Yeterlilik Kodu | TR0030026989 | |
Yeterlilik Adı | Gıda Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Mersin Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mersin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Gıda Mühendisliği Bölümü'nün eğitim amaçları aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
| |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Mersin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 34’ e göre (1) Öğrencilere, aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için 100,00 tam puan üzerinden başarı notu verilir ve aşağıdaki hususlar dikkate alınır: a) Öğrencinin bir dersten başarılı olabilmesi için notunun en az 60,00 olması gerekir. 50,00 ile 59 arasındaki ders başarı notuna ait başarı durumu üçüncü fıkrada belirtilmiştir. b) Ders başarı notu, ara sınav ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl sonu sınavından 50,00’den düşük sınav puanı alan öğrencinin ders başarı notu hesaplanmaz ve başarı durumuna F3 harf notu olarak yansıtılır. c) Ara sınav ile yarıyıl sonu sınavlarının yüzde ağırlıkları ilgili alt birim tarafından belirlenir ve akademik takvimde belirtilen sürelerde öğretim elemanı ders görevlendirmeleri ve haftalık ders programları ile birlikte birim yönetim kurulu tarafından karara bağlanır. (2) Bir derse ilişkin sınavların yüzde ağırlıkları eğitim-öğretim yarıyılının ilk iki haftası içinde ÖBS’de ilan edilir. (3) Harf notlarına ve değerlendirilmesine ilişkin esaslar şunlardır: a) Notlar mutlak değerlendirme yöntemi kullanılarak aşağıdaki harf başarı notlarından birisine dönüştürülür ve küsuratlı notlarda virgülden sonra yer alan beş ve yukarısı rakamlar en yakın üst tam sayıya, virgülden sonra yer alan dört ve aşağısı rakamlar en yakın alt tam sayıya yuvarlanır. Öğrencinin ders başarı notu, bunların karşılığı olan harf notları, bu notların katsayıları ve başarı değerlendirmesi aşağıdaki tabloda gösterilmiştir: Başarı Notu Harf Notu Katsayı Başarı Değerlendirmesi 90,00 – 100 AA 4,00 Başarılı 80,00 – 89 BA 3,50 Başarılı 70,00– 79 BB 3,00 Başarılı 65,00 – 69 CB 2,50 Başarılı 60,00 – 64 CC 2,00 Başarılı 55,00 – 59 DC 1,50 Koşullu Başarılı 50,00 – 54 DD 1,00 Koşullu Başarılı 40,00 – 49 FD 0,50 Başarısız 0,00 – 39 FF 0 Başarısız 0 F1, F2, F3 0 Başarısız b) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarılıdır. c) Bir yarıyılın sonunda, yarıyıl not ortalaması, 60,00 ve daha fazla olan öğrenciler o yarıyılda DC ve DD aldıkları derslerden başarılı sayılır. Bir yarıyılın sonunda, yarıyıl not ortalaması 60,00’tan az olan öğrenciler o yarıyılda DC ve DD aldıkları derslerden başarısız sayılır. ç) Bir dersten FD, FF, F1, F2 ve F3 notlarından birini alan öğrenci o dersten başarısızdır. (4) F1, F2 ve F3 notları aşağıda tanımlanmıştır: a) F1: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu yerine getirmemesi nedeniyle yarıyıl sonu sınavına giremeyeceği durumlarda verilir. Öğrenci dersi tekrar aldığında devam koşulu aranır. b) F2: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini yerine getirdiği ancak yarıyıl sonu sınavına girebileceği halde sınava girmediği durumlarda verilir. c) F3: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini yerine getirerek yarıyıl sonu sınavına girdiği, ancak bu sınavdan 50,00’den az puan aldığı durumlarda verilir. ç) F1, F2 ve F3 notları yarıyıl sonu ve genel not ortalamalarının hesaplanmasına sıfır puanla katılır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
Akreditasyon Kuruluşu adı: Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2023/30.09.2025 | |
Giriş Şartı | Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavın ilgili alanından yeterli puanı almış olmak. | |
Başarma Şartları | Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030026989
ISCO 08
ISCO 08
Gıda Mühendisliği Bölümü'nün eğitim amaçları aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
- Mezunlarımız sahip oldukları teknik donanım ve becerilerini kullanarak, kamu kurumlarında, endüstride ve özel kuruluşlarda çalışırlar veya girişimci olarak iş gücü yaratırlar.
- Mezunlarımız lisansüstü çalışmalarda bulunurlar ve akademik alanda çalışırlar.
