımla, programın amaçları şu şekildedir;
    Öğrenim süresi esnasında öğrencileri fen bilgisi eğitimi alanında bilgi ve becerileri en üst düzeyde kullanan,
  • İlgili bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip eden,
  • Öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve gelişimsel özelliklerini göz önünde bulundurarak uygun eğitim ortamları düzenleyen,
  • Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini destekleyici uygulamalar yapan,
  • Günümüz fen eğitimi standartlarında önem arz eden bilimsel okuryazarlık düzeylerini ve bilimin doğası anlayışlarını geliştiren uygulamalara yer veren ve
  • Gerekli mesleki yeterliliğe sahip,
  • İnsan haklarına, demokrasiye ve etiğe önem veren fen öğretmenleri yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün bir şekilde normal sınıf ortamlarında, laboratuvarlarda ve uzaktan eğitim aracılığıyla yürütülür.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Fen bilimleri öğretmenliğine ait mesleki alan bilgisine sahiptir.
  • Bilimin doğası, bilim tarihi, bilim felsefesi, bilimsel yöntem ile bilimsel bilginin özellikleri, kaynağı, sınırları, geçerliğinin ve güvenirliğinin değerlendirilmesi konularında bilgi sahibidir.
  • Fen öğretim programlarını, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, alanda kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir.
  • Fen eğitimiyle ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve uygulamalar hakkında bilgi sahibidir ve bu alandaki gelişmeleri takip eder.
  • Fen eğitimiyle ilgili bilgi kaynaklarına ulaşır ve bunları etkin biçimde kullanır.
  • Fen eğitimiyle ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve verileri yorumlar ve değerlendirir.
  • Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleri ile öğrenme güçlüklerinin farkında olur ve öğretimi buna göre planlar.
  • Konu alanı bilgisi ve laboratuvar becerilerini kazandırmaya yönelik güncel öğretim yaklaşımlarını uygular.
  • Fen eğitimi alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarını mühendislik tasarım süreciyle bütünleştirir ve disiplinler arası fen öğretimi yaklaşımını etkin bir şekilde kullanır.
  • Grup çalışmalarına katılarak veya bireysel olarak çalışarak, uygulamada ortaya çıkan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları etkin bir biçimde çözmek için sorumluluk alır.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir biçimde kullanarak kendi öğrenmesinin sorumluluğunu alır ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazanır.
  • Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara ve gelişmelere duyarlılık gösterir ve toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayarak bunları uygular.
  • Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki etik değerlere ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

Anahtar Yetkinlikler
  • Fen okuryazarlık yetkinliği,
  • Dijital yetkinlik,
  • Öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
  • Pedagojik alan bilgisi ve becerisi yetkinliği,
  • Girişimcilik yetkinliği,
  • Vatandaşlık yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrenciler her ders için ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40 ve yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten başarı notu en az 60 olan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. Başarısız olan öğrenciler bütünleme sınavına girme hakkına sahiptir. Bütünleme sınavında başarısız olan öğrenciler dersi ilgili yarıyıl tekrar almak zorundadırlar. Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Başlangıç: 01.05.2023 / Bitiş: 01.05.2025


Giriş Şartı

TÜRK ÖĞRENCİLER İÇİN

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLER İÇİN

Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT I, ACT, GCE vb. gibi sınav sonuçlarına göre ya da Üniversitemizce veya Türkiye’deki üniversitelerince yapılan Yabancı Uyruklu Öğrenci Sınavından ilgili yönergeler çerçevesinde geçerli puan alan adaylar kabul edilmektedir.

DEĞİŞİM PROGRAMLARI İÇİN

Değişim öğrencilerinin kabulü, BEÜ ile partner üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (Erasmus, Farabi, Mevlâna ya da Genel Akademik Protokol) çerçevesinde yapılmaktadır.

ÖZEL ÖĞRENCİLER İÇİN

Özel öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıtlanabilirler. Üniversitemizde eğitim dilinin bazı derslerde İngilizce olması nedeniyle, öğrencilerin bu derslere kayıtlanabilmesi için aynı zamanda İngilizce Dil Yeterliliklerini belgelemeleri gerekmektedir


Başarma Şartları
Bölümden mezun olabilmek için programda belirtilen (240 kredilik) dersleri alması ve bu derslerden başarılı olması gerekir. Programda yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması değeri 4,00 üzerinden en az 2,00 olan öğrenciler, Fen Bilgisi Öğretmenliği unvanı ile mezun olmaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun olan öğrencilerimiz Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî / özel ilkokul ve ortaokullara “Fen Bilgisi Öğretmeni” olarak atanırlar. Bunun yanında Eğitim Fakültelerinin Fen Bilgisi Eğitimi Bölümlerinde akademisyen veya bilim uzmanı olarak görev alabilirler. Bu bölümden mezun olan Fen Bilgisi Öğretmenleri ayrıca çeşitli medya kuruluşlarında Fen Bilimleri ile ilgili bilgi ve birikimlerini kullanarak yazarlık, editörlük, düzeltmenlik, danışmanlık, yöneticilik gibi görevler alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008493

Qualification Title
Science teacher education Bachelor's Degree
Awarding BodyAmasya University
Awarding Body ContactAkbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46
Awarding Body Urlhttp://www.amasya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasEducation science
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The aim is to educate prospective science teachers who have the knowledge, skills, and qualities required by the teaching profession and to equip them professionally and technologically in order for our country to be among the developed countries and compete with these countries. Additionally, it aims to contribute to the training of science teachers and academicians who are confident, adaptable to current conditions, capable of identifying problems and finding effective solutions, open to innovative practices, capable of analytical thinking, able to follow current educational approaches, and adapt them to teaching, perceiving science as a way of life, and being literate in science and technology. More generally, the objectives of the program are as follows:
  • To maximize students' use of knowledge and skills in science education during the learning period.
  • To follow relevant scientific and technological developments.
  • To organize appropriate educational environments considering students' individual differences and developmental characteristics.
  • To implement practices that support students' higher-order thinking skills.
  • To include practices that develop scientific literacy levels and understanding of the nature of science, which are important in today's science education standards.
  • To have the necessary professional competence.
  • To train science teachers who value human rights, democracy, and ethic
Learning Environments
  • Education and teaching are conducted formally in regular classroom settings, laboratories, and through distance education.
Description
  • Possesses professional knowledge in the field of science education.
  • Has knowledge of the nature of science, history of science, philosophy of science, scientific method, and the characteristics, sources, limits, validity, and reliability of scientific knowledge.
  • Is knowledgeable about science teaching programs, instructional strategies, methods and techniques, and assessment methods used in the field.
  • Is informed about national and international legislation and practices related to science education and keeps up with developments in this field.
  • Accesses and effectively utilizes resources related to science education.
  • Examines events and phenomena related to science education by conceptualizing them and interpreting and evaluating data using scientific methods and techniques.
  • Is aware of students' developmental and learning characteristics and learning difficulties, and plans instruction accordingly.
  • Implements current instructional approaches aimed at imparting subject matter knowledge and laboratory skills.
  • Identifies, analyzes, and develops solution proposals based on evidence and research for problems related to science education.
  • Integrates science, technology, engineering, and mathematics fields through the engineering design process and effectively uses interdisciplinary science teaching approaches.
  • Takes responsibility for effectively solving complex problems that arise in practice, both through participation in group work and individually.
  • Assumes responsibility for their own learning by effectively utilizing ways of accessing information and develops a lifelong learning habit.
  • Demonstrates sensitivity to current events and developments in society and the world, and plans and implements professional projects and activities for their social environment with a sense of social responsibility.
  • Acts in accordance with laws, regulations, and legislation related to democracy, human rights, social, scientific, professional ethics, and duties, rights, and responsibilities related to the field.
Key Competencies
  • Science literacy competency,
  • Digital literacy,
  • Competency in learning how to learn,
  • Pedagogical content knowledge and skill competency,
  • Entrepreneurship competency,
  • Citizenship competency
Further Info
  • Students are subject to midterm and end-of-semester exams for each course. The contribution to the final grade is 40% for the midterm exam and 60% for the end-of-semester exam. All exams are evaluated out of 100 points. There is a requirement to score at least 50 points in the end-of-semester exam. Students who receive a minimum grade of 60 in a course are considered to have passed that course. Students who fail have the right to take a makeup exam. Students who fail the makeup exam must retake the relevant semester. To graduate from the department, students must take the courses specified in the program (240 credits) and pass these courses
Quality Assurance

For the oversight of the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out at higher education institutions.

Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published based on criteria set by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK. These reports, including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

Creation and Approval of Teaching Programs:

YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.

After the approval of the curriculum of the National Core Education Programs by the relevant Dean's Council, it is implemented by higher education institutions upon YÖK's approval.

Assessment and Evaluation:

The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

Certification:

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's diploma upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

Self-Evaluation and External Evaluation:

Higher education institutions, within the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

Teacher Training Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) Start: 01.05.2023 / End: 01.05.2025

Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTS: Under the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), admission to this program is conducted through a centralized exam system called ÖSYS. After students indicate their program preferences, they are placed in relevant programs by the Assessment, Selection, and Placement Center based on their scores from this exam.

FOR INTERNATIONAL STUDENTS: International students are admitted to this program based on internationally recognized exam results such as SAT I, ACT, GCE, etc., or in accordance with the relevant guidelines from our university or universities in Turkey, through the Foreign Student Exam.

FOR EXCHANGE PROGRAMS: Admission of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements signed between BEU and partner universities (Erasmus, Farabi, Mevlana, or General Academic Protocol).

FOR SPECIAL STUDENTS: Special students may enroll in the courses offered in this program with the approval of the relevant academic unit. Since some courses at our university are taught in English, students must also demonstrate English Language Proficiency to enroll in these courses.

Conditions for Success To graduate from the department, students must successfully complete the courses specified in the program (totaling 240 ECTS credits). Students who have successfully completed all the courses listed in the program (equivalent to a total of 240 ECTS credits) and have a General Weighted Grade Point Average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00 are entitled to graduate with the title of Science Education Teacher.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates from our program are appointed as "Science Teachers" to official/private primary and secondary schools under the Ministry of National Education. Additionally, they can serve as academics or subject matter experts in the Science Education Departments of Education Faculties. Furthermore, Science Education Teachers who graduate from this department can also take on roles such as writing, editing, proofreading, consulting, and management in various media organizations, utilizing their knowledge and expertise in the field of Science.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030008493


Qualification Title
Science teacher education Bachelor's Degree

Awarding Body
Amasya University

Awarding Body Contact
Akbilek St., Muhsin Yazıcıoğlu, 05100 Amasya/Center. Tel: +90 358 211 50 46

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The aim is to educate prospective science teachers who have the knowledge, skills, and qualities required by the teaching profession and to equip them professionally and technologically in order for our country to be among the developed countries and compete with these countries. Additionally, it aims to contribute to the training of science teachers and academicians who are confident, adaptable to current conditions, capable of identifying problems and finding effective solutions, open to innovative practices, capable of analytical thinking, able to follow current educational approaches, and adapt them to teaching, perceiving science as a way of life, and being literate in science and technology. More generally, the objectives of the program are as follows:
  • To maximize students' use of knowledge and skills in science education during the learning period.
  • To follow relevant scientific and technological developments.
  • To organize appropriate educational environments considering students' individual differences and developmental characteristics.
  • To implement practices that support students' higher-order thinking skills.
  • To include practices that develop scientific literacy levels and understanding of the nature of science, which are important in today's science education standards.
  • To have the necessary professional competence.
  • To train science teachers who value human rights, democracy, and ethic

Learning Environments
  • Education and teaching are conducted formally in regular classroom settings, laboratories, and through distance education.

Description
  • Possesses professional knowledge in the field of science education.
  • Has knowledge of the nature of science, history of science, philosophy of science, scientific method, and the characteristics, sources, limits, validity, and reliability of scientific knowledge.
  • Is knowledgeable about science teaching programs, instructional strategies, methods and techniques, and assessment methods used in the field.
  • Is informed about national and international legislation and practices related to science education and keeps up with developments in this field.
  • Accesses and effectively utilizes resources related to science education.
  • Examines events and phenomena related to science education by conceptualizing them and interpreting and evaluating data using scientific methods and techniques.
  • Is aware of students' developmental and learning characteristics and learning difficulties, and plans instruction accordingly.
  • Implements current instructional approaches aimed at imparting subject matter knowledge and laboratory skills.
  • Identifies, analyzes, and develops solution proposals based on evidence and research for problems related to science education.
  • Integrates science, technology, engineering, and mathematics fields through the engineering design process and effectively uses interdisciplinary science teaching approaches.
  • Takes responsibility for effectively solving complex problems that arise in practice, both through participation in group work and individually.
  • Assumes responsibility for their own learning by effectively utilizing ways of accessing information and develops a lifelong learning habit.
  • Demonstrates sensitivity to current events and developments in society and the world, and plans and implements professional projects and activities for their social environment with a sense of social responsibility.
  • Acts in accordance with laws, regulations, and legislation related to democracy, human rights, social, scientific, professional ethics, and duties, rights, and responsibilities related to the field.

Key Competencies
  • Science literacy competency,
  • Digital literacy,
  • Competency in learning how to learn,
  • Pedagogical content knowledge and skill competency,
  • Entrepreneurship competency,
  • Citizenship competency

Further Info
  • Students are subject to midterm and end-of-semester exams for each course. The contribution to the final grade is 40% for the midterm exam and 60% for the end-of-semester exam. All exams are evaluated out of 100 points. There is a requirement to score at least 50 points in the end-of-semester exam. Students who receive a minimum grade of 60 in a course are considered to have passed that course. Students who fail have the right to take a makeup exam. Students who fail the makeup exam must retake the relevant semester. To graduate from the department, students must take the courses specified in the program (240 credits) and pass these courses

Quality Assurance

For the oversight of the quality of higher education programs:

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out at higher education institutions.

Each year, "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions are published based on criteria set by YÖK. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, the "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions is published by YÖK. These reports, including quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

Creation and Approval of Teaching Programs:

YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.

After the approval of the curriculum of the National Core Education Programs by the relevant Dean's Council, it is implemented by higher education institutions upon YÖK's approval.

Assessment and Evaluation:

The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted according to the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

Certification:

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's diploma upon successful completion of the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

Self-Evaluation and External Evaluation:

Higher education institutions, within the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of programs has been ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

Teacher Training Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) Start: 01.05.2023 / End: 01.05.2025


Access Requirements

FOR TURKISH STUDENTS: Under the regulations determined by the Higher Education Council (YÖK), admission to this program is conducted through a centralized exam system called ÖSYS. After students indicate their program preferences, they are placed in relevant programs by the Assessment, Selection, and Placement Center based on their scores from this exam.

FOR INTERNATIONAL STUDENTS: International students are admitted to this program based on internationally recognized exam results such as SAT I, ACT, GCE, etc., or in accordance with the relevant guidelines from our university or universities in Turkey, through the Foreign Student Exam.

FOR EXCHANGE PROGRAMS: Admission of exchange students is carried out within the framework of bilateral agreements signed between BEU and partner universities (Erasmus, Farabi, Mevlana, or General Academic Protocol).

FOR SPECIAL STUDENTS: Special students may enroll in the courses offered in this program with the approval of the relevant academic unit. Since some courses at our university are taught in English, students must also demonstrate English Language Proficiency to enroll in these courses.


Conditions for Success
To graduate from the department, students must successfully complete the courses specified in the program (totaling 240 ECTS credits). Students who have successfully completed all the courses listed in the program (equivalent to a total of 240 ECTS credits) and have a General Weighted Grade Point Average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00 are entitled to graduate with the title of Science Education Teacher.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates from our program are appointed as "Science Teachers" to official/private primary and secondary schools under the Ministry of National Education. Additionally, they can serve as academics or subject matter experts in the Science Education Departments of Education Faculties. Furthermore, Science Education Teachers who graduate from this department can also take on roles such as writing, editing, proofreading, consulting, and management in various media organizations, utilizing their knowledge and expertise in the field of Science.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transition between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode