Yeterlilik Kodu

TR0030028053

Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması
Sorumlu KurumSelçuk Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiArdıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.selcuk.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Fizik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

S.Ü Fen Fakültesi, Fizik Bölümü’ nün program öğretim amaçları aşağıdaki gibi belirlenmiştir;

  • Fizik alanında yeterli düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi sahibi olur.
  • Fizik alanında elde ettiği bilgi ve donanımı disiplinler arası alanlarda karşılaştığı sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm geliştirme yeteneği kazanır.
  • Fizik alanında bir çalışmayı kendi başına yürütme ve tamamlama yeteneği kazanır.
  • Ortak çalışmalarda sorumluluk sahibi olma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenme gereksinimlerini belirleme ve karşılama becerisi edinir.
  • Fizik alanında elde ettiği bilgi ve beceriyi yazılı ve sözlü ifade edebilme ve paylaşma yetisi kazanır.
  • Dünyadaki paydaşları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilgi izleyebilir ve iletişim kurma yetisi kazanır.
  • Alanı ile ilgili elde ettiği verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının paylaşılması konusunda toplumsal, bilimsel ve kültürel etik değerleri benimser.
  • Alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda çevre koruma, iş sağlığı, kalite ve güvenlik gibi konularda bilinç kazanır.
Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün veya YÖK kararlarına uygun olarak özel Durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir Fakülteye ait öğrenme ortamları;
  • Fakültemiz ana tesisi 32.500 m2 üzerinde 3 bloktan oluşmaktadır. A blok içerisinde Biyoloji ve Fizik Bölümleri B blokta Kimya ve Biyokimya Bölümleri C blok içerisinde Dekanlık, İdari Birimler, İstatistik, Aktüerya Bilimleri, Matematik ve Biyoteknoloji Bölümleri yer almaktadır.
  • Fakültemiz bünyesinde 28 adet derslik ve 83 adet öğrenci ve araştırma laboratuvarı mevcuttur.
  • Fizik bölümünde 4 adet derslik ve 93 adet öğrenci ve 4 lisans laboratuarı (dönüşümlü kullanılan) ve 8 adet araştırma laboratuarı mevcuttur. 
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde Fizik alanında ileri düzeyde ve güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirme, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
  • Sahip olduğu Fizik bilgilerini ortaöğretim düzeyine uyarlama ve aktarabilir.
  • Fizik alanında sahip olduğu ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanma becerisi kazanır.
  • Günün koşullarına bağlı olarak kazandığı bilgileri yeniler.
  • Fizik konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Fizikle ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma ve bunları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci kazanır.
  • Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Disiplinler arası takımlarda çalışma becerisi kazanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Fakültede eğitim-öğretim dönemleri güz ve bahar yarıyıllarından oluşan yarıyıl esasına göre düzenlenmiştir.
  • Fakültenin eğitim-öğretim dönemleri; her bir yarıyılı en az 14 haftadan oluşan 1-8’inci yarıyıl derslerini kapsar.
  • Eğitim-öğretim programı, kurum içi teorik derslerin yanında laboratuvar uygulamaları ile kurum dışı staj uygulamalardan oluşur. Eğitim-öğretim programındaki toplam ders kredisi, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)’ne ve Yükseköğretim Kurulunca diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine göre belirlenen kredi aralığına uygun olarak 240 AKTS’dir.
  • Fakültemiz Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) ve Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Programları Ölçme Ve Değerlendirme Esasları Yönergesi (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767) Uygulama esaslarına göre yapılır. Bir dersin yarıyıl içi etkinliğinin değerlendirmesi her yarıyılda en az bir adet ara sınavla veya ara sınavla birlikte öğretim elemanının uygun göreceği diğer faaliyetlerle (kısa sınav, ödev, seminer, laboratuvar, uygulama vb.) yapılır. Bir dersin final sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Final sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavına, final sınavına girme
  • hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan, DC ve daha düşük not alan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavı final sınavı yerine geçer ve ders başarı notunun belirlenmesinde aynı şekilde değerlendirilir. Bir dersin başarı notunun hesaplanmasında ara sınavdan alınan puanın katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise % 60’tır. Sınav notlarının değerlendirilmesinde Mutlak Değerlendirme Sistemi veya Bağıl Değerlendirme Sisteminden biri uygulanır.
  • Bir dersten, AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO)’nın en az 2.50 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci bu dersleri tekrar eder. FF notu alan öğrenci başarısızdır. GANO’su 1,50’nin altında olan öğrenci alttan aldığı derslerin kredileri dâhil bulunduğu yarıyılda en fazla açılan AKTS kredisi kadar kredide ders alabilir. GANO’su 1,50’nin üzerinde olan öğrenciler alttan aldığı derslerin kredileri dâhil bulunduğu yarıyılda açılan 30 AKTS kredisinin %50 fazlası olan 45 AKTS kredisine kadar ders alabilir. Son sınıf öğrencilerine kredi sınırlaması uygulanmaz.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını”

Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından

Verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

09.03.2024/30.09.2029

Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.

Başarma ŞartlarıBir öğrencinin Fakülteden mezun olabilmesi için, eğitim-öğretim programında öngörülen mezuniyeti için gerekli olan dersleri almış ve başarmış olması, stajını tamamlamış ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fen Fakültesi’nin tüm mezunları lisansüstü öğretimlerini devam ettirdikleri taktirde temel bilimlere katkıda bulunabilecekleri bir akademik kariyer yapabilecekleri gibi lisans eğitiminde elde ettikleri bilgi ve becerileri formasyon eğitimi ile destekleyerek  ortaöğretim kurumlarında öğretmenlik veya yükseköğretim kurumlarında Öğretim Görevlisi olarak çalışabilirler.

Buna ek olarak Fen Fakültesi’nin bölümlerinin mezunları kendi alanlarında çok çeşitli mesleklerde başarılı olabilirler.

Matematik, istatistik alanında uzmanlara ihtiyaç duyan firmalarda; çeşitli kurum ve kuruluşların araştırma geliştirme laboratuvarlarında, ölçme ve analizin gerekli olduğu her alanda, mühendislik alanlarında hizmet veren kuruluşlarda, biyoteknolojiye dayalı üretim ve çalışma yapan ilaç, besin,  tıp, tarım ve çevre kuruluşlarında, araştırma-geliştirme, uygulama alanlarında; araştırma merkezlerinde çalışma imkânına sahiptir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030028053


Yeterlilik Adı
Fizik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Selçuk Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

S.Ü Fen Fakültesi, Fizik Bölümü’ nün program öğretim amaçları aşağıdaki gibi belirlenmiştir;

  • Fizik alanında yeterli düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi sahibi olur.
  • Fizik alanında elde ettiği bilgi ve donanımı disiplinler arası alanlarda karşılaştığı sorunları tanımlama, analiz etme ve çözüm geliştirme yeteneği kazanır.
  • Fizik alanında bir çalışmayı kendi başına yürütme ve tamamlama yeteneği kazanır.
  • Ortak çalışmalarda sorumluluk sahibi olma becerisi kazanır.
  • Yaşam boyu öğrenme gereksinimlerini belirleme ve karşılama becerisi edinir.
  • Fizik alanında elde ettiği bilgi ve beceriyi yazılı ve sözlü ifade edebilme ve paylaşma yetisi kazanır.
  • Dünyadaki paydaşları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilgi izleyebilir ve iletişim kurma yetisi kazanır.
  • Alanı ile ilgili elde ettiği verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının paylaşılması konusunda toplumsal, bilimsel ve kültürel etik değerleri benimser.
  • Alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda çevre koruma, iş sağlığı, kalite ve güvenlik gibi konularda bilinç kazanır.

Öğrenme Ortamları
  • Öğrenme örgün veya YÖK kararlarına uygun olarak özel Durumlarda uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir Fakülteye ait öğrenme ortamları;
  • Fakültemiz ana tesisi 32.500 m2 üzerinde 3 bloktan oluşmaktadır. A blok içerisinde Biyoloji ve Fizik Bölümleri B blokta Kimya ve Biyokimya Bölümleri C blok içerisinde Dekanlık, İdari Birimler, İstatistik, Aktüerya Bilimleri, Matematik ve Biyoteknoloji Bölümleri yer almaktadır.
  • Fakültemiz bünyesinde 28 adet derslik ve 83 adet öğrenci ve araştırma laboratuvarı mevcuttur.
  • Fizik bölümünde 4 adet derslik ve 93 adet öğrenci ve 4 lisans laboratuarı (dönüşümlü kullanılan) ve 8 adet araştırma laboratuarı mevcuttur. 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde Fizik alanında ileri düzeyde ve güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
  • Problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp gerçekleştirme, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar.
  • Sahip olduğu Fizik bilgilerini ortaöğretim düzeyine uyarlama ve aktarabilir.
  • Fizik alanında sahip olduğu ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanma becerisi kazanır.
  • Günün koşullarına bağlı olarak kazandığı bilgileri yeniler.
  • Fizik konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri kullanarak güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlama, analiz etme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Fizikle ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma ve bunları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci kazanır.
  • Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Disiplinler arası takımlarda çalışma becerisi kazanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Fakültede eğitim-öğretim dönemleri güz ve bahar yarıyıllarından oluşan yarıyıl esasına göre düzenlenmiştir.
  • Fakültenin eğitim-öğretim dönemleri; her bir yarıyılı en az 14 haftadan oluşan 1-8’inci yarıyıl derslerini kapsar.
  • Eğitim-öğretim programı, kurum içi teorik derslerin yanında laboratuvar uygulamaları ile kurum dışı staj uygulamalardan oluşur. Eğitim-öğretim programındaki toplam ders kredisi, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)’ne ve Yükseköğretim Kurulunca diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine göre belirlenen kredi aralığına uygun olarak 240 AKTS’dir.
  • Fakültemiz Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Eğitim-Öğretim Ve Sınav Yönetmeliği (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) ve Selçuk Üniversitesi Ön Lisans Ve Lisans Programları Ölçme Ve Değerlendirme Esasları Yönergesi (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767) Uygulama esaslarına göre yapılır. Bir dersin yarıyıl içi etkinliğinin değerlendirmesi her yarıyılda en az bir adet ara sınavla veya ara sınavla birlikte öğretim elemanının uygun göreceği diğer faaliyetlerle (kısa sınav, ödev, seminer, laboratuvar, uygulama vb.) yapılır. Bir dersin final sınavı, o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda yapılır. Final sınavına, devam zorunluluğunu yerine getiren ve uygulaması olan derslerin uygulamalarından başarılı olan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavına, final sınavına girme
  • hakkına sahip olup da sınava girmeyen veya girdiği halde yeterli başarıyı sağlayamayan, DC ve daha düşük not alan öğrenciler girebilir. Bütünleme sınavı final sınavı yerine geçer ve ders başarı notunun belirlenmesinde aynı şekilde değerlendirilir. Bir dersin başarı notunun hesaplanmasında ara sınavdan alınan puanın katkı yüzdesi %40, final veya bütünleme sınavından aldıkları puanının katkı yüzdesi ise % 60’tır. Sınav notlarının değerlendirilmesinde Mutlak Değerlendirme Sistemi veya Bağıl Değerlendirme Sisteminden biri uygulanır.
  • Bir dersten, AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. DC notu alan öğrencinin bu derslerden başarılı sayılabilmesi için Yarıyıl Ağırlıklı Not Ortalaması (YANO)’nın en az 2.50 olması gerekir. Aksi takdirde öğrenci bu dersleri tekrar eder. FF notu alan öğrenci başarısızdır. GANO’su 1,50’nin altında olan öğrenci alttan aldığı derslerin kredileri dâhil bulunduğu yarıyılda en fazla açılan AKTS kredisi kadar kredide ders alabilir. GANO’su 1,50’nin üzerinde olan öğrenciler alttan aldığı derslerin kredileri dâhil bulunduğu yarıyılda açılan 30 AKTS kredisinin %50 fazlası olan 45 AKTS kredisine kadar ders alabilir. Son sınıf öğrencilerine kredi sınırlaması uygulanmaz.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını”

Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından

Verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)

09.03.2024/30.09.2029


Giriş Şartı

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir.


Başarma Şartları
Bir öğrencinin Fakülteden mezun olabilmesi için, eğitim-öğretim programında öngörülen mezuniyeti için gerekli olan dersleri almış ve başarmış olması, stajını tamamlamış ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2.00 olması gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Fen Fakültesi’nin tüm mezunları lisansüstü öğretimlerini devam ettirdikleri taktirde temel bilimlere katkıda bulunabilecekleri bir akademik kariyer yapabilecekleri gibi lisans eğitiminde elde ettikleri bilgi ve becerileri formasyon eğitimi ile destekleyerek  ortaöğretim kurumlarında öğretmenlik veya yükseköğretim kurumlarında Öğretim Görevlisi olarak çalışabilirler.

Buna ek olarak Fen Fakültesi’nin bölümlerinin mezunları kendi alanlarında çok çeşitli mesleklerde başarılı olabilirler.

Matematik, istatistik alanında uzmanlara ihtiyaç duyan firmalarda; çeşitli kurum ve kuruluşların araştırma geliştirme laboratuvarlarında, ölçme ve analizin gerekli olduğu her alanda, mühendislik alanlarında hizmet veren kuruluşlarda, biyoteknolojiye dayalı üretim ve çalışma yapan ilaç, besin,  tıp, tarım ve çevre kuruluşlarında, araştırma-geliştirme, uygulama alanlarında; araştırma merkezlerinde çalışma imkânına sahiptir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028053

Qualification Title
Bachelor of Science in Physics
Awarding BodySelçuk University
Awarding Body ContactArdıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya
Awarding Body Urlhttps://www.selcuk.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasPhysics
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The program teaching objectives of S.U. Faculty of Science, Department of Physics are determined as follows;

1) Have sufficient theoretical and practical knowledge in the field of physics.

2) Gains the ability to identify, analyze and develop solutions to the problems encountered in interdisciplinary fields, with the knowledge and equipment gained in the field of physics.

3) Gains the ability to carry out and complete a study in the field of physics on their own.

4) Gains the ability to be responsible in joint work.

5) Acquires the ability to identify and meet lifelong learning needs.

6) Gains the ability to express and share the knowledge and skills gained in the field of physics in writing and verbally.

7) Gain the ability to monitor information and communicate with stakeholders in the world by using information and communication technologies.

8) Adopts social, scientific and cultural ethical values in collecting, applying and sharing the results of the data obtained in the field.

9) Gains awareness on issues such as environmental protection, occupational health, quality and safety in his/her studies related to the field.

Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal or distance education in special cases in accordance with the decisions of the Council of Higher Education Learning environments belonging to the faculty;
  • The main facility of our faculty consists of 3 blocks on 32.500 m2. There are Biology and Physics Departments in Block A, Chemistry and Biochemistry Departments in Block B, Dean's Office, Administrative Units, Statistics, Actuarial Sciences, Mathematics and Biotechnology Departments in Block C.
  • There are 28 classrooms and 83 student and research laboratories within our faculty.
  • In the Department of Physics, there are 4 classrooms and 93 student and 4 undergraduate laboratories (used alternately) and 8 research laboratories
Description
  • To have advanced and up-to-date theoretical and practical knowledge in the field of Physics in a way that prioritizes the scientific approach.
  • Design and perform experiments for the study of problems, collect data, analyze and interpret the results
  • To be able to adapt and transfer the knowledge of physics to the secondary education level.
  • Ability to use advanced theoretical and practical knowledge in the field of physics.
  • Renewing the knowledge gained depending on the conditions of the day.
  • To define and analyze problems in parallel with current technological developments by using the knowledge and skills in physics, and to develop solutions based on research and evidence.
  • Conceptualize events and phenomena related to physics and examine them with scientific methods and techniques
  • Awareness of the necessity of lifelong learning
  • To have knowledge about the problems of the age
  • Ability to work in interdisciplinary teams
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • The education periods in the faculty are organized on a semester basis consisting of fall and spring semesters.
  • Academic periods of the faculty; It covers the 1st-8th semester courses consisting of at least 14 weeks in each semester.
  • The education program consists of in-house theoretical courses as well as laboratory applications and external internship practices. The total course credits in the curriculum are 240 ECTS in accordance with the European Credit Transfer System (ECTS) and the credit range determined by the Council of Higher Education according to the higher education qualifications framework for the diploma level and field.
  • The Measurement and Evaluation Methods of our Faculty are carried out in accordance with the Selcuk University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) and Selcuk University Associate Degree and Undergraduate Programs Measurement and Evaluation Principles Directive (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767). The evaluation of the effectiveness of a course during the semester is made with at least one midterm exam in each semester or with other activities (quiz, homework, seminar, laboratory, practice, etc.) that the instructor deems appropriate together with the midterm exam. The final exam of a course is held at the end of the semester in which that course is completed. Students who fulfill the attendance requirement and are successful in the applications of the courses can take the final exam. Taking the make-up exam, final exam
  • Students who have the right but do not take the exam or who do not achieve sufficient success even though they have taken, and who get DC and lower grades can enter. The make-up exam replaces the final exam and is evaluated in the same way in determining the course success grade. In calculating the success grade of a course, the contribution percentage of the score obtained from the midterm exam is 40%, and the contribution percentage of the score obtained from the final or make-up exam is 60%. In the evaluation of exam grades, one of the Absolute Evaluation System or Relative Evaluation System is applied.
  • A student who gets one of the grades AA, BA, BB, CB, CC from a course is considered successful. In order for a student who receives a DC grade to be considered successful in these courses, the Semester Weighted Grade Point Average (GPA) must be at least 2.50. Otherwise, the student can repeat these courses.
  • It does. A student who receives a grade of FF is unsuccessful. A student with a GPA below 1.50 can take courses in the maximum number of ECTS credits in the semester in which the credits of the courses taken from the lower level are included. Students with a GPA above 1.50 can take courses up to 45 ECTS credits, which is 50% more than the 30 ECTS credits opened in the semester in which the credits of the courses they have taken from the lower level are included. There is no credit limitation for senior students.
Quality Assurance

In order to observe the quality of higher education programs;

The Council of Higher Education is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and "Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

• Belonging to foundation higher education institutions by YÖK The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data, is published every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education It is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: Undergraduate departments and programs in higher education institutions The minimum standards and criteria required for the opening of YÖK Determines.

1.1. Undergraduate programs in higher education institutions The curriculum and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. Curriculum of National Core Education Programs After being accepted by the Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: If students enrolled in undergraduate programs successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; He receives a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher Education institutions, in the context of continuous monitoring, at the beginning of each year, a "Internal Evaluation Reports of the Institution" for the previous year It enters the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK The accreditation decisions also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Name of Accreditation Body; Association for Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Letters, Language and History-Geography Faculties Curriculum (FEDEK)

09.03.2024/30.09.2029

Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and have sufficient scores from the University Student Selection Examination.

Conditions for SuccessCandidates must have a high school diploma or equivalent and have received sufficient points from the University Student Selection Exam.
Progression Paths (Relationship Type)

All graduates of the Faculty of Science can pursue an academic career where they can contribute to basic sciences if they continue their postgraduate education, and they can work as teachers in secondary schools or as lecturers in higher education institutions by supporting the knowledge and skills they have acquired in their undergraduate education with formation training.

In addition, graduates of the departments of the Faculty of Science can be successful in a wide variety of professions in their fields.

They have the opportunity to work in companies that need experts in mathematics and statistics; in research and development laboratories of various institutions and organizations; in all areas where measurement and analysis are required; in organizations providing services in the fields of engineering; in pharmaceutical, food, medical, agricultural and environmental organizations that produce and work based on biotechnology; in research, development and application areas; and in research centers.

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028053


Qualification Title
Bachelor of Science in Physics

Awarding Body
Selçuk University

Awarding Body Contact
Ardıçlı, İsmetpaşa Cad, 42250 Selçuklu/Konya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The program teaching objectives of S.U. Faculty of Science, Department of Physics are determined as follows;

1) Have sufficient theoretical and practical knowledge in the field of physics.

2) Gains the ability to identify, analyze and develop solutions to the problems encountered in interdisciplinary fields, with the knowledge and equipment gained in the field of physics.

3) Gains the ability to carry out and complete a study in the field of physics on their own.

4) Gains the ability to be responsible in joint work.

5) Acquires the ability to identify and meet lifelong learning needs.

6) Gains the ability to express and share the knowledge and skills gained in the field of physics in writing and verbally.

7) Gain the ability to monitor information and communicate with stakeholders in the world by using information and communication technologies.

8) Adopts social, scientific and cultural ethical values in collecting, applying and sharing the results of the data obtained in the field.

9) Gains awareness on issues such as environmental protection, occupational health, quality and safety in his/her studies related to the field.


Learning Environments
  • Learning takes place in the form of formal or distance education in special cases in accordance with the decisions of the Council of Higher Education Learning environments belonging to the faculty;
  • The main facility of our faculty consists of 3 blocks on 32.500 m2. There are Biology and Physics Departments in Block A, Chemistry and Biochemistry Departments in Block B, Dean's Office, Administrative Units, Statistics, Actuarial Sciences, Mathematics and Biotechnology Departments in Block C.
  • There are 28 classrooms and 83 student and research laboratories within our faculty.
  • In the Department of Physics, there are 4 classrooms and 93 student and 4 undergraduate laboratories (used alternately) and 8 research laboratories

Description
  • To have advanced and up-to-date theoretical and practical knowledge in the field of Physics in a way that prioritizes the scientific approach.
  • Design and perform experiments for the study of problems, collect data, analyze and interpret the results
  • To be able to adapt and transfer the knowledge of physics to the secondary education level.
  • Ability to use advanced theoretical and practical knowledge in the field of physics.
  • Renewing the knowledge gained depending on the conditions of the day.
  • To define and analyze problems in parallel with current technological developments by using the knowledge and skills in physics, and to develop solutions based on research and evidence.
  • Conceptualize events and phenomena related to physics and examine them with scientific methods and techniques
  • Awareness of the necessity of lifelong learning
  • To have knowledge about the problems of the age
  • Ability to work in interdisciplinary teams

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • The education periods in the faculty are organized on a semester basis consisting of fall and spring semesters.
  • Academic periods of the faculty; It covers the 1st-8th semester courses consisting of at least 14 weeks in each semester.
  • The education program consists of in-house theoretical courses as well as laboratory applications and external internship practices. The total course credits in the curriculum are 240 ECTS in accordance with the European Credit Transfer System (ECTS) and the credit range determined by the Council of Higher Education according to the higher education qualifications framework for the diploma level and field.
  • The Measurement and Evaluation Methods of our Faculty are carried out in accordance with the Selcuk University Associate Degree and Undergraduate Education and Examination Regulations (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonetmelik/42766) and Selcuk University Associate Degree and Undergraduate Programs Measurement and Evaluation Principles Directive (https://selcuk.edu.tr/Birim/daire-baskanliklari/ogrenci_isleri/1954/yonerge/42767). The evaluation of the effectiveness of a course during the semester is made with at least one midterm exam in each semester or with other activities (quiz, homework, seminar, laboratory, practice, etc.) that the instructor deems appropriate together with the midterm exam. The final exam of a course is held at the end of the semester in which that course is completed. Students who fulfill the attendance requirement and are successful in the applications of the courses can take the final exam. Taking the make-up exam, final exam
  • Students who have the right but do not take the exam or who do not achieve sufficient success even though they have taken, and who get DC and lower grades can enter. The make-up exam replaces the final exam and is evaluated in the same way in determining the course success grade. In calculating the success grade of a course, the contribution percentage of the score obtained from the midterm exam is 40%, and the contribution percentage of the score obtained from the final or make-up exam is 60%. In the evaluation of exam grades, one of the Absolute Evaluation System or Relative Evaluation System is applied.
  • A student who gets one of the grades AA, BA, BB, CB, CC from a course is considered successful. In order for a student who receives a DC grade to be considered successful in these courses, the Semester Weighted Grade Point Average (GPA) must be at least 2.50. Otherwise, the student can repeat these courses.
  • It does. A student who receives a grade of FF is unsuccessful. A student with a GPA below 1.50 can take courses in the maximum number of ECTS credits in the semester in which the credits of the courses taken from the lower level are included. Students with a GPA above 1.50 can take courses up to 45 ECTS credits, which is 50% more than the 30 ECTS credits opened in the semester in which the credits of the courses they have taken from the lower level are included. There is no credit limitation for senior students.

Quality Assurance

In order to observe the quality of higher education programs;

The Council of Higher Education is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• "University Monitoring and "Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

• Belonging to foundation higher education institutions by YÖK The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data, is published every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations made for foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. Quality assurance of undergraduate programs in higher education It is provided according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: Undergraduate departments and programs in higher education institutions The minimum standards and criteria required for the opening of YÖK Determines.

1.1. Undergraduate programs in higher education institutions The curriculum and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. Curriculum of National Core Education Programs After being accepted by the Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will bring to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: If students enrolled in undergraduate programs successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; He receives a bachelor's degree.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher Education institutions, in the context of continuous monitoring, at the beginning of each year, a "Internal Evaluation Reports of the Institution" for the previous year It enters the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (THEQC). YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK The accreditation decisions also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Name of Accreditation Body; Association for Evaluation and Accreditation of Science, Literature, Science-Letters, Language and History-Geography Faculties Curriculum (FEDEK)

09.03.2024/30.09.2029


Access Requirements

Candidates must have a high school diploma or equivalent and have sufficient scores from the University Student Selection Examination.


Conditions for Success
Candidates must have a high school diploma or equivalent and have received sufficient points from the University Student Selection Exam.

Progression Paths (Relationship Type)

All graduates of the Faculty of Science can pursue an academic career where they can contribute to basic sciences if they continue their postgraduate education, and they can work as teachers in secondary schools or as lecturers in higher education institutions by supporting the knowledge and skills they have acquired in their undergraduate education with formation training.

In addition, graduates of the departments of the Faculty of Science can be successful in a wide variety of professions in their fields.

They have the opportunity to work in companies that need experts in mathematics and statistics; in research and development laboratories of various institutions and organizations; in all areas where measurement and analysis are required; in organizations providing services in the fields of engineering; in pharmaceutical, food, medical, agricultural and environmental organizations that produce and work based on biotechnology; in research, development and application areas; and in research centers.


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is valid continuously.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode