Yeterlilik Kodu

TR0030016940

Yeterlilik Adı
Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Sorumlu Kurum URLhttp://www.itu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Motorlu taşıtlar, gemiler ve uçaklar
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği Programı, farklı mühendislik disiplinlerini içine alan kapsamlı bir eğitim sunmaktadır. Program, her türlü açık deniz yapıları, sondaj gemileri, petrol platformları ve diğer yüzer deniz araçlarının tasarımı ve geliştirilmesi gibi konuların yanı sıra fiziksel oşinografi, deniz kirliliği ve sualtı akustiği alanlarında da lisans, lisansüstü ve doktora seviyesinde eğitim-öğretim sağlamaktadır.
  • Program, güncel tasarım ve üretim teknikleriyle birlikte temel mühendislik formasyonunu içeren, sürekli gelişim prensibine dayalı bir eğitim anlayışı benimsemektedir. Öğrencilere iletişim, karar verme, problem çözme, liderlik ve yönetim gibi yetkinlikler kazandırılırken, mesleki ve etik sorumluluk bilinci de geliştirilmektedir. Ayrıca, en son teknolojik gelişmeleri takip etmeleri ve yenilikçi çözümler üretebilmeleri hedeflenmektedir.
  • Eğitim kalitesinin sürdürülebilirliği amacıyla programımız, Uluslararası Akreditasyon Kuruluşu olan “Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)” tarafından akredite edilmiş olup, eğitimde sürekli iyileştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Öğrencilerimiz Avrupa Birliği Erasmus Programı kapsamında öğrenimlerinin belirli bir dönemini AB ülkelerindeki ilgili bölümlerde sürdürme fırsatına sahiptir.
Öğrenme Ortamları
  • Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği Lisans Programı, öğrencilere teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürebilecekleri zengin ve modern öğrenme ortamları sunmaktadır. Program kapsamında dersler, donanımlı sınıflarda yüz yüze gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, laboratuvar çalışmaları sayesinde hidrodinamik analizler, malzeme testleri ve sayısal modellemeler gibi uygulamalı mühendislik becerilerini geliştirme fırsatı bulmaktadır. Ayrıca, bilgisayar destekli çalışma alanlarında ileri mühendislik yazılımları kullanılarak gemi ve deniz yapılarının tasarımı, analizleri ve optimizasyonları gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin teorik bilgilerini sektörde uygulama imkânı bulabilmeleri için programda zorunlu staj uygulaması bulunmaktadır. Bu sayede öğrenciler, tersanelerde, gemi inşa sahalarında ve ilgili endüstri kuruluşlarında gerçek projelerde çalışarak mesleki deneyim kazanmaktadır. Program kapsamında sunulan Erasmus Programı ile öğrenciler, eğitimlerinin belirli bir dönemini Avrupa Birliği ülkelerindeki partner üniversitelerde tamamlama fırsatına sahiptir. Bu öğrenme ortamları, öğrencilerin farklı kültürel ve akademik deneyimler kazanmalarını sağlarken, mühendislik sorunlarına yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler üretebilecek donanımlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle eder ve çözer.
  • Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı etmenlerini ve yanı sıra küresel, kültürel, toplumsal, çevresel ve ekonomik unsurları da göz önünde bulundurarak belirli gereksinimleri karşılayacak çözümleri üretmek için mühendislik tasarımı uygular.
  • Farklı nitelikteki kitleler ile etkin bir biçimde iletişim kurar.
  • Mühendislik uygulamalarında mesleki ve etik sorumlulukların farkında olma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkilerini göz önünde tutan bilgiye dayalı karar verir.
  • Birlik içerisinde liderlik sağlayan, katılımcı ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, amaçlar belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan üyelerden oluşan bir takımda etkin işlev görür.
  • Uygun deneysel çalışma geliştirme ve yürütme, veri değerlendirme ve yorumlama ve sonuç çıkarmada mühendislik muhakeme yetisini kullanır.
  • Uygun öğrenme stratejileri kullanarak yeni bilgi edinme ve gerektiğinde ve gereğince uygular.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009/30.09.2028

Giriş Şartı
  • Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
  • Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.
Başarma Şartları Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölüm mezunları, kamu kurumlarına ait tersaneler ile, İstanbul Tuzla’da bulunan özel sektöre ait tersanelerde, Türkiye’nin sahil kesimine dağılmış bulunan ve değişik kapasitelerde hizmet sunan tekne ve yat yapım ve bakım tersane ve tesislerinde, Dz.K.K.’ya bağlı askeri tersanelerde, gemi söküm tesislerinde, klas kuruluşlarında, gemi sigorta acentelerinde, gemi taşımacılığı ve İşletmeciliği şirketlerinde, kamuya ait liman ve deniz işletmelerinde, marinalarda ve mühendislik bürolarında çalışmaktadırlar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030016940


Yeterlilik Adı
Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği Programı, farklı mühendislik disiplinlerini içine alan kapsamlı bir eğitim sunmaktadır. Program, her türlü açık deniz yapıları, sondaj gemileri, petrol platformları ve diğer yüzer deniz araçlarının tasarımı ve geliştirilmesi gibi konuların yanı sıra fiziksel oşinografi, deniz kirliliği ve sualtı akustiği alanlarında da lisans, lisansüstü ve doktora seviyesinde eğitim-öğretim sağlamaktadır.
  • Program, güncel tasarım ve üretim teknikleriyle birlikte temel mühendislik formasyonunu içeren, sürekli gelişim prensibine dayalı bir eğitim anlayışı benimsemektedir. Öğrencilere iletişim, karar verme, problem çözme, liderlik ve yönetim gibi yetkinlikler kazandırılırken, mesleki ve etik sorumluluk bilinci de geliştirilmektedir. Ayrıca, en son teknolojik gelişmeleri takip etmeleri ve yenilikçi çözümler üretebilmeleri hedeflenmektedir.
  • Eğitim kalitesinin sürdürülebilirliği amacıyla programımız, Uluslararası Akreditasyon Kuruluşu olan “Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)” tarafından akredite edilmiş olup, eğitimde sürekli iyileştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Öğrencilerimiz Avrupa Birliği Erasmus Programı kapsamında öğrenimlerinin belirli bir dönemini AB ülkelerindeki ilgili bölümlerde sürdürme fırsatına sahiptir.

Öğrenme Ortamları
  • Gemi ve Deniz Teknolojisi Mühendisliği Lisans Programı, öğrencilere teorik bilgilerini uygulamaya dönüştürebilecekleri zengin ve modern öğrenme ortamları sunmaktadır. Program kapsamında dersler, donanımlı sınıflarda yüz yüze gerçekleştirilmektedir. Öğrenciler, laboratuvar çalışmaları sayesinde hidrodinamik analizler, malzeme testleri ve sayısal modellemeler gibi uygulamalı mühendislik becerilerini geliştirme fırsatı bulmaktadır. Ayrıca, bilgisayar destekli çalışma alanlarında ileri mühendislik yazılımları kullanılarak gemi ve deniz yapılarının tasarımı, analizleri ve optimizasyonları gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin teorik bilgilerini sektörde uygulama imkânı bulabilmeleri için programda zorunlu staj uygulaması bulunmaktadır. Bu sayede öğrenciler, tersanelerde, gemi inşa sahalarında ve ilgili endüstri kuruluşlarında gerçek projelerde çalışarak mesleki deneyim kazanmaktadır. Program kapsamında sunulan Erasmus Programı ile öğrenciler, eğitimlerinin belirli bir dönemini Avrupa Birliği ülkelerindeki partner üniversitelerde tamamlama fırsatına sahiptir. Bu öğrenme ortamları, öğrencilerin farklı kültürel ve akademik deneyimler kazanmalarını sağlarken, mühendislik sorunlarına yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler üretebilecek donanımlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mühendislik, fen ve matematik ilkelerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle eder ve çözer.
  • Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı etmenlerini ve yanı sıra küresel, kültürel, toplumsal, çevresel ve ekonomik unsurları da göz önünde bulundurarak belirli gereksinimleri karşılayacak çözümleri üretmek için mühendislik tasarımı uygular.
  • Farklı nitelikteki kitleler ile etkin bir biçimde iletişim kurar.
  • Mühendislik uygulamalarında mesleki ve etik sorumlulukların farkında olma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkilerini göz önünde tutan bilgiye dayalı karar verir.
  • Birlik içerisinde liderlik sağlayan, katılımcı ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, amaçlar belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan üyelerden oluşan bir takımda etkin işlev görür.
  • Uygun deneysel çalışma geliştirme ve yürütme, veri değerlendirme ve yorumlama ve sonuç çıkarmada mühendislik muhakeme yetisini kullanır.
  • Uygun öğrenme stratejileri kullanarak yeni bilgi edinme ve gerektiğinde ve gereğince uygular.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009/30.09.2028


Giriş Şartı
  • Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
  • Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.

Başarma Şartları
Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bu bölüm mezunları, kamu kurumlarına ait tersaneler ile, İstanbul Tuzla’da bulunan özel sektöre ait tersanelerde, Türkiye’nin sahil kesimine dağılmış bulunan ve değişik kapasitelerde hizmet sunan tekne ve yat yapım ve bakım tersane ve tesislerinde, Dz.K.K.’ya bağlı askeri tersanelerde, gemi söküm tesislerinde, klas kuruluşlarında, gemi sigorta acentelerinde, gemi taşımacılığı ve İşletmeciliği şirketlerinde, kamuya ait liman ve deniz işletmelerinde, marinalarda ve mühendislik bürolarında çalışmaktadırlar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016940

Qualification Title
Shipbuilding and Ocean Engineering Bachelor of Science (30% English) Bachelor's Degree
Awarding Bodyİstanbul Technical University
Awarding Body ContactMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Awarding Body Urlhttp://www.itu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasMotor vehicles, ships and aircraft
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The Shipbuilding and Ocean Engineering Program offers a comprehensive education that integrates various engineering disciplines. The program provides education at undergraduate, graduate, and doctoral levels in areas such as the design and development of offshore structures, drilling ships, oil platforms, and other floating marine vehicles, as well as in physical oceanography, marine pollution, and underwater acoustics.
  • The program adopts an educational approach based on continuous development, combining modern design and production techniques with a fundamental engineering foundation. Students are equipped with competencies such as communication, decision-making, problem-solving, leadership, and management, while also fostering a strong sense of professional and ethical responsibility. Additionally, the program aims to enable students to keep up with the latest technological developments and produce innovative solutions.
  • To ensure the sustainability of educational quality, our program is accredited by the Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET), and efforts for continuous improvement in education are ongoing. Moreover, through the European Union Erasmus Program, our students have the opportunity to pursue part of their studies in related departments at universities in EU countries.
Learning Environments
  • The Shipbuilding and Ocean Engineering Bachelor’s Program offers students rich and modern learning environments where they can apply their theoretical knowledge in practice. Courses are conducted face-to-face in well-equipped classrooms. Through laboratory studies, students have the opportunity to develop practical engineering skills such as hydrodynamic analyses, material testing, and numerical modeling. Additionally, in computer-aided workspaces, advanced engineering software is used for the design, analysis, and optimization of ships and marine structures. To enable students to apply their theoretical knowledge in the industry, the program includes a mandatory internship, providing students with the opportunity to gain professional experience by working on real projects in shipyards, shipbuilding sites, and related industrial organizations. Furthermore, through the Erasmus Program, students have the opportunity to complete part of their education at partner universities in European Union countries. These learning environments help students gain diverse cultural and academic experiences while equipping them to develop innovative and sustainable solutions to engineering challenges, preparing them as competent professionals in the field.
Description
  • An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering
  • an ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data
  • an ability to design a system, component or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability
  • Ability to function on multi-disciplinary teams
  • An ability to identify, formulate, and solve engineering problems
  • An understanding of professional and ethical responsibility
  • An ability to communicate effectively
  • The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental and societal context
  • A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning
  • A knowledge of contemporary issues
  • An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

(1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average.
(2) A student's performance in a course is determined by the final grade. The meanings of the letter grades are as follows:
a) A student receiving one of the grades (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+), or (CC) is considered to have successfully passed the course.
b) A student receiving one of the grades (DC+), (DC), (DD+), or (DD) is considered to have conditionally passed the course.
c) A student receiving an (FF) grade is considered to have failed the course.
ç) A student receiving a (VF) grade is not eligible to take the final exam and is considered to have failed the course.
(3) The meanings of other letters used in addition to the final grade letters are as follows:
a) BL: Passed a non-credit course.
b) BZ: Failed a non-credit course.
c) T: Indicates that the student has withdrawn from a course within the time frame specified in the second and third paragraphs of Article 17 of this Regulation.
ç) E: Assigned to a student who could not complete their project, graduation design project, final assignment, or similar work within the specified period. The instructor determines when the work should be completed. A student who fails to complete the work within the specified time will be given an FF grade.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared according to criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these monitoring and evaluation results are also shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the programs’ competencies is ensured.

YÖKAK conducts regular reviews of qualifications as required by its regulations. Accreditation Agency: Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET).

Access Requirements
  • To be admitted to the program, candidates must have graduated from secondary education institutions and passed the examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) related to undergraduate education. Foreign nationals and students who have completed their entire secondary education abroad must meet the conditions specified in the provisions set by the Council of Higher Education and the University Senate, in accordance with paragraph (f) of Article 14 of Law No. 2547, in order to complete their final registration for the program.
Conditions for Success Students who have successfully completed all courses in the curriculum, the Graduation Design Project, fulfilled the required internship, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 are considered to have completed their studies.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this department have been working at the government shipyards, private shipyards located in Istanbul (Tuzla), yacht building and maintenance facilities, Navy shipyards, class societies, ship brokerage and insurance companies, ports, harbors and marina management offices as well as engineering and design offices.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030016940


Qualification Title
Shipbuilding and Ocean Engineering Bachelor of Science (30% English) Bachelor's Degree

Awarding Body
İstanbul Technical University

Awarding Body Contact
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The Shipbuilding and Ocean Engineering Program offers a comprehensive education that integrates various engineering disciplines. The program provides education at undergraduate, graduate, and doctoral levels in areas such as the design and development of offshore structures, drilling ships, oil platforms, and other floating marine vehicles, as well as in physical oceanography, marine pollution, and underwater acoustics.
  • The program adopts an educational approach based on continuous development, combining modern design and production techniques with a fundamental engineering foundation. Students are equipped with competencies such as communication, decision-making, problem-solving, leadership, and management, while also fostering a strong sense of professional and ethical responsibility. Additionally, the program aims to enable students to keep up with the latest technological developments and produce innovative solutions.
  • To ensure the sustainability of educational quality, our program is accredited by the Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET), and efforts for continuous improvement in education are ongoing. Moreover, through the European Union Erasmus Program, our students have the opportunity to pursue part of their studies in related departments at universities in EU countries.

Learning Environments
  • The Shipbuilding and Ocean Engineering Bachelor’s Program offers students rich and modern learning environments where they can apply their theoretical knowledge in practice. Courses are conducted face-to-face in well-equipped classrooms. Through laboratory studies, students have the opportunity to develop practical engineering skills such as hydrodynamic analyses, material testing, and numerical modeling. Additionally, in computer-aided workspaces, advanced engineering software is used for the design, analysis, and optimization of ships and marine structures. To enable students to apply their theoretical knowledge in the industry, the program includes a mandatory internship, providing students with the opportunity to gain professional experience by working on real projects in shipyards, shipbuilding sites, and related industrial organizations. Furthermore, through the Erasmus Program, students have the opportunity to complete part of their education at partner universities in European Union countries. These learning environments help students gain diverse cultural and academic experiences while equipping them to develop innovative and sustainable solutions to engineering challenges, preparing them as competent professionals in the field.

Description
  • An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering
  • an ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data
  • an ability to design a system, component or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability
  • Ability to function on multi-disciplinary teams
  • An ability to identify, formulate, and solve engineering problems
  • An understanding of professional and ethical responsibility
  • An ability to communicate effectively
  • The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental and societal context
  • A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning
  • A knowledge of contemporary issues
  • An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

(1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average.
(2) A student's performance in a course is determined by the final grade. The meanings of the letter grades are as follows:
a) A student receiving one of the grades (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+), or (CC) is considered to have successfully passed the course.
b) A student receiving one of the grades (DC+), (DC), (DD+), or (DD) is considered to have conditionally passed the course.
c) A student receiving an (FF) grade is considered to have failed the course.
ç) A student receiving a (VF) grade is not eligible to take the final exam and is considered to have failed the course.
(3) The meanings of other letters used in addition to the final grade letters are as follows:
a) BL: Passed a non-credit course.
b) BZ: Failed a non-credit course.
c) T: Indicates that the student has withdrawn from a course within the time frame specified in the second and third paragraphs of Article 17 of this Regulation.
ç) E: Assigned to a student who could not complete their project, graduation design project, final assignment, or similar work within the specified period. The instructor determines when the work should be completed. A student who fails to complete the work within the specified time will be given an FF grade.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared according to criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these monitoring and evaluation results are also shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the programs’ competencies is ensured.

YÖKAK conducts regular reviews of qualifications as required by its regulations. Accreditation Agency: Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET).


Access Requirements
  • To be admitted to the program, candidates must have graduated from secondary education institutions and passed the examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) related to undergraduate education. Foreign nationals and students who have completed their entire secondary education abroad must meet the conditions specified in the provisions set by the Council of Higher Education and the University Senate, in accordance with paragraph (f) of Article 14 of Law No. 2547, in order to complete their final registration for the program.

Conditions for Success
Students who have successfully completed all courses in the curriculum, the Graduation Design Project, fulfilled the required internship, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 are considered to have completed their studies.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of this department have been working at the government shipyards, private shipyards located in Istanbul (Tuzla), yacht building and maintenance facilities, Navy shipyards, class societies, ship brokerage and insurance companies, ports, harbors and marina management offices as well as engineering and design offices.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode