Yeterlilik Kodu

TR0030030512

Yeterlilik Adı
Hemşirelik (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumYeditepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://yeditepe.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak üzere, donanımlı mesleki bilgi ve beceriye sahip, ekip ile uyum sağlama ve çalışabilme özellikleri kazanmış, analiz ve sentez yeteneklerine sahip, yeniliklere açık, girişimci ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı edinmiş nitelikli hemşireler yetiştirmek. 

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır. 
  • Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. 
  • Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır. 
  • Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir. 
  • En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. 
  • Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır. 
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır. 
  • Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır. 
  • Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır.
  • Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Başarı Notu    /    Katsayısı

AA   :   4.0

BA   :   3.5

BB   :   3.0

CB   :    2.5

CC   :    2.0

DC   :    1.5

DD   :   1.0

FA     :    0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye  hak kazanamayan)

FF     :    0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan)

Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:

a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.

b) L-İzinli (Leave):  Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.

c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.

ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz.

d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.

f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir.

g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.)  T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır.

ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.

Kalite Güvencesi
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi :

07.04.2023/ 30.09.2025

 

Giriş Şartı

Lise ve dengi meslek liselerinden mezun olup ÖSYM tarafından belirlenen MF-3 puan türünden yeterli puan alma koşuluyla programa kayıt yaptırmaya hak kazanmış olmak gerekir. Ayrıca eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. 

Başarma ŞartlarıYeditepe Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında 16’ncı maddede belirlenen süre içinde öğrencinin Hemşirelik Bölümünden mezun olabilmesi için ders programında yer alan derslerin tamamından başarılı olması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çalışma alanı oldukça geniş olan hemşireler; kamu ve özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde, sağlık danışmanlık merkezlerinde, Sağlık Bakanlığı ve İl Sağlık Müdürlüklerinde, iş yeri sağlık birimlerinde, sağlık ocaklarında, dispanserlerde, evde bakım merkezlerinde, acil sağlık hizmetleri istasyonlarında, polikliniklerin ve yoğun bakımların farklı bölümlerinde ve diğer sağlık hizmeti veren tüm kurumlarda çalışabilirler.

Poliklinik ve yoğun bakımlarda birden fazla birim yer almaktadır. Kardiyoloji, genel cerrahi, diş, iç hastalıkları, kadın hastalıkları, üroloji, KBB, onkoloji ve nöroloji bunlardan sadece birkaçıdır. Hemşireler aldıkları eğitimlerde yöneldikleri branşlara ve ilgi alanlarına göre de bu birimlerde uzmanlıklarını gerçekleştirebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030030512


Yeterlilik Adı
Hemşirelik (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yeditepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 09/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini karşılamak üzere, donanımlı mesleki bilgi ve beceriye sahip, ekip ile uyum sağlama ve çalışabilme özellikleri kazanmış, analiz ve sentez yeteneklerine sahip, yeniliklere açık, girişimci ve yaşam boyu öğrenme alışkanlığı edinmiş nitelikli hemşireler yetiştirmek. 


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Hemşirelikte teorik ve uygulamaya yönelik temel bilgi, beceri ve tutum kazanır. 
  • Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. 
  • Sağlık bakım sunumu ekibinde etkin rol alır. 
  • Mesleki uygulamalarını hemşirelik değerleri, etik ilkeler ve ilgili mevzuat doğrultusunda yerine getirir. 
  • En az bir yabancı dili etkin kullanarak alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder. 
  • Etkili iletişim kurma, rapor yazma ve sunum yapma becerisi kazanır. 
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini kazanır. 
  • Hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretimi için araştırma ve yayın sürecini bilir ve araştırmalarda görev alır. 
  • Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme ve klinik karar verme becerisini kullanır.
  • Toplumsal ve mesleki sorunlara duyarlılık bilinci geliştirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Programda yer alan her ders için uygulanan sınav türleri ve ölçme ve değerlendirme biçimleri "Ders Öğretim Planı"nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.

Başarı notları ve katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:

Başarı Notu    /    Katsayısı

AA   :   4.0

BA   :   3.5

BB   :   3.0

CB   :    2.5

CC   :    2.0

DC   :    1.5

DD   :   1.0

FA     :    0.0 Başarısız (Devamsızlık nedeniyle Yarıyıl sonunda sınava girmeye  hak kazanamayan)

FF     :    0.0 Başarısız (Yarıyıl sonu sınava girip başarılı olamayan)

Ayrıca, öğrencilerin durumlarına göre aşağıdaki kısaltmalar kullanılır:

a) I-Eksik (Incomplete): Geçerli mazeretleri nedeniyle ders için gerekli çalışmaları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Bu öğrencilerin, I notunun gerektirdiği eksiklikleri en geç izleyen yarıyılın ders ekleme/bırakma tarihi sonuna kadar tamamlamaları gerekir; eksikliklerin tamamlanması üzerine öğrenci gerekli notu alır, bu tarihe kadar eksikliklerin tamamlanmaması halinde öğrencinin I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür.

b) L-İzinli (Leave):  Bu Yönetmelik hükümleri uyarınca izinli olan öğrenciler için kullanılır.

c) NC-Kredisiz (Non-Credit): Kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır.

ç) ND-Diplomaya Yönelik Olmayan (Non-Degree): Yeditepe Üniversitesinden diploma almaya yönelik olmayan ve kredili veya kredisiz olarak alınan dersler için kullanılır ve not ortalaması hesabına katılmaz.

d) P-Geçer (Pass): Not ortalamalarına katılmayan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.

e) R-Tekrar (Repeat): Dersin tekrarlandığını gösterir.

f) RR-Not Yükseltmek için Tekrar (Repeat Resigned): Not yükseltmek amacıyla tekrarlanan dersler için verilir.

g) (Değişik RG. 30.09.2018/305519 sy.)  T-Transfer (Transfer): Yükseköğretim kurumu içinden veya dışından bir programdan transfer edilen ya da yurt dışı değişim programlarından alınıp başarılı olunan ve ilgili yönetim kurulunca intibakı onaylanan dersler için verilir ve not ortalaması hesabına katılır.

ğ) W-Dersten Çekilme (Withdrawal): Ders ekleme/bırakma tarihinden sonra her yıl akademik takvimde belirlenen süre içinde, danışmanın onayıyla gerçekleşir.


Kalite Güvencesi
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi :

07.04.2023/ 30.09.2025

 


Giriş Şartı

Lise ve dengi meslek liselerinden mezun olup ÖSYM tarafından belirlenen MF-3 puan türünden yeterli puan alma koşuluyla programa kayıt yaptırmaya hak kazanmış olmak gerekir. Ayrıca eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. 


Başarma Şartları
Yeditepe Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği kapsamında 16’ncı maddede belirlenen süre içinde öğrencinin Hemşirelik Bölümünden mezun olabilmesi için ders programında yer alan derslerin tamamından başarılı olması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çalışma alanı oldukça geniş olan hemşireler; kamu ve özel hastanelerde, rehabilitasyon merkezlerinde, sağlık danışmanlık merkezlerinde, Sağlık Bakanlığı ve İl Sağlık Müdürlüklerinde, iş yeri sağlık birimlerinde, sağlık ocaklarında, dispanserlerde, evde bakım merkezlerinde, acil sağlık hizmetleri istasyonlarında, polikliniklerin ve yoğun bakımların farklı bölümlerinde ve diğer sağlık hizmeti veren tüm kurumlarda çalışabilirler.

Poliklinik ve yoğun bakımlarda birden fazla birim yer almaktadır. Kardiyoloji, genel cerrahi, diş, iç hastalıkları, kadın hastalıkları, üroloji, KBB, onkoloji ve nöroloji bunlardan sadece birkaçıdır. Hemşireler aldıkları eğitimlerde yöneldikleri branşlara ve ilgi alanlarına göre de bu birimlerde uzmanlıklarını gerçekleştirebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030512

Qualification Title
Nursing Bachelor's Degree Diploma
Awarding BodyYeditepe University
Awarding Body Contact İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://yeditepe.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

To train qualified nurses who have professional knowledge and skills to meet the health care needs of the individual, family and society, who have gained the ability to adapt and work with a team, who have analysis and synthesis skills, who are open to innovations, who are enterprising and who have acquired the habit of lifelong learning.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.

Description
  • Gains basic knowledge, skills and attitudes regarding theory and practice in nursing.
  • Provide the health care needs of the individual, family and society with an evidence-based and holistic approach, in line with the nursing process.
  • Takes an active role in the health care delivery team.
  • Performs professional practices in line with nursing values, ethical principles and relevant legislation.
  • Follows scientific developments in the field by using at least one foreign language effectively.
  • Gains the ability to communicate effectively, write reports and make presentations.
  • Gains awareness of the necessity of lifelong learning.
  • Knows the research and publication process for the production of scientific knowledge specific to nursing and takes part in research.
  • Uses critical thinking and clinical decision-making skills in his professional practice.
  • Develops sensitivity to social and professional problems.
Key Competencies

Acquired advanced-level competencies in the following key skills:

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabi. 

Success grades and coefficients are shown in the following table:

Success Grades

Coefficient

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism)

FF

0.0 Fail (Failure to pass the final exam)

In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students:

a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.

b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation.

c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses.

ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score.

d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA.

e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated.

f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades.

g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average.

ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs,

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Design and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

The Association for Evaluation and Accreditation of Nursing Education Programs (HEPDAK)

Accreditation Start/End Date:

07.04.2023/ 30.09.2025

Access Requirements

It is necessary to graduate from high school or equivalent vocational high schools and be eligible to enroll in the program, provided that they receive sufficient points from the MF-3 score type determined by ÖSYM. Additionally, a student who has started his or her education in an equivalent program can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied.

Conditions for SuccessWithin the scope of Yeditepe University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, in order for the student to graduate from the Department of Nursing, it is mandatory to pass all the courses in the curriculum within the period specified in Article 16 and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Nurses, whose field of work is quite extensive, can work in various healthcare institutions including public and private hospitals, rehabilitation centers, health counseling centers, Ministry of Health and Provincial Health Directorates, workplace health units, health clinics, dispensaries, home care centers, emergency health service stations, polyclinics, intensive care units, and other healthcare facilities.

There are multiple units in outpatient clinics and intensive care units. Cardiology, general surgery, dentistry, internal medicine, gynecology, urology, ENT, oncology and neurology are just a few of them. Nurses can specialize in these units according to the branches they focus on during their training and their areas of interest.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030030512


Qualification Title
Nursing Bachelor's Degree Diploma

Awarding Body
Yeditepe University

Awarding Body Contact
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 09/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

To train qualified nurses who have professional knowledge and skills to meet the health care needs of the individual, family and society, who have gained the ability to adapt and work with a team, who have analysis and synthesis skills, who are open to innovations, who are enterprising and who have acquired the habit of lifelong learning.


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. Moreover; Practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.


Description
  • Gains basic knowledge, skills and attitudes regarding theory and practice in nursing.
  • Provide the health care needs of the individual, family and society with an evidence-based and holistic approach, in line with the nursing process.
  • Takes an active role in the health care delivery team.
  • Performs professional practices in line with nursing values, ethical principles and relevant legislation.
  • Follows scientific developments in the field by using at least one foreign language effectively.
  • Gains the ability to communicate effectively, write reports and make presentations.
  • Gains awareness of the necessity of lifelong learning.
  • Knows the research and publication process for the production of scientific knowledge specific to nursing and takes part in research.
  • Uses critical thinking and clinical decision-making skills in his professional practice.
  • Develops sensitivity to social and professional problems.

Key Competencies

Acquired advanced-level competencies in the following key skills:

  • Literacy competency
  • Multilingual proficiency
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Civic competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

Kinds of examination, measurement, and evaluation in each course in the program are accurately defined in the syllabi. 

Success grades and coefficients are shown in the following table:

Success Grades

Coefficient

AA

4.0

BA

3.5

BB

3.0

CB

2.5

CC

2.0

DC

1.5

DD

1.0

FA

0.0 Fail (Failure to attend final exam due to absenteeism)

FF

0.0 Fail (Failure to pass the final exam)

In addition, the following abbreviations are used depending on the situation of the students:

a)I-Incomplete: It is given to students who cannot complete the course work due to valid excuses. These students are required to complete the requirements of the I grade by the end of the following semester's add / drop date at the latest. Upon completion of the requirements, the student receives the required grade, and if the requirement is not fulfilled by that date, the student's I grade automatically becomes an FF grade.

b)L-Leave: Used for students who are allowed leave according to the provisions of this Regulation.

c) NC-Non-Credit: Used for non-credit courses.

ç) ND-Non-Degree: Used for non-credit courses that are not intended for graduation from Yeditepe University and are not included in the grade average score.

d) P-Pass: Given to students who succeed in courses not included in their GPA.

e) R-Repeat: Indicates that the course is repeated.

f) RR-Repeat Resigned: Used for the repeated courses to raise grades.

g) (Different Official Gazette dated 14.09.2015 / 29475 no.) T-Transfer: Used for the courses from a program inside or outside of the higher education institution and approved for adjustment by the relevant board of directors and added in the grade average calculation. Courses transferred from foreign exchange programs are not included in the grade point average.

ğ) W- Withdrawal: This takes place after the date of add / drop within the period determined by the academic calendar and approved by the advisor.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs,

The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.

"University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared annually within the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Design and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required to open undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions by the fundamental principles determined by YÖK on these issues.

1.3. Higher education institutions implement the curriculum of National Core Education Programs with the approval of the Council of Higher Education after being accepted by the relevant Deans Council.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions by the fundamental principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions, receive a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: In continuous monitoring, higher education institutions submit the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs' qualifications is ensured. It conducts regular review activities regarding the qualifications determined by the YÖKAK legislation.

The Association for Evaluation and Accreditation of Nursing Education Programs (HEPDAK)

Accreditation Start/End Date:

07.04.2023/ 30.09.2025


Access Requirements

It is necessary to graduate from high school or equivalent vocational high schools and be eligible to enroll in the program, provided that they receive sufficient points from the MF-3 score type determined by ÖSYM. Additionally, a student who has started his or her education in an equivalent program can apply for horizontal transfer. The admission of students is examined and evaluated individually before the start of the semester, taking into account each student's conditions and the degree to which he/she has applied.


Conditions for Success
Within the scope of Yeditepe University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, in order for the student to graduate from the Department of Nursing, it is mandatory to pass all the courses in the curriculum within the period specified in Article 16 and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Nurses, whose field of work is quite extensive, can work in various healthcare institutions including public and private hospitals, rehabilitation centers, health counseling centers, Ministry of Health and Provincial Health Directorates, workplace health units, health clinics, dispensaries, home care centers, emergency health service stations, polyclinics, intensive care units, and other healthcare facilities.

There are multiple units in outpatient clinics and intensive care units. Cardiology, general surgery, dentistry, internal medicine, gynecology, urology, ENT, oncology and neurology are just a few of them. Nurses can specialize in these units according to the branches they focus on during their training and their areas of interest.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode