Yeterlilik Kodu

TR0030028736

Yeterlilik Adı
Hemşirelik Lisans Diploması
Sorumlu KurumDokuz Eylül Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAlsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak
Sorumlu Kurum URLhttps://www.deu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Mezunlarını bütüncül bakım verebilen, etik ilkeler doğrultusunda rol ve sorumluluklarını yerine getirebilen, ekip, hasta ve ailesiyle iyi iletişim içinde olan ve işbirliği içinde çalışabilen, otonomisi olan, liderlik özelliklerine sahip, yeniliklere açık ve yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu sürdürebilen, %5 akademisyen, %10 yönetici, %85 klinik hemşiresi pozisyonlarında çalışabilecek yeterlilikte hemşireler olarak yetiştirmektir.

Öğrenme Ortamları

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır. Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri için Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak DKH alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirmek, derinleştirmek ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlar yapabilmek
  • DKH alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
  • DKH alanındaki yeni bilgileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek ve kullanmak.
  • DKH alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak.
  • Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak.
  • DKH alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek.
  • DKH alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, uygulamak ve doğru yorumlamak, analiz ve sentez yapmak.
  • Hemşirelik bakım alanlarındaki sorunların çözümü için model ve kuramları kullanarak araştırmalar yürütmek
  • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak.
  • Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak.
  • Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetmek.
  • Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunmak ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurmak.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak.
  • DKH alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurmak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak, Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Hemşirelik Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi/öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)

Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurulu, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) ile Rektörlükçe belirlenen ilkeler ve ilan edilen süre içinde, istenilen belgelerle kesin kayıt yaptırılır.

Başarma ŞartlarıÖğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Öğrencinin bir dersi başarmış sayılması için o dersin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında tam not 100 üzerinden en az 50 almış olması , Müfredat Programında yer alan hemşirelik dersleri için ise bu not en az 60tir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan öğrencilere verilir.  
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İkinci düzey programlara başvurabilir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030028736


Yeterlilik Adı
Hemşirelik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Dokuz Eylül Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Alsancak, No: 144 35210, Cumhuriyet Blv, 35220 Konak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Mezunlarını bütüncül bakım verebilen, etik ilkeler doğrultusunda rol ve sorumluluklarını yerine getirebilen, ekip, hasta ve ailesiyle iyi iletişim içinde olan ve işbirliği içinde çalışabilen, otonomisi olan, liderlik özelliklerine sahip, yeniliklere açık ve yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu sürdürebilen, %5 akademisyen, %10 yönetici, %85 klinik hemşiresi pozisyonlarında çalışabilecek yeterlilikte hemşireler olarak yetiştirmektir.


Öğrenme Ortamları

Türkiyedeki ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumlarından Dokuz Eylül Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile Üniversitemiz Senatosunun belirlediği yatay geçişlerle ilgili Değerlendirme Şartları uygulanır. Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına dikey geçişleri için Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümleri uygulanır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak DKH alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirmek, derinleştirmek ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlar yapabilmek
  • DKH alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
  • DKH alanındaki yeni bilgileri sistematik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek ve kullanmak.
  • DKH alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirmek ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulamak, özgün bir konuyu araştırmak, kavramak, tasarlamak, uyarlamak ve uygulamak.
  • Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazmak ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlamak, bilimsel toplantılarda sunmak.
  • DKH alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirmek.
  • DKH alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçmek, uygulamak ve doğru yorumlamak, analiz ve sentez yapmak.
  • Hemşirelik bakım alanlarındaki sorunların çözümü için model ve kuramları kullanarak araştırmalar yürütmek
  • Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak.
  • Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak.
  • Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetmek.
  • Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunmak ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurmak.
  • Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurmak ve tartışmak.
  • DKH alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurmak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar ve ders başarı notları ile ilgili olarak, Dokuz Eylül Üniversitesi Ön Lisans, Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ve Hemşirelik Fakültesi Öğretim ve Sınav Uygulama Esaslarının ilgili maddeleri uygulanır. Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemleri, ilgili öğretim üyesi/öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ve bilgi paketinde yer alan Ders Tanıtım Formunda tanımlanmıştır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı ; Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)


Giriş Şartı

Yükseköğretim Kurulu, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) ile Rektörlükçe belirlenen ilkeler ve ilan edilen süre içinde, istenilen belgelerle kesin kayıt yaptırılır.


Başarma Şartları
Öğrencinin 4 yıllık bu programdan mezun olabilmesi için tüm derslerini başarı ile tamamlaması gerekir. Öğrencinin bir dersi başarmış sayılması için o dersin yarıyıl sonu veya bütünleme sınavında tam not 100 üzerinden en az 50 almış olması , Müfredat Programında yer alan hemşirelik dersleri için ise bu not en az 60tir. Bu derece öğretim programında yer alan tüm dersleri başaran, minimum 240 AKTS kredisini sağlayan öğrencilere verilir.  

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İkinci düzey programlara başvurabilir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028736

Qualification Title
Awarding BodyDokuz Eylül University
Awarding Body Contact Dokuz Eylul University was founded according to the Law Number 41 which was promulgated on the official gazette on July 20, 1982 and according to the law on organization of higher education institutions. In Izmir, Dokuz Eylul University is the second state university which was founded after Ege University and it took over the management from the Ministry Of Education, Ministry Of Youth And Sports, The Ministry Of Culture and Tourism and from Ege University. Apart from these foundations, new institutions were founded and it started to work with 24 education units. Since its foundation, Dokuz Eylul University has developed rapidly. 1992 was its 10th anniversary and in 1992, it had 41 education units in 5 different provinces in the Aegean Region and it made contributions to four new universities for their foundations and these universities are as follows: Aydın Adnan Menderes University, Mugla University, Manisa Celal Bayar University and Pamukkale University in Denizli. Today, Dokuz Eylul University has got 10 Institutions, 17 Faculties, 3 Vocational Schools, 1 Conservatoire, 6 Vocational Schools, 1 Application and Research Hospital and 60 Application and Research Centres in many different parts of Izmir. It pursues its duties on scientific research studies and its duty in higher education with its qualified community service mentality. When the research studies and the innovations increase the rivalry increases and the importance of education and the knowledge transfer have been accepted during the rivalry process by Dokuz Eylul University. The mission of Dokuz Eylul University is to create innovations, to provide internationalization and to improve the quality in research studies and in higher education by strengthening the international collaboration with the stakeholders in business life. Thus, DEU aims to make contributions to develop society in economic, cultural and social ways. Our university has 71319 students and it provides teaching services with its 3281 academic staffs and 3324 administrative staffs. A world class research and development center has been founded within our university. “Cellular Therapy”, “cancer biology”, “microbiology of genetic diseases” are some of the research fields that are planned by the research and development center. Joint diploma programmes with some foreign universities are performed in certain departments of DEU Faculty of Maritime Business Administration. Dokuz Eylül University Distance Education Application and Research Center (DEUZEM) conducts several education programs through internet (deuzem.edu.edu.tr) for the students who want to benefit from learning advantages independently of time and place. Students from different locations of Turkey were given the chance to get education within the scope of 450 person İLİTAM (Bachelor of Theology Completion) in the last education term. Total number of libraries along with the unit libraries opened in Faculties, Vocational Schools and Institutions besides Prof. Dr. Fuat Sezgin Central Library situated in Tınaztepe Campus has been reached to 14, total area of them is 19.635 m2 and total reader capacity is 2.498. DEU has the Diploma Supplement Label in 2012 and the European Credit Transfer System (ECTS) Label in 2013 by the European Commission.
Awarding Body Urlhttps://www.deu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030028736


Qualification Title

Awarding Body
Dokuz Eylül University

Awarding Body Contact
Dokuz Eylul University was founded according to the Law Number 41 which was promulgated on the official gazette on July 20, 1982 and according to the law on organization of higher education institutions. In Izmir, Dokuz Eylul University is the second state university which was founded after Ege University and it took over the management from the Ministry Of Education, Ministry Of Youth And Sports, The Ministry Of Culture and Tourism and from Ege University. Apart from these foundations, new institutions were founded and it started to work with 24 education units. Since its foundation, Dokuz Eylul University has developed rapidly. 1992 was its 10th anniversary and in 1992, it had 41 education units in 5 different provinces in the Aegean Region and it made contributions to four new universities for their foundations and these universities are as follows: Aydın Adnan Menderes University, Mugla University, Manisa Celal Bayar University and Pamukkale University in Denizli. Today, Dokuz Eylul University has got 10 Institutions, 17 Faculties, 3 Vocational Schools, 1 Conservatoire, 6 Vocational Schools, 1 Application and Research Hospital and 60 Application and Research Centres in many different parts of Izmir. It pursues its duties on scientific research studies and its duty in higher education with its qualified community service mentality. When the research studies and the innovations increase the rivalry increases and the importance of education and the knowledge transfer have been accepted during the rivalry process by Dokuz Eylul University. The mission of Dokuz Eylul University is to create innovations, to provide internationalization and to improve the quality in research studies and in higher education by strengthening the international collaboration with the stakeholders in business life. Thus, DEU aims to make contributions to develop society in economic, cultural and social ways. Our university has 71319 students and it provides teaching services with its 3281 academic staffs and 3324 administrative staffs. A world class research and development center has been founded within our university. “Cellular Therapy”, “cancer biology”, “microbiology of genetic diseases” are some of the research fields that are planned by the research and development center. Joint diploma programmes with some foreign universities are performed in certain departments of DEU Faculty of Maritime Business Administration. Dokuz Eylül University Distance Education Application and Research Center (DEUZEM) conducts several education programs through internet (deuzem.edu.edu.tr) for the students who want to benefit from learning advantages independently of time and place. Students from different locations of Turkey were given the chance to get education within the scope of 450 person İLİTAM (Bachelor of Theology Completion) in the last education term. Total number of libraries along with the unit libraries opened in Faculties, Vocational Schools and Institutions besides Prof. Dr. Fuat Sezgin Central Library situated in Tınaztepe Campus has been reached to 14, total area of them is 19.635 m2 and total reader capacity is 2.498. DEU has the Diploma Supplement Label in 2012 and the European Credit Transfer System (ECTS) Label in 2013 by the European Commission.

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode