Yeterlilik Kodu | TR0030033327 | |
Yeterlilik Adı | Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Gerek kişilik gerek mesleki alanda çok yönlü düşünüp karar verebilen mesleki yeterliliğe sahip öğretmenler yetiştirmek. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda dönemin hemen bitişini müteakip dönem sonu sınavları vardır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı :Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç: 01/05/2023 Bitiş: 01/05/2025 | |
Giriş Şartı | Öğrenci ÖSYM tarafından yapılan YGS sınavında gerekli puanı alarak programa kabul edilmektedir. YGS puan türü MF-2'dir. Yabancı öğrenciler ise, Rektörlükçe belirlenmiş özel koşulları sağlayarak Fen Bilgisi Öğretmenliği Programına kabul edilirler. | |
Başarma Şartları | Toplam 240 AKTS tamamlamış olmak, Agno en az 2.00 olmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Fen Bilgisi Eğitimi lisans programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve devlet okulları ile çeşitli eğitim kurumlarında Fen Bilgisi Öğretmeni olabilirler. Ayrıca, eğitim fakültelerinin fen bilgisi eğitimi anabilim dallarında yüksek lisans programlarına başlayıp akademik yaşamlarına devam edebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030033327
ISCO 08
ISCO 08
Gerek kişilik gerek mesleki alanda çok yönlü düşünüp karar verebilen mesleki yeterliliğe sahip öğretmenler yetiştirmek.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Fen problemlerini saptar, verileri tanımlar, formüle eder ve çözüm üretir.
- Fen Bilimleri dersi kapsamındaki uygulamaların etkin düzeyde gerçekleştirilebilmesi amacıyla gerekli alt yapı, donanım ve materyalleri sağlar.
- Ortaokul düzeyi Fen Bilimleri dersi kapsamında deneysel uygulamalar tasarlar, deney yapar, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
- Öğrencilerin seviyesinde bağlı olarak onları aktif tutacak öğretimsel materyaller tasarlar, mevcut materyalleri duruma uyarlar.
- Grafik ve tabloları oluştur, yorumlar.
- Fen Bilimleri alanındaki gelişimleri takip eder ve çağın gereklerine ayak uydurabilme amacıyla bilimsel okur-yazarlık becerisine sahip olur.
- Etkili iletişim becerilerine sahip olur.
- Öğrencilerin gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına uygun öğretim yöntemi seçer, eğitim programı ve materyal geliştirir.
- Öğrencilerinin kazanımlarını farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
- Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
- Fizik, kimya ve biyoloji konu ve kavramlarını temel bilgi düzeyine sahip olur.
- Fen Bilimlerinin toplumsal gelişimdeki rolünü tanır.
- Fizik, kimya ve biyolojinin tarihsel ve felsefik boyutu hakkında bilgi sahibi olur.
- Laboratuvar güvenliği ve laboratuvarda çalışma kurallarıyla ilgili yeterli bilgiye sahip olur.
- Fen konu ve kavramların etkin öğretilmesi amacıyla gerekli olan öğretimsel yöntem, teknik ve stratejiler konusunda bilgi sahibi olur.
- Orta okul düzeyi Fen Bilimleri dersi konularına hakim olur.
- Temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur.
- Algoritmik fen problemlerini çözebilme amacıyla temel matematik bilgisine sahip olur.
- Öğrencilerin özelliklerine göre ders planı oluşturabilmek için yeterli pedagojik bilgiye sahip olur.
- Alanı ile ilgili bilimsel yaklaşım ve yöntemleri bilir.
- Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir.
- Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
- Bilgiye erişir, kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
- Disiplin içi ve disiplinler arası kavramsal ilişkileri kurar.
- Temel düzeyde bilgisayar kullanım bilgisine sahip olur.
- Bilgisayar ortamında ders sunumu, deneysel uygulamalar gerçekleştirir.
- Bilimsel araştırma yeterliliğine sahip olur ve bu yeterliliklerini araştırma sürecinde kullanır.
- Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerinin farkında olur.
- Orta Okul Fen Bilimleri ders kitaplarını ve öğretimsel aktiviteleri kavramsal ve eğitimsel açıdan değerlendirir.
- Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve bu gelişmeleri izler.
- Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
- Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
- Öğrencilerle, velilerle ve ilgili diğer bireylerle etkili iletişim kurar
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için akademik yıl sonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını müteakip özel bir dönem sonu sınavı veya final sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda dönemin hemen bitişini müteakip dönem sonu sınavları vardır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı :Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 01/05/2023 Bitiş: 01/05/2025
Öğrenci ÖSYM tarafından yapılan YGS sınavında gerekli puanı alarak programa kabul edilmektedir. YGS puan türü MF-2'dir. Yabancı öğrenciler ise, Rektörlükçe belirlenmiş özel koşulları sağlayarak Fen Bilgisi Öğretmenliği Programına kabul edilirler.
Fen Bilgisi Eğitimi lisans programından mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve devlet okulları ile çeşitli eğitim kurumlarında Fen Bilgisi Öğretmeni olabilirler. Ayrıca, eğitim fakültelerinin fen bilgisi eğitimi anabilim dallarında yüksek lisans programlarına başlayıp akademik yaşamlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033327 | |
Qualification Title | SCIENCE TEACHING UNDERGRADUATE | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | To train teachers with professional competence who can think and make decisions in both personal and professional fields. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description | Identifies science problems, identifies data, formulates and produces solutions. | |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. Literacy competency | |
Further Info | There is no special end-of-term exam or final exam period that must be taken at the end of the academic year in order to receive the degree / complete the program or following the completion of the program. However, at the end of each semester, there are end-of-term exams immediately following the end of the semester. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Accreditation Body Name: Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) | |
Access Requirements | The student is accepted to the program by obtaining the required score in the YGS exam conducted by ÖSYM. YGS score type is MF-2. Foreign students are accepted to the Science Teaching Program by meeting special conditions determined by the Rectorate. | |
Conditions for Success | Having completed a total of 240 ECTS, having an Agno score of at least 2.00 | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the Science Education undergraduate program can become Science Teachers in private and public schools and various educational institutions affiliated with the Ministry of National Education. Additionally, they can start their master's degree programs in the science education departments of education faculties and continue their academic lives. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030033327
ISCO08
ISCO08
To train teachers with professional competence who can think and make decisions in both personal and professional fields.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
Identifies science problems, identifies data, formulates and produces solutions.
It provides the necessary infrastructure, equipment and materials in order to effectively carry out the applications within the scope of the Science course.
Designs experimental applications, conducts experiments, collects data, analyzes and interprets the results within the scope of the secondary school level Science course.
Designs instructional materials that will keep students active, depending on their level, and adapts existing materials to the situation.
Create and comment graphs and tables.
Follows the developments in the field of Science and acquires scientific literacy skills in order to keep up with the requirements of the age.
Have effective communication skills.
Selects teaching methods appropriate to the developmental and educational needs of students and develops educational programs and materials.
It evaluates students' achievements in multiple ways using different measurement and evaluation methods.
Uses ways to access information effectively.
Have basic knowledge of physics, chemistry and biology subjects and concepts.
Recognizes the role of science in social development.
Gains knowledge about the historical and philosophical dimensions of physics, chemistry and biology.
Have sufficient knowledge about laboratory safety and laboratory working rules.
Gains knowledge of the instructional methods, techniques and strategies required for the effective teaching of science subjects and concepts.
Masters the subjects of secondary school level Science course.
Have basic computer usage knowledge.
Gain basic mathematical knowledge in order to solve algorithmic science problems.
Have sufficient pedagogical knowledge to create lesson plans according to the characteristics of the students.
Knows scientific approaches and methods related to his field.
Has knowledge of students' developmental characteristics, behavior management, learning styles and difficulties.
He has the knowledge to develop strategies, create training programs and prepare materials in line with the information he has acquired.
Accesses information, searches for resources, uses databases and other information sources.
Establishes conceptual relationships within and between disciplines.
Have basic computer usage knowledge.
Performs course presentations and experimental applications in computer environment.
Have scientific research competence and use these competences in the research process.
Becomes aware of students' cognitive, affective and psychomotor skills.
Evaluates Middle School Science textbooks and instructional activities from conceptual and educational perspectives.
It shows that it is sensitive to the events/developments on the agenda of society and the world and monitors these developments.
He sets an example for society with his appearance, attitude, attitude and behavior.
Acts in accordance with democracy, human rights, social, scientific and professional ethical values.
Communicates effectively with students, parents and other relevant individuals
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
Literacy competency
Multilingual proficiency
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
digital competence
Personal, social and learning to learn competence
civic competence
Entrepreneurial competence
Cultural awareness and expression competence
There is no special end-of-term exam or final exam period that must be taken at the end of the academic year in order to receive the degree / complete the program or following the completion of the program. However, at the end of each semester, there are end-of-term exams immediately following the end of the semester.
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education, training and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared within the framework of the criteria determined by YÖK, are published every year. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Accreditation Body Name: Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)
The student is accepted to the program by obtaining the required score in the YGS exam conducted by ÖSYM. YGS score type is MF-2. Foreign students are accepted to the Science Teaching Program by meeting special conditions determined by the Rectorate.
Students who graduate from the Science Education undergraduate program can become Science Teachers in private and public schools and various educational institutions affiliated with the Ministry of National Education. Additionally, they can start their master's degree programs in the science education departments of education faculties and continue their academic lives.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.