Yeterlilik Kodu | TR0030024808 | |
Yeterlilik Adı | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gelişim Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cihangir Mahallesi Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No:1 Avcılar / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://gelisim.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
•Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 60 iş günü zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir. •Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır. •Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 60 iş günü zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir. •İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür: Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu Notlar MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur; a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar: Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 65–74 CC 2.00 60–64 DC 1.50 50–59 DD 1.00 45–49 FD 0.50 40–44 FF 0.00 00–39 b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır: 1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir. 3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür. (2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır. a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır: Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS) Başlangıç: 19.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024 | |
Giriş Şartı | Merkezi Yerleştirme Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler. ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar. Ek Kontenjan ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar. Yatay Geçiş İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir. Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:
| |
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölümü altında başarma/mezuniyet şartları tanımlıdır. Mezuniyet ve diploma MADDE 28 – (1) Öğretim programında gösterilen derslerin tümünden başarılı olmuş ve GANO’sunu en az 2.00 düzeyine çıkarmış ve mezuniyet koşulunu sağlamış öğrencilere, lisans veya ön lisans diploması ile diploma eki verilir. Yüksek onur ve onur belgesi almaya hak kazananların belgeleri de diplomaları ile birlikte verilir. (2) Diploma almaya hak kazanmış öğrencilerin, diplomalarını alabilmek için ilgili birimlerden ilişik kesme belgesi almaları gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030024808
ISCO 08
ISCO 08
- Uluslararasılaşma hedefine yönelik eğitimin verildiği Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nün temel amacı, kuramsal bilgi ile uygulamayı entegre edebilen, sosyal sorumluluk bilincine sahip, evrensel etik değerlere saygılı ve bu etik değerler doğrultusunda yaratıcı organizasyonlar ortaya koyabilen, yeni medya kullanımına hakim ve günümüz teknolojisini mesleğine yansıtabilen profesyonel Halkla İlişkiler ve Reklam uzmanları yetiştirmektir.
- Bölüm müfredatında yer alan dersler fakülte derslikleri ve bölüme bağlı olarak hizmet veren dijital iletişim atölyelerinde yürütülmektedir.
- Alanlarındaki temel kavramları ve bu kavramlardan doğan temel disiplinleri açıklar.
- Alanıyla ilgili güncel bilgiler ile iletişim kuramlarını karşılaştırır.
- Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları çözer.
- Alanındaki bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarıyla karşılaştırır.
- Bu programdan mezun olunca öğrenciler, halkla ilişkiler, reklam pazarlama gibi alanlarda araştırma ve analiz yapar.
- Alan bilgisini kullanarak, alanıyla ilgili karşılaştığı sorunları tespit eder ve çözer.
- Gerçekleştirilen proje, kampanya analizi doğrultusunda, hazırlayacağı iletişim planını alanıyla doğru orantılı olarak uygular.
- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklamcılık sektöründe karşılaştığı problemleri çözer.
- Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
- Alanın dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısıyla yaratıcı ve eleştirel yaklaşarak, özgün ve yenilikçi stratejiler yaratır.
- Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
- Mesleki uzmanlıklarını destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini tanımlar.
- Alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri yakından takip eder ve örnek verir.
- Reklam, halkla ilişkiler, pazarlama gibi konularda düşünce ve fikirlerini yazılı ve sözlü olarak ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde açıklar.
- Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler tasarlar.
- Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda, sektörle işbirliği kurarak, kariyer hedeflerini belirler.
- İletişimle ilgili konuların toplumsal ve küresel boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.
- Alanıyla ilgili teknik ve kuramsal bilgi ve becerilerini kullanarak yeni bilgi ve teknikler tasarlar.
- Halkla İlişkiler ve Reklam mesleğinin doğası gereği, tüm kişi, kurum ve kuruluşlar tarafından ihtiyaç dahilinde olduğu düşünülürse, kariyer olanaklarının sektörel bazda ne kadar geniş olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Bu bağlamda içinde bulunduğumuz küresel dünyada mesleğin gereksinimi gittikçe artmakta ve önemi günden güne ortaya çıkmaktadır.
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü mezunları aldıkları eğitimin ardından kamu ve özel kuruluşlarda halkla ilişkiler ve reklam uzmanı, marka iletişimi ve marka yönetimi sorumlusu, kurumsal iletişim uzmanı, reklam tasarımcısı, reklam yazarı, medya planlama uzmanı gibi çeşitli unvanlarla kendilerine yer bulabilirler. Bu alanda akademik kariyer düşünen öğrencilerse yüksek öğrenimine devam ederek akademik kariyer yapabilirler.
- Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
•Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 60 iş günü zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir.
•Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Tanıtım ve Uygulama Bilgileri”’nde ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; İstanbul Gelişim Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınav, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
•Not baremi, üniversitenin İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF ya da D notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması ve 60 iş günü zorunlu yaz stajını da tamamlaması gerekmektedir.
•İGÜ Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin Dördüncü Bölüm başlığı altında yer alan kriterlere göre ölçme ve değerlendirme yürütülür:
Notlar, Sınavlar ve Başarı Durumu
Notlar
MADDE 22 – (1) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur;
a) 100 üzerinden not döküm belgesinde gösterilen notlar:
Başarı Notu Katsayı Eş Değer Puan
AA 4.00 90–100
BA 3.50 85–89
BB 3.00 75–84
CB 2.50 65–74
CC 2.00 60–64
DC 1.50 50–59
DD 1.00 45–49
FD 0.50 40–44
FF 0.00 00–39
b) Ortalamaya katılmayan notlar şunlardır:
1) G (Geçer) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
2) K (Kalır) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden başarısız olan öğrencilere verilir.
3) D (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. D notu, not ortalaması hesabında FF notu gibi işlem görür.
(2) AKTS notları Üniversitenin notlarına dönüştürülürken, aşağıdaki tablo kullanılır.
a) AKTS Notu İstanbul Gelişim Üniversitesi Notu
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun
Fakülte bölümlerine ilişkin kalite güvencesi Kalite Koordinatörlüğü’nce hazırlanan ilgili yönerge ile düzenlenmiştir. İlgili yönerge aşağıdaki link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
- https://kalite.gelisim.edu.tr/tr/idari-anasayfa
- https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
Ayrıca 2020 yılı itibariyle, Alman akreditasyon kuruluşu AQAS denetlemeleri sonrası bölüm akredite olmuştur. İlgili akreditasyon sertifikası bölüm web sayfası aracılığıyla aşağıda belirtilen link üzerinden kamuoyu ile paylaşılmaktadır:
Agentur für Qualitätssicherung durch Akkreditierung von Studiengängen (AQAS)
Başlangıç: 19.02.2018 / Bitiş: 30.09.2024
Merkezi Yerleştirme
Öğrencilerin, önlisans ve lisans programlarına yerleştirilmeleri, Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler.
ÖSYM tarafından yapılan YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS (Lisans Yerleştirme Sınavı) sonucunda Gelişim Meslek Yüksekokulu’ nun ya da Gelişim Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, Mimarlık ve Mühendislik Fakültesi ya da İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ nin herhangi bir programını tercih edip yerleşen öğrenciler okulumuza kayıt hakkı kazanırlar.
Ek Kontenjan
ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, (AÖF'nin kontenjansız programları dışında) ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde Gelişim Üniversitesi’ ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından okulumuza yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar.
Yatay Geçiş
İstanbul Gelişim Meslek Yüksek Okulu’na yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Önlisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.
Ayrıca aşağıdaki maddeler genel giriş şartları olarak tanımlanır:
- Lise diploması
- Ulusal Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavları yoluyla yerleştirilmiş olmakMeslek Yüksekokullarının aynı ya da benzeri bölümlerinden mezun olmuş olan ön lisans öğrencileri için, Dikey Geçiş sınavı yoluyla yerleştirilmiş olmak
- Yabancı öğrenciler için, üniversiteye doğrudan başvurmuş ve yerleştirilmiş olmak; üniversitenin internet sitesinde belirtilmiş olan kamuya açık ulusal ve kurumsal yönetmelikler çerçevesinde Üniversite tarafından değerlendirilmiş olmak.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
- Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030024808 | |
Qualification Title | Public relations and advertising Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Istanbul Gelisim University | |
Awarding Body Contact | Address: Cihangir St., Şehit Jandarma Komando, J. Kom. Er Hakan Öner St. No:1 A Block Rectorate Building, 34315 Avcılar/Istanbul Telephone: (0212) 422 70 00 E-mail address: ubf@gelisim.edu.tr | |
Awarding Body Url | https://www.gelisim.edu.tr/en/gelisim-homepage | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info |
Grades, Exams, and Achievement Status Grades Article 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is awarded by the instructor as the end-of-term course grade: Grades shown on the transcript out of 100: Success Grade Coefficient Equivalent Score AA 4.00 90–100 BA 3.50 85–89 BB 3.00 75–84 CB 2.50 65–74 CC 2.00 60–64 DC 1.50 50–59 DD 1.00 45–49 FD 0.50 40–44 FF 0.00 00–39 b) Grades that do not affect the GPA are as follows: P (Pass) grade; given to students who are successful in credit-free courses in the curriculum. F (Fail) grade; given to students who are unsuccessful in credit-free courses in the curriculum. D (Absent) grade; given to students who fail due to not attending the course or fulfilling obligations related to course applications. The D grade is treated like an FF grade in GPA calculations. (2) When converting ECTS grades to University grades, the following table is used:
A AA B BA C CB D DC E DD FX FD F FF | |
Quality Assurance | For the preservation of the quality of higher education programs:
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": Establishment and Approval of Educational Programs: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.3. After the approval of the National Core Education Programs' curriculum by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be measured and evaluated is determined in accordance with the basic principles set by YÖK. Quality assurance related to faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordination Office. The relevant directive is shared with the public via the following link:
Additionally, as of 2018, following inspections by the German accreditation organization AQAS, the department has been accredited. The relevant accreditation certificate is shared with the public via the following link on the department's website: | |
Access Requirements | Placement through Central Placement Students are placed into associate and undergraduate programs through a centralized exam system in accordance with regulations determined by the Council of Higher Education. Graduates from secondary education institutions are placed into programs of their choice based on the scores they receive from the central exam. Following the results of the central exams conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center), students who choose and are placed in any program of Istanbul Gelişim Vocational School or Istanbul Gelişim University's Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering, or Faculty of Economics and Administrative Sciences are granted the right to enroll in our school. Additional Quotas Following the central placement conducted by ÖSYM, vacant quotas in higher education institutions (excluding programs without quotas from Open Education Faculty) are filled by candidates who have not been placed in any higher education institution by ÖSYM and wish to apply to our university. These candidates must include Istanbul Gelişim University in their preferences on dates announced by ÖSYM. Students placed by ÖSYM are granted the right to enroll. Horizontal Transfer Horizontal transfers to Istanbul Gelişim Vocational School are carried out in accordance with the "Regulations on Horizontal Transfer at the Associate Degree Level Among Higher Education Institutions." Horizontal transfer and acceptance procedures from other Vocational Schools to our school are conducted by the Vocational School Board decision. For a horizontal transfer to another program within the university, students can apply to the Student Affairs Directorate within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalized with the recommendation of the department to which the student wishes to transfer and the decision of the relevant board. Additionally, the following items are defined as general admission requirements: • High school diploma • Placement through National Student Selection and Placement Exams • For graduates of similar departments from Vocational Schools, placement through the Vertical Transfer Exam • For international students, direct application and placement to the university; evaluation by the University within the framework of publicly available national and institutional regulations specified on the university's website. | |
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS credits and fulfill any other obligations determined by the relevant higher education institution. The İGÜ Associate and Bachelor Education-Teaching and Examination Regulation defines graduation requirements under the Fourth Section. Graduation and Diploma ARTICLE 28 – (1) Students who have successfully completed all the courses listed in the curriculum, achieved a GPA of at least 2.00, and fulfilled the graduation condition shall be awarded a bachelor's or associate diploma along with a diploma supplement. Certificates of high honor and honor certificates are also awarded to those entitled to receive them along with their diplomas. (2) Students who are eligible to receive diplomas must obtain a clearance certificate from the relevant units to receive their diplomas. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. 2547 Law on Higher Education Regulations Regarding Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education 2. 547 Law on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuously valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030024808
ISCO 08
ISCO 08
- The main purpose of the Public Relations and Advertisement Department, by providing training for the aim of internationalization, is to train professional Public Relations and Advertising professionals who are able to integrate theoretical knowledge and practice, to be aware of social responsibility, to respect universal ethical values and to present creative organizations in line with these ethical values, to be able to use new media and to reflect the technology of today.
- The courses included in the department curriculum are conducted in faculty classrooms and digital communication workshops that serve the department.
- Explain the basic concepts in the field and the basic disciplines arising from these concepts.
- Compare current theories in the field and communication theories.
- Solve problems related to the field by identifying problems related to the field.
- Compares the information and facts in the field with the fields of social sciences such as Sociology, Journalism, Television and Media.
- By graduating from this department, conduct analysis in fields like public relations, advertisement and marketing.
- Using field knowledge, identify and solve problems related to field.
- Apply the projects in line with the field of campaign analysis, in line with the communication plan to be prepared.
- By using theoretical and practical knowledge gained in his field, solve the problems of public relations and advertising industry.
- Taking part in public relations campaigns and advertising projects, implements the duties assigned to them within the team.
- Create original and innovative strategies by approaching the field dynamics creatively and critically with an integrated viewpoint.
- Designs a communication plan by taking responsibility in case of problems related to the field.
- Describe creative production, presentation and persuasion techniques to support the professional expertise.
- Analyze the developments, changes and innovations in his field and gices an example.
- Effectively explain his/her opinion in the context of advertising, public relations, marketing, etc. to related persons and institutions in writing and verbal.
- Designs projects and activities for the social environment in which they live with the consciousness of social responsibility.
- Determine career goals by establishing cooperation with the sector in line with the information he/she has.
- Analyze and interpret the social and global impacts of issues related with communication.
- Design new knowledge and techniques using technical and theoretical knowledge and skills related to his / her field.
- Due to the nature of the Public Relations and Advertisement profession, considering the necessity of all individuals, institutions and organizations, it is an undeniable fact that career opportunities are broad on sectoral basis. In this context, the need for the profession in the global world we are in is increasing and its importance emerges.
- Graduates of the Department of Public Relations and Advertisement can be employed as public relations and advertising experts in the public and private organizations, also under the titles of brand communication and brand management responsible, corporate communication expert, advertising designer, advertising author, or media planning experts. Students who wish to pursue academic career in this field can continue their academic studies by postgraduate programs.
- The assessment and evaluation method applied for each course is detailed in the "Course Introduction and Application Information". However, Exams, Measurement evaluation, and graduation conditions are primarily regulated/implemented according to the principles and procedures specified in Istanbul Gelişim University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. Accordingly, the exams that program students will participate in/potentially participate in include midterm exams, end-of-semester/year exams, makeup exams, single-course exams, and makeup exams due to excuses.
- The grading scale is applied as specified in Istanbul Gelişim University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations. The student must pass all courses in the program and must not have an FF or D grade. In this program, the student must also accumulate a minimum of 240 ECTS credits, have a minimum overall GPA of 2.00 on a scale of 4.00, and complete a mandatory summer internship of 60 working days.
- Measurement and evaluation are conducted according to the criteria under the Fourth Section of the Istanbul Gelişim University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulations:
Grades, Exams, and Achievement Status
Grades
Article 22 - (1) For each course taken by students, one of the following letter grades is awarded by the instructor as the end-of-term course grade:
Grades shown on the transcript out of 100:
Success Grade Coefficient Equivalent Score
AA 4.00 90–100
BA 3.50 85–89
BB 3.00 75–84
CB 2.50 65–74
CC 2.00 60–64
DC 1.50 50–59
DD 1.00 45–49
FD 0.50 40–44
FF 0.00 00–39
b) Grades that do not affect the GPA are as follows:
P (Pass) grade; given to students who are successful in credit-free courses in the curriculum.
F (Fail) grade; given to students who are unsuccessful in credit-free courses in the curriculum.
D (Absent) grade; given to students who fail due to not attending the course or fulfilling obligations related to course applications. The D grade is treated like an FF grade in GPA calculations.
(2) When converting ECTS grades to University grades, the following table is used:
- ECTS Grade Istanbul Gelişim University Grade
A AA
B BA
C CB
D DC
E DD
FX FD
F FF
For the preservation of the quality of higher education programs:
- YÖK (Council of Higher Education) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities carried out in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the framework of criteria determined by YÖK, are published. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions, is published by YÖK annually. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations conducted for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
Establishment and Approval of Educational Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.3. After the approval of the National Core Education Programs' curriculum by the relevant Council of Deans, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes of each undergraduate program will be measured and evaluated is determined in accordance with the basic principles set by YÖK.
Quality assurance related to faculty departments is regulated by the relevant directive prepared by the Quality Coordination Office. The relevant directive is shared with the public via the following link:
- https://kalite.gelisim.edu.tr/en/administrative-homepage
- https://resim.gelisim.edu.tr/YONETMELIK_YONERGE/kaliteguvenceyonergesi_07_09_2022.pdf
Additionally, as of 2018, following inspections by the German accreditation organization AQAS, the department has been accredited. The relevant accreditation certificate is shared with the public via the following link on the department's website:
Placement through Central Placement
Students are placed into associate and undergraduate programs through a centralized exam system in accordance with regulations determined by the Council of Higher Education. Graduates from secondary education institutions are placed into programs of their choice based on the scores they receive from the central exam.
Following the results of the central exams conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center), students who choose and are placed in any program of Istanbul Gelişim Vocational School or Istanbul Gelişim University's Faculty of Fine Arts, Faculty of Architecture and Engineering, or Faculty of Economics and Administrative Sciences are granted the right to enroll in our school.
Additional Quotas
Following the central placement conducted by ÖSYM, vacant quotas in higher education institutions (excluding programs without quotas from Open Education Faculty) are filled by candidates who have not been placed in any higher education institution by ÖSYM and wish to apply to our university. These candidates must include Istanbul Gelişim University in their preferences on dates announced by ÖSYM. Students placed by ÖSYM are granted the right to enroll.
Horizontal Transfer
Horizontal transfers to Istanbul Gelişim Vocational School are carried out in accordance with the "Regulations on Horizontal Transfer at the Associate Degree Level Among Higher Education Institutions." Horizontal transfer and acceptance procedures from other Vocational Schools to our school are conducted by the Vocational School Board decision. For a horizontal transfer to another program within the university, students can apply to the Student Affairs Directorate within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalized with the recommendation of the department to which the student wishes to transfer and the decision of the relevant board.
Additionally, the following items are defined as general admission requirements:
• High school diploma
• Placement through National Student Selection and Placement Exams
• For graduates of similar departments from Vocational Schools, placement through the Vertical Transfer Exam
• For international students, direct application and placement to the university; evaluation by the University within the framework of publicly available national and institutional regulations specified on the university's website.
- Those who hold a bachelor's degree can continue to master's programs and, upon meeting the relevant requirements, to doctoral and proficiency in arts programs with their bachelor's degree.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in double major programs can take courses simultaneously from two diploma programs and, upon successful completion, can receive two separate bachelor's degrees.
1. 2547 Law on Higher Education Regulations Regarding Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer at Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Education
2. 547 Law on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuously valid.