- Mezunlarımız sahip oldukları bilgi ve beceriyi arttırmak için profesyonel eğitimlerine mezuniyetten sonra da devam ederek, çalıştıkları kurum ve kuruluşlarda sorumluluk alırlar.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri ve gıda mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
- Karmaşık gıda mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı/ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
- Mesleki etik değerlerine saygılı olma ve koruma bilinci kazanır.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
- Gıda mühendisliği ve gıda güvenliği uygulamalarının, sağlık ve çevre üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi ve bu uygulamaların hukuksal boyutları konusundaki farkındalık bilinci kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Mersin Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 34’ e göre
(1) Öğrencilere, aldıkları derslerde gösterdikleri başarı için 100,00 tam puan üzerinden başarı notu verilir ve aşağıdaki hususlar dikkate alınır:
a) Öğrencinin bir dersten başarılı olabilmesi için notunun en az 60,00 olması gerekir. 50,00 ile 59 arasındaki ders başarı notuna ait başarı durumu üçüncü fıkrada belirtilmiştir.
b) Ders başarı notu, ara sınav ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanlarının birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir. Yarıyıl sonu sınavından 50,00’den düşük sınav puanı alan öğrencinin ders başarı notu hesaplanmaz ve başarı durumuna F3 harf notu olarak yansıtılır.
c) Ara sınav ile yarıyıl sonu sınavlarının yüzde ağırlıkları ilgili alt birim tarafından belirlenir ve akademik takvimde belirtilen sürelerde öğretim elemanı ders görevlendirmeleri ve haftalık ders programları ile birlikte birim yönetim kurulu tarafından karara bağlanır.
(2) Bir derse ilişkin sınavların yüzde ağırlıkları eğitim-öğretim yarıyılının ilk iki haftası içinde ÖBS’de ilan edilir.
(3) Harf notlarına ve değerlendirilmesine ilişkin esaslar şunlardır:
a) Notlar mutlak değerlendirme yöntemi kullanılarak aşağıdaki harf başarı notlarından birisine dönüştürülür ve küsuratlı notlarda virgülden sonra yer alan beş ve yukarısı rakamlar en yakın üst tam sayıya, virgülden sonra yer alan dört ve aşağısı rakamlar en yakın alt tam sayıya yuvarlanır. Öğrencinin ders başarı notu, bunların karşılığı olan harf notları, bu notların katsayıları ve başarı değerlendirmesi aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Başarı Notu Harf Notu Katsayı Başarı Değerlendirmesi
90,00 – 100 AA 4,00 Başarılı
80,00 – 89 BA 3,50 Başarılı
70,00– 79 BB 3,00 Başarılı
65,00 – 69 CB 2,50 Başarılı
60,00 – 64 CC 2,00 Başarılı
55,00 – 59 DC 1,50 Koşullu Başarılı
50,00 – 54 DD 1,00 Koşullu Başarılı
40,00 – 49 FD 0,50 Başarısız
0,00 – 39 FF 0 Başarısız
0 F1, F2, F3 0 Başarısız
b) Bir dersten AA, BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarılıdır.
c) Bir yarıyılın sonunda, yarıyıl not ortalaması, 60,00 ve daha fazla olan öğrenciler o yarıyılda DC ve DD aldıkları derslerden başarılı sayılır. Bir yarıyılın sonunda, yarıyıl not ortalaması 60,00’tan az olan öğrenciler o yarıyılda DC ve DD aldıkları derslerden başarısız sayılır.
ç) Bir dersten FD, FF, F1, F2 ve F3 notlarından birini alan öğrenci o dersten başarısızdır.
(4) F1, F2 ve F3 notları aşağıda tanımlanmıştır:
a) F1: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu yerine getirmemesi nedeniyle yarıyıl sonu sınavına giremeyeceği durumlarda verilir. Öğrenci dersi tekrar aldığında devam koşulu aranır.
b) F2: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini yerine getirdiği ancak yarıyıl sonu sınavına girebileceği halde sınava girmediği durumlarda verilir.
c) F3: Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini yerine getirerek yarıyıl sonu sınavına girdiği, ancak bu sınavdan 50,00’den az puan aldığı durumlarda verilir.
ç) F1, F2 ve F3 notları yarıyıl sonu ve genel not ortalamalarının hesaplanmasına sıfır puanla katılır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
- Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
- Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
- Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
- Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
- Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu adı: Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2023/30.09.2025
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve ÖSYM’nin uyguladığı merkezi sınavın ilgili alanından yeterli puanı almış olmak.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030026989 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Mersin University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Çiftlikköy, Mersin Ünv., 33110 Yenişehir/Mersin | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://www.mersin.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Food processing | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Educational objectives for the Department of Food Engineering: • Our graduates use their technical knowledge and skills to work in public institutions, industry, and private organizations, or create job opportunities as entrepreneurs. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Possesses advanced level in the following key competencies:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | regarding the grading system as per Article 34 of the Mersin University Associate and Bachelor's Degree Education and Examination Regulation: Article 34 - Grading System (1) Students are given a success grade out of 100 points based on their performance in the courses they take, and the following conditions are taken into account: a) A student must have a minimum grade of 60.00 to pass a course. The status of grades between 50.00 and 59.00 is specified in the third paragraph. b) The course success grade is obtained by evaluating the midterm and final (or make-up) exam scores together. If a student scores below 50.00 in the final exam, their course success grade will not be calculated and will be reflected as an F3 grade. c) The percentage weights of the midterm and final exams are determined by the relevant unit and decided by the department's administrative board, along with the teaching assignments and weekly course schedules specified in the academic calendar. (2) The percentage weights of the exams for a course are announced in the Student Information System (ÖBS) during the first two weeks of the academic semester. (3) The principles regarding letter grades and their evaluation are as follows: a) Grades are converted into one of the following letter grades using an absolute evaluation method, and fractional grades are rounded as follows: numbers five and above after the decimal point are rounded up to the nearest whole number, while numbers four and below are rounded down to the nearest whole number. The students' course success grades, corresponding letter grades, grade coefficients, and success evaluations are shown in the table below:
b) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, or CC in a course is considered successful in that course. c) At the end of a semester, students with a semester grade point average of 60.00 or higher are considered successful in courses for which they received grades of DC and DD. Students with a semester grade point average below 60.00 are considered unsuccessful in courses with grades of DC and DD. ç) A student who receives FD, FF, F1, F2, or F3 in a course is considered unsuccessful in that course. (4) The definitions of the F1, F2, and F3 grades are as follows: a) F1: Given when a student cannot take the final exam due to failure to meet attendance requirements during the semester. When the student retakes the course, attendance is required. b) F2: Given when a student meets the attendance and other course requirements during the semester but fails to take the final exam despite being eligible. c) F3: Given when a student meets the attendance and other course requirements and takes the final exam, but scores below 50.00 in that exam. ç) F1, F2, and F3 grades are included in the calculation of the final semester and overall grade point averages as zero points. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
Accreditation Organization Name: Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) Start/End Date: 1.05.2023/30.09.2025 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | Candidates must have a high school diploma or an equivalent qualification and must have achieved a sufficient score in the relevant field of the centrally administered examination conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To successfully complete all courses in the program (totaling 240 ECTS credits), a student must achieve a minimum weighted grade point average of 2.0 out of 4.00. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Candidates who successfully complete their undergraduate education may enroll in graduate programs, provided they achieve a passing score on the ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam), possess adequate English language proficiency, and pass the science examination. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | Law No. 2547 on Higher Education Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35) Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030026989
ISCO 08
ISCO 08
Educational objectives for the Department of Food Engineering:
• Our graduates use their technical knowledge and skills to work in public institutions, industry, and private organizations, or create job opportunities as entrepreneurs.
• Our graduates pursue postgraduate studies and engage in academic careers.
• Our graduates continue their professional education after graduation to enhance their knowledge and skills and take on responsibilities in the institutions and organizations where they work.
- Learning takes place in formal, open, or distance education formats. In addition, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, or as internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.
- Gains sufficient knowledge in mathematics, science, and discipline-specific topics in food engineering; acquires the ability to use theoretical and practical knowledge in these areas to solve complex engineering problems.
- Develops the ability to identify, define, formulate, and solve complex food engineering problems; gains skills in selecting and applying appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- Acquires the ability to design complex systems, processes, devices/products under realistic constraints and conditions to meet specific requirements; gains skills in applying modern design methods for this purpose.
- Develops the skills to develop, select, and use modern techniques and tools necessary for analyzing and solving complex engineering problems; effectively uses information technology.
- Gains the ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the investigation of complex engineering problems or research topics specific to the discipline.
- Develops skills for working effectively in intra-disciplinary and interdisciplinary teams; gains the ability to work individually.
- Acquires the ability to communicate effectively, both orally and in writing; gains knowledge of at least one foreign language; develops skills in writing effective reports, understanding written reports, preparing design and production reports, delivering effective presentations, and giving and receiving clear and concise instructions.
- Gains awareness of the necessity of lifelong learning; acquires the ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously renew oneself.
- Develops an awareness of respecting and maintaining professional ethical values.
- Gains knowledge of practices in the business world, such as project management, risk management, and change management; develops awareness of entrepreneurship and innovation, as well as knowledge about sustainable development.
- Gains awareness of the impact of food engineering and food safety practices on health and the environment, as well as an understanding of the legal dimensions of these practices.
Possesses advanced level in the following key competencies:
- Literacy competency
- Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
- Digital competence
- Personal, social, and learning to learn competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expression competence
regarding the grading system as per Article 34 of the Mersin University Associate and Bachelor's Degree Education and Examination Regulation:
Article 34 - Grading System
(1) Students are given a success grade out of 100 points based on their performance in the courses they take, and the following conditions are taken into account: a) A student must have a minimum grade of 60.00 to pass a course. The status of grades between 50.00 and 59.00 is specified in the third paragraph. b) The course success grade is obtained by evaluating the midterm and final (or make-up) exam scores together. If a student scores below 50.00 in the final exam, their course success grade will not be calculated and will be reflected as an F3 grade. c) The percentage weights of the midterm and final exams are determined by the relevant unit and decided by the department's administrative board, along with the teaching assignments and weekly course schedules specified in the academic calendar.
(2) The percentage weights of the exams for a course are announced in the Student Information System (ÖBS) during the first two weeks of the academic semester.
(3) The principles regarding letter grades and their evaluation are as follows: a) Grades are converted into one of the following letter grades using an absolute evaluation method, and fractional grades are rounded as follows: numbers five and above after the decimal point are rounded up to the nearest whole number, while numbers four and below are rounded down to the nearest whole number. The students' course success grades, corresponding letter grades, grade coefficients, and success evaluations are shown in the table below:
Success Grade |
Letter Grade |
Coefficient |
Success Evaluation |
90.00 – 100 |
AA |
4.00 |
Successful |
80.00 – 89 |
BA |
3.50 |
Successful |
70.00 – 79 |
BB |
3.00 |
Successful |
65.00 – 69 |
CB |
2.50 |
Successful |
60.00 – 64 |
CC |
2.00 |
Successful |
55.00 – 59 |
DC |
1.50 |
Conditionally Successful |
50.00 – 54 |
DD |
1.00 |
Conditionally Successful |
40.00 – 49 |
FD |
0.50 |
Unsuccessful |
0.00 – 39 |
FF |
0 |
Unsuccessful |
0 |
F1, F2, F3 |
0 |
Unsuccessful |
b) A student who receives one of the grades AA, BA, BB, CB, or CC in a course is considered successful in that course. c) At the end of a semester, students with a semester grade point average of 60.00 or higher are considered successful in courses for which they received grades of DC and DD. Students with a semester grade point average below 60.00 are considered unsuccessful in courses with grades of DC and DD. ç) A student who receives FD, FF, F1, F2, or F3 in a course is considered unsuccessful in that course.
(4) The definitions of the F1, F2, and F3 grades are as follows: a) F1: Given when a student cannot take the final exam due to failure to meet attendance requirements during the semester. When the student retakes the course, attendance is required. b) F2: Given when a student meets the attendance and other course requirements during the semester but fails to take the final exam despite being eligible. c) F3: Given when a student meets the attendance and other course requirements and takes the final exam, but scores below 50.00 in that exam. ç) F1, F2, and F3 grades are included in the calculation of the final semester and overall grade point averages as zero points.
To ensure the quality of higher education programs:
- YÖK (Council of Higher Education) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared for higher education institutions according to the criteria determined by YÖK are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions are shared with the public by YÖK.
- The "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
- Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
- The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be gained by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles set by YÖK.
- The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after approval by YÖK, following acceptance by the relevant Deans' Council.
- Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes to be gained by students in each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK.
- Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.
- Self-Evaluation and External Evaluation: Within the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that program qualifications meet quality assurance standards. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications set forth by the regulations.
Accreditation Organization Name: Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK)
Start/End Date: 1.05.2023/30.09.2025
Candidates must have a high school diploma or an equivalent qualification and must have achieved a sufficient score in the relevant field of the centrally administered examination conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center).
Candidates who successfully complete their undergraduate education may enroll in graduate programs, provided they achieve a passing score on the ALES (Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam), possess adequate English language proficiency, and pass the science examination.
Law No. 2547 on Higher Education
Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
The qualification is continuously valid.
