Yeterlilik Kodu

TR0030030709

Yeterlilik Adı
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Diploması
Sorumlu KurumSakarya Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Sorumlu Kurum URLhttps://www.sakarya.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Görsel-işitsel teknikler ve medya üretimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Bölümümüzün öncelikli amacı; Üniversite ve üniversitelilik kültürünü ve bir sanat alanında eğitim almış olmanın sorumluluğunu hisseden, toplumsal yapı içerisinde farklılığını duruşu ile ortaya koyan bireyler yetiştirmektir.
  • Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, iletişim sektörünün yaratıcılık gerektiren ve fikrin üretim aşamasında ortaya çıkarılması gereken ürünün tasarlanışında, doğru ve etkili çalışmaları yapabilecek bireyler yetiştirmeyi hedefler.
  • Bölümümüz, Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi içerisinde yer alması sebebiyle mekanik bir anlayışla sıradan üretimlerin yapılması yerine, yaratıcılık ve farklılığın ortaya konulabildiği, sanatsal yaratıcılığın ve sanat eğitimi ile pekişen estetize sunumun ortaya konan ürünlerde etkin rol oynadığı çalışmaları yapmak için gerekli eğitimi vermeyi ilke edinmiştir.
  • Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, öğrencinin tasarımın bir veya daha çok dalında uzmanlaşmasını sağlamayı hedeflemekle beraber, vermiş olduğu genel sanat eğitimi ile başarılı çalışmaları bir araya getirebilme ve bir kompozisyon oluşturma becerisini kazandırmayı amaçlar.
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlar ve değerlendirir.
  • Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlar.
  • Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamar. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygular.
  • Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirir..
  • Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturur.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olur.
  • Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olur.
  • İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olur.
  • Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izler.
  • Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
  • Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
  • Estetik farkındalığa sahip olur.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Sınav Türleri

  • Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav, proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur.

Ölçme Sayısı ve Oranlar

  • Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıliçi faaliyetlerinden her birinin, yıliçi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
  • Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
  • Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40 dır. Yarıyıl/yılsonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır. Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir.
  • Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.

Harfli Başarı Notları Tablosu

Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı

  • Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00
  • İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50
  • İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00
  • Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50
  • Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00
  • Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50
  • Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00
  • Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50
  • Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00
  • Devamsız -- DZ 0.00
  • Sınava Girmedi -- GR 0.00
  • Yeterli -- YT --
  • Yetersiz -- YZ --
  • Muaf -- MU --
  • Eksik -- E --
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu program İletişim Araştırmaları Derneği (İLEDAK) tarafından akredite edilmiştir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı;İletişim Araştırmaları Derneği (İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu)(İLAD)

Başlangıç / Bitiş Tarihi;4.04.2024 / 4.04.2026

Giriş Şartı

1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

4. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Görsel okuryazarlık konusundaki becerilerini yaratıcılık ve tasarım disiplini ile birleştiren mezunlarımız, özel veya resmî kurumlarda tasarım, reklamcılık, yayıncılık, fotoğrafçılık, iki veya üç boyutlu görselleştirme, animasyon, yeni medya, televizyon, sinema gibi iletişimin hemen her sahasında söz sahibi olabilir ve kendilerine yer bulabilir.
  • Lisansüstü eğitimine devam eden ve belirli şartları sağlayan mezunlarımız, görsel iletişim tasarımı ile ilgili bölümlerde akademik kariyerlerine devam edebilmektedir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030030709


Yeterlilik Adı
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sakarya Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Bölümümüzün öncelikli amacı; Üniversite ve üniversitelilik kültürünü ve bir sanat alanında eğitim almış olmanın sorumluluğunu hisseden, toplumsal yapı içerisinde farklılığını duruşu ile ortaya koyan bireyler yetiştirmektir.
  • Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, iletişim sektörünün yaratıcılık gerektiren ve fikrin üretim aşamasında ortaya çıkarılması gereken ürünün tasarlanışında, doğru ve etkili çalışmaları yapabilecek bireyler yetiştirmeyi hedefler.
  • Bölümümüz, Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi içerisinde yer alması sebebiyle mekanik bir anlayışla sıradan üretimlerin yapılması yerine, yaratıcılık ve farklılığın ortaya konulabildiği, sanatsal yaratıcılığın ve sanat eğitimi ile pekişen estetize sunumun ortaya konan ürünlerde etkin rol oynadığı çalışmaları yapmak için gerekli eğitimi vermeyi ilke edinmiştir.
  • Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, öğrencinin tasarımın bir veya daha çok dalında uzmanlaşmasını sağlamayı hedeflemekle beraber, vermiş olduğu genel sanat eğitimi ile başarılı çalışmaları bir araya getirebilme ve bir kompozisyon oluşturma becerisini kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde uygulamalı eğitimler yapılır.
  • Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Görsel İletişim (Multimedya, Fotoğraf, Sinema, Grafik Tasarım) alanında ileri düzeyde bilgi ve donanıma sahip olmak, bu alanda edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; alanındaki kavram, düşünce ve olguları bilimsel yöntemlerle incelemek, verileri yorumlar ve değerlendirir.
  • Temel sanat ilkelerini bilmek, anlamak ve Görsel İletişim Tasarımı alanına uyarlar.
  • Bilgisayar destekli tasarım bilgisine sahip olmak; farklı alanlardaki tasarım teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bunları uygulamar. Görsel kompozisyonun ilkelerini anlamak ve tasarım içinde uygular.
  • Görsel iletişim tasarımı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve öğrenmeyi yaşam boyu yönlendirir..
  • Görsel iletişim tasarımı ile ilgili sorunları tanımlamak, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Görsel iletişim tasarımı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak, nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
  • Disiplinlerarası etkileşimi önemseyerek görsel iletişim tasarımına temel oluşturan diğer disiplinlerden yararlanmak, bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak ve farklı alanlardaki karşılıklı etkileşim için temel oluşturur.
  • Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk almak; etkin iletişim becerisine sahip olur.
  • Çok boyutlu algılama, düşünme, tasarlama, uygulama becerisini geliştirmek, analiz ve yorum yapma kapasitesine sahip olur.
  • İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibi olur.
  • Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımıyla ilgili bilgileri izler.
  • Alanının üretim standartları konusunda yeterliliğe sahip olmak ve alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Görsel iletişim ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
  • Çok yönlü ve açık fikirli düşünme modelini temel alarak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
  • Estetik farkındalığa sahip olur.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Sınav Türleri

  • Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav, proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur.

Ölçme Sayısı ve Oranlar

  • Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıliçi faaliyetlerinden her birinin, yıliçi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
  • Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
  • Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40 dır. Yarıyıl/yılsonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır. Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir.
  • Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.

Harfli Başarı Notları Tablosu

Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı

  • Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00
  • İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50
  • İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00
  • Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50
  • Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00
  • Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50
  • Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00
  • Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50
  • Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00
  • Devamsız -- DZ 0.00
  • Sınava Girmedi -- GR 0.00
  • Yeterli -- YT --
  • Yetersiz -- YZ --
  • Muaf -- MU --
  • Eksik -- E --

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Bu program İletişim Araştırmaları Derneği (İLEDAK) tarafından akredite edilmiştir.

Akreditasyon Kuruluşu Adı;İletişim Araştırmaları Derneği (İletişim Eğitimi Değerlendirme Akreditasyon Kurulu)(İLAD)

Başlangıç / Bitiş Tarihi;4.04.2024 / 4.04.2026


Giriş Şartı

1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak.

2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.

3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.

4. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Görsel okuryazarlık konusundaki becerilerini yaratıcılık ve tasarım disiplini ile birleştiren mezunlarımız, özel veya resmî kurumlarda tasarım, reklamcılık, yayıncılık, fotoğrafçılık, iki veya üç boyutlu görselleştirme, animasyon, yeni medya, televizyon, sinema gibi iletişimin hemen her sahasında söz sahibi olabilir ve kendilerine yer bulabilir.
  • Lisansüstü eğitimine devam eden ve belirli şartları sağlayan mezunlarımız, görsel iletişim tasarımı ile ilgili bölümlerde akademik kariyerlerine devam edebilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030709

Qualification Title
Bachelor's Degree in Visual Communication Design
Awarding BodySakarya University
Awarding Body ContactKemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya
Awarding Body Urlhttps://www.sakarya.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasAudio-visual techniques and media production
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The primary goal of our department is to raise individuals who feel the responsibility of receiving education in a field of art and who demonstrate their difference within the social structure with their stance.
  • The Visual Communication Design Department aims to raise individuals who can perform correct and effective work in the design of the product that requires creativity in the communication sector and where the idea must be revealed during the production phase.
  • Since our department is located within the Faculty of Art, Design and Architecture, it has adopted the principle of providing the necessary education to perform studies where creativity and difference can be demonstrated, where artistic creativity and aesthetic presentation reinforced with art education play an active role in the products produced, instead of ordinary productions with a mechanical understanding.
  • The Visual Communication Design Department aims to ensure that students specialize in one or more branches of design, and aims to provide the ability to combine successful studies with the general art education it provides and to create a composition.
Learning Environments
  • Education and training are provided in formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions.
  • In this program, education is provided as "First Education".
Description
  • To have advanced knowledge and equipment in the field of Visual Communication (Multimedia, Photography, Cinema, Graphic Design), to use the theoretical and practical knowledge acquired in this field; to examine the concepts, ideas and facts in the field with scientific methods, to interpret and evaluate the data.
  • To know, understand and adapt the basic art principles to the field of Visual Communication Design.
  • To have computer-aided design knowledge; to have knowledge about design techniques and methods in different fields and to apply them. To understand the principles of visual composition and to apply them in design.
  • To evaluate the knowledge and skills acquired in the field of visual communication design with a critical approach, to determine learning needs and to direct learning throughout life.
  • To define problems related to visual communication design, to develop solution proposals based on evidence and research.
  • To inform the relevant persons and institutions on issues related to visual communication design; to convey thoughts and solution proposals related to problems in written and oral form, to share them with experts and non-experts by supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Taking advantage of other disciplines that form the basis of visual communication design by valuing interdisciplinary interaction, having basic knowledge about these disciplines and creating a basis for mutual interaction in different fields.
  • Taking responsibility as an individual and group member to solve complex and unforeseen problems encountered in practice; having effective communication skills.
  • Developing multi-dimensional perception, thinking, designing, application skills, having the capacity to analyze and comment.
  • Having knowledge about legal regulations and procedures in the relevant art field.
  • Following information about visual communication design using a foreign language.
  • Having competence in the production standards of the field and using the information and communication technologies required by the field.
  • Having social, scientific and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, announcing and implementing data related to visual communication.
  • Having aesthetic awareness.
Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success. 

Exam Types

  • Semester/year measurement activities for a course; midterm exam, quiz, homework, oral exam,
  • project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), work
  • It consists of health and safety examination (OHS) activities.

Number of Measurements and Ratios

  • One course, excluding courses evaluated as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year
  • It is mandatory to carry out at least one measurement activity during the semester/year measurement. But your lessons
  • Depending on its characteristics, it can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. From yearly activities
  • The impact of each of them on the total success rate during the year cannot be less than 10%.
  • Contribution of semester/year and end-of-semester (final) measurement results to the success grade. rates (weights) are determined by the course coordinator before the start of the academic year.
  • These ratios are taken as basis when determining and evaluating.
  • Success grades of the exams determined in the semester/year evaluation
  • Each semester/year and end-of-semester/year assessment grades are given out of 100 points. No letter grade is given for the measurement results. Letter passing grades are given after all assessment activities, including the semester/year final exam, are completed.

Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient

  • Okay 90.00 – 100.00 AA 4.00
  • Good-Excellent 85.00 - 89.99 BA 3.50
  • Good 80.00 - 84.99 BB 3.00
  • Medium-Good 75.00 - 79.99 CB 2.50
  • Medium 65.00 - 74.99 CC 2.00
  • Weak-Medium 58.00 - 64.99 DC 1.50
  • Weak 50.00 - 57.99 DD 1.00
  • Failed 40.00 - 49.99 FD 0.50
  • Failed 0 - 39.99 FF 0.00
  • Absentee -- DZ 0.00
  • Did not take the exam -- GR 0.00
  • Adequate -- YT –
  • Insufficient -- AI –
  • Exempt -- MU –
  • Missing -- E –
Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name: Communication Research Association (Communication Education Evaluation Accreditation Board) (İLAD)

Start/End Date: 4.04.2024/4.04.2026

Access Requirements

1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for.

4. More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue.

Conditions for SuccessIn order to successfully complete the program, the student must; Pass the compulsory courses and a sufficient number of elective courses in the curriculum, Meet the GPA≥2.00 condition, Completed two hundred and forty (240) ECTS credits, In addition, the student is required to prepare a graduation thesis at the end of a project and to make an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester).
Progression Paths (Relationship Type)
  • Our graduates who combine their visual literacy skills with creativity and design discipline can have a say and find a place for themselves in almost every field of communication such as design, advertising, publishing, photography, two or three-dimensional visualization, animation, new media, television, cinema in private or public institutions.
  • Our graduates who continue their postgraduate education and meet certain conditions can continue their academic careers in departments related to visual communication design.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030709


Qualification Title
Bachelor's Degree in Visual Communication Design

Awarding Body
Sakarya University

Awarding Body Contact
Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The primary goal of our department is to raise individuals who feel the responsibility of receiving education in a field of art and who demonstrate their difference within the social structure with their stance.
  • The Visual Communication Design Department aims to raise individuals who can perform correct and effective work in the design of the product that requires creativity in the communication sector and where the idea must be revealed during the production phase.
  • Since our department is located within the Faculty of Art, Design and Architecture, it has adopted the principle of providing the necessary education to perform studies where creativity and difference can be demonstrated, where artistic creativity and aesthetic presentation reinforced with art education play an active role in the products produced, instead of ordinary productions with a mechanical understanding.
  • The Visual Communication Design Department aims to ensure that students specialize in one or more branches of design, and aims to provide the ability to combine successful studies with the general art education it provides and to create a composition.

Learning Environments
  • Education and training are provided in formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions.
  • In this program, education is provided as "First Education".

Description
  • To have advanced knowledge and equipment in the field of Visual Communication (Multimedia, Photography, Cinema, Graphic Design), to use the theoretical and practical knowledge acquired in this field; to examine the concepts, ideas and facts in the field with scientific methods, to interpret and evaluate the data.
  • To know, understand and adapt the basic art principles to the field of Visual Communication Design.
  • To have computer-aided design knowledge; to have knowledge about design techniques and methods in different fields and to apply them. To understand the principles of visual composition and to apply them in design.
  • To evaluate the knowledge and skills acquired in the field of visual communication design with a critical approach, to determine learning needs and to direct learning throughout life.
  • To define problems related to visual communication design, to develop solution proposals based on evidence and research.
  • To inform the relevant persons and institutions on issues related to visual communication design; to convey thoughts and solution proposals related to problems in written and oral form, to share them with experts and non-experts by supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Taking advantage of other disciplines that form the basis of visual communication design by valuing interdisciplinary interaction, having basic knowledge about these disciplines and creating a basis for mutual interaction in different fields.
  • Taking responsibility as an individual and group member to solve complex and unforeseen problems encountered in practice; having effective communication skills.
  • Developing multi-dimensional perception, thinking, designing, application skills, having the capacity to analyze and comment.
  • Having knowledge about legal regulations and procedures in the relevant art field.
  • Following information about visual communication design using a foreign language.
  • Having competence in the production standards of the field and using the information and communication technologies required by the field.
  • Having social, scientific and ethical values ​​in the stages of collecting, interpreting, announcing and implementing data related to visual communication.
  • Having aesthetic awareness.

Key Competencies

Possesses the key competencies listed below at an advanced level.

1. Reading and writing competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success. 

Exam Types

  • Semester/year measurement activities for a course; midterm exam, quiz, homework, oral exam,
  • project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), work
  • It consists of health and safety examination (OHS) activities.

Number of Measurements and Ratios

  • One course, excluding courses evaluated as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year
  • It is mandatory to carry out at least one measurement activity during the semester/year measurement. But your lessons
  • Depending on its characteristics, it can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. From yearly activities
  • The impact of each of them on the total success rate during the year cannot be less than 10%.
  • Contribution of semester/year and end-of-semester (final) measurement results to the success grade. rates (weights) are determined by the course coordinator before the start of the academic year.
  • These ratios are taken as basis when determining and evaluating.
  • Success grades of the exams determined in the semester/year evaluation
  • Each semester/year and end-of-semester/year assessment grades are given out of 100 points. No letter grade is given for the measurement results. Letter passing grades are given after all assessment activities, including the semester/year final exam, are completed.

Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient

  • Okay 90.00 – 100.00 AA 4.00
  • Good-Excellent 85.00 - 89.99 BA 3.50
  • Good 80.00 - 84.99 BB 3.00
  • Medium-Good 75.00 - 79.99 CB 2.50
  • Medium 65.00 - 74.99 CC 2.00
  • Weak-Medium 58.00 - 64.99 DC 1.50
  • Weak 50.00 - 57.99 DD 1.00
  • Failed 40.00 - 49.99 FD 0.50
  • Failed 0 - 39.99 FF 0.00
  • Absentee -- DZ 0.00
  • Did not take the exam -- GR 0.00
  • Adequate -- YT –
  • Insufficient -- AI –
  • Exempt -- MU –
  • Missing -- E –

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.

Accreditation Body Name: Communication Research Association (Communication Education Evaluation Accreditation Board) (İLAD)

Start/End Date: 4.04.2024/4.04.2026


Access Requirements

1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK).

2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK.

3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for.

4. More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue.


Conditions for Success
In order to successfully complete the program, the student must; Pass the compulsory courses and a sufficient number of elective courses in the curriculum, Meet the GPA≥2.00 condition, Completed two hundred and forty (240) ECTS credits, In addition, the student is required to prepare a graduation thesis at the end of a project and to make an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester).

Progression Paths (Relationship Type)
  • Our graduates who combine their visual literacy skills with creativity and design discipline can have a say and find a place for themselves in almost every field of communication such as design, advertising, publishing, photography, two or three-dimensional visualization, animation, new media, television, cinema in private or public institutions.
  • Our graduates who continue their postgraduate education and meet certain conditions can continue their academic careers in departments related to visual communication design.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is always valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode