Yeterlilik Kodu

TR0030034242

Yeterlilik Adı
Hemşirelik Lisans Diploması
Sorumlu KurumSanko Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncili Pınar, Gazi Muhtar Paşa Blv. No:36, 27090 Şehitkamil/Gaziantep
Sorumlu Kurum URLhttps://www.sanko.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Hemşirelik ve ebelik
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Lisans Programının Amacı,

  • Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmeti verilen kurumlarda sağlık gereksinimlerini temel alarak bakım veren ve eğitim kurumlarında hizmet verebilen,
  • Hemşirelik alanında mesleki bilimsel yayınları takip ederek, araştırmalara katılan ve/veya sonuçlarını mesleki uygulamalarda kullanan,
  • Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki gelişimini tüm alanlarda sürdüren mezunlar yetiştirmektir
Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Teorik eğitimler ilgili dersliklerde yürütülmekte olup, uygulama eğitimleri kurum bünyesindeki laboratuvarlarda, ilgili Yüksek Öğretim Kurumuna ait üniversite hastanesinde, Sağlık Bakanlığına bağlı tüm kuruluşlarda ve bazı özel sağlık kuruluşlarında sürdürülmektedir.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki rol ve işlevlerini, yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir.
  • Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir, değerlendirir ve kaydeder.
  • Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül ve kanıta dayalı bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
  • Birey, aile, toplum ve sağlık ekibi üyeleri ile etkili iletişim kurar.
  • Mesleki uygulamalarını bilişim ve bakım teknolojilerini kullanarak, güncel bilimsel veriler doğrultusunda gerçekleştirir.
  • Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili temel düzeyde kullanır.
  • Hemşirelik uygulamalarında mesleki, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
  • Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
  • Öğrenme öğretme sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
  • Yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
  • Profesyonel gelişimine katkı sağlamak için, yaşam boyu öğrenme ve kariyer planlama becerilerini kullanır.
  • Profesyonel gelişimine katkı sağlamak için sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
  • Güvenli ve kaliteli sağlık bakımının sağlanması ve geliştirilmesine katkı sağlar.
Anahtar Yetkinlikler
  • Anadilde iletişim
  • Yabancı dilde iletişim
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler
  • Dijital yetkinlik
  • Öğrenmeyi öğrenme
  • Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
  • İnisiyatif alma ve girişimcilik
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme süreçleri, ilgili yönetmelik/yönerge/usul ve esaslar/iş akış şemaları ve prosedürler temel alınarak yürütülmektedir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, seminer, vaka sunumu, bakım planı, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılmaktadır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e ve not’a dayalı sistemler kullanılır.
  • Öğrencilerin becerilerini değerlendirmeye yönelik laboratuvar sınavları ve öğrenci portfolyoları dikkate alınmaktadır.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

•YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla Yükseköğretim Kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenci, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporunu” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Bilgi Sistemine girer.  KİDR göz önünde bulundurarak gerçekleştirilen dış değerlendirmeye ilişkin “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” YÖKAK ve Üniversite web sayfasında kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK, mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetlerini yapar.

Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)

Başlangıç: 7.04.2023 / Bitiş: 30.09.2025

Giriş Şartı
  • Hemşirelik Lisans Programına öğrenci kabulü, ilgili mevzuat uyarınca, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu şartları taşıyan öğrenciler, önce ön kayıt sonra da ders seçimi ile kesin kayıt yaptırarak programa kabul edilir.
Başarma Şartları Toplam en az 240 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Hemşirelik Lisans Programından mezun olan öğrenciler, Yükseköğretim Kurumları tarafından yürütülen Hemşirelik Anabilim Dallarına bağlı Yüksek Lisans ve Doktora programlarına katılma hakkına sahiptir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. SANKO Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034242


Yeterlilik Adı
Hemşirelik Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Sanko Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncili Pınar, Gazi Muhtar Paşa Blv. No:36, 27090 Şehitkamil/Gaziantep

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 28/05/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

SANKO Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Lisans Programının Amacı,

  • Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmeti verilen kurumlarda sağlık gereksinimlerini temel alarak bakım veren ve eğitim kurumlarında hizmet verebilen,
  • Hemşirelik alanında mesleki bilimsel yayınları takip ederek, araştırmalara katılan ve/veya sonuçlarını mesleki uygulamalarda kullanan,
  • Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki gelişimini tüm alanlarda sürdüren mezunlar yetiştirmektir

Öğrenme Ortamları
  • Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Teorik eğitimler ilgili dersliklerde yürütülmekte olup, uygulama eğitimleri kurum bünyesindeki laboratuvarlarda, ilgili Yüksek Öğretim Kurumuna ait üniversite hastanesinde, Sağlık Bakanlığına bağlı tüm kuruluşlarda ve bazı özel sağlık kuruluşlarında sürdürülmektedir.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Mesleki rol ve işlevlerini, yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir.
  • Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir, değerlendirir ve kaydeder.
  • Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül ve kanıta dayalı bir yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
  • Birey, aile, toplum ve sağlık ekibi üyeleri ile etkili iletişim kurar.
  • Mesleki uygulamalarını bilişim ve bakım teknolojilerini kullanarak, güncel bilimsel veriler doğrultusunda gerçekleştirir.
  • Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili temel düzeyde kullanır.
  • Hemşirelik uygulamalarında mesleki, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.
  • Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
  • Öğrenme öğretme sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
  • Yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır.
  • Profesyonel gelişimine katkı sağlamak için, yaşam boyu öğrenme ve kariyer planlama becerilerini kullanır.
  • Profesyonel gelişimine katkı sağlamak için sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
  • Güvenli ve kaliteli sağlık bakımının sağlanması ve geliştirilmesine katkı sağlar.

Anahtar Yetkinlikler
  • Anadilde iletişim
  • Yabancı dilde iletişim
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlikler
  • Dijital yetkinlik
  • Öğrenmeyi öğrenme
  • Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler
  • İnisiyatif alma ve girişimcilik
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Ölçme ve değerlendirme süreçleri, ilgili yönetmelik/yönerge/usul ve esaslar/iş akış şemaları ve prosedürler temel alınarak yürütülmektedir.
  • Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, seminer, vaka sunumu, bakım planı, ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılmaktadır.
  • Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e ve not’a dayalı sistemler kullanılır.
  • Öğrencilerin becerilerini değerlendirmeye yönelik laboratuvar sınavları ve öğrenci portfolyoları dikkate alınmaktadır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

•YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

•YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla Yükseköğretim Kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenci, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporunu” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Bilgi Sistemine girer.  KİDR göz önünde bulundurarak gerçekleştirilen dış değerlendirmeye ilişkin “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” YÖKAK ve Üniversite web sayfasında kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK, mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetlerini yapar.

Hemşirelik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (HEPDAK)

Başlangıç: 7.04.2023 / Bitiş: 30.09.2025


Giriş Şartı
  • Hemşirelik Lisans Programına öğrenci kabulü, ilgili mevzuat uyarınca, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Bu şartları taşıyan öğrenciler, önce ön kayıt sonra da ders seçimi ile kesin kayıt yaptırarak programa kabul edilir.

Başarma Şartları
Toplam en az 240 AKTS karşılığı olan derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Hemşirelik Lisans Programından mezun olan öğrenciler, Yükseköğretim Kurumları tarafından yürütülen Hemşirelik Anabilim Dallarına bağlı Yüksek Lisans ve Doktora programlarına katılma hakkına sahiptir.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. SANKO Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034242

Qualification Title
Bachelor's degree in nursing
Awarding BodySANKO University
Awarding Body Contactİncilipınar mah. Gazi Muhtar Paşa bulv. No: 36 Şehitkamil/ Gaziantep
Awarding Body Urlhttps://www.sanko.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024
TQF Level 6
Thematic AreasNursing and midwifery
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

Aim of SANKO University Faculty of Health Sciences Department of Nursing Undergraduate Program,

  • To be able to provide care based on health needs in institutions providing preventive, curative and rehabilitative health services and to serve in educational institutions,
  • Follow professional scientific publications in the field of nursing, participate in researches and / or use the results in professional practice,
  • To train graduates who adopt lifelong learning as a principle and continue their professional development in all fields
Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal education. Theoretical training is carried out in the relevant classrooms, and practical training is carried out in the laboratories within the institution, in the university hospital belonging to the relevant Higher Education Institution in all institutions affiliated with the Ministry of Health and in some private health institutions.
Description
  • Has the knowledge and skills necessary to fulfill professional roles and functions.
  • 2Performs, evaluates and records nursing practices in line with professional principles and standards.
  • Meets the health care needs of the individual, family and society with a holistic and evidence-based approach, in line with the nursing process.
  • Communicates effectively with the individual, family, community and healthcare team members.
  • Performs professional practices in line with current scientific data, using information and maintenance technologies.
  • Uses at least one foreign language at a basic level to access scientific information and communicate.
  • Acts in accordance with professional, cultural and ethical values in nursing practices.
  • Takes into account the relevant laws, regulations and legislation in nursing practices.
  • Uses the learning and teaching process in nursing practice.
  • Uses the management process in nursing practice.
  • Uses lifelong learning and career planning skills to contribute to professional development.
  • Uses problem solving and critical thinking skills to contribute to professional development.
  • Participates in research, projects and activities in cooperation with the healthcare team and other disciplines with awareness of social responsibility.
  • It contributes to the provision and development of safe and quality health care.
Key Competencies
  • Communication in native language
  • Communication in a foreign language
  • Mathematical competence and core competencies in science/technology
  • Digital competence
  • Learning to learn
  • Social and civic competencies
  • Taking initiative and entrepreneurship
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info
  • Measurement and evaluation processes are carried out on the basis of relevant regulations/directives/procedures and principles/work flow charts and procedures.
  • Different methods such as homework, project, practice, seminar, case presentation, care plan, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Letter and grade-based systems are used in evaluating student success.
  • Laboratory exams and student portfolios are taken into consideration to evaluate students' skills.
Quality Assurance

In order to monitor the quality of Higher Education Programs (HEP);

•HEP is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by HEP, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by HEP.

•Every year, HEP publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by HEP.

•Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. HEP determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEP on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by Higher Education Institutions with the approval of HEP after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEP on these issues.

3. Certification: If students enrolled in undergraduate programs successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Report" of the previous year into the Higher Education Quality Board (HEQB) Information System. The "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation carried out taking into account Instıtutıon Internal Evaluatıon Report is shared with the public on the HEQB and University websites. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by HEQB also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. HEQB carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Student admission to the Nursing Undergraduate Program is made according to the principles determined by the Higher Education Council in accordance with the relevant legislation. Students who meet these conditions are admitted to the program by pre-registration and then by final registration with course selection.
Conditions for Success To successfully complete all the courses equivalent to at least 240 ECTS and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Nursing Undergraduate Program have the right to participate in Master's and Doctoral programs affiliated with Nursing Departments conducted by Higher Education Institutions.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

3. SANKO University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034242


Qualification Title
Bachelor's degree in nursing

Awarding Body
SANKO University

Awarding Body Contact
İncilipınar mah. Gazi Muhtar Paşa bulv. No: 36 Şehitkamil/ Gaziantep

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 28/05/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

Aim of SANKO University Faculty of Health Sciences Department of Nursing Undergraduate Program,

  • To be able to provide care based on health needs in institutions providing preventive, curative and rehabilitative health services and to serve in educational institutions,
  • Follow professional scientific publications in the field of nursing, participate in researches and / or use the results in professional practice,
  • To train graduates who adopt lifelong learning as a principle and continue their professional development in all fields

Learning Environments
  • Education and training are carried out in the form of formal education. Theoretical training is carried out in the relevant classrooms, and practical training is carried out in the laboratories within the institution, in the university hospital belonging to the relevant Higher Education Institution in all institutions affiliated with the Ministry of Health and in some private health institutions.

Description
  • Has the knowledge and skills necessary to fulfill professional roles and functions.
  • 2Performs, evaluates and records nursing practices in line with professional principles and standards.
  • Meets the health care needs of the individual, family and society with a holistic and evidence-based approach, in line with the nursing process.
  • Communicates effectively with the individual, family, community and healthcare team members.
  • Performs professional practices in line with current scientific data, using information and maintenance technologies.
  • Uses at least one foreign language at a basic level to access scientific information and communicate.
  • Acts in accordance with professional, cultural and ethical values in nursing practices.
  • Takes into account the relevant laws, regulations and legislation in nursing practices.
  • Uses the learning and teaching process in nursing practice.
  • Uses the management process in nursing practice.
  • Uses lifelong learning and career planning skills to contribute to professional development.
  • Uses problem solving and critical thinking skills to contribute to professional development.
  • Participates in research, projects and activities in cooperation with the healthcare team and other disciplines with awareness of social responsibility.
  • It contributes to the provision and development of safe and quality health care.

Key Competencies
  • Communication in native language
  • Communication in a foreign language
  • Mathematical competence and core competencies in science/technology
  • Digital competence
  • Learning to learn
  • Social and civic competencies
  • Taking initiative and entrepreneurship
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info
  • Measurement and evaluation processes are carried out on the basis of relevant regulations/directives/procedures and principles/work flow charts and procedures.
  • Different methods such as homework, project, practice, seminar, case presentation, care plan, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
  • Letter and grade-based systems are used in evaluating student success.
  • Laboratory exams and student portfolios are taken into consideration to evaluate students' skills.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of Higher Education Programs (HEP);

•HEP is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.

• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by HEP, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by HEP.

•Every year, HEP publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by HEP.

•Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. HEP determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEP on these issues.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by Higher Education Institutions with the approval of HEP after being accepted by the relevant Council of Deans.

2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by HEP on these issues.

3. Certification: If students enrolled in undergraduate programs successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.

4. Self-Evaluation-External Evaluation: At the beginning of each year, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Report" of the previous year into the Higher Education Quality Board (HEQB) Information System. The "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation carried out taking into account Instıtutıon Internal Evaluatıon Report is shared with the public on the HEQB and University websites. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by HEQB also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. HEQB carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Student admission to the Nursing Undergraduate Program is made according to the principles determined by the Higher Education Council in accordance with the relevant legislation. Students who meet these conditions are admitted to the program by pre-registration and then by final registration with course selection.

Conditions for Success
To successfully complete all the courses equivalent to at least 240 ECTS and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Nursing Undergraduate Program have the right to participate in Master's and Doctoral programs affiliated with Nursing Departments conducted by Higher Education Institutions.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

3. SANKO University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode