Yeterlilik Kodu | TR0030008853 | |
Yeterlilik Adı | Gıda Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Taşlıçiftlik Yerleşkesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gop.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Gıda işleme | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Gıda Mühendisliği Bölümü eğitim-öğretim programının temel amacı sağlığa yararlı, güvenilir, besleyici ve tüketilebilir nitelikte gıdaları üretebilme ve gıdaların kalitesini kontrol etme bilgi ve becerisini öğrencilere kazandırmaktır. Diğer amaçları araştırma yapmak ve gıda sanayii, tüketici ve diğer kuruluşlara kurs, seminer ve konferanslar düzenlemektir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav bir dönem sonu sınavına girer. Ara sınavın %40’ı, dönem sonu sınavının %60’ı alınarak yapılan değerlendirme sonucunda başarısız olan öğrenciye bütünleme sınavı hakkı verilir. Ayrıca mezuniyet aşamasında bir dersten başarısız olduğu için mezun olamayan öğrencilere tek ders sınav hakkı tanınır. 100 üzerinden verilen başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayı karşılıkları aşağıda verilmiştir: Başarı Notu Derecesi Harf Karşılığı Katsayısı 90 – 100 Pekiyi AA 4.00 85 - 89 Pekiyi BA 3.50 75 - 84 İyi BB 3.00 70 - 74 İyi CB 2.50 60 - 69 Orta CC 2.00 55 - 59 Başarısız DC 1.50 45 - 54 Başarısız DD 1.00 40 - 44 Başarısız FD 0.50 0 - 39 Başarısız FF 0.00 DZ Devamsız DZ 0.00 GR Girmedi GR 0.00 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2024/30.09.2026 | |
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak, sınavları başarmış olmak zorundadır. Ayrıca yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı’nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse de kayıt yaptırabilir. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin dört yıllık eğitim planında yer alan tüm dersleri (toplam 240 AKTS karşılığı) başarılı olarak tamamlamaları gerekir. Ders değerlendirme sistemine göre yeterli puan alan öğrenciler başarılı sayılır. Dereceyi alabilmek için akademik yılsonunda yapılması gereken veya programın tamamlanmasını izleyen özel bir dönem sonu sınavı veya yeterlilik sınav dönemi yoktur. Bununla birlikte, her yarıyıl sonunda genellikle dönemin hemen bitişini izleyen iki hafta süreli dönem sonu sınavları vardır. Ayrıca mezuniyet için öğrencinin 40 iş günü endüstride başarılı bir staj yapmış olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Mezuniyet Tezini ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (7. veya 8. yarıyılda) istenmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030008853
ISCO:08
ISCO:08
Gıda Mühendisliği Bölümü eğitim-öğretim programının temel amacı sağlığa yararlı, güvenilir, besleyici ve tüketilebilir nitelikte gıdaları üretebilme ve gıdaların kalitesini kontrol etme bilgi ve becerisini öğrencilere kazandırmaktır. Diğer amaçları araştırma yapmak ve gıda sanayii, tüketici ve diğer kuruluşlara kurs, seminer ve konferanslar düzenlemektir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliği alanında bilgi birikimini kullanabilme becerisi.
- Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
- Gıda Mühendisliği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, modelleme ve çözebilme becerisi.
- Gıda Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
- Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
- Gıda Mühendisliğine özgü karmaşık konu veya problemlerin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisiDisiplin içi veya çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi Bireysel çalışma becerisi.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
- Gıda Mühendisliği etiğine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
- Gıda mühendisliği uygulamalarında kullanılan mevzuat ve standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
- Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın gıda alanına yansıyan sorunları hakkında ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav bir dönem sonu sınavına girer. Ara sınavın %40’ı, dönem sonu sınavının %60’ı alınarak yapılan değerlendirme sonucunda başarısız olan öğrenciye bütünleme sınavı hakkı verilir. Ayrıca mezuniyet aşamasında bir dersten başarısız olduğu için mezun olamayan öğrencilere tek ders sınav hakkı tanınır.
100 üzerinden verilen başarı notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayı karşılıkları aşağıda verilmiştir:
Başarı Notu Derecesi Harf Karşılığı Katsayısı
90 – 100 Pekiyi AA 4.00
85 - 89 Pekiyi BA 3.50
75 - 84 İyi BB 3.00
70 - 74 İyi CB 2.50
60 - 69 Orta CC 2.00
55 - 59 Başarısız DC 1.50
45 - 54 Başarısız DD 1.00
40 - 44 Başarısız FD 0.50
0 - 39 Başarısız FF 0.00
DZ Devamsız DZ 0.00
GR Girmedi GR 0.00
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.05.2024/30.09.2026
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak, sınavları başarmış olmak zorundadır. Ayrıca yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planı’nda belirtilen herhangi bir Türkçe derse de kayıt yaptırabilir.
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030008853 | |
Qualification Title | Food Engineering License | |
Awarding Body | Tokat Gaziosmanpaşa University | |
Awarding Body Contact | Responsible Institution Contact Information Tokat Gaziosmanpaşa University, Taşlıçiftlik Campus, 60250 Tokat | |
Awarding Body Url | http://www.gop.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Food processing | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The main purpose of the educational program of the Department of Food Engineering is to educate students to have knowledge and skills required to produce wholesome, safe, nutritious and consumable foods. Other purposes include conducting research projects and organizing courses, seminars and conferences for food industry, consumer organizations and other organizations. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies: 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Students are subject to the provisions of Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education, Teaching and Examination Regulations. Students take at least one midterm and one final exam for each course. As a result of the evaluation made by taking 40% of the midterm exam and 60% of the final exam, students who fail are given the right to take a make-up exam. In addition, students who fail a course at the graduation stage and cannot graduate are given the right to take a single course exam. The success degrees expressed by the success grades given out of 100 and their coefficient equivalents are given below: Grade Degree Letter Equivalent Coefficient 90 – 100 Very good AA 4.00 85 - 89 Very good BA 3.50 75 - 84 Good BB 3.00 70 - 74 Good CB 2.50 60 - 69 Moderate CC 2.00 55 - 59 Unsuccessful DC 1.50 45 - 54 Unsuccessful DD 1.00 40 - 44 Unsuccessful FD 0.50 0 - 39 Unsuccessful FF 0.00 DZ Absent DZ 0.00 GR Missed the exam GR 0.00 | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. • “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) Accreditation Start/End Date: 01.05.2024/30.09.2026 | |
Access Requirements | Students must comply with the legal and academic requirements to access the studies in the department according to the process established by the ÖSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Centre) regulations. Also students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The recognition record is unique for each student and therefore the procedure is carried out accordingly before the start of each academic year. Under an established exchanges program or one approved by the University, exchange students from abroad may be accepted for studies on the courses taught in English. Or, if they are confident in Turkish, they may then enroll any courses, running in Turkish, shown on the Course Structure diagram. | |
Conditions for Success | The student must successfully complete all courses (equivalent of a total 240 ECTS) that take place in the four-year education plan. The students who took enough scores according to the course evaluation system will be successful. There is no final examination or examination period at the end of an academic year, or at the end of the study program. There is, however, a final examination and examination periods, i.e., normally take two weeks and start immediately after the end of each semester. Also, students are expected to have successful completion of internship (40 working days) in industry before graduation. In addition to that student is required to complete a degree project and final year dissertation (taken normally in 7th or 8th semester), which follows an oral presentation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Applicants holding a bachelor’s degree may apply to graduate programs if they get enough score from ALES exam and submit English Proficiency Exam results or succeed in scientific exam. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030008853
ISCO:08
ISCO:08
The main purpose of the educational program of the Department of Food Engineering is to educate students to have knowledge and skills required to produce wholesome, safe, nutritious and consumable foods. Other purposes include conducting research projects and organizing courses, seminars and conferences for food industry, consumer organizations and other organizations.
Education and training are provided in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Gaining the ability to use the knowledge of fundamental sciences, food engineering and mathematics
- Gaining the ability to use in solving complex engineering problems by using theoretical and practical knowledge in mathematics, natural sciences and food engineering
- Gaining the ability to identify, model and solve complex engineering problems related to Food Engineering
- Gaining the ability to use modern design methods to design a complex system, process, device or product to meet specific requirements related to Food Engineering under realistic constraints and conditions
- Gaining the ability to develop, select and use modern techniques and tools with information technologies that is necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in food engineering applications
- Gaining the ability to design and conduct experiments, collect data, analyzing and interpreting results to examine complex subjects or problems that is specific to Food Engineering
- Gaining the ability to work in disciplinary or multidisciplinary teams
- Gaining the ability to work as an individual
- Gaining the ability to communicate effectively in written and oral in Turkish, the to write and understand report, to prepare design and production reports, to make effective presentations, to give clear and understandable instructions
- Gaining the ability to communicate effectively in oral and written way in at least one foreign language
- Recognizing the importance of life-long learning and increasing awareness
- Gaining the ability to behave according to food engineering ethics, professional and ethical responsibility, having knowledge about legislation and standards used in food engineering area
- Having knowledge on business applications such as risk management and change management, having awareness of entrepreneurship and innovation
- Gaining knowledge on sustainable development
- Gaining awareness of the effects of food engineering applications on global and social health, environment and safety and the legal consequences of engineering solutions of the current problems
Has advanced level of the following key competencies:
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Students are subject to the provisions of Tokat Gaziosmanpaşa University Associate and Undergraduate Education, Teaching and Examination Regulations. Students take at least one midterm and one final exam for each course. As a result of the evaluation made by taking 40% of the midterm exam and 60% of the final exam, students who fail are given the right to take a make-up exam. In addition, students who fail a course at the graduation stage and cannot graduate are given the right to take a single course exam.
The success degrees expressed by the success grades given out of 100 and their coefficient equivalents are given below:
Grade Degree Letter Equivalent Coefficient
90 – 100 Very good AA 4.00
85 - 89 Very good BA 3.50
75 - 84 Good BB 3.00
70 - 74 Good CB 2.50
60 - 69 Moderate CC 2.00
55 - 59 Unsuccessful DC 1.50
45 - 54 Unsuccessful DD 1.00
40 - 44 Unsuccessful FD 0.50
0 - 39 Unsuccessful FF 0.00
DZ Absent DZ 0.00
GR Missed the exam GR 0.00
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum: The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Curriculum is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK)
Accreditation Start/End Date:
01.05.2024/30.09.2026
Students must comply with the legal and academic requirements to access the studies in the department according to the process established by the ÖSYM (Higher Education Council Student Selection and Placement Centre) regulations. Also students who have started studies in other universities within or outside of the country may apply for their recognition. The recognition record is unique for each student and therefore the procedure is carried out accordingly before the start of each academic year. Under an established exchanges program or one approved by the University, exchange students from abroad may be accepted for studies on the courses taught in English. Or, if they are confident in Turkish, they may then enroll any courses, running in Turkish, shown on the Course Structure diagram.
Applicants holding a bachelor’s degree may apply to graduate programs if they get enough score from ALES exam and submit English Proficiency Exam results or succeed in scientific exam.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
