Yeterlilik Kodu | TR0030025668 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Erciyes Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yenidoğan Mahallesi, Turhan Baytop Sokak No:1, 38280 Talas/Kayseri | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erciyes.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Akreditasyon Tarihi: 24.04.2021 -24.04.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Program 4 yıllıktır ve 8 dönemi kapsamaktadır. Programın AKTS kredi değeri 240’tır. Programdan mezun olabilmek için bütün derslerden minimum CC ile geçmek gerekmektedir. Mezuniyet için 240 AKTS kredisini başarı ile tamamlamak; ayrıca 7. ve 8. yarıyılda öğretmenlik uygulaması dersi kapsamında staj uygulamasını başarılı bir şekilde bitirmek gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030025668
ISCO 08
ISCO 08
- Bilimsel ve teknolojik açıdan okuryazar; yeni nesilleri eğitmenin verdiği sorumluluğun farkında; çevre, ülke ve dünya sorunlarına duyarlı; çağın gereklerine göre kendini yenileyebilen; değişime ve gelişime açık; bilimi yaşam biçimi olarak algılayan; kendine güvenen; demokratik ve etik değerlere saygılı; uluslararası birikimleri izleyen ve uygulayan, bilgi ve beceri açısından son derece donanımlı fen bilimleri öğretmen ve fen eğitimcisi akademisyenleri yetiştirmektir.
- Ayrıca fen eğitimi alanında ulusal ve uluslararası işbirliğini geliştirerek bu alanda ülkemizin ihtiyacı olan eğitimcileri yetiştirmek ve öğretim programının niteliğini ulusal ve uluslararası gruplar, topluluklar ve araştırmacıların katkılarıyla daha da ileri taşımaktır.
- Bu amaçlar doğrultusunda anabilim dalımız; öğretim elemanı kadrosunu güçlendirmeye, diğer disiplinlerin öğretimini yürüten öğretim elemanlarıyla işbirliğini arttırmaya, lisans ve lisansüstü düzeyde yürütülen derslerin ve tez çalışmalarının ulusal ve uluslararası alanyazındaki gelişmelerle uyum içinde olmasına, ulusal ve uluslararası düzeydeki proje, makale ve araştırma çalışmalarına katılımın artarak sürekliliğin sağlanması için çaba göstermektedir.
- Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda staj uygulaması yapılmaktadır.
- Fen Bilimleri ile ilgili olgu ve kavramları ifade ederek kavrar.
- Fen Bilimlerindeki öğretim etkinliklerini planlar, hazırlar, genel öğretim ilke yöntem ve tekniklerini kullanır.
- Fen Bilimleri konularını günlük hayata uyarlar ve kullanır.
- Hayat boyu öğrenimde, fen bilimlerinin yerini, önemini kavrar, bunu gerektiğinde uygular ve disiplinler arası alanlara bağlar.
- Güncel konuları takip eder ve fen bilimleri ile bağdaştırır.
- İşbirliği içinde çalışır, mesleki ve etik sorumluluk bilincini kazanır.
- Fen okuryazarı bireyler yetiştirir.
- Doğa olaylarını, bilimsel teori ve yasaları bilimsel temellere dayandırarak açıklar.
- Bilimsel süreç becerileri kazanır ve bunları daha sonraki yaşantılarının değişik aşamalarında kullanarak hayatlarını kolaylaştırır.
- Öğrencilerin kişisel gelişim özelliklerine uygun öğretim yöntem ve teknikleri kullanır.
- Fen dersleri ile ilgili plan hazırlar, uygun araç gereç ve materyalleri seçer ve uygular.
- Konuya uygun deneyleri seçer, tasarlayıp yapar, verileri analiz eder ve verileri yorumlayarak bilimsel rapor haline getirir.
- Laboratuvar güvenliği, kimyasal madde ve tehlike işaretleri konusunda bilgi birikimine sahip olur
- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
- Ulusal ve uluslararası projeler hakkında bilgi sahibi olur. Ulusal ve uluslararası projeler tasarlar.
- Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
- Sınıf yönetiminin nasıl etkili olacağını kavrar. Sınıf yönetimini etkili olarak uygular.
- Mesleki sorumluluk ve etik bilinci hakkında bilgi sahibi olur. Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Sınav Yönetmeliği, Ölçme ve Değerlendirme: Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadırlar. Devam zorunluluğunun sınırı, teorik derslerde% 70, uygulamalı derslerde ise % 80’dir. Bu şartları yerine getiremeyen öğrenciler dönem sınavlarına giremezler. Öğrencilerin devam durumları, ders sorumlularınca izlenir. Öğrencilerin alacakları sağlık raporları, derse devam sürelerinin hesabında hiçbir surette dikkate alınmaz. Bir dersin devamını alıp da başarısız olan öğrencilerin, dersi tekrarlamaları durumunda, Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri hariç, yeniden devam şartı aranmaz. Sınavlar 100 puan üzerinden ölçülür. Bir dersin ara sınav, dönem sonu ve bütünleme sınav sonuçları sayısal puan ile gösterilir.
- Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır. Ara sınav puan ortalaması, öğrencinin ara sınavlarda almış olduğu puanların toplamının yapılmış olan ara sınav sayısına bölünmesi ile belirlenir. Bu suretle bulunacak buçuklu sayı tam sayıya yükseltilir. Ham başarı puanı, dönem sonu veya bütünleme sınav puanının % 60’ına, ara sınav puan ortalamasının % 40’ının eklenmesiyle hesaplanır. Bu oranların hesabında kesirler aynen korunur, ancak ham başarı puanının belirlenmesinde buçuklu sayılar tam sayıya tamamlanır. Ham başarı puanlarının başarı notlarına dönüştürülmesi işlemi, Senato tarafından belirlenen “Erciyes Üniversitesi Bağıl Not Dönüşüm Yöntemleri”, Yöntem 1 esaslarına göre gerçekleştirilir.
- Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az CC olması gerekir. Notu DC, DD, FD ve FF olan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar. Mezuniyet Koşulları Bir öğrencinin mezun olabilmesi için programın gerektirdiği zorunlu asgari kredi miktarı kadar ders alması, bütün derslerini başarması ve genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir. Yeterlilik Koşulları ve Kuralları Fen Bilgisi Öğretmenliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü başarıyla tamamlaması ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Akreditasyon Tarihi: 24.04.2021 -24.04.2026
- Adayların, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamaları/sınavları başarmış olmaları (lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması) gerekir. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
- Fen bilgisi eğitimi programı mezunları Fen Bilgisi Öğretmeni olarak görev yapabilirler. Program mezunları özellikle Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı okullarda ve özel okullarda çalışabilme hakkına sahiptir.
- Program mezunları istenilen akademik yeterlikleri sağladıkları takdirde yüksek öğretim kurumlarında akademik personel olarak da istihdam edilirler.
- Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030025668 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Science Education | |
Awarding Body | Erciyes University | |
Awarding Body Contact | Yenidoğan Neighborhood, Turhan Baytop Street No:1, 38280 Talas/Kayseri | |
Awarding Body Url | https://www.erciyes.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the key competencies listed below:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions. "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) Accreditation Date: 24.04.2021 -24.04.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | The program lasts for 4 years and covers 8 semesters. The ECTS credit value of the program is 240. To graduate from the program, it is necessary to pass all courses with a minimum grade of CC. To graduate, one must successfully complete 240 ECTS credits; additionally, in the 7th and 8th semesters, it is necessary to successfully complete the internship within the scope of the teaching practice course. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030025668
ISCO 08
ISCO 08
- To be scientifically and technologically literate; aware of the responsibility of educating future generations, sensitive to environmental, national, and global issues; capable of renewing oneself according to the requirements of the age, open to change and development; perceiving science as a way of life, self-confident; respectful of democratic and ethical values, following and applying international accumulations, and producing highly equipped science teachers and science educators academicians.
- In addition, it is to train educators needed by our country in this field by developing national and international cooperation in the field of science education, and to further improve the quality of the curriculum with the contributions of national and international groups, communities, and researchers.
- In line with these goals, our department strives to strengthen its faculty, increase collaboration with faculty members teaching other disciplines, ensure that undergraduate and graduate courses and thesis studies are in harmony with developments in the national and international literature, and to increase participation in national and international projects, articles, and research studies to ensure continuity.
- Education and training are conducted in the form of formal education. In addition, internship programs are implemented in schools affiliated with the Ministry of National Education.
- Comprehends the concepts and phenomena related to science.
- Plans and prepares teaching activities in science, uses general teaching principle methods and techniques.
- Adapts and uses the subjects of science to daily life.
- Understands the place and importance of science in lifelong learning, applies it when necessary and connects to interdisciplinary fields.
- Follows current topics and associates them with science.
- Works in collaboration, gains the consciousness of professional and ethical responsibility.
- Educates scientifically literate individuals.
- Explains natural events, scientific theory and laws on the basis of scientific basis.
- Gains the scientific process skills and facilitates their lives by using them at different stages of their later life.
- Uses teaching methods and techniques appropriate to the personal development characteristics of the students.
- Prepares a plan for science courses, selects and implements appropriate tools and materials.
- Selects appropriate experiments, designs and performs them, analyzes the data and makes a scientific report by interpreting the data.
- Have knowledge about laboratory safety, chemicals and hazard signs
- Follows the information the field and communicates with colleagues by using a foreign language at least at B1 level of European Language Portfolio.
- Uses information and communication technologies at the advanced level of the European Computer Driving License.
- Have information about national and international projects. Designs national and international projects.
- Evaluates the knowledge and skills acquired with a critical approach.
- Understands how effective classroom management will be. Applies classroom management effectively.
- Gains knowledge about professional responsibility and ethical awareness. develops professional responsibility and ethical awareness.
Has advanced level of the key competencies listed below:
- Literacy skills
- Multilingual proficiency
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning-to-learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
- Exam Regulations, Measurement and Evaluation: Students must attend classes, practices and exams. The limit of attendance requirement is 70% in theoretical courses and 80% in applied courses. Students who cannot meet these conditions cannot take the term exams. Students' attendance is monitored by course administrators. The health reports received by students are not taken into account in the calculation of their attendance period. If students who continue to take a course but fail repeat the course, there is no requirement for re-attendance, except for School Experience and Teaching Practice courses. Exams are measured out of 100 points. Midterm, final and make-up exam results of a course are shown with numerical scores.
- The score for exams that the student does not take is zero. The midterm exam score average is determined by dividing the sum of the scores the student received in the midterm exams by the number of midterm exams taken. In this way, the half number found is increased to a whole number. The raw success score is calculated by adding 40% of the midterm exam score to 60% of the final or make-up exam score. In calculating these ratios, the fractions are preserved as they are, but in determining the raw success score, half-half numbers are rounded up to whole numbers.
- The process of converting raw success scores into success grades is carried out according to the principles of "Erciyes University Relative Grade Conversion Methods", Method 1, determined by the Senate. To be successful in a course, the passing grade must be at least CC. Students whose grades are DC, DD, FD and FF are considered unsuccessful in that course. Graduation Requirements In order to graduate, a student must take courses equal to the minimum required credits required by the program, pass all courses, and have a GPA of at least 2.00. Qualification Conditions and Rules In order to obtain a bachelor's degree in Science Teaching, students must successfully complete all compulsory and elective courses in the program and have a cumulative GPA of at least 2.0 out of 4.00.
To monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education and training and other activities carried out in higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared annually within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. After the curriculum of the National Core Curriculum is accepted by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the education and training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive an undergraduate diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback
Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Date: 24.04.2021 -24.04.2026
- Candidates must complete the processes/exams determined by the university's academic and legal regulations within the framework set by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) (having a high school diploma or equivalent and achieving a sufficient score in the Student Selection Exam). A student who has started education in an equivalent program domestically or internationally can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually based on the conditions of each student and the degree they have applied for before the start of the semester.
- Graduates of the Science Education Teacher Training Program can work as Science Teachers. Graduates of the program have the right to work especially in schools affiliated with the Ministry of National Education (MEB) and private schools.
- If program graduates meet the required academic qualifications, they can also be employed as academic staff in higher education institutions.
- Candidates who successfully complete their undergraduate education can enroll in graduate programs (master's and doctoral) provided that they obtain a passing grade in the ALES exam and have a sufficient level of English language proficiency.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.