Yeterlilik Kodu

TR0030016004

Yeterlilik Adı
Gazetecilik Lisans Diploması
Sorumlu KurumMaltepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maltepe.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Gazetecilik ve raporlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Gazetecilik lisans programının amacı; gazetecilik alanında, planlamadan uygulamaya kadar tüm aşamalarda görev alabilecek, güncel- teknolojik gelişmelere ve yeni iletişim teknolojilerine dair teorik ve teknik bilgiye sahip, ilgili alanlarda yeterli deneyimi kazanmış; mesleğin ve toplumun etik değerlerinin bilincinde, haberciliğin alt dallarında bilgi birikimine ve deneyime sahip, gazetecilik pratiklerine eleştirel bakabilen ve meslek ilkelerini özümsemiş, siyaset, ekonomi, kültür, sanat, spor gibi hayatın farklı alanlarına karşı ilgili, hayatın farklı alanlarına ilişkin temel birikim sahibi, düşüncesini doğru, açık ve anlaşılır bir anlatımla sözlü ve yazılı olarak aktarabilen çağdaş ve donanımlı haberciler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Derslerde ve ders dışında iletişim alanında varolan iş ortamlarına ilişkin bilgi edinir, girişimci ve inovatif bakışaçısıyla deneyim kazanacağı üretimlerde bulunur.
  • Gazetecilik alanında üretim süreçlerinin (haber vb.) farklı aşamalarını,türlerini bilir ve bu aşamalardaki sorunları tanımlayabilir, çözüm üretebilir.
  • Bireysel olarak özgüvenli (ekip çalışması içinde uyumlu ve sorumlu) rol üstlenebilir, etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir ve alana ilişkin üretimde bulunabilir.
  • Genelde iletişim etiği, özelde ise basın meslek ilkeleri doğrultusunda ve mesleki sorumluluğunun bilincinde olarak, alanda aldığı mesleki eğitime uygun biçimde mesleğini sürdürebilir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek ulusal ve uluslararası alanda görev yapabilecek düzeyde yasal kurallar, standartlar ve işleyiş pratikleri konusunda bilgi sahibi olur.
  • Gazetecilik alanındaki temel bilgisayar programlarını kullanabilir, yeni yönelimleri/tartışmaları takip ederek mesleki gelişime açık olur.
  • İletişim alanında yapacağı üretimlerin için, alanın arkaplanında yer alan siyaset, ekonomi, tarih, sosyoloji gibi sosyal bilimlere ve sanat alanına ilişkin temel kavramları, yaklaşımları bilir.
  • Öğrendiği kuramsal bilgileri medya alanına ilişkin güncel başlıklarda kullanabilir, alana ilişkin sorunları tespit eder, eleştirel bir biçimde analiz ederek çözebilir.
  • Türkçe'nin yanısıra İngilizce'de de okuma, yazma ve konuşma becerisi edinir, araştırma yapmak üzere kullanabilir.
  • Güncel iletişim teknolojilerini/araçlarını takip eder, içerik üretmek üzere kullanabilecek bilgi ve beceri sahibi olur.
  • Toplumda gazeteciliğin gelişimi, rolü ve önemi hakkında bilgi sahibi olur ve gazeteciliğin evrensel ilkeleri doğrultusunda toplumsal sorunlara ilişkin etkin tutum alır.
  • Küreselleşme ekseninde yaşanan yasal, ekonomik, siyasal, kültürel, sosyal gelişmeleri, değişim süreçlerini takip eder ve bunların iletişim alanına yansımalarını değerlendirebilir.
  • Farklı medya ortamlarına yönelik üretim (haber vb.) yapmayı, yapılmış ürünleri karşılaştırmayı ve analiz etmeyi öğrenir.
  • İletişim kuramlarını bilir ve bu kuramlar çerçevesinde medya üzerine bilimsel kural ve ilkelere uygun araştırma yapmayı, rapor yazmayı bilir
  • Gazetecilik alanına ilişkin araştırma ve planlama süreçlerini yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla ele alabilecek teorik altyapıya sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan yeterliliklere ileri düzeyde sahiptirler;

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Disiplinler arası olma yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2010 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2): Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler 100 üzerinden 50 ve 2010 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.

Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.

Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb. gibi) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında ve ders izlencelerinde (syllabus) belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na iletilir ve bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir.

Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim edilir.

Notlandırma esasları ve başarı koşulları

2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Yönetmelik 1-Y1):

Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı notunun belirlenmesinde, o derse ait yıl/yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yıl / yarıyıl sonunda aldığı not birlikte değerlendirilir. İlgili öğretim üyesi uygun gördüğü takdirde, ödev, laboratuvar ve benzeri derse bağlı çalışmalar ve haberli olarak yapılan kısa sınavları ara sınav veya ara sınavlara ek olarak ayrı ayrı veya tek bir ara sınav olarak değerlendirebilir. Ancak bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl, yılsonu sınavı veya bütünleme sınavında en az 100 üzerinden 50 not alınması gereklidir (Harf karşılığı CC). Ara sınav notunun başarı notuna etkisi %40, final/bütünlemenin ise %60'dır. Türk Dili ve Edebiyatı, Güzel Sanatlar, Spor, Müzik gibi ortak zorunlu derslerde değerlendirmeler, başarılı veya başarısız şeklinde yapılır.

2010 ve sonrası girişli öğrenciler için (Yönetmelik 2-Y2):

Öğretim elemanları, derslerine kayıt olan her öğrenciyi T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 31inci, 32nci ve 33üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS'nin bağıl başarı değerlendirme yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir.

AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir.

Aşağıdaki tabloda, Y1 ve Y2 Yönetmeliklerine tabi olan öğrenciler için, Yarıyıl ders notunun harf olarak, puan karşılığı ve katsayısı verilmektedir.

 

Puan Karşılığı

Yarıyıl Ders Notu (Harf)

Katsayı

90-100

AA

4.0

80-89

BA

3.5

70-79

BB

3.0

60-69

CB

2.5

50-59

CC

2.0

40-49

DC

1.5

30-39

DD

1.0

0-29

F

0

 

Ders Tekrarı

2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y1):

Öğrenci bir ders için asgari devam zorunluluğunu yerine getirmediğinde; final sınavından en az 50 puan almadığında ve dersin ortalaması 50 puandan az olduğunda, öğrenci o dersi tekrar etmek zorundadır.

2010 ve sonrası yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y2):

Bir dersten F, BZ, DZ notlarından birini alarak başarısız olan sınamalı öğrenciler o dersi açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.

Not ortalamalarını yükseltmek isteyen öğrenciler, daha önce aldıkları dersler arasından seçtikleri derslere yeniden yazılarak bu dersleri tekrar edebilir. Ders tekrarında devam zorunluluğu aranır.

Sınamalı öğrenciler, istemeleri halinde daha önce (DD) ve (DC) aldıkları dersleri tekrar edebilirler. 46 ncı maddenin birinci fıkrası hükmü saklı olup öğrencinin Üniversite eğitimini tamamlayabilmesi için, GANO'nun en az 2.00 olması gerekir. Tekrarlanan derslerde önkoşul aranmaz.

Tekrarlanan derslerde, önceki başarı notu ne olursa olsun, alınan son not geçerli olur.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

21.02.2020/20.02.2025

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.

Başarma ŞartlarıKayıt oldukları lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Gazetecilik Bölümü mezunları, hem ulusal hem de uluslararası medya kuruluşlarında gazetecilik, muhabirlik ve yazarlık yapabilecekleri gibi, aynı zamanda süreli yayınlarda haberci, sayfa sekreteri, redaktör ve editör olarak da çalışabilirler. Ayrıca, bu bölümün mezunları, etik kurallar çerçevesinde, toplumu bilgilendirmek amacıyla, yazılı medya kuruluşlarında olduğu kadar görsel ve işitsel medya kuruluşlarında da, özellikle haber merkezlerinde görev üstlenebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030016004


Yeterlilik Adı
Gazetecilik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Maltepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Büyükbakkalköy, Maltepe Ünv. Marmara Eğitim Köyü, 34857 Maltepe/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 14/10/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Gazetecilik lisans programının amacı; gazetecilik alanında, planlamadan uygulamaya kadar tüm aşamalarda görev alabilecek, güncel- teknolojik gelişmelere ve yeni iletişim teknolojilerine dair teorik ve teknik bilgiye sahip, ilgili alanlarda yeterli deneyimi kazanmış; mesleğin ve toplumun etik değerlerinin bilincinde, haberciliğin alt dallarında bilgi birikimine ve deneyime sahip, gazetecilik pratiklerine eleştirel bakabilen ve meslek ilkelerini özümsemiş, siyaset, ekonomi, kültür, sanat, spor gibi hayatın farklı alanlarına karşı ilgili, hayatın farklı alanlarına ilişkin temel birikim sahibi, düşüncesini doğru, açık ve anlaşılır bir anlatımla sözlü ve yazılı olarak aktarabilen çağdaş ve donanımlı haberciler yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Derslerde ve ders dışında iletişim alanında varolan iş ortamlarına ilişkin bilgi edinir, girişimci ve inovatif bakışaçısıyla deneyim kazanacağı üretimlerde bulunur.
  • Gazetecilik alanında üretim süreçlerinin (haber vb.) farklı aşamalarını,türlerini bilir ve bu aşamalardaki sorunları tanımlayabilir, çözüm üretebilir.
  • Bireysel olarak özgüvenli (ekip çalışması içinde uyumlu ve sorumlu) rol üstlenebilir, etkili sözlü ve yazılı iletişim kurabilir ve alana ilişkin üretimde bulunabilir.
  • Genelde iletişim etiği, özelde ise basın meslek ilkeleri doğrultusunda ve mesleki sorumluluğunun bilincinde olarak, alanda aldığı mesleki eğitime uygun biçimde mesleğini sürdürebilir.
  • Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek ulusal ve uluslararası alanda görev yapabilecek düzeyde yasal kurallar, standartlar ve işleyiş pratikleri konusunda bilgi sahibi olur.
  • Gazetecilik alanındaki temel bilgisayar programlarını kullanabilir, yeni yönelimleri/tartışmaları takip ederek mesleki gelişime açık olur.
  • İletişim alanında yapacağı üretimlerin için, alanın arkaplanında yer alan siyaset, ekonomi, tarih, sosyoloji gibi sosyal bilimlere ve sanat alanına ilişkin temel kavramları, yaklaşımları bilir.
  • Öğrendiği kuramsal bilgileri medya alanına ilişkin güncel başlıklarda kullanabilir, alana ilişkin sorunları tespit eder, eleştirel bir biçimde analiz ederek çözebilir.
  • Türkçe'nin yanısıra İngilizce'de de okuma, yazma ve konuşma becerisi edinir, araştırma yapmak üzere kullanabilir.
  • Güncel iletişim teknolojilerini/araçlarını takip eder, içerik üretmek üzere kullanabilecek bilgi ve beceri sahibi olur.
  • Toplumda gazeteciliğin gelişimi, rolü ve önemi hakkında bilgi sahibi olur ve gazeteciliğin evrensel ilkeleri doğrultusunda toplumsal sorunlara ilişkin etkin tutum alır.
  • Küreselleşme ekseninde yaşanan yasal, ekonomik, siyasal, kültürel, sosyal gelişmeleri, değişim süreçlerini takip eder ve bunların iletişim alanına yansımalarını değerlendirebilir.
  • Farklı medya ortamlarına yönelik üretim (haber vb.) yapmayı, yapılmış ürünleri karşılaştırmayı ve analiz etmeyi öğrenir.
  • İletişim kuramlarını bilir ve bu kuramlar çerçevesinde medya üzerine bilimsel kural ve ilkelere uygun araştırma yapmayı, rapor yazmayı bilir
  • Gazetecilik alanına ilişkin araştırma ve planlama süreçlerini yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla ele alabilecek teorik altyapıya sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan yeterliliklere ileri düzeyde sahiptirler;

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
  • Disiplinler arası olma yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Üniversitemize 2009 ve öncesinde kayıt olan öğrencilere ve 2010 ve sonrasında kayıt olan öğrencilere uygulanan iki tür yönetmelik bulunmaktadır (Yönetmelik 1-Y1; Yönetmelik 2-Y2): Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 2009 ve öncesi girişli öğrenciler 100 üzerinden 50 ve 2010 ve sonrası girişli öğrenciler ise 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek zorundadırlar. Öğrencilerin mezun olabilmeleri için öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DD notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir.

Öğrenciler, daha önce aldıkları sınavların ya da yaptıkları çalışmaların dışında bir final sınavına tabi tutulurlar. Her dönem, öğrencilere en az bir ara sınav yapılır. Ara sınavların dışında, tarih belirtilmeden küçük sınavlar (quiz) yapılabilir.

Derslere ait başarı değerlendirmesinde dikkate alınacak olan kriterler (ara sınav, ödev, final sınavı vb. gibi) ve bunlara ait oranlar, dönem başında öğrencilere dağıtılan ya da web sitesinde yayınlanan müfredat programlarında ve ders izlencelerinde (syllabus) belirtilir. Final sınavları, Üniversite tarafından ilan edilen tarihlerde, belirtilen yer ve zamanda yapılır. Öğrencilerin dönem sonu başarı notları; ara sınav, final sınavı notları ile dönem içinde yürüttükleri çalışmalar ve derse devam kurallarına göre dersten sorumlu olan öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya final sınavı yapılmayacak olan dersler, ilgili bölüm başkanlıkları ve yüksekokul müdürlükleri tarafından belirlenerek Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na iletilir ve bu derslere ait dönem sonu başarı notları, öğrencilerin dönem boyunca yürüttükleri çalışmalara göre belirlenir.

Dönem sonu başarı notları, başarı değerlendirme kriterleri ile birlikte ilgili öğretim elemanı tarafından Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı'na teslim edilir.

Notlandırma esasları ve başarı koşulları

2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Yönetmelik 1-Y1):

Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı notunun belirlenmesinde, o derse ait yıl/yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı düzeyi, ara sınavların not ortalaması ve yıl / yarıyıl sonunda aldığı not birlikte değerlendirilir. İlgili öğretim üyesi uygun gördüğü takdirde, ödev, laboratuvar ve benzeri derse bağlı çalışmalar ve haberli olarak yapılan kısa sınavları ara sınav veya ara sınavlara ek olarak ayrı ayrı veya tek bir ara sınav olarak değerlendirebilir. Ancak bir dersten başarılı sayılmak için; yarıyıl, yılsonu sınavı veya bütünleme sınavında en az 100 üzerinden 50 not alınması gereklidir (Harf karşılığı CC). Ara sınav notunun başarı notuna etkisi %40, final/bütünlemenin ise %60'dır. Türk Dili ve Edebiyatı, Güzel Sanatlar, Spor, Müzik gibi ortak zorunlu derslerde değerlendirmeler, başarılı veya başarısız şeklinde yapılır.

2010 ve sonrası girişli öğrenciler için (Yönetmelik 2-Y2):

Öğretim elemanları, derslerine kayıt olan her öğrenciyi T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 31inci, 32nci ve 33üncü maddeleri doğrultusunda ÖİS'nin bağıl başarı değerlendirme yöntemini kullanarak değerlendirir ve aşağıdaki başarı notlarından biri öğrencinin ders başarı notu olarak verilir.

AA, BA, BB, CB ve CC notları dersin başarıldığını; DC ve DD notları ise, bu Yönetmelikte belirlenmiş ağırlıklı not ortalamasına bağlı başarı koşullarının sağlanmış olması durumunda, bu dersin başarılmış olduğunu gösterir. F notu başarısız öğrenciler için takdir edilir.

Aşağıdaki tabloda, Y1 ve Y2 Yönetmeliklerine tabi olan öğrenciler için, Yarıyıl ders notunun harf olarak, puan karşılığı ve katsayısı verilmektedir.

 

Puan Karşılığı

Yarıyıl Ders Notu (Harf)

Katsayı

90-100

AA

4.0

80-89

BA

3.5

70-79

BB

3.0

60-69

CB

2.5

50-59

CC

2.0

40-49

DC

1.5

30-39

DD

1.0

0-29

F

0

 

Ders Tekrarı

2009 ve öncesi yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y1):

Öğrenci bir ders için asgari devam zorunluluğunu yerine getirmediğinde; final sınavından en az 50 puan almadığında ve dersin ortalaması 50 puandan az olduğunda, öğrenci o dersi tekrar etmek zorundadır.

2010 ve sonrası yıllarda girmiş olan öğrenciler için (Y2):

Bir dersten F, BZ, DZ notlarından birini alarak başarısız olan sınamalı öğrenciler o dersi açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.

Not ortalamalarını yükseltmek isteyen öğrenciler, daha önce aldıkları dersler arasından seçtikleri derslere yeniden yazılarak bu dersleri tekrar edebilir. Ders tekrarında devam zorunluluğu aranır.

Sınamalı öğrenciler, istemeleri halinde daha önce (DD) ve (DC) aldıkları dersleri tekrar edebilirler. 46 ncı maddenin birinci fıkrası hükmü saklı olup öğrencinin Üniversite eğitimini tamamlayabilmesi için, GANO'nun en az 2.00 olması gerekir. Tekrarlanan derslerde önkoşul aranmaz.

Tekrarlanan derslerde, önceki başarı notu ne olursa olsun, alınan son not geçerli olur.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:

21.02.2020/20.02.2025


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme (ÖSYS) Merkezi tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir (Önlisans ve Lisans Programları Yabancı Uyruklu Öğrenci Kabul Yönergesi). Genel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.


Başarma Şartları
Kayıt oldukları lisans bölümleri programlarının ders planlarında yer alan derslere yazılarak bu dersleri başarmış, T.C. Maltepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde gösterilen staj ve mezuniyet projesi gibi çalışmaları başarı ile bitirmiş ve GANO’su en az 2.00 olan öğrenciler Üniversite eğitim-öğretimini tamamlamış sayılırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Gazetecilik Bölümü mezunları, hem ulusal hem de uluslararası medya kuruluşlarında gazetecilik, muhabirlik ve yazarlık yapabilecekleri gibi, aynı zamanda süreli yayınlarda haberci, sayfa sekreteri, redaktör ve editör olarak da çalışabilirler. Ayrıca, bu bölümün mezunları, etik kurallar çerçevesinde, toplumu bilgilendirmek amacıyla, yazılı medya kuruluşlarında olduğu kadar görsel ve işitsel medya kuruluşlarında da, özellikle haber merkezlerinde görev üstlenebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016004

Qualification Title
Journalism Bachelors Degree Diploma
Awarding BodyMaltepe University
Awarding Body ContactEducation as Institution
Awarding Body Urlhttps://www.maltepe.edu.tr/en/contact-information
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024
TQF Level 6
Thematic AreasJournalism and reporting
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The Department of Journalism aims to educate students who can be assigned to do tasks in all stages from planning to implementation, who have the knowledge of up-to-date technological developments and new communication technologies, who have the sufficient experience in related areas, who are aware of the ethical values of the profession and the community, who are experienced in the sub branches of communication reporting, who can do critical thinking in practices of Journalism and who have vocational policies, who have basic knowledge in different areas such as politics, economy, culture, art and sports, who can express their ideas clearly and correctly in both verbal and written language as contemporary and well-equipped journalists in the field of journalism.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, workplaces as internships or workplace training.

Description
  • Acquires information regarding the professional life in communications area both in classes and outside the classroom; produces outputs that are the result of an entrepreneurial and innovative mindset
  • Knows the different phases, types of the production process (news etc.) in Journalism area, can define the problems in those phases and generate solutions
  • Assumes a self-confident independent role (compatible and responsible within teamwork), can develop effective verbal and written communication and produce outputs relevant to the area.
  • Conducts the profession cognizantly in line with Communication Ethics in general; and, the principles in Press specifically.
  • Embraces lifelong learning by being informed about the legal rules, standards and operational procedures to perform the duties both in local and international areas
  • Can use the basic computer programming tools in journalism area and becomes open to change in vocational development by following the contemporary trends & discussions in the area.
  • Has knowledge about the basic concepts and frameworks in Social Sciences such as politics, economics, history, sociology and Arts that forms the bedrock of the outputs produced in communications area.
  • Can use the theoric knowledge learned in the current headings of media area, can determine the problems relevant to the area and solves them critically through analyses.
  • Acquires reading, writing and speaking skills in English, along with Turkish, in order to use for research purposes.
  • Follows the current communication tools & technologies and gains the knowledge & skill set necessary to generate content.
  • Accquires knowledge about the development, roel and importance of Journalism in the society and adopts an effecive attitude towards the social problems in accordance with the universal principles of journalism
  • Follows the periods of change; legal, economic, political, cultural and social advancements experienced in the axis of globalization and evaluates the reflections of those in the communication area.
  • Produces different content (news etc.) for various media environments, learn how to analyse and compare the final outputs
  • Knows the communication theories and can conduct research and write reports within the scope of those scientific rules and principles upon media area
  • Possesses the theoric background to be able to approach the research and planning process in the area of Journalism with a creative and critical outlook
Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence
  • Competence to be interdisciplinary
Further Info

There are two types of regulations (Regulation 1-Y1; Regulation 2-Y2): for students who enrolled in 2009 or before and for students who enrolled in 2010 or after. To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programs students should get at least DD in all of the courses provided.

AA, BA, BB, CB and CC grades indicate that the course has been successfully completed. DC and DD grades indicate that this course has been succeeded if the success conditions based on the weighted grade point average specified in this Regulation are met. F grade is appreciated for unsuccessful students.

The table below gives the semester course grade in letters, point equivalent and coefficient for students subject to Y1 and Y2 Regulations.

Semester Course Grade (Letter) Coefficient for Points

90-100

AA

4.0

80-89

BA

3.5

70-79

BB

3.0

60-69

CB

2.5

50-59

CC

2.0

40-49

DC

1.5

30-39

DD

1.0

0-29

F

0

 

Course Repeat

For students who entered in 2009 and earlier (Y1):

When the student does not meet the minimum attendance requirement for a course; If the student does not get at least 50 points from the final exam and the course average is less than 50 points, the student must repeat that course.

For students who entered in 2010 and later (Y2):

Probation students who fail a course by receiving one of the grades F, BZ, or DZ must take that course in the first semester it is offered.

Students who want to increase their grade point average can re-enroll in the courses they have chosen among the courses they have previously taken and repeat these courses. Attendance is required when repeating a course.

Students on probation can repeat the courses they have previously taken (DD) and (DC) if they wish. The provision of the first paragraph of Article 46 is reserved. In order for the student to complete his/her university education, the GPA must be at least 2.00. There are no prerequisites for repeated courses.

In repeated courses, the last grade will be valid, regardless of the previous success grade.

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Communication Research Association (İLAD)

Accreditation Start/End Date: 21.02.2020-21.02.2025

Access Requirements

The admissions of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University Entrance Exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.

Conditions for SuccessStudents who enrolled in the courses in the course plans of their undergraduate programmes and succeeded in those courses, and those who successfully completed the internships and graduation projects included in Maltepe University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation with a General Point Average of minimum 2.00 are considered as graduates.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of Journalism have the opportunity to work both in the national and international media organizations as a journalist, reporter and writer. At the same time, they are able to work at the periodicals as the page’s secretary, proofreader and editor. In addition, graduates of this department may also work in audio and visual media organizations, especially in newsrooms, in order to inform the community within ethical norms.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016004


Qualification Title
Journalism Bachelors Degree Diploma

Awarding Body
Maltepe University

Awarding Body Contact
Education as Institution


Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 14/10/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The Department of Journalism aims to educate students who can be assigned to do tasks in all stages from planning to implementation, who have the knowledge of up-to-date technological developments and new communication technologies, who have the sufficient experience in related areas, who are aware of the ethical values of the profession and the community, who are experienced in the sub branches of communication reporting, who can do critical thinking in practices of Journalism and who have vocational policies, who have basic knowledge in different areas such as politics, economy, culture, art and sports, who can express their ideas clearly and correctly in both verbal and written language as contemporary and well-equipped journalists in the field of journalism.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is carried out in laboratories and workshops within higher education institutions or in industry, workplaces as internships or workplace training.


Description
  • Acquires information regarding the professional life in communications area both in classes and outside the classroom; produces outputs that are the result of an entrepreneurial and innovative mindset
  • Knows the different phases, types of the production process (news etc.) in Journalism area, can define the problems in those phases and generate solutions
  • Assumes a self-confident independent role (compatible and responsible within teamwork), can develop effective verbal and written communication and produce outputs relevant to the area.
  • Conducts the profession cognizantly in line with Communication Ethics in general; and, the principles in Press specifically.
  • Embraces lifelong learning by being informed about the legal rules, standards and operational procedures to perform the duties both in local and international areas
  • Can use the basic computer programming tools in journalism area and becomes open to change in vocational development by following the contemporary trends & discussions in the area.
  • Has knowledge about the basic concepts and frameworks in Social Sciences such as politics, economics, history, sociology and Arts that forms the bedrock of the outputs produced in communications area.
  • Can use the theoric knowledge learned in the current headings of media area, can determine the problems relevant to the area and solves them critically through analyses.
  • Acquires reading, writing and speaking skills in English, along with Turkish, in order to use for research purposes.
  • Follows the current communication tools & technologies and gains the knowledge & skill set necessary to generate content.
  • Accquires knowledge about the development, roel and importance of Journalism in the society and adopts an effecive attitude towards the social problems in accordance with the universal principles of journalism
  • Follows the periods of change; legal, economic, political, cultural and social advancements experienced in the axis of globalization and evaluates the reflections of those in the communication area.
  • Produces different content (news etc.) for various media environments, learn how to analyse and compare the final outputs
  • Knows the communication theories and can conduct research and write reports within the scope of those scientific rules and principles upon media area
  • Possesses the theoric background to be able to approach the research and planning process in the area of Journalism with a creative and critical outlook

Key Competencies
  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurship competence
  • Cultural awareness and expressive competence
  • Competence to be interdisciplinary

Further Info

There are two types of regulations (Regulation 1-Y1; Regulation 2-Y2): for students who enrolled in 2009 or before and for students who enrolled in 2010 or after. To complete the available courses in the programme (a total of 240 ECTS credits) successfully, all of students who enrolled in 2009 or before have to get at least 50 points out of 100 and students who enrolled in 2010 or after are required to achieve 2.00 on a 4.00 weighted grade point average. To graduate from the programs students should get at least DD in all of the courses provided.

AA, BA, BB, CB and CC grades indicate that the course has been successfully completed. DC and DD grades indicate that this course has been succeeded if the success conditions based on the weighted grade point average specified in this Regulation are met. F grade is appreciated for unsuccessful students.

The table below gives the semester course grade in letters, point equivalent and coefficient for students subject to Y1 and Y2 Regulations.

Semester Course Grade (Letter) Coefficient for Points

90-100

AA

4.0

80-89

BA

3.5

70-79

BB

3.0

60-69

CB

2.5

50-59

CC

2.0

40-49

DC

1.5

30-39

DD

1.0

0-29

F

0

 

Course Repeat

For students who entered in 2009 and earlier (Y1):

When the student does not meet the minimum attendance requirement for a course; If the student does not get at least 50 points from the final exam and the course average is less than 50 points, the student must repeat that course.

For students who entered in 2010 and later (Y2):

Probation students who fail a course by receiving one of the grades F, BZ, or DZ must take that course in the first semester it is offered.

Students who want to increase their grade point average can re-enroll in the courses they have chosen among the courses they have previously taken and repeat these courses. Attendance is required when repeating a course.

Students on probation can repeat the courses they have previously taken (DD) and (DC) if they wish. The provision of the first paragraph of Article 46 is reserved. In order for the student to complete his/her university education, the GPA must be at least 2.00. There are no prerequisites for repeated courses.

In repeated courses, the last grade will be valid, regardless of the previous success grade.


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

  • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
  • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
  • "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Communication Research Association (İLAD)

Accreditation Start/End Date: 21.02.2020-21.02.2025


Access Requirements

The admissions of students to the programmes is made according to the Student Selection and Placement Centre (OSYM – University Entrance Exam) within the framework set by the regulations of Higher Education Council (HEC). After students inform the Student Selection and Placement Centre about what programmes they want to study at, students are placed in the related programmes according to their scores they got from the exam. Foreign students are admitted to the related programmes with the scores of internationally acceptable exams such as SAT, ACT or are admitted to the related programmes with their high school graduation grades (Undergraduate and Graduate Programmes for Foreign Students Admission Guidelines). The admission of students of General Academic Exchange Protocol to the related programmes are done within the framework of the bilateral agreements (ERASMUS, FARABI, etc) signed between Maltepe University and the partner universities. Guest students may enrol into the courses in this programme, if the related academic unit approves. Sufficient language knowledge is required to monitor the programme.


Conditions for Success
Students who enrolled in the courses in the course plans of their undergraduate programmes and succeeded in those courses, and those who successfully completed the internships and graduation projects included in Maltepe University Associate Degree and Bachelor Degree Teaching, Training and Testing Regulation with a General Point Average of minimum 2.00 are considered as graduates.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Department of Journalism have the opportunity to work both in the national and international media organizations as a journalist, reporter and writer. At the same time, they are able to work at the periodicals as the page’s secretary, proofreader and editor. In addition, graduates of this department may also work in audio and visual media organizations, especially in newsrooms, in order to inform the community within ethical norms.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode