Yeterlilik Kodu

TR0030030424

Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumYeditepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://yeditepe.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Pazarlama ve reklamcılık
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi çatısı altında, kurumlar ve hedef kitlesi arasında stratejik ilişki kurabilecek, iletişim teknolojilerini üst seviyede kullanabilen, toplumsal dinamikleri iyi analiz edebilen, mesleki etik değerlere bağlı, küresel düşünüp uygulayabilen, alanında uzman profesyoneller yetiştirmeye yönelik bir eğitim programı sunmaktadır. Ders programında, halkla ilişkiler ve tanıtım disiplininin temel çerçevesi başta olmak üzere, bilimsel araştırma yöntemleri, internet ve yeni medya gibi uzmanlık alanlarına ait dersler bulunuyor. Çalışmalarıyla kendilerini ulusal ve uluslararası ölçekte kanıtlamış akademisyenlerden ve sektörün ileri gelen isimlerinden oluşan eğitim kadromuz, tüm bilgi birikimleriyle öğrencilerimize rehberlik etmektedir.
  • Bu programın amacı kamuoyunda algı, tutum ve beklentiler üzerine araştırmalar yaparak bunların sonuçları üzerine etkinlikler planlayan ve uygulayan, kurum kimliğinin ve kurumsal imajın oluşturulmasına öncülük eden, kurumsal itibarı sağlamaya yönelik medya ilişkilerini yöneten, sponsorluk ve sosyal sorumluluk projeleri üreten, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış uzman personel yetiştirmektir. Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde temel hedefimiz, ekip içinde çalışabilen, stratejik düşünme yeteneği olan, ikna edici iletişim eğitimi almış, kriz dönemlerine yaratıcı düşünme becerisini kullanabilen, yaratıcı, üretken, özgüvenli, çevrelerine saygılı ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olan bireyler yetiştirmektir.
Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca sektördeki çeşitli kurumlarda staj şeklinde uygulamalı eğitimler verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nün program çıktıları aşağıda listelenmiştir:

  • İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
  • Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar.
  • Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapar.
  • Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir.
  • Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Analitik düşünme yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir: 

Başarı Notu

Katsayısı

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye  hak kazanamayan)

FF

0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan)

Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır: 

a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. 

b) L-İzinli (Leave):  Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.

c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır. 

ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz. 

d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 

e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir. 

f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir. 

g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.)  T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır. 

ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Başlangıç: 08.04.2022 / Bitiş: 08.04.2027

Giriş Şartı

Öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulunun belirlediği esaslara göre yapılır. Programa öğrenci kabulü "Yeditepe Üniversitesi Hakkında" bölümünde "Öğrenci Kabulü" başlığı altında detaylı olarak anlatılmaktadır.

Başarma ŞartlarıProgramda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar yönetici, danışman, marka temsilcisi, metin yazarı, stratejik iletişimci, reklam direktörü, içerik yöneticisi, pazarlama uzmanı gibi rollerde çalışma imkânı bulmaktadır. Kariyerlerine akademisyen olarak yön verme fırsatına da sahip olan mezunlar, yüksek lisans ve doktora eğitimlerine devam ederek akademik alanda çalışmalarına devam edebilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030030424


Yeterlilik Adı
Halkla İlişkiler ve Tanıtım (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yeditepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Yeditepe Üniversitesi İletişim Fakültesi çatısı altında, kurumlar ve hedef kitlesi arasında stratejik ilişki kurabilecek, iletişim teknolojilerini üst seviyede kullanabilen, toplumsal dinamikleri iyi analiz edebilen, mesleki etik değerlere bağlı, küresel düşünüp uygulayabilen, alanında uzman profesyoneller yetiştirmeye yönelik bir eğitim programı sunmaktadır. Ders programında, halkla ilişkiler ve tanıtım disiplininin temel çerçevesi başta olmak üzere, bilimsel araştırma yöntemleri, internet ve yeni medya gibi uzmanlık alanlarına ait dersler bulunuyor. Çalışmalarıyla kendilerini ulusal ve uluslararası ölçekte kanıtlamış akademisyenlerden ve sektörün ileri gelen isimlerinden oluşan eğitim kadromuz, tüm bilgi birikimleriyle öğrencilerimize rehberlik etmektedir.
  • Bu programın amacı kamuoyunda algı, tutum ve beklentiler üzerine araştırmalar yaparak bunların sonuçları üzerine etkinlikler planlayan ve uygulayan, kurum kimliğinin ve kurumsal imajın oluşturulmasına öncülük eden, kurumsal itibarı sağlamaya yönelik medya ilişkilerini yöneten, sponsorluk ve sosyal sorumluluk projeleri üreten, kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler ile donanmış uzman personel yetiştirmektir. Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümünde temel hedefimiz, ekip içinde çalışabilen, stratejik düşünme yeteneği olan, ikna edici iletişim eğitimi almış, kriz dönemlerine yaratıcı düşünme becerisini kullanabilen, yaratıcı, üretken, özgüvenli, çevrelerine saygılı ve sosyal sorumluluklarının bilincinde olan bireyler yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca sektördeki çeşitli kurumlarda staj şeklinde uygulamalı eğitimler verilmektedir.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nün program çıktıları aşağıda listelenmiştir:

  • İletişim ve halkla ilişkiler alanında kuramsal bilgiye sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
  • Alanın gerektirdiği disiplinler arası konularda bilgi ve bilinç sahibidir. Bu konuların halkla ilişkilerle ilişkisini kavrar.
  • Alanıyla ilgili etkili İngilizce sunum yapar.
  • Alanın gerektirdiği dijital yeterliliklere sahiptir.
  • Halkla ilişkiler alanının gerektirdiği yaratıcı düşünme becerisine sahiptir.
  • Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri ekip çalışması içerisinde değerlendirerek sektörde işbirliği yapılan kurumlara uygular.
  • Halkla ilişkiler alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
  • Halkla ilişkiler mesleğini etik kurallara bağlı kalarak uygulama ve geliştirme bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Analitik düşünme yetkinliği
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir: 

Başarı Notu

Katsayısı

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye  hak kazanamayan)

FF

0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan)

Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır: 

a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. 

b) L-İzinli (Leave):  Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.

c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır. 

ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz. 

d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. 

e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir. 

f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir. 

g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.)  T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır. 

ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İletişim Araştırmaları Derneği (İLAD)

Başlangıç: 08.04.2022 / Bitiş: 08.04.2027


Giriş Şartı

Öğrenci kabulü, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi sınav sonuçlarına ve Yükseköğretim Kurulunun belirlediği esaslara göre yapılır. Programa öğrenci kabulü "Yeditepe Üniversitesi Hakkında" bölümünde "Öğrenci Kabulü" başlığı altında detaylı olarak anlatılmaktadır.


Başarma Şartları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezunlar yönetici, danışman, marka temsilcisi, metin yazarı, stratejik iletişimci, reklam direktörü, içerik yöneticisi, pazarlama uzmanı gibi rollerde çalışma imkânı bulmaktadır. Kariyerlerine akademisyen olarak yön verme fırsatına da sahip olan mezunlar, yüksek lisans ve doktora eğitimlerine devam ederek akademik alanda çalışmalarına devam edebilmektedir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030424

Qualification Title
Bachelor's Program in Public Relations and Publicity
Awarding BodyYeditepe University
Awarding Body Contact İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://yeditepe.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasMarketing and advertising
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • Under the umbrella of Yeditepe University Faculty of Communication, the Department of Public Relations and Publicity offers an education program that aims to train professionals who can establish strategic relationships between institutions and their target audience, use communication technologies at a high level, analyze social dynamics well, adhere to professional ethical values, think and apply globally, and are experts in their field. The curriculum includes courses on the basic framework of the discipline of public relations and publicity, scientific research methods, the Internet and new media.
  • Our teaching staff, consisting of academics who have proven themselves nationally and internationally with their work and prominent names in the sector, guide our students with all their knowledge. This program aims to train specialized personnel equipped with theoretical and practical knowledge and skills who conduct research on public perception, attitudes and expectations, plan and implement activities based on their results, lead the creation of corporate identity and corporate image, manage media relations to ensure corporate reputation, produce sponsorship and social responsibility projects. Our main goal in the Public Relations and Publicity department is to train individuals who can work in a team, have strategic thinking skills, have persuasive communication training, can use creative thinking skills in crisis periods, are creative, productive, self-confident, respectful to their environment and aware of their social responsibilities.
Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. Additionally, practical training is provided as internships in various institutions in the sector.

Description

The program learning outcomes of the Department of Public Relations and Publicity are listed below:

  • S/he has theoretical knowledge about the field of communication and public relations
  • S/he knows the research methods and techniques that are related to the field of public relations.
  • S/he has knowledge and awareness about the interdisciplinary issues that are required by the field. S/he comprehends the relation of those issues with public relations.
  • S/he  makes oral presentations in English about her/his field.
  • S/he has the digital competencies that are required by the field.
  • S/he has the ability of creative thinking that is required by the field of public relations.
  • S/he has the abilities of research, planning, implementation, measurement and assessment that are necessary for a successful public relations practice.
  • S/he evaluates and applies the knowledge and abilities she/he has acquired in her/his field to partner organizations in the sector through teamwork.
  • S/he evaluates the knowledge and abilities she/he has acquired in her/his field from an analytical and critical perspective.
  • S/he has the awareness of practicing and developing the profession of public relations by adhering to ethical rules.
Key Competencies

An advanced level of the key competencies listed below.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Analytical thinking competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence
Further Info

Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabus.  

Success grades and coefficients are shown in the following table:

Success Grades

Coefficient

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism)

FF

0.0 Fail (Failure to pass the final exam)

In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students: 

a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.

b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation. 

c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses. 

ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score. 

d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA. 

e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated. 

f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades. 

g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average. 

ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs,

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Design and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

ILAD ''The Communication Research Association - Turkey''

Access Requirements

Student admission is made according to the results of the central exam organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education. Student admission to the program is explained in detail under the heading "Student Admission" in the "About Yeditepe University" section.

Conditions for SuccessSuccessfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates have the opportunity to work in roles such as manager, consultant, brand representative, copywriter, strategic communicator, advertising director, content manager, and marketing specialist. Graduates, who also have the opportunity to direct their careers as academics, can continue their studies in the academic field by continuing their master's and doctoral studies.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.  Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification period is valid

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030424


Qualification Title
Bachelor's Program in Public Relations and Publicity

Awarding Body
Yeditepe University

Awarding Body Contact
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • Under the umbrella of Yeditepe University Faculty of Communication, the Department of Public Relations and Publicity offers an education program that aims to train professionals who can establish strategic relationships between institutions and their target audience, use communication technologies at a high level, analyze social dynamics well, adhere to professional ethical values, think and apply globally, and are experts in their field. The curriculum includes courses on the basic framework of the discipline of public relations and publicity, scientific research methods, the Internet and new media.
  • Our teaching staff, consisting of academics who have proven themselves nationally and internationally with their work and prominent names in the sector, guide our students with all their knowledge. This program aims to train specialized personnel equipped with theoretical and practical knowledge and skills who conduct research on public perception, attitudes and expectations, plan and implement activities based on their results, lead the creation of corporate identity and corporate image, manage media relations to ensure corporate reputation, produce sponsorship and social responsibility projects. Our main goal in the Public Relations and Publicity department is to train individuals who can work in a team, have strategic thinking skills, have persuasive communication training, can use creative thinking skills in crisis periods, are creative, productive, self-confident, respectful to their environment and aware of their social responsibilities.

Learning Environments

Education and training are carried out in the form of formal education. Additionally, practical training is provided as internships in various institutions in the sector.


Description

The program learning outcomes of the Department of Public Relations and Publicity are listed below:

  • S/he has theoretical knowledge about the field of communication and public relations
  • S/he knows the research methods and techniques that are related to the field of public relations.
  • S/he has knowledge and awareness about the interdisciplinary issues that are required by the field. S/he comprehends the relation of those issues with public relations.
  • S/he  makes oral presentations in English about her/his field.
  • S/he has the digital competencies that are required by the field.
  • S/he has the ability of creative thinking that is required by the field of public relations.
  • S/he has the abilities of research, planning, implementation, measurement and assessment that are necessary for a successful public relations practice.
  • S/he evaluates and applies the knowledge and abilities she/he has acquired in her/his field to partner organizations in the sector through teamwork.
  • S/he evaluates the knowledge and abilities she/he has acquired in her/his field from an analytical and critical perspective.
  • S/he has the awareness of practicing and developing the profession of public relations by adhering to ethical rules.

Key Competencies

An advanced level of the key competencies listed below.

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Analytical thinking competence
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expressive competence

Further Info

Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabus.  

Success grades and coefficients are shown in the following table:

Success Grades

Coefficient

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism)

FF

0.0 Fail (Failure to pass the final exam)

In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students: 

a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.

b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation. 

c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses. 

ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score. 

d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA. 

e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated. 

f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades. 

g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average. 

ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs,

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Design and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

ILAD ''The Communication Research Association - Turkey''


Access Requirements

Student admission is made according to the results of the central exam organized by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the Council of Higher Education. Student admission to the program is explained in detail under the heading "Student Admission" in the "About Yeditepe University" section.


Conditions for Success
Successfully completing all courses available in the program (equivalent to a total of 240 ECTS) and having a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00 are the qualification requirements for graduation.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates have the opportunity to work in roles such as manager, consultant, brand representative, copywriter, strategic communicator, advertising director, content manager, and marketing specialist. Graduates, who also have the opportunity to direct their careers as academics, can continue their studies in the academic field by continuing their master's and doctoral studies.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2.  Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification period is valid


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